~elokuun epelit 2012~

Torstaina oli neuvola, josko sieltä sitten selviäis et koska pääsee ultraan ku tosta lasketusta ajasta ei oo ihan varmuutta. Mun laskujen mukaan elokuussa ja neuvola kun laskee viimisistä menkoista ni la on kesäkuun lopussa (väliä niillä on sellaiset 5 viikkoa)

Epätodellinen olo, varsinkaan kun ei nyt oo tissit kipeenä (ainakaan niin paljoa) kuin kahdesta ekasta. Viime raskaudessa mietein sitä alkuraskauden ultraa, mut päätin jättää menemättä, kuten en myöskään nyt ajatellut mennä.

Maijameni rv 6+2 (tai neuvolan mukaan 11+2)
 
Hei tällä kans yks elokuun odottelija haluais liittyä mukaan vaikka keskustelu palstoille en ennen ole osallistunutkaan :)

Eli plussa tuli vähän yli viikko sitten ja siitä asti on ollut epätödellinen olo että olenko oikeasti raskaana. Tänään tein sit kolmannen raskaustestin ja tuli niin nopeesti kaks viivaa et pakko se on kai uskoa :D Esikoinen siis kyseessä

Oireista sen verran et mahassa on tuntunu vihlaisuja ja kuuma/kylmä on vähän väliä. Rinnat myös hieman arat varsinkin sillon ku ei ole rintsikoita päällä. Neuvolaa en vielä ole ehtinyt varaamaan mut tällä viikolla olis tarkoitus soittaa.

Luin että monella muullakin on ollut pelkoa keskenmenosta, tulimunasta ja kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Itselläni on myös ollut samanlaisia pelkoja, mutta mies on niitä vähän toppuutellut onneksi :) Varhaisultra on myös käynyt itselläni mielessä mut yritän nyt jaksaa odottaa sinne viikolle 12.. kuulostaa kyl hirveen pitkältä ajalta.

LA 10.8,esikoinen, sairaalaa en vielä tiedä mut hyvinkää tai helsinki, ikä 22

Scarlett89 rv 5+3
 
Tämä voisi myös ilmoittaa itsensä mukaan :wave:

Tietoja: LA 5.8. kolmas oys ikää 27 v.

Minäkin taidan skipata sen ar-ultran, jaksaa kai sitä odotella vielä sen 6 viikkoa. Oireita ei pahemmin ole ollut, jatkuva nälkä vaan ja väliin todella pientä etomista. Mahaa ja rintoja nipistelee välillä mutta siihenpä se sitten jääkin, niin ja pissalla saan ravata vähän väliä vaikka ei juurikaan joisi mitään.

Aali ja MarttaMikael rv 6+1
 
Voisin kanssa varmaan ilmoittautua mukaan. Eli La 11.8 -12, esikoinen, KOKS, ikää 24v. Ensimmäinen neuvola aika olis 3.1.12 siihen asti jännitetään onko oikeasti mukana kyytiläinen. Plussasin tossa ke 7.12 haalean haamun ja toisen haalean plussan testasin pe 9.12 . Nyt olis tarkoitus testata uusiksi parin päivän sisään et voimistuuko viiva. Neuvolasta sanoivat kyllä että plussa mikä plussa oli se haalea tai ei.

Oireista: Mahaa on koskenut/ vihlonut/ tuntunut todella hassulta,(neuvolassa sanoivat että voi johtua kohdun kasvusta), rinnat on todella arat ja vessassa saa ravata vähän väliä ja maha turvoksissa joka johtuu luultavasti jatkuvasta ruoan mussuttamisesta :)

siinäpä tähän astiset tuntemukset rv 5+2

 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet :) sannak82 taitaa olla sama synnäri kun täällä :)

Tänään tuli taas vuotoa ja päätä särkeny koko päivän. Saispa jotain muuta ajateltavaa niin ei tulis koko ajan pyöritettyä näitä samoja asioita. Luulin, että tuon pienen touhutanelin kanssa ei kerkeä niin miettimään uutta raskautta..mutta kyllä sitä näköjään kerkeää joka välissä :D

Oisin kyllä valmis kirjoittelemaan siellä kerhon puolella vai mikä nyt onkaan?? jotenkin inhottaa kirjoitella niin, että kaikki pääsee näitä juttuja lukemaan. Onko muita halukkaita?
 
minä voisin kanssa kerhon puolelle (mikä se sitten onkaan :p) tulla kirjoittamaan.

Minulla eka neuvola jo 30.12, kun silloin on minun vapaa viikko, niin ei tarvitse kummemmin järjestellä töitä aikaa varten.

Katsoin entisien raskauksien laskettuja aikoja ja kyllä niitten oppien mukaan minun la pitäisi olla 8.8, eli nyt rv 5+ 5, kai.

Tämä on meidän 4lapsi :heart:, ikää minulla 28vuotta.vanhin lapsemme on 5vuotias
oireita ei oikeastaan ole. vähän iltaisin väsyttää, toisinaan enemmän. ja huonon olon aaltoja välillä tulee
 
No niin nyt on sitten kerho perustettu ja olen nyt lähettänyt kutsun Eloveena83 ja odottaja12. Jos vaikka tänne laittaa ilmoitusta jos haluaa kutsun tuonne kerhoon? Mullekin on tuo kerho uusi tuttavuus, että jos on muita innokkaita järjestelmänvalvojia niin luovun kyllä mielellään pestistä. :)
 
Tervetuloa ja onnea uusille :)

Kata72 Täällä huomattu ihan sama, että jopas on maailmassa kaikenlaisia inhottavia hajuja :LOL:

Suljetulla puolella juttelisin mielelläni (myös). Varmaan tulisi juteltua sellasia juttuja mitä ei ihan tänne viitsi laittaa..

Täällä alettu jännäämään ylihuomisen ultraa! :)

Vanella 6+5
 
Hajut on kyllä kamalia!!! Varsinkin sellainen viikon pesemätön kroppa, ihminen joka polttaa kämpässä sisällä jne... :$

Mielelläni halusin kanssa "suljetulle" :LOL:

Tänään on joulukortit tehty loppuun, ompa niissä aina oma urakkansa... Ja kun väsykin vaivaa niin paljon, että töiden jälkeen on puhti kokonaan pois...

Kaikille uusille plussanneille onnitteluja ja teretulemast :heart:

Mimmu 6+3
 
Heippa kaikille ja Tervetuloa uusille :)

Täällä ei kummempia ole, kuvotusta on nyt enempi päivittäin ja painottuen tänne iltaselle, rinnat on arat ja suurentuneet, valkovuoto on runsasta kun välillä liikkuessa pelästyy ettei verta lorahtele mutta on vaan valkovuotoa, onneksi.

Viikon päästä olisi eka neuvola ja myös samana iltapäivänä varhaisultra, viikko pitäisi vielä jaksaa odotella.

Itse kanssa voisin tulla tuonne kerhon puolelle tulla jutustelemaan, jos lisäilet carkey minut sinne kerhon puolelle :D

Piukke ja Pikku-Kala 6+4
 
heippa taas! :wave:

tervetuloa kaikille uusille! :flower:

mulle on ilmestyny uus TODELLA INHOTTAVA oire.. nimittäin *ÄLLÖVAROTUS!* valkovuoto! :O siis sitä lorahtelee ihan hulluna! todella vetistä, ja haisee vähän spermalle? (vaikka siis ei olla miehen kanssa nyt hetkeen harrasteltu, kun viimeks tuli niitä hulluja kipuja, ni en uskalla) ei se kyllä lapsivettäkään voi MITENKÄÄN viä olla. tuntuu moneti päivän aikana, et laskis alleen.. sitä tulee niin järkyttävän paljon, ja se on ihan nestemäistä. tätä on ny jatkunu pari-kolme päivää.. esikoista odottaessa tämmöstä ei ollu. joutuu koko ajan pelkään, et tulee pikkuhousunsuojasta ylitte tai läpi, ja tuoli tai sohva kastuu :O en kuitenka tulehdusta epäile..

ja nää vatsa kivut on jatkunu : / nyt se ei oo semmosta jomottamista, vihlomista ja puhdasta kipua, vaan tänään tuli tunnin kestävä kipukohtaus. se tuntu kovalta pistelyltä.. :$ mun oli taas pakko ottaa ibusal-lääke, kun ei muuta ole, ja se kipu oli taas ihan hirveetä. mä en pystyny istuun, ku tuntu semmonen paineen tunne takapuolessa, enkä pystyny seisoon, enkä varsinka liikkuun ku sattu nii pirusti! toi tapahtu aamulla, ja vieläki vatsa tuntuu ihan omituiselle.. mun tarvii varmaan seuraavan kerran ku joku tommonen iskee, soittaa lääkäriin. Mulla ei esikoista odottaessa ollu mitään tällästä, eikä mulla oo mitään hajua mitä ihmettä tää on!?

mä en nyt taas kommentoinu muita.. mut ajatukset pyörii vieläki noissa kivuissa.. :ashamed: ei kohdun kasvu kivut voi olla tollasia. esikoisesta ei ollu mitään tonne päinkään, vaikka siinä raskaudessa kipuja oli kaikkeen luokkaan ja vaikka muille jakaa.. :snotty: pelottaa ihan hirveesti että mitää tää on!

Emilien ja pieni 6+2 tai 5+5
 
No niin nyt on lisää kutsuja lähetelty. Tosin en vaan tiedä minne ne kutsut tulee, liekkö teidän oikeaan postilaatikkoon ;) Mutta tosiaan jos olisi joku innokas sitten tuonne valvojaksi niin voisi ilmottautua. Semmonen joka osaisi tehä vaikka tuommosen hienon etusivun missä näkyy juuri nuo la jne. :rolleyes:
 
Moi kaikki!

Ma varasin ajan terkkarille perjantai-aamuksi. Jannittaa vahan! Tulee vahan konkreettisemmaksi tama raskaus, kun tosiaan mulla on niin normaali olo, etta valilla unohtuu raskaus. Pitaisi kai olla varovainen kun nostelee lastenrattaita, esikoista jne.

carkey ma voisin kanssa liittya mukaan!

Miten teidan liikuntaharrastuksille kay raskauden aikana? Onko puhtia viela jatkaa? Mulla ollu viimeinen viikko kamala flunssa paalla, olen ollut melkein sankypotilaana ja ottanut todella iisisti. Mutta jahka kun tasta tervehtyy, jatkan kylla liikunnallisia harrastuksiani: lenkkeilya, joogaa ja pilatesta kroppaani kuunnellen. Yritan liikkua normaalisti 3-4 kertaa viikossa.

Ja sitten noista kivuista... emilien voisiko noi kivut olla jotain muuta esim ruuasta aiheutuvaa? Ma soin eilen jotain sopimatonta ja tanaan vatsaa vahan vaanteli aamulla. Mutta ma laitan sen eilisen ruuan piikkiin. (Haettiin take away-sapuskat). Mulla oli edellisessa raskaudessa oikein inhottavia kipuja vasta joskus viikon 20 paikkeilla. Tuntui kun joku olisi puukolla tokkinyt ja vaantanyt. Toivottavasti menee itsestaan ohi!

Nyt nukkumaan... Hyvaa viikkoa kaikille :wave:
 
Carkey minäkin voisin sinne kerhoon liittyä! :)

Mun oli tänään pakko omalle äidille paljastaa, että siitä tulee elokuussa triplamummi! :) Sisko saa esikoisensa myös kesällä! Lisäksi eilen kerrottiin miehen kanssa läheiselle ystävälle tästä raskaudesta.

Tänä aamuna tein myös toisen raskaustestin, edelleen se on plussa! :D Viiva ei ollut vielä ihan yhtä vahva mitä esikoisen ensimmäisessä testissä (ja ainoassa).. Vielä on kaapissa yksi testi ja teen sen ensi viikolla, jos maltan olla sinne saakka!

Tänään on ollut ihan hirveä päivä, olisin voinut nukkua koko päivän! Mies onneksi touhusi aamun esikoisen kanssa ja minä sain nukkua puolille päivin, ah! Mutta sen jälkeen onkin sitten ollut ihan sairas kuvotus/huono olo ja päänsärky! Väkisin olen syönyt, kun ei mikään maistuisi!

Täälläkin välillä kohtua juilii, etenkin eilen illalla nukkumaan mennessä kun olin koko päivän touhunnut! Aamusta aloin siivoamaan ja iltapäivästä myöhään yöhön viihdytin vieraita, ensin isääni ja naisystäväänsä ja sitten kävi vielä ystävä kylässä!

-Minki ja kyytiläinen "vasta" 4+5-
 
Moii.. Huh eilinen oli kyllä olon puolesta semmonen päivä et huh huh. Aamusta iltaan tuntui että kohta oksu tulee mutta ei tullut kuitenkaan mitään. Mukamas oli hirveä nälkä ja kun availin jääkaappia niin olo vaan paheni. Tää vois myös tulla sinne kerhon puolelle :) nyt vois ottaa vielä pienet unet ja sitten olisikin vuorossa lahjojen paketointia..

jonskuuh 6+3
 
Miten teidan liikuntaharrastuksille kay raskauden aikana? Onko puhtia viela jatkaa?
Samaan malliin mennään niin pitkään ku kroppa jaksaa =)
Syketasoja tarvii vissiin vähän alkaa himmaamaan, mutta muuten meinaan jatkaa ihan normaalisti lenkkeilyä ja jumppaa. Sen olen kyl huomannu, et alkuillasta kun käy lenkillä niin puhti ei oo ihan entisensä ;)

Carkey, mut voisi myös lisäillä kerhoon, kiitos :)

Hajuista kun puhuitte, eilen tuli taas yks niistä pahimmista nenään; lasinpesuneste! Siis voi tsiisus! Mulla ei muuten ole ollu mitään pahoinvointia pientä ällötystä lukuunottamatta, mut toi meinas tehdä -auto parkkiin ja oksentamaan - reaktion : / Nafta haisee pahalle, jääkaapit haisee pahalle.... onhan näitä :LOL:

Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Hei!

Täältä ilmoittautuisi uusi keltanokka joukkoonne. Sain elämäni ensimmäisen plussan viime viikolla ja sitä tässä on nyt hetki sulateltu..:heart:
Laskettu aika olisi laskurin mukaan 17.8.2012. Lopetettiin pillerit 2kk sitten ja heti ensimmäisestä "luomu" kierrosta tunsin oviksen ja siittä se napsahti.. En ollut ihan näin nopeaan toimintaa varautunut tässä vauvanteossa..:)
Niin ja ihan ensimmäistä nyyttiä odotellaan..

Carkey Minäkin mielelläni tulisin siihen kerhoon..=)

Liikunnasta: Uskalsin eilen eka kertaa plussan jälkeen lenkille ku ei oikein osaa vielä ajatella, että kyllä se siellä pysyy.. täytyis mennä pehmustettuun huoneeseen alkuraskauden ajaksi et kaikki menis hyvin..:)

Oireina ollut ihan klassiset eli rinnat raskaat ja suurentuneet ja metalli maistuu lähes kokoajan suussa sekä painon tunne alavatsassa.. Hassusti tunsin oviksen aikana että munasolu irtosi oikealta puolen, koska siltä puolelta vihloi.. Nytkin paino on keskittynyt oikealle puolelle mutta kuitenkin suhteellisen kokonaisvaltaista.. Tyttöä voisi siis odotella..:D Niin mieskin kovasti väittää että tytön antaa minulle ensin..:)

Itse opiskelen tällä hetkellä AMKssa. 1 vuosi vasta takana ja 2 ja puol edessä.. Vähän pahasti kaikki jää kesken.. Onko muita kanssaeläjiä opiskelijana raskaaksi? Miten koulu yms. suunniteltu?

Karhuntassu ja toukkapieni 4+4
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Karhuntassu: Meillä onkin sama la! Minä myös amkissa opiskelen sairaanhoitajaksi, nyt syksyllä aloitin, joten opintoja on vielä jäljellä melkoisesti... Haluaisin kovasti hoitaa lastani mahdollisimman pitkään kotona, olen kuitenkin vasta 23v, joten kyllä se koulu odottaa :) Mun mies on myös opiskelija, että tulot ei meillä ole hirmusen suuret, mutta uskoisin että hyvin pärjätään, kun pidetään menotkin pienenä ja järkevästi elellään :) Kiva kun tulit mukaan!
 
Moikka taas!

Carkey mäkin voisin tulla sinne kerhoon. En kyl tiedä et mistä sen sit löytää ym. et jos joku vois neuvoa tällasta alottelijaa :D

emilien toi valkovuoto homma on kuulemma ihan normaalia vaikkakin ällöä.. itelläni tuli ovulaation aikaan ihan törkeesti valkovuotoa monta päivää (siis tosi paljon enemmän ku normaalisti) ja siks vähän epäilinkin jo sillon et jotain on nyt voinut käydä :)

Karhuntassu86 itsekkin opiskelen AMK:ssa ja tokaa vuotta olen tällä hetkellä et mulle jää sit n. vuosi raskauden jälkeen. Aion yrittää opiskella pari verkkokurssia viel kesällä ja nyt keväällä teen ihan normaalisti. Teen myös pari kertaa viikossa töitä. Ei välttämättä onnistu riippuen raskaudesta mut otan ihan oman vointini mukaan enkä stressaa kummempia :) Oma opiskelukaveri on just raskaana ja on ihan loppuun asti jaksanut olla koulussa. Mut tosiaan aika henkilökohtastahan se on et miten jaksaa

Oon menossa tänään äidin kanssa lounaalle ja kerron samalla uutsiet :) Äitini ei asu samassa kaupungissa ja halusin kertoa kasvotusten joten vähän on pitkittynyt tää kertominen. Veikkaan kuitenkin et ihan iloinen yllätys ku eka lapsenlapsi kyseessä ja äitini on hyvin lapsi rakas :)

Scarlett89 5+4
 
Olin nopea ja omatoiminen.. Menin itse sinne kerhoon ja jatkoin opiskelu keskustelua siellä..:D

Scarlett89: sinne pääsee kun tämän sivun yläreunassa on keskutelu-palkin alla pieniä linkkejä ja sen alapuolella lukee kerhot-linkki-> sieltä etsii elokuun epelit ja painaa liity- linkkiä jolloin pääsee kerhoon sisälle ja keskustelemaan..:)
 
Tervetuloa uudet! Päivittelen nyt aina vähän jäljessä, kun oon reissussa eikä aina kerkiä koneella istua, ja ettei vanhukset huomaa minun olevan täällä sivuilla :D En ole tosiaan vielä kertonut vanhemmille, kun eivät ole edes osanneet vielä epäillä mitään :eek: vaikka koko ajan kieltäydyn alkoholista... hmmh. No saapahan näyttää sitten ultrakuvia yllärinä, kun joulun jälkeen taas nähään! :)

Oloja ei taas ole, mutta nyt välillä nipistelee. No, kuten jo aikaisemmin itse sanonut; turha murehtia ennen varhaisultraa! Siellähän se sitten selviää!

-pansku- ja bubu 6+1
 
Maria *** : en mä usko kyllä.. ku ei ollu ilmaa vattassa, eikä maha sekasin, eikä kyllä kovallakaan.. mulla on tosi herkkä vatta, ja se reagoi ihan kaikkeen, nii en kyl ny usko et kyse on siitä : / en si tie et mitä tää on..

Tänä aamuna alko taas yhtäkkiä särkemään aivan älyttömästi oikeen puolen munasarjojen kohdalle :ashamed: tuntu ku siinä olis puukko pystyssä, ja joku vääntäis sitä puukkoo. ihan kamalaa :snotty: sattu nii paljon taas, ettei pystyny mitenkää olee.. meinas kyllä porukin päästä, ku sattu niin kovin. mä sit soitin lääkäriin, ja mulla on vähän päälle tunnin päästä aika.. toivottavasti siel ei ny paljastu mitään ikävää :'( mä oon ihan huolesta soikeena.. ja jännittää ihan kamalasti. toivottavasti ne sit oikeesti ultrais siellä, kun nää kivut on ihan hirveitä, ja mä pelkään ihan tosissani, et tää on kohdun ulkopuolinen..

Emilien ja pieni 6+3 tai 5+6
 
emilien, mulla ainaki oli tosi kovia kipuja just oikeella puolella ja välillä koko mahassa... Niitä kesti pari viikkoo iltasin ja sit loppu. Päivystykseen soitin silloin ja sanoivat et ei huolta jos ei oo vuotoa ja että jos kuukautiset normaalisti ois niihin aikoihin niin voi tuntua jommankumman munasarjan puolella. Eli älä vielä hätäile! Mulla ne kivut oli joka ilta/yö niin kovat ettei voinu liikkua. Nyt ei oo enää mitään. :)

Liikuntaa en jätä, koiran kaa käydään kolmesti päivässä lenkillä ja baletissa käyn edelleen niin pitkään ku voin pari kertaa viikossa ja joka päivä treenaan 2-3h kotona balettia. Huimaa kehitystä taas tänä syksynä niin pidän sitä kyllä yllä!

Minea ja maha-asukki 6+1
 

Yhteistyössä