**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

tulinpas nopsaan kommentoimaan sellaisen asian, että liika puuhastelu voi tosiaan pitkittää synnytyksen alkua. mulla ei ollut mitään tuntemuksia ennenkuin lapsivedet meni, ne vaan meni. ja kun ei supistellu koko päivänä niin mie siivosin kotona viel päivän aikana kun tiesin et viimeistää seuraavana päivänä typy syntyy. pesin siinä pyykkiä ja puuhastelin lasten kaa. ja sit vasta illalla kun olin ollut pari tuntia rauhakseen ja sit menny lepäämään niin elimistö rentoutui ja supistelut alkoi. ja sitä se kätilökin sanoi jälkikäteen, että mun elimistö varmaan oli käyny päiväl ns.ylikierroksilla jolloin supistukset ei alkanu aiemmin, vaan vasta sitten vasta kun kävi lepäämään. että normaali arkiliikkuminen ok, mutta jos elimistö ylikierropksilla tai kovalla rasituksella, niin elimistö ns.suojaa ettei synnytys ala ennenkuin elimistö levännyt/voimissaan. voipi olla jotain perää siinä =)

jaahas,tissiä kaivataan...
 
Onnellinen-75 Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:

Kata 72 Jännä tilanne, paljon tsemppiä. Harmi, että verenpaineesi on korkealla, mutta et kovin pettyneeltä vaikuta. Pidän peukkuja, että synnytys lähtee käyntiin itsestään ja pääsette pian tapaamaan pikkuisenne.:)

mammako hyvä vihje tuo, että synnytys voi myös käynnistyä sen jälkeen kun äiti on malttanut kerätä voimia ja ottaa rennosti.:)

Wiwi Varmaan käynnistys harkitaan tilannekohtaisesti, mutta tuttu sanoi, että täällä käynnistys olisi viimeistään, kun raskaus on mennyt 16 päivää yli lasketun ajan. Olisi kiva tietää, että onko asia todellakin niin.

Sokerirasitus meni kohdallani istuen ja se oli ok, vain yhdessä vaiheessa tuli pieneksi hetkeksi heikko olo, mutta se meni onneksi nopsasti ohitse. Neste oli läpinäkyvää, maistui sokerilitkulle, mutta oli kylmää. Muuten en olisi saanut sitä alas. Colanmakuinen olisi varmasti kyllä ollut helpompi saada alas. Itselleni inhottavinta oli kuitenkin ne verikokeet, sillä inhoan piikkejä edelleen.

Yasmin2012 Toivottavasti saat nukuttua univelkaa pois.:)

iniehTsemppiä ärripurripäivään... :hug:

Neuvolassa Verenpaine oli hurjassa lukemassa 129/89, kontrollissa 113/86, ne ovat minulle korkeat, vaikka vielä kuulma syytä huoleen ei ollut. Pissa oli puhdas, paino oli noussut 400 grammaa (yht. 7,8kg).
Pikkuinen on kiinnittynyt ja kuulma hieman laskeutunut, mutta sf-mitta oli 37cm edelleen, joten se huitelee käyrän yläpuolella ja terkka laittoi sen vuoksi lähetteen äippäpolille. Uutta neuvola-aikaa ei sovittu; jos äippäpolille ei aikaa vielä tule, niin sitten varaan uuden neuvolan. Häntäluu on kunnossa.:)

Parasta visiitissä oli se, että terkka halusi tsekata pikkuisen pään asennon, joten hän ultrasi pään.:) Oli mahtavaa nähdä pikkuisen pää (joskin sitä ryhtyi pohtimaan, että miten ihmeessä tuo kallo mahtuu ulos meikäläisestä...:LOL:) ja kuulla sen olevan juuri siellä, missä pitäisikin ja suunta on oikea.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Onnittelut vauvautuneille!

Sokerirasitus väsytti täällä älyttömästi, ei muuta.

(.)
Kypsää... Mulla on alakerta niin kipee että lähtee järki. Eilen järkyttäviä sukkapuikkokipuja ja sen jälkeen tunne, että yks tippuu pönttöön ku käy tarpeilla. Yön nukuttua helpottanut, vaikka pistävää painetta edelleen peräsuoli osastolla... Koskahan tää loppuu?

38 tasan ja ihan valmis jakautumaan!
 
luckygirl Täällä Lahdessa ainakin on tuo 16 päivää odoteltava ennenkuin käynnistetään. Tän kerto ihan terkka mulle viimesellä lääkärikäynnillä. Olin ihan monttu auki että MITÄ? :O Itellänihän on se tilanne että jos ei laskettuun aikaan mennessä ala tapahtumaan ni uus painoarvio (ja toivottavasti käynnistys) koska tyypillä alkaa olla jo kokoa.. Ja ite oon aika pienikokonen. Ei pelota ei...pä!


Siivous tehty tältä päivält. Mä nyt savustan tän tyypin edes lähtökuoppiin, iskälläkin alkaa perjantaina kesäloma joten aika on kypsä! Joten kohta saunaan, se kun on päällä että kuivuis mun kuurauksen jäljiltä.. :D
 
:wave:Täällä yksi joka ei halua käynnistystä vaan ihan luomusti lähtevän! Mulla oli niin kauheat kokemukset ekasta kun alko lapsiveden menolla, mutta sitten ei oikein mitään tapahtunut ilman jatkuvia lääkkeitä. Olin kipeä, mutta avautuminen oli sairaan hidasta. Synnytys kesti 16h ja ponnistus 60min. Nyt viimesin meni 41+6 yli ja synnytys oli helppo ja nopea. Samaa toivon tältä, vaikka se vaatis sen yli menon.

Mutta silti tämä loppuaika on niin tylsää! Tuo maha ärsyttää välistä ihan todella. Ei se nyt enää näytä miltään söpöltä pallolta. Enkä kyllä usko että tämä vauva syntyy ennen rv 40. Että pari viikkoa on tätä odottelua jäljellä. Nuo pihkuran kisat loppu, niin ei ole edes mitä seurata. Mutta toisaalta olo on kyllä sellanen oudon tyyni. Ehkä kun ei ihan eka vauva ole kyseessä... Miten voikin nuo päivät olla niin erilaisia?

petite 38+2
 
Minea ja yasmin tsemppiä. Kuulostaa että teillä on h-hetki lähellä:)
Mammako mä kyllä uskon tuohon teoriaan rauhassa ottamisesta. Muutenkin mulle raskaus on merkinnyt merkittävää elämän rauhoittamista ja lepäämistä. En todellakaan kuulu "raskaus ei muuta mitään"-naisiin. Kyllä sitä niin väsyneeksi itsensä on tuntenut, että uskon elimistön jotain sillä viestittäneen. Nyt olisi kyl henkistä energiaa, mutta yksi ulkoilu päivässä riittää. Sitten on jo vartalo niin väsynyt, että en rehki enempää.
Neuvolasta tekeekö teillä th sisätutkimuksia??? Ei meillä vaan...

Uusiäippä ja vaaveli 39+3 (aika matelee....)
 
ompa tullut tekstiä ! Ja vauvoja taasen ! onnea julmetusti!

Täälä myös yksi joka ei eiei tahdo käynnistystä, mulla sama, esikoisesta meni vedet, ja lääkkeeillä piti suppareita vahvistaa, eikä oikein toiminut ja kestikin sitten sen 22h yhteensä ja kyllä teki niin kipeää että.

Tosiaan oltiin sielä ultrassa, ja lääkäri kokeili ensin vauvan kokoa vatsan päältä, ja sanoi että kyllä tämä yli 4kg tuntuu. Mutta sitten ultratessa selvisi että lapsivettä on niin valtavan paljon, että se saa vauvan tuntumaan suuremmalta. Kokoarvio tällä hetkellä onkin siis n.3700-3800 ! Oli kyllä huojentavaa. Teki myös niin kovan ja lujan sisätutkimuksen että luulin että henki lähtee, sattui niin uskomattoman paljon ! Muutaman supparinhan tuo sitten aiheutti, mutta thats it. Vaikka miehen kanssa lähdettiin sieltä suoraan shoppailemaan, ja nyt vasta kotiuduttiin. Jospa tässä illalla vielä jotain tapahtuisi.. Vai liekö toiveajattelua. Ja minä ainakin kävelen kuin pingviini :D

meillä ei th ainakaan tee sisätutkimuksia. Niin ja siitä puheen ollen, olin sormelle auki, ja kaulaa vielä se 2.5cm jäljellä.. plääh. Supistuksia kiitos !

ja petite, täällä on kanssa tuo söpöys jo kaukana mahaa kun katsoo. Tulee jokin manner lähinnä mieleen joka keikkuu tuossa edessä :D Mutta ostin tänään alesta ihanan tunikan, ja parasta oli kun mies totesi että se hoikentaa mua todella paljon. parasta :D :D
 
Jee, aina vaan lisää vauvoja - onnea, onnea!!!:flower:

Devil voimia erilaiseen ja ilmeisesti yllättävään alkuun.

Minea + muut "supistelijat" Aidosti puolestanne iloiten, ihanaa, jos saatte pian masuvauvat maailmaan. vauvantuoksuinen arki odottaa pian:)

Luckygirl Todellakin onnekas, jos sulla terkkari ultraa (ja tekee myös sisätutkimuksia, vai oliko tää jolllain muulla...). Toivottavsti verenpainen pysyy aisoissa.

Paulina ihana mies sulla:) Mulle kans tänään yksi äiti sanoi, että sulla on niin näppärä pieni maha. Se oli kyllä tämän (ja edellistenkin) raskauden aikana ensimmäinen ja ainut kommentti tuohon suuntaan, muuten ollaan vain päivitelty mun isoa mahaa. Tuntui kuitenkin kivalta näin loppumetreillä.

Käynnistystä pelkään vieläkin enemmän, kuin ison vauvan synnyttämistä, mutta taidan saada sitten tuplapotin eli ne molemmat...Viime yönä heräsin neljältä siihen, että ekaa kertaa supisteli kipeästi ja siitä sitä jatkuin 10 min välein reilun tunnin ajan. No, sitten heräsin kuuden aikaan ja totesin, että eivät tainneet jatkua... Nyt ei taas ole tuntunut missään. Ensi yö on vielä mahikset vauvan tulla itsekseen, huomisaamuna on Tyksissä käynnistysaika. Ainut positiivinen asia tässä nyt on, että sainpas vietyä tytön ensimmäisenä päivänä kouluun ihan itse:) Esikoisesta meni myös vedet ensiksi eikä synnytys käynnistynyt kunnolla, supisteli, mutta ei tarpeeksi parin päivän ajan. Silloin sain oksitosiinitipan ja musta tuntui, että taju meni niistä kivuista. Ei paljoa käynnistys innosta siis...

Vielä vaan Fleur 41+5
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Meillä th tekee sisätutkimuksia, koska on myös kätilö ammatiltaan, joten kokemusta siltä saralta löytyy.

Aamun viestiin piti vielä laittaa tästä aivan järkyttävästä alavatsasärystä. En voi laittaa jalkoja yhteen, vaan kokoajan täytyy haarat olla levällään, koska sattuu niin paljon. En ees ymmärrä mikä tämän kivun aiheuttaa, en osaa yhtään paikallistaa vaan se on aivan koko alamahan kauttaaltaan. Huhhuh...
 
paljon onnea vauvan saaneille :flower: ! scarlett kerkesit nyt kuitenki ennen mua sinne kätilöopistolle vierailemaan ;)

paulina pakko kommentoida että ihana mies sulla! tässä vaiheessa ittelläki sellanen kunnon tankki olo niin kummasti kehut piristää mieltä, etenkin sen oman miehen kenen silmissä haluaakin näyttää kivalta :) oon nyt pitäytynyt kannassani enkä oo käynnyt uusia vaatteita ostelemassa vaikka joka tuutissa hehkutetaan syys uutuuksia! ja ah miten ihania onki jo löytynyt!! voi sitä onnen päivää kun pääsee uusia ei-mamma vaatteita ittelleen ostamaan :p terveisin materialisti :LOL:

käynnistyksestä siitä kyllä aina kerrotaan niin kamalia juttuja etten yhtään ihmettele jos alkaa jännittää.. niistäkin vois välillä kertoa jotain hyviä kokemuksia niin ei tarttis itteään kenenkään kuoliaaks pelotuttaa. se kelle oli sanottu et 5vk lasketun ajanki jälkeen oli raskaana niin hohhoh tommosta soopaa en oo koskaan kuullut :O liekö itse laskenut viikot jotenkin erilailla että oli saanut summaan muutamia viikkoja ylimäärästä?
 
Lisää elokuisia maailmassa, upeaa! :)

Scarlett89 Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

DoubleM Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

th & sisätutkimus Ei meillä vaan terkka tee sisätutkimuksia. Hämmästelin sitä ultraakin, ei aikaisemmin siellä ole ultrattu tai mainittu, että sellainen laite löytyy.

paulina Ihana mies sinulla.:) Nyt vain muistat kehun aina kun alkaa epäilyttämään.:) Ja hienoa, että ultrasta tuli hyviä uutisia.:)

Fleur Tsemppiä huomiseen käynnistykseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sujuvasti.:)
 
Meille syntyi neiti 6.8 rv 40+4 spontaanisti supistusten alettua. :)

Mesikämmen: Ollaa oltu samaa aikaa Oysis. Olitko missä huoneessa, jos oltas sattumalta nähty? :)

Onnea kaikille synnyttäneille ja tsempit synnytystä odottaville, kohta se odotus palkitaan. :heart:

Neiti on ihana ja vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli, uskaltaa joskus harkita toista lasta.
 
ääääh, mä olen niin kateellinen teille, kellä on vauvat jo sylissä :D paljon onnea kaikille! :flower:

käynnistyksestä: kyl se muakin toisaalta jännittää, mutta mä olen niin kypsä saamaan tän ulos, että mä toivon ja rukoilen, että lääkäri suostuis sen käynnistyksen alottaan maanantaina. mä en yksinkertasesti jaksa enempää näitä supistuksia ja kipuja :ashamed:

tänään taas ollu alavatsa kipee, mutta ei kun ei niin ei. ei voimistu kunnon supistuksiks. limatulppaa senkun vaan valuu ja valuu, eikä näy sillekkä loppua :mad: ja mua vituttaa joka ainut ihminen, joka kyselee päivittäin, että "eikö oo tuntemuksia" tai että "mee nyt synnyttään jo" ja "eikö vieläkään??" :headwall:
mä oon kyllä täysin heittäny pyyheen kehään, että toi ei tuolta oo tulossa ennen kun vasta käynnistämisellä. sattuu sattuu ja supistaa mutta kun ei lähde niin ei.
perhana.

emilien ja pikkunen 40+5 :heart:
 
Arghh!!! Nyt olis aamusta neuvola ja vakituinen terkka kuulemma palannut ruotuun. Vähän jännittää kyllä mitä se mun painon noususta näin loppuaikana sanoo:/ Tullut välistä sitä 800g/vko vauhdilla. Ei kai se voi mua laittaa enää sokerirasitukseen?! Eilen nimittäin kävi niin että mulle tuli ihan sairaan huono ja heikko olo kun en ollut muistanut aamusta syödä. Kahvin voimilla menin reilusti puolen päivän yli. Ei jotenki houkuttelisi. Mutta kun on aika tarkka nuista painoista ja kokoarvioista. Ei olis niin paha joutua vaikka kokoarvioon. Tiedän että iso vauva tulee, varsinkin kun loppuun menään. Mutta että kuinka iso? No pitää lähteä kohta kävelemään tuon kilometrin matkan. Jos selviäis tällä kertaa siitä hengissä...

petite 38+3
 
Onnittelut taasen vauvan saaneille :heart: :flower: :hug:

Ettes usko kuin olin illalla jo lähellä pohtimista, että oisko nää sittenkin synnytyssupistuksia. Seksin jälkeen alkoi sellaset supistukset, että avot. Ei sitä iloa vaan kestäny kyllä ku tunnin, joten piti sitte luopua ajatuksesta, että ois jotain tapahtumassa. Meillä on sauna, siivos ja seksi saaneet aikaan aina jotain, mutta ei mitään pysyvää. Arvasin, että mulla alkaa hepakka, ku lähestytään päivää, jolloin keskimmäisen synnytys käynnistyi. Pitäs alkaa rauhottumaan jo, ei tästä muuten mitään tule ku olen näillä viikoilla jo ku tulisilla hiilillä :mad:

rv 38+3
 
Neuvola kuulumiset: (juu edelleen kasassa ollaan)

RR: 111/85 p.86
Pissa: puhdas
Paino: +1.867kg/vko (tiesin ton ku ei kengät enää mahu jalkaa)
Turvotus: ++
Hb: 134
Sf: 35cm (noussu 1cm)
Vauva: Rt, kiinnittyn ja tosi alhaalla
Syke + (125-139)
Liikkeet +


Eli nyt sitten vaan odotellaan. Yliaikakontrolli sunnuntaina.
Mulla alkaa pää hajoo jo, sekä jalat.
Koivet on niin turvoksissa että niitä särkee kokoajan ja kämmenetkin on ku pullat.
Onneks helpotusta tuo se tuohon painon nousuun että tiiän en olevan nestettä suurimmaks osaks. Kuitenki tullu jo reilusti yli 20kg :mad: :ashamed:

Ninzi & Tyllerö 40+6
 
POKS Rv 38+0

Eilen illalla täälläkin mietittiin että nytkö pitää lähtee, sen verran kovasti selkää poltteli ja vähän poltteli mahallakin... Vaan ei.. :(

Ja meillä ois muutto isompaan asuntoon ens kuun alussa :/.. Eli nyt pitäis sitte alkaa pakkailla ja kaikkea ja mulle vissiin flunssa tulossa, eli ei tuu olemaan helppo loppukuu :(.


petite En mä usko että ne enää sua sokerirasitukseen laittaa :)

Paljon onnea vauvautuneille ja voimia meille jotka mahan kanssa vielä lyllertää (mä oon täällä vielä syyskuussakin tän mahan kanssa tuskailemassa :(.. )
 
Hip Hei, Sokerirasitus takana!
Eihän tuo niin kamalaa ollut, ei siitä vain luultavasti mitään hyötyä ole. En jaksa uskoa että mulla mitään rd on, vaikka vauva "iso" onkin.
Komiat geenit omaava pikku pulleroni kasvaa masussa :heart:

Kohta lähdetään kokoarvioon pikkuista tiirailemaan, sen jälkeen enemmän tekstiä!

Onnea vauvan saaneille!

tai- a, pumppa ja petite me ollaan näköjään aika samoilla päivillä menossa kaikki, katsotaan kellä tulee ensin lähtö! :)
 
NP Paljon onnea pikku prinssistä! :flower: Olipas teillä täsmällinen vauva, mahtavaa.:)

Jaanel Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:
Ihanaa kuulla, että sinulle jäi synnytyksestä hyvä mieli. Toivottavasti jossakin vaiheessa jaksat kirjoittaa siitä, olisi kiva kuulla.:)

koko kommenteista Eilen illalla miehen kamut olivat meillä ja yksi heistä kysyi, että kuinka monta vauvaa meille on oikein tulossa? :x Sanoin, että jos masussa on enemmän kuin yksi, niin siinä tapauksessa olen huolissani tämän maan kätilöistä, neuvolan terkoista, lääkäreistä ja ultralaitteista ja mieheni lisäsi myöhemmin, että jos vauvoja olisi useampi, niin he olisivat jo maailmassa. Ei siitä kommentista oikein voi suuttua, se oli jotenkin niin viattomasti esitetty, mutta kyllä minä sanomattakin tiedän masuni olevan iso.

ON Eilen illalla jotenkin vain iski päälle liikutusvaihe ja itkin pitkään. Yhtä aikaa väsytti, pelotti, tunsin sen vastuun, jota pikkuisesta huolehtiminen merkitsee ja tuntui, että osaako sitä ollenkaan... Kaveriensa lähdettyä mies jaksoi ihanasti kuunnella ja tuli parempi mieli. Mutta oikeasti, syntyykö meidän pikkuinen joskus...? minusta alkaa tuntua, että minullakin on vauva masussa vielä syyskuussa ja ekaa kertaa alkaa tuntua muiden kyselyt paineina. Eilen täti soitti ja kyseli ja anoppi oli kysynyt asiaa mieheltä. Kun anoppi kuuli, ettei Vintiö ole vielä maailmassa, niin oli kuulma tullut vinkkejä synnytyksen käynnistämisestä.

Luckygirl & Vintiö 40+4
 

Yhteistyössä