**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Täällä ollaan yhdes koos ja nyt vk 39 + 3

Hohhoijaa kyllä oli tuskaiset rapujuhlat eilen .. |O Siellä viini virtasi ja minä vain katselin kelloa milloin kotia pääsen.. niin tietty heti rapujen syönnin jälkeen :LOL: Istuminen ja käveleminen alkaa olla jo aika tuskaista! Kipuja/supistuksia on välistä tuolla mahan seutuvilla, mutta eivät ne mitenkään säännöllisiksi supistuksiksi oo muuttuneet.. :|

Tosin olen jo asennoitunut siihen onneksi, että nyt mennää pitkäääästi yli lasketun ajan .. joten enää ei ole niin stressaantunut olo kuin viikko sitten! :snotty: Uskomatonta, että vielä tässä vaiheessa ja näiden kipujen kanssa pystyn psyykkaamaan itseni siihen mielentilaan :)

Neuvola on muuten ensi torstaina eli silloin viikot tasan 40! ;)

Niin ja ainut asia mikä tässä nyt pelottaa jos mennään yli lasketun ajan niin että lapsi kasvaa tosi isoksi ja ois sit hankala pusertaa pihalle : / Nyt on kaikki muut pelot.. ihme ja kumma oikeastaan kaikonneet! :whistle:
 
Huomenta :D

Onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille :flower: =)

(.) täällä myös edelleen yhtenä kappaleena .. Mä olen myös alkanut asennoitumaan siihen et näin jatkuu sinne viikoille 42+ asti. Noo toisaalta onhan tässä vielä aikaa. Mä niin malttamattomana odotan et saisin jo oman vauvan syliin :heart:
Eilinen pv miehen kanssa ei käytetty autoa vaan käveltiin aina jos jossain käytiin.. Matkaa kerty n.7km ja ajattelin et on kumma jos ei nopeuta mitään mut pyh. Yöllä tuli yks kipee supistus ja siihen se jäi :headwall: ei ollut meidän tytön syntymäpäpvä vielä, toiv pian :)

Tuli vähän omanapailu, anteeks siitä. Nyt mentävä aamupalalle..
Kivaa sunnuntaita kaikille :) kommentoin taas teidän juttujanne kun on enemmän aikaa!

Hemami ja pikkuinen 39+3
 
Onnea kaikille jotka ovat päässeet vauvan tuoksuiseen arkeen :flower: :heart:

ON: Täällä myös kasassa ollaan. Eilen tuli touhuttua jos jonkinmoista askarta pitkin päivää siinä toivossa että jotain saisi aikaseksi, mut toiveajatteluksi jäi.
Meidänkään tytöllä ei ole näköjään mihinkään kiire :headwall:
Ei auta ajatella kuin ensi viikon sunnuntaita jolloin olisi sitten luultavasti se yliaikakontrolli.. niin ja keskiviikkona neuvola.

Ninzi & Tyllerö 40+3
 
Pioni78 Kiitos tiedoista!:)

Pumppa Tsemppiä sinne, jospa pikkuisesi olisi pikku hiljaa tulossa.:)

Yasmin2012 Tsemppiä supistusten kanssa.

ONAika monella ajatukset ovat kääntyneet kohti käynnistystä, niin on minullakin. Eilen oli lasketun ajan kunniaksi ja saunan jälkeen mukavasti jomottelua, mutta ei supparin supparia. Oloni on hyvin rauhallinen ja tyyni, ei todellakaan tunnu siltä, että vaaveli saapuisi tänään, minun veikkauspäivänäni. Minustakin on alkanut tuntua, että synnytys on edessä jossakin kaukaisessa tulevaisuudessa, vaikka muutama viikko on enää jäljellä joka tapauksessa.

Luckygirl & Vintiö 40+1
 
Suuren suuret onnitelut kaikille vauvansa saaneille!! <3

Täällä kanssa yhdessä koossa, tänään viikot 38+0. Esikoinen syntyi 39+3 ja mulla ei todellakaan ollut minkäänlaista oloa, että ois ollut vielä tulossa ja siksipä oli sairaalakassikin pakkaamatta. Itse koin ainakin, että kävely oli hyvää edistämään synnytyksen käynnistymistä ja etenemistä sitten sairaalassa. Tässä raskaudessa mulla ollut enemmän tuota mahan kovettumista, kipua nivusissa, alavatsassa, mut täytyisi nyt alkaa tsemppaamaan ja käydä joka päivä kävelemässä normi liikkumisen lisäksi. Tsemppiä meille kaikille odottaville.. :)
 
voi elämän kevät tätä väsymystä! heräsin esikoisen kanssa puol ysiltä, kymmenen aikaan menin jo takaisin sänkyyn ja hätyyttelin miehen oleskeleen samun kanssa. heräsin jälkeen kahentoista kun en kehdannut enempää nukkua kun ei sitten illalla hommasta taas tuu yhtään mitään.

ei tosiaan täälläkään mitään tuntemuksia, sisko ja anoppi ym olivat kaikki sitä mieltä että nyt viikonloppuna alkais tapahtumaan. itse en uskonut siihen en sitten tippaakaan! ihan mielelläni odottelen sitä sektio päivää.

tästä taitaa tulla pahemman luokan koomapäivä, samu taitaa kohta nukahtaa sohvalle päiväuni mielessä joten se taitaa olla mulle merkki rauhallisesta suihkuhetkestä :D kaikille hyvää mieltä, supistelijoille toivottavasti on kohta baby sylissä!

samunäiti&alex 39+5
 
Heipparallaa kaikille.

Täällä ollaan sairaalassa pienen tytön kanssa. Prinsessa syntyi 10.8 klo 19:26 mitoin 3220g ja 49,5cm. <3 molemmat voidaan hyvin ja huomenna nähtävästi päästään kotiin.

Myöhemmin sit lisää ja onnea myös muille jos vauvoja on enemmänkin syntynyt, en nyt puhelimella jaksa lukea kaikkea.

nansku: ja prinsessa 2pv
 
Nanskuonnea prinsessasta!

Olisinpa itekin saanut jo vauvan syliin, mut supparit on sit vaan hävinneet..14h niitä tuli 30-1h välein..no, täytyy toivoa että alkavat taas yöllä, nyt pitää levätä..

Sori vaan pikapäivitys..haluaisin vaan niin kovasti jo ton ulos!! :)
 
Ihania vauvauutisia taas, onnea kaikille :heart:

Mulla on täällä pyykkikoneen laulupäivä tänään. En oo ehtinyt edelleenkään kaikkia vauvajuttuja pesemään kun on pitänyt äidin luona juosta, hän on töissä ni oon käynyt tekemässä siellä ruokaa ja perjantaina syntyi pienenpieni, puolet normaalia pienempi koiranpentu niin sitä olin hoitamassa ja valvomassa syömistä kun äiti oli töissä ja pikkusisko koiranäyttelyssä. Tänäänkin pitäis mennä jotain näyttelykuvia ottamaan siitä eilisestä näyttelytähtösestä mut nyt sanoin etten oo ainakaan hetkeen tulossa koska kuka sit täällä tekee mun hommia. Sanoin että lähtö voi tulla koska vaan, et mun on pakko saada pestyä nuo vauvanvaatteet, petivaatteet ym. valmiiksi täällä että ovat sit kans valmiita kun vauvan kanssa tullaan kotiin.

Phuuh. Eilen illalla taas Minari tais änkeätunkea itseään alemmas, ainakin kovasti kipuili tuolla tosi alhaalla jossain häpyluun tuntumassa. Tänäänkin on vähän, mut ei niin voimakkaasti kuin eilen. Vatsa tuntuu hassulta, en tiedä onko joku pitkäkestoinen kivuton suppari vai mikä menossa mut omituinen tuntemus päällänsä vähän koko ajan.

Häntäluukipuiluja on kans täällä ilmennyt. Ei nyt mitään voimakasta, pitkäkestoista tai muutakaan mut vähän kuitenkin.

En tiedä aistiiko tuo mun yks kissa jotain. Se on keväällä 3v täyttänyt leikattu poika ja on tässä jo ehkä viikon ollut todella paljon normaalista poikkeavan huomionkipeä, jopa rasittavuuksiin asti. Koko ajan hyppii tähän tietokoneen eteen, kun teen keittiön tasoilla jotain niin loikkii sinne, kun ylipäätään TEEN JOTAIN ni on koko ajan mukana, samantien kun oma persaus nousee, nousee kissankin ja kulkee vaan perässä, kiehnaa jaloissa, seuraa, seuraa, seuraa... Se alkoi jo tossa keväällä kun asuin mun siskopuolen kanssa vielä kimpassa ja oli myös hänen kaks kissaansa, ni tää samainen alkoi ihan yhtäkkiä olemaan niitä kohtaan hirmu agressiivinen. Hyökkäili päin ja oli jotenkin tosi "vahtiva". Kun normaalisti on sellanen hyväntahtoinen ja kaikkien kaveri. Ja ihmisillekin tosi ihana kyllä, mut nyt tuo sen sosiaalisuus on jo jotain ihan ylitsevuotavaa :D Hönö.

Yks mun samanikäinen leikattu tyttökissa oli tosi kiinnostunut kaveripariskunnan vauvasta kun kävivät kylässä alkuviikosta, vauvalla ikää pari viikkoa silloin :) Sit kun vauva vähän inahti, oli tää kissa ihan hädissään katsomassa et mikä pienellä on! Vauva nostettiin syliin reisien päälle ja äiti alkoi siirtää paitaa siihen malliin että ottavat pienen ruokailusession ja vauvahan innostui kitisemään jo enemmän niin tää mun kissa oli ihan siinä kiinni ja osallistumassa kun pienellä oli hätä :) Saa nähdä millasta sitten on kun tulee omaan perheeseen vauva, ainakin yks apuri on tiedossa joka varmasti reagoi jokaiseen inahdukseen :)

Kertomus & Minimörkö 37+2
 
Täältä pikainen moi, ei VIELÄKÄÄN mitään uutta: /

Uusiäippä ja Luckygirl Mulla on myös sellainen tylsistyneen turtunut olotila, jotenkin en välillä enää edes muista, että kohta pitäisi vielä synnyttää. tsemppasin itseni niin kovin siihen "käynnistyspäivään", että nyt on ajatukset ihan levällään.

ON Hassua tässä on se, että koko raskausajan olen pelännyt, että tästäkin vauvasta tulee joku jätti. Siksi kokoa on tarkkailtu useammin Tyksissä ja käynnistystäkin suunniteltiin ennen laskettua aikaa. Viime arvion mukaan rv39pitäisi olla n. 4-4.2kg laskettuna aikana, mutta siitä on jo monta päivää ja vauva ehtinyt kasvaa jo isommaksi!!!Ollaan siis aikalailla nollapisteessä: mua pelottaa, että vauva on iso ja edessä pitkä ja rankka synnytys. Uskomatonta, että tähän tultiin kaikista varotoimista huolimatta... Vauvalla on nyt pari päivää aikaa tulla ulos itsestään, keskiviikkona käynnistetään, jos ei muu auta:(

Anteeksi, mä en oikeasti jaksa kommentoida mitään, olen ihan kypsä tähän odotukseen ja esikoinen hermona, kun nyt eka koulupäivä (tiistaina) ja vauvan syntymä tulee ihan samaan aikaan. Siinä on yhdelle pikkupäälle tarpeeksi...

Fleur ja pieni jättikukka? 41+3
 
Täällä on outo olo.
Vatsa on ollut ihan kummallinen koko päivän, kummallista paineentunnetta tuolla perseessä suoraan sanottuna ja vihloo ihan oudosti, sattuukin jopa :LOL:
Vessassa on myös saanut ravata koko päivän.

Tähän peräpään kipuiluun yhdistyy myös menkkakivut ja hieman kipeähköt supparit.

Liekkö tuolla alhaalla jotain tapahtuu? :popcorn:

Minäpä otan tuon virallisen LA ajan mukaan nuo viikot käytäntöön, huomenna poksutaan siis rv38+0 jos tarkkoja ollaan. Eli viimeiset kaksi viikkoa häämöttää!

Ke sokerirasitukseen ja ultraan, sitten enemmälti kuulumisia.

Toivottavasti joku jakaantuu sillä välin! =)
 
  • Tykkää
Reactions: petite ja paulina
Heipähei!

Täällä ollu koko viikonlopun ajan vaihtelevasti menkkajomotusta, yöllä pahempana ja melkein jo hikeä nostattavana.. Siltikään ei tunnu alhaalla minkäänlaista painetta, tai että vauva olis laskeutunut alemmas. Ehei, siellä se edelleen hinkkaa peppuaan mun kylkiluihin niin että välillä on hankala löytää asentoa jossa ei ylettäis :)

Täälläkin poksutaan huomenna 38+0 :) ja ollaan menossa asuntonäyttöön illansuussa :popcorn: Vähän suunnitellaan, että josko sitä ostaiskin oman, vähän remppaa kaipaavan talon. En kyllä ihan just nyt halua muuttaa, koska laitokselle lähtö niin lähellä :)

Mua vähän jo viime yönä pelotti siinä valvoessa että ei hele--- mä joudun ihan oikeesti koht synnyttämään.

Oho, tuli omaa napaa vaan sori :ashamed:

inieh ja tyyppi 37+6
 
Nanskulle onnea :flower: :heart:
Aamulla taas heräsin supistuksiin ja 10-15 min välein niitä pukkaa tulemaan. Mutta ovat edelleen vaan tällasia semi-kipeitä. Lisäksi housut taas kastui, kun supistuksen yhteydessä suhhuutteli jotain tuolta alapäästä. Ei ollut taaskaan pissaa, mutta ehkä se oli sitä valkovuotoa. Eilen suihkussa ollessani huomasin limavuotoa, mutta sitä oli tosi hintsusti, eikä sitä enää oo tullut. Ja suoli taasen tyhjeni aamusta. Lisäksi mulla on tosi usein alkanut olemaan huono olo. Yölläkin saatan herätä siihen kun etoo. Pitää varoa mitä toivoo, kun pari viestiä sitten toivoin, että olisin jo ihan kypsä tähän raskauteen. Alkaa näillä vaivoilla olemaan pikkusen vaikutusta jo asiaan.

Huomenna sitten alkaa lasten arkinen aherrus ja minä joudun vääntämään päivärytmini uusiksi lasten menojen mukaan. Saas nähdä kuinka väsyneeksi tässä alkaa, kun ei voi enää päiväuniansa ajoitella miten sattuu. Lapset on jo ihan täpinöissään, kun vauva voi syntyä milloin vain. Ja mulla on nyt aivan mahdoton vauvakuume....Aaaaaaa :heart:

Surusilmät, mulla on JUST samanlainen olo tuon paineentunteen ja kipujen kanssa. Se siis tuli samaan aikaan kun vauva kiinnittyi. Oon yhdistänyt tuon vihlomisen siihen, että vauva liikuttaa päätään tuolla alhaalla. Vähän niinkuin joku yrittäisi repiä virtsarakkoa irti. Samoin nuo harjotussupparit kipeytyi jkv.

Rv 38+1 ja huomenna neuvolaan...!
 
Pumppa: Voi liekkö tuo pieni sitten olisi kiinnittynyt :O
Itsestä näytti hiukan että maha olisi aavistuksen lasketunut (aina saa toivoa), mutta potkut kyllä tuntuu ihan hirveän ylhäällä edelleen. Pikkuinen mukiloi eilen tämän mamman kylkiluut aivan tajuttoman kipeiksi. Säikähdin jo että ne murtuu :LOL:

Täällä oli taas yö ihan perseestä.
Ei tosin johtunut siitä etten olisi saanut unta. Meillä asuu tässä talossa joku hemmetin hullu, huutaa ja möykkää, hakkaa ilmeisesti ovia ja seiniä ja tömistelee jaloillaan. Liekkö humalassa? |O Tulee itselle tosi turvaton olo. Tämä oli toinen kerta kun tuollaisen mekastuksen pistään pystyyn.
Meillä jopa koira hermostuu tuosta mesoamisesta, seisoo vain paikallaan, nuolee huuliaan ja kuuntelee. Ahdistun itsekin kun koirakin reagoi tuolla tavalla.
Ei viitsinit sitten käytäväänkään lähteä kuuntelemaan mistä se tulee, ties vaikka päälle käy. :/ Isännöitsijälle pistän viestiä ja käytävään lapun että ensi kerralla tulee poliisit paikalle. Haluan todellakin muuttaa tästä pois. :'(

Iniehille Mukavaa päivää asuntonäyttöön! :)

Täällä tuo mahan kutina on taas jotain ihan sietämätöntä.
Eilen meinasin raapia jo vereslihalle mokoman. Nyt pitää taas lähteä rasvaamaan ennenkuin käy huonosti. :D

POKS! 38+0! :heart:
 
Terve!

Onnea kaikille vauvoista! :heart:

Pumppa: Mulla on ollu ihan samanlaista ku sulla nyt viikonlopun ajan!

( . ) Viikonloppu olikin tosi jännä. Supistuksia tuli, mutta ne myös meni. Esikoinen ei ilmoitellut itestään sillon, ennenku sitten alkoi supistukset ja kesti syntymään asti. Niin muka minä toiveikkaana täällä viikonlopun kyttäsin, jotta millon lähetään, mutta pah, loppuhan ne sitten aina kuitenki...

Maha on painava, tuntuu että se saattas tipahtaa ikäänku lattialle tuosta noin vain. Vähän niinku ois semmonen "ylimääränen" pallo tuossa eessä kiinni, joka on vaan vähän jostain kiinni =)

Mulla on NIIN turhauttava olo ton viikonlopun jäljiltä, etten tiiä miten päin saisin itteeni niskasta kiinni ja normaaleihin arkihommiin, huoh... Millekkään ei oikein osaa alkaa. Jospa lähdettäis silti puistoilemaan pojan kanssa, voisin juosta siellä tonttia ympäri!

Anopin syntymäpäivä on tänään, voisin kyllä tekasta sille pienen synttärilahjan tuolla sairaalassa, wink wink vauva!

Ansku ja Elsa 38+1
 
Huomenta! :)

(.) Täällä ois neuvola tänään, viimeinen siis... Sieltä sitten varataan yliaikaiskontrolliin aika. Toivon mukaan vauva päättäis syntyä ennen sitä! Jotenkin alkaa jo olla jollain tapaa epäonnistunut olo, miks tässä menee näin kauan ja eikö mun kroppa saa sitä synnytystä aikaiseks itte vai mitä ihmettä? Äiti yritti mua lohduttaa että tuskin käynnistykseen joutuisin kun ei oo kukaan muukaan meidän suvusta joutunut, mutta mistä sitä tietää... No, pääasia kai olis että se vauva saatais sieltä terveenä tähän maailmaan. Nyt on menty sit yli jo 8 päivää lasketusta ajasta... En ois kyllä uskonu, että ihan näin paljon mennään yli. Mutta nyt lopetan valittamisen hetkeks, kiitos ja anteeksi! :D

nansku onnea vauvasta! :heart:

Nyt meen käyttään koiraa lenkillä, jos vaikka sais jotain tuntemuksia aikaan... Tuun kommentoimaan lisää neuvolan jälkeen!

Minea ja maha-asukki 41+1...
 
Täällä valvottu nyt 3 yötä suppareiden kans ja eilinen päivä. Mä en tajua miksi nää heittelee näin paljon?! Välil 15min välein ja sit taas tunti. Mä olen jo nyt niin väsynyt että mietin vaan sitä synnytystä, et miten ihmees jaksan enää mitään. Selkä ja alavatsa tulessa 24h, eikä noi kotikonstit auta. Enpä kuvitellut lojuvani himas näin kauaa tällasten kipujen kaa, alkaa usko menemään.

Ens pe on sit neuvola, mennäänköhän sinne asti tällä tavalla..sit voisin jo toivoa sitä sektiotakin, kuhan saisin tän ulos. Mun kipukynnys on nyt kyl jo murrettu.
Ois ne voineet ottaa mut sairaalaan ees tutkittavaksi, mut kaipa se on vaan turhaa sit täs vaihees..

Anteeksi vuodatus, mä olen vaan tosi poikki jo. :(
 
Onnea te jotka saitte vauvan jo ulkomaailmaan :heart:

Onneksi en ole ainut joka täällä maailmassa kokee samoja ajatuksia ja tuntemuksia joka päivä :LOL: Ei ole aina niin mukavaa, mutta sitten kun taas saa ajatukset kasaan ja muistaa .. että meille tulee vauva :heart: niin aina helpottaa hetkellisesti! Muilla on mennyt jo yli lasketun ajan ja toivottavasti kohta rytisee ;) :whistle: Niin ei tartteis sit niitä käynnistyksiä varailla..

Itsellä on jo niin sellainen fiilis, että kun lapsen isälläkin on mennyt 10 pv yliajalle niin kyllä tässä vielä se sama aika ootellaan tämän lapsen kanssa.. jos kerta geeneihin pitää verrata!! :kieh: Olkoot sitten perkule tuolla, mutta toivottavasti ei kasva liiiiikaaaa :snotty:

Ihanaa kun saa valittaa! Puhuitte et alapää on tulessa ja paineen tunnetta tuntuu niin minullakin oli silloin joku 1-2 viikkoa sitten 3pv sellaista ja nyt on ollut sitten ihan vain niitä harkka suppareita ja menkkajomotusta eikä mitään muuta! Lapsihan on tuolla niin alhaalla ollut jo monta viikkoa, että tuntuu kun maha roikkuisi jo polvissa! Kukahan mainitsi saman, että tuntuu kuin ylimääräinen irtonainen pallo olisi tuossa mahan kohdalla! :wave: Sama juttu täällä! On niin kiree koko pötsi, että pikkuisen kuin tökkäisi niin paineet tulisi pihalle ja vauhdilla :LOL:

Wiwi + masuasukki 39 + 4
 
pyykinpesukone laulelee iloisesti (vanha kone, ryskää ku mikä :D ) ja tänään tuli ekat ä-päivärahat niin mikäs sen kivempaa ajanvietettä kun vähän kaupoille kiertelemään ostamaan vikat jutut. pitkälti kaikki on ollut jo aikaa sitten valmista ja hankinnat onki tyyliin lansinoh rasva, peppuliinoja ja esikoiselle vaippoja :D vielä pitäis esikoisen yökylä reppu pakata niin olis silläkin saralla kaikki kunnossa. ajattelin tässä parin päivän aikana setviä tota valtaisaa pyykkikasaa ettei kukaan joudu ilman sukkia tai muuta elostelemaan sillä aikaa kun ite ottaa rennosti kätilöopiston täyshoitolassa :D (saas nähdä kuinka "rentoa" sitten onkaan..)

siis luulin jo aikasemmin raskaudessa että kärsin uniongelmista mutta nythän ne vasta alkoki! viel 2-3aikoihin pyörin sängyssä, välillä olin täs koneellakin että silmät väsyis nopeasti mutta eipä auttanu. onneks sain samun huijattua nukkumaan aamulla pikkasen pitempään että noustiin vasta 15 vaille 10 niin en oo ihan puol kuollut raato. tänään sitten vaikka mikä ois niin skippaan päikkärit ja toivon että illalla nukuttais paremmin. taitaa tosin olla jännitystä ilmassa että seki tota unen tulemista vitkastuttaa..

aamulla eka kunnon virallinen "ootko jo synnärillä" viesti saapui siskon toimesta :D ja juurikun täälläkin kerroin että ei kukaan mulle sellasia lähettele kun tietävät että aina puhelin äänettömällä. anoppi on turkusessa vierailulla niin tekis mieli lähettää joku kiusailu viesti. "oho lapsivedet meni, tuutko hakemaan samuelin täs kohta?" tms :LOL: se raukka ei varmaan ees soittais mulle että mitä vaan alkais hetimiten kaasuttelemaan tänne päin. ehkä jätän tekemättä. en tiedä oonko ainut piruilija jonka tekis mieli vähän hätyytellä ja kiusata ihmisiä tässä loppuaikana :saint:

yasmin ootko kokeillut ottaa panadolia tms suppareihin? jos niillä rauhottuis tai jos ei niin voi olla että kohta olis sitten synnärille meno edessä :)

jospa sitä nyt oikein erikois reippaaks heittäytyis ja kävis ton eteisen kimppuun, kohta ei varmaan ovesta mahdu sisälle kun kaikki kimpsut kampsut levällään, vois vaikka samalla laittaa syksyn takit ym esille jo valmiiks, eipä toi kesä taida enään olla se juttu.

samunäiti&alex 39+6 ja huomenna poksutaan viimosta kertaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Moikka!
Pitkästä aikaa jaksoin tulla koneelle. Meille siis syntyi pieni tyttö 4.8. raskausviikoilla 40+6 ja painoa oli 3260g. Pituutta ei ole vielä missään vaiheessa mitattu, mutta pitkä tyttö on. Synnytys kesti kaikkiaan noin 7h ja alkoi aamulla vesien menolla. Kaikki ei kuitenkaan ole mennyt ihan niin kuin toivoisi. Vauva edelleen sairaalassa ja vauvatehollakin oltiin useampi päivä. Nyt toiveissa että loppuviikosta vauva pääsisi kotiin. Sairaalassa juoksemiset jatkuu kyllä vielä kauan. Vauvalla kipsit molemmissa jaloissa nyt ainakin 6 viikkoa ja sitten mahdollisesti leikkaus. Eli olkaa onnellisia kenellä vauva terve ja kaikki hyvin.
Vaikka vastoinkäymisiä on niin rakastan tuota pientä tyttöä yli kaiken!!! :heart:
 
Nansku onnea!

Yasmin Luulis että ottaisivat sut synnärille tsekkiin tuollaisten kipujen jälkeen? Mun mielestä on outoa, että nykyään pitää lapsen pään suurinpiirtein jo näkyä ennen kuin synnärille pääsee tsekattavaksi. Monen teistä oireet kuulostavat sellaisilta että mä varmaan olisin sitonut itseni jo synnärin ovenkahvaan kiinni :D

Kiinnittymisestä Mulla oli pari viikkoa sitten tosi paljon kipuilua alavatsalla ja häpyluussa, mutta sittemmin ne katosivat. Luulen, että itse kiinnittyminen tosiaan tuntui kivuliaalta mutta nyt pää on toivottavasti jo porattu paikalleen ja kävely on itse asiassa suht helppoa. Surusilmät kuulostaa noi sun oireet siltä, että lähtö voi sullekin kohta tulla :)

Joskus kun laitan käden vatsalle, niin musta tuntuu kuin vatsan sisällä, tuossa kyljissä, olisi pieni popkorni-kone. Sellaista ihme "kupruilua", jotka ei kyl ole vauvan liikkeitä. Lieneekö suolet vai mitkä siellä popsahtelee... :D

Mä yritän nyt pitää tsemppiä yllä enkä ajattele synnytystä. Olen huomannut että mitä paremmin sen unohtaa, sen nopeammin aika menee... ja kun tämä lapsi nyt aivan väistämättä kerran syntyy kolmen viikon sisällä, niin mennään näillä. Tänään kyllä kaupungilla kahvilla ollessani mietin, että uhmaanko kohtaloa. Entäs jos vaikka lapsivedet menee keskellä Stockkaa!

Ja ai, Devil, ehdit väliin! Kovasti onnea myös :) Paljon jaksamista tilanteen kanssa. Pura ihmeessä tuntojasi tänne jos se helpottaa!

Voimia!
Uusiäippä ja vaaveli 39+2
 
Viimeksi muokattu:
samuelinäiti ei vauvan tarvitse kipsien takia sairaalassa olla. Kunhan hengitys kulkee ja hapetusarvot pysyy niin pääsee kotiin. Rustot ilmeisesti niin pehmeät kurkunpäässä että tahtoo painua kasaan ja hankaloittaa hengitystä. Jaloissa siis ongelmaa myös ja kipsien jälkeen tuki lastat ja kengät tulee olemaan hoitona vuoden vanhaan asti. Eli monenlaista edessä ja mitä kaikkea vielä paljastuukaan matkan varrella.
 
Minea ja Yasmin2012 täällä ihan samat fiilikset, mulla 9pvä yli lasketun ajan.... Ja oikeesti hermot menee! Yöllä hirveet supistukset kylkiasennossa mutta kun nousee ylös ja käy vessassa niin kaikki häviää. Huomenna käynti äitiyspolilla ja katsotaan mitä siellä saadaan tapahtumaan.
Pää on kipeä ja kaikki oksettaa. Sori en jaksa kommentoida mitään, ketuttaa tää olotila.
Luulin että eilen lähdettäis mutta taas tuli vesiperä.

Kata 41+2:kiss:
 

Yhteistyössä