~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

joo ja jos toi koira nousee takakäpälilleen niin sen rintakehä on mun rintakehän tasolla niin ei sitä millään polvella ylety enää napauttamaan :D Mut toivon että se rauhottuu kunhan tuo pahin pentumoodi menee ohi.
 
Moikka kaikki! :wave:

Paasen jakamaan kivat ultrakuulumiset teidan kanssa: pienella mini-ihmisenalulla oli kaikki masussa hyvin. Loytyi 2 katta, jalkaa ja molemmat aivonpuoliskot jne. Niskaturvotus noin 1mm. Ottivat verikokeen ja saan sitten myohemmin postissa perusteelisen analyysin down-syndrooman kartoituksesta. Mutta tuon niskaturvotuksen perusteella syyta huoleen ei ole. Mulle tuli kauhean huono olo ultran lopussa ja laakari antoi mulle oksennusastian silla seurauksella, etta minahan taytin sen :ashamed:

Eilen lahdin toista kotiin kun ei meinannut oksentamistesta tulla loppua. Toivottavasti tama vaihe menee pian ohi. Ihan vetamaton olo!

Kaikille vilukissoille vinkiksi etta hommatkaa kuumavesipullo. Ma olen nukkunut nyt viikon se kainalossa ja on ihana.

Mun LA aika muuttui parilla pvalla, Jenny voitko korjata kun ehdit 11.08.

Onpa ihana ja huojentunut olo! Nyt lepailemaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:

Maria 11+6 (Huomenna poksuu!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Sukupuolesta: Mulla ei ollut ennen ultraa mitään ajatusta että kumpi on tulossa, tai varmaan kun ei ollut varmuutta että onko siellä nyt ylinpäätään mitään. Mutta heti kun ultrakuva tuli näkyviin niin eka ajatus oli että poikahan se siellä. En tiiä mistä tuo tunne tuli mutta oon jo ajatellut tulevan vauvan pojaksi. Saa nähä että kumpi sieltä sitten tulee lopulta.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ja Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Ihanaa on ollut lukea, että kaikilla asiat niin kivasti masussa.

Mul on vähän ollut taukoa kirjoittelusta kun viime viikonloppuna suutuin niin kovin äijälle, että lähdin sukulaisen luo Heinolaan viilentämään vähän päätä muutamaksi päiväksi.
Mielessä kävi jo yksinhuoltajuus ja muut jollei hommaan tule tolkkua.
Ei toi mun ukkeli paljoa juo, mutta sellanen määrittelemätön kaupungilla luuhaaminen ottaa mua päähän, varsinkin jos ilmoittaa neljältä, ettei tule kotiin yöksi ja aamulla tulee nukkumaan ja taas seuraavan yönä kömpii himaan puol viis ja on omien sanojen mukaan ollut "töissä". Mäkään kun en saa nukuttua ennen kun se tulee kotiin. Nyt sit valvoin ja mietin sängyssä yöt ja väsyneenä sit hormoonimyrsky kasvoi mun päässä aika suuriin mittasuhteisiin. Nyt asioista puhuttu ja jutut sovittu.

oksentelusta
Mul oli tällä viikolla KOLME päivää jollon en oksentanut, aivan mahtavaa. Tosin tänään taas kun innostuneena ladoin kunnon aamiaista napaan niin pitihän sinne vessaan taas syöksyä. Ollaan tänään kierrelty sänkykauppoja ja jouduin ottamaan "pienet" päikkärit siihen päälle. Eli nukuin tos nelisen tuntia.

Toisinaan päivisin on hyvä ja reipas olo, mutta jos yhtään reippailee tai juoksee kaupoilla niin energia ei tunnu riittävän siihen, että valvois koko päivän. Tosin huomattavasti olo on parantunut jos vertaa kuukauden takaiseen oksennusrumbaan.

Hankinnat
Sain rakkaalta sukulaistytöltä syys- ja talvihaalarin vauvalle. Liikuttavan söpöjä. Sukulasityttö sai kans heinä/elokuun taitteessa esikoisensa, joten samoja haalareita käytti hänen vauvansa ekana syksynä ja talvena.
Sit löytyi tällänen linkki jossa edullisia mutta kuulemma laadukkaita vaunuja, joita voi itse tuunata sopivan värisiksi. Tuolta varmaan meidän ipanalle tulee rattaat. Niillä on toimipiste Porissa, että siellä saa käydä myös katsomassa kamoja ja vaunujen tarkkoja värejä. Toimitus aika noilla rattailla on kolmeviikkoa eli hyvissä ajoin niiden kans täytyy olla liikkeellä.

Lauran Lastentarvike - Laadukkaita lastentarvikkeita edullisesti! VERKKOKAUPPAMME ON AUKI 24/7!! Palvelemme Teitä siis viikon jokaisena päivänä. Jos Teillä on kysyttävää tuotteistamme niin otattehan yhteyttä: [email]info@lauranlastentarvike.fi[/email] tai 040507160

Ihan tutustumisen arvoinen sivusto.

Mun pitää varmaan hankkia se doppleri kans, jotta saan mielenrauhan, kun välillä iskee niitä epäilyksen oloja. Tosin yhtänä iltana olin tuntevinani jotain outoa möyrimistä ihan alavatsalla kun kyljeltään makoilin sängyllä.

Sukupuolesta
En jaksaisi yhtään odottaa, että selviää. Tekis kovasti mieli jo ostella vaatteita, mut ensin kyl halua tietää tuleeko tyttö vai poika. Nimiäkin ollaan hieman mietitty.

Kävin siellä fysipoterapiassa ja sieltä sain hyviä vinkkejä lihasten kunnossa pidolle, tosin täytyy nyt vaan alkaa joku päivä tosissaan jumppailemaan, niin opeista on jotain hyötyäkin.

Mukavaa viikonloppu kaikille! Mä lähen nyt kauppaan ja alan sämpylöiden paistoon.

Maygory ja pikkunen 13+5

Taas tuli kirjotettua pieni eepos, anteeksi siitä.
 
Tänään oli eka neuvola :) Papereita täytettiin ja juteltiin. Sydänäänetkin kuunneltiin: kuuluivat heti, kun neukka laski dopplerin mahalle ja sanoikin, ettei ikinä ole käynyt näin helpolla :) Kotona en kuitenkaan saanut kuulumaan (kai?) vaan erittäin vahvasti omat sykkeet kokoajan. Vai olivatko ne sittenkään omat? Kun osannut siinä enää laskea kun oli niin innosta pinkeänä :D

Ultra-aika pitäisi tulla pian. LA:ksi neukka muutti 21.8.2012.

Ja jotainhan piti kommentoidakin, mutta sehän unohtui jo :/ Toivottavasti Nippe tulee pian kommentoimaan uusimmat ultrakuulumiset!

Kilu87 ja Toukka 10+3
 
MAYGORY: En oo ite nähny noita Akjaxeja tai kuullut käyttökokemuksia mutta kuvan perusteella miettisin noiden kokoa että meneekö nuo käytössä kovin pitään. Vaunukoppa on tosi pieni mitoiltaan, eli todennäköisesti vauva ei edes ekaa talvea mahdu niissä olemaan, lisäksi ratasosakin näyttää lyhyeltä, tuossa ei kovin pitkä lapsi mahdu istumaan kun tuo jalkatuki on vielä tuommonen kuppimallinen jalat tulee yli äkkiä. Riippuen mitä mallia olet katsonut mutta esim tuo Torent yhdistelmä niin kantokassi on vain 70cm pitkä, eli lapsi mahtuu siihen ehkä ekat 4-5kk talvivaatetuksella. Ja ratasosan makuutilan pituus 82cm joten siihen menee enää vuosikas just ja just. Lisäksi kun katsoo tuota runkoa niin se on täynnä "niittejä" ja nippeleitä eli aika monta kohtaa mitkä voi ruveta remppaamaan. Ja yks mikä pisti silmään niin noissa ei oo ilmoitettu kantavuutta. Monesti noissa tuon tyyppisissä vaunuissa kantavuus on vain 15kg, kun esim. emmaljungassa se taitaa olla 20-25kg?! Mutta tämä on siis vaan kuvan perusteella tehtyä arviointia, eikä perustu minkäänmoiseen kokemukseen. Yleensä vaan vaunut joissa on mitä enemmän nippeleitä ja muovi osia eivät tule kestämään.
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista Meillä on nyt tuollaiset eteisessä HOCO Diamond Hiekka 2010 - www.babycity.fi - Tuotteet Kuosi on himpun verran erinäkönen, muta beige kumminkin. Pitäis keksiä niille joku paikka, kun innostuksissani menin edullisina ostamaan jo ja nyt ne on jo yli viikon nököttäneet kapealla eteiskäytävällä... :D Noissa on tilava kova kantokoppa, joka tulee ratasistuimen päälle. Isot renkaat mitkä varmasti kulkee talvellakin hyvin. Mukana saatiin semmonen "pehmuste" jonka voi laittaa ratasistuimeen tai sitten tuon kopan päälliseen kiinni talvella ns. tuplapäälliseksi. Mitoiltaan mahtuu just meidän hissiin + minä, ja etenkin kun heittoaisan nostaa ylös siksi aikaa. Nuo on myös aika kätevät kasata ja mahtuu hyvin farkun tavaratilaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kilu87
Noi Hocot on ilmeisesti ihan hyvä merkki, en oo ainakaan hirveesti huonoa niistä kuullut. Nehän valmistetaan Itävallassa ja on vissiin Crescentin suunnittelemat ja sehän on ihan laatumerkki. Ainoa mikä mulla tuossa pisti silmään on tuo pieni tavarakori. Tuohon ei kovin isoa kauppakassia saa mahdutettua.
 
Onnea kaikille ´hyvistä ultrakuulumisista:flower:!!!

Oma ultra oli helpottava kokemus, kaikki hyvin, nt oli 1,2 ja LA siirtyi nyt sitten kolmannen ja viimeisen kerran... Eli uusi LA on 3.8.12 ja rakenne uä 30.3.12

Jotenkin hassu tunne että yhtäkkiä sitä jäi ikäänkuin yksi raskausviikko välistä :) Olo alkaa helpottaa, tosin pientä kiukunpuuskaa tulee aina silloin tällöin. Mut pahoinvointi ja päänsärky ovat kadonneet. Jihuu!!!

Mirkku76+pallero 13+1
 
Onnea ihania ultrakokemuksia saaneille! :)

Meillä ultra on edessä maanantaina. Odotan sitä juuri nyt pienen pelon vallassa, sillä sain eilen rv 11+0 alkajaisiksi kunnon säikäytyksen.

Eilen iltapäivällä huomasin, että pikkuhousunsuojaan oli vuotanut hieman punaista ja ruskeaa. Pyyhkiessä tuli punaista, sitten ruskeaa. Arvaatte varmaan, että pelästyin, kun ennen vessareissua oli hieman sattunut... Pyysinkin miestä lähettämään synnärin päivystyksen numeron, sillä en ollut silloin netin äärellä. Soitin ja ystävällinen päivystäjä rauhoitteli, ettei ole mitään hätää, jos se jää siihen, eikä kipuja tunnu enää.

Olen tarkkaillut tilannetta ja illalla tuli hieman punaista, mutta tänään ei mitään (koputan puuta). Outo olo on kyllä ja totta kai huolestuttaa, vaikka olen toki lukenut monesta harmittomastakin syystä pienelle vuodolle. Verta ei siis ole tullut todellakaan paljon, mutta huoli on sitäkin suurempi, vaikka koitankin ottaa rauhallisesti ja odottaa maanantaihin, jos mitään ei tapahdu viikonlopun aikana.

Vaunuista kuinka suuri se vaunukopan kannattaisi olla, jotta vauva mahtuu sinne mahdollisimman pitkään?

Luckygirl & Vintiö 11+1
 
Luckygirl, itsellä oli juuri viime viikolla tuota vuotoa myös ja todettiin harmittomaksi, vaikka kyllä se todellakin säikäyttää ja pelottaa! Tsemppiä, onneksi maanantaihin ei ole enää kovin pitkä aika!

Minua kanssa eniten mietityttää tuo, kun sanotaan että melkein kannattaisi olla kovakoppa elokuiselle.. Sitä mieltä tekin? Mutta juuri ne mitat? Ei ole niin suuret kopat kuin silloin 80-luvulla.. :D

Kilu87 ja Toukka 10+4
 
Onnea iloisista ultrakuulumisista!

Ja Kilu, onnea sydänäänistä :) Sinähän niistä taisit edellisellä sivulla puhua jos en ihan väärin muista? :D Sikiö liikkuu tosi paljon kun on tilaa, en minäkään aina saa kuulumaan ääniä, pitää yrittää välillä tosi kauan! Ei kannata ihmetellä, neuvolassa sikiö sattui olemaan varmasti vaan just siinä oikealla kohdalla. :) Esim. eilen kun yritin kuunnella ääniä, sain ne heti kuulumaan mutta samantien sikiö vaihtoi paikkaa enkä löytänyt ääniä enää muutaku hetkeks :D

Luckygirl, koitan nyt tsempata sua, inhottava tilanne! Toivotaan kovasti että kaikki hyvin! Voi olla ihan hyvin harmitonta, joku kohdunnipukka tai limakalvot vuotelee... :) Jos tilanne vaivaa niin mee ihmeessä päivystykseen,kyllä ne siellä tutkii! Teeskentelet vaikka hirveen kipeetä jos eivät muuten meinaa ottaa tosissaan :D

Täällä oli eka aamu viikkoon,ettei tullut oksennus! Jännää ku joillakin tosiaan tuo oksentelu on alkanut näin myöhäisillä viikoilla. Huomenna mullakin poksuu sit 13 täyteen! :) Kauheeta ku aika menee nopeesti! Vastahan sain tietää että ylipäätään oon raskaana :D

Nyt taas tuskaista stressillistä tentteihin lukua, maanantain lääkelaskuista pitäis selvitä ensin! Tää mun matikkapää on ehkä historian huonoin...

Apua mä en tiiä noista vaunukopista ja muista osista mitään! :D Mitenhän meidän vauvaraasulle käy, kun äiti on tämmöinen osaamaton :D No onneks tietoa saa ja eiköhän sitä opi... Välillä tulee vaan paniikki että eikö tätä nyt vois siirtää jotenki, voisko raskaus kestää hiukan kauemmin :LOL:

Ootteko leikitelly ajatuksella että minkä näköinen vauvasta/vauvoista mahtaa tulla? :) Minä just mietin että toivottavasti vaaville tulee yhtä ihana hymykuoppa poskeen kun isällensä :ashamed:

Minea ja maha-asukki a.k.a PAAVO 12+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kilu87 ja Maygory
Sanle:
Kiitti kommentista. Oon itse täysin turisti noiden kokojen ja mittojen suhteen joten hyvä, että kerroit mielipiteesi.
Täytyy tehdä vertailua, muutenkin kun silmämääräisesti, mutta muuten mun mielestä hyvä idea, että saa itse päättää värejä. Lisää tälläisia.
Mitä googlettelin niin on ihmisillä ollut noista Akjaxeista ihan positiivisia kokemuksia, talvellakin ja muoviosat ja muutkin ovat kuulemma kestäneet.Ihmiset ovat kehuneet mm. keveyttä ja hinta/laatusuhdetta. Parasta varmaan on käydä paikan päällä ja tehdä vertailua jos jotain asiaa Porin suuntaan on.
Onhan noi siinä mielessä hasardit kun ovat niin uusi merkki Suomessa, että on helppo taipua niihin tuttuihin Emmaljungiin. Onneksi on vielä aikaa.
 
Hei taas pienen hiljaisuuden jälkeen!

On tullu taas älyttömästi tekstiä :O Oon käyny lukemassa kyllä mut ei vaan oo saanu kirjotettua mitään.. Ainiin, onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Eilen kävin labrassa antamassa pari putkea verta siihen seulontaan, muuten tänne ei niiltä osin kuulu ihmeempiä :) Tiistaina olis lääkäri ja toivon että se kuuntelis edes sydänääniä koska en oo vieläkään saanu mitään kouriintuntuvia todisteita siitä että tuolla oikeasti on joku :) Maha tosin alkaa turvota jo siihen tahtiin että kyllä tää näkyy jo. Olo on muuten ihan normaali, ei oo pahoinvointia vieläkään, ehkä väsymystä hiukan ja voisin nukkua vaikka vuorokauden ympäri :LOL: Oon muutenkin vaan nyhjänny kotona jos töitä ei lasketa ja tänään ajattelin repästä ja lähteä ulos täältä.

Käytiin viikko sit kertomassa miehen äidille uutiset ja sehän oli innoissaan :) Nyt kun alkaa tärkeimmät ihmiset tietää jo niin uskaltaa ehkä parille kaverillekin kertoa.

Vaunuja ei oo täällä edes mietitty vielä. Pikkuhiljaa alan miettiä vasta mammavaatteiden hankintaa, ei uskalla tehdä mitään ostoksia vauvan suhteen kun ei olla vielä edes 12 vkon yli päästy..

inieh 9+5
 
Viikonloppuja!
eilen testailin sitä doppleria vaikka eihän näillä viikoilla vielä mitään tietenkään kuulu,mutta oli ihan pakko! :ashamed: tietääpähän että toimiiko se vekotin!
Täällä oli edellisellä sivulla puhetta koiran hyppimisestä vasten ja kuinka sen saa lopetettua. (en muista enää nimimerkkiä kuka siitä puhui..) meillä on käytössä kans se polvitekniikka ja hyvin on alkanu toimimaan,ei hypi enää niin paljon (sakemanni 1v3kk) ja siihen kun karjasee että EI! niin tehostaa hyvin. ei kannata ollenkaan olla häpeissään että sitä polvee työntää siihen! niin tekee muutkin! ;)
päivät menee kiduttavan hitaasti! seuraava ultra ois kolmen viikon päästä,pääsee kuikkaamaan onko siellä yks vai kaks,tiijä jos siihen toiseen tyhjään pussiin on ilmestyny asukas!
Vaunuja oon salaa katellu ja turvakaukaloita...ehkä hieman liian aikasta mutta en mahtanu itselleni mitään!
miten on,kuivaako teillä kauheesti iho?! mulla tuntuu että saa koko ajan olla rasvaamassa,voihan se johtua talvestakin,mutta ei mulla ennen näin paljon esim kädet ole kuivanu,monesti päivään saa rasvan kans läträtä!
Sukupuolesta; mulla on ihan poikaolo ja äiti on nähny unia pojasta,se kun on sellanen enne unien näkijä! ei kyllä ole mitään väliä kumpi tulee,kunhan terve ja elossa! :heart:

kaktuspiikki 6+6
 
Vaununkopan koosta: Tietysti kopan tarve ja lapsen koko vaihtelee, mutta jos ajatellaan että meijän alkusyksyn vauvoilla on koko pitkä talvi edessä niin kopan kannattaisi olla suht tilava. Aikasemmat lapseni on syntyneet loppuvuodesta ja alkuvuodesta joten talvikaudesta on ollut enää puolet jäljellä. Heidän kanssa olen vaihtanut kopan keväällä pois kun olleet 5-6kk ikäisiä. Meillä pojat olleet suht isokokoisiakin, niin että ovat olleet sen yli 70cm jo siinä iässä. Siihen kun lisätään talvivaatteet ja peitteet niin kyllä se koppa on loppuaikana saanut olla vähintään sen 80cm. Monihan vaihtaa vaununkopan sitten ratasosaan kun lapsi alkaa istua 6kk iän jälkeen. Itse olen hieman skeptikko noiden tuntemattomien halpismerkkien suhteen. Ehkä oon vähän merkkisnobi, mutta kyllä se hinta kuitenkin merkkaa jotain sen laadun suhteen. Tottahan jokaiseen merkkiin mahtuu niitä maanantai kappaleita olipa kyse sitten kalliista Emmaljungasta tai halvemmasta Emmasta. Mutta itse olen ainakin tyytyväinen että aikanaa investoitiin hyviin vaunuihin ja niillä pärjätään kolmannenkin lapsen kanssa ja luultavasti kun muutaman vuoden päästä myyn ne eteenpäin niin saan niistä jotain vielä takaisinkin kun kysyntää on käytetyille merkkivaunuille toisin kun halvemmille merkeille. Jokainen tietysti valitsee vaunut oman mieltymyksen, käyttöasteen ja varallisuuden mukaan. Ja kohtuullisia vaunuja löytyy varmasti jokaisesta hintaluokasta. Jos itse olisin nyt vaunuja ostamassa ja en haluaisi kovin kalliita ostaa niin katselisin varmaan Oran vaunuja. Monella tutulla on ollut ja ovat olleet tyytyväisiä. Minusta laadultaan ja mitoiltaan aikalailla Emmaljungan luokkaa. Jovi Aireja saa 400e:llakin (ainakin vauvatar myy jotain kuoseja) ja ovat hyvät perustukevat yhdistelmät. Toki kookkaat ja painavat, että ymmärrän jos hissikerrostaloissa asuvat haluavat mieluummin kevyitä ja pieniä yhdistelmiä
 
Sanle: Meillä on noissa vaunuissa isompi tavarakori mitä tuossa kuvassa on.. en tiedä saako niitä sitten eri kokoisina. Ostettiin siis käytettyinä (puoltoista vuotta vanhat), sen takia ostettiinkin jo nyt kun niin edullisesti saatiin. Ja noihin käy kuulemma Emmaljungan varaosat, että jos ei netistä halua ulkomailta alkaa tilailemaan varaosia.. :) Ja juu, lämpöset pitäisi kuulemma olla :) Ainut, että ei saatu käyttöohjeita mukaan. Myyjä kyllä näytti kaikki vippaskonstit paikan päällä meille, mutta arvaas muistiko niitä enää kun kotiin päästiin, sai vähän aikaa pähkäillä että mitens ne olikaan :D Muunmuassa kasaan taittaessa pitää se heittoaisa olla tietyssä suunnassa.

Täällä poksutaan :heart: 13+0! Alkaa olla jo aika komiat viikot ja tuntuu, että nää viikot vaan etenee tosi nopeesti... Nyt odotellaan sitä toisen kolmanneksen pirteyttä. Tänään ainakin saatiin jo vähän "kevätsiivousta" aikaiseksi, ihana aurinkoinen sääkin täällä :cool: Vielä pitäis jatkaa, mutta pieni tauko tekee hyvää.

Ja eilen pidettiin opinnäytetyön päättöseminaari! Ja meni aika loistavasti, vaikka odoteltiin kauheita haukkuja. Sain myös osakseni ylistystä, kun olin omasta päästäni keksinyt idean blogien kautta etsiä osallistujia meidän tutkimukseen. :eek: Ja opettajat ihan innostuksissaan kyseli "miten te terveydenhoitajina sitä ja tätä" :wave: Siinä sit extempore jotain ympäripyöreetä vastailtiin työparini kanssa :D Enää täytyy tehdä työhön pieniä muokkauksia ja sitten voi julkaista netissä :)
 

Yhteistyössä