**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Kertomuksen jalat on kyllä kipeän näköiset :(

Tsemppiä vaivoihin myös Iniehille, täällä on toinen joka kutisi viime yönä ihan kauttaaltaan, tärisin ja itkin ihan horkassa kun ei rasvat eikä öljyt auttaneet.
Makuultaan en pystynyt olemaan kun lakanatkin kutitti.
Soittelen kohta minäkin synnärille etten pysty olemaan tämän kutinan kanssa enää.
Alkaa ihan oikeasti mennä kohta hermot tähän olotilaan, nytkin kutisee lievästi joka paikasta.

Arpia on tullut tännekin, navan seutuvilla on tuo pahin kutinavaihe menossa, samoin tuolla sivu- ja takareisissä. Sinnekin on arpia siunaantunut.
Sääretkin kutisee jostain syystä ihan hillittömästi.

Nyt tuli omaa napaa ja valitusta mutta en ihan oikeasti enää jaksa.
Perjantain neuvolaa odotellessa...

Onnea taas vaavin saaneille.
 
paulinalle tsemppiä matkaan! Niin ne vaan yksitellen tästä porukasta häipyy vauvojaan saattamaan maailmaan :) Oi vitsit.

Muutamat kaverit keillä itelläänkin 1-2 suht nuorta lasta, ovat lohdutelleet mua noista mun jaloista et ei noi oo ollenkaan pahat, sullahan erottuu nilkat! Öööö, onpas?! :D Ja jos ihan aikusten oikeesti kattoo muuta kroppaa, ni ei mulla oo mitään raskauskiloja ainakaan omasta mielestä, et se on varmaan just joku 5kg/jalka tota nestettä tällä kilokertymällä mitä nyt on tullut. Oikein odotan synnytyksen jälkeen et häviääkö nuo nesteet oikeasti niinkuin "kaikki" lupailee, nää on ollut olotilassa mukana jo niin monta viikkoa et tuntuu vähän kaukaa haetulta et yks synnytys ne veis mennessään ;) Vaikka kyllä kaveri jolla reilu kuukauden ikäinen poika, näyttikin aika pian synnytyksen jälkeen miten väljät hänen yhdetkin housut on reisistä mitä hän loppuraskauden aikanakin käytti ja olivat niin pinkeät, että!

Mutta joo, yhtenä kappaleena lähden tänään sitä hevostani hakemaan Turusta tänne Laitilaan. Sitä vähän tossa pitkin viikkoa tuli jännättyä että saanko sen ennen synnytystä muutettua mutta kyllä, ja helpolla :kieh: Oon tässä uhonnut et varmana meen ens viikolla ratsastamaan! Siitä on muutama kuukausi aikaa kun oon viimeks ollut selässä. Nyt aion uhmata kaikkia sääntöjä ja kiipustan sinne. Jos vaikka sais aikaseks jotain edistystä.

K&M 39+2
 
Nyt se kuuluisa poksuminen rv 40+0!, jonka kunniaksi kyselyjä on sitten tullut ihan jees määrä. Ja vakiolause, jolla keskustelut minun kanssa aloitetaan. "No etkö sinä vieläkään ole lähtenyt?"... ja vakiovastaukseni on "hv" .. No ei silti, mutta ei nuo ainakaan ilahduta...

Onnea taas vauvan saaneille :flower: :heart: :heart:

Yöllä sain 2 tosi kipeää supistusta, mutta oli sen 2h väliä. Aamulla oli aivan sellainen tunne, että kyllä tässä ollaan lähellä. Nukuin päikkärit ja nyt on tunne, että aivan höpöä, että johonki ois lähdössä tästä. Ja nää kaikkein kipeimmät supistukset tulee aina kun mulla on pissahätä, joten ne on vaan normiharkkareita, jotka voimistuu pissan takia...

Turvotukset
kyllä häviää. Vaikka koko raskausaika olisi yhtä turvotusta, sen mekanismi on raskauden ajan hormoneihin ja sidekudosrakenteen muutoksiin, joka heikentää laskimoiden takaisinvirtausta liittyvää.

Meillä tuo yliaikakontrolli tehdään kun ollaan 10 päivää lasketun ajan yli. eli 41+3, sitä ennen ei pääse muutoin kun jonkun ongelman kanssa. Itse tässä vain mietin, että miksihän vaikka olen sokeriseurannassa, niin annetaan vauvan vain kasvaa. Olen kuitenkin vain 159cm pitkä. 4,3 kg oli annettu aikaisemmaksi arvioksi, että minun lantiolla voi synnyttää, joten 41+3 asti kasvava vauva sellaisella, jolla on sokeriongelmia voi mennä hyvinkin yli. 36+ on kuitenkin viimeksi tehty kokoarviota, joka oli kyllä hieman alle keskikäyrän, mutta mikäs tuota kasvua estää muuttumasta. Ärsyttäää!!!

Vauva liikkunut nyt tosi hyvin viime yön ja tämän aamun. Vihdoin jotakin, mistä voi olla iloinen. Olen tässä pohtinut, että tämä loppukuun raskaana oleminen on tällaisessa pinossa hieman epäkiitollinen rooli, kun niitä lähtöjä ja vauvauutisia tulee melkein 2kk ajan, niin se synnytyksen odottaminenkin alkaa jotenkin aikaisemmin, kun muita seuraa. Tämä vain minun kokemus. Varmasti alkukuun odottajatkin, joilla yli meni, niin oli yhtä turhautuneita :D
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Täällä yliaikakontrolli tehdään vasta 41+5 :S
Sen jälkeen kyllä aikalailla käynnistelläänkin heti minun käsitykseni mukaan.

Itseä pelottaa ja turhauttaa kyllä jos tuonne asti pitää kärvistellä, sillä en haluaisi että muksu kasvaa masussa todellakaan yhtään enempää kuin tarpellista.
La ajan puitteissa on kuitenkin jo nelikiloinen, ja jos mennään kaksi viikkoa yli niin sitten hyvässä lykyssä seurataan jo iskän jalanjälkiä sinne 4,5kg-> paikkeille.
Ulostaudu masustani kiitos!

Täälläkin vaavi liikkuu kyllä tosi ahkerasti ihan koko ajan. Päivisinkin on tosi aktiivinen. Öisin myllää edelleen.

Viime yönä oli aivan hullunkipeitä sukkapuikkokipuja, melkeen ääneen huusin kun sattui :headwall: Jospa ne vain kertoisivat että lähtö tulisi pian. :LOL:

Mulle tuli tekstarilla eilen ensimmäinen kysely että joko. Vaikka harvinaisen selvästi viimeksi sanoin että ilmoitan sitten varmasti kun vauva on syntynyt. Pah.

Paras kaverikin soitteli ja kyseli kuulumisia, muisteli että mulla on la tässä kuun lopussa ja kyseli milloin se tarkalleen olikaan :LOL:
Halusi kuulemma hänkin tietää kun lähtö tulee, jännittää mun puolesta siellä.
Itseä ei jännitä edelleenkään, tulisi vain se lähtö.

Tässä vain hokee kuinka haluaa että tulee lähtö. Huomaa ettei mikään muu päässä enää pyöri. Käynnisty, käynnisty, käynnisty. Vruummmmmm.

Loppukuulainen ei kyllä ole mukava olla, sinänsä on ollut ihana seurata muiden vauvaantumisia mutta nyt alkaa itsellä olla semmoinen olo ettei jaksa enää.
Vaan miettiipä niitä alkupään yliaikaisia, ei ollut helppoa heilläkään. :D

Kylläpä tuo tuolta jossain välissä ulos tulee, tuli ne muillakin :LOL:

Nyt hyökkää kirput taas sääriin kiinni, mennäpä rasvailemaan.

Otan akvaarioimurin käteen ja meen rehkimään sinne saralle, siinä joutuu selkä ja masu tässä tilassa koville, jospa saisin muutaman säälisupparin aikaan.

Tsemppiä paulinalle, toivotaan vauvauutisia!
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Äh. Nyt revin stressiä toispuoleisesta mahakivusta. Tuollaista outoa koiverrusta ja kolotusta. Juuri tuossa edessä/sivustalla missä istukka on. Onkohan tuommoiset ihan normaaleja? :S

Toissailtana käänsin kylkeä liian rivakasti ja tuli ihan mieletön repäisykipu, toivottavasti siellä ei mikään lihas vain revähtänyt |O
Muutenkaan ei oikein uskalla makuulteen kylkeä kääntää kun vatsa painaa kuin synti. Ja vauvakin muljahtaa aina hassusti painollaan toiselle puolelle.
Jospa tuo nyt ei olisi mitään.
 
Kertomuksen jalat näyttävät kyllä aivan omilta, tosin mulla turvonnut ainoastaan vasen jalka. Hieman hölmönnäköistä. Onneksi tukisukat on keksitty !

Itse olen kanssa horoskoopilta skorpioni ristin jo sormetkin että toimis nyt ne saakelin horoskoopit että pääsisi mahasta eroon ! Painaa niin julmetusti jo joka paikkaan. Mutta ei. Saa sitten nähdä onko lapsi yhtään neitsyen oloinen kun alkaa kasvamaan kun eikös täällä sivuilla ollut lapsihoroskoopit ?

Jännä kuinka sitä jo toivoo että pieni syntyy, oma veikkaukseni on että olen viimeinen täällä joka saa vauvan syliin.. Argh. Tosin RV40 tulee täyteen vasta keskiviikkona että että..
 
Kertomus : Oletteko sopineet huoltajuusasioista ? Itselläni tuntuu olevan asiat sekaisin etten vielä edes tiedä miten toinen haluaa kun ei olla puhuttu asiasta.. : /
Ja jännittääkö sinua synnyttämiseen meno ? itsellä tulee hyvä ystävä mukaan pitämään kädestä.. Mutta jännittää silti kun tuntuu että olen kuitenkin aika yksin tilanteessa ja lopulta vastaan lapsen kasvatuksesta ja hoidosta yksin. Aika isot paineet
 
Surusilmät Juu tää kutina koettelee jo mullakin itkuhermoa, ei oo kaukana. Ei viitti raapia kovasti kun pelottaa et kohta on nahka rikki mutta kun ei voi olla raapimattakaan..

( . ) Täällä on sitten isovanhemmat alottaneet joko joko kyselyn. Tänään soitti eka mun äiti, sit isännälle soitti sen äiti ja vielä myöhemmin meidän iskä soitti mulle :D Sanoin että joo mä ilmotan kyllä sitten kun lähdetään ja ei, ei tunnu yhtään siltä että lähtö tulis nyt tunnin sisään pikana. On se hassua että yksi pieni ihmisen alku saa näin monta ihmistä varpailleen :LOL:

Tänään on ollu pientä menkkajomotusta, mut yö meni taas ihan hyvin. Sauna on kyllä lämpenemässä, otan sellaset löylyt että tukka lähtee päästä :kieh:

Miksei jotain vois jo tapahtua??! Vaikkakin, huomennahan se laskettu aika vasta on :D Mä täällä pidän pinoa pystyssä vielä kolmen viikon päästäkin, ihan saletisti. Ainiin, onhan mulla huomenna se lääkärin painoarvio vol 2. Satsaan toivoni sinne siis.

inieh ja tyyppi 39+6
 
Kyllä nyt on ihan pakko käydä jonnekin purkamassa tämä itku-potku-raivari. Takani siis parituntia nukuttu yö. Yöllä tuli kaksi aivan kummallista supistusta, jotka ei meinanneet mennä oikein millään ohi. Olo oli tosi kipeä ja tukala. Sen jälkeen maha meni ihan totaalisen sekaisin. Ja sen jälkeen monta todella vihlovan kipeää supistusta... Aamulla heräsin 6 maissa ja märisin vain yksin täällä. Mies aikaisin lähtenyt töihin ja lapset onneksi nukkui. Tämä neljäs raskaus on ollut niin erilainen kuin muut. Oon jo useampana yönä ollut lähdössä synnyttämään, mutta kun ei. Todellakaan sitä ei vielä neljännenkään kohdalla tiedä milloin pitää lähteä! Henkisesti on kyllä välistä niin loppu. *Huokaus*

petite 40+1
 
Viimeksi muokattu:
pumpalle tsempit! :) vauvautuneille onnea ja kiitos kaikille synnytyskertomuksista, niitä on aina niin jännä lukea. niin ja iniehille hyvää fiilistä painoarvioon, uutisia odotellessa :)

(jaarittelua) täällä arki vaan rullailee hiljalleen etiäpäin, ajattelin tänään ekaa kertaa lähteä tonne ihanaa keskustaamme pyörimään hetkeks ettimään itselleni muutamaa neule/villapaitaa ja isommalle pojalle kenkiä. se olis siis "neitsyt"matka uusien rattaiden kanssa ja muutenkin vähän pidempi reissu, ollaan vanhoilla pikku rattailla vaan tohon viereseen puistoon menty ja esikoinen kävelly vierellä. johan sitä ollaan melkein kaks viikkoa kotona vaan löllittykin muutamaa nopeaa kauppareissu lukuunottamatta. toisaalta ihanaa kun luvan kanssa oikein pitäny olla vaan tekemättä edes kotitöitä :D huomenna sitten toinen neuvolakäynti. oli paino itsellä lähtenyt nyt vihdoin tippumaan, raskauden lopussa oli 83kg eli muutama kilo päälle 10kg tuli, sairaalasta kun pääsin oli jäljellä 77,5kg ja nyt eilen illalla mitattuna oli 74,5kg! ja musta tuntuu et oon koko tän koti ajan vaan mättänyt samaan malliin ku raskaana :D eli toivoa on että ristiäis kuvissa sitä itekin näyttäis siedettävältä, kun liikuntaa ei tosiaan voi oikein harrastaa.. ja jospa sitä laittais herkut piiloon :D

kohta tää meidän kuukaus on ohi, loppukärvistelijät voivatkin alkaa nyt jakaantumaan ;)

SÄ + Alex 1vk4pv
 
Tsemppiä kaikille vauvaantumista odottaville! Ne loppuajat on niiiin turhauttavia, tuoreessa muistissa vielä! Kun mentiin 9 päivää yli LA:n täälläkin... Olin ihan varma, että joudun käynnistykseen mutta onneksi vauva tajusi tulla päivää ennen yliaikaiskontrollia! :D Kyllä ne sieltä tulee, inhottava lause, mutta totta. :D Mä välillä toivoisin että saisin vauvan vielä hetkeks mahaan ettei se kasvais niin vauhdilla! Vielä menee 50cm vaatteet hyvin päälle, mutta ei varmasti enää kauaa... :'( Haikee olo!


Synnytyksestä toipuminen on mulla tapahtunut suht nopeesti, epparihaavaa en enää oikein edes erottanut kun äsken peilillä kattelin ja se tuntuu parantuneen hyvin muutenkin. Sitä rupeaa kyllä jomottamaan inhottavasti jos seison liian pitkään tai kävelen, mutta ei kiristä enää kun tikit on varmaan sulaneet. Minäkin tuota seksiä oon miettinyt, kovasti haluaisin mutta vielä en uskalla kyllä. Pitäis pikkuhiljaa ruveta vähän lantionpohjalihaksia treenaileen, ei mitään tietoa kuinka löysät paikat on tällä hetkellä! :D

Me ollaan käyty meidän vauvelin kanssa jo vaikka missä, viikonloppuna oltiin viettämässä iltaa kavereilla ja eilen oltiin kavereiden vauvan ristiäisissä. Perjantaina olin pojan kanssa jääkiekkoa katsomassa ja ja ja... Molempien vanhemmilla käydään usein. :) Niin ja kaupungilla kahvilla tietty! :D Vauva yleensä nukkuu kiltisti kun ollaan jossain, yleensä ajoitetaan kylläkin se lähtö sillai että se on syönyt ja vaipat vaihdettu. On se niin kiltti :heart:

Miehen suhtautuminen vauvaan en ois uskonu kuinka paljon mies heti rakastui tohon meidän poikaan ja otti omakseen, paljon ihan oma-aloitteisesti hoitaa sitä ja ottaa syliin yms. :) Lepertelee sille melkein enemmän kuin minä. :D Tosi positiivisesti yllätyin kyllä, toki tiesin että vauvasta pitää huolta mutta en ajatellut että ainakaan heti hullaantuu niin kovin! Mites muiden vauvaantuneiden miehet on suhtautunut?

Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower:

Minea ja minimies 13vrk
 
Viimeksi muokattu:
Pumpalle tsemppiä!!

Viime yönä tuli reilu tunnin n 10 min välein aivan järkyttäviä suppareita!! Kestoki oli jo sen reilun minuutin ja kyllä huuto ja kirosanat lenteli aina supparin tullessa! Mutta arvatkaas mitä, nehän loppu sen jälkeen ku tuli limatulppaa :headwall: Tai ainaki mää käsitin limatulpaksi sen ku oli ihan kirkasta liisterin tapasta limaa ja sitä tuli aika reilusti ( sori ällö kuvaus) No sen jälkeen tuli pari laimeampaa supparia ja se siitä... :stick:
Onneksi tää loppuraskaus on tehny mut pessimistiksi ja en oottanu ees että lähtö tulee :D Mies oli kyllä mua jo viemässä kemiin mut mää ärähdin sille että älä höpötä tässä mihinkään lähetä :D ja ei lähdetykään.. Tänään oiski sitte neuvola.. Pääsee valittamaan sinnekin :D Mää oon niiiin viimesenä tästä porukasta synnyttämässä :D

Kiitos ja anteeksi hirveä valivalivali teksti, mut ku ketuttaa :ashamed:
Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja itse kullekin :)

AEA88 39+5
 
Ei jaksa kommentoida nyt muille, väsyttää...:ashamed:

Nyt taas pientä menkkakipuilua, ei muuta. Ihme tapa iltasin saada nuita kivuliaita sukkapuikkokipuja ja pään työntämistä alaspäin. Mutta mä oon jo asennoitunu, että keskiviikkona meen taas neuvolaan ja seuraavalla viikolla käyn pokkaamassa sen yliaikasuus kontrolli lähtetteen. Ihme on jos tulee ittekseen ulos. Tosin jos on uskomista lääketiedettä niin ei pitäs tosiaan paljoo heittää ku mun menkat on aina olleet ääreistarkat, muutaman päivän heitttoa saattaa vuodessa tulla. no aika näyttää... mutta mä oon niiiiiiin kypsä tähä olo tilaani. Mä en enää halua lyllertää, tulkoonki vaikka hengen vievät kivut, mutta tulis jo ulos!

Taika ja Ittepäinen Kirppu 39+6
 
Pikkuprinsessa syntyi 24.8. klo 5.53 (RV 39+4), pituutta 51 cm ja painoa 3600 g.

Synnytyskertomusta: Olin menossa nukkumaan pitkään sängyssä luettuani vähän ennen kahta. Kahdelta laitoin valot takaisin päälle ja aloin kellottamaan kipeitä supistuksia, jotka olivan juuri alkaneet. Niitä tuli n. 6-8 min välein. Koska tiesin Taysissa olevan ruuhkaa, yritin kärvistellä kotona mahdollisimman pitkään. Neljän aikaan totesin miehelle, että oli miten oli, on pakko lähteä käymään sairaalassa, etten kestä kipua enää. Yritin muistella esikoisen avautumiskipuja ja mielestäni ne eivät olleet näin kovia. Puoli viiden aikaan synnytysvastaanotolla todettiin, että kohdunsuu on 4 cm auki. Siitä sitten siirto synnytyssaliin. Kertaalleen kokeilin ilokaasua, mutta mulle se aiheuttaa pahoinvointia, joten pyysin saada vain epiduraalin. Hetken päästä kätilö lähti soittamaan anestesiologia paikalle. Juuri tämän poistuttua tuli kova supistus ja pakonomainen tunne ponnistaa. Karjuin isännän soittamaan kelloa (itse ei pystynyt edes sitä tekemään kivun kourissa) ja kätilö tulikin takaisin. Sanoi, että on ehkä parempi laittaakin spinaalipuudutus ja lähti uudelleen soittamaan anestesiologia. Tämän tultua (ja jälkikäteen kuultuna laitettua jo neulan selkään valmiiksi) ponnistuksen tarve oli niin valtaisa, ettei mitään puudutusta voitu enää laittaa. Tyttö syntyi 4 min ponnistuksen jälkeen. Kivunlievitys oli täydellinen, kun tytön sai syliin. Synnytyksen kokonaiskesto oli 4 tuntia ja 1 minuutti. Esikoista pistettiin maailmaan 14 tuntia. Joten hieman voi lyhentyä tuo synnytyksen kesto... :D

Vointi on ollut molemmilla loistava synnytyksen tiimoilta. Eilen illalla päästiin kotiin. Esikoinen viettää vielä aikaa mummun ja papan hellässä huomassa, että saadaan imetykset yms. toimimaan. Vasta viime yönä alkoi maitoakin herua. Vielä tuntuu jotenkin hieman epätodelliselta, että tuo pieni nyytti on meidän toinen lapsi. Perhe on nyt täydellinen. <3

Tällä kertaa ah, niin onnellinen Aracia ja Ankanpoikanen
 
Ilmoitusasiaa tännekkin viimein =)

TYPYKKÄ SYNTYI 23.08.2012 KLO 00:41 mitoin 3610g ja 48cm (RV 39+4)

Synnytys oli helpohko, kipeäkin kyllä sain olla ihan tarpeeksi. Supistelin sen keskiviikkopäivän kotosalla, käytiin kyllä pikkukouluun esikon kanssa tutustumassa ilman ongelmia sinä päivänä, koska supistukset voimistui vasta klo 16 sellaisiksi että piti puuskuttaa. Hyvin jaksoin kotosalla olla ja laitoin pojan nukkumaan 20:00 jonka jälkeen soitin vanhempani meille nukkumaan. Heillä meni puoli tuntia aikaa tulla meille, jonka aikana pakkasin viimeset tavarat sairaalakassiin ja puuskuttelin välillä. Kun isä ja äiti tuli, oltiin noin 15min vielä kotona, jonka aikana tuli niin kova supistus että jouduin sanomaan äitille: nyt vittu turpa kiinni, kun kyseli mun mielestä niin tyhmiä siihen tilanteeseen nähden =) Muutoin olinki synnytyksen ajan suht rauhallinen...
Mentiin sitten puoli kymmenen maissa sairaalaan, jossa supistukset harveni, mutta entistä kipeämmät olivat. Olin sairaalaan mennessä onneksi jo 4cm auki, ettei tarvinnut ihan alusta aloittaa. Pääsin vastaanotosta sitten saliin, jossa halusin heti ilokaasua, koska supistukset oli TOOODELLA kipeitä ja pitkiä. Ei aikaakaan kun sain sitten jo spinaalinkin, mihin rakastuin aivan täysin, jos en ois naimisissa niin nyt ainaki oisin, sen spinaalin kanssa nimittäin :heart:
Jalat ja alaselkä ja alamaha meni tunnottomaksi, pikku säryt jäi vielä vasemmalle alamahalle, mutta en tosiaankaan valittanut niistä, tuntu niinku oisin taivaaseen päässy!
Jo kohta spinaalin laiton jälkeen gynekologi tuli puhkaisemaan kalvot, jolloin olin 6cm auki. Kalvojen puhkaisun jälkeen aukeninki sitten vauhdilla. Jouduin ottamaan ilokaasua taas, kun kivut voimistuivat. Silloin kätilö katsoi tilanteen ja tuumasi että aletaampa hommiin, oot kokonaan auki. Otin vielä pitkät tujaukset ilokaasusta, jonka jälkeen aloin ponnistamaan. Sitä vaihetta kestikin kokonaiset 3min, ja sitten tuli meille just sopiva ja täyteläinen tyllerö maalimaan :heart:
Jälkeiset kun oli syntyneet, niin laitettiin limakalvolle yksi tikki. Sitten suihkuun ja tissi suuhun =) Ja kahvia ja leipää tietty omaan suuhun =)
Parin tunnin päästä mentiin osastolle, jossa oltiin lauantaihin asti. Nyt ollaan oltu kotosalla, eilen käytiin rattailemassa puistossa hetken aikaa. Mieli alkaa tasottua pikkuhiljaa itsellä, tunteet ollu tosi pinnalla. Kyllä tää tästä. On se vaan niin sulonen pakkaus tuommonen pikkunen. Kuulotutkimuksessa ei saatu vauvalta vastetta, niin kädään lähiviikkoina sitten foniatrian polilla tutkittaan se. Tuo on niin pikkunen kirppu, ettei noista korvakäytävistä mitkään vasteet varmaan tule vielä läpi =)

Nyt lähden laittamaan taas tissin suuhun, se kun on mun työtäin =)

T: Ansku ja hirmuisen rauhallinen Pikkuelsa 4vrk
 
Viimeksi muokattu:
Voi onnea vauvautuneille ja kiitos kertomuksista! :)

Neuvolakuulumisia, eli kaikki ok, paineetkin pysyny nyt ihan hyvin kurissa. Terkka laitto lähetteen tarkastus käynnille äitipolille jos kun menee yli lasketunajan :p Eli sitä aikaa odotellessa nyt... Täällä on näköjään erilainen käytäntö tuon yliaikaisuuden suhteen kun laitettiin nyt jo se lähete menemään.. On kyllä helpottunu olo ku tietää että pääsee käymään tarkistuttamassa tilanteen eikä tarvi ootella montaa viikkoa :) Mulle on tullut painoakin jo melkein 30kg!!!!! :O Tosin turvotusta mulla on kyl ihan hillittömästi mut eipä se paljoo nyt jaksa lohuttaa ja voitte kuvitella minkä näkönen ryhävalas oon ku pituuttakin on se 159 :LOL:
No joo jostakin kai se huumori on vedettävä, vedetään sitte vaikka tästä ulkomuodosta :D
Taitaa muuten pumppa olla tosi toimissa tai ollut jo ku ei oo uutta tietoa tullut :)

AEA88 39+5
 
Jaaha, se on sitten siellä lääkärissä käyty ja voi /I)¤%&%#/&%/ mä vaan sanon!
Se oli juu just odotusten mukainen käynti, lääkäri oli 45min myöhässä aikataulusta ja oli niin hoono soomi että ja voi jeesus.. Mahalle se lotras varmaan purkillisen sitä geeliä ihan valehtelematta ja sit se ultras yli puol tuntia. Ja painoarvio......tattadaa: 4059g!! :mad: Siitä sitten laittoi lähetteen Päksiin ja sieltä jo soittivatkin että ylihuomenna klo 9 reikä reikä sinne näytille ja kattovat että joo, mahtuukohan se nyt tulemaan ja pitääkö arvio paikkansa jne. Ja mä kun sanoin jo kuukaus sitte edellisessä arviossa että mä haluan sit ajoissa tietää tälläset painot ym, koska mä en halua leikkaukseen siksi ettei mahtuisi tulemaan. Nyt vaan sitten toivotaan ja odotetaan, että ne siellä Päksissä päättäis käynnistää ja saataiskin tyyppi maailmaan jo tällä viikolla.. Mä niin toivon!!

Sori napailu mua nyt niin kyrsii vieläkin, että on kuulkaa 3metrinen pippeli otsassa.

inieh 161cm ja isänsä mittoihin näköjään tuleva poitsu 40+0 :headwall:
 
Se olikin vähä sellanen loppukevennys.. :D

Ja joo olihan siis tosiaan kuitenkin kohdunkaula lyhentynyt ja pehmeä, ehkä jopa vähän auki, puol senttiä. Tää mamma lähtee tänään vaikka kaatosateessa lenkille, josko alkais supistelee :stick:
 
Vintiö on maailmassa!:heart:

Luckygirl: Tyttö syntyi 24.8. klo 2.16, rv 41+6. Mitat: 54cm & 4505 grammaa.

Ja kyllä, pikkuisen paino on oikein, Vintiömme oli yli kilon painavempi syntymäpäivänään perjantaina kuin mitä painoarvio antoi ymmärtää saman viikon maanantaina (3556g silloin).

Kirjoittelen synnytyskertomusta myöhemmin.

Pääsimme kotiin tänään. Nyt ryhdyn lukemaan, mitä täällä on tapahtunut sillä aikaa kun olimme Naistenklinikalla...:)

Onnellinen Luckygirl & suloinen Vintiö tyttö 3vrk
 

Yhteistyössä