**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

No huhhuh mikä kusipäälääkäri. Täysin asiatonta kohtelua. Leikkauspöydillä kyllä juu on painorajat, mutta kommentointi tuohon tyyliin painosta on kyllä jotain aivan todella outoa. Voin kuvitella kuinka siellä lääkäri leijuu pää pilvissä kuvitellen olevansa jumalasta seuraava. Niitä on valitettavasti vielä ihan hyvät määrät yleensä keskussairaalosisa, mutta "onneksi" suurin osa kuitenkin osaa edes potilaita kohdella asiallisesti, vaikka työkavereita halveksivatkin. Hyi hyi hyi ku inhottaa! Ja neuvolaan on hyvä olla siinä mielessä yhteydessä, että tällanen asia on kyllä sellanen joka pitäs tietää, koska vaikuttaa synnytyssairaalaan. Ohjeistuksia olisi pitänyt saada paaaaljon aikaisemmin.
 
Voi luoja! sanon minä tuosta Jennyn tapauksesta, toivottavasti saat asiat järjestymään ja hieman oikeutta itsellesi niin ja heidät tajuamaan virheensä! :kieh:

Yöllisiä supistuksia on, mutta vielä ei mitään säännöllisiä oo! Odotellaan.. odotellaan.. Tänään on tasan vk 39 .. Maanantaina vielä ajattelin :'(et kyllä se syntyy nyt viikon sisällä.. mutta jos nää supistukset vaan jatkuu tasaisena laimeana niin milloinkohan tässä oikeasti sitten ollaan tositoimissa.. huoh.. |O

Kivut Minä haluaisin jo synnytyksen olevan ohi.. mitä edemmäksi mennään sen enemmän alan vaan miettimään niitä kipuja! Tähän asti ollut tosi itsevarma ja saanut pidettyä itsensä henkisesti kasassa.. :flower: Toivottavasti se olisi kohta jo ohi ja saisin lapsen syliini ja kivut ja ison mahan huitsin nevadaan! :heart:

Pelot minulta ovat hieman kaikonneet, että lapselle kävisin jotain kun tuolla kamalasti viuhtoo.. eilenkin ihan koko päivän! Ja kyllä meinaa ihan pinna jo palaa että mikset tule ulos riehumaan niin ei tarvitsisi minua satuttaa :stick: Nyt on siis koko vatsanahka ihan hellänä ja tuntuu sama ralli jatkuvan tänäkin aamuna..

Repeämät Voi kuinka olen niitä alkanutkin pelkäämään ja vatvomaan mielessäni joka päivä :ashamed: Äidillekin niistä puhuin, että onpa tosi kiva sit jos lapsi kasvaa isoksi ja oon sit ku halkaistu tuolta alapäästä niin voihan itku :'( ..Äiti tietysti sanoi, että ei niitä kannata nyt tässä vaiheessa miettiä! Kyllä se hyvin menee jne..

Isovanhemmat odottavat täällä ensimmäistä lasten lastaan kuin kuuta nousevaa :D On siis ensimmäinen lapsen lapsi meidän molempien vanhemmille.. Ja eikä siinä vielä kaikki minullahan on itselläni 2 vanhempaa siskoa jotka odottavat lapsen syntymää! Kyllä niitä kyselyitä tulee koko ajan että joko joko :LOL: Ja hoitajia on jonossa jo iso liuta!! :wave:

Wiwi + mahassa tanssija POKS vk 39
 
Nyt on jännät paikat! Koko yön on supistellut ja nukuttua sain aamu yöstä tunnin kunnes heräsin taas supistukseen. Nyt tullu 6-7min välein suppareita mut ei vielä hirveen kivuliaita. Mun äiti oli meillä yötä ja ihan hermona aamulla ku tajus et mua on supistellu koko yön. Oli jo passittamassa sairaalaan :D Soitin sit sinne sen mieliks ja ne sano kuten arvasinkin että ei vielä tarvi tulla. En kyllä näillä suppareilla ois vielä sinne lähtenytkään ku ei tosiaan niin kipeitä ole. Mut toivotaan et tilanne tästä edistyisi johonki suuntaan. :)

Scarlett ja sissi 39+6
 
Huomenta kaikille mammoille! :)

Täällä edelleen kasassa, jestas ku on alkanut kyselyitä tulemaan facebookkiin ja kännykkään... Sukulaiset, varsinkin mun äiti ja sisko ihan hermona. :stick: Oon jo luovuttanu kaiken toivon ja oireiden kyttäämisen suhteen, eiköhän tuo vauva tuolta tuu kun sen aika on. Tänään ois sit viiminen neuvola ja ens keskiviikolle varataan sit aika yliaikaiskontrolliin,jihuu. Toivottavasti ei sinne tarvi mennä! :D

Tii onnea kotiinpääsyn johdosta ja tsemppiä vauva-arkeen! :)

Jepatin onnea pikkuisesta! :flower:

Wiwi Älä nyt vielä menetä malttias, nyt kannattaa vaan keksiä muuta tekemistä/ajateltavaa vikoille päiville, koska aika tulee ihan sairaan pitkäks ku koko ajan miettii että jokojoko. Tiedän, helpommin sanottu kun tehty mutta ihan vinkkinä vaan sanon, että kannattaa yrittää aina välillä unohtaa koko juttu ja tehdä jotain kivaa nyt, kun vielä ehtii ja jaksaa. :) Sullakin saattaa hyvässä lykyssä mennä vielä pari viikkoa ennen kuin vauva syntyy, joten koita nauttia siitä ajasta! Itse oon jo hermoni melkein menettänyt kun ei sitä vauvaa kivuista huolimatta kuulukaan mutta nyt en jaksa enää miettiä. Tulee kun on tullakseen, kyllä se vauva tietää parhaan ajan syntyä. :) Ja jos repeämiä tulee, nehän paranee yleensä oikein hyvin, niitä tuskin edes tunnet synnytyksen tiimellyksessä, joten nou hätä. Ja jos ne on jälkeenpäin kipeät, niin se on pientä verrattuna synnytykseen ja sitten sinulla on jo vauva, jota ihastella. Kyllä siinä kivut kaikkoaa varmasti. :)

Nyt kyllä heräsin aikaisemmin ku pitkään aikaan, mies lähti seitsemäks töihin enkä enää saanu unta. |O Ja vasta 10.30 on neuvola-aika. Siellä on mulla joku sijainen, toivon mukaan mukava sellainen. :)

Scarlettille tsemppiä koitokseen!

Minea ja maha-asukki 40+4 (huh)
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Jenny Huh, empäs ole moista koskaan kuullut :O

Täällä oli vaihteeksi ihan kamala yö, särkylääkettä piti lopulta ottaa.
Pikkuinen möyri ja vauhkosi ihan hulluna, ja tosi alhaalla tuntu liikkeet, oli häpykumpu, alaselkä ja nivuset jotenkin ihan tulessa ja kipeät.
Supisteli, mutta ei kipeästi.
Nyt on alamassu helläntuntuinen ja tuo häpyluunalue kipeä. :kieh:

Toivon että tämä raskaus saadaan kohta onnelisesti päätökseen.
Ultra-aika olisi 15.8, saadaan koosta taas tietoa, toivottavasti olisi VALTAVA VAUVA ja pääsisin samalla kerralla käynnistykseen! :stick:

Kohta neuvolaan turkasen väsyneenä. Tänään nukutaan koko päivä.
 
Täällä ois tänään 39+0 täynnä ja ei muita oireita kun jomottava häpyluu. Tosin oon kyllä asennoitunutkin ettei tässä vielä pariin viikkoon lähtöä tule.

Jos lähtis lasten kans kauppaa ja postiin ja mummulaan pyörähtään.

Sanle ja yksiöönsä kotiutunut masukki 39+0
 
jahas jahas.. se olis se maaginen päivä tänään täällä :D

40+0! :heart:

ja ei sitte oikeestaan mitään oireita. heräsin viideltä ihan pirteenä. ja toi saakelin hammas on TAAS tulehtunu |O prrrrrkl! nyt alkaa väsymys painaa, ja ajattelinki vaihtaa miehen kans osia kun se tosta herää :D saa kattoo esikoisen perään, ni mä vetäydyn hetkeks nukkumaan. ihan pienen pientä supistelua on havaittavissa. pikkusen ottaa taas tonne alaselkään, ja välillä vetää vasemman puolen reidestä, mutta eipä mitään suurempaa. esikoisen odotusaikana, mä olin tällä hetkellä tekemässä lähtöö sairaalaan synnyttämään :D jännät on paikat. toivottavasti pieni ny tulis tässä parin päivän sisällä. tänään olis kyllä ihan mahtava päivä synnyttää, kunhan oon ensin saanu ne päikkärini :LOL:

emilien ja pikkunen poks 40+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Ninzi ja petite
uaah on tää herääminen aina yhtä vaikeaa. ollut toi häpyluun alue/nivuset ihan tules koko tän alku viikon ainaki, luultavasti homma ei tule muuttumaan mitenkään enään tän loppuraskauden aikana. mutta enään viikko, että kaipa tän kestää. meil on ilmeisesti pojan kanssa samat fiilikset tosta heräämisestä aamusin, ainut et mun ei tartte vaan itkeä niin vuolaasti kun tähän todellisuuteen herää :D

vauva liikkuu tosi kivuliaasti tuolla sisällä kyllä, eilenki sellanen puolen tunnin monotus kylkiluihin ja tohon kylkeen enivei, sittenku oikein vaan yhtä pientä kinttua työntää ulos et hyvä ettei nahka repeä.. tekis mieli valittaa oikein olan takaa mutten viitti kirjoittaa niin ilkeitä :rolleyes: yritän leikkiä et nautin täst vikast viikost täysii ja sit tietenki joskus hmmh viimestään vuoden päästä haikailen taas tyhmänä raskauden perään :D on meidät naiset rakennettu niin fiksusti.

scarlettille voimia ja jaksamisia, ei nyt ihan päästy huonekavereiks!

tuntuu kyllä harvinaisen hölmöltä kun en muistanu eilen laittaa isille edes viestiä et hyvää syntymäpäivää, tänä aamuna tullut viesti että kakkukahvia olis tarjolla.. huomaa että ajatukset seikkailee ihan muualla. nyt pitää ideoida joku pikku lahja viemisiks :)

samunäiti&alex 39+2
 
Nyt tulee valivalia, joten skipatkoon ketkä ei sitä kestä :)

Mua vtuttaa kaksi asiaa:
A) ihmiset, jotka sanoo "lepää nyt kun vielä voit". Hitsit, mä en ole nukkunut sitten huhtikuun kuin parin tunnin pätkissä, sohvalla makoilu on närästyksen takia tuskaa ja olen ihan puhki. Kultaako aika ihmisten muistoto, että tää loppuraskaus olisi jotain ihanaa "lepäilyä"? Joo, ei tässä normaalia aherrusta ole, mutta olokin on kyllä kuin kidutetulla, joten ei lepoakaan ole.
B) ihmiset, jotka sanoo mulle, että tuossahan voi mennä vielä nelisen viikkoa. Joo, kiitti, mä tiedän! Niin tietty käy, vauva kasvaa masussa jättiläiseksi, istukka surkastuu, vauva pakotetaan synnyttää alakautta, juuttuu mun lantioon jne.

Anteeksi ja kiitos kuuntelusta, olen hieman negatiivisella tuulella taas yhden valvotun yön jäljiltä.

Onneksi tänään on neuvola.

Uusiäippä ja vaaveli 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: petite
uusiäippä juu juurikin toi "Nuku vielä kun voit" siis hitto olin jo kasaamassa rahoja palkkamurhaajalle seuraavasta vastaavasta heitosta, kerroin kaikille mahdollisille että kuule on niitä hiton univaikeuksia niin sitten samat ihmiset kertoo et nuku vaan. nuku jos ei pysty? miten hitossa sellanen on mahdollista? samaku sanois neliraaja halvaantuneelle että heiluttele varpaita! ai ei onnistu? no kokeile nyt! että juu kyllä ihmisillä on erittäin ruusuinen muisto siitä loppu ajasta. ainut jolta en ole tarttenu kuunnella tota sontaa on siskoni. ja nyt jos joku sanoo mulle tota nukkumis lepäily juttua niin joudun kyl käydä korvat putsaamas ja osottaa samuelia että ööh, nukun vai päivät pitkät ku toi tuhoo kämppää samalla, jepjep.. musta olis ihanaa että joku joskus sanois että juu, toi loppu raskaus on ihan paskaa. mutta ei kun pitää viimeseen asti yrittää sönköttää että on niin ihanaa että.
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:

Jenny90 Käsittämättömän törkeää kohtelua! On tosiaan totta, että leikkauspöydille on painoraja, mutta tuo lääkärin kommentti on täysin asiaton! Toivotaan, että potilasasiamies auttaa sua asiassa!

Repeämät: Hermostuttaa täälläkin ihan helkkaristi. Ja kun on tuo RAD riesana - tosin eilen hiukan helpotti kun ei voi Kirppua sokerivauvana kuulemma pitää kokonsa ja muun puolesta. Mutta silti. Äiti sano ku sille juttelin, että ei sitä huomaa eikä tunne kun muu tekee kipeetä samaan aikaan. Mutta silti. Neuvolalääkäri meinas ku tutki mun lantiota, että ei pitäs olla mikään ongelma ku häntäluu on oikeeseen suuntaan ja johonki väliin mihin pitiki mahtu nyrkki hyvin ulkopuolella niin ei kuulemma pitäs revetä. Aika näyttää...

Kyselijät; Vituttaa täälläkin. Suurin osa on ilmeisesti päättäny, että mä en ilmota kun Kirppu syntyy ja soitellaan vähintään joka toinen päivä, että eikö vieläkään? Mä oon oikeesti alkanu tykkäämään puhelimen äänetön toiminnasta - ei kiinnosta vastailla niihin taivasteluihin, että mikä kestää.. Jos olis musta kiinni, niin Kirppu tulis aika pianki ulos! Kaveri puhu musta viisaasti "jos aattelee koko raskausaikaa niin kaikista pisimmälle ja hitammalle tuntuu viikot siitä eteen päin ku raskaus on täysaikanen. Siihen asti aika lentää"

Scarletille tosiaan onnea matkaan!

(.)
Iltayöstä hankalan kipeitä supistuksia pari tuntia, mutta ohi menivät. Kirppu on vissiin laskeutunu alaspäin ku hikka tuntuu tosi alkaalla eli emättimessä.. Olisko enne?

Aattelin kiusata Kirppua ja kohtaloa, että vedän tänään kahvakuulajumpan - jos se sais jotaki aikaseksi...
 
Jenny90 Aivan uskomatonta! Olen ihan ällistynyt, ettei neuvola tiennyt noin oleellisesta asiasta, sinne kannattaa antaa palautetta myös. Lääkäri oli todella törkeä sanoissaan, enkä sinuna jättäisi asiaa siihen, jos vain voimia löytyy.
Minä synnytän Naistenklinikalla, eikä tutustumiskäynnin tai sairaalajakson perusteella ole mitään valittamista paikasta (ihmettelimme tosin näkemämme synnärihuoneen tummanvihreitä seiniä...) ja tapaamani kätilöt ja lääkärit olivat kivoja ja anestesialääkäri (huonetoverilla oli sektio) oli huumorintajuinen. Toivottavasti saat korvauksena mahtavaa hoitoa NKL:llä ja asiallisesti käyttäytyvät ammattilaiset.

Scarlett89 Sinulla on jännät paikat. Paljon tsemppiä!:)

Wiwi Tsemppiä!:hug: Aivan mahtavaa on se, että lähipiirissäsi on monta hoitajaa tarjolla, se on hienoa.

Uusiäippä78 Minä puolestani toivoisin, että useammat lähipiiristäni ymmärtäisivät, että vaikka laskettu aika on kerrottu, se ei tarkoita, että vauva syntyy juuri sinä päivänä ja se on deadline, johon mennessä vaaveli on maailmassa. Ei se niin ole, kuten kaikki täällä hyvin tietävät. Vauva voi syntyä viikko siitä, kaksi viikkoa siitä tai käynnistyksen tuloksena. Tässä vaiheessa eivät "oletteko synnärillä?" "missä olet?" "onko vauva jo syntynyt?" - kommentit vielä ärsytä, mutta sekin aika varmaankin vielä tulee, jos reippaasti yli mennään ja kyselyitä tulee kaukaisemmilta sukulaisilta. Mielenrauhani on pysynyt hyvänä osaksi päätöksestä olla mainitsematta odotusta facebookissa; eivätpähän kaikki ole utelemassa ihan turhaan.

Nukkuminen/lepääminen Tiedän olevani siitä helpommassa asemassa, että odotan esikoistani. Jos siis nukahtaisin päivällä, minun ei tarvitse vielä huolehtia siitä, että muut lapset hajottavat talon. Mutta silti: päiväunia ei ole nukuttu. Yöt menevät miten menevät; vessassa ravaan usein ja herään joka kerta, kun minun pitää vaihtaa kylkeä, sillä pitää varoa selkää ja häntäluuta, jota jomottaa yölläkin ja se ei todellakaan saa koskea patjaan tai sattuu lisää. Minäkin olen kuullut useita "nuku kun vielä ehdit" ja "lepää nyt" kommentteja. Ne jätän omaan arvoonsa, koska tiedän, ettei lepo ole lepoa ja entisenä vuodelepolaisena olen levännyt ihan tarpeeksi ja haluaisin nyt tehdä asioita rauhassa.

ON Häntäluu on huoleni ja tätä menoa pitää varmaan soittaa neuvolaan/synnärille ja kysyä, että kuinka normaalia tämä kipu on ja vaikuttaako se kuinka paljon synnytykseen. Äitini jo panikoi, että jatkuva kipu on merkkinä siitä, että vauva on jo niin iso, ettei mahdu laskeutumaan tai syntymään.

Luckygirl & Vintiö 39+5
 
Luckygirl soita ihmeessä neuvolaan/äippäpolille tuosta häntäluusta! Kuulostaa siltä, että pieni nikamatsekki voisi olla hyvä ennen synnytystä, jos noin kovasti kipuilee. Mulla oli joskus ei-raskaana sama juttu. Meni ohi kunnon satsilla buranaa ja parilla vodkapaukulla. Ikävä kyllä toi keino ei nyt taida olla mahdollinen :) ja panadol ei varmaan aja samaa asiaa.

Uusiäippä ja vaaveli
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Kiitos tsempityksistä kaikille!

Sain unen päästä kiinni puoli yhdeksältä joten supparit ilmeisesti loppui niihin aikoihin kahen pandolin ansiosta. Heräsin sit puol 11 kun mun äiti soitti mun miehelle että joko te ootte siellä sairaalassa :D Mies ihan pihalla ku heräs siihen soittoon ja en mä ollut sitä yölläkään herättänyt nii ei edes tiennyt että oon valvonut koko yön suppareiden takia. Täällä siis myös yksi yli innokkas mummo joka saa kyllä hermot kireälle välillä :stick:

Nyt on siis tullut vaan muutama laimea supistus että ei tainnut lähtöä tulla vielä : / Pitäisi varmaan yrittää vielä nukkua kun viime yön uni saldo on se 3 tuntia.

Repeämät pelottaa muakin mut ei niitä ehkä siinä synnytyksessä tuu niin ajateltua. Täytyy vaan olla liikaa ajattelematta asiaa. Tässä raskaudessa on kauheasti kaikkea mitä ei saisi ajatella liikaa kun rupeaa miettimään :D
 
Neuvolassa tuli TAAS käytyä ja oli oikein mukava sijainen siellä. :) Varattiin vielä yks aika neuvolaan maanantaille, mutta toivon niin kovasti etten sinne joudu enää menemään! Voi luoja että nää mahdollisesti viimeiset päivät kuluu tuskaisan hitaasti! Tänään on jotenkin ihan paska fiilis ja vituttaa kaikki asiat ja ihmiset.
Mutta siis kaikki tuntui olevan vauvalla hyvin ja mainitsin, että epäilin eilen housuihin lorahtaneen lapsivettä. En kuitenkaan soittanut synnärille, koska ajattelin että eiköhän sitä tule lisää jos se on lapsivettä. Ei sitä sitten tullut, mutta terkka sanoi että jos vielä tulee niin pitää selvittää asia synnärillä. Toivotaan, että lorahtais taas niin pääsis tarkistukseen! :D Epätoivoako? Ei suinkaan!

Kärttyinen ja malttamaton minea ja maha-asukki 40+4
 
Neuvola takanapäin, kaikki muuten ok paitsi SF mitta oli mennyt rytinällä ylöspäin. Viimeksi oli 35, nyt näytti 39, eli kuulemma yläkäyrillä huidellaan taas komiasti.
Lisäksi epäilivät vauvan olevan perätilassa. prkl.

Ensi keskiviikkona on se aika ultraan jossa tarkastetaan vauvan asento ja koko, kuulemma jos lähtö tulee ennen sitä niin ambulanssilla sairaalaan.

Voihan stressi.
 
Neuvolakuulumiset 40+0:

RR 109/79
Pissa: puhdas
Paino: +856/vko (Edelleen vaan nousee :mad: )
Turvotus: +
Sf: 34cm
Vauva: Rt, todella alhaalla ja pää ei enää heilu :heart:
Liikkeet: +
Syke: + reilu 130, tasainen ja hyvä syke

Varattiin sitten vielä ensiviikolle aika, eli 40+6. Toivon todella ettei tartte mennä, mut jos täytyy niin sitten soitetaan se yliaikakontrolli 41+3 päivälle. Onneks tekeevät kuulemma myös vkonloppuisin noita kontrolleja ja mulla tuo päivä on sunnuntai. Sanoinki että viimeistää siel kontrollissa käyn itkemää ja vaadin käynnistystä, kun baby on jo nelikilonen nyt... :LOL:

Ninzi & Tyllerö 40+0 (huutelua alakertaan että missä viipyy tyttönen !)

P.S. Täällä kävi jo mielessä että käsken miehen imurilla auttamaan vauvan ulos tuolta :LOL:
 
Surusilmät Tsemppiä ultraa odotellessa! Toivottavasti pikkuisesi ei kaikesta huolimatta ole perätilassa.

Minealle myös tsempitykset. Pidän peukkuja, että vauvasi syntyy ennen maanantaita.:)

Uusiäippä Kuvastaa varmaan pirteystilaani tänään, kun naurahdin mielikuvalle itsestäni kumoamassa vodkaa ja nappaamasssa särkylääkettä ja kertomassa muille, että hoidan häntäluutani.:D Viestisi antoi ekan kerran toivoa, että tämäkin kipu voi loppua, kiitos!:)

Ninzi Täällä nauretaan sille imuroinnille...:LOL:

ON Soitin neuvolaan ja terkka neuvoi kokeilemaan häntäluukipuun kipulääkettä ja lepoa, välttämään mahdollisuuksien mukaan pahimpia asentoja. Kokenut terkka sanoi, että on mahdollista, että tämä kipu saattaa ennakoida myös synnytyksen lähenemistä, sillä joillakin tulee ennakoivana merkkinä ihmekipua. Mieltäni rauhoitti se, ettei hänen mielestään tämä kipu enteile ongelmia synnytyksen suhteen tai megavauvaa; kuulma ihan pienetkin vauvat voivat aiheuttaa vastaavaa kipua osuessaan päällään sopivaan kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
ninzi toi imurointi vois olla ihan kätevää kyl jos toimis :LOL:

luckygirl mullaki on toi häntäluu kipeenä välillä ollut, yleensä kyllä kun alan miettimään niin oon istunut jotenki tosi "ergonomisessa" asennossa eli röhnöttänyt miten sattuu pitkiä aikoja paikoillaan.. toivottavasti lähtis särkylääkkeellä, ei oo nimittäin tollanen unta haittaava kipu mistään kotosin :kieh: toi olis kyllä hyvä että kun miehille tässä paasattu ettei nyt enää juoda tarttis niin ite alkaa vodka paukkuu kumoomaan :LOL:

surusilmät ultra tietoja odotellessa, aika komeesti oli näköjää pompannu sf mitta. onko sulla nyt ollut sijaisia neuvolassa kans et jos johtuuki mittaajasta? no mutta ainaki pääset kurkkimaan pikkuista ultraan, jotain positiivista ;)
 
Vyöhyketerapiassa käyty. Puoltoista tuntia se paineli ja hieroi jalkapohjia ja löysi kyllä kipeitä pisteitä. Siinä itse hierontasession aikana supisteli muutamaan otteeseen aika napakasti. Kipeiltä ei kuitenkaan tuntuneet. Hieronnan jälkeen tuntunut sellasta pientä jomotusta alavatsalla ja edelleen harjoitussuppareita ja lisäksi sellasia kipeitä tuikkaisuja siellä täällä vatsan ja selän puolella. Saa nyt nähä tehosiko tuo mitenkään vauvan ulostulosuunnitelmiin.. Tiedän kyllä että se toimii vain siinä vaiheessa jos se synnytys on ns. muutenkin jo käynnistymässä. Mutta hyviä kokemuksia ollut synnyttäjillä vaikka ei olisi juuri silloin käynnistynytkään niin se itse synnytys on ollut kivuttomampi, sujuvampi ja nopeampi kuin aiemmat ilman tuota :) Noh, toivossa on hyvä elää ;) Ainakin kakkonen tuli ulos vauhilla tuon hieronnan vaikutuksesta.

Huomenna olisi viimeinen neuvola ja sitten yliaikakontrolliin.. Tahon kyl taas nähä pienen ultrasta että on varmasti oikein päin ;) Pääsee kurkkimaan kuiten lymyäjää :p Ihana kyl tuo neuvola ku niillä on ultra siellä :heart:

Minea Täällä kans lorahdellut jotakin. Tuskin kuiten sitä lapsivettä ku niin vähän. On tää jännää :)

Jenny90 Aika uskomatonta soopaa lääkäriltä. Ei leikkauspöydillä ole olemassa mitään painorajoja!!

Kyselyt ei vielä hirveesti ärsytä :)

Tsemppiä vauvan saaneille ja onnea synnärille eiku siis... ;) :flower:

Numbatti ja harkitseva masukki 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: minea_ ja petite
Sateeton päivä, tuntuupa kivalta :)

luckygirl, kiva kuulla, että muutkin kunnostavat kotiaan tässä elämäntilanteessa. Onko pikkuasukkaasi reagoinut koviin ääniin, tai kuuluuko teillä kovaa meteliä? Minä olisin tyytyväinen, jos saataisiin ikkunat ja ovet edes paikoilleen ja suihku käyttöön. Muuten ei niin kiire olisikaan. Melkoinen veto huushollissa, kun kaikki lävet auki ja ulkona +8 astetta.

Kylläpä Porvoossa osataan olla mulkeroita. Jenny90 tsemppiä!!! Vie ihmeessä asia eteenpäin. No pääset varmasti parempaan paikkaan synnyttämään :)

Scarlett89, kyllä fb-ryhmä on perustettu ja siellä jo jonkin verran on keskusteluakin käyty. Ota yhteyttä Ninziin tai Jenny90:iin niin pääset ryhmään.

Jaksamisia kaikille!

Haituliina ja Takku 38+2
 

Yhteistyössä