Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

Tuohon ulkona käymiseen sen verran, et itsehän olin ensimmäistä kertaa iltaa viettämässä 1kk synnytyksen jälkeen. Mies pärjää tytön kanssa vallan mainiosti ja rauhottuukin miehen kans paremmin ku mun, joten en tuntenut jättäväni neitiä "heitteille", eikä niin ajatellut kukaan mun kavereistakaan. Mun äitihän tunnetusti taas oli sitä mieltä, että mä en sais käydä missään ennenkä neiti on vuoden.... Mutta enpä jaksa murehtia. Mun lapsi ja mun päätökset. Hyvinpä neiti pärjäs iskän kans kaksin ja mäki olin ihan eri ihminen ku kävin ihmisten ilmoilla. :)

Meilläkin kynsiä on leikattu siitä 2vkosta, tosin se on nyt vaikeutunut kun neiti ei yhtään tykkää siitä ja heiluttelee vaan käsiä.. Täytyy tehdä se aina kun toinen nukkuu... Ja varpaankynsiin ei olla koskettu, koska ei oo kyl ollu tarvetta. Tuntuu et ne ei ees oikeen kasvakkaan..? :eek:

Ja nyt pieni avautuminen. Meinaan olla hieman räjähdysherkkä tällä hetkellä.. Jälkivuotoa kesti 4 vkoa ja nyt on ollu 2 vkoa vuotamatta. Tänään sit ilmeisesti alko menkat, tai jotain.... Miksi helvetissä ei voinu pysyä pidempään poissa?? Ei olla viel ehditty ukon kanssa seksiä harrastaa ja taas viivästyy ihan koska tuo perä vuotaa. Lisäks mietin et noi pillerit ku alotin, niin saattaa kuulema olla että vuotaa koko aika tai pysyy kokonaan poissa, no nyt sit hirvittää et mulle käy tuo eka vaihtoehto ja vuodan tyyliin seuraavat 3 kuukautta! Ärh..
 
rilluttelusta ( :D ) oon jo kaks kertaa käynny. eipä miehellä ongelmaa ollut. itse en ottanu mitään stressiä, ekan kerran taisin lähteä kun Alex oli 5vk ikäinen. toinen kerta oli sillon ristiäisten jälkeen. alkanu vähän kyrsimään se että tupakkaa tekis mieli. onhan tässä kohta vuos oltu ilman ja se on niin hieno saavutus et en haluis pilata nyt tätä et aloittais uusiks. toistaseks pystynyt olemaan ilman mitään maisteluita mut kyl toi tupakointi aika käsi kädessä kulkenut juomisen kanssa ..
 
Itsehän sain tupakanpolton heitettyä pois vasta 2 päivää ennen synnytystä. Yritin ja yritin raskauden aikanakin, mut aina itsekkyys ja omat mielihalut voitti. Sitten 2 päivää ennen synnytystä heitti yksinkertaisesti haluttamasta tupakkaa. Oon kyl sillon ku olin viihteellä niin polttanu vähän ja yhtenä iltana kun otin pari niin poltin kans joku 2 tupakkaa, mut sillon ku oon tienny et imetän kohta ja oon kotosalla, niin en. Nykyään kyl haluttaa joka välissä kun neiti itkee yms..

Onko teillä joillain heittänyt yhtäkkiä huolimasta tuttia, vaikka muuten ois hyvin huolinu? Samaan aikaan tuon tuttilakkoilun kanssa alkoi sit tissin huutaminen ja tissillä nukkuminen, vaikka aikaisemmin on aina syönyt kun tissille pistänyt.. Meinaa myös alkaa itkemään välillä tissillä ollessa ja kun koittaa pois ottaa kun ei kerta syö, niin viimeistään kun alkaa röyhtäyttään, alkaa itkeen... Ei kylläkään nälästä vaan siitä, että pitäs vaan päässä nukkuun tissin viereen...???
 
Täällä on illanvietto takanapäin. :) Vaikka olikin mukava ilta, en hetkeen kyllä toista kertaa lähde. Uskomatonta mutta totta, sain 3 siiderin jälkeen pienen krapulan. Olo on suoraan sanottuna kuin teinillä :LOL: Taitaa kyllä tuo alkoholi jäädä hyllylle hetkeksi, jos noin pienestä pukkaa huonon olon.

Iskällä ja pojalla oli mennyt ilta ja syötöt oikein hyvin, turhaan stressasin asiasta. :)

Meillä olisi huomenna neuvola, saa nähdä miten paljon poika on kasvanut :)

Maito Saako kerran lämmitettyä maitoa lämmittää uudestaan mikrossa?
Syöttelin aamulla poikaa ja käytiin syötön välissä vaihtamassa vaippa ja takaisin tullessa oli maito hieman kylmettynyt ja poikahan ei sitä suostunut enää syömään. Eli saako sitä lämmittää enää uudelleen kun edellisestä kerrasta on kulunut vain ihan vähän aikaa?

Jälkivuoto Mullakin kesti sen 5vk. Nyt on parina päivänä tullut pyyhittäessä hiukan verta, ihan pientä tuhruttelua. Lisäksi alavatsaa särkee aika-ajoin, varsinkin oikeaa munasarjaa, ihankuin olisi ovulaatio :S Eilenkin sattui aika pahasti. Eihän siellä mikään tulehdus vain voisi näin pitkän ajan jälkeen muhia..Vai liekkö menkat kolkuttelee ovelle :kieh:
 
Ohhoh.. Voimia Uusiäippä! Kyllä on kummallista käytöstä mieheltäsi, tuo oman ajan rajaaminen ja tuo viimeisin. Toivottavasti olet ok! :hug: voisko sun miehellä olla jotain vauvan syntymän aiheuttamaa masennusta? Sitähän on miehilläkin, vaikkei ilmiö niin tunnettu olekan. Tuntuu pelkäävän tuota vauvan hoitamista yksin, niin tuli vaan mieleen.. Tosi oudolta kuulostaa käytös. Toivottavasti asianne järjestyvät.

Onkin mennyt hetki, kun viimeksi kirjoittelin, paljon tullu asiaa tänne.

Meillä nukutaan omassa sängyssä, omassa huoneessa, eikä nukahdeta useinkaan tissille, vaan sinne omaan sänkyyn, eli ilmoittaudun mukaan siihen julman äidin palkinnon jakoon! Välillä kyllä terveydenhoitajien ohjeet ovat aika erikoisia.. Sama toki koskee äitien ja anoppien jakamia älynväläyksiä. Onneksi anoppi ei paljon puutu ja oman äidin oudoimmat ohjeet osaan sivuuttaa pahemmin provosoitumatta. Nyt toisen kanssa olen myös osannut paremmin olla stressaamatta muiden erilaisesta tavasta hoitaa vauvaa ja uskallan jättää neidin hoitoon ilman hirveää ohjeistusta. Olimme juuri tiistaina papin puheilla ristiäiskaavasta ja sen jälkeen viettämässä vähän laatuaikaa kahden ja tyttö oli sen aikaa äidilläni. En sitte muistanut ottaa tuttia vauvan laukkuun, joten äiti oli saanut olla kekseliäs iltalevottomuuden kanssa :D hyvin oli kuitenkin mennyt.

Meillä syömissesiot ovat lyhentyneet ja vauva selviää yöllä jo 7h ilman ruokaa. Päivisinkin suorastaan merkillisen pitkäpinnainen ja tyytyväinen. Meillä ollaan yleensä 1-2 h hereillä aamuisin, sitten nukutaan ulkona 3-4h, taas hetki hereillä ja toiset pitkät unet. Sitten 2-3h hereillä ennen yöunille käyntiä. Meillä itketään eniten väsymistä ja nukkumaan käyminen on helpointa, kun se tapahtuu ajoissa. Iltaunille käydäänkin nykyään vähän sen mukaan, kuinka kauan on oltu hereillä. Yleensä viim. yhdeksän maissa. Tyttö hymyilee jo ihanasti, juttuakin on ruvennut tulemaan ja pää on pystyssä vatsallaan ollessa. Meillä ei meinata millään pysyä vatsallaa, kun pää nostetaan kunnolla ylös, niin keikahdetaan takaisin selälleen.

Ristiäiset on nyt lauantaina, valmistelut vielä vaiheessa.. No, aika vähän sellaista, mitä voisi tehdä ennen huomista. Vietaita tulee parikymmentä ja kotona tosiaan ollaan. Nyt neiti alkaa tuossa hermostua, lähdetään hoitopöydälle seurustelemaan.
 
Maidon lämmitys Mun ymmärtääkseni tissimaitoa saa lämmittää uudestaan, mutta korviketta ei. Korjatkaa jos oon väärässä Toki, kyllä itse varmaankin lämmittäisin nuin lyhyen ajan jälkeen sen mitä tarttis jotta vauva söis. Ei kait se voi niin tarkkaa olla. Meillä vauva ei oo kovin nirso tuon lämmön kanssa. Kunhan ei ihan huonelämpöstä oo...

Kuinka usein muuten keitätte tuttipullot yms? Meillä on alkanu kerään keittämisen yhteyttä jotain ihmeellistä valkosta "töhnää" pullojen päälle... Liekö sit sitä maitoa tai jotain??? Ei kellään muulla sattus oleen?
 
Surusilmät: Kerran lämmitettyä maitoa ei saa lämmittää uudestaan, maito on todella herkkä pilaantumaan. Itse pidimme alkuun lämmintä vettä (lämmitetään maidot vesihauteessa koska on omaa maitoa ja omaa maitoa ei saa lämmittää mikrossa) astiassa ja jos tuli tauko, niin laitettiin pullo siihen, jolloin pysyi hieman pidempään lämpimänä. Mutta nykyään juovat kyllä vaikka maito olisi jo ennättänyt jäähtyä huoneenlämpöiseksi. Alkuun oli vaan tarkempaa pienipainoisena, ettei kehon lämpötila laske lapsilla liian kylmästä maidosta...

Taruolento: Tuttipullot on meillä keitetty päivittäin (joo turhauttavaa, kun pulloja on tyyliin 16). Tosin nyt kun annetaan kiinteitä, ei kai tarvitsisi keittää enää. Mutta ollaan oltu siinä tarkempia ihan senkin vuoksi kun ovat keskosia ettei tulis vaan pöpöjä. Meillä pullot pysyneet hyvinä tästä keittorumbasta huolimatta. Muistathan vaan huuhdella heti käytön jälkeen pullot ja tuttiosat kylmällä vedellä, ettei maidon proteiini pala pulloihin kiinni keittäessä... Meillä ainakin huuhdellaan ja sitten pestään fairy vedellä ja huuhdotaan kunnolla ennen kattilaan laittamista, eikä ole ongelmia ollut.
 
Meillä on käytössä Philips Aventin pullosteriloija joka maksoi alle 50 e. Pullot ja tutit pestyinä sisään, vettä astian pohjalle ja 5 min mikrossa. Säilyvät siinä 24h käyttövalmiina. Helppoa kun mikä, suosittelen! Mutta ai niin, siihen ei tietty mene kaikki pullot, on aika matala malli..
 
Penni: Tuo mikrosteriloija oli minunkin ostoslistalla, mutta tajusin ettei siihen mahdu kaikki pullot ja sitten se jotenkin vaan jäi tilaamatta. Sen saa muuten tilattua amazonista noin 15-20 eurolla riippuen sattuuko olemaan tarjouksessa vai ei. Suomessa nuo Aventin pullot ym. jutut ovat tuplahintaisia vähintään. Ja nyt kun meillä ollaan jo soseissa niin ei enää tuolle vekottimelle ole tarvetta. Ja ilmeisesti se ei mahdu aivan pienimpiin mikroihinkaan...

Peukunsyönti: Meillä on tyttö ruvennut syömään peukkua. Vaikka kuinka yrittää tuttia laittaa tilalle, niin tutti lentää kaaressa ja peukku on jo salamana takaisin suussa... Toivottavasti ei syö yhtä kauaa kuin oma siskoni aikanaan. Hyvä ettei mädäntyny koko peukku...
 
Lääkäri neuvola:
58,5cm (54,3cm) ja 4890g (4080g) suluissa siis kolmeviikkoa vanhat arvot. Kovasti tentattiin, että eikö oikeesti oo saanu muutako rintamaitoa? Vastasin pokkana että eiku me ollaan syötetty sille makkaraperunoita kunnon majoneesilla. Sitten alettiin ihastelemaan, että ihana ku oma maito noin hyvin riittää...

jaa, se siitä päiväunien pituudesta, karjutaan oikeen urakalla...

Taika ja poika 1kk1vko1päivä
 
Nippe82 Minusta ainakin tuntuu järkevältä jakaa oma maito molempien lasten kesken. Hienoa, että ehdit hoitamisen keskellä pumpata maitoa.:) Oli muutenkin todella kivaa lukea, että miten kahden pienen kanssa arki sujuu.

Maidon lämmittämisestä Me emme ole lämmittäneet maitoa mikrossa, vaan juuri vesihauteessa. Opimme sen sairaalassa ja jatkoimme samaa kotosalla. Kerran kumpikin meistä kokeili korvikepaketissa mainittua lämmitysohjetta, mutta mikro teki sillä niin kuumaa maitoa, ettei ole mitään mieltä käyttää sitä. Maitoa ei ole uudelleen lämmitetty mikrossa, mutta joskus pullo on laitettu takaisin lämpöhauteeseen, jos lyhyen tauon jälkeen maito taas maistuu.

Ulkonakäymisestä Kaverien kanssa en ole vielä käynyt ulkona. Siihen taitaapi mennä tovi, koska tässä vaiheessa kaikki ovat vielä innoissaan Aadasta ja mielummin tulevat meille ihastelemaan pikkuista.:D Oli kyllä puhe, että Aadan kummitädin kanssa lähdemme kävelylle ja shoppailemaan tässä lähiaikoina, joskin Aada taitaapi tulla mukaan...

Imetyksestä Viime aikoina imetyksessä on uusi haaste: Aada hivuttautuu niin lähelle rintaa, ettei imetys onnistu, neidin ote irtoaa/ote ei onnistu ollenkaan ja alkaa itku. Itkiessä Aada kääntää kasvonsa pois rinnasta ja huutaa täysillä. Siinä meneekin sitten hetki, että saa neidin rauhoittumaan sen verran, että hän havaitsee taas nännin ja imeminen onnistuu. Tämä sama toistuu useita kertoja. Epäilin jo, että onko maitontuotantoni kokonaan ehtymässä (pelkään sitä, sillä haluaisin imettää vielä pitkään), mutta sitten, kun Aada rauhoittuu, hän imeekin vielä hyvän tovin.

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Luckygirl & Aada 8vk
 
Huh, pääsen huokaseen helpotuksesta. Mulla oli tänään hoidossa 2-vuotias hulivilipoika ja 6-vuotias eskarityttö oman vauvan lisäksi. Ei jestas että osas olla välissä vaikeaa kun tuo 2v keksi aina siinä vaiheessa piruuksia kun vauva oli tississä kiinni syömähommissa. Yritäpä siinä sitten komentaa kun toinen ei usko mitään eikä ite oikeen pääse liikkeelle, eikä kehtaa huutakaan kovin lujasti ettei vauva säikähä ja heitä syömästä. Sen 6v kanssa kyllä pärjäs, se hoiti vauvaa kovasti ja autto mua, mutta sit välissä piti tapella sen 2v veljen kanssa ja siinä sitä vasta pakka olikin sekaisin. Ei menny ku reilu puoli tuntia et puin meidät kaikki neljä ulkovaatteisiin että päästiin pihalle. Hyvä minä! Mut hengissä selvisin. Ei ihan heti haluta lisää lapsia kun sai hyvää esimakua mitä tulevaisuus mahdollisesti tuo tullessaan...

Ja tuosta peukalon syönnistä, meillä neiti on alusta asti vääntäny nyrkkiä ja peukaloa ja hihaa ja ties mitä suuhun. Tuttiakin lutkutti ekat 4 vkoa ja nyt on heittäny syömästä sitä ollenkaan. Miehen sisko kokeili tytön suuta ja sano, että yläien tuntuu vähän kovalta, et eihän tee hampaita... Mistäs minä tiedän? Mutta kovasti tuntuu kutittavan ikeniä kun pitää tosiaan olla koko aika jotain suussa.
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Huh, pääsen huokaseen helpotuksesta. Mulla oli tänään hoidossa 2-vuotias hulivilipoika ja 6-vuotias eskarityttö oman vauvan lisäksi. Ei jestas että osas olla välissä vaikeaa kun tuo 2v keksi aina siinä vaiheessa piruuksia kun vauva oli tississä kiinni syömähommissa. Yritäpä siinä sitten komentaa kun toinen ei usko mitään eikä ite oikeen pääse liikkeelle, eikä kehtaa huutakaan kovin lujasti ettei vauva säikähä ja heitä syömästä. Sen 6v kanssa kyllä pärjäs, se hoiti vauvaa kovasti ja autto mua, mutta sit välissä piti tapella sen 2v veljen kanssa ja siinä sitä vasta pakka olikin sekaisin. Ei menny ku reilu puoli tuntia et puin meidät kaikki neljä ulkovaatteisiin että päästiin pihalle. Hyvä minä! Mut hengissä selvisin. Ei ihan heti haluta lisää lapsia kun sai hyvää esimakua mitä tulevaisuus mahdollisesti tuo tullessaan...

Ja tuosta peukalon syönnistä, meillä neiti on alusta asti vääntäny nyrkkiä ja peukaloa ja hihaa ja ties mitä suuhun. Tuttiakin lutkutti ekat 4 vkoa ja nyt on heittäny syömästä sitä ollenkaan. Miehen sisko kokeili tytön suuta ja sano, että yläien tuntuu vähän kovalta, et eihän tee hampaita... Mistäs minä tiedän? Mutta kovasti tuntuu kutittavan ikeniä kun pitää tosiaan olla koko aika jotain suussa.


Muoks: Jostain syystä tää pukkas tän postauksen kaks kertaa....
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin neuvola takana.
Sai sen Rotarokotteen. Tuliko muilla millaisia vaikutuksia?
Täällä oltiin heti sen jälkeen todella itkuisia, huuto oli melkoinen. Nyt on nukkunut kiltisti. Toivottavasti yö menee samalla mallilla.

Mitat 2kk (suluissa 3vk iässä)

Pituus 58,4cm (55cm)
Paino 5810g (4650g)
PY 41,4cm (39cm)

Kovasti sai poika kehuja ja hyvin oli pulskistunut. :)

Täällä jääpi huomenna ekaa kertaa mummolleen hoitoon poitsu.
Äiti ja isi lähtee ravintolaan iltapäivästä syömään ja juhlistamaan hääpäivää. :)
Ei ole tarkoitus olla poissa kun se parisen tuntia, toivottavasti kaikki menee hyvin. Jännittää hiukan! :x
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Rotarokotteesta ei tullu meillä mitään. Taitaa olla sokerisen makuista litkua, kun meillä neiti ihan innoissaan sen otti :)

Taruolento, jotenkin sitä sitten selviää. Meillä tosiaan tuo vähän vajaa 2 vee isoveli on aikamoinen viikari ja juurikin imetyssessiot saattaa olla mitä tahansa leppoisasta kaaoottiseen. Kaivurivideot utubesta ipadilla toimii just nyt, niitä jaksaa katsoa vieressä ainakin hetken..

Arki kahden pienen kanssa on tavallaan yllättänyt positiivisesti. Tietysti kaaos on kasvanut ja joutuu jo vähän tinkimään tietyistä asioista esim. siisteyteen liittyen ja joitakin sellaisia asioita saatan sallia, jotka aiemmin oli kiellettyä (kuten valokatkaisijat), ei vaan voi olla koko ajan sanomassa isommalle ei.. Ennen vauvan syntymää mietin muuttuuko tunteet esikkoa kohtaan ja on ihanaa huomata, että rakkautta löytyykin vaan jostain lisää ja sitä riittää molemmille :heart: Valitettavasti äitiyden mukanaan tuomalle (välillä mitä oudoimmista asioista kumpuavalle) syyllisyydelle löytyi uusi lähde: saavatko molemmat tarpeeksi huomiota ja aikaa. Meillä esikoinen kyllä hereillä ollessaan varastaa shown, varsinkin kun vauva on niin tyytyväinen. Helposti tyttö vaan sitten köllii sitterissä, kun esikoisen kanssa puuhaa. Onneksi vauvalle löytyy laatuaikaa esikoisen nukkuessa. Millaisia fiiliksiä uusi tulokas on muissa useamman lapsen perheissä tuonut?

Tuttipulloja ei meillä kovin usein syeriloida, ei niitä toisaalta päivittäin käytetäkään.. Silloin tällöin keitän kaikki, tarttis varmaan tehdä se jälleen..

Meillä on nukuttu 2 yötä ilman yöherätystä. Toissa yönä puol kahestatoista kuuteen, viime yönä kymmenestä puol seittemään, voikohan moinen onni jatkua?? Meillä on muuten ollu tosi kumma kakkarytmi jo parin viikon ajan: tyttö kakkaa lauantai ja maanantaiaamuisin yhdeksän maissa. Viimeisen 2 viikon aikana siis vain 4 kakkavaippaa, mutta tavaraa onkin kyllä sitten tullut niskaan saakka kerralla, eli ihan suihkukeikkoja ovat olleet. Onko muita "panttaajia"? Ei tunnu kuitenkaan kärsivän mitään vatsanpuruja ja ummetuksesta ei taida olla kyse, kun tavara on kyllä löysää.. Voiskohan maitodieetillä edes olla ummetusta..

Mies lähti pojan kanssa ulkoilemaan, täytynee laittaa vauva unille ja aktivoitua ristiäisten viimeisten valmistelujen kanssa, eli siivoomaan ja voileipäkakun koristeluun mars.. Juhlat tosian tänään, tulossa 18 aikuista ja 5 lasta. Vipinää siis riittänee..

Viikonloppuja!
 
Täälläpä jatkuu pojan itkukohtaukset, herranjumala että osaakin vauva olla kärttyinen. Nukkumaanmenosta ei tule mitään, heti kun vaavi lasketaan sänkyyn (jo nukkuvanakin) alkaa hirveä huuto. Yölläkin jatkui sama homma, imetyksenkin jälkeen, normaalisti poika jatkaa heti uniaan. Aivan raivostuttavaa kun tulee tollasia sivuoireita jostain rokotteesta. Kauanhan saa tämmöinen jatkuu..

Itkukohtaukset unessa Mistähän johtuu tämän ikäisen uniset itkukohtaukset? Huutaa sydäntäsärkevästi ihan muutaman kerran ja jatkaa uniaan. Ei kai niitä pahoja unia vielä voi nähdä? Voisiko itkeä vatsanpurujaan?
Itsellä tuntuu ihan hirveältä kun se itku on niin lohduttoman kuuloista, ihan erilaista itkua mitä normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä uskon et voi nähdä ns. "pahoja unia", koska meillä neiti nauraa ja itkee unissaan kyllä vähän väliä... Lisäksi kyllä on noita vatsanpuruja joita kans itkeskelee..
Meillä neiti eilenkin heräs kesken päiväunien uskomattomaan huutoon, huusi 2 tuntia taukoamatta eikä mikään auttanut. Huuto loppui kun sai vatsan toimimaan. Olin jo lähdössä viemään neitiä sairaalaan. Ois saattanu hävettää kun oltais sinne päästy ja huuto ois loppunut kun kauhee sonta vaipassa. :D
Ja meillä neidillä on kans tota, että nukahtaa syliin, mutta ei sais laskea pois sylistä. Luulen, että johtuu ihan siitä että äitin ja isin sylissä on turvaa ja helpotusta kun vatsa on kipeä ja huono olla. Yksin omassa sängyssä ei oo niin hyvä. Tietäähän sitä omalta kohdaltakin että ei oo yksin hyvä olla kipeenä.

Ja tuosta kakkaamistiheydestä(?). En tiedä mitä meillä sit on, kun kakka on usein ryynimäistä, eli ei ihan velliä, vaikka vatsa toimiikin nykyään melkein päivittäin.. Tosin sekin on huudon takana, itku kovaa ja samoin äkistäminen työn ja tuskan takana. Jännä miten toisilla tosiaan ei mitään vaivoja vaikka kakka ei tuukkaan ku pari kertaa viikossa ja meillä päivittäistä huutoa tuon vatsan kanssa...
 
Surusilmät: Meillä rotarokotteista (jo toinen annos saatu tällä viikolla) ei ole tullut mitään oireita. Ekalla kertaa ehkä kakka oli muutaman päivän vähän löysempää ja pojankin viikon kakan jemmailu loppui silloin. Ehkä se rota rokote vaan auttoi tulpan suolistosta pois, kun sen jälkeen kakkaa tullut pari kertaa viikossa. Voihan noille itkuille olla muukin syy... Tosin jokainen reagoi erilailla rokotteisiin ym.

Taruolento: Tuo kakkaamistiheys on tosiaan yksilöllistä ja muuttuu vauvan kasvaessa. Alkuun meillä oli joka vaipassa kakkaa melkein ja nyt kerran pari päivässä tytöllä ja pojalla kakkaa tulee pari kertaa viikossa. Tämä ei kuitenkaan aiheuta mitään kipuja tms. Itse olin alkuun huolissaan kakan jemmaamisesta, mutta minua lohdutettiin vaan, että vauva hyödyntää kaiken ruuan tarkemmin sulattamalla sitä pidempään kehossa.Ja sekin oli outoa, kun vaikka samanverran ovat noin suurinpiirtein saaneet omaa maitoa ja korviketta, niin toisella kakka keltaista ja toisella vihertävämpää korvikekakkaa...
 
Jepjep. Huudot jatkuu :stick:
Liekkö voisi johtua jostain muusta, en tiedä. Nuo vaan alkoi heti sen rokotteen jälkeen joten siinähän voisi olla pääsyyllinen. Toivotaan että pikkuherran mieli kohoaa tässä lähipäivinä. Juurikun meidän arki alkoikin olla ihan liian hyvää ollakseen totta :LOL:

Nukkumisongelma Poikahan sai armottomat raivarit kun laskettiin herra nukkumaan, noh, eilen yöllä pistettiin poika toiselle kyljelleen ja heti simahti! :LOL:
Liekkö oli kyllästynyt siihen toiseen kylkeen, onhan sitä kiva vaihdellakin välillä.

Kakkaamistiheys Täälläkin on kyllä harventunut, en ajatellutkaan että se tosiaan vaavin kasvaessa näin tekee. Olenkin ihmetellyt miksei siellä ole enää joka vaipassa lastillista tavaraa.

Sairastelu Itsellä on kurkku kipeänä ja oloon melko hirveä. Voiko minusta nyt tarttua tämä tauti kuinka herkästi vauvaan?
 
Rokotteesta Mä aikaisemmin jo kerroinkin että rota-rokotteesta tuli noita oireita, jotka kesti pari viikkoa. Välillä sai iltaisin sellaisia hepuleita että vaan huusi ja huusi mahakipuja. Ja sitten ei tahtonut kakka tulla ja kun tuli, oli sellaista tosi paksua puuroa. Toivottavasti se tehoste ei aiheuta yhtä paljon oireita!
Poitsu nukkui kyllä muuten hyvin yöt edelleen ja päivisinkin ensimmäistä päivää lukuunottamatta.

Meilläkin vaihtelee aika paljon tuo tiheys, välillä tulee päivittäin ja välillä on päivän tai parin väli.

Missäköhän vaiheessa uskaltaisi Cuplatonia kokeilla lopetella?

Mutta esikoinen kaipaa huomiota..

Silwan ja poitsu 2,5kk
 
Ihanaa, poika vaikuttaa taas normaalilta ihanalta itseltään!
Eilinenkin oli loppujen lopuksi melko hyvä päivä, poika nukkui koko ajan.
Neukkatäti sanoikin että saattaa olla väsyneempi.
Katsotaan josko tämä päivä olisi jo niinkuin ennenkin!

Perhana jos tuollainen tehoste on vielä tulossa. Itseä tympii muutenkin nuo rokotteet, en tykkää niistä niistä itse enkä oikein pidä että niitä lapsellekaan annetaan. Vieraita aineita kehoon. :S Tosin, hyötyähän niistä vain on, onhan nuo ollut käytössä jo iät ja ajat.

Itseäkin kiinnostaa missä vaiheessa muut aikoo Cuplatonin lopettaa?
Meillä kokeiltiin tuossa viikko takaperin mitä tapahtuu jossei anneta, niin tuntui että kyllähän se kitinä lisääntyi heti.

Oma vointi Edelleen olo on kauhea, niin vetämätön etten jaksa edes melkein imettää :( Toivottavasti on nopsaan ohi menevä pöpö.

Seksielämä Meilläpä saatiin tämä taas tauon jälkeen käyntiin!
Olipas kyllä jännää, niin pitkä aika oli viime kerrasta.

Hyvin on paikat palautunu ja tikit on ilmeisesti kaikki lähteneet.
Menkat ei oo vielä alkaneet vaan sehän taitaa olla ihan normaalia.
Onkos muut alotellu pillereitä? Cerazette taisi olla tuo merkki?

Nyt siivoilemaan kun poikakin hymyilee, on mummi ja eno tulossa tänään käymään :)

Ss ja Poju 2kk
 
Rokotteesta ei meille tullut mitään oireita.

Kevin hymyilee ja juttelee niin ihanasti että sitähän katselis vaikka kuinka kauan. :) Mutta kyllä sekin aikanaan loppuu kun poika väsyy, sitten itkeekin pian jo yliväsyneenä :D

Menkat alkoi mulla viikonloppuna :O Jotenkin olin ihan että häh :D Ja syön minipillereita, en muista merkkiä. Joku halvempi versio on...


Meille ei mitään uutta... Ei niin mitään :D kiva lukea muiden kuulumisia! Ja kauhee vauvakuume, uskomatonta mutta ikävä raskautta ja sitä jännitystä ja odotusta :D Oisin valmis jo kaikkeen uudelleen, mutta tarkoitus ei ole vielä ainakaan neljään vuoteen... mitenhän sitä malttaa odottaa että saa koulun käytyä loppuun ja pääsee toivon mukaan töihin... :D

minea ja poika 9vkoa 6pvää
 

Yhteistyössä