**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Itsehän oon alkanut kauhulla odottamaan sitä synnytystä, JOS noi painoarviot nyt pitää paikkansa.. :|

Onnea silti vauvan saaneille!!
:flower:

Vähiin käy ennenku loppuu, meitä ei montaa taida enää ollakaan.
 
inieh Voi psk noitten kanssa! Mä en kans sektioon halua siks jos ois syy sille vaan se että sattuu olemaan niin iso. Se hankaloittaa yksineläjän elämää niin paljon et ei kiitos. Tää nyt viikko sitten arvioitiin ultralla vasta 3300g mut ainahan noissa on mahdollisuus mennä väärin, pitäs saada useamman lääkärin arvio ennenkuin vois vähänkään uskaltaa luottaa että on oikeasti jotain siihen suuntaan se paino.

eijuk Me ei olla sovitt mistään tommosista oikeestaan vielä mitään... Mutta itsestäänselvyytenä ainakin mulle on, että mulle yksinhuoltajuus ja eksälle sitten tapaamisoikeudet, miten sitten sovitaankin. Ei hänellä oo mitään hinkuja kyllä olla päättämässä ja osallistumassa kaikkeen, ainakaan vielä ei oo mitään semmosta sanonut. Hän nyt haluaa ensin edes ne isyystestin tulokset että edes hänen isyytensä varmistuu ;) Mikäli hedelmöitysaika vaan on se minkä lääkäri mulle sanoi, niin itse tiedän että lapsi on hänen mut todistetaan se nyt vielä.

Meikäläisellä vihertää myös viikset täällä, synnytelkää vaan, mä odotan ainakin sen kaks viikkoa yli, sinne syyskuun puoleen väliin ennenkuin edes harkitsen synnytystouhuja, hemmetti :D Kiire ei oo, olkoot ihan rauhassa vaan siellä vatsassa! Tulee ulos sitten kun on siihen valmis! Mitenniin jotain sarkasmin ja katkeruuden hajua ilmassa??
 
onnea vauvautuneille! :flower: yhtäkkiä ryöpsähti niin paljon ilmoituksia :) kertomuksia odotellessa.

inieh tosi kurjaa tollanen! jos viel ollaan sanottu ettei varmaan hirveän iso kaveri mahdu tulemaan niin sitten annetaan viel järjettömän kokoseks kasvaa! ei ristus että mua riepoo tollanen :mad: mä kyllä niin pidän peukkuja pystyssä sulle että ei olis noin iso että ei tarttis leikkuriin mennä. hohhoijaa taas tollasia juttuja..
 
Heipsan!

Piti tulla hehkuttamaan että sain jo torstaille tarkistus käynnin äitipolille :popcorn:
Sanoi että ota varalta sairaalakassi mukaan kun ei voi tietää että jäätkö sisälle :)
Toivotaan nyt että ois edenny siihen asti paikat että pääsiskin sisälle! :)

Ja inieh, tosi paskamaista ku venyttävät tuota sun raskautta,( jos nyt noin voi sanoa :D ) Toivottavasti vauveli ei ole mikään kokoa jätti! :)

AEA88 39+6
 
Huomenta.

Ei mitään uutta auringon alla. Ei sitten mitään... Nukuin ku tukki, pari kertaa kävin vessassa, mikä on reilusti vähemmän ku viime öinä normaalisti. Hitto tää tule ikinä ulos... Mahtaa neuvolan täti taas huomenna olla masentuneesta masentuneempi ku mä ilmaannun sinne...

Anoppiin palaa käpy... Soittaa pari kolme kertää päivässä, että eikö vieläkään? Ei onneksi mulle soita, ku mä kertosin aika tarkkaan mitä oon tuosta vainosta mieltä. Mutta jumalauta - ihan ku tahallani panttaisin toisen syntymää saatikka että sen tapahtuessa ei mitään ilmotettas. Kasvas jo aikuseksi, jumalauta...

Taika, joka on äärimmäisen kyllätyny ihan kaikkeen... 40+0:stick:
 
Seuraa sekava synnytyskertomus;

Menin siis käynnistykseen torstaina 23.8.
Ensimmäisenä käyrille ja sitten lääkäri katsoi alakerran, jossa edelleenkään ei muutosta eli paikat kiinni ja kaulaa jäljellä 1-1,5cm. Sain klo09 ensimmäisen ½tbl Cytotec:ia. Osastolla ei ollut tilaa minulle joten saatiin liikuskella miehen kanssa vapaasti. Käytiin mm. kaupungilla kahvilla ja käytiin myös kotona rauhoittumassa. Neljän tunnin kuluttua sain seuraavan cytotecin, kun käyrät olivat normaalit. Ja siitä taas neljän tunnin kuluttua seuraavan.
Toinen tbl aiheutti supistuksia jotka näkyivä myös käyrillä, mutta laantuivat kuitenkin. Illalla kätilö mietti antaako vielä neljännen/päivän viimisen tabletin, koska minulla oli alkanut selässä tuntua supistukset. Päädyttiin kuitenkin siihen että otetaan se. Eli viimeisen tbl:n sain klo 21:10.

Soitin miehelle vielä kotiin illalla hyvät yöt klo21 ja sanoin soittavani aamulla, koska yöllä tuskin tarvitsee tulla mihinkään.
No kävipä sitten niin että snäängyllä makaillessani kului poksahdus ja multa meni vedet klo 21:20. Soitin kätilön paikalle, joka kertoi miten toimia. Eli osastolla siihen asti kun supistukset tulee ja ne ovat sitä luokkaa ettei kestä osaston kipulääkkeillä.
Soitin miehelle uudestaan ja kerroin tilanteen lievästi huivittuneena :D Mies päätti käydä nukkumaan varmuuden vuoksi jos vaikka lähtö tuleekin yöllä.

Melko pian vesien menon jälkeen alkoi järkyttävät supistukset, joihin ei ollut apua Panadolista/Oxynormista/kuumasta suihkusta. Olo oli aivan kamala ja kärvistelin osastolla tukeutuen milloin mihinkin supistusten aikana. Hieman ennen puoltäyötä soitin kätilön paikalle, joka ei kuitenkaan voinut antaa enää kipulääkettä. Hän otti käyrän ja katsoi kohdunsuun tilanteen. Klo 23:50 olin 3cm auki ja kipujen takia pääsin saliin. Miehen soitin hereille ja hän melko pian tulikin seuraksi. Se viimeinen tabletti ilmeisesti vahvensi supistuksia niin paljon että heti alkoivat ne kipeät poltot, kätilön kertoman mukaan.

Salissa sain ensin reiteen kipupiikin, josta ei ollut apua. Kätilö kysyi mielipiteeni epiduraalista ja sanoin ehdottomasti sen haluavani. Supistukset olivat kamalia ja itkua tuli väännettyä jonkin verran. Onneksi mies oli vierellä! Sainkin epiduraalin klo 01n aikaan, kun anestesialääkäri kävi laittamassa kahdelle muulle myös puudutuksen. Jännitin epiduraalin laittoa, joka onneksi ei tuntunut missään (liekö syynä sitten samaa aikaa päällä oleva supistus).
Ja mikä helpotus siitä tuli ! Olo oli niin hyvä ja raukea. Ensimmäinen annoksen vaikutus kesti reilu tunnin, jonka jälkeen kätilö teki sisätutkimuksen, olin auki 6cm klo02:n jälkeen. Sain toisen annoksen puudutetta ja taas helpotti.

Klo04 tunsin painetta alhaalla, jolloin kätilö totesi sisätutkimuksessa minun olevan 10cm auki. Sitten piti vain odottaa että puudutteen vaikutus loppuu ja pääsee ponnistamaan.
Ponnistus vaihe oli omasta kokemuksesta aivan kamala ! Koski erittäin paljon!!!! Tunnin ponnistelujen jälkeen kätilö soitti lääkärin paikalle, koska minulla oli voimat aivan lopussa. Vauvan sykettä seurattiin pääanturilla ja niissä oli kaikki hyvin. Lääkäri tuli avuksi ja minulle tehtiin eppari. Imukupilla lääkäri auttoi tytön lopulta ulos. Repesin kuitenkin lisää sulkijalihakseen asti, koska vauva oli todella jumissa. Hartiatkin jouduttiin vetämään ulos. Myöhemmin lääkäri kertoi että minun lihaksisto ja kudokset pistivät hanttiin synnytyksessä, siksi ponnistus oli hankalaa, sekä vauvan ulos tulo. Seuraava kuulemma tulee helpommin :D

Napanuora oli lyhyt, joten se jouduttiin leikkaamaan ennekun sain vauvan rinnalle. Mies hoiti leikkauksen hienosti ja mei soli muutenkin upea tuki koko synnytyksen ajan ! :heart:
Siinä sitten ihasteltiin tyttöä, joka oli todella valpas heti. Tummatukkainen ja nappisilmäinen maailaman ihanin tyttö ! :heart: Pisteet 9-9, yksi piste lähti jalkojen ja kämmenien sinisyydestä.

Istukka tuli ulos melko pian ja tuntui kun olisi pusannut uutta päätä ulos. Halusin nähdä istukan, joten kätilö sitä sitten esitteli ja kertoi mikä mikin oli.

Klo 09n jälkeen pääsin itse leikkaussaliin paikattavaksi ja meis jäi käärön kanssa nauttimaan aamupalaa. Itse en saanut syödä kun ensin meinasivat parsia minut kasaan nukutuksessa, lopulta kuitenkin päättivät tehdä parsinnan puudutuksessa, joka oli minusta todella hyvä vaihtoehto, koska pääsin nopeammin heräämöstä osastolle miehen ja vauvan luo.

Alakerta on yllättävän hyvässä kunnossa. Pystyin istumaan heti ja kävelemään. Enää kävely ei tee yhtää tukalaa ja istuminenkin alkaa olemaan aivan normaalia. Vaikka ponnistusvaihe oli tuskaisa ja mietin silloin että ei enää koskaan, niin samana iltana olin jo toista meiltä :D On tuo palkinto niin ihana!
Ainut ärsyttävä vaiva mikä on jäänyt, on jalkojen kamala turvotus. Ei tarvitse olla kuin hetki jalka alaspäin niin jalat (etenkin oikea) on hetkessä pullea kuin pullataikina. Minulla ei ole tällä hetkellä lainkaan nilkkoja !!
Osastolla oltiin se normaali kolme päivää ja eilen päästiin kotiin viettämään uutta arkea. Lääkärintarkastuksessa tyttö sai vain kehuja lihaksistaan ja voimistaan... oikea kultakimpale ! Tää äiti on niin ylpeä !

Kokonaisuudessaan synnytyksen kesto oli 9h 25min, josta ponnistus vaihe oli 1h 22min!

Toivottavasti ei ollut kamalan sekava tarina.

Ninzi & Tyllerö 4pv
 
Sanle Onnea prinssistä! :flower:

Kytossa Onnea pikku prinssistä! :flower:

Ninzi Onnea pikku prinsessasta! :flower:

Saraella Onnea pikku prinsessasta! :flower:

Elsaliina Onnea pikku prinsessasta! :flower:

Pumppa Onnea pikku prinsessasta! :flower:

Aracia Onnea pikku prinsessasta! :flower:

AnskuliBanskuli Onnea pikku prinsessasta! :flower:

Inieh Toivon todella, että sinun kohdallasi vauvan painoarvio pitää paikkaansa, meillä suuri ero arvioissa lyhyessä ajassa tuli täytenä yllätyksenä. Tosin sekä Vintiön syntymän hetkellä läsnä ollut kätilö että minut leikannut lääkäri olivat kumpikin minut nähdessään tuumineet heti, että vauva painaa yli 4 kiloa. Olisipa äippäpolilla minut vielä torstaiaamuna tutkineista lääkäreistä jompi kumpi edes pohtinut asiaa... Toinen heistä oli tosin sama, joka arvioi minut myös ekassa yliaikakontrollissa, joten hän tuskin olisi mieltänsä muuttanut.

AEA88 Paljon tsemppiä torstaille jo nyt! Toivottavasti siellä alkavat asiat edetä toivomallasi tavalla.:)

Naistenklinikalle suuntaavat Ihan tiedoksi: kun me menimme yliaikakontrolliin, synnärin puolella oli sulku päällä ja siellä on ollut kova härdelli monena päivänä ja yönä peräkkäin. Toki tilanteet elävät, mutta kannattaa henkisesti varautua, että käynnistyksessä voi joutua kärvistelemään osastolla pitkään ja synnyttämään voidaan joutua lähettämään muualle. Ja kätilöt voivat olla yhtä aikaa vastuussa monesta synnyttäjästä ja avustamassa useita synnytyksiä, joten salissa voi olla pitkään kahdestaan tukihenkilön kanssa.

Synnytyskertomus

Torstaina 23.8. klo 5.14 holahti nestettä, josta en värin perusteella osannut sanoa, että mitä se on. Lapsiveden kun kuuluisi olla vaaleanpunaista, tämä oli kellertävää ja - varoitus!- limaistakin pyyhkiessä. Sitä holahti uudelleen parit siteelliset aamun aikana. Kun lähdimme kohti Naistenklinikkaa ja yliaikakontrollia klo 9, alkoi tuntua jo kipua, joka ei vastannut supistuksista kuulemaani luonnetta ollenkaan, sillä kipua oli jatkuvasti, mutta sitten se välillä yltyi hieman kovaemmaksi.

Naistenklinikalla odottaminen oli jo tuskaisempaa. Kerroin heti kontrolliin päästyäni kloi 10 oireistani ja sovittiin, että testataan lääkärin luona, mitä neste on. Sitä ennen piti olla käyrällä, jossa huolestuttiin pikkuisen perussykkeestä, joka oli 110 luokkaa. Siitä huolestuttiin sen verran, että minut vietiin toisen lääkärin luo ultrattavaksi (viereisen huoneen lääkärin luona oli toinen potilas kesken). Ultrassa todettiin, että kaikki on hyvin, vauvan perussyke oli vain nyt alhainen. (Painoarviota ei siinä tehty, joka näin jälkeenpäin harmittaa, sillä toinen, kokenut lääkäri olisi saattanut huomata epäsuhdan.)

Minut vietiin käyrälle, sitten lääkärin tarkistukseen. Lääkärin tarkistuksessa olin sen saman 2cm auki. Testiin testi ja todettiin, että se kellertävä neste oli todellakin lapsivettä, jossa oli varmaankin seassa myös limatulppaa. Minut laitettiin pidemmälle käyrälle ja siinä vaiheessa olo oli tuskainen ja kätilö totesi, että vaikkeivät tuntemukseni ole klassisia supistuksia, supistuksia ne selvästi ovat. Ja niitä tuli kahden minuutin välein, mutta välissä ei ollut lepotaukoa kivulta. Käyrän jälkeen lääkäri tutki minut uudelleen ja olin 4cm auki.

Siinä vaiheessa oli selvää, että kotiin emme enää lähde. Kätilö selvitti synnytysosaston tilannetta ja koska siellä oli sulku päällä, minulle järjesteltiin paikkaa osastolle tai mahdollisuutta mennä Kätilöopistolle. Kättäriltä löytyikin vapaa paikka ja mies oli jo menossa hakemaan autoa, kun kokenut lääkäri katsoi minua ja totesi, ettei hän voi hyvällä omalla tunnolla lähettää minua liikkeelle ja päätti vielä kerran kokeilla synnärin tilannetta. Meillä kävi tuuri: saimme paikan synnytyssaliin.

Kätilö kärräsi minut saliin ja siellä sain avukseni ilokaasun, josta olikin apua pitkin matkaa salissa ollessani. Tunnit vierivät, kätilöt vaihtuivat, mutta synnytys ei pahemmin edennyt. 4cm auki vaihtui viideksi, supistuksia tuli 2 minuutin välein, kipua tauotta. Sain kipupiikin, joka auttoi viemällä välikivun pois, joten sain hieman lepoa supistusten välillä. Sen jälkeen supistusten teho harveni myös pitkäksi aikaa. Minulle laitettiin okstosiinitippa suppareita vahvistamaan klo 17.30 ensimmäisen kerran ja sitä lisättiin useita kertoja.

Sinnittelin pitkään ilokaasulla, mutta kätilön kanssa tulimme siihen tulokseen, että alan olla sen verran uupunut, että laitetaan epiduraali kun anestesialääkäri on lähellä. Epiduraali laitettiin 22.30. Sen laittaminen epäonnistui ekalla kerralla, mutta toinen yritys toi kivuttoman tilan ja supparien paikat näin vain ruudulla. Kun kaksi tuntia alkoi tulla täyteen, supistuskipu palasi aiempaa voimakkaampana ja sain uuden annoksen. Sain vielä kolmannenkin kerran lisää, mutta kaksi uutta annosta eivät kovinkaan hyvin enää auttaneet ja samaan aikaan oksitosiinilla vahvistetut supistukset olivat koko ajan kovempia ja kovempia, mutta synnytys ei edennyt: 6cm auki olin pitkään, mutta vauva ei laskeutunut ja tarvitsin epiduraalista huolimatta ilokaasua.

Lääkäri päätti klo 1.30, että tehdään sektio. Se oli helpotus, sillä voimani alkoivat olla lopussa, synnytys ei edennyt mihinkään suuntaan ja vauva pysyi koko ajan ylhäällä. Pikkuisemme saapuikin lopulta maailmaan kiireellisellä sektiolla klo 2.16.

Olin ihan uupunut salissa ja nukuin melkein koko leikkauksen ajan. Kuulin kuitenkin maailman ihanimman äänen: rakkaan pikkuisen ekan, tomeran äänimerkin ja olin niin onnellinen, kun pikkuinen nostettiin hetkeksi nähtäväkseni.:heart:

Minut vietiin heräämöön ja mies pääsi seuraamaan pikkuisen punnitsemista ja mittausta. Mies tuli vieraakseni heräämöön ja siellä kuulin ensimmäistä kertaa, että rakas pikkuisemme on 54cm pitkä ja painaa 4505 grammaa. Silloin minun piti kyllä kysyä kaksi kertaa, että kuulinko nyt varmasti oikein... Leikkaava lääkäri totesi salissa, ettei vauvamme kokoinen pikkuinen olisi minusta mahtunut alatiesynnytyksellä. Lantioni ei ollut tarpeeksi leveä. (Myöhemmin keskustelun yhteydessä hän arvioi, että noin 3500g vauva olisi mahtunut.)

Paljon tsemppiä kärvistelijöille, kyllä ne rakkaat pikkuiset sieltä ilmestyvät!:)

Luckygirl & Vintiö 4vrk
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille! :heart: Olipas tullut eilisen jälkeen paljon ilmoituksia :)

Meille tuli tänään postissa papille annettavat paperit ristiäisiä varten. Vielä pitäis päättää ristiäispäivä ja saada joku mieluinen pappi tilaisuuteen.

Aurinkoista päivää kaikille!

Minea ja tuhiseva pikkumurunen tasan 2 vkoa :heart:
 
Täällä möhköfantti, vieläkin yhtenä kappaleena. Tädiltä oli tullut tänään aamulla viesti jossa kyseli että olenko vielä yhtenä kappaleena kun ei ole kuulunut mitään ja siihen ehkä vähän ilkeään sävyyn vastasin että se tarkoittaa juurikin sitä että MITÄÄN EI OLE TAPAHTUNUT ja että ilmoitan sitten kyllä kun tapahtuu.. Argh!

Ja tuosta tyypin painosta, mä toivon että se olis max 3,5kg koska mähän hitto repeän kurkkua myöten jos pitää isompi vauva puskea alakautta :O Mä oon itekin niin pieni sintti että oksat pois jo tän mahan koon kanssa.. 161cm ja kapea lantio (eilisen lääkärin mukaan) ni siinä ei paljon juhlita. No, se selviää sit huomenna että mitä ne sanoo/tekee. Ja mies on ihan täpinöissä että joutuuko se raukka nyt lähtemään ens viikolla takas töihin.

Ja mä oon niiiiiiiiiin kypsä tähän pallomaiseen olemukseeni. Ei taas ole päiviin tapahtunut mitään, ei supistanut eikä jomottanut edes. Jokainen hyvin nukuttu yö harmittaa aamulla :(

luckygirl Kiitos kertomuksesta. Sinulla kävi juurikin niin kuin itse en haluaisi, siis että ensin yritetään alakautta ja sitten sektioon. Siksi tää vauvan koko alkaa pelottaa. En halua leikkaukseen. Mutta onnea vauvasta vielä! :)

Ninzi Kiitos myös sulle kertomuksesta. Ja auts, ihan vain sivukommenttina :p

inieh ja tyyppi 40+1
 
Sydämellisesti Onnea kaikille pikkuisen saaneille :heart:

Taasen kiitoksia synnytyskertomuksista!!! Tuntuu, että on oppinut niistä hyvin paljon.

Kertomukselle ja Eijukille voimia itselliseen vauvansaantiin!

Täällä poks, poks poksahtelee aina vaan uudet viikot, eli 41 tänään!!! Viime perjantain sairaalakontrollissa lääkäri totesi, että eri naisilla on eri mittainen kantoaika ja laskettu aika on vain arvio, joka ei tarkoita synnytyspäivää. Tämä terveisenä kaikille meille syyskuussa synnyttäville, heh!!!!!!!!!

Eipä siinä sitten mitään... odotellaan... kaikki kun oli hyvin, eikä ole aihetta huoleen mistään, niin mitäpä sitä muuta... Kaikki vaaleanpunaiset vuodot ja selkäjomotukset, joita meinasi olla, ovat loppuneet ja olo on mainio :) Tänään neuvola ja torstaina taas uudestaan. Kiva päästä sydänääniä kuuntelemaan vähän tiheämmin.

Pitäiskö meidän heittää arvaukset siitä kuinka pitkälle syyskuuhun mennään??? Arvelen, että mulla on 5.9. tai 6.9. vauva maailmassa, eli 42+1/42+2. Josko tällaisella odotusarvolla jaksais paremmin viimeisen reilun viikon odottaa.

Haituliina ja Takku 41+0
 
Kovasti onnea kaikille vauvan saaneille :heart: Ja tsemppiä lopuille kärvistelijöille! :hug:

Meillä alkaa arki hiljalleen rullaamaan täällä omaan tahtiinsa. Pikkuneiti on aivan ihana ja melkoisen helppokin tapaus. Öisin on nukuttu jopa 3 tunnin pätkissä, ajoin maha kiusaa ja silloin valvotaan enemmän. Eka neuvolakin takana ja painoa 3100 g, eli syntymäpainon yli ollaan päästy jo.

omakin vointi on yllättävän hyvä, maitoa tulee hyvin ja on riittänyt pienelle hyvin. Nännit on kyllä kovilla ajoin, ja Bebanthenia sekä Lansinohia kuluu. Pikkuinen kun olisi rinnalla melkeen koko ajan välillä. Epparihaava on suht hyvin parantunut, kipuilee lähinnä jos kovasti touhuilen taikka istun pitkiä aikoja. Tikit tosin on yhä tallella, ei ole lähteneet sulamaan. Pikkasen univelka ajoin painaa, mutta onneksi mies osallistuu superihanasti vauvan hoitoon :heart:

Saraella ja tyttö 1 vko
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Meillä näkyy täällä olleen oikea buumi!

Tuo Naistenklinikan tilannetieto oli hyvä tietää, vaikka ei kyllä ollut ollenkaan mieleinen tieto. Olen torstaina menossa yliaikakontrolliin, jolloin siis 41+5 ja sanoivat tänään puhelimessa, että löysät housut pitäis laittaa jalkaan, kun varmaan aloitellaan sellaisella ballonki-hommelilla käynnistelemään.

Eilen vietinkin liki 4 h naikkarin päivystyksessä, kun en tuntenu liikkeitä su-ma yönä. Käyrille kun päästiin, niin heti alkoi sellainen melskaus mahassa. Ultrassa sitten vielä katsottiin istukkaa ja lapsi viuhtoi niin, ettei meinannu mittoja saada otettua. Painoarvio oli 3800 g eli alkais kyllä riittää. Oli mulla virtsiskin ja siihen sitten lääkettä katsottiin. Lääkäri myös kurkkas vihdoin tonne alakertaan ja reilulle sormelle olin auki ja kaulaa reilu 2 cm jäljellä. En sitten tiedä, mitä tuokin tarkoittaa, mutta hyvä, että jotain edes on tapahtunut.

Nyt on sitten vuodellu vähän ruskeaa verensekaista valkovuotoa eli se ronklaus vissiin vähän ärsytti. Mitään suppareita ei näy eikä kuulu kuitenkaan. Itsellä on rauhallinen olo asian suhteen, mutta sukulaisille tämä odottelu tuntuu olevan kovempaa kuin mulle. Kieltämättä kyllä itekin haluaisin jo tositoimiin, mutta kun ei kerran niin ootellaan ootellaan. Onneks kaikki tuntuis olevan kunnossa.

Jos lähtis keräileen vattuja tuosta lähimetsiköstä. Jotenkin tosi väsyny olo ollu tänään, vaikka nukuinkin ihan hyvin reippaat 6 h unet yöllä.

Tsemppiä meille vielä kärvisteleville!

Möttiäinen2012 41+3
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Onnea Ss ja Taiteilijatar! Surusilmän vauva ollu aika reippaan kokonen :D
Pakko vaan viilata pilkkua ja repiä huumoria kaikesta..

( . ) Ei tuntemuksia, ei mitään. Suoraan sanottuna vituttaa ja tulee koko ajan tiuskittua kaikesta isännälle ja se sitten tietty takas. Huomenna Päksiin sitten aamulla reippaana klo 9, toivottavasti ne sitten antais vaikka käynnistysajan lähipäiviksi. Musta tuntuu että tää mun nahka repeää ihan just, lotraa siihen sitten rasvaa tai öljyä, ei auta mikään. Kutittaaaaaarghhhh!! :kieh:
 
Tsemppiä petite, toivotaan että oot pääsemässä tositoimiin!

Hei kokeneemmat mammat, mikä tepsii parhaiten vaippaihottumaan? Meidän pikkuselle ilmaantui ihan yhtäkkiä näppyläistä, punaista ihottumaa pyllyyn ja se lähti ihan perusrasvalla lähestulkoon kokonaan pois. No mun äiti meni sit laittamaan siihen talkkia ja siitäkös se vasta ärtyi. :| Kauheen punainen ja karhea se alue! Oon nyt laittanu siihen eilen ja tänään ihan sitä perusrasvaa ja antanut pojan olla aina hetken ilman vaippaa mut ei se oo yhtään paremman näköinen.

Minea ja poju 2vkoa 1vrk
 
Onnea vauvautuneille! Mä alan vihertämään koko ajan entistä enemmän...

Vaippaihottumaan ilmakylpyjä ja paljon. Plus perusrasvaa ihottumakohtiin. Tietty heti kakan pesu pois.


Naistenklinikalle
en ole menossa mutta TYKS;ssä on sama tilanne. Osastoja remontissa ja siksi vuodepaikat tiukassa ja evakossa. Yks kätilö hoitaa 4-5äitiä samalla, joten jos on mahollista saaha opiskelija, niin kannattaa ottaa, se keskittyy vaan teihin. Ja jos ei oo ongelmaa ennustettavissa synnytyksessä mieluusti haluisivat, että mennään Saloon synnyttämään. Mä olen riskiraskauksiin luettavissa ja asun väärällä puolellaki vielä niin pääsen TYKS:n...

(.)

Enpä oo tähän asti ollu näin tyytyväinen 11tunnin yöunista. Eilen iski niin helvetillinen migreeni iltapäivällä ja kesti aamuyölle asti. Toki mulla on kohtauslääke, mikä sallitaan raskausaikana, mutta se ei auta - mun ikioma lääke on just nyt kielletty ja kaipasin sitä eilen helvetin paljon - se tappaa mun migreenin puolessa tunnissa. No joka tapauksessa siitä tappavasta kivusta kärsiessäni esitin yhen toiveen " ei tänään, ei nyt, mä en halua migreenissä synnyttämäään!" ja onnekseni se toteutu. Kirppu masussa kyllä mylläs ja aiheutti halvaannuttavan kipeitä sukkapuikkokipuja ja kävelen kumarassa vessaan ku koko alamaha ja nivusseutu oli niin kipeenä. Mutta vielä ollaan yhtenä kappaleena. Oliskohan tää ollu 3. migreeni sen jälkeen ku ei buranaakaa saa enää ottaa ja joka migreenissä Kirpulla on hirvee liikkumisen vimma - vissiin lohuttelee mua, että hänellä ei oo hätää...

Neuvola tänään. Varmaan terkka masentuu, ku ei mulla oo mitään oireita nuiden sukkiskipujen ja nykysin hiukan voimakkaaampien menkkakipujen lisäksi. Ei limatulppaa ja mikään häätökeini ei saa supistuksen supistusta aikaseksi... Mä oon ihan varma, että me mennään syyskuulla käynnistykseen ja mä olen ainoa tässä ketjussa joka höpisee vielä pari viikkoa yhtenä kappaleena... :headwall:

Taika ja Kirppu 40+1
 
Joo voi --ttu mitä pskaa... :mad: Päksin äitipolilla käyty, eikä mitään. Käyrät ottivat jotka kuulemma hyvät, oli kuulemma supistuskin siinä, mitä en kyllä ite rekisteröinyt. Sit lääkärille joka teki sisätutkimuksen ja jumalauta se sattu.. Ulkokaula kuulemma sormelle auki, sisäkaula kiinni, pituutta 2cm vieläkin. Siinä se sitten totes että joku tulehduksen tynkä mulla on ja määräs jotain emätinpuikkoja. Kiva kun tästäkään ei se toissapäivänen lääkäri mitään sanonut enkä mä kyllä ite oo huomannu mitään. Ja painoarvio nyt sellanen 3,5-3,7kg, ei käynnistetä. Isäntä on aivan helvetin hiilenä kun joutuu näillä näkymin lähtemään sunnuntai-iltana sitten yövuoroon. Meillä on tosi hilpeä tunnelma nyt, joten taidanpa vaan lähteä sinne apteekkiin. Uuden auton katsastuskin olis iltapäivällä, pitää kai mun viedä se ni jos tulee sanomista jostain siinä autossa ni voin sit sinne autoliikkeeseen mennä karjumaan kiukkuani pois. Argh, nyt on kyllä tosi paska fiilis :'( :stick:

inieh ja tyyppi jonka liikkeitä kuulemma pitää nyt seurata kotona 40+2 :(
 
Inieh: Itse käynyt kans päksissä paljon ja siellä synnytänkin sitten, vauvan seurailua pitäisi myös tehdä kotosalla 10liikettä per tunti.. Mulla jotenkin hassu fiilis noista lääkäreistä, omalla kohdalla ei viimeksi ylettynyt kokeilemaan onko kohdunsuu auki joten en nyt tiedä onko kondunkaulaa enää jäljellä vai ollaanko sitä auki.. Tuskin sit ollaan mutta jännä kun jättivät tutkimatta ja siirty sitten jo tutkimaan vauvaa.

Ja ole iloinen niistä supistuksista mitkä tuli käyrille !! :rolleyes: Itselläni ei näkynyt silloin minkäänlaisia supistuksia !

Huomenna oli se kuuluisa laskettuaika ! Huomista olen odottanut sen 9kk kyllä pistää mielen maahan jos ei tule edes yhtä supistusta sen kunniaksi !
 
No jopas oli taas tullut vauva uutisia! Onnea kaikille!

Tänään ois sitten se "eräpäivä" eli laskettuaika! Eikä mitään tuntemuksia edelleenkään :headwall: Mulla polvet huutaa jo hoosiannaa tämän mahan takia, ne kun on molemmat mennyt pois paikoiltaan ja niitä on operoitu eikä ne koskaan ole siitä parantuneet niin voi juma miten kipeät ja turvonneet tukit ne on!! :x
Onneksi huomenna on se tarkistus käynti äitipolille, valitan kyllä sielä että ei mulla kroppa enää kestä tätä, eikä pää varsinkaan :D
Mää oon varmasti ihan viimeisten joukossa joka pääsee synnyttämään... :(

Tuli turhautunut olo kun ukon serkun vaimon synnytys käynnistetään tänään! MUN laskettuna päivänä!! :kieh: Ei mee nallekarkit nyt tasan, ei olenkaan :D

No jospa huomenna olis taas viisaampi ja menee sinne sillä mielellä että kotiin pääsee vielä kärvistelemään :stick:

Päivän jatkoja ja jaksamisia meille lopuille "raukoille! :D

AEA88 JA POKS 40!!
 
minea perusrasvailu/sinkkivoide ja ilmakylpyjä.

en kyllä ymmärrä mitä merkitystä sillä talkilla on? että miksi ihmeessä sitä käytetään :D

eilen neuvolassa pojalle tullut taas sen 200g viikossa, eli nyt ollaan sitten syntymäpaino ylitetty suht reippaasti. kyllä noiden kaksostenrattaiden kanssa on metkaa kulkea, kaikki kattoo ku sirkus apinaa ja yrittävät kurkkia alapedille pienokaista kun bussista poistuvat :D mietityttää toi vauvan pukeminen, että mitä tonne ulos pitäs sille laittaa, haalari tuntuu liiotellulta ja kaikki muu tuntuu liian vähältä. oli kyllä helpompaa esikoisen kanssa kun silloin oli selkeästi talvi niin pisti vaan kaiken mahdollisen mitä nyt keksi (oli -20 astetta) villahaalarit, talvihaalari ym.. sittenku ulkona vielä näyttää että olis pirun kylmä niin itekki pakkautuu kunnolla ja sitten 5min ulkona olon jälkeen joutuuki aika reippaasti alkaa vähentämään :D

tosta jälkivuodosta vielä, muutenkin ollut huomattavan paljon niukempaa ku ekalla kerralla mut nyt tää taitaa olla jo 3pv kun ei tule mitään! ei tää voi olla mahdollista? siis sektiosta on huomenna sen 2vk et kyl mä odotin et olisin vähintään sen 4vk vuotanu?
 

Yhteistyössä