**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Isot onnittelut vauvautuneille! :)

Täällä vielä yhdessä kasassa odotellaan jotain tapahtuvaksi. Eilen oli neuvola ja eipä siellä mitään uutta. Vähän juteltiin pienen painoarviosta ja terkka oli sitä mieltä, että kyllä vauva tässä vaiheessa on isompi kuin 3000g, mutta ei mikään jättiläisvauva kuitenkaan. Katsotaan nyt sitten mimmoinen sumotori hän on. ;) Ensi viikolle varailtiin vielä neuvola-aikaa. Jos ei siiheksi oo pikkuinen syntyny, ni sitten naistenklinikalle arvioitavaksi. Terkka arvioi, et maksimissaan kaksi viikkoa enää. =) Mieskin tuossa sanoi, et onhan tätä vauvaa odotettu vuodesta 2008, niin eipä tuo kaksi viikkoa enää missään tunnu. ;)

Jaksamisia kaikille vatsojen ja kipujen kanssa!

Taiteilijatar ja Tättägluu 40+3
 
ohhoh, viimestä päivää viedään. aamulla heräsin ku salaman iskusta ja ekana ajattelin että noniin nyt se alkaa olee menoa. illemmalla kun viedään poika anoppilaan hoitoon niin varmaan viel pahemmin jysähtää että meitä on kohta täällä yks enempi eikä vaan lainassa vaan pysyvästi. samaa aikaa ihastuttaa ja jännittää koko ajatus! on se tunne varmaan tällänen, on niitä lapsia entuudestaan 0 tai 5. tunnen kyllä itteni yli puolet hysteerisemmäks ku ekalla kerralla että onko kaikki nyt varmasti kunnossa kotona jne. eilen kaupassa mies naureskeli mulle kun pohdin hälle ja pojalle muonitusta ja siis olin varmaan vähintään yhtä hysteerinen kun normaalisti ihmiset pyhien aikoihin kaupoissa :D on mies ennenkin ollut kotona pojan kanssa kaksin juurikin tollai 3pv ajan mitä nytkin oon luultavasti poissa mutta on tää jotenki ihan erilaista. vois melkein pistää vedon pystyyn että monta tuntia saan yön aikana nukuttua, klo7 pitää olla sairaalassa.

petite jännä miten on noin painohysteerinen terkka :O tuskin enään laittaa sua mihinkään sokrutesteihin.. koko arviohan on vaan kiva saada :)

onnea jälleen vauvautuneille! :flower:

nyt suihkuun ja sitten ulos touhuumaan että aika kuluis nopeammin, ihme kellon kyttäykseks muuten menee koko päivä!

samunäiti&alex 40+1
 
Samuelinäiti tsemppiä tähän päivään... Ja huomiseen :) tule sitten jooko kertomaan meille kokemuksia. Ajattele miten ihanaa, että sun masuvauva on kohta täällä!
Luckygirl aaargh. Mä oisin varmasti anopin kurkussa kiinni jos antaisi käynnistymisvinkkejä. Se ei enää uskalla edes soittaa mulle ja hyvä niin. Toivottavasti vaan tajuaa myös antaa rauhan synnytyksen jälkeen, eikä tule höösäämään heti tänne meille.

Mä en usko että synnytystä voi saada vippaskonsteilla käyntiin, ainakaan mun tapauksessa.s Meillä seksi ei ole aiheuttanut mitään ja nyt kun vauvan pää on niin alhaalla, mä en kyllä enää siihen edes pysty. Siivouksen ideana lienee se, että liikkuu. Kävellessä onkin alkanut tulee harkkasuppareita. Jihhuu, monellahan niitä on ollut jo kuukausitolkulla.... Saunassa mua huimaa heti.

Tietääkö kukaan muuten kättärin ja naistenklinikan tilanteesta? Onko sulkuja/ruuhkaa?

Uusiäippä ja vaaveli 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Päivitetty

Superpaljon onnea kaikille vauvansa saaneille <3

Meille syntyi kaunis pieni tyttö 11.8 rv. 41+4 mitoin 4320g ja 51cm. Py 37cm.
Kokemus oli nopea ja hieno ja vietettyämme 20h sairaalassa pääsimme kotiin:)

Synnytyskertomus lyhykäisyydessään:
Lauantaina 11.8 menin Naikkarille käynnistykseen. Kohdunsuu oli tarkastuksessa jo 3-4cm auki ja lapsivesikalvot puhkaistiin samantien. klo. 13 alkoivat säännölliset supistukset rytinällä ilman taukoja. Kätilö talutti minut synnytyssaliin kivunlievitystä vaten. Kävely oli helpommin sanottu kun tehty kun supistuksissa ei ollut enää taukoja enkä päässyt eteenpäin kivuiltani. Synnytyssaliin päästyäni hankin itseni ilokaasulla sellaseen euforiseen tilaan mistä en halunnu pois vaikka olikin huono olo.
Kätilö valmisteli epiduraalin ja en tiedä edes miltä anestesialääkäri näytti kun pidin silmiä kiinni ja kuvittelin itteni johonki toiseen maailmaan.
Epiduraali ei vieny ihan kaikkia kipuja pois mutta epiduraali+ilokaasu yhdistelmä toimi ihan kivasti. 17.30 olinkin jo täysin auki ilman ponnistamisen tarvetta ja ilmoitin että on pakko päästä kakalle. Kätilö väitti vauvan vaan tulevan mutta rupesin nauramaan, että eiku nyt pitää oikesti päästä vessaan. Ensin kätilö käski kakkaamaan sen kädelle, mutten suostunu, sitte sain metallisen pytyn enkä pystyny siihenkään kakkaamaan ku kaikki katto ja mä vaan nauroin ja lähin vessan kaikkine piuhoineni.
Nopeen toimituksen jälkeen palasin pöydälle kyljelleni mutta sain niin pahan suonenvedon toiseen lonkkaan että oli pakko kääntyä selälleen vaikken olis halunnu!
No lapsi tuliki sitte ihan ilman mitään työntämistä supistusten mukana ulos ilman yhtään repeämää tai mitään.
Olo oli tosi hyvä heti synnytyksen jälkeen ja kävelinki suihkuun samantien ku istukka oli syntyny 10 min myöhemmin. Neiti tuli ulos siis 18.03 eli n. 5h kesti synnytys:)
Tyttö sai 1 minuutin iässä jo 10 pistettä kun oli niin hienon näkönen.
Mentiin siitä sit parin tunnin päästä perhehuoneeseen jossa vietettiin yks yö ja päästiin tosiaan 20 h synnytyksestä kotiin.

Eilen käytiin Porvoon sairaalassa "lähtötarkastuksessa" jossa kaikki oli hienosti.
Maito on noussut rintoihin ja imetys on hyvällä mallillaan. Pari kertaa oon joutunu antaa pulloa kun tyttö on tankannut niin ettei äiti enää jaksa.

Bella on ottanu pikkusiskonsa ihan hienosti vastaan. Ihan pientä mustasukkasuutta on ilmassa.
Tyttö on iloinen ja rauhallinen tapaus ollu tähän asti.
Tänään ensimmäinen neuvola!

Hassua kun tän synnytyksen jälkeen on voinu istua ihan normaalisti. Pissa ja kakka kulki heti synnytyksen jälkeen normaalisti ja jälkivuoto on niukkaa.

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen <3


Jenny ja Papu melkein 4vrk
 
Onnea kaikille keillä jo vauvat sylissä. :heart:

Kuulostipa helpolta tuo Jennyn tarina :) Ihanaa että kaikki hyvin ja kokemus oli noin positiivinen ! Ja perhehuone :heart: Täällä ei sitä mahdollisuutta ole.

Syntyneiden listahan kasvoi huimasti. Katselin vaan että alle 4kg painoisia kaikki vauvat paitsi nytten Jennyn tyllerö. Täällä ainakin liitytään Jennyn seuraan tuonne yli 4kg puolelle :)

Lueskelin tuota heinäkuun ketjua niin siellä oli syntynyt poika 58cm ja 5,6kg.. lievästi alkoi itteä kauhistuttaa ja pelottaa :O :D

Ninzi & Tyllerö 40+6
 
Jenny90 Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:
Ihana kuulla, että synnytys meni noin mukavasti.:)

Uusäippä78 Jos saisin synnytyksen käyntiin siivoamalla kotia, niin Vintiö olisi ollut maailmassa kauan ennen laskettua aikaa...;) Onneksi anoppi ei minulle soittaesaan lauantaina maininnut mitään vinkkejä. Hän on mukava ja herttainen ihminen, joten nyt ihmetyttää tämä kiirus. Luulisi, että hän tietäisi omista kokemuksistaan, että esikko menee helposti yliajalle? Miehen veli kun syntyi viikon verran lasketun ajan jälkeen.

Ninzi Huh, miten iso vauva siellä pinossa on saapunut! Kaverini kertoi pikkuserkkunsa saaneen myös 58cm lapsen, joka painoi "vain" 5kg. Ei kuulma ollut äidillä rd, eikä se vauva edes ollut yliaikainen vaan syntyi viikon etuajassa! Omalla kohdalla pelkkä ajatuskin 4kg vauvasta hieman pelottaa, vaikka täysin mahdollista on, että Vintiö on 4kg syntyessään kuten isänsä aikoinaan.

ON Piristyin kummasti, kun kätilö soitti Naistenklinikalta. Neuvolasta laitettiin lähete eilen ja sain jo nyt ajan varhaistettuun yliaikakontrolliin ensi viikolle. Eli suuntaan sinne heti maanantaina (20.8.). Siellä tutkitaan tilanne ja siitä riippuen voi olla mahdollista, että synnytys käynnistetään.
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Jenny onnea! Ihanaa että raskaan raskauden päätteeksi sait noin hienon synnytyskokemuksen!
Ninzi mäkin luin tuon ja kauhistuin. Järkyttävintä oli musta se, että lasta oli pitänyt 14h yrittää synnyttää alakautta. Voiko kokoarviot mennä noin pieleen? Siinähän voisi jo käsittääkseni olla molempien henki vaarassa.

Uusiäippä ja vaaveli
 
Ninzi Mäkin luin sen ja olin ihan että MITÄ? :O Siinä kyllä mahtais ketuttaa kun pienet vaatteet jääkin käyttämättä..

Jennylle paljon onnea tytöstä!! Helpolta kuulosti synnytys, mä varmaan repeän kurkkua myöten kahtia kun oon näin pieni.. :D

( . ) Täällä ei eilinen siivous saanu mitään aikaan. Joskus aamulla 7 maissa vähän oli menkkajomotusta mut sekin meni ohi ennenkuin kunnolla edes alkoi. Tänään en jaksa huhkia enää rätti kourassa joten olkoon. Mulla on alotettu 1000 palan palapeli ja oon päättänyt että sen saan valmiiks ennen synnytystä :) Pitää kai lähteä koht kasailemaan.. :whistle:

Sauna ja siivous siis kokeiltu. Olisin ollu valmis kokeilemaan sitä viimeistäkin ässää mut mies olikin niin poikki töiden jälkeen et paineli jo puol 8 nukkumaan nukahdettuaan muutaman kerran istuvilteen sohvalle :D Ehkä tänään sit.. ;)

inieh ja häätöilmoituksen saanut tyyppi 38+2 :stick:
Mä varmaankin oon täällä vielä syyskuun lopussakin :D
 
Pitkästä aikaa minäkin linjoilla... :wave:

Onnea tosiaan kaikille nyytin jo saaneille! :heart:

Tänään 38+1 eikä minulla ole vielä mitään hinkua monistautua :LOL:
Olo on siis mitä mainioin ja helppo. Tietty öiset vessassa ramppaamiset ärsyttää suunnattomasti mutta muutoin ei mitään.
Tämän hetkistä painoarviota en tiedä. Itse olin syntyessäni 4,2kg ja mieheke 4,5kg, että saas nähdä vaikuttaako mitenkään. Huomenna viimeinen kontrolliaika ja saan tietää sektioajan (etinen istukka).
Esikoinen syntyi spontaanisti 39+0 joten voi olla ettää leikkaavat jo alkuviikosta.
 
No eipäs ollutkaan niin kauhea tuo reissu neuvolaan. Painoa oli onneksi tullut vähemmän nyt. Vauvasta terkka meinas isoa:) No tuon nyt jo arvasinkin ja ei tarvinut enää mennä sokerirasitukseen:LOL: Ens viikolle tulee aika äitipolille ja päätetään käynnistysaika rv 40 tienoille!!! Että ei pitäis kauaa mennä. Saan ens viikolla koko arvion ym. Että odotellaan nyt sinne asti sitten. Voihan se olla vielä pieni mahdollisuus että olisi vauva pienempi, mutta enpä usko. Vähän kyllä ärsyttää kun se rv 40 on tuossa kuun lopussa ja silloin olisi täällä Venetsialaisethttps://www.kokkola.fi/venetsialaiset/venetsialaiset/fi_FI/venetsialaiset/ Tosiaan niistä tullut jo perinne, niin katsotaan että sitä ollaankin osastolla juuri silloin. Lapset odottaa innolla että saisivat isän kanssa ostaa pommeja ja itse haluais laittaa kunnolla hyvää syömistä. No kaksi siskoa tulossa silloin yökylään, että ovat sitten apuna. Meni miten meni.

Surusilmä: Katsotaan, katsotaan:) Ties vaikka synnytetään kaikki samaan aikaan.

petite ja pieni 38+3:heart:
 
petite Sä sentään saat jo käynnistyspäivän tietoos silloin.. Mä ajattelin samaa ehdotella huomenna neuvolassa, et pistäis mut ens viikolla käymään äippäpolilla ja voisin siellä vinkua että pelottaa vauvan koko. Ja sektioonhan en halua.
 
Täällä käyty äippäpolilla!

Sokeriarvot oli kunnossa ja kaikki muutenkin ok.
Vauvan painoarvio oli tällä hetkellä 3685kg, eli mitä luultavimmin täälläkin liitytään sinne nelikiloisten joukkoon. :)

Normaalin rajoissa mennään eli täällä odotellaan että synnytys käynnistyy toivottavasti itsekseen. Toivottivat sielläkin tervetulleeksi synnyttämään. Voi kun pääsisinkin jo!

Onnea jennylle täältäkin tytöntylleröstä! :flower:
Mukavan kuuloinen kokemus muutenkin!
 
  • Tykkää
Reactions: paulina
NP
NP Paljon onnea pikku prinssistä! :flower: Olipas teillä täsmällinen vauva, mahtavaa.:)
:D Pienen käynnistelyn jälkeen älysi potkaista kalvot rikki ja tulla maailmaan.

Ja poitsuhan oli syntyessään lähes tarkasti 4 kiloa. Kätilö piti alapäätä kasassa niin ettei pahoja repeämiä tullut. Muutama tikki piti pistää jälkikäteen, mutta tällä kertaa pystyin heti istumaan - toisin kuin 3 vuotta sitten Ykkösen kohdalla, joka painoi ½ kiloa vähemmän. Ja kokoarvio heitti kokonaista 10 g. :D
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Uusiäippä Määpä laitan kaveriksi makoilemaan ja ponnistetaan yhdessä, täällä suppailee ihan mukavasti myös, välistä hiukan kivualiaampia! :popcorn:

Äippäpolilla tehtiin sisätutkimus, jota ei kuitenkaan saatu suoritettua loppuun sillä sattui niin paljon. Lääkäri totesi kuitenkin paikkojen pehmentyneen.
Onko muilla käynyt ihan julmetun kipeää tuo ronklaaminen? Mulla ei ole eläissäni sattunut noin paljon, vaikka hellänä yleensä paikat onkin.
Suurinpiirtein puhkesin itkuun kun oikeasti kävi k-i-p-e-ä-ä.
Tämän jälkeen rupesikin supistelemaan hiukan kivualiaammin, hyvä vaan!

Onko muilla pissatessa ongelmia? : /
Välistä tuntuu ettei tule yhtään mitään ja saa pusertaa oikein urakalla. Välistä myös sattuu hiukan. Sittenkun vauva liikahtaa niin yhtäkkiä tuleekin kauhea suihkaus :LOL:
Painaako se vauva jotenkin rakkoa kasaan vai mikähän hiivatti on?

Ss ja Poju 38+2
 
Anskü
Heippa kaikille!

Ja onnea vauvautuneille ja tsemppiä muille loppumetreille!

Tässä synnytyskertomusta..

Mulla ei ollut aiemmin kun parina yönä tullut kipeämpiä supistuksia ihan muutama, mutta päivisin olo oli mitä parhain ja ei minkäänlaisia tuntemuksia, joten olin ihan varma että täällä mennään 2 vk yli.. Mutta sitten la:na keskiviikkona aamulla heräsin menkkajomotukseen ja limatulppaa oli tulllut hieman. Siitä sitten alkoikin oikeastaan heti 10-15 min välein kipeät supistukset. Olin päivän siskon kans kirppiksellä ja kaupoilla ja supistelut jatku. Alkuillasta kävin tarkistuttaan tilanteen sairaalalla, koska mulla ei loppuajasta ollut mitään lääkärintarkastusta tai mitään ja en tiennyt ollenkaan kohdunsuun tilannetta ja mies oli työreissulla. Eivät ottaneet kuitenkaan sillon vielä sisään, eikä mulla ollu aikomustakaa jäähä sinne :) Kunhan sain tietää tilanteen oman mielen rauhottamiseks, en nimittäin halunnut mennä synnyttää ilman miestä. Onneks hän kerkes hyvin.

Illalla sitten saunottiin ja kävin kävelyllä ja puolen yön maissa supistukset olivat jo 4 minuutin välein. Yhden aikaan yöllä menin sairaalalle ja yön yritin torkkua kipupiikin avulla. Aamulla 9 saliin ja 15 yli meni vedet. Sitten sain epiduraalin, joka helpotti toispuoleisesti, oikealla puolella tunsin edelleen supistukset, eikä epiduraalin lisääminen auttanut. Jossain vaiheessa mulle nous kuumetta ja olo oli aika heikko. Iltapäivällä 4 tais olla jo täysin auki mutta vasta viiden jälkeen alkoi ponnistusvaihe, joka kesti 40min. Vauva syntyi käsi poskella, joten jouduttiin tikkaamaan jonkun verran. Kokonaisuudessaan synnytys meni hyvin, vaikka pitkähän se oli. Se oli vaan niin ihana palkinto kun sai oman lapsen siihen rinnalle.

Osastolla vietimme kaks yötä ja pikku prinsessa oppi alusta alkaen hyvin imemään. Tänään neuvolassa käydessä jo oli syntymäpainokin saavutettu, joten rintamaito onneksi riittää hyvin :D
Muutenkin meillä on lähtenyt hyvin sujumaan vauvan kans ja oma olokin on tosi hyvä. Tänään kävimme jo neuvolassa vaunuilemassa.

Anskü ja pikkuinen prinsessa 6pv
 
Huh, että oli paljon tekstiä tullut! Nyt, kun kaikki on luettu, voinen ilmoittaa että poitsu syntyi 8.8. (40+0), paino 3670g, pituutta 50cm ja py 35cm.

Synnytyskertomusta: 7.8. illalla supisteli enemmän ja vähemmän säännöllisesti, käväisin saunassa ja kattelin kellosta aikoja. Päätettiin sitten kokeilla vauhditukseksi sitä viimeistä ässää pitkästä aikaa. Tähän sitten supparit loppuikin, oli sellainen olo että näinköhän tässä kuinka pitkälle yli mennään. No sitten puoli kaks yöllä heräsin suppareihin, alle 10min välein ja tihentyen, vereslimaista vuotoa hiukkasen. Supistuksissa ei sinäänsä mitään uutta mulle, mut kipu alko olla jo samaa luokkaa kun rv 32, kun meinasi poika tulla etuajassa. Kävin suihkussa ja supistukset vähän laantui, tulivat sitten takaisin. Kun parasetamolista huolimatta kipu yltyi, soitin synnärille, ja nämä tylysti totesivat, että ensisynnyttäjien suositellaan tulevan vasta sitten, kun supistusten väli alle 5min. Mulla oli siis 7-8min.

Päätin silti, että lähdetään, pakatessa ja 10min automatkalla väli olikin sitten yhtäkkiä alle 4 min! Vedet alko mennä autosta noustessa, tämä varmistettiin heti sisään ottaessa. Eikun käyrille ja sit peräosaston tyhjennykseen, jonka jälkeen saliin. Olin vain kahdelle sormelle auki ja vetelin ilokaasua, mutta ei mennyt kauaa, niin oli 3cm ja sain epiduraalin. Hävitti kivut ihan hyvin, supparit tuntu vieläkin, mutta sivuvaikutuksena aivan kamala horkka! Tärisin tahdottomasti koko ajan, ei ollut vilu eikä muukaan, miksei kukaan tästä varoittanut :) Sit menikin pitkään ja puudutus alkoi hälvetä, sain uuden ja isomman annoksen. Pian tuntui, ettei sekään auttanut, olin 7cm auki. Puhuttiin kohdunkaulan puudutteesta, mutta päätin ottaa lisää kaasua. Kohta alkoi ponnistuttaa tosissaan, äkkiä olinkin 10cm auki. Ei sitten ehtinyt sitä puudutetta ottaakaan, nyt jälkeenpäin harmittaa! Kivut oli kovat ja ponnistelu tuntui turhauttavalta, supistusten kesto ei riittänyt. Oksitosiinitippa valumaan ja tunnin ponnistelun jälkeen poika vihdoin syntyi. Meinasi usko todella loppua, kun pää vain junnasi edestakasin ja supistukset jäi aina kesken. Tunne aivan uskomaton, kun poika lopulta ulos tuli ja annettiin rinnalle :heart: Repeämiä kolme pientä. I vaihe 7h 40min, II 1h 3min, III 10min, apgar 9-9-9

Kotona arki sujuu jo ihan ok, suurin ongelma tuntuu olevan se, että mulla tulee aivan älyttömästi maitoa! Välillä pakko pumpata vähän käsin, kun meinaa räjähtää. Käsipumppu tulossa postissa, saapi nähä onko ongelma ohi siihen mennessä kun saapuu.. Miehen puolelta kyllä moka, kun oli laittanut meidän parhaat lakanat sänkyyn kun olin poissa, nyt on sitten tasaisesti meikäläisen puolella pissaa, kakkaa ja maitoa, tosin ensimmäiset pojan puolesta :D Eikä pidä hikeäkään unohtaa..

Miumau & poitsu 1vk
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut vauveleista!!! ja Kiitoksia synnytystarinoista!

Onnea Samuelinäidille huomiseen!

Surusilmät, kyllä pissaaminen on välistä just tuollaista, että on kova hätä, eikä sitten tule juuri mitään. Melko usein pitää käydä kokeilemassa. Sitten, kun tulee isoa liikettä virtsarakkoa kohti, tuntuu, että tulee pissa housuun.

Mulla oli tänään neuvola. Koska kaikki hyvin, ei varattukaan aikaa äippäpolille ensi viikoksi, vaan perusneuvolakäynti. Tänään tuli sellainen olo, että varmasti menee syyskuulle, ennenkuin vauva syntyy. Eipä siinä mitään, odotellaan :)

Haituliina ja Takku 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Onnittelut taas uusille vauvautuneille =)

Samuelinäidille
onnentoivotukset matkaan huomiselle. Hurjaa varmasti kun tietää, että huomenna on uusi ihminen maailmassa...

Mulla on kans pissaongelmia. Mulla aika usein tekee pissalla käyminen kipeää, ku pissahätä on, mutta sitä ei vain saa ulos. Ja usein tekee supistuksen just silloin, kun olen menossa pissalle, joten siinä on sitten tuplakivut.

Mulla oli sitten se hiiva +++, joten siihen pitää ottaa kuuri. JA hitto vie alko ottaan päähän, kun tajusin, että kaikki nää kolotukset ja supistukset ja muut voi olla ihan tuon hiivan aiheuttamia, joten ne on ikään ku "turhaa" kipua ollut. Argh!

Oon ollu tänään tosi vihanen kaikille. Ja tekis tosiaan mieli vain olla kotona ja haistattaa paskat kaikille, jotka yrittää tulla lähellekään ovikelloa. Mutta hei, eläinmaailmassahan useiden lajien emot vetäytyy yksinäisyyteen synnyttämään, joten ajatellaan tälleen toiveikkaasti, että ärtymys ja halu olla itsekseen synnytyksen lähestyessä on lajikäyttäytymistä myös ihmisillä ;) Todennäköisemmin olen vain turhautunut kaikista kivuista mitä nyt on ollut jo puoltoistaviikkoa.....Ehkä ne helpottaa tuon hiivan hoitamisen myötä...
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Pumppa Mäkin olisin mieluiten vaan kotona omassa rauhassa enkä näkis yhtään ihmistä.. :D Eikä mulla siis oo ees mitään kipuja. Puhelin jatkuvasti äänetön, soitan takas jos en näe että joku soittaa. Tai sit jätän soittamatta jos tuntuu ettei jaksa kuunnella kyseistä ihmistä :LOL: Maanantaiks silti varasin miehen kesäloman alkamisen kunniaks liput leffaan, sit käydään syömässä mut siinä taitaakin olla se sosiaalinen elämä tältä erää. Kiukuttaa jo ajatuskin ihmisten näkemisestä.
 
kiitos kaikille tsemppareille :) nyt se olis sitten pikku hiljaa lähtö edessä, vikat tavarat sujautin sairaalakassiin. ei tarkkaa käsitystä nukahtamis ajasta mutta kyllä mä ainaki 5h sain nukuttua :D ei paha suoritus ollenkaan. en omista mitään hienoa älypuhelinta niin jahka kotiudun niin pääsen sitten rustailemaan synnytyskertomusta ja muutenki fiilistelemään teille vauvaa :) kaikille kauheesti jaksamisia ja toivottavasti tääl olis muutama yliaikainen masukas kans jakaantunut poissa olo aikanani ;)

samunäiti&alex 40+2 tänään se vihdoin koitti :heart:
 
Täällä ois tänään eräpäivä. Mutta ei mitään merkkejä että synnytys ois kovin lähellä. Neuvolaan suunnattava aamupäivästä, mutta siellä tuskin muuta irti saa ku uuden ajan ensiviikolle. Onnea vauvansa saaneille ja koitokseen suuntaaville. Mä mahdan olla niitä loppukuun synnyttäjiä.

Sanle ja kiireetön masukki 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Onnea taas vauvautuneille, näitähän tippuu tähän ketjuun nyt hyvää tahtia :)

samuelinäiti tsemppiä vauvanhakureissulle :heart:

Antisosiaalisuus on täällä vähän vaihteeksi helpottamaanpäin. Kävin ihastelemassa kaverin kk ikäistä vaavia pari pvää sitten, tänään menossa myös toisen kaverin kanssa lenkille. Eikä eilen edes pahasti ärsyttänyt kyselyt siitä, onko vauva jo tullut ulos.

sairaalakassista joka on yhä vaiheessa... :ashamed: pitääkö sille vaaville pakata vain ne kotiintulovaatteet, vai tartteeko myös sairaalassaolovaatteet mukaan? Hieman hakusessa nämä asiat :D

(.) täällä on supistelut valitettavasti rauhoittumaanpäin, ei ole enää säännöllisiä. Ajoin tulee muutama epäsäännöllinen supistus, joka ei kyllä tee kohdunsuulle yhtään mitään. Ja aivan kamalia alamaha/alaselkäkipuja on ilmaantunut. Eilen ja tänään semmoinen olo, että ei tämä vauva varmaan ulos tule kuin reippaasti yliajalla.

Saraella + masu 38+6
 

Yhteistyössä