Jenny90 Aivan uskomatonta! Olen ihan ällistynyt, ettei neuvola tiennyt noin oleellisesta asiasta, sinne kannattaa antaa palautetta myös. Lääkäri oli todella törkeä sanoissaan, enkä sinuna jättäisi asiaa siihen, jos vain voimia löytyy.
Minä synnytän Naistenklinikalla, eikä tutustumiskäynnin tai sairaalajakson perusteella ole mitään valittamista paikasta (ihmettelimme tosin näkemämme synnärihuoneen tummanvihreitä seiniä...) ja tapaamani kätilöt ja lääkärit olivat kivoja ja anestesialääkäri (huonetoverilla oli sektio) oli huumorintajuinen. Toivottavasti saat korvauksena mahtavaa hoitoa NKL:llä ja asiallisesti käyttäytyvät ammattilaiset.
Scarlett89 Sinulla on jännät paikat. Paljon tsemppiä!
Wiwi Tsemppiä!:hug: Aivan mahtavaa on se, että lähipiirissäsi on monta hoitajaa tarjolla, se on hienoa.
Uusiäippä78 Minä puolestani toivoisin, että useammat lähipiiristäni ymmärtäisivät, että vaikka laskettu aika on kerrottu, se ei tarkoita, että vauva syntyy juuri sinä päivänä ja se on deadline, johon mennessä vaaveli on maailmassa. Ei se niin ole, kuten kaikki täällä hyvin tietävät. Vauva voi syntyä viikko siitä, kaksi viikkoa siitä tai käynnistyksen tuloksena. Tässä vaiheessa eivät "oletteko synnärillä?" "missä olet?" "onko vauva jo syntynyt?" - kommentit vielä ärsytä, mutta sekin aika varmaankin vielä tulee, jos reippaasti yli mennään ja kyselyitä tulee kaukaisemmilta sukulaisilta. Mielenrauhani on pysynyt hyvänä osaksi päätöksestä olla mainitsematta odotusta facebookissa; eivätpähän kaikki ole utelemassa ihan turhaan.
Nukkuminen/lepääminen Tiedän olevani siitä helpommassa asemassa, että odotan esikoistani. Jos siis nukahtaisin päivällä, minun ei tarvitse vielä huolehtia siitä, että muut lapset hajottavat talon. Mutta silti: päiväunia ei ole nukuttu. Yöt menevät miten menevät; vessassa ravaan usein ja herään joka kerta, kun minun pitää vaihtaa kylkeä, sillä pitää varoa selkää ja häntäluuta, jota jomottaa yölläkin ja se ei todellakaan saa koskea patjaan tai sattuu lisää. Minäkin olen kuullut useita "nuku kun vielä ehdit" ja "lepää nyt" kommentteja. Ne jätän omaan arvoonsa, koska tiedän, ettei lepo ole lepoa ja entisenä vuodelepolaisena olen levännyt ihan tarpeeksi ja haluaisin nyt tehdä asioita rauhassa.
ON Häntäluu on huoleni ja tätä menoa pitää varmaan soittaa neuvolaan/synnärille ja kysyä, että kuinka normaalia tämä kipu on ja vaikuttaako se kuinka paljon synnytykseen. Äitini jo panikoi, että jatkuva kipu on merkkinä siitä, että vauva on jo niin iso, ettei mahdu laskeutumaan tai syntymään.
Luckygirl & Vintiö 39+5