~elokuun epelit 2012~

Ihan hirmuisasti voimia kaikille keskenmenon kohdanneille:hug: Tosi monta oli tullut..toivottavasti nyt saataisiin pelkästään mukavia uutisia

Tervetuloa kaikki uudet:wave:

Täällä selvitty joulusta juuri ja juuri. Toivottavasti oli elämäni kamalin joulu ja ens joulu sisältäisi sitten edes pikkuisen enemmän iloa ja joulumieltä. Tunnin päästä olis neuvola edessä ja sit 3.1 taas ultra. Varhaisultrassa käytiin yksityisellä, mutta sitten kun varailin neuvolaa sen jälken nii täti kerto, et sinne on hommattu ultravehkeet jotenka pääsen sit viel sielläkin käymään ennen np-ultraa. Ihan kiva!

Täällä olo ollu koko aika aika kamala. Oksennan ainakin kerran päivässä..yleensä aamulla joskus 11 aikaan ja sit illalla samoihin aikoihin. Ja tässä välissä tulee monta kertaa yökättyä ja etova olo on melkein 24/7. Mutta toisaalta hyvä, koska sillon sitä jotenkin osaa luottaa, että masussa on kaikki hyvin..mut auta armias jos olo on vähänkin helpompi..heti iskee paniikki:)

Mut nyt lähetään ostamaan meidän uudenvuodeaattona tulevalle koiranpennulle vähän tarvikkeita. Heippa hei:wave:

neuvolaa jännittävä(miks ihmeessä??) Annubella ja Onni-Ilona 8+3-9+4
 
Uusille tervetuloa ja pahoittelut niille jotka joutuneet poistumaan.

Täällä havaittu koko joulun ajan pientä etomista, lähinnä liiallisen syömisen takia. Kun tuli mässättyä koko ajan jotain herkkua :popcorn: Ja joulu meni kiireisissä merkeissä kun piti juosta sinne tänne mutta onneksi jo joulupäivänä sai jo vähän aikaa istahtaa ja rauhottua. Väsymys on kyllä jotain aivan omaa luokkaansa. Vaikka yks yö tuli nukuttua melkein sellaiset vajaa 12 tuntia niin ei auttanu sitä oli edelleen yhtä väsy kuin ois nukkunu vaan vähän aikaa.
 
Täälläkin vaan nukuttaisiin ja nukuttaisiin. Muistan kyllä edellisestä raskaudesta, että silloinkin uni maistui enemmän ja vähemmän. :D
Etovaa oloa on silloin tällöin ollut, mutta eipä sen enempää mitään oireita. Tietty välillä tulee sellainen pelko, mitä jos? Mutta yritetään sulkea kamalat ajatukset pois ja odotella positiivisella mielellä neuvolaa ja ultraa. :)
 
Mirkku76: Aika jännä.. :D Mun anoppikin kerto jouluaattona, että näki unta että meille tulee tyttö. Poikaa oon kyllä enemmän salaa toivonut, mutta molemmat "kelpaa" :)

Lähinnä siinä poika olis "odotettu" kun pojalle olis jo nimi "valmiina" mieheni edesmennyttä veljeä mukaillen. Tytön nimessä onkin sitten keksimistä, kun olen jo kymmenisen vuotta kaavaillut isoisoäitini (tällä hetkellä 98v) nimeä yksi kirjain muutettuna, mutta nyt siitä on tullut hurja trendinimi ja nimi on jo kahdella tuttavani lapsella :/ Alkuperäinen nimi taas kuulostaa semmoiselta mummonimeltä, oon kyllä pohtinut sitäkin vaihtoehtoa, onhan ne mummotkin joskus lapsia olleet :D

Murmis: Täällä kans armoton väsymys.. Nukuttu viime yönäkin semmoset 11h unet. Kello oli jo soimassa klo 9, mutta kun ei ollut pakko herätä niin aina vaan torkuttelin pari tuntia... |O

Ekaa kertaa moneen viikkoon maistuu aamukahvi jo! Hienoa =) Ei ole helppoa ollu aamuherätykset, kun normaalisti se kahvikupponen on se joka on herättänyt joka aamu...

Callisto: Mulla taasen ennen plussaa ei ollut näpyn näppyä naamassa, ja siitä jo uumoilinkin että vois plussa tulla. Kun aina ilmestyny pari finniä menkkojen aikaan. Nyt nää tosin on ihan kamalia, isoja mollukoita mitkä peittyykin tosi huonosti.
Ja hiukset rasvottuu tosi nopeesti. Vielä kun menin leikkaamaan nää ennen plussausta lyhkäsiksi, ni menee vaan päätä pitkin lättänänä :D

Ja mulla kans semmonen 1cm juurikasvu ilmestynyt. Värjäsin siis blondeista tummanruskeiksi, kun kampaaja huomas että latvat oli vihertävät.. jostain veden mineraaleista ja kupariputkista johtunee? Niin en sitten uskaltanut enää blondata, vaan laitoin tummaksi. Oma väri kyllä on blondi, mutta ei sitä enää saa takaisin kuin kasvattamalla tai blondaamalla (mikä taas voi vetää vihertäväks). Ja tässä päässä toi sentinkin juurikasvu näyttää rumalta, ihan ku kaljuuntuis kun on niin vaalea juuri.

Scarlett89: Mä oon kertonut vasta molempien porukoille. Ja kavereista kolmelle, mies sitten vähän useemmalle... Toisaalta yksi koulukaveri anto hyvän näkökulman, että jos kertoo jo nyt, niin on sitten tukijoukkoja jos jotain tuleekin vastaan tai menee kesken. Mutta silti oon ollu kertomatta meidän luokalle, ainoostaan kaks on luokalta ketkä tietää mun kavereista, ja joihin luotan etteivät levittele eteenpäin. :) Kovasti tekis kyllä mieli kertoa, mutta en edes tiiä miten ja missä kertoisin. Päivää ennen ultraa olis semmonen tunti, jossa kysellään alkuun yleensä kuulumisia, pohdin jos sillon kertois kun olis isompi joukko kuulemassa (vaikka siinäkin vaan puolet luokasta). Kun ei olis kiva kertoa yksitellen vaan olis mukavempi niiin että kaikille kertoo kerralla =)

Tulipas tästä nyt pitkä viesti :D Täytyy lähteä ennen isompia ruuhkia katselemaan Robbarin alennuksia, oli aika kivannäköiset kengät (vesi/loskakeleille) mainoksessa ja halvalla neuleitakin =) Mulla fuskaa kaikki kengät läpi. Tilasin kyllä semmoset "snow bootsit" ellokselta, mutta en osaa käyttää niitä, jotenki tönkkö kävellä ku on niin isot...
 
Niin äsken unohtuikin tuohon viestiin heittää teille ihanaiset odottajat yksi kysymys. Mistä ostatte äitiysvaatteitanne?

Itselläni on vain talvisia odotusvaatteita viime raskaudesta, nekin kaikki ostettu H&M:stä. Onko joku löytänyt kivoja vaatteita muualta? :)
 
Heips!

Täällä varovaisesti mukaan ilmoittautuu uusi odottaja! :wave:
Joulupäivänä sain haamulaisen testiin (todennäkösesti hirveän juomisen takia pissa oli laimeaa) ja sitten eilen pärähti CB selkee plussa muutamassa sekunnissa :) Laskureiden mukaan LA olis iiiihan elokuun lopussa, koska ennen tätä mun kierto oli niin epäsäännöllinen. Mut pisimmän kierron mukaan laskettuna se olis 31.8. eli jossain siellä elokuun lopussa kai sit todellisuudessa :)

En ole vielä neuvolaa tai mitään varannut mutta jouduin jo soittamaan hätääntyneenä TKn kun tajusin että hitto mun astmalääkkeen ohjeissa sanotaan et pitäis heti ottaa yhteys lääkäriin ja mielellään kertois raskaussuunnitelmistakin jo.. Ni vähän iski hätä käteen ja nyt odottelen soittoa sieltä tänne päin. Toivottavasti ne suostuis vaihtaa lääkkeen johonki turvallisempaan koska en uskalla kyl yhtään ottaa tota. Onneks ei oo nyt ahdistanutkaan, lääke nyt tosin on määrätty joka päivä aamuin illoin.

Voiko olla et mulla olis jo 5 (ellei jopa 6) viikko menossa? Lasketaanko se tosiaan niin et 1. viikko alkaa jo silloin kun edelliset menkat on alkanu? :O Mä oon ihan pihalla näiden päivien kanssa.. Ja muutenki aivan kuutamolla koko akka :D

Ainii tiedot :D inieh, ikä 24v, ensimmäinen, la joskus elokuussa ja synnäri on PHKS Kerron sit tarkemmin kun saan joltai asiantuntijalta enempi infoo :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Sairaslomalla ollaan loppuviikon ajan. Olin viime yön töissä, ja eihän siitä tullut yhtään mitään, oksetti, paleli ja väsytti. Jäljellä olisi siis ollut vielä kolme yövuoroa. Eniten pelottaa se, että mulla perussairautena migreeni, joka ollut pitkään poissa *kopkop*. Valvominen ja ennen kaikkea se, ettei saa nukuttua laukaisee migreenin helposti. Mulla on kyllä kohtauslääkkeet, mutta niitä ei voi käyttää raskaana ollessa. Täytyy myös toivoa, että hormonimuutokset raskauden aikana ei laukaise migreeniä. Tosin nyt tilanne helpottuu siinä mielessä, että en ole lainkaan töissä tammi-helmikuun aikana ja helmikuun lopussa aloitan tavallaan osa-aikatyön, ei siis enää vuorotyötä.

Shoppailin netistä viime yönä masutuubin, jatkopaloja housuihin ja Carriwellin raskausliivit, jospa ne olisi hieman mukavammat päällä kuin tavalliset kaarituelliset.

Niin, ja lisäyksenä...mulla synnärinä K-PKS
 
Viimeksi muokattu:
Sinful89: Mä oon parit housut ostanu jo huuto.netistä (merkkiä H&M). Farkuissa vaan tuntuu, että pitää olla aika iso koko, kun normisti käytän 38-40, niin noissa mama malleissa täytyy olla ihan 42 jotta niillä pystyy istumaan! Yhden kivan paidan tilasin ellokselta, siinä lukee masun kohdalla "Lovely mum <3", en tiedä onko niitä enää kun oli alessa ja joskus kesällä sen jo bongasin sieltä. Paitoja saan myös kaverilta lainaksi, ettei tarvitse kaikkia ostaa :)
 
Mä en käyttänyt äitiysvaatteita ollenkaan viimeraskaudessa. Omat vaatteet mahtui hyvin kun mulla oli tooooosi pieni maha. Mä kun olin viimeisilläni raskaana, mun maha oli saman kokoinen kun kaverilla jolla laskettu aika noin 4 kk myöhemmin. :D Mulla on vissiin kohtu jotenki takana tms... Ihan hyvä silleen. Viimeekskään ei tullut raskausarpia ja maha palautui litteäksi jo sairaalassa. Katsotaan miten nyt käy. ;)

Hyvää päivänjatkoa leidit, tää lähtee ruuanlaittoon. :)

Nepo 8+1
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille :'(

Inieh Mulla oli viime raskaudessa käytössä Seretide ja neuvolassa ne oli sitä mieltä, että astmalääkkeet ovat turvallisia. Lääkärillä tuli ohi mennen puheeksi ja selvis, ettei yhdistelmälääkkeitä suositella käytettäväksi, joten mulla vaihdettiin se flixotideen. Lääkäri selvitteli mahdollisia haittavaikutuksia, mutta niitä ei ole riittävästi tutkittu. Jotain huulihalkiosta oli ja sain sen takia kela-korvatun 4D.n, mutta ihan terve tyttönen sieltä syntyi. Hyvä, että itse huomasit ja tilanne voidaan korjata, mutta ei kannata olla huolissaan. Käsittääkseni niitä ei suositella just sen takia, ettei riittävästi ole tutkittu :)

Inhottava paha olo ja väsymys. Olen tänään ollut vuoden äiti: telkkarista Yle Areenasta lasten ohjelmat pyörimään ja äiti ottaa vähän sohvalla lepoa :D Ulkona paistoi ihanasti aurinkokin, mutta me vaan kyhjötettiin sisällä, ku oli niiiiin väsy, vilu ja ällötys. Pitäisi lukea tenttiinkin, mutta aivot on niin jäässä, että se taitaa olla turhaa |O Tule jo toisen kolmanneksen hehku ja hyvä fiilis!!! :D
 
Mä voisin palata tänne pinoon!!! :wave: Palasin juuri polilta kontrolliultrassa, ajatuksena oli että tänään aloitetaan tyhjennyslääkitys, mutta kuinka ollakaan meijän "tuulimuna" olikin kasvanut 6+5 kokoiseksi ELÄVÄKSI sikiöksi. viikot heittää 5pvä menkoista lasketusta ja sen takia siellä ei viime viikolla vielä mitään muuta näkynyt kuin pelkkä nestepussukka. Jollain ihme konstilla ne simpat on siellä sinnitelly pitempään ja ovulaatio ollut paljon myöhemmin. En ois ikinä uskonut kun mulla ei oo ikinä kierto ollut yli 30pvä ja plussatestinkin siis tein jo 3+ viikoilla. Ilmankos se alkuun niin hailakka olikin :) Mutta siis monta pitkän piinaavaa viikkoa edessä, mutta tästä on hyvä jatkaa.

Sanle ja Joulunihme 6+5
 
Ruokakaupasta kotiuduttu!
Huomasin hurahtaneeni Saarioisten lihaperunasoselaatikkoon (valmislaatikoita harvemmin tulee normaalisti ostettua), nyt jo useampana päivänä tehnyt sitä kamalasti mieli, tälläkin hetkellä uunissa lämpenemässä laatikko..:D Hehheh..

Ja mielialojen muutoksia on kanssa ruokien suhteen, esim, kauppaan lähtiessä teki kamalasti mieli kahvia, joten menin kahvilaan tilaamaan kahvin ja pasteijan, noh kahvi jäi sitten juomatta, kun sen ostettuani ei sitä enää lainkaan tehnytkään mieli. Maistettuani sitä alkoi vaan etomaan..
Onko muilla ollut jatkuvaa näläntunnetta? Itse normaalisti melko vähäruokainen, mutta nyt huomaan olevani jatkuvasti nälkäinen. Lähes heti jotakin syötyäni (vaikka olisin syönyt itseni ähkyyn) tuntuu että vatsa kurnii jälleen, minulla siis tuntuu koko ajan olevan nälkä? Vaa-alla en ole edes uskaltanut näin joulun jälkeen käydä, varsinkaan kun nyt tuntuu että koko ajan pitäisi olla syömässä.. :popcorn:
Myös janontunnetta on lähes tauotta.. Vaikka joisin kuinka paljon, tuntuu taas hetken päästä ettei olisi juonut pitkään aikaan (vähän kuin kesällä auringossa, kun tuntuu koko ajan että pitäisi juoda).. Johtunee jostain raskaushormoneista myös..? :p

Ainiin ja sitten varasin tänään ajan ensimmäiseen ultraan, joka on 6.2.2012!! :) Siihen tuntuu olevan vielä niin pitkä aika, että harkitsin sitä varhais-ultrassa käyntiä, täytyy kuitenkin vielä miettiä..

KapuH & Mölli 5+5.<3
 
Viimeksi muokattu:
Äitiysvaatteista vielä... mä oon ostanut vaan h&m.n yöpaitoja sitten, kun joutuu imettämään (käteviä) mutta muuten oon mennyt omilla vaatteilla. Ihan loppuraskaudessa on joutunut ostamaan uudet farkut (hehtaaripylly), mutta nekin oon ostanut normiosastolta. Mua ärsyttää niissä äitiyshousuissa se lämiskä, mikä painaa mahaa, joten omat housut tuntuu paremmalta jalassa. Mulla on niihin se belly belt ja tuubeja. Tykkään pukeutua aika vartalonmyötäisiin vaatteisiin myös raskausaikana, joten ihan peruspaidatkin menee. Mulla ei oo ollut mitenkään kauhean suuri vatsa, mutta se tulee nopeasti näkyviin, näkyy nyt jo iltaisin ja lisäks kun tuo kohtu on ihan kallellaan eteenpäin, ni vauvan liikkeet näkyy tosi selkeesti ulospäin loppuraskaudessa :O Sitä odotellessa ;)
 
Todella paljon huonoja uutisia..:hug: Itsekin tässä alannut pelätä pahinta, mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Seuraillut tätä palstaa ahkerasti, en vain kerkeä ikinä kirjoittelemaan ja puhelimella ei millään jaksa alkaa näpyttelemään pitkiä tekstejä.

Minä myös voisin haluta facebook ryhmään, sielä tulee eleltyä ahkerammin kuin täällä. Miten sinne pääsee?
Täällä pientä pahoinvointia, etovaa oloa 24/7, mutta tällä kertaa lievenee syömisellä, yölläkin on pakko käydä syömässä hedelmää, tms, muuten herään ja olo on JÄRKYTTÄVÄ!:-/
Väsymys painaa ja aina nukkumaan päiväunet pikkumiehen kanssa jos suinkin mahdollista. :) Varhaisultraan varattu aika 11.1 ja silloin olis 7+3 jos nyt oikein pitää paikkansa laskut.
Myös täällä kärsitään todella nätistä ihosta, kauheita hormonifinnejä naama täynnä. O_O Edellisessä raskaudessa iho oli kuin vauvan peppu kokoajan...näin ne vain on erilaisia ja rinnat ei ole yhtään kipeät. Ainoat oireet on kuvotus ja väsymys+alavatsan nippailut ja vihlaisut niin ja ummetus. : /

Vähän kyllä alkanut jännittää miten sitä selviää taaperon ja vaavin kanssa+koiran. (toki "onneksi" on enää yksi koira, kun toinen pääsi taivaaseen reilu kuukausi sitten. :'( ) ei se ihmisen elo ole aina niin helppoa ja ihanaa.
Päätä särkee jo valmiiksi, kun pitäisi keväällä katsella uusi asunto, nykyinen kyllä jää reippaasti liian pieneksi, kun nyt jo on tukalaa kaiken tavaramäärän kanssa.

Hyvä, kun joulu oli ja meni, omalle perheelle kerrottiin, miehen vanhemmille ei, koska viime raskaudesta kuulemma kerrottiin liian aikaisin; joutui odottamaan niin kauan! Hohhoijaa..mitäs alkoi kyselemään mikä mua vaivaa, kun oksensin 24/7 ja olin sairaslomalla 4 kk sen takia.
Anteeksi omanapa valitus, jostain syystä hermot kireällä kokoajan ja v******** jatkuvasti kaikki. O_O Normaalia varmaankin?Kenelläkään muulla samaa vaivaa..:mad:

Jonsu ja masukki 5+1 (vasta)
 
Oon lukenut koko ketjun, huhhuh olipas siinä luettavaa.. =) Olen varmaankin sellainen harvoin kirjoittelija, mutta lueskelen kyllä tosi usein..

Voi kylläpä oli helpottavaa lukea, että muutkin ovat todella väsyneitä jo heti näin alusta kuin minä.. hohhoijaa.. maannut joulun ja uv:n välipäivät iha kotosalla vaan!! Onneksi oli hieman pidempi loma ku menen vasta nyt torstaina töihin.. Musta tuntuu että tää väsymys vie koko elämän .. ei jaksa mitään tehdä! Töistä tulin viime viikolla hirveetä kyytiä kotiin, että pääsisi sohvalle vain lötköämään! |O

Mulla alko pahoinvointi ja etominen viikolla 6.. mun on ihan pakko syödä jotain koko ajan.. eli en edes viitsi syödä mahaa täyteen kun tietää että kohta on syötävä taas jotain!

Mun mahassa nipistelee silloin tällöin ja varsinkin tänään kun jumppasin kotona. Alkoi oikein kunnon etoominen ja maha meni aivan kovaksi ja nippaili sen jälkeen monta tuntia! (Eipähän jumppailla enää) :stick:

Mun ruokahalut on just sellaisia, että nyt tekee mieli kurkkua.. no nyt tekeekin mieli leipää, no nyt tekeekin mieli hampurilaista .. eli koko ajan vaihtuu vaikka ei ehdi edes edellistä mielitekoa maistamaankaan!

Tää mun viesti oli omaa napaa kokonaan, mutta toivon et muutki kirjoittelee tosi paljon omista kokemuksistaan, niistä saa paljon vertaistukea :flower:
Ja mulla on kyllä kauheat pelot koko ajan, että kesken menee. Olenkohan lukenut liikaa palstoja yms. :ashamed:

Odotan siis esikoistamme olen 21v ehdin täyttää 22v ennen syntymää ja nyt omien laskujen mukaan vk 7 menossa !! Ja la olis sit n. 15.8.2012
 
Hei,

Täällä on päivä vietetty sähkökatkon keskellä kynttilän valossa. Hieman erilainen päivä, kovasti sitä on nykyihminen sähköstä riippuvainen.

Äitiysvaatteista mulla on edellisestä raskaudesta housut ja masutuubi. Muuten en raskausvaatteita tarvinnutkaan. Silloin (2007-08) kun oli niitä tosi matalavyötäröisiä housuja ja mun maha ei lopussakaan laskeutunut. Hyvin mahtui omiin farkkuihin. Nyt kun on kesän kunnolla RASKAANA (siis jos kaikki hyvin menee), niin varmaan menee tunikoilla ja lekkareilla tai capreilla.... semmoisilla trikoomalleilla.

KapuH tuossa kyselee näläntunteesta. Mulla ihan päinvastoin. Ei oikein mikään maistu... ei pahoinvoinnin takia (sitä ei ainakaan vielä ole). Mutta mikään ei vaan maistu millekään. Yksi yö piti käydä juomassa sitruuna mehua, että sai jotain makua suuhun :p Minä on todella suklaan perso... vaan eipä tänä jouluna maistunut... risti seinään =)

Mariaana 5+?
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Sanlelle onnea hyvistä uutisista! :)

Nyt olisi joulu juhlittu ja voi taas palata arkeen.

Täällä ei oloissa muutoksia edelleen mahaa vihloo välillä ja kamalaa turvotusta,
rinnat kasvaneet ainaki kuppikoolla ja ovat arat. Pahoinvointia ei ole ollut mutta närästystä kylläkin aika ajoin.
Ja koko ajan nälkä.

Ylihuomenna olisi eka neuvola jota kovasti jo odotan. :)

Äitiysvaatteista niitä jos tarvitsee ostaa niin varmaankin kirpputorilta tai huuto.netistä hankin, todennäköisesti pärjätään pelkästään niiltä mitä siskolta saadaan.

Shadowy ja rv 8+2
 
Jep..NÄLKÄ on jatkuvaa, ei haittaa vaikka oksettaa silti nälkä!O_O Ja jos ei syö niin tulee paha olo. Edellisessä raskaudessa oksensin sen 16 viikkoa ja söin todella vähän. -10kg alussa ja pahoinvointi lääkkeet,yms kokeiltiin, ne on muuten kamalia, ei kyllä vielä sitä olos mihinkään, estää vain sen oksentamisen. O_O Järkyttävää oli, kun oksetti ja oksetti, mutta jokin tuola esti oksentamasta.

Äitiysvaatteista muutamat housut on, en edellisessä raskaudessa tarvinnu juurikaan äippävaatteita, omat mahtui hyvin koko raskauden ajan. :)

Oon tässä ollut syksyn töissä 50% iltavuoroa ja viikonloppuja vain..tammikuusta jään kotiin kokonaan, keikkaa mahdollisesti teen aina välillä. :) En halua laittaa poitsua vielä mihinkään hoitoon, tähän asti anoppi tullu hoitamaan pariksi tunniksi ennen kuin mies tullut töistä. :)
 
Sanle Aivan ihanan helpottava uutinen! Joulunihme kyllä :heart: Kerrohan tietosi, jos haluat takaisin listalle! :)

inieh Oikein paljon onnea! Jo oli aikakin ;) Tervetuloa tänne puolelle! :heart:

Täällä etomiset jatkuu... tuossa kolmen maissa syötiin ja muutaman haarukallisen jälkee alkoi tökkiä, mutta hetken puhaltelun jälkeen alkoi helpottaa.. Välillä kun lukee nuita teidän syömisjuttuja, alkaa melkein pala nousta kurkkuun, mutta nyt taas meni ohi! Kumma juttu. nälkä tuntuu olevan heti tunnin päästä edellisestä ja janottaa myös!
Mullakin on naama täynnä finnejä, samoin oli kyllä ennen plussaakin. Hormoonivaihtelut vaikuttaa ihan selkeästi. Nyt on taas nipistellyt ja juilinut mahassa, olen huomioinut että näin käy aina viikon vaihtuessa toiseen. Siellä se vaavi kasvaa :)
Huomenna on neuvola ja se ultra! Jee :D Mies on jatkuvasti kysynyt tässä muutaman päivän aikana, että niin keskiviikkonahan se oli ja klo 11:30..? Kyllä kyllä! Sitäkin näyttäisi jännittävän :D Kiva vain kun mennään siellä käymään, ja kun melkein kaikki tuntee meidät täällä pienellä paikkakunnalla, että saapa nähä alkaako kuulla juttuja tuolla töissä käydessään sitten ensi viikosta lähtien... No eipä sille maha mittään jos niin käy! Huomenna aiotaan kertoa miehen vanhemmille ultralöydöksestä.

-pansku- ja bubu 8+1
 
PANSKU: mulle voi siis laittaa la 15.8 (10.8), ikä 27v ja kolmatta odotellaan. Laitan sulkuihin vielä tuon menkkojen mukaan la kun sillä varmaan alkuun mennään ja sit vasta np-ultrassa muutetaan mikäli vieläkin on noin paljon varhaisempi. pidetään synnäri vielä salaisuutena kun suht pienellä paikalla asustellaan :D
 
Sanle, aivan ihana uutinen :heart:

Mielialoista kun on ollut täällä puhetta niin allekirjoittanut vetäisi töistä väsyneenä kotiin tulleelle miehelle kunnon äksyilyt, kun mies kehtasi paistaa ruokaa pannulla ja rasvan katku sai mut voimaan pahoin...mistäpä se nyt olisi voinut tuon tietää, mutta mun mielestä siinä hetkessä sen olisi pitänyt tietää :D Aamulla kiukkusin sille siitä, kun vanhin koira ei ollut suostunut aamulla tekemään pissoja ja mies oli antanut asian olla. Ihan kuin siinä olisi jotain vahinkoa tapahtunut, kun tulin yövuorosta kotiin tunti sen jälkeen kun mies oli lähtenyt aamulla töihin :)

Etova olo on koko ajan, mitään kunnon ruokaa ei tee mieli. Muutaman leivän olen tänään syönyt. Miehen passitin äsken kauppaan ostamaan lisää maitoa, jota voisin juoda ihan miten paljon vain. Lisäksi tuli kummallinen mieliteko mustikkakeittoon, joten sitäkin pitää tuoda.

Koirasta tulikin tosiaan mieleen se, että välillä sitä pohtii että jos tässä nyt lapsi tulee maailmaan, niin on elo tässä perheessä tulee olemaan melkoista hulinaa. Talosta kun löytyy siis tällä hetkellä kolme aktiivista paimenkoiraa ja kaksi kissaa, siihen vielä vauva päälle, niin avot :) Tai kaksi vauvaa, kun todellinen "riski" monikkoraskauteen on olemassa.
 
Lemmikeistä ..Meillä oli kaksi koiraa poitsun syntyessä, toinen reilu vuoden ja toinen reilu 6v (reilu kk tosiaan jouduimme luopumaan rakkaasta). Kyllä siinä vain tahtoo unohtua lemmikit taka-alalle, ei niiden kanssa tullut enää niin paljon pössötettyä kuin ennen. :-( Toki nyt kun poitsu on jo reilu vuoden niin jaksaa taas keskittyä koiraankin. Vanhempi koiramme tuli todella vihaiseksi meille kaikille, kärsi nivelrikosta ja varmasti kaikki stressi,yms vaikutti asiaan. Parempi hälle, että pääsi taivaaseen. Rauha hänen sielulleen.:saint:

Kovasti haluaisin toisen koiran, mutta...taitaa nyt tällä kertaa jäädä haaveeksi, kun on tämä toinen haave tuloillaan. Olis se aika raskasta touhottaa koiranpennun ja ihmisvauvan kanssa+taaperon. :D Järki käteen tällä kertaa.

Kyllä sitä vain saa katsoa tarkkaan perään, kun koira ja muksu on samassa tilassa. Välillä kun tämä pikkuherra tahtoo ottaa liian kovaa kiinni koirakullan turkista ja rähinä on valmis. : / mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa alkaa tää pieni ihmisen alku ymmärtää miten eläintä kohdellaan, tällä hetkellä menossa vain kamala väkivaltainen vaihe, pitää raapia, lyödä, purra, kaikkea mahdollista ja se on niiiin hauskaa. (ei kyllä väkivallan kohteen mielestä)..toivottavasti menisi nopeasti ohi. :| Normaalia?

Sissi_81 Meillä myös "riski" monikkoraskauteen, kun oma äitin on identtinen kaksonen, serkku äidin puolelta on identtinen kaksonen ja tällä on vielä identtisen kaksoset. :) mutta jos TOTTA puhutaan niin yksi tulokas riittäisi ihan hyvin. Juuri ennen joulua lueskelin lehdestä, kun joku oli saanut KOLMOSET..mahtaa olla hommaa.:)
 

Yhteistyössä