~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Saraella Neuvolasta faxaavat sinun paperit eteenpäin, mulle sanottiin että jos ei viikon jälkeen ala tulemaan kirjettä kotiin, pitäisi soitella sinne päin. 4 viikkoa meni kuitenkin eikä mitään kirjeitä tullut. Siellä on kuulemma kauhea ruuhka?! Mistä lie... :| Minä soittelin sinne ja sain ne ajat puhelimitse, mutta ne olisi kuitenkin tullut muutenkin jo tällä viikolla :D Luulisin että nyt on menossa kirjeet niille joilla viimeiset menkat on alkanut 30.10 tai siinä marraskuun alkua... Mutta kyllä se sieltä tulee =)

Jees, back to work :confused:

Mimmu ja mökö 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mahtuiskohan Elokuisiin vielä yks mamma lisää? Ylläripylläri raskaus ja plussa tuli ehkäisystä huolimatta, mutta onhan se niin ihanaa saada uusi pikkukirppu perheeseen.

LA näillänäkymin olisi 18.8.

Taustoista sen verran, että minä kohta 26v. mies kesällä 24v. ja meillä jo ennestään kaksi poikaa 10/08 ja 01/10.

Pientä varjostusta ja jännitystä odotukseen tuo se, että kävin tänään varhaisultrassa, jossa todettiin, että siellä on kaksi alkiota, mutta vain toisella näkyi syke. Toivottavasti se pieni jaksaa kuitenkin loppuun asti <3

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja tarrasukkia :)
 
ElinaMaria ja Jenny: Kivat aikajanakuvat teillä... Joutuuko nuo oikeesti joka kerta laittamaan uudestaan? Ois jotenki vaan helppo, jos aina tulis automaattisesti, ei tartteis aina muistaa viikkoja kirjottaa perään...

Shuri: Onko sulla ultra tänään?! Kerro kuulumiset...

Marsulainen: Toivottavasti kaikki menee hyvin, täälläkin jännitetään kovasti kokoajan kestääkö raskaus loppuun asti...

Eilen oli "hyvä" päivä, jaksoin käydä matkoineen 12 h koulussa, pienellä lenkillä ja siivota kotia... No ilta palkittiin sitten vähäisellä verisellä vuodolla :( Eikö tää vuotaminen ikinä lopu?!?! Hirvee stressi koko ajan onko vauvat elossa vai ei... lisäksi vielä vatsaan pistellyt, voi olla myös toki kasvukipuja, mutta... tänään piti jäädä kotiin lepäämään... Yökkimisrefleksi ulkona kävellessä mahdottomaksi yltynyt... Joka kerta tuntuu, että jotain repeää/katkeaa kun yökkäsee vatsanpohjaa myöten... toivottavasti vauvat ei irtoa! Maanantaina vasta seuraava ultra!!! Tää epätietoisuus on pahinta!

Eilen tuli postissa ne potkarit, jotka tilasin innostuksissani vauvoille. Tuntu niin pienille ne 50 cm potkarit. Jalkaosiokin oli niin pieni, että noinkohan mahtuu?!? Joku vinkkasikin, että puolipotkarit ois kätsymmät, vinkkejä voi antaa lisää... ei nimittäin oo vauvoja ikinä tullu puettua ;) Noissa potkareissa on kyllä joteski oudosti nepparit toisen lahkeen alhaalta saakka ylös... Ja tarkottaako puolipotkarit housuja joissa on kiinni se "sukkaosa" ja muuten normi housut? Siis voin olla kyllä peukalo keskellä kämmentä jos/kun vauvat syntyvät, enhän edes tiedä minkälaisia ruokia niille pitää kaupasta varata (kait niitä pikkupurkkeja), kun niitä sääntöjä on kamalasti, että ei saa olla hunajaa tai jotain... Entä vaipat, onko tytöille ja pojille erilaiset? :confused: Pitänee jonkun alan expertin kanssa käydä sitten joku kauppakierros, kun voi sormi mennä suuhun itsellä...

Nippe + tuplat rv 10+1 (Ja miljoona kysymystä mielessä)
 
Tervetuloa uusille:wave:

Nippe: Mullakin on nyt pari päivää tuntunut sellasta pientä menkkamaista jomotusta. Muistan kyllä esikoisestakin että näitä tuntemuksia oli, mutta kyllä se aina silti mietityttää ja pelottaa. Mä suosittelen, että varsinkin kun teille on kaksoset tulossa niin ostamaan myös muutaman pienemmän vaatteen kun 50. Yleensähän kaksoset syntyy hieman pienempinä ja meilläkin tyttö oli 49cm ja hän melkein hukku niihin 50cm vaatteisiin. Sitten myös suosittelen bodeja joissa on napit tai narut.(vattan seudulla ja aukee kokonaan) Päänyli vedettävät tosi hankalia aluks ja varsinkin kun on ensimmäinen/set kyseessä.

ON: Täällä olo on huomattavasti parantunut. Oksentanu en oo enää kahteen päivään eikä etovaa oloakaan ole kauheasti ollut..ja sehän pistää pelottamaan. Koskakohan sitä oikeesti uskaltais luottaa...ei varmaan millonkaan..josko kun liikkeet tuntuu...

Liikkeitä jo kovasti odottava Annubella (aikas kauan saa kyllä viel odottaa) ja toivottavasti hyvin kasvava Onni-Ilona 10+5
 
Moikka!
Millä viikolla teillä on sydänäänet ruennu kuulumaan?
ihan vaan sillä kyselen kun olin tiistaina siellä ultrassa kun tsekkasivat sen vuodon,mikä ei ilmeisesti ole vaarallista niin ei vielä kuulunut sydänääniä ja näkyi pelkkä ruskuaispussi(tosin ne laitteet oli vanhat ja mahan päältä katsoi ja mahaa on) viikkoja kuiteskin pitäs olla 6+4 jos olen oikeessa. perjantaina menen tarkempaan ultraan,mutta jos sielläkään ei vielä mitään muuta näy kun se pussi niin onko peli menetetty vai vieläkö alkio ehtii ilmestyä? vai onko silloin tuulimuna kyseessä? onko jollakin ollut vastaavaa tilannetta? kauheesti kysymyksiä mutta pelottaa ihan sikana oliko tämäkin nyt tässä...
 
heips!

sydänäänistä sen verran että minä löysin jo viime lauantaina ne, angelsoundin dopplerilla, ja taas uudestaan pari päivää sitten. oli kyllä ihana tunne kun sai varmistuksen että vatsassa joku on, eikä ole 4viikkoa turhaan oksentanut. ja vaihteleehan se äänien löytyminen, joillakin aikaisemmin kuin toisilla.

paulina ja pallo 8+6
 
Moikka!
Millä viikolla teillä on sydänäänet ruennu kuulumaan?
ihan vaan sillä kyselen kun olin tiistaina siellä ultrassa kun tsekkasivat sen vuodon,mikä ei ilmeisesti ole vaarallista niin ei vielä kuulunut sydänääniä ja näkyi pelkkä ruskuaispussi(tosin ne laitteet oli vanhat ja mahan päältä katsoi ja mahaa on) viikkoja kuiteskin pitäs olla 6+4 jos olen oikeessa. perjantaina menen tarkempaan ultraan,mutta jos sielläkään ei vielä mitään muuta näy kun se pussi niin onko peli menetetty vai vieläkö alkio ehtii ilmestyä? vai onko silloin tuulimuna kyseessä? onko jollakin ollut vastaavaa tilannetta? kauheesti kysymyksiä mutta pelottaa ihan sikana oliko tämäkin nyt tässä...
Mä kävin eka ultrassa kun viikkoja piti olla 7+1, näkyi ainoastaa ruskuaispussi. Uusinta ultra 10pv myöhemmin ja alkio sykkeellä löytyi, vastasi kokoa 6+6 vaikka menkkojen mukaan olis pitänyt olla jo 8+3. Jännittävää ja pelottavaa oli odottaa uutta ultraa, joten hengessä ollaan mukana.:)

RouvaS ja touhutoukka 8+6 (menkkojen mukaan 10+3)
 
Viimeksi muokattu:
Pampulainen, mä pistän kans toivomusta jos tänne sais sellasen automaattisen allekirjotuksen mihin sais ton janan.

Mun ystävä oli äskön kylässä, jolla on kuukautta myöhemmin LA kun mulla, ja mä oon sen raskaudesta paljon enemmän innoissaan kun omasta. Sillä meni varmaan hermo ku puhuin niin paljon ja esittelin sille netistä erilaisia vempaimia ja rattaita yms. :p
Toivottavasti tulee vielä takasin ku olis kiva saada yks kohtalotoveri:D

Mulla on ylihuomena neuvolalääkäri ja toivottavasti pääsen ekaa kertaa kuulemaan ne sydän äänet. Viikkoja on sillon kasassa 11+3. Toivottavasti edes yritetään kuunnella:)

 
Kaktuspiikki: Menin ekaa kertaa ultraan kipujen ja ruskean tuhrun takia menkoista laskettuna 6+5 ja pikkuiset vastasivat kokoa 6+2. Eli jonkin verran voi tuo menkoista laskenta heittää, koska joskus hedelmöittyminen ja kiinnittyminen vaan kestää kauemmin. Ja kävin sairaalassa naistentautien päivystyksessä, koska täällä paikkakunnalla vanhat laitteet, jolloin tulkinta näin alussa ois ollu vaikeeta, kun ei oo edes täysin pätevää lääkäriäkään... Meidän pienokaisten sydämet sykki 6+2, mutta kuten sanoin, sulla voi olla että on luultua vähemmän päiviä kasassa ja sydämien pitäs kai ruveta juurikin lyömään 6 viikolla... Tiedän, että odotus on piinaa ja pelottaa varmasti kamalasti, mutta jos raskaus on kestänyt oletettua vähemmän muutamankin päivän, voi olla ettei sykkeitä näkynyt sen vuoksi. Pidetään peukkuja, että kaikki on hyvin.
 
Tänään tuli bola-koru postissa, ihanan kaunis ja kiva helinä kuuluu! :) Laitoin sen jo kaulaan kun on niin nätti :ashamed: mies ei jostain syystä oikeen ymmärtänyt koko korua... :LOL:

Masutyyppi-kalenteria odottelen vielä saapuvaksi. :)

Hitsivie anatomian tentti jäi kahden pisteen päähän läpimenosta ja nyt ois perjantaihin asti aikaa lukea... Nice. Ei voi vähempää kiinnostaa!

Edelleen harmittaa ettei ne kuunnelleet niitä sydänääniä, tuntuu et siihen ultraan on NIIN pitkä aika! :D

Minea ja maha-asukki 10+3 :heart:
 
Oletteko muuten tilanneet mitään vauvalehtiä? Mulle on tullut keväästä/kesästä saatta Vauva -lehti. Ja nyt se on vielä tärkeämpi kun tuli raskaaksi, siellä kun on erikseen ne odottajien sivutkin. Voisi tietysti jotain Odotus lehtiä lainailla kirjastosta.. Pitäis toi Vauvakin muistaa perua, ettei tuu kohta kallista kestotilauslaskua.

Kaksplussalta tuli tänään joku mainoskuori, mutta mun mielestä siinä ei oo niin hyvää juttua kun oon siitä pari näytenumeroa saanut. Siinä on ehkä enemmänkin isommille lapsille kohdistettua.

"Vauvan tarina" on muuten mahtava sarja :) Vauvan tarina - Kausi 12 - Jakso 26 | Ruutu.fi Kattelen noita välillä syödessä, muuten ei tulekaan sitten tv-ohjelmia töllötettyä :)
 
Kaktuspiikki jos sulla tosiaan kuunneltiin mahan päältä niin ei kai ne vielä noilla viikoilla kuulu vai? Eikö sisä tutkimus ole vähän luotettavampi. Itselleni tehtiin juurikin viikolla 6 sisäkautta ultra ja kuului sydänäänet. Mutta varatessani aikaa hoitaja sanoi että varmiten kuuluu vasta viikolla 7. Itse olin vaan niin hätähousu että piti päästä jo silloin :D

Minä miehelle vihjaisin että hän voisi perehtyä tähän vaunu ja turvakaukalo asiaan, koska mulle ne vaikutti aika heprealta kun olen täällä teidänkin juttuja lukenut :D Sen verran sanoin että isot pyörät pitää olla että pääsee sitten lumessakin kulkemaan. Mies ihan innolla otti tehtävän vastaan ja löysikin jo jonkun mallin mikä vois olla hyvä :)

Itselläni tuo kuvotus vaihtelee mutta en ole oksentanut niin ei se kai niin rajua ole kuin joillakin. Jotenkin rennommin olen osannut jo suhtautua tähän raskauteen ja en niin paljon enää oireita bongaile. Jos kaikki yhtäkkiä loppuisi niin sitten voisi olla eri juttu.

Scarlett ja Sissi 9+
 
Niin joo, piti sanoo et tänään käytiin kaverin kans vauvanvaunuliikkeessä, löysin sieltä parit kivat Emmaljungan vaunut. Hintavat toki, mutta saa erilaisilla rungoilla ja koreilla... Ja ihania värejä! Itse tykästyin valko-ruskeisiin ja suklaanruskeisiin. :) Äiti jo vähän lupaili et vois ostaa meille tai ainaki sponssata... Maksaa päälle 800 et on tosi tyyriit mut niitä voi sit myydä hyvällä jälleenmyyntiarvolla eteenpäin tai sit jos lisää lapsia siunaantuu...
 
Kuinka aikaisin olette nimeen omaan vatsapeitteitte päältä saanut sydänäänet kuulumaan? Jopa itse mitattuna? Dopplerini saapui tänään, jos illalla kuitenkin kokeilisi.. :)

Ja seuraavaksi salille. Viime viikolla en käynyt, kun mietin, uskallanko harrastusta jatkaa raskaudenkin aikaan.. Nyt kuitenkin kokeilemaan, sen verran pitkään säännöllisesti tullut käytyä :)

Kilu87 ja Toukko 7+5
 
Eeeiii taaaas huonoja uutisia! Pahoittelt ja hirveästi voimia Daizy ja Miinä. :heart:

Pampulainen
Mulle tuli kans toi Vauva-lehti esikoisen aikaan, nyt sitä ei oo vähään aikaan tullut. Sen voisi toisaalta taas tilata kun hirveästi tekee mieli kaikkia vauvajuttuja lueskella. :)

Kilu mulla oli viikkoja 9+5 ovulaatiosta laskettuna kun mun doppleri saapui, silloin kuului jo hienosti äänet. Siitä neuvolassa neljä päivää aikaisemmin kuunneltiin ja silloinkin saatiin äänet heti kuuluviin. :) Olis voinut kuulua jo aiemmin jos ois kokeiltu.. Tosin se vauva on tässä alussa vielä niin pieni ettei ne aina välttämättä kuulu. Onnea yritykseen! Äläkä huolestu jos ei kuulu, yleensähän niitä ei saa noin aikaisin kuulumaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä! ;)

Ainiin Jenny laitatko mulle NP-ultra ajan. Tänään tuli kirje postissa, se olis 19.1. Jännittttäää hirveesti toikin.

Nepo ja Pirpana 10+3
 
Pampulainen mulle on tullu jo 1,5 vuotta Vauva ja Meidän Perhe. Artikkelit ja jutut Meidän perheessä on vaan vähän tylsiä mun makuun, mutta sielä on paremmin vinkkejä kaiken ikäsille lapsille kun meillä tuo esikoinen on:)

Ninzi mä pistän sulle yksityisviestinä sen osotteen siihen huutonetin sivuun missä se doppleri on ni näät. Se on se perus mikä kaikilla melkein on. Angel Sounds. Mut ilmotan kyl varmaan jo parin päivän sisään myyjälle, etten osta sitä jos kukaan ei haluu:) Että päätöksiä!:D

Me spekuloitiin tänään anopin kanssa, kun olen oksentanut tässä raskaudessa useeseen kertaan, ja viimeksi vaan kerran, että jos nyt tulis sitte kumminki poika. Toivossa on hyvä elää:D

Päivitän listan tänään kun esikko suvaitsee mennä nukkumaan.

Miinä ja daizy olen todella pahoillani. Plussatuulia!

Jenny ja Papu 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Nepo: Katselin että meillä olis sama sairaala ja päivä eroa lasketussa. ;) Olisi kyllä mukavaa, jos osastolla sattuisi olemaan joku ryhmäläinen, tosin jos vaan jaksaa mun höpinöitä kuunnella, olen aika kova pälpättämään mikä ehkä näkyy täälläkin :whistle:

Jenny: Minä uumoilen vieläkin monikkoraskautta... Kun harjoittelussa äitiysneuvolantäti totes vaan mulle, että se viittailis kaksosiin jos heti alussa on pahoinvointia :snotty: Ja sitten kun vielä näin ne kaks tähdenlentoa samaan aikaan, oikeelle ja vasemmalle, joulukuussa! Eipä tuo nyt maailmaa kaataisi, mutta jos niitä kurssejakin joutuis käymään 5kk kanssa niin kahden kanssa vois mennä astetta hankalammaksi :D
 
Daizy ja Miinä: Pahoittelut keskenmenoista! Miten tässä pinossa on näin paljon ollutkin ikäviä uutisia?!?!

Minäkin meinasin tilata vauva lehden, jos vain selvitään siitä np ultrasta "läpi". Sitä ennen en uskalla tilata... Tekis niin kamalasti mieli laittaa pikkusiskolle sähköpostiin kaverikuva masuasukeista, mutta pitää vielä malttaa kuun loppuun asti ja sitten jos kaikki on vielä hyvin, niin sitten uskallan... Saa nähdä ymmärtääkö heti, että kaksi on kyseessä (luulis ainakin kun sillä itsellään on jo lapsia). Ja toisaalta se eka ultrakuva on rv 6+ jotain ja nämä seuraavat kuvat rv 9+0 on yksilökuvat molemmista. Toki kait asian vois niinki laittaa, että eka toisen kuvan lähettää ilman tekstiä ja sitten toisen laittaa tekstillä ja tässä toinen ;) Vähäkö mun sisko järkyttyy (siis on varmasti tosi iloinen ja onnellinen), mutta mun lastenhoitotaidot kun ei oo kovin kehittyneet eikä tietous vauvoista... Siis sen vuoksi järkyttyy, että kuinkahan me pärjätään ;)

Mies onkin sitten 14 tunnin työpäivän jäljestä minulle työmatkallaan vielä ruokaa noutamassa. Vaatimuksena kebab ranskalaiset ja lasipullossa kokista... :) Mulla ei oo mitään mielitekoja ollu, kun ei juuri mitään oo tehny mieli syödä. Parhaiten vaan menee alas pitsa ja kebab, mutta nekin vähä väkisi... Entisenä suklaahirmuna outoa kun ei tee edes mieli suklaata...

Bongasin muuten jutun netistä, että jossain ihmisjärjestössä miettiivät jotain ohjetta, ettei sais enää kertoa vauvan sukupuolta, jotta abortteja ei tehtäis sen takia... Minä ainakin haluisin tietää, vaikka tytöt ja pojat on aivan yhtä toivottuja molemmat, tiedä vaikka tulis molempaa laatua?!?
 
Kiitos Jenny. Laitoin sulle viestiä.. En kyl osaa näköjää käyttää tätä kaksplussaa ja ehkä saatoin sekoilla jotain :ashamed:

Täällä np-ultraaika kilahti postista ja olisi 23.1.

Suuret pahoittelut menetyksen kokeneille :hug: Liikaa huonoja uutisia ketjussa... :(
 
Viimeksi muokattu:
Osantotto keskenemenon kokeneille <3 Voimia surun käsittelyyn <3

Uusiakin oli taas liittynyt mukan, tervetuloa :flower:

Vauvalehdistä. Esikoisen aikaan tuli Vauva, josta tykkäsin kovin, mutta meillä ei oikein ole rahaa mihinkään ylimääräiseen :( Meidän perhe kiinnostaisi myös, kaksplus ei niinkään. Jostain syystä tuo jälkimmäinen on vaikeammin lähestyttävä lehti, en tiedä miksi.

Ultrakuulumisia: Löytyi sieltä ainakin yksi pieni elämänalku, sykkeineen päivineen. Mutta kohtuni on kuulemman niin paljon taakse päin kallellaan kuin vain voi olla, eikä pikkuista saanut mitattua mitenkään kun jäi niin piiloon sinne kohdun perälle. Sain viikon päähän uuden ajan. Monikkoraskauskaan ei ole vielä poissuljettu. Kohdun asennosta johtuen lupaili kovia kipuja pitkin raskautta, mutta niihin olen esikon raskausajan myötä henkisesti jo valmistautunutkin. Söpöä pallomasuakaan mulle tuskin on taaskaan luvassa :( Minkäs teet, tärkeintä että se takakeno ei sinällään vaikeuta raskauden kulkua.

Shuri ja Lempinen rv6-7
 

Yhteistyössä