Tervehdys kesäkuisista :wave:
Tosta
tupakanpoltosta haluisin tulla vaan kommentoimaan vähäsen
Mä olen itse ollut kanssa ihan raskaansarjan tupakoitsija (okei, ne jotka polttaa kartsan päivässä ovat kyllä vielä raskaammassasarjassa mutta
) ja poltinkin, nuoresta iästäni huolimatta, yli 10 vuotta. Esikkoa kun rupesin oottamaan niin vähensin reippaasti mutta lopettamaan en täysin pystynyt. Tästä mä tunnen ihan älyttömän huonoa omatuntoa ja syyllisyyttä. Onneksi esikko on ollut terve kuin pukki. Mutta mun elämä oli silloin mitä oli ja parhaani mä olen tehnyt, väitti kuka hyvänsä mitä hyvänsä. Ei siitä sen enempää.
Nyt tätä toista muksua kun rupesin odottamaan niin lopetin plussauksen aikoihin. Eli mä tulin kertoo oman jipponi, jos se vaikka jolla kulla muullakin toimisi?
Mä pidin yhden päivän että mä unohdin koko tupakanpoltosta stressaamisen. Vedin sitä röökiä posket lommolla ja tunteella.
Sitten rupesin lukemaan
Allen Carrin Vihdoinkin vapaa tupakasta- kirjaa kaverin suosituksesta. Mä olin ihan varma ettei muhun mitkään kirjalliset aivopesut toimi (kun ei oo toiminut mitkään muutkaan kikkakakkoset, vasta hävinneenä taistelun nikotiinilaastareiden kanssa yrittämällä), mut ajattelin et en mä mitään menetäkkään. Viikossa mä luin sen kirjan. Sillon ku sitä lukee niin ei saa lopettaa tupakointia ja en tiedä mitä tapahtui mutta kun illalla luin sen kirjan loppuun niin aamulla mä en enää menny tupakalle ja oon ollut savuton siitä asti.
Hirveesti tsemppiä lopettamiseen :heart: Ja jos täyssavuttomuus ei onnistu, niin onnitelkaa itteenne jos vaikka selviitte kahdella tupakalla päivästä!
Mun yksi kynnys lopettamisessa oli just se hirveä syyllisyys esikon odotusajalta. "Miks mä annan toiselle lapselle "paremmat" edellytykset elämään?"
Harva ei tupakoiva edes tajuaa miten tupakointi vaikuttaa ihmiseen. Vaikutus on erilainen ihan yksilötasollakin, joku voi lopettaa heti kun toinen tarvitsee yritystä yrityksen perään. Mun yks kynnys esikon ajalta oli sekin että mä olin ihan varma että saan keskenmenon tai tulee kohtukuolema jos mä lopetan. (aika omituinen väittämä varmaan ei-tupakoivien mielestä, mutta kun on pitkään polttanut ja PALJON niin pelkää sitä oman kehonsa reagointia) Siks päätinkin et jos tulee toinen lapsi niin sitten lopetan heti alkuunsa, jos jotain sattuu niin se sattuu alussa ja mä en ehdi kiintyä siihen masussa kasvavaan lapseen.
Pahoittelut et tuli hirveen pitkä sepustus ja tälleen tunkeuduin teidän alueelle kertoilee
Hyvää ja rauhallista joulua!
T ja toveri (varaslähtö) 14+0 POKS