~elokuun epelit 2012~

okei.. kiitos helpottavista vastauksista :D
mä nyt katson, että jos tää ei parissa päivässä lähde pois, tai jos tulee vielä kivuliaammaks, tai sitten jos sitä verta alkaa tiputtaan/tulemaan, niin sit menen käymään tuolla terveyskeskuksessa..
sillain mäki ajattelin jo viime raskaudessa, että kaikki on hyvin, kunhan kivut ei kovene, ja verta ei tule.. :)

tarviipa seurailla..
 
Flunssa riepoo viäki,kyllä on sitkeetä. Nyt on alkanu kuvotus,mut en tiä johtuuko flunssasta kun on niin räkänen olo vai sit raskaudesta. Alavatsas on menkkamaisia kipuja/juilintaa,niin oli ekaski raskaudes.Mut silti miettii et onko kaikki hyvin.Mitää vuotoo ei oo ollu. Mulla on kaapis viä yks testi kun oon kaks haaleeta plussaa saanu tällä viikolla niin aattelin odotella muutamia päiviä et josko se siitä vahvistuu.On se hassua kun ei voi uskoo ennenkö se toinenki viiva on kirkuvan punanen:D

Rv 5+6
 
Hehheh...tein sitten aikani kuluksi tuon cb:n digitestinkin ja oon nyt ihan mielissäni kun siitä tuli raskaana 2-3. Joku sanoi että se sulkis pois tuulimunan mahdollisuuden kun nuo viikot tuossa testissä kasvaa, mut en todellakaan oo mikään alan asiantuntija et mahtaako olla totta :D
 
Santtu, kyllä mä luulen että voi alkaa uskomaan.

Painin täällä itse että hakisinko tuon viikko digin vai oottelenko vaan et koska sinne utlraan mahdollisesti pääsis, ku ei tosiaankaan oo tarkkaa tietoa kuinka pitkällä mennään. Omien laskujen mukaan mennään noin rv 6 ja neuvolan mukaan rv 11, aika huima ero..
Vieläkään en silti usko että raskaana olisin..
 
Kiitos Maijamehi :kiss:

Tuossa digissä on se ettei näytä enempää kuin tuon 3+ (eli rv5+) joten varmistelu ja viikkojen arvioiti myöhemmin kuin heti alussa on hankalaa. Jos Maijamehi sinull aon nyt joko rv 6 tai jotain siitä ylöspäin, niin tuo digi sanoo kuitenkin vaan tuon 3+ joten ei siitä paljon apua ole. Jos olisit vasta viikolla 4+ niin näyttäisi 2-3 ja siitä voisi jotain arvioida. Olisi helpompaa jos näyttäisikin pidemmille viikoille niin voisin minäkin jatkaa sillä testailua ;)
 
Mäkin haluan tällä kertaa mun nimimerkin ja lasketun ajan tollaseen listaan! Suuresti epäilen, että tulis käytyä täällä mitään kirjottelemassa, mutta ei sitä tiedä kuinka mä innostun:D Tää on vissiin aika koukuttavaa hommaa? Veikkaan, että LA olis 17.8. Tarkkaa tietoa ei vielä ole, kun ei tuo kierto oikeen ehtiny synnytyksen jälkeen vielä säännöllistyä. Mulla alkoi menkat vasta kun esikko oli 11 kk ja kolmannesta kierrosta uudelleen raskaaksi:) Tänään tuli ekan kerran selvä viiva testiin, aiemmin ollu vaan haamuja. Synnytyssairaala olis SEKS ja toinen siis tulossa.
 
Heips leidit =)

Täälläkin voidaan vielä toistaiseksi hyvin, ei vuodellut kun sen yhden päivän ja sekin oli niukkaa, mut säikäyttäähän nuo vuodot aina. Oireet vaihtelee, välillä tuntuu ettei raskaana olisikaan..yleensä illalla ainakin turvotuksesta tietää, että jotain on tekeillä. Alavatsaa tuikkii välillä vasemmalta puolelta joten nyt pelätään kohdun ulkoista.. heh. Tää on kyllä yhtä oireiden kyttäämistä ja pelkäämistä.

Voimaton olo on kaiken aikaa (on kyllä jo ennen raskauttakin ollut) joten pojan kanssa touhuilu on välillä tosi uuvuttavaa, sillä kun tuota virtaa riittää. Mitenhän sitten ensi kesänä kunnon helteillä ison mahan kanssa juostaan pojan perässä :D Ekassa raskaudessa en loppuraskaudessa saanut nukuttua yhtään kun selkä oli niin kipeä ja kaikki muut vaivat siihen päällä niin vähän kauhistuttaa.. sitten on vaan pakko jaksaa pojan takia.

Hankinnoista täällä oli puhetta, meiltä löytyy kaikki melkein. Yhdistelmärattaat siirtyy sitten vauvalle, niihin ostetaan seisomalauta pojalle. Sitteriä, sänkyä, vaatteita löytyy..kaukalo ja matkarattaat saadaan. Isompi kämppä täytyis ainakin jossain vaiheessa hankkia, nyt asutaan kolmiossa ja pojan huone on melko pieni kahdelle.

Nyt toivottelen kaikille hyvää viikonloppua, myö lähdetään poikasen kanssa ihmettelemään lunta ulos! Voikaa hyvin :)
 
Santtu, mä oon palstaillu (enemmän ja vähemmän) vuodesta 2002, jolloin aloin esikoista kuumeilemaan ja myös odottamaan (esikoinen on syntynyt v.03 ja kuopus v.10). Nyt meillä odotellaan 3/4 (eli siis miehellä on aiemmasta suhteesta v.08 syntynyt laps). Menipäs sekavaks selittelyks=)

Luulenpa että säästän rahat enkä hae sitä digiä. Yritän vaan pitää mielessä tuon oman rv laskuni ja viittaan kintaalla neuvolan rv laskuihin. Niin ja odottelen sinne ultraan pääsyä.. Torstaina olis neuvola, jännää kun ihan oudossa paikassa (kuten myös kuopusta odottaessani olin eri neuvolassa alku raskauden kuin esikoisesta).. Ja kukaan ei varmaan taaskaan ymmärtänyt mitä selitän:LOL:

Taidan mennä laittamaan toisen koneellisen pyykkiä ja sitten vois vaikka oikaista sohvalle ottaa pienet unet kun neitikin nukkuu, jos sitten neidin päikkäreitten jälkeen lähtis käymään kaupoissa (isäntä on auto remppaa tekemässä, mälsää)
 
Heippa:wave:

Täällä myös asiat hieman paremmin kuin eilen tai ainakin toistaiseks todella paljo paremmin. Sen tummemman valkovuodon jälkeen ei oo tullu yhtää mitään muuta. Esikoisen raskaudessa seuraavana päivänä tuosta valkovuodosta tuli ihan tummaa vuotoa, mutta nyt sitäkään ei oo näkyny..onneks! Joten nyt vaan otetaan ihan rauhas ja odotellaa viikon päästä olevaa ultraa:heart:

Eloveena: Täälläkin hirmuinen pelko tuota kohdunulkoista kohtaan ja koko aika muka joku oire vaikka oikeesti on ihan hyvä olla...koskakohan sitä osais ottaa ihan rennosti...

Joka vessakertaa jännittävä Annubella ja onni-ilona 6+0-7+1
 
:)

Täällä kanssa ihmetellään oireita ja ei oireita, alavatsassa juilii menkkamaisesti ja välillä tuikkii, eilen seksin jälkeen tuli kellertävää vuotoa, mutta ei enää aamusella. Nyt on ollut jatkuva vessahätä olo ja kaikki epäilyttää... No reilun viikon päästä on varhaisultra, josko sitten rauhoittuisi....

***5+2***
 
Ai juu, mä en oo ilmottanu kaikkia tietoja tuohon listaan, joten laitan nyt tähän koko laulun: LA 17.(?)8. toinen lapsi ja sairaala SeKS.

Mulla ei todellakaan ole mitään oireita, mutta jos menee samaten kuin esikoisen kanssa, niin niitä alkaa tulla suurinpiirtein niitä aikoja, kun se on muutaman tunnin sisällä tulossa maailmaan:D
 
Moikka taas

Onneksi joillakin ilmenneet vuodot taisivat olla harmittomia. Tsemppiä kaikille :)

Oltiin eilen neuvolassa ensikäynnillä. Siellä laskettiin että LA olisi jo 24.7. mutta en usko tuohon kun eikö tuolla lasketa aina sen mukaan että kierto olisi 28 päivää? Mulla on yleensä ollut yli 30 päivää, viimeisin 31.

Ensi keskiviikkona on kumminkin varhaisultra joten siellä se tarkentuu ja sitten saadaan lopullinen varmuus siitä onko raskaus oikeassa paikassa.

Ruska ja nlan mukaan 7+2
 
:wave:

Heippa tuolta Heinäkuisista ja onnea teille kaikille!!! :heart: Piti käydä lueskelemassa teidänkin tarinoita..

Kinkulalle kommentoisin siitä tuulimunaraskaudesta sen verran, että muutaman läpikäyneenä tiedän nyt, että sillä Hcg:n nousulla ei ole yhteyttä tuulimunaraskauksiin. Itsellä on ollut niitä, kun viivat ei kunnolla vahvistu eli hormoniarvo ei nouse kunnolla ja on todettu tuulimunaksi ja myös niitä, että arvot pyörii tuolla yli 9000 ja silti kohtuun ei kehity raskauspussia enempää.. eli mielenrauhaa suosittelen hakemaan alkuraskauden ultrasta. =)

Kaikkea hyvää teidän odotuksiinne ja "lohdutukseksi" -hermoilu ei lopu vielä kuukaudenkaan päästä :D


Vilhelmiina 10+6
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja onnea kovasti kaikille uusille plussanneille! Ihanaa kun meitä tulee koko ajan lisää! J iso :hug: kaikille kenellä ollut vastoinkäymisiä.

Itsellä on ollut niin paljon töitä, että se on ikävästi haitannut tätä vapaa-aikaa. ;) Nyt onneksi huomenna vapaapäivä. Tästä tulikin mieleeni, että millaita työtä te muut teette? Aiotteko olla töissä loppuun asti? Itse olen sairaanhoitaja ja ajoittain työ on niin fyysisesti kuin psyykkisestikin aika raskasta. Esikoisesta jäin saikulle 2vkoa ennen äippäloman alkua.

Pikkuhiljaa on oireitakin alkanut tulla. Väsymys on ihan kaamea ja muutamana iltapäivänä on ollut etovaa/yököttävää oloa. Ensi perjantaina olis kaverin järjestämät pikkujoulut ja hänelle kerroin jo perheenlisäyksestä ettei "outo" käytös juhlissa ihmetytä. =) Muille kerrotaan nt-ultran jälkeen.

Olettko muuten huomanneet, että äitiyspakkauksen laatikko muuttu? Tällainen on uusi äitiyspakkaus - katso kuva! | Perhe | Iltalehti.fi Ihanan värikäs tuo uusi. :heart:

Smurffiiina ja Takku 5+5
 
santtu:hug: jaksamisia sinne, toivotaan et vuoto olis harmitonta ja ohi menevää. Voimia!!

Itsellä tänään tuli jokin ihme pahoinvointi, meinasin oksentaa lihapiirakan ylös, mut ei sit tullutkaan mitään. Nyt sellainen olo et mitä sitä oikeen uskaltais laittaa suuhunsa ettei tulis oksettavaa oloa
 
Millonhan sitä mahtas olla sellanen päivä ettei oikeesti tarttis tehä yhtään mitään muuta kuin vaan nukkua :D Tänäänkin mä kävin heti aamusella kävellen tuolla loskassa hervannassa asti hoitaa asioita,eihän siihen mennyt kuin tollaset 3h siihen reissuun :D ja ai saakutti kun rupes välil yskittää niin että tohon oikeen puoleiseen nivuseen vihlo ja kovaa...sais tää yskä jo loppuu jo kun ei oo yhtään kivaa yskii ja laatata samaan aikaan :/

 
Moikka!

Täällä ei edelleenkään minkään näköisiä oireita, ainoastaan väsymys, syön vaan aina vähän huonosti joten väsymys johtuu siitäkin.

Avokki yritti tänään kiinalaisessa polvistua kosimaan mua mutta ku huomasin mitä se aikoo tehdä ni kielsin sitä nolaamasta mua:D


Maijamehi meil on sit ultra samana päivänä:) Mulla silloin vasta 6+3, hassua, että niin aikasin. Tosin sehän on vaan sitä papareitten täyttelyä ja lippulappusten jakamista.

Esikoinen edelleen tajuttoman kipeä, yli 3 viikkoa ollu, käytiin yksityisellä ja lääkäri sano että ne on ne hampaat, mä en jaksa uskoa. Viime yönäkin heräs puol 5 ja itki puol 8 asti. Eipä ainakaan poista väsymystä:p

Me ei inakaan mihkään seulontoihin osallistuta, haluan nauttia raskaudesta, enkä kokoajan miettiä tai itkeä, jos sieltä paljastuukin jotain huonoa. Meillä on hyvät geenit, lasken niitten varaan:)

Mukavaa sunnuntaita kaikille:)
Tsemppiä Santulle!

Jenny ja papu 5+5
 
Tämmönen erikoinen kysymys tai oikiastaan pyyntö, että sanokaas tämmösiä.."voimakkaita" biisejä. Siis kun mun piti esikon synnytykseen ottaa mukaan musiikkia kun mulle musiikki ja vesi on semmosia helpottajia muutenkin. Ammeeseen pääsinkin mutta musiikkit jäi kottiin ja oisin todellakin niitä kaivannut. Ja jos tässäkin synnytyksessä vierähtää sen 36 tuntia niin niitä biisejä sais jokunen ollakkin ettei kokoajan tarttis samaa kuunnella:D Radiota en kuuntele, se vaan vitutti. Ainoa mikä mulle nyt tuli mieleen on Adelen rolling in the deep. Eli vähän tommosta agressiivista tai tuommostakin sais olla...Kaikki semmoset iloiset rallattelulaulut on ehdoton eiei!
 

Yhteistyössä