**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Onnea vauvautuneille!
Täällä tyttö on 8 päivää vanha. Voimme hyvin ja on tämä vaan niin ihmeellistä.

Synnytystarinaa. Tyttö syntyi tiistaina 31.7. aamulla klo 05.05.
Jo viikonloppuna supisteli tasaisen epätasaisesti suht lievin kivuin ja erityisesti yöllä. Samoin tuli rusehtavaa valkovuotoa. Su-ma yönä supistelut lisääntyivät ja tulivat klo 04 alkaen n. 10-20 min välein. Aamulla mies jäi töistä kotiin ja soitin synnärille, käskivät odottelemaan ja seuraamaan tilannetta.

Iltapäivästä supparit tuli jo 5-10 min välein ja sen verran kipeinä että arvasin nyt olevan tosi kyseessä. Kotona sinnittelin kauratyynyn, hieronnan ja hengitysharjotusten avulla klo 18.30 asti, ja lähdimme sairaalaan kun puhe ei enää onnistunut supistusten aikana kun kävi kipeetä.

Synnärillä klo 19, paikat auki vasta 2 cm. Jaloittelua, pallon päällä pyörimistä, ja vedet tuli puolen tunnin sisään (vihreä lapsivesi; siirryttiin heti synnytyssaliin ja anturit vauvan päälakeen; kaikki kunnossa vauvalla).

Paikat auki 3-4 cm muutaman tunnin päästä ja pyysin epiduraalin. Meni vasta kolmannella yrityksellä ja oli aika tuskaisaa touhua.. Onneksi kuitenki auttoi!
Tässä vaiheessa laitettiin oksitoniinitippa vauhdittamaan supistuksia. Jossain vaiheessa sain uuden satsin epiduraalia kun paikat oli 6 cm auki muistaakseni. Sain levättyä yöllä siis jonkin verran.Supistuksen tipasta huolimatta laantuivat ja hidastuivat. Kohtuun pujotettiin jokin anturi joka antoi parempaa tietoa supistusten tehosta.

Yöllä klo 04 paikat oli auki sen 9-10 cm ja alettiin ponnistaa (kun oli ensi katetroitu virtsa pois rakosta, en saanut pissattua itse - ei onneksi sattunut). Ponnistettiin ja ponnistettiin ja vauva tuli kyllä tyrkylle muttei edennyt tarpeeksi. Supistukset hidastuivat aina vaan ja tilanne alkoi näyttää huonolta. Tunnin yrityksen jälkeen olin jo ihan voimaton ja kipu oli kova (epiduraali ei enää vaikuttanut lainkaan) ja päätettiin kutsua toisen kätilön lisäksi lääkäri paikalle.

Hän teki heti päätöksen käyttää imukuppia apuna, ja sen sisälle laittaminen vauvan päähän oli jotain aivan kamalaa. Pahempi kipu kun isoimmat supistukset tai ponnistus konsanaa. Jostain syystä se oli mulle se pahin juttu. Lopulta kuppi saatiin paikalleen vauvan päähän (joka olikin sitten hiukan kallellaan, eikä siksi ollut tullut myöskään ponnistaessa ulos) ja yhdellä supistuksella saatiin ensi vauvan pää ulos, ja sitten hartiat autettua ja loppu "luiskahtikin" itsekseen.

Mulle tehtiin isohko episotomia leikkaus siinä sivussa kun vauva tuli nopeasti ulos. Istukka syntyi parin minuutin päästä kun kerran painettiin kohtua (HUH!). Ja sitten kätilö ompeli haavan kun vauva oli rinnalla. Selvisi myös että napanuora oli poikkeuksellisen lyhyt, ja todennäköisesti sekin esti vauvan kulkua alaspäin ponnistusvaiheessa.

Summa summarum; ei ollut helpoin synnytys mutta kipu unohtui kun vauva nostettiin rinnalle!! Pari päivää olin kovin voimaton ja haava oli kipeä enkä pystynyt istumaan, mutta nyt viikon päästä voin jo hyvin!. Menisin uudelleen tekemään saman näin ihanan lopputuleman vuoksi, eli ei jäänyt traumoja.

Penni ja pikkuinen 8 pv
 
NP
Istun tässä kotosalla keskellä käynnistystä. :cool: Tänään oli kontrolliultra (rv 39+6). Kaikki oli muuten ok, mutta lapsivettä liian vähän ja painoarvio 4 kg. Mun hanuriin tuikattiin ballong ja käskettiin tulla takaisin viimeistään huomenna aamulla. Ja kun takaisin menen niin suoraan synnytyssaliin. Mutta tietysti tää sattui just nyt: synnytyssalit ja osasto ovat ihan täynnä! :( Heinäkuussa oli kuulemma vain muutama vastaava "tupa täys" päivä ja nyt siis myös. Blaah. Synnytän viel jossain käytävällä.
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Onnea jälleen kaikille vauvautuneille! =) Tässä pitää alkaa kohta kateelliseksi ku meillä ei mitään tapahu...

Samuelinäiti; Ihan epistä, mä meen 16päivä neuvolaan ku sä meet hakemaan jo vauvaa kotiin...

(.)
TYKS;ssä on käyty painoarviossa. Ei mikään pieni vauva tänne oo tulossa... :whistle: Arvasin kyllä, mutta onneksi ei oo niin iso ku pelkäsin... Tällä hetkellä painoarvio on 3400g, maha rasvaa ei vauvalla oo, eikä kuulemma muutenkaan voi moittia millään muotoa sokerivauvaksi, onneksi. Tuon painon perusteella olis laskettuna aikana n. 4kg, mitä veikkailin etukäteenki jo. KTG-käyrillä Kirppu jälleen oli sitä mieltä, että häntä ei kuunnella ja pakeni hävittäen äänet monta kertaa.

Aamulla klo:6-8 oli jonkin maraton tunti menossa, heilu ja mylläs oikeen urakalla masussa kun mä olisin vielä mielellään nukkunu. Alkaa ilmeisesti tila käymään tosiaan ahtaaksi ku iltayöstä oli samanmoinen mylläys mahassa.

Nyt sitte alan toivomaan ja juttelemaan Kirpulle, josko hän raskisi jo saapua tutustumaan ulkomaailmaan pian...

37+1
 
Viimeksi muokattu:
Hui kun oli tullut tekstiä. :)

Onnittelut vauvan saaneille!

Pelot Täällä myllää tuo menetttämisen pelko päivittäin mielessä. Pelkään että vauva kuolee kohtuun. Kyttään liikkeitä aivan stressin partaalla suurinpiirtein ja hermostun jos ei niitä vähään aikaan tunnu. :(
En tiedä onko tässä vaiheessa enää järkevää lähteä takaisin psykologille, jospa sitä saisi itsensä kasaan ja pelot kuriin. Luultavasti en ole ainoa jolla nämä asiat mielessä välistä käy, kaikki odottavat äidit kai tätä asiaa välistä pelkää.

Näin unta että mulla meni vedet :LOL: Vitsi olin aamulla ihan pettynyt kun mitään ei ollutkaan tapahtunut!
Täällä ei edelleenkään ole limatulppaa eikä kipeitä suppareita eikä mitään.
Olo on melko neutraali. Tosin välistä kyllä alapää kipuilee siihen malliin ja vauva painaa mutta siihen se jääkin. Supistukset on muuttaneet muotoaan hiukan erilaisiksi, tuntuvat paljon alempana ja aaltomaisesti, välistä jopa vähän nipistää nivusissa.

Nyt painun soittamaan äippäpolille, kun ei soitelleet silloin ma minulle sitä ultra-aikaa.

Jäädäämpä kasvattelemaan masua.
 
NP Paljon tsemppiä käynnistykseen! Pidän peukkuja, ettet joudu synnyttämään käytävässä, vaan sinulle vapautuu tila juuri sopivasti. :)

Penni79 ja Silwan-81 Kiitokset synnytyskertomuksista! On ihanaa, että jaksoitte ne tännekin kirjoittaa avuksi meille muille, arvostan sitä kovasti kaikilta synnyttäneiltä. Ymmärrän hyvin, että pikkuisen kanssa puuhaa riittää ihan riittävästi, joten kiitokset!:)

Pumppa Täällä odotellaan jännityksellä, että oliko se lapsivettä! Että onko sielläkin alkamassa jännät paikat. Kerrohan kuulumisia, kun ehdit.:)

Peloista Koitan olla ajattelematta, että vauvalla voisi olla jotakin hätänä. Synnytys hermostuttaa aika ajoin sen verran, että mieli on keskittynyt siihen. Onneksi pikkuinen on ollut viime päivät kovalla liikekannalla, joten ei ole tarvinnut pohtia, että liikutaanko massussa vai ei.

ON Äitini odottaa ekaa lastenlastaan malttamattomana: nyt hän ehdottomasti haluaisi Vintiön syntyvän ennen 14. päivää. Katsotaan...:D Onhan se mahdollista, toki, mutta jotenkin minusta tuntuu, että Vintiö on Vintiö loppuun asti ja saapuu maailmaan ihan oman suunnitelmansa mukaisesti.
Häntäluu on sen verran kipeä, että ostimme pienen uimarenkaan avukseni. Onhan se huvittavaa kokeilla eri asentoja ja löytää jokin, jossa ei koko ajan jomota. Nyt vain toivon, ettei synnytys ole extrakivulias sen takia. Noh, kaikesta selviää ja siinä vaiheessa olen tähänkin tottunut. Pientä menkkajomotusta lukuunottamatta mitään oireita ei vielä ole.

Kaikille paljon voimia & tsemppiä!:)

Luckygirl & Vintiö 39+4
 
Mun laskujen mukaan 15 vauvaa syntyi heinäkuussa mikäli toi etusivun päivitys pitää paikkansa :) Ite veikkasin muistaaksen 13 mutta ylihän se näköjään meni. Ja ei sitä tiedä jos joku elokuun epeli vielä ilmottaisi että vauvautuneensa heinäkuussa :)

Fb-ryhmästä perustettiinko sellanen ja onko jotkut jo alkanut sinne kirjottelemaan? Ite siirtyisin mukaan mielummin ehkä vasta sit ku vauva on syntynyt ja suurin osa on saanut oman nyyttinsä syliin :) Tai voin mä täälläkin kirjotella ihan sama mulle.

samuelinäiti kuulin että yhtä ensi synnyttäjää oli kauheasti painostettu synnyttämään alateitse kun oli vauva ollut perätilassa mutta se tais olla jossain hämeenlinnan suunnalla. Yli lääkäri oli soittanut kotiinkin ja yrittänyt suostutella.. Aika ihme toimintaa. Onneks siellä kättärillä tosiaan kuunnellaan omia toiveita :) Eihän sitä tosiaan tiedä jos päädytään huonekavereiks niinkun sillon aikoinaan povasit kun tää mun vauva näyttää viihtyvän yksiössään että tuskin lähipäivinäkään lähtö tulee :D

Peloista mulla oli sillon alkuraskaudessa hirveesti pelkoja ja sillon ku ei vielä tuntenut vauvan liikkeitä. Mutta nyt kun ne tuntee ja vauvaa on ultrattukin kolmesti raskauden aikana niin on pelotkin hälventyneet. Pari kertaa kun on tullut sellanen tilanne et vauvan liikkeitä on pitänyt oikein hakemalla hakea niin on meinannut kyllä paniikki iskeä. Mutta onneksi mulla on suht aktiivinen pikku nyytti nii ei tarvi olla huolissaan. Toisaalta jos vielä kauan mahassa viihtyy niin voi liikkeetkin vähentyä ja sit joutuu taas panikoimaan.

Scarlett ja sissi 39+5
 
Moikkelis!

Paljon onnea taas kaikille vauvautuneille, ihanaa kun koko ajan tulee jakautumisia lisää :flower: Jospa saisin omanikin pian :heart:

NP:lle tsempit käynnistykseen!!

Vähän eilisiä neuvolakuulumisia:

Painoa tullut yhtekkiä viikossa lisää 1,1kg :ashamed: no eipä tuota muuten ihan hulluna ole tullut et jospa se nyt menis, eipä tuo neuvotätikään mitään sanonut =)
Turvotus: +/-
Verenpaineet: 107/65 p.78
Pissa: puhdas
Sf: 34
Tarjonta: RT
Sydämensyke: 130
Liikkeet: ++

Kaikki siis hyvin.. varattiin uusi aika viikonpäähän jolloin mulla on enää 1 pv laskettuun aikaan, saapas nähdä, toivottavasti ei tarvis enään sinne mennä ;)

Minä oon yhtekkiä myöskin kahtena yönä peräkkäin nähnyt unta että lapsivedet menny ja pettynyt kun oon herännyt kesken yön ja huomannu että ei mikään ole kastunut :LOL: jospa tämä enteilis jotakin ja ne vielä tässä lähiaikana menis oikeasti. =) En jaksais enään odottaa omaa vauvaa saapuvaksi... pläääh. :heart:

Hieman omanapainen teksti nyt tuli mut ei jotenki ajatukset kulje mihinkään joten täytyy lähteä keksimään jotain kunnon tekemistä tämän koneella istumisen sijaan. :p

Hauskaa loppuviikkoa kaikki mammat ja tsempit loppumetreille !!
Hemami ja pikkuinen 38+6
 
NPlle jaksamisia koitokseen. kiitos synnytyskertomuksista, ekaks aina tuntuu että toinen ööga kiinni joutuu lukemaan kun ei tiedä mitä odottaa! ja kaikille epäröiville että käynnistyykö synnytys vai ei niin toivottavasti olis käynnissä eikä vaan hakuammuntaa :)

luckygirl sun äitis tosissaan haluaa mummiks :D ku aloin miettimään niin aika rauhassa oon saanut olla kyselyiltä, ei ihan super ärsytykseen asti oo kukaan kyselly. aika varovaisesti ihmiset kysyy, varmaan ajattelevat että nettipiuhoja pitkinkin olisin valmis takomaan kaulimella tarpeen tullen jos liikaa kyselevät.

mua pelottaa että hemoglobiini olis tippunu taas alle 100 kun väsyttää ihan järkyttävän paljon kokoajan. toki johtuu varmasti noista "hyvin nukutuista" öistä ei siinä mutta ehkä pitää varuiks syödä nyt tää viikko tehostetusti rautaa. leikkauspäivä ku on sovittu ja eilen just tutkittiin lapsi ym että kaikki ok niin ei neuvolanterkka nähnyt järkeä varata tähän enään aikaa että seuraavan kerran sinneki sitten lapsen syntymän jälkeen. on kyllä iltaisin niin kipeä toi alakerta että mitään kolmea ässää ei tee hirveästi mieli toteutella :D kai sitä elellään "selibaatissa" sitten jälkivuodon loppumiseen asti.. en oo kyllä yhtään tottunut tälläiseen!

samunäiti&alex 39+1

siis scarlett oikeasti jos lapsi oli perätilassa niin olivat yrittäneet että syntyis alakautta? aika hullua! siis tos jossain vauva lehdessä (en muista oliko kaksplus vai vauva) oli juttu että yhä useammin perätilassa oleva lapsi syntyis alateitse mut silti.. en mä tiedä uskaltaisinko et jos kuvittelen että olis eka synnytys ja lapsi perätilassa niin lähteä edes yrittämään! ku yleensä perätila/muut lääketieteelliset syyt niin ei tollasia tartte perustella että sektio myönnetään ihan lääkärin puolelta. että nää pelko jutut on enempi sellasia joita yritetään käännyttää. mutta tossa huomaa että niitä lääkäreitä on niin monta eri sorttia. ja niin saas nähdä jos päästään huonekavereiks, en nyt muista milloin sulla oli se laskettupäivä? olis kyl aika vinkeetä että jos olis joku "tuttu" seurana kun joutuu nyt oleen tosiaan ainaki sen 3pv kuulemma sairaalassa.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolasta takaisin tultu. Ei tässä aamupäivän aikana mitään enää ole tiputellutkaan, niin eipä sitä lapsivedeks voi sanoa varmaksi, että ois yöllä tullut. Vaihtoehdot oli korkea lapsiveden meno, jolloin kalvoihin tullut reikä olisi itsekseen jo tukkeutunut, kun ei enää edes tiputtele. Tai todennäköisempänä piti emättimen eritteiden kertymistä, jotka sitten kerralla holahtanut, kun asentoa on vaihtanut.

Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään sen kummempia. Pehmeä rengas vielä löytyy, mitään senttimääriä ei sanottu. Kohdunsuu sormelle auki. Mutta vauvan pää oli laskeutunut jo alas ja kiinnittynyt. Mulla itellä on nyt ollu tänään aivan löysällä vatsa ja jotenkin huono olo. Tiedä sitten onko joku tauti, vai onko jotain valmistautumisia.

Nyt nukkumaan päikkäreitä. Yön pohtimiset vaati veronsa ja olen aivan rättipoikki.

Terv. oma napa... :)
 
NP tsemppiä!

Ja ihana oli lukea taas synnytyskertomuksia!
Peloista mä ainakin olen välillä ihan hermoraunio noiden liikkeiden tarkkailun kanssa ja pelkään nyt jopa enemmän kuin alkuraskaudessa. Ajattelin ottaa asian neuvolassa puheeksikin, koska pelkääminen alkaa olla tosi raskasta.
Pumppa voimia sullekin! Toivotaan että pahionvointi johtuu vaiks väsymyksestä, koska sullahan vissiin oli toive, että vauva viel vähän aikaa viihtyisi lasissa.

ON: yölliset supparit jatkuu - kai. Jostain unen läpi olen niitä tuntevani ja ne heijastuu reisiin asti. Aamuisin herään oloon kuin joku olisi nuijinut alapäätä ja nivusia :D
Tänään olin aamulla hirmusen energinen, mutta sitten simahdin. Kaikki varmaan tahtoo tietää myös, että nyt meni vatta ihan sekasin, ja toivon että tää ennakoisi synnytystä.... Todennäköisesti kyse on kuitenkin aamiaisella syömästäni täytekakusta.... :D

Huomenna neuvola ja oma, ihana neuvolatäti takaisin lomilta!

Uusiäippä ja vaaveli 38+4
 
Tänään oli neuvola ja ihanaa, kun oma terkkari oli paikalla! Viime viikollahan sijainen huolestui kovasti mun painonnoususta ja sf-mitta oli pompannut 38cm, mutta luulen sen mitan tulleen siitä, että hän käski jalkojeni olla alhaalla, ei tukien päällä! Koska tänään mitta oli 36,5, mikä on taas käyrällä. Onneksi oma painokin tippunut.

Onnea paljon kaikille Vauvautuneille!!. Täällä ois laskettu aika ylihuomenna. Mitään kipuja ei ole eikä vaivoja. Paitsi Turvotus!. Viikon päästä ois neuvola-aika, mutta toivon että vauva tulisi pian :).

Nyt ulos koiran kaa, ennenkuin alkaa satamaan!
 
Kaukalopussista Mulla on tuo pienempi "Eicherbächer" (tai miten nyt kirjoitetaankaan) Mutta olen tykännyt ihan mielettömästi. Juuri talvella aivan verraton kun ei autoon tarvitse sitä haalaria tunkea päälle. Sitten voi autossa avata sitä ettei tule vauvalle kuuma. Helppo irrottaa pusseineen tai ilman vauva siitä. Vauvakin jatkaa helpommin unia kun eitarvitse käsiä alkaa repimään hihoista. Tietnkin haalari ollut sitten tuon lisäksi.

Huh, mun streptokokki olikin 3+ hiivatulehdus! Mä en nyt vain tiedä että voiko se olla mulla se streptokokki...jos ei vain ollut nyt aktiivisena. Mutta ärhäkkä hiivakin voi aiheuttaa supistuksia ja alamahakipuja. Mies sai sitten lääkityksen samalla varuilta :LOL: Olo on niin kuin olis sukupuolitaudin toiselle tartuttanut:) En viitsinyt apteekissa sanoa että kerrat on kyllä olleet harvassa, limakalvot olleet ihan kuivat ja puhki:ashamed: Bepanthenia käski laittaa että limakalvot vähän kostuisi..

Leivoin tuossa ihanaa lyxbitar-piirakkaa:p Aivan mielettömän hyvää ja rasvasta. On siis suklaapiirakka johon suklaan ja pohjan väliin laitetaan voigreemi. Ai herkku! Ja eikun huomenna sitten neuvolaan!=) Muutoinkin huomenna on sellainen hemmottelupäivä Aamusta neuvola, sitten ostoksille. Jonka jälkeen kampaamoon ja illalla siskon vauvailtaan. (On siis saanut vauvan muutama kuukausi sitten.)

petite ja pieni 37+3:heart:
 
Onnea taas vauvan saanneille, ja iso kiitos myös minulta synnytyskertomusten kirjoittamisesta !

Täällä oltiin neuvolassa maanataina, ja neuvolan täti vain tokaisi, että hän ei tätä minulle oikein tahtoisi sanoa, mutta vauva tuntuu olevan tällä hetkellä ainakin 4kiloinen. SF-mitta oli pompannut käyriltä pois kokonaan ja on muutenkin mennyt ihan ylärajalla, tähän asti. Turvotuksia on aivan järkyttävästi tullut, ja terkka sanoikin että nyt on varmasti tullut ainakin pari kiloa lisää, mutta ei, 600g tippunut paino ! Olen jotenkin nyt ihan peloissani vauvan suuren koon takia. Maanantaina on uusi neuvola, ja jos silloin sf-mitta vielä jatkanut nousuaan, niin sitten laitetaan sairaalaan ultraan että minkäkokoinen mötkylä oikein on. Pelottaa niin perhanasti, kun esikoinen oli sen 3800g, ja jouduttiin imukupilla avustamaan ulos, kun ei muuten tullut. Niin jos tämä on vielä isompi, miten paikat kestää. En tiedä toivonko että synnytys lähtisi nyt käyntiin, vai se että vauva odottaa maanantain neuvolaan asti ja pääsisin ultraan. En tosiaan tiedä. Meni nyt kyllä ihan omanapailuksi, anteeksi !

-pauliina ja alma 39vkoa täynnä !-
 
Sydämelliset Onnittelut kaikille pienensä saaneille!!! On jännittävää lukea vauvauutisia ja synnytyskertomuksia :) Kiitoksia niistä!!!

Peloista puheen ollen, kyllä pelottaa se, että käy huonosti. Yritän sulkea sellaiset ajatukset pois mielestä, mutta vaikeaa se on. Yhä enemmän on tunne, että apua miten kestän mahdollisen la:n yli menevän ajan. Pelkään istukkavirtauksen heikkenemistä, istukan rappeutumista, irtoamista, napanuoraan kuristumista ja mitähän kaikkea.

Väsymyksestä on keskusteltu. Täällä aivan maihinvetävää väsyä. Viime yö pitkästä aikaa sellainen, että voi sanoa nukkuneensa jotenkin. Ihan pyörryksissä päivät. Väsymys taas tekee niin epäsosiaaliseksi, että esim. kaupassa käydessä katselee seinille tai lattioihin, jos joku tuttu tulee vastaan. Ei yhtään huvita jutella kenenkään kanssa.

Remontti vaan jatkuu ja pölyä riittää. On paljastunut kosteusvaurioita seinistä jne... Huolta riittää. Onneksi nyt jo tulee uuttakin pintaa, ei enää pelkkää purkamista. Pelkään vaan, että ei valmistu ennen vauvan tuloa :(. Vauva ei tykkää lainkaan kovista remonttiäänistä. Stressaantuu selvästi aina kun niitä kuuluu. Onko kukaan muu havainnu sellaista?

Eilen neuvolassa kuitenkin onneksi kaikki hyvin. Paino oli tippunut jotain 350g. Sf mitta oli 35. Ensi viikolla neuvola ja sitä seuraavalla vkolla äitipolille, mikäli vauva ei ole vielä syntynyt.

Yhdyn hehkutukseen bravadon silk seamless liiveistä... Oon käyttänyt niitä koko kesän. Tuntuvat ihanilta päällä. Olivat ensimmäisten asioiden joukossa myös sairaalakassissa, jonka tänään sain pakattua. Suurin osa sairaalakassini sisällöstä on eväitä :) Pakkasin reput erikseen vauvalle ja itselleni.

Haituliina ja Takku 38+1
 
Moikka mammat :wave:

Onnea kaikille vauvelin saaneille!

Pikainen paivitys... Ma olen kohta puolin lahdossa sairaalaan- sektio edessa ja vihdoin ja viimein tapaan oman pienen ihanuuden. Ei sita viela oikein edes tajua. Tuntuu ihan oudolta etta kohta on tama raskausvaihe ohi. Vahan jo jannittaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja kirjoittelen lisaa kuulumisia heti kun pystyn. Samuelinaidille ainakin ihan kiva varmaan kuulla miten suunniteltu sektio menee!

Maria + vielakin nimeton vauveli 39+4
 
jepatin onnea hirmusesti! lisä kommentointia odotellessa :)

maria*** juu kyllä kiinnostaa, hui ihanku olis oma sektio edessä alko ihan jännittämään itseäänki. paljon jaksamisia ja hyvää mieltä :)

petite voisit lähettää tota kakkua vähän mullekki ... :whistle:

paulina aika jännä et vaikka oot jo noilla viikoilla niin vielä vaan pitkitetään tollasia toimenpiteitä, että jos vauva tosiaan on tosi iso niin miksei nyt heti lähetettä ultraan tsekkaamaan tilanne? :O

nyt alko kiinnostaa kyllä toi kaukalopussi, meil on rattaisiin sellanen ticketin lämpöpussi mut siis eihän se nyt tietenkään mahdu kaukaloon mutta mietin mitähän tollanen maksaa.. pitää harrastaa googletusta. jos ei ihan älyttömiä maksa niin varmaan tulee viel tälle pienelle hankinta listalle jatkoks :)
tää päivä on kyl ollut oikein yks vetelehtimisen maailman mestaruus luokkaa, varmaan huomenna pakko tehdä joku suursiivous tms ettei nyt ihan taannu kokonaan :D
 
Myö kotiuduttiin maanantaina. Hyvin on menny nää pari päivää, tyttö ei turhia oo kitissy. Miun pitää vaan herättää hänet 3 tunnin välein syömään, ellei itse herää. Sairaalassa kun paino tippui sen verran paljon, ku tyttö vaan ois halunnu nukkua. Perjantaina mennään käymään neuvolassa punnituksessa, niin sitten saa tietää pitääkö noita herättelyjä vielä jatkaa.

Synnytyskertomusta nyt ei oo sen tarkemmin kertoa, kun en saanut siitä mitään raporttia (kuuluis vissiin saada, mutta pitää kysyä sitä neuvolasta sitten). Niin ja ite en oikein muista synnytyksestä mitään.

Mutta puolilta öin lähdettiin sairaalaan, supistusten väli oli sillon 3 minuuttia, kun kotona niitä kellotin. Olin 4 cm auki kun päästiin sairaalaan. Kivun lievityksenä kokeilin ammetta, mutta siellä huoneessa tuli huono olo kun oli niin kuumaa ja kosteaa. Sitten synnytyssalissa kokeilin ilokaasua ja siitä naamarista tuli huono olo niin eipä siitäkään sitten ollut apua. Sain onneksi epiduraalin <3 En tiiä yhtään miten repesin, mutta epparia ei ainakaan tehty. Jokusen tikin kätilö ompeli, mutta määrästä ei oo tietoa. Ja sitten siis 04.17 tyttö syntyi. :)

Oon ihan positiivisesti yllättynyt synnytyskokemuksesta (vaikka en siitä hirveesti muistakkaan) varsinkin kun pelkäsin sitä niin paljon että oisin voinu siihen sektioon mennä.

Onnea muille vauvautuineille ja tsemppiä muille synnytyksiin :)

Tii ja Prinsessa 5 päivää.
 
samuelinäiti: Vaativat täällä lähetteen saamiseksi kaksi peräkkäin mitattua sf-mittaa jotka huitelee jossain ylä-ilmoissa. Mulla oli edellisellä kerralla eri mittaaja kun vakkariterkka oli lomalla, ja sen sijaismittaajan mukaan sf-mitta ei ollut kasvanut yhtään. Jos eivät maanantaina pistä lähetettä ultraa, tilaan samantien ajan yksityiselle.

Me oltiin tänään miehen ja pojan kanssa mustikkametsässä, ja kyllä se kyykkiminen sielä jotain teki kun nyt tulee niin jämäköitä harkkarisupistuksia että.
 
samuelinäiti: Ite ostin tänään käytettynä Eisbärchenin kaukalopussin. Lastentarvike.net - Toimituskulukampanja, tilaa heti! &ndash; Tuote: Eisbärchen lämpöpussi turvakaukaloon (hassel) Maksoin hyväkuntosesta 15€, mut uutenakaa toi ei mun mielest kallis oo (36€)..
Kätsyltä tuntu kun sitä sovitin tänään tuohon meidän kaukaloon. Menee 0-1v. riippuen tietty muksun koosta.
Lämpösen tuntunen ja uskon että vois jo ottaa loppusyksystä käyttöön, ei vaan sitten laita alle niin paljoa vaatetta.

Tii:lle onnea kotiutumisesta. :flower:

ON: Täällä myllätään mahassa jonkin verran. Välillä jopa inhottavalta tuntuu nuo muljahdukset ja se kun jalkaa tungetaan kyljestä läpi... Huomenna neuvolakuulumisia sitten. :)

Ninzi & Tyllerö 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Jepatin Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:

Maria*** Paljon tsemppiä sektioon. Kivaa kuulla kokemuksistasi sitten, kun ehdit. Varmasti yhtä aikaa ihanaa, kun saa pian pikkuisen syliin ja jännää, kun on kuitenkin leikkaus edessä.

samuelinäiti Äitini todellakin haluaa innolla mummoksi. Tänään on tullut vain 2 viestiä ja yksi puhelu ja kaikissa toivottiin, että vauva jo syntyisi...:D Eka lapsenlapsi ainoalta lapselta, niin kai sen innon ymmärtää, mutta kuitenkin.

haituliinalle tsemppiä remontin kanssa. Meilläkin yhtä sun toista täällä kunnostetaan, mutta kiirettä ei ole.

ON Nyt juuri olen kiitollinen, että Vintiöllä ei ole hoppua. Iltapäivällä selkä kipeytyi, siinä tuntuvat ilkeästi tietyt asennot. Häntaluu on tulessa ja jomottaa. On siis haaste löytää hyvä asento ja nyt se synnytys vasta pelottaakin; mitä ihmettä tämän häntäluun kanssa teen...?
 
Joo vittu terve!!! Oon 41+1 raskaana ja sain tänään puhelun Porvoon sairaalasta, että he eivät voi hoitaa mun synnytystä, koska leikkauspöydissä on painoraja! Että joudun Naikkarille riskisynnyttäjänä! Vähän alko siinä sitte itkettää kun en edes tiedä missä helvetissä Naistenklinikka on. Hyvin on hoidettu asiat täällä, neuvolastakaan ei voitu koko raskausaikana mainita, että Porvoon sairaalassa on jotkut painorajat vaikka oon ylittäny ne kokoajan n. 10 kilolla. Ja lääkäri kehtas vielä sanoa, ettei hän oo aikasemmin nähny mun kokosta synnyttäjää muka Porvoossa!! :DD Huomenna yhteys kyllä potilasasiamieheen..
 
ai että sulla on muuten ihanne tilanne luckygirl!! :D kato ku mä sain esikoisen niin tietty meidän äiti ja isi olivat innoissaan, mutta aika lievästi ku miettii että siskolla oli siihen mennessä jo noi 3 mukulaa eli lapselapset oli ihan arkipäivää jo! anoppi sitten oli yhtä innokas ku sun äitis nyt. mutta ihana että odottaa tulevaa rooliinsa noin innoissaan, jotenki aina sydämmessä läikähtää kun noi tulevat mummut on niin hassuja!

kiitos ninzi, meninki heti huuto.nettiin ihmettelemään josko sieltä löytyis halvempana mahdollisesti ja ostin omani 25e hintaan :) ovh hintahan ei tosin ollut ihan kauhean paha, ajattelin jo että joutuu pulittamaan ittensä lähes kipeäks.

jenny SIIS MITÄ!? en oo koskaan kuullut tollasesta. en siis koskaan!! jotenki tosi pöyristyttävää. naistenklinikka on suht helpossa paikassa suunnistaa, tosin kannattaa ihan kartasta/kirjata osoite ylös navigaattoriin (jos sellainen on) niin ei tule yllätyksiä sitten.. oon kyllä oikeasti tosi sanaton. ja todellaki otat yhteyden potilasasiamieheen!
 
  • Tykkää
Reactions: Ninzi
Jenny Ööö..mitäh? Tosi törkeää tollanen, eivät sit ole aiemmin voineet ilmottaa tuollasesta "pikku"seikasta :O Potilasasiamieheen vaan yhteys. Niin siis joudut menemään Naistenklinikalle, ihanko Helsinkiin? (En tiiä onko muualla samannimisiä paikkoja) Huhhuh, toivotaan että kaikki menee hyvin tälläsestä viime hetken muutoksesta huolimatta.. Tsemppiä!

Vauvautuneille onnea taas!! Ja kiitos kertomuksista, aina kiva lukea muiden kokemuksista kun ite ei ole tuota synnytystä vielä kokenut.. :)
 

Yhteistyössä