~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Daizy ja miinä Voi ei, pahoittelut ja voimia jatkoon. Tämä meidän pino tuntuu kyllä tosi epäonniselta :/

Hankinnat Juu ei kyllä tasan oo vielä ostettu yhtään mitään eikä edes mitään vielä pohdiskeltu. Ehkä sitä jonkun söpön pikkunutun voisi ostaa ultran jälkeen, mutta varsinaiset hankinnat sijoittuu kyllä varmasti sinne 20+ ellei 30+ viikoille.

Miehen suhtautumisesta raskauteen olitte puhuneet aiemmin. Meillä alkuun mies ei meinannut uskoa, kun vahingossa tosiaan tärppäsi. Mut aika nopeasti se siittä tokeni ja on kyllä ihan innoissaan myös. Kokeilee päivittäin onko masu kasvanut ja pussailee mahaa jne :) ja aika paljon on vauva puheissa jo molemmilla.

Mua houkuttais ihan hirveästi hankkia toi doppleri kanssa mutta en ehkä enää viitsi. Ois hyvä nyt just ennen ens viikon ultraa kun nyt ei enää millään meinaa pysyä housuissaan ja olla kertomatta kaikille. Mut ehkä en enää viitsi hankkia ku ultran jälkeen koitan luottaa sit jo siihen et riskiviikot on takana ja kaikki kunnossa. Ja tasan viikon päästä ne sydänäänet toivottavasti kuuluu neuvolassa!

Vauvalehtiä en ole vielä tilannut, mutta ehkäpä sen ultran jälkeen voisi sitten vauva-lehden tilata. Sit ku ollaan virallisesti raskaana ;)

Mulla oli eka työpäivä tänään loman jälkeen ja en enää pystynyt pitämään suutani kiinni raskaudesta. Niin kovasti oli jotenkin tämän vuoden suunnitelmia, budjettia jne koko ajan esillä että ajattelin että ehkä nyt on hyvä kertoa. Ajattelin et oisin odottanu ens viikon lopulle et kerron vasta ultran jälkeen mut ens viikon alussa on kehityskeskustelukin niin ois se siellä viimeistään "pitäny" kertoa kuitenkin. Pomo suhtautui ihan kivasti, onnitteli ja vähän kauhisteli miten pärjätään, kun mulla ja muulla toimistolla on aika hurjat budjetit tälle vuodelle. Mut tosi iloinen oli mun puolesta ja alkoi jo kertoa vinkkejä jne.

Nyt tekis ihan hirveesti mieli kertoa vaihtoon lähtevälle kaverille ennen kuin se lähtee ja lauantaina on kaverin vauvakutsut, miten mä ikinä pystyn pitämään suutani kiinni siellä :whistle: Ei ois kauaa enää tätä salaisuutta pidettävä, kun kuitenkin marraskuulta jo onnistunu olee kertomatta :D Jotenkin itsellä on jo niin varma olo raskaudesta, kun masu kasvaa, että tekisi mieli kertoa kun keskenmenoa ei enää niin pelkää. Mutta sittenhän se vasta ikävää ois jos ois kaikille iloisesti kertonu ja sit meniski kesken :/ Vaikeeta!

Vanella ja pikkuinen 11+0 pokspoks!
 
Huonoja uutisia näyttää tähän pinoon mahtuvan. :( Jaksamisia Daizy ja Miinä :hug:


Meidän doppler tuli tänään ja ehdittiin sitä vähän jo testaillakin. Tiedossa oli, ettei ne äänet välttämättä vielä kuulu, mutta minusta siellä jotain vaimeasti ja pienesti kuului (tai sitten halusin vaan kuulla :D ). No eipä heitetä toivoa kaivoon tämän perusteella. Pitää yrittää löytää sydänääniä uudelleen muutaman päivän kuluttua. :)

Vauva-lehti tuli meille sillon, kun odotin esikoista ja hetken aikaa sen jälkeen. Minusta lehti oli ihan ok, mutta seuraavaksi jos tilaan tahdon jonkin muun.

-Sinful89 ja Pampula 9+0 PokS!
 
Miinä & daisy olen hyvin pahoillani puolestanne. Toivon kummallekin paljon voimia ja jaksamista. :hug:

Lehdistä Olen aina lukenut paljon lehtiä missä ikinä niitä kohtaankin. Tilasin Vauva-lehden kotiin jo vuosi sitten, minusta se ei tuntunut enneaikaiselta, vaikka hyvin ymmärränkin tunteenne sen suhteen. Minusta sen lehden lukeminen vain tuntui omalta ja valmistautumiselta odotukseen. Ja koska ostin kuitenkin joka kuukausi irtonumerot, niin tuntui fiksummalta tilata lehti. Meidän Perhettä olen lukenut aiemmin kuin se oli esillä työpaikallani, mutta Kaksplussaa olen myös vierastanut, en oikein tiedä miksi. En vain ole päässyt siihen samalla tavalla sisään. Voihan se olla, että sekin lehti kiinnostaa sitten kun on omia lapsia, jotka ovat jo vauva-ajan ohittaneet.

Miehen vauvareaktioista on ollut puhetta. Meillä mies kuuntelee kylllä, kun selitän innoissani vauvasta ja lukee neuvolasta saatua vau.fi- kalenterin Isälle - osaa, mutta eipä ole kovinkaan usein ottanut vaavelia puheeksi. Oletan sen ja kunnon innostuksen ilmenevän avoimesti esille ultran jälkeen, kun näkee oikeasti, että vauva se siellä kohdussa todellakin on eikä vain puheissa. Koen, että hän on mukana ja tukee, mutta se oma into tulee hänellä jälkijunassa. On hän kyllä maininnut, että tulee sitten silittelemään massua, mutta sitä saan varmasti odotella kunnes vauvamasu aikanaan ilmestyy.:) Tänään kyllä oli puhetta kauppareissulla lasten kasvatuksesta ja niitä keskusteluja on käyty pitkin matkaa.:)

Mieliteoista tänään lähti kaupasta mukaan vispipuuroa ja italianpadan ainekset. Saas nähdä, että missä vaiheessa käyn kiinni...:D Ja tietty oli pakko hankkia lisää karjalanpiirakoita. Nyt himoitsen niitä ja munavoita perunapiirakoiden sijaan. Voisi sanoa, että hämmästyttävän järkeviä ruokahimoja meikäläisellä on ainakin toistaiseksi ollut.

minea meillläkin äitini on innoissaan ilmoittanut, että haluaa hankkia vauvallemme vaunut.:) Olin yllättynyt, mutta kiitollinen. Hän suoraan sanoi, että harmittaa, kun antoi aikanaan minun vanhat vaununi eteenpäin. Minulla taas ei ollut sydäntä sanoa, että tuskin olisimme uskaltaneet niitä käyttää, sillä onhan minun vauva-ajoistani jo yli 30 vuotta ja vaunuja olisi kuitenkin säilytetty kellarissa.

Olen onnistunut tällä viikolla pitämään vauvasalaisuutemme. On ollut monta hyvää tilaisuutta laulaa kuin pikkulintu, mutta tuli pidetty suu supussa. Varmaan sitten ultran jälkeen ja 12. viikon alettua rupeaakin tieto kulkemaan sitäkin enemmän.;)

Luckygirl & Vintiö 8+5
 
Viimeksi muokattu:
luckygirl: Joo mun mielestä siellä on ollut juttua myös hedelmällisyydestä yms. :) Ja itse tilasin myös senkin takia lehden, kun oli neuvolaharjoittelu edessä, niin oli vähän samalla aaltopituudella että missä mennään ja joistain vauvajutuista. :p
 
Heijssan!! Sori omanapailu heti alkuun..

Mä sain kakistettua uutisen vanhemmilleni!! :) Ja ihan turhaan jännitin koko kertomista. Äitille sanoin kun iskä oli saunassa että "Ajattelin nyt sulle kertoa ennenkuin kuulet joltain muulta, mutta mä meen maanantaina neuvolaan". Se oli vaan että jaha. Sit olin että mitä? Etkö muuta sano? Eikö tuu saarnaa koulusta jne? Ni siihen se sano että koulun kerkee käydä sitte myöhemminkin.. (Siis mun äitini ei koskaan sanois tollasta!) Ja iskälle sit sanoin kun tuli saunasta niin sano että jaa no olihan tuo jo odotettavissa. Ja äiti tuhers itkua kun oli niin onnellinen :heart: Nyt sitten voi stressaamisen jättää taka-alalle ja ehkä ens yön nukun paremmin kun piiiitkään aikaan :) Tulevalle enolle en vielä sanonut kun ei ollu heppu kotona.. Huomen sit ehkä ;) Ainii ja äiti tarjoutu tulee mukaan neuvolaan ettei yksin tarvii mennä :) Ajattelin että mikä ettei; se vois vähän yhdistää meitä kun viime aikoina ollu vähän kaikkee hässäkkää :)

Nii ja tänään tuli lievä paha olo lounasaikaan! :O Mut se johtu siitä kun en ollu syöny kunnon aamupalaa ja oli kamala nälkä, meni sit ruoalla ohi. Iltapäivällä toistu mut meni taas ohi. Nyt tuntuu sitten siltä että ehkä mä tosiaan oon raskaana kun paha olokin tuli :D

Vauvalehdistä: Mä tilasin eilen Vauvan kun oli tarjous 9kk/33e. Kaksplussalta tuli eilen joku mainos mut se oli vaan 5kk/25e. Vauva on kivempi :)

Osanottoni huonoja uutisia saaneille ja paljon voimia :hug: Onpas nyt ollut kurjaa tuuria meidän pinossa.. :(

Automaattinen allekirjoitus olis kyllä mainio :) Pitää laittaa palautetta.

-Huojentunut inieh ja joku nimetön tyyppi 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Tosi pikaisesti...

Oli pakko vain kommentoida tuota dopplerin hankintaa, tai lähinnä sitä, että kannattaako sitä ostaa enää. Meillä on tuo angel sounds ja käytin sitä välillä alkuraskaudesta, mutta loppuvaiheessa siitä vasta olikin hyötyä. Vipoilla viikolla kun vauva saattaa liikkua tosi vähän ja etenkin la.n jälkeen riskit kasvaa. Meillä on molemmat lapset menneet reippaasti yliajalle ja olisin varmasti tullut hulluksi ilman tuota laitetta. Vipoilla viikoilla ei ollut mitään seurantaa neuvolassakaan, joten aika yksinäistä oli odotella synnytystä, hurjasti loppua kohden rauhoittuneen vauvan kanssa :) Eli suosittelen! Niitä saa varmasti käytettynä aika edullisesti ja senhän voi myydä edelleen eteenpäinkin, jos raaskii :)
 
Ei vielä kuulunut äänet dopplerilla, mutta sehän oli odotettavaa, vasta viikko 8 menossa, vaikka kohta 9. taittuu. Onko jollain tuota samaa, Angelsounds doppler JPD-100S4 kotidoppleria? Kun siihen näyttöön tuli lukuja (79, 88..), mutta mitään jumputusta ei kuulunut niin olivatko nuo omia sykkeitäni?

Kilu87 ja Toukka 7+5
 
Oon kyllä Ruuthin kanssa niin samaa mieltä tosta dopplerista! Mulla ei sitä viime kerralla ollut ja oli kyllä loppuraskaudessa ihan hirveää välillä. Oli pitkiä aikoja kun ei tuntunut ollenkaan potkuja, ja yhtään ei tiennyt mistä oli kyse ja heti pelkäs pahinta. Nyt on turvallinen fiilis kun toi doppleri kaapista löytyy, lopussa kun taas tulee noita taukoja niin voi itse samantien varmistaa että kaikki kunnossa. :)

Pampulainen niimpäs onkin! Olis joo tosi mahtava ku oltais osastolla samaan aikaan. :) Ja todellakin jaksan höpinää kuunnella, viimeks kävi vähän aika pitkäks kun kolme päivää makas siellä kun vauvakin suurimmaks osaks vaan nukku.

Alko nyt ihan hulluna himottaa toi Nipen mainitsema kebab! :D Mulla ei kyllä hirveesti oo mitään himoja ollut, muutenkin olo on vaan koko ajan ihan tavallinen. Tosi hyvä kyllä, esikoisesta oli ihan sama homma. No nyt on alkanu mahassa tuntumaan hirveesti kaikkia nippailuja ja muuta, kohta varmaa tulee pieni vauvapömppis esiin! Ai että mä niiiiiin ootan sitä ihanaa masua! :heart:

Nepo ja Pirpana 10+3
 
Kilu: Pikaisesti tuun vaan kommentoimaan ennen nukkumaanmenoa.. Niin ne sykkeet menee yleensä yli 100 ja voi olla siellä 170 tienoillakin. Eli kyllä nuo omia sykkeitä oli. :)

Sen kyllä erottaa korvallakin sitten jo. Kokeile vaikka niin, että etsit ne omat sydänäänet kuultavaksi (esim. mulla kuulu ainakin navan oikealta tai sitten lähempäätä nivusia) ja kuuntelet sitten sikiön sydänääniä, ja vertaat eron. Youtubesta löytyy muutama video jossa kuuluu sydänäänet, niin voit sieltä kuunnella miltä tahdilta se pitäisi kuulostaa. =)

Ja kannattaa muuten näin alkuraskaudessa etsiä niitä ääniä ihan alhaalta. ;) Eli reilusti alle navan alapuolelta, melkein tuosta häpyluun yläpuolelta! Vielä kun anturia kääntää vähän viistosti alaspäin, niin voi kuulua paremmin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Saraella
Sitten kun näyttää siltä, että kaikki on käyny NP ultrassa selvittämässä LA:nsa, aion poistaa nuo ilman LA:ta olevat, koska siinä on vissiin ainakin yks km saanut ja joitakin jotka eivät enää palstaile ilmeisesti. Joten ainakin inieh, ilmoita LA:si, pahoittelut jos on mennyt ohi!
 
Mulla oli eilen eka lääkärinneuvola. Olin tosi huolissani koska toissapäivänä rupes taas hieman verestävää vuotoa olemaan valkovuodon seassa. Mutta mahassa ainakin toistaseksi kaikki vielä hyvin. Eloisa ja liikkuva sikiö masusta löytyi, edelleen on n. viikkoa pienempi kun menkkojen mukaan pitäs olla, mutta kasvu normaalia 3vko takaiseen ultraan verrattuna. Varmaan 15min ultrattiin kun sikiöllä oli vauhti päällä, pyöri hyöri ja heilu. Nyt voi taas hetken huokaista helpotuksesta. Seuraava etappi sitten np-ultrassa 1.2 Vielä ei virallista laskettua aikaa muutettu, eli mennään nyt sinne np-ultraan asti sillä 10.8, mutta siellä varmaan sitten muuttuu tuohon 15.-17.8 tienoille jos kaikki menee ok.
 
Jenny Ilmoitan heti kun saan maanantaina tietää neuvolassa. En osaa ite yhtään sanoa kun meni silloin puhelimessa neuvolan tädin laskujen mukaan uusiks.. :D Viikot osaan sanoa mut mulla oli kierto aiemmin vähän mitä sattuu niin ilmoitan sitten kun asiantuntija antaa arvion :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Jenny: Jos et kuitenkaan kiirehdi sen listan tyhjentämisen kanssa. Eihän sitä ilman la:ta olevien listaa tarvii mitenkään edes muokata, antaa vaan olla. Moni varmaan aktioituu tässä kirjottelussa vasta sitten kun on pidemmällä ja turvallisemmilla viikoilla ja raskaus tulee konkreettisemmaksi. ja kaikki ei välttämättä edes huomaa tuota sun viestiä ja muista ilmotella sitä tarkkaa aikaa. Moni myös käy ahkeraan lukemassa palstaa vaikkeivat aina itse tänne kirjoittelekaan.
 
Heippa:wave:

Pahoittelut teille jotka olette joutuneet kohtaamaan sen kamalimman:hug:

Dopplerista: Haluaisin nyt kokemuksesta tuoda myös sen pointin esille, että vaikka sydänäänet kuuluu..varsinkin juuri tuolla loppuvaiheessa.. niin se ei tarkoita, että kaikki olisi hyvin. Liikelaskenta on todella tärkeetä ja jos liikkeitä ei tuu sitä 10 mehuista, suklaista ym. huolimatta niin heti ä-polille. Huomasin itse, että esikoinen ei ollut liikkunut 1,5 tuntiin ja yritin saada häntä liikkumaan..sainkin muutaman liikkeen, mutta en 10. Sitten lähettiin suoraan ä-polille ja siellä toisen sydän kyllä sykki, mutta liikkeitä ei montaa tullut. Joten suunniteltu sektio muuttui kiireelliseksi..lääkärin mukaan jos oltais menty vasta aamulla, jolloin siis suunniteltu, niin toinen olisi mahdollisesti menehtynyt..oli napanuora kiertynyt kaulanympäri ja reiden ympäri. Joten dopplerissa tulee olla se näyttö ja siitä täytyy osata sitten loppuvaiheessa seurata niiden sykkeiden vaihtelua! Ja mun mielestä heti jos vähänkin siltä tuntuu(tietysti, jos välimatka ei oo kauhee) niin heti vaan ä-polille..eikä sitä varsinkaan esikoistaa odottavan kannata yhtään hävetä tai jännittää!Been there, done that:)

Tämä siis vaan tämmönen erilainen näkökulma:)

Sanle: Onnea ihanista ultrakuulumisista:heart:

ON: Täällä taas eilen illalla sit oksuiltu, jotenkin tosi voimakkaana tuli yhtäkkiä illalla..no..kaiketi se on ihan hyvä juttu. Pää tässä kyllä kerkii vielä sekoomaan:)

Pennun touhuiluja naureskeleva Annubella ja Onni-Ilona 10+6
 
Ihan enste pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

Tervetuloa, olemme tainneet saada pari uuttakin :wave:

Onnittelut myös iloisista ultrakuulumisista :heart:

Ja kannattaa muuten näin alkuraskaudessa etsiä niitä ääniä ihan alhaalta. ;) Eli reilusti alle navan alapuolelta, melkein tuosta häpyluun yläpuolelta! Vielä kun anturia kääntää vähän viistosti alaspäin, niin voi kuulua paremmin. :)
Meillä kuunneltiin ekan kerran äänet viime sunnuntaina (9+2) ja sieltä ne jo löyty pienen etsimisen jälkeen näin noviisinakin.
Tänäaamuna kuuntelin uusiks ja nyt ei tarvinnut kun laittaa anturi tohon häpyluun reunaan ja painaa anturi vähän syvemmälle, niin jumpsutus kuului hienosti.
Sykkeet on nyt tällä viikolla sellasta 176 luokkaa ja ilmeisesti tästä laskevat sitten vähän alaspäin :heart:
Varsinkin ihan ekoja kertoja kun kuuntelee, niin tuo Pampulaisen ohje on erittäin hyvä, kaveri on siellä vielä niin suojissa.

Tässä muuten tällanen linkki, josta voi olla apua niitä sykkeitä ihmetellessä;
Fetal Doppler Baby Heartbeat Sounds | Fetal Doppler Facts.org

Kyllä toi syke minust on ainakin niin selkeä ja istukan äänet erilaiset, että kun sen löytää niin ei voi erehtyä :heart:

Ihana on kun jaksatte kirjoitella paljon, käyn aina lukemassa kännykällä välillä reissussa ja kommentoin kun olen kotosalla :)

(.) ei mitään uutta, lievä väsymys, tai enemmänkin vetämättömyys vaivaa ja ruokahalu on ihan kateissa. Kaalilaatikko meinas tulla eilen lautaselle, joten siihen tuli nyt stoppi, lähinnä söisin vaan mansikoita ja punajuuria, ei oikeen mitään muuta tee mieli :popcorn: Mistä lie tällaset punaset ruokahalut :D Ainakin Kaliumia noissa on molemmissa paljon :LOL:

Miehen reaktiosta ja osallistumisesta olette keskustelleet, meillä on ollu kyllä alusta asti mukana tässä, oikeastaan jo vuosia halunnut lapsia, mutta mä olen ollu se jarru - joten on ihan haltioissaan :heart:
Hänestä tulee varman paljon parempi isä mitä musta äiti... :LOL:

Alkoholin käytöstä pitää kommentoida sen verran, että ollaan molemmat hyvien viinien ystäviä ja tästä tulee mulle tuskallista aikaa. Känneja tuli harvemmin hankittua, mutta lasi viiniä ruoan kanssa sillon tällön oli mun heikkous. Baarissa on viimevuosina tullu käytyä n. kerta vuoteen, mutta en tosiaan sylje lasiin (jos siinä sitä viiniä on). Siiderit on liian makeita mulle ja olutta en juo (keliakia), eli on tullu ihan omaehtoisesti karsittua turhat pois :LOL: Mies saa mun puolesta ottaa saunaoluensa edelleen, ei mun takia tarvii absolutistiksi ryhtyä.
Usein muuten ajatellaan että pienten lasten kanssa (tai lasten yleensä) pitäs pitää alkoholi "piilossa", mutta itse taas ajattelen, että esim. se viini kuuluu eurooppalaiseen ruokakulttuuriin, en ala pulloa piilottamaan, vaan kyllä se meillä tulee olemaan ihan normaalina aikuisten ruokajuomamahdollisuutena siinä pöydässä. Eikö yleensä just se, mitä kielletään, oteta sitten kaksin käsin takaisin, kun siihen käsiks päästään, mm. teinien humalahakuisena juomisena?
Varsinkaan kun se yksi nautittu lasillinen ei tosiaan sitä humalaa aiheuta, niin en usko siitä mitään huonoa esimerkkiä olevan.
Toki sitten meitä on moneen junaan ja monella on erilainen käsitys kohtuullisesta alkoholinkäytöstä, toiselle se voi olla vaikka pullo punkkua sen lasin sijasta : /

Mä olen kans noita vauvalehtiä miettinyt, mutten oo tilannut. Ilmeisesti suosittelette tota Vauva-lehteä noista eniten?

terkuin, Callisto & Piparminttu-Pipsa 9+6
 
Pikainen kommentti tohon alkoholiin ja lapsiin. Olen samoilla linjoilla Calliston kanssa. Humala ja alkoholi on aivan eri asiat: humala ja lapset ei kuulu yhteen missään muodossa, mutta mielestäni on ihan ok näyttää se malli sille kohtuulliselle alkoholin käytölle kotona. Tässä on tietty se ongelma, että ihmisillä on eriävä mielipide siitä, mikä on kohtuullista. Ja on syytä muistaa, että lapsella on myös oma mielipiteensä. Vaikka isä tai äiti katsoisi, että pullo tai max kaksi saunan jälkeen on ok, niin eipäs olekaan jos se lasta ahdistaa. (Näin oli mun tuttavaperheessä, heillä lapsen kanssa asioista puhuminen auttoi.) Meillä mennään sillä linjalla, että viinilasillinen silloin tällöin ruokajuomana on ok, saunakaljoja tai edes limppareita ei harrasteta, koska mielestämme se nyt vaan tyhmää oppia jollekin tietylle "perjantaipullolle". En minä silti sitä saunakaljaa tuomitse, kunhan alkoholin nauttiminen pysyy niissä rajoissa, että se on koko perheelle ok.

Shuri ja Lempinen rv 6-7
 
Aargh.. Okei Sanle, pidän sen sielä, mutten ihan loppuun asti! Vaikeeta ihmiselle joka haluais pitää tollaset "paperiasiat" Selvinä ja organisoituina :D

Callisto siltä näyttää, että lähes kaikkien lemppari on ollu Vauva-lehti. Sen jutut on jotenki ihmis läheisempiä ja se on helposti lähestyttävä ja kiinnostava. Sitten kun vauva on ehtinyt taapero ikään, toi Vauva-lehti ei anna enää yhtä paljon, ja kannattaa ehkä silloin harkita esim. Meidän Perhettä:) Tää oli siis mun mielipide, ja vissiin sitte monien muidenki.

Huomenna neuvolalääkäri (13. päivä perjantai), huh ku jännittää.. Tää huono puoli tässä palstailussa on, että ku lukee näistä inhottavista kohtaloista, pelkää aina itekki, onko kaikki hyvin.

Mä löysin ne kalliit ihanat Britaxit eBaysta pari sataa halvemmalla, ja siihen tulee mukaan vielä kaupan päälle Britax autonistuin ja sisaristuin niihin rattaisiin ja ne pitäis Suomessa ostaa erikseen. Awesome! Ja ihan liikkeestä oli Briteistä ja ilman postikuluja. Joten saampa ne ihanuudet sittenkin :D mamma o happy!

Odottelen postista doppleria ja bola korua, ne on tiistaina lähetetty, ei malta..

Jenny ja Papu 11+2
 
Viimeksi muokattu:
daizy06 ja Miinä Pahoittelut :hug:

Vauva- lehdistä : Lueskelin esikon aikaan Vauvaa ja Kaksplussaa ja molemmista tykkäsin.

Täällä ei mitään uutta, oireet ei ole muuttuneet eli niitä ei oikein olekaan.
Ultra lähenee ja kalenterista lasken päiviä siihen kovasti jo jännittää. :)
Kovasti tutkin lastentarvikkeita jo vaikka ei mikään kiire olisi mutta ei malta olla niitä katselematta ja pohtimatta :)

Tälläinen pikainen kirjottelu nyt tällä kertaa.

Shadowy 10+4
 
hei!
täältä juuri ensimmäisestä neuvolasta tultu, ja ultra aika tilattu. sain sen 1.2. eli juuri esikoisen synttäreiden jälkeen.

aamulla ennen neuvolaan menoa, tarkistin sydän äänet, ja löysin heti, mutta kahdet! eri paikoista tietenkin. heijastuukohan se ääni jotenkin kahteen eri paikkaan, vai voiko siellä olla kaksi sikiötä? neuvolassa sanoi vain, että olivat varmaan omat sydänääneni, mutta kyllähän ne nyt erottaa toisistaan ihan selvästi kun hitaat ovat vauvaan verrattuna. miehen suvussa kaksosia on,mutta ei minun, jos se nyt edes mitenkään vaikuttaa asiaan.

mutta jaksamisia kaikille, minä jään pohtimaan näitä ääniä..

pauliina ja pallo 9+1
 
Kiu
Hei vain kaikille. Laitoin "liittymis pyyntöä" tuonne kerhon puolelle, josko pääsis mukaan tarinoimaan? Laskettu on 13.8 . Toista lapsosta odotetaan meidän perheeseen. Esikoinen vuonna 2010 syntynyt elokuinen :)

En ole kyllä yhtään varma onko tuolla suljetun kerhon puolella samaa porukkaa juttelemassa, kun täällä ketjussa, mutta ajattelin kuitenkin esittäytyä tänne jos joku ihmettelee, miksi kerhoon yritän pyrkiä :D . Mukavampi itsestä ainakin jutella siellä, kun täällä on niin kaikkien "ulkopuolisten" nähtävänä...
 
Pampulainen Vauvassa on mukavasti ollut asiaa myös odottamisen odottamisvaiheeseen. Toki optimistina ajattelin, että kun lukee tarpeeksi juttuja odottamisesta ja vauvaperheistä, niin se toteutuu omallakin kohdalla nopeammin. Noh, ei meillä nyt niin nopsasti mennyt, mutta alle vuosi kuitenkin.

Callisto Suosittelen, että vilkaiset Vauvan ja Kaksplussan irtonumerot. Niitä selailemalla saa aika hyvin kuvan lehdestä. Toki kokonaiskuvan saa vasta useasta numerosta, mutta sitten ainakin näet, että onko kiinnostavia palstoja ja näyttikö lehden tyyli kivalta sinun mielestäsi.:)

Alkoholi ja lapset Olen itse kasvanut kodissa, jossa vanhemmat käyttivät alkoholia, mutta kohtuudella. Lasi viiniä viikonloppuna, olut saunan yhteydessä (nimenomaan 1 pullo), vieraille tarjottiin. En ole ikinä nähnyt vanhempiani humalassa. Oletan, että osalti siitä, ettei alkoholia koskaan piilotettu (tiesin kyllä, mistä pullot löytyvät), en ole koskaan tuntenut tarvetta juoda alkoholia. Viimeksi taisin juoda hieman kuohuviiniä sukulaisen juhlissa joskus 2001. Mieheni suhtautuu alkoholiin samalla tavalla, eikä hän ole juonut pisaraakaan alkoholia sinä aikana, kun olen hänet tuntenut. Meidän haasteemme lasten kasvatuksessa onkin hieman eri näkökulmasta: miten saada lapsillemme vastaava käsitys alkoholiin, kun emme itse käytä? Haluan opettaa lapsilleni, ettei ole mitään pakkoa käyttää alkoholia, mutta kun/jos käyttää, niin käyttää kohtuudella, omat rajansa ja tilanteen tuntien.

Yritin muuttaa ultran aikaa, mutta en vielä onnistunut, sillä kaikki ajat ovat välille 8-14, ja kappas vain, juuri silloin kalenterini on ehdotettuina päivinä täynnä "pakko olla läsnä"- ohjelmaa. Ja tietty juuri sen menon aika, jonka olisin saanut muutettua, on mennyt... Eli säätöä tai reippaasti lisätöitä luvassa.:x Olisihan se kiva, jos aikoja olisi saanut myöhemminkin, mutta kun ei, niin ei. Olin etukäteen pelännyt, että raskauden ja uuden urasiirtoni yhdistäminen voi olla hankalaa ja nyt on siitä esimerkki olemassa. Pari viikkoa sitten koko asia ei olisi ollut mikään ongelma.

Luckygirl & Vintiö 8+6
 
Pahoittelut kaikille huonon uutisen saaneille! :hug:

Äh, kirjotin tänne kauheet sepustukset aamulla mut sit kone sammutti ittensä... :mad:

Mitähän kirjotinkaan... No, ainaki sisko oli ihan positiivinen uutisesta kun oli porukat sille kertonu, sano vaan et sillä harmittaa et oon niin nuori ku tuo opiskelu lykkääntyy ja sitä saa olla sit loppuelämänsä vanhempi. Ja se lupas ostaa meille turvakaukalon autoon :) Että tosi kivasti suhtautuu!

Niin ja tosiaan puhuttiin siskon kaa tosta sukupuolesta kertomisesta, siihen on ihan psykologinen syy olemassa miks aina henkilökunta ei mielellään sano sukupuolta. Siis koska jos sanovat väärin ja sitte oottaa koko raskausajan että sieltä tulee se mikä on sanottu (vaikka siis tietää että myös erehtyminen on mahdollisuus), niin siinä voi lapsen syntyessä tulla niin hirvee pettymys ettei se lapsi tunnu ollenkaan omalta. Tää on siis syy miks eivät aina halua kertoa.

Mitähän muuta... Niin joo taisin eilen laittaa viikot vahingos neuvolan mukaan eli 10+3 joten pitäydyn siinä nyt sitte :)

Tänään pitäiski sit lukee huomiseen anatomian tentin uusintaan... Saa nähdä jääkö huomiselle aamulla. Vituttaa niin paljon että jäi 2 pisteestä kiinni läpipääsy! Illalla lätkää katsomaan, jipii :D

Minea ja maha-asukki 10+4 :heart:
 
Pauliina: Oiski kiva, että joku muukin oottas kaksosia!!! :) Jotenkin tuntuu, että vaikeeta löytää tietoa kaksosraskauksista, kaikissa oppaissa kerrotaan vaan ykkösraskauksista...

Täällä paniikki päällä kun ei oo nyt noita repäiseviä kipuja ollut, että onkohan kaikki hyvin tuolla masuasukeilla?! Maanantaina pääsen ultraan, mutta en hirveesti luota siihen yleislääkäriin...

Dobblerista: Tekis kamalasti mieli tilata sellainen, mutta en uskalla ennen np-ultraa... Jos meneekin hukkaan... Haluisin kamalasti luottaa, että tällä kertaa pikkuiset pysyy kyydissä, mutta pelko edelleen takaraivossa muistuttaa kahdesta keskenmenosta.

Voi kun minäkin uskaltaisin noita vauvan tarvikkeita hankkia ja ennen kaikkea kun tietäs mitä kaikkea pitäs hankkia. Jos kaikki on hyvin siinä 20 viikon ultrassa, niin ehkä pitää pyytää kaveria tai siskoa mukaan ostoksille. Ehkä nyt kannattas vaan keskittyä kaappien siivoamiseen/turhan tavaran pois heittämiseen, jotta uutta mahtuu sitten keväällä tilalle ;)

Nippe + tuplat rv 10+2
 

Yhteistyössä