**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Onnea vaavin saaneille! :heart:

Laitanpa minäkin pientä synnytyskertomusta, mitä nyt tilanteesta muistan.
En ymmärrä miten te muut noin tarkasti saatte kaiken kirjoitettua :LOL:

Eli sunnuntaina 26.6 ei ollut minkäänsortin tuntemuksia koko päivänä, iltaisella sitten kymmenen aikaan läksin pesemään kutiavaa vatsaani vessaan ja masua kuivatessani huomasin että sieltähän valuu tavaraa ja huusin miehelle että nyt taitaa mennä lapsivedet. Aluksi oltiin hiukan epäileväisiä että olisikohan ollut pissaa ja virtsankarkailua kun ei ollut sitä tyypillistä imelää hajua. No, tunnin päästä soittelin kuitenkin synnärille että mitä tehdään josko vaikka sitten olisikin ollut lapsivettä.
Käskivät tulla ambulanssilla paikalle sillä vauvan kiinnittymisestä ei ollut varmuutta.
Supistuksia ei tässä vaiheessa tullut vielä yhtään.
Ampparissa rupesi loratelemaan enemmän ja synnärille päästessä pöydälle makaamaan tulikin vettä sitten ihan kunnolla ja ilman testiäkin oli selvää että se oli menoa.

Ottivat osastolle sitten ja jäätiin odottelemaan että synnytys käynnistyy. Tulehdusarvoja seurattiin koko ajan.
Kipeät supparit alkoi 03.30 aikaan yöllä, sain särkylääkettä ja auttoi hiukan.
Mieshän oli kotosalla yön ja sai tulla paikalle vasta 12 aikaan seuraavana päivänä.
Kivuthan ne paheni aamusta ja käyrillä seurattiin supistuksia, jotka eivät aluksi piirtyneet, vaikka sattui jo paljon. Lääkitystä ei voitu määrätä ennenkuin käyrät saatiin kuntoon. Kärvistelin siinä sitten hetken kunnes vihdoin saatiin lupa lääkkeille, eli kankkuun pistettiin jotain kipulääkettä. :confused:
Auttoi hetken aikaa, kunnes kivut alkoi olla sietämättömät ja kello läheni 12.
Tässä vaiheessa olin jo niin tuskissani ja mitkään kipulääkkeet eivät enää auttaneet että soitin panikiissa miehelle että tulee paikalle ja äkkiä. Tässä vaiheessa itkin ja tärisin kuin horkassa, sanoin etten kestä enää.
Hoitajat huomasivat että mulla alkoi olla tukala olo, alkoivat valmistella lähtöä saliin.
Saliin mennessä olin vasta auki 4cm, ja sain heti epiduraalin sillä olin todella kipeä. Tästä vaiheesta en muista hirveästi mitään, olin melko taju kankaalla.
Ilokaasua hengittelin muutaman kerran mutta ei todellakaan ollut mun juttu.
Kivut oli jotain ihan hirveää ennen epiduraalia, loppuaika menikin sitten ihan mukavasti , puudutus onnistui hyvin. Salissa odoteltiin jonkun aikaa ja odoteltiin että avaudun lisää. Epiduraalin takia pissaaminen ei onnistunut synnytyksen aikana ja jouduttiin katetroimaan 3x. Tätähän pelkäsin etukäteen sillä aikasemmin tämä toimenpide ei ole minulla onnistunut. Nyt kuitenkin kaikki meni hyvin.
6cm päästyä avautuminen loppui ja laitettiin tippa joka auttoi asiaa sitten etenemään. Paineen tunne alkoi sitten lopulta olla kova ja sain luvan alkaa ensin yksin kevyesti ponnistelemaan. Pikku hiljaa tunteen voimistuessa ja paineen kasvaessa siinä ponnistellessani ymmärsin että alkaa hetki olla käsillä ja äkkiä kätilö siihen paikalle auttamaan. Ponnistaminen onnistui alusta asti loistavasti, meni nappiin ja oikeaan suuntaan. Supistukset tunsin voimakkaana paineentunteena joten oli helppo ajoittaa työnnöt oikeaan aikaan. Ponnistusvaihe kesti muistaakseni tunnin verran. Loppuvaiheessa oli vain ihan tuskaisen kuuma, hiki valui ihan solkenaan ja meinasin kuolla siihen kuumuuteen. Mies ja avustava kätilökin yritti epätoivoisesti tuulettaa mua lehdillä ynnä muilla, joka hiukan helpotti :LOL:

Välilihaa jouduttiin lopulta leikkamaan mutta muuten synnytys meni kaikenkaikkiaan hyvin.
Poika syntyi 21.33, iskä pääsi hoitamaan pientä kun minä jäin tikattavaksi paikalleni. Eipä loppunu kivut synnytykseen vaan piti kärsiä vielä sen jälkeenkin. :kieh:
Tikkaus sattui ja kirveli niin maan pirusti.

Synnytyksestä jäi kaikenkaikkiin positiivinen ja hyvä mieli, kokemuksena tapahtuma oli kuitenkin melko hurja. :)



Ss ja Poju 6vrk :O
 
Täällä olen vieläkin.. Yö kärsitty välillä pahoistakin menkkakivuista mutta siinä kaikki. Nyt en nouse sängystä ylös, jos sillä keinoin sais kivun pysymään yllä. Mies saa hoitaa aamupalan ja kaurapussin lämmityksen :) Toivottavasti ens yötä ei tarvii kotona viettää.

inieh ja yksiössään viihtyvä tyyppi 40+6
 
Minäkin vielä vatsani kanssa pyörin.... Alkaa jo ahdistaa, kun päivät ja illat menee supistusten ja menkkakipujen kanssa, mutta sitten kun menee nukkumaan niin yöllä ei tuu ku muutama kipee supistus :(.

Onnea kaikille vauvansa saaneille, olen varmaan viimeinen meistä joka saa nyytin syliin....

Tai-a 40+4
 
Minutkin saa lisätä jatkokeskusteluun! minea_ ja poika 14.8 rv.41+2 3440g ja 52cm. Py 35cm.

Käytiin reissussa ja parin tunnin ajomatkat molempiin suuntiin meni hyvin. Poju nukkui matkat. :) Toki piti ajoittaa aina silleen, että vauva oli syönyt ja vaippa vaihdettu ennen lähtöä.

Tikit kyllä kiristää, senkin takia että haava alkaa kasvaa takaisin umpeen. Mulla on parantunut tosi hyvin, haavaa ei edes tunne muutakuin silloin, jos on seissyt tai kävellyt pitkään. Tikit varmasti sulaneet jo aikoja sitten.

Poika nukkuu parhaillaan, on kyllä niin valloittava tapaus :heart: Taidanpa itsekin mennä vähäks aikaa torkkumaan!

Minea ja murunen 2vkoa 5pvää
 
Viimeksi muokattu:
Coco-85 Paljon onnea pikku prinsessasta!:flower:

lupo Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:

inieh ja Tai-a Jospa siellä tositoimet olisivat jo lähempänä...? :) Pidän peukkuja teille ja muille kärvistelijöille.:)

Paljon tsemppiä kärvistelijöille, kyllä ne pikkuiset vielä ilmestyvät. :)

Luckygirl & Vintiö 9vrk
 
Viimeksi muokattu:
Moi,
Mut saisi kans lisätä jatkoketjuun!
Penni79 ja tyttö 31.7.2012 (rv 38+3), 3090g ja 49 cm

Meillä takana ekat mökki ja mummolareissut, onnistui matkustus niin omalla autolla kun bussillakin. Kunhan syöttää juuri ennen lähtöä niin kaukalossa nukkuu sitten.

Nukkuminen: Tyttö nukkuu max 2.5 h putkeen, yöllä herää tissille 1,5-2 h välein. Korviketta saa alkuyöstä isältään ja silloin saattaa nukkua tuon 2,5h putkeen. Heräilyä siis on ja saattaa syödä 45 min yhtä tissiä.. Eli lisämaitoa on annettu koska tarvetta tuntuu olevan.

Penni ja pikkuinen 1kk
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Noniin, koetetaanpa kirjotella synnytyskertomusta ennenkuin ukkeli herää syömään:

ELi sunnuntaina vielä hehkuttelin, että ei tämä taida syntyäkään. Koko raskauden ajan olin vitsaillut, että taitaa sitten syntyä matkalle, meillä kun synnärille matkaa siis päälle 200km.

Illalla sanoin miehelle, että on jotenkin olo, mutta laitettiin sen piikkiin, että oltiin grillattu aiemmin ja söin mausteista possua. Sitten laitettuani vanhemmat lapset nukkumaan ja istuuduttuani koneen ääreen feispuukkiin tuntui kunnon rusahdus ja kas kummaa lorahti housut märiksi. Eikun kipin kapin vessaan ja miehelle toive tuoda kuivat pikkarit ja side. Siinä piti sitten pähkäillä, että mitä tehdään, kun aiemmin viikolla neuvolassa todettiin ettei vauva ole vielä kunnolla kiinnittynyt ja täällä määräys, että silloin mennään ambulanssilla sairaalaan. Päätin sitten odotella, josko lorahtelisi lisää tai alkaisi supistaa. Tämä siis klo 21:15.
Eipä mennyt kuin vartti ekaan kunnon supistukseen. Mies paineli ulos autoa laittamaan valmiiksi ja minä katsoin leffaa odotellen seuraavaa supistusta. Ja sehän tuli. Pähkäiltiin keskenämme mitä tehdään ja päätin soittaa pikkuisen yli klo 22 synnärille ohjeita saadakseni. Sieltä todettiin, että ambulanssin kyytiin vaan ja heti. Lapsivettä lorahteli kaiken aikaa pikkuisen.

Kyyti tuli noin klo 22:30, onneksi olivat kuitenkin meidän omassa tk:ssa sopineet varalta soittavansa kätilön sinne odottamaan minua ja tarkistamaan tilanteen. Sinne siis. 8km matkalla tuli sitten 3-4 kunnon supistusta, huh.

Tk:ssa kohdunsuu auki 3cm eikä kanavaa enää ollenkaan, supistuksia tuli 3min välein. Luojan kiitos kätilö tuumasi tulevansa ambulanssiin mukaan, kaiken varalta. klo 23:11 lähdettiin kohti synnäriä. Miehelle, joka jäi kotiin lapsenvahtia odottamaan soitin tässä vaiheessa ja pyysin tulemaan perästä, mutta ettei ole kiirettä...

Ekat 60km meni ihan jees, kätilön kanssa juteltiin aina supistusten välillä. Sitten alkoikin tulla supistuksia 2-3 sarjassa ja ihan piti jutut keskeyttää, että sai hengiteltyä. Puolen yön jälkeen alkoi ponnistuttaa, mutta reunaa oli vielä jäljellä, joten läähättäen ohitettiin ponnistamisen tarve. Klo 00:30 alkoi toden teolla jo pinnistamisen tarve, mutta vielä oli 9cm auki, hiukka odottelua sitten siis. Klo 00:52 kätilö käski kuskin pysäyttää, kun pojan tukka näkyi, tässä vaiheessa synnärille oli noin 20km matkaa jäljellä. Ja ihanaa, sitten saikin ponnistaa, 2min kuluttua poika oli maailmassa! Siitä soitto iskälle sitten heti kun oltiin kuultu eka kiljaisut, isi ajeli noin 80km perässä ja tuli sitten sairaalalle.

Eikä ollut edes paha kokemus, en aiemmissakaan synnytyksissä ole tarvinnut kivunlievitystä, niin en sitä nytkään kaivannut. Ompahan mitä pojalle sitten isompana kertoa, ambulanssikuski laittoi s-postiin kuvankin syntmäpaikasta, jonka oli kämerakännyllään ottanut :)

Nyt ollaan siis kotona ja joukolla ihmetellään pientä miestä.
 
Rautahammas Jotenkin ihanan seesteiseltä kuulostaa sun kokemus, vaikka varmasti on ollut jännitystä kun ambulanssi ei ehtinytkään perille.. Onneksi kätilö tuli mukaan :)

( . )Täälläpä ei enää edes vitsailut auta, mä nostan nyt lapaset pystyyn ja totean että ei tää kyllä synny ilman ulkoisia apuja. Äidille räjähdin pari tuntia sitten puhelimessa että en jaksa nyt puhua kun ei tää )(/&%(/)/&%( synny ennen joulua kuitenkaan. Sit tulikin ihan hysteerinen itkukohtaus ja menin sänkyyn vollottamaan :'( Limatulppaa irtoili aamupäivällä viimeks taas mut muuten olo ihan normaali. Huomenna neuvolaan näyttämään komeaa tulipunaista ihottumaani. Laittaispa lähetteen polille. Mulla hajoaa pää :stick: :headwall: :(
 
Mulla on niin paha mieli inieh'n puolesta :( Kun osais mitenkään näppikseltä käsin lohduttaa, tai edes kirjoittaa mitään järkevää. Tosi inhottavaa kun olotila on tuollanen :hug:

Pitkähkö ( . )
Ite tulin just TYKSistä. Olin tänään tallilla hevosta hoitamassa ja juoksutin sitä liinassa kentällä. Sinäänsä ihan tuttu juttu, mut nyt se jostain syystä päätti laukassa lähteä kiskomaan itseään ympyrältä pois päin ja mä tietty tyhmänä kiskoin kaksin käsin takas itteeni päin sitä tyyliin "et sä sinne nyt mee". No.. Vaikka näitä raskauskiloja nyt onkin kertynyt ihan hemmetisti, niin tommonen lähemmäs tuhannen kiloa painava kylmäverinen, vielä rodultaan vetohevonen, kiskoo meikäläisen aika kevyesti nurin jos niin päättää. En tiedä lensinkö suoraan mahalleni vai polvien kautta, mut käsillä en ainakaan ottanut vastaan koska pidin kaksin käsin siitä juoksutusliinasta kiinni ja raahauduin pienen matkaa perässäkin ennenku irrotin siitä liinasta.

Liikkeitä tuntu kyllä heti vatsassa, et niiden puolesta en säikähtänyt mutta soitin TYKSiin, kerroin mitä oli käynyt ja he jätti sen omaksi päätökseksi lähdenkö tarkastuttamaan tilanteen vai en. Lähdettiin äidin kanssa sitten. Tunnin verran makoilin käyrillä, ottivat sydäntä ja supistuksia ja mulla oli naksutin jota painelin aina kun tunsin liikettä. Erittäin eloisaa käyrää kaikin puolin, tuli siis noita kivuttomia suppareitakin ja hoitsut siinä vähän mietti et varmaan joudun yöksi jäämään.

Pääsin lääkärin tutkittavaksi, hän ultrasi ja tsekkas kohdunsuun ja kaikki ok. Muhun ei sattunut kaatuessa, ei sen jälkeen, ei vuotoja, outoja tuntemuksia, ei mitään. Istukassa ei kalkkeumaa, ei verenpurkautumaa tai mitään vaikka mulla se on tossa etuseinässä et ois luullut osumasta jotain tulleen mut eih. Pääsin lähtemään kotiin ja täällä sitä ollaan. Kun kerran kaikki on ihan ok, niin toivon hiukan että tuo kaatuminen jollain tapaa sai jotain aikaiseksi ja tää homma edistyisi tästä. Tän lääkärin painoarviosta mä en tykännyt... Hänen mukaansa 4000g +-500g. Silloin vajaat 2vk sitten tiistaina sokerikohon takia olleessa ylimääräisessä ultrassa oli arvio 3300g. Arvioitahan nuo on aina eikä niihin kannata liiaksi luottaa mutten kyllä kauheasti ilahtunut tuosta neljän kilon arviosta :(
 
Jatkoketjuun tulisin mukaan eli Sulo-Sylvia ja Hilda 30.7. (rv39+1) 3700g ja 52cm

Muitten juttuja pystyy lukeen suht hyvin samalla kun tyttö on tissillä, mutta kirjottaminen onkin sitten vaikeempaa ja omat kommentit jää aika vähiin. Mutta jospa sillon tällöin ehtii jotain kirjoitellakin.

Kovasti voimia kaikille joilla synnytys vielä edessä!
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
onneks kertomus kaikki oli kuitenki hyvin! kylläpä pomppas sydän kurkkuun tällä mammalla ku juttua luin. mutta jännä tosiaan ettei mitään tuntemuksia syntynyt koko jupakasta :O luulis et tollanen retuuttaminen jotain aiheuttais!

inieh täält tippuu sympatiat pisteet sulle täysin! vaikka se kesti vaan hetken niin sektion jälkeen se lääkekutina oli aivan kauheaa, siis kehosta ei vaan löytynyt paikkaa josta en olis kutissut niin sitten tollanen montapäivää jatkuva kutina niin vähemmästäkin tulee hulluks :( mee nyt ihmees lääkäriin/soita neuvolaan et laittaa lähetteen ä-polille tms. ei toi enään mitään normaalia kutinaa voi olla.
 
samuelinäiti No ainut mikä nyt aamusella kolottaa on omat lihakset. Tää on niin tällästä, ei noita saa savustettua ulos millään jos ne ei itse sieltä oo tulossa. Mähän oon ekalla kolmanneksella täräyttäny autolla ojaan ja lentänyt hevosen selästä kyljelleen jäiseen maahan kun en osannut vetää varman päälle ja menin ilman satulaa, kun en tällöin raskaudesta vielä tiennyt. Tokalla kolmanneksella kun en edelleenkään silloin vielä tiennyt, suoritettiin raskas muutto siskopuolen kanssa ja ravattiin painavien kamojen kanssa ylösalas edestakas ja kroppa on muutenkin ollut kovilla kun mun syöminen oli tuolloin vähän huonoa, ei säännöllistä ja jatkuvasti verensokerit ja nestetasapaino heittelehti kun jotenkin oli sellanen hälläväliä-fiilis eron jälkeen. Ja nyt sitten mäjähdin mahalleni sinne hiekkaan ja ei mitään. Tää pikkumies tulee olemaan erittäin hankala lapsi vielä kaiken sen perusteella mitä on kestänyt.

Harjotussuppareita sain ehkä eilen illalla ja alkuyöstä vähän enemmän kuin normaalisti, se on kaikki mitä omien lihaskipujen lisäksi eilinen "ilmalento" sai aikaiseksi. Tyyppi muljuttelee ja venyttää vatsanahkaa tuolla vaan tyytyväisenä. Ei väkisin sitten!
 
Kertomus; Onneksi ei käyny pahemmin. Paljon kaikenlaista sullekki on kyllä sattunu - mutta oiva esimerkki, että normaaliraskaus kestää aika paljon ku äidin masu suojaa.

Inieh; Mulla kutisee jalkoja. Ne on ihan verillä ku mä raavin niitä yökaudet. Neuvolasta on laukkuutettu labroissa monia kertoja millon toxemian pelossa ja millon hepatoosin pelossa, mutta kumpikaan ei vaivaa. Toivottavasti sä saat avun tuohon kutinaan!


(.)
Täällähän mäkin notkun... Hitto, elokuu meni jo ja Kirppu jumittaa vaan sisällä... musta alkaa tuntumaan, että tää menee lokakuulle, jos sais itte päättää... Viikon päästä tasan on käynnistely, joten nyt on joku päivä, mihin pitää kestää ja itetää että sillon lähtee varmasti pihalle. Mutta siltiki soisin tämän ulostautuvan luomuna mielummin, olis lempeämpi. Isänsä yritti eilen tökkiä masuun, että ulos sieltä - toinen innostu vaan mylläämään kipeesti...

Taika ja ittepäisempää ittepäisempiki Kirppu 40+6
 
:mad: Neuvolassa käyty. Pisti mut huomiseksi labraan maksa-arvoihin vaikka oli kyllä samaa mieltä että tää on selkee raskausihottuma. Mutta sit KUN menen lauantaina 41+5 yliaikakontrolliin Päksiin, ni ne kuitenkin lähettäis sieltä verikokeisiin. Mutta. Tää kuulemma ei ole täällä syy käynnistää. Ei vaikka kuinka raapis nahan rikki. Kesällä kuulemma oli samassa neuvolassa ollu toinen tapaus, joten ei nyt tälle alueelle pitäis osua vuosiin enää tällästä, kun tosiaan osuu 0,5% odottajista. Tosiaan viime yö oli jo ihan tuskaa kun ei pystyny oikein nukkumaan raapimiselta (tai jäätäviltä menkkakivuilta) ja muutenkin oon niin valtava jo, että asentoa on vaikea löytää. Sori nyt tää nitinä ja narina mut en tiiä enää mitenpäin olisin.

Onhan meitä muitakin palloja vielä, ainaki minä ja Kertomus, joten sinnitellään me vielä :)

:headwall:

Äärettömän kypsä inieh ja tyyppi jolla ei kiirettä 41+0 POKS!!
 
Taika78 Sitä se lääkärikin sanoi eilen, että lapsivesi ja äidin vatsanpeitteet tässäkin on vielä vauvaa suojannut niin hyvin ettei mitään käynyt, vaikka ollaankin jo näin pitkällä ja tuntuu että vauva ois tosi pinnassa, ihan nahan alla jo. Mut ilmeisesti tosiaan kun raskaus on sujunut hyvin ja normaalisti ilman mitään ylimääräistä, niin vauva ja roippeet on hyvässä kunnossa niin ei "pienet" tärähtelyt ja osumat saa vahinkoa aikaan. Kyllähän noita viimesillään olevia muksahtelee kevätliukkaillakin tai kaatuilee muista syistä, jos ei sohvan tai sängyn pohjalle ja kotiin neljän seinän sisälle jää niin aina on jotain riskejä ulkomaailmassa.

inieh Just... Että ei syy käynnistää. No ei käynnistys tietty kiva juttu ole, mut jos nyt pikkuhiljaa meistä kaikista muutenkin tuntuu et käynnistykseen mennään niin eikö se sitten ois jo äidin edun mukaista käynnistää aikasemmin kun olo on tuo ja pian on nahat riekaleina joku aamu kun heräät. Tyhmää ettei omaan kroppaansa voi tossakaan tilanteessa vaikuttaa :mad: Ja tuo, että teidän alueelle ei pitäs osua vuosiin nyt vastaavaa tapausta onkin tosi helpottava tieto hei!

Mulle on jo muodostunut tavaksi tuo, että heräilen siinä 8-9 aikaan, oon hetken hereillä ja meen takas sänkyyn ja koisin puoleen päivään, helposti ylikin. Tosin, kun ei tässä muutakaan ohjelmaa ole niin mikäs siinä nukkuessa. Neuvolat on pari kertaa viikossa tietty, tänään 14:30 ja äiti mua aina luokseen pyytää syömään ja kahville mut nekin on sitten vasta iltapäivemmällä ni aamupäivät voi hyvin vain nukkua.

Kertomus ja nuorin (?) viivyttelijä 40+3
 
Kertomus Hurjalta kuullosti, onneksi kaikki on kuitenkin hyvin. Oli varmasti hyvä kuulla, että pikkuisella on kaikki kunnossa. Pidän peukkuja, että sinun kohdallasi painoarviossa ollaan kuitenkin lähempänä niitä pienempiä lukuja.

inieh Jospa pikkuisesi on vihdoinkin kuullut toiveesi ja päättänyt saapua pikku hiljaa maailmaan...? :) Tuo kutina ei minustakaan kuullosta tippaakaan kivalta, toivottavasti siihen löytyisi jokin apukeino ja pian.

Paljon tsemppiä vielä odottaville! :)

Luckygirl & Vintiö 10vrk
 
Juu tähän ihottumaan kun ei muuta lääkettä ole kun synnytys, menee kuulemma sen myötä sit ohi. Tosi helpottava tieto joo :| Muakin ärsyttää ettei voi käynnistää tän ihottumankaan vuoksi, mut toi PHKS on vähä tommonen laitos.

Ehkäpä me päästään lähtemään lähiaikoina sairaalaan syystä tai toisesta, mut toivon nyt että ens yönä kuitenkin, koska mun pitäis muuten olla ennen labraa 12h paastolla ja ei kyl tuu onnistuu :kieh: Soitin sinne synnärille ja sieltä sanoi täti että jos vielä tulee sitä vettä joksi sitä epäilen niin sinne testattavaksi, mut ei vaikuta siltä et nyt pitäis sinne kaahata heti. On kuitenkin vaan vajaa pari kilsaa matkaa. Ja siitä käynnistä kun menee sit se poliklinikkamaksu niin odotellaan senkin vuoksi..

Odotellaan ja raavitaan.. :stick:
 
Inieh, toivotaan että nyt olisi lähdön paikka. Se ei merkitse mitään, että kipuja ei tunnu. Itsellä kuitenkin ensin tuli tosiaan niitä limatulpan riekaleita, mutta mitään isoa könttiä ei ollenkaan tullut. Sitten alkoi kyllä supistukset, mutta vasta vaaleanpunaisen nesteen vuoto oli se, joka kertoi mulle että synnytys alkoi. Täällä pidetään peukut pystyssä. :wave:

Itse käyn monta kertaa päivässä jännäämässä täällä, että onko kellään merkkejä. Joten hengessä ollaan mukana vielä teidän jämälaistenkin kanssa loppuun asti :D Ja tietenkin sitten mielellään lukee ne synnytyskertomuksetkin kaikilta, jotka sen haluaa jakaa. Ne on aina niin erilaisia ja minun mielestä ihania luettavia, vaikka joskus onkin "kauhua" matkassa...

Kertomus, onneksi ei käynyt pahemmin. On se vain ihmeellistä, kuinka hyvin ne vauvat on suojattuna.

Jostain luin, että synnytys käynnistyy vasta siinä vaiheessa kun istukka alkaa näyttämään heikkenemisen merkkejä ja aiheuttaa sikiön hormonituotannon lisääntymisen ja tätä myöden äidin hormonituotannon käynnistymisen, joten siis ei kai noita apukeinoja ole siihen käynnistämiseen itsekseen. Se täytyi itsekin todeta useaan otteeseen. (tosi lohduttavaa varmaan lukea tällaistakin tietoa)

Terv. Hormonihullu Pumppa
 
  • Tykkää
Reactions: inieh
Vitsit mä kyllä toivon niin että inieh pääsis jo tositoimiin. Hyvältä kuulostaa ainakin :) Multa tuli sillon 38+4 jälkeisen ultra-rönkkimislääkärikäynnin jälkeen seuraavana päivänä lapsivettä se pieni lorahdus ja sitä seuraavana päivänä oli vaaleanrusehtavaa vuotoa ja elättelin silloin toiveita että ehkä pian! Kun googlekin kertoi et sen värinen voi liittyä limatulpan irtoiluun. Mut pyhpah... Ne oli jotain ärsytyksestä johtuvia vaan kun se lääkäri teki tosiaan melkosen kovakourasen sisätutkimuksen ja ihan hilauduin väkisin taaksepäin siinä tutkimuspöydällä kun tuntu niin ilkeeltä.

Tänään kävin kääntymässä neuvolassa, perjantaista pudonnut painoa 1,5kg, jeee =) Alapaineet nousseet taas viime kerrasta... Alapaineita en muista ja korttia en jaksa hakea :D mut perjantaina oli ylät 150 ja tänään 149, niissäkin tapahtunut nousua kyllä verrattuna aiempiin. Tiedä sit miks... Mut toi painonputoaminen on ihan jees. On mulla kyllä kengät mennyt nyt pari päivää vähän helpommin jalkaan et ehkä niitä nesteitä on jollain ihmekeinolla vähän hävinnyt, en tiedä... Ja nyt puhuttiin jo käynnistyspäivästä, 41+5 eli mikäli sinne asti mennään ja otetaan kovat keinot käyttöön niin se on sitten ensi viikon keskiviikkona.
 
Heippa,

Tsemppiä teille viimeisille odottelijoille! Niin sympatiseeraan tota kutinatuskaa, Inieh; kuulostaa melkeen kidutukselle... Pitäkää vaan ketjua yllä loppuun asti. Itse ainakin käyn täällä lukemassa teidän kuulumisia. Ja kaikkien synnytyskertomuksista olen myös kiinnostunut :)

Jatkopinoon haluaisin mukaan tiedoin
mennikkö ja röhisijä-poika 12.8, Rv.39+0, 52 cm, ja 3788 g, py 37 cm

Kiitos! Eihän tämä vauvan hoito mitään salatiedettä ole, mutta jotenkin kymmeniä kysymyksiä ja pohdintoja tulee päivän mittaan mieleen aina..

Mennikkö
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Moikka,

Täällä myös yksi jatkoon haluava äiti ja kovasti läheisyyttä kärttävä pikkuneiti.. pioni78 ja Rontti 7.8. (40+1) 50 cm ja 3548g tyttö. Kaikki on mennyt meillä tosi kivasti, mutta tuntuu, että nukkumisen, syöttämisen, vaipanvaihtojen ja pienokaisen viihdyttämisen jälkeen ei juuri tuota omaa aikaa ole jäänyt.. Osittain varmasti aika auttaa, kun tulee rutiinit, mutta nyt yllättyy joka pv, miten nopeasti on taas aika mennyt.

Pioni78 ja Rontti 3 vko ja 6 pv
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti

Yhteistyössä