||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

petite Joo mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, mut siis mun mittoihin tää maha on jo ihan tarpeeks iso :D Pieni toki, mutta onhan tässä vielä vajaa 19 viikkoa aikaa kasvatella :) Mullakin muuten toi Emil-nimi pyörii mielessä mut mies tyrmää lähestulkoon jokaisen mitä oon ehdottanu :/ Sanoinkin et jos sukunimi tulee siltä ni mulla on etunimen kanssa enemmän sananvaltaa.

Lääkkeistä Mä oon joutunut pari panadolia ottaa päänsärkyyn mut muuten vältän viimeseen asti, ihan normaalistikin :) Mulla kun on tuo astmalääkitys ja allergialääkkeet ni siinä on jo tarpeeks lääkkeitä. Oon nyt ollu 2 päivää ilman allergialääkkeitä, ajattelin kokeilla jos olo ei oliskaan ihan kamala, mut tuntuu et nokka alkaa vuotaa taas entiseen malliin. Pakko kai tota Heinixiä popsia taas syksyyn asti.

Kivuista Mullakin on pari kertaa tullu ihan paikallaan ollessa oikealle puolelle alavatsaan kamalia repiviä kipuja, oon päätelly et ne on vaan niitä kohdun kasvamisesta johtuvia juttuja. Mut on kyl kaatanu tämän mamman silti ihan makuuasentoon ja sit vasta helpottanu.

Vauvan liikkeitä tullu täälläkin seurailtua, aamulla hän on selkeesti hereillä siinä 7-8 aikaan, kova aamujumppa oli tänäänki :) Ja illalla sit kun rauhottuu sohvalle tai viimeistään sängyssä nukkumaanmennessä alkaa kova myllerrys.. Muuten päivän mittaan tuntuu joskus jotain muljahduksia/potkuja mut eiköhän tyyppi nuku aikalailla päiväajat :D En tunne kyl mitään raajoja vielä, mut kuperkeikat tuntuu kummallisina muljahduksina ja ihan erilailla kun nyrkkeily tai potkut.

(.) Mun työasiat järjestyy kesäkuun loppuun asti :) Olin yhdessä tarhassa työkkärin työharjottelussa kuukauden ja tän viikon oon ollu pois sieltä, oon odotellut päätöstä et pääsenkö ihan palkalliseks sinne :) Ja tänään soitti pomo että juu, palkkatukea myönnetty ja mä oon siin nyt sitten ens viikon alusta kesäkuun loppuun asti työssä (jos vointi sallii). JEEEEE!!!! :) Eipä tarvii miettiä mitä tekis, ja sit oonkin sen vikan kk ennen mammaloman alkua ihan kotosalla, työkkärissäkin ne sen hyväksyivät. Eli ei rahan kanssa huolia, eipä kyl ole ollutkaan kun on saanut liitosta korvaukset. Ja verottajakin muisti ihanalla kirjeellä, tulee päälle tonni palautuksia ja isännälle haetaan viel matkakorvaukset jne jne ni sillekin tulee mun laskujen mukaan nelinumeroinen summa takas.. Joulua odotellessa! :) Nyt tää mamma lähtee arkistoimaan papareita ja ettimään samalla verokorttia, mut joudun tod näk huomen lähtee verotoimistoon kyselemään uutta. Blah.

inieh ja poju 21+3

Täälläkin on noita repäisykipuja, varsinkin kävellessä, joskus tulee jos vaihdan asentoa sängyssä liian nopsaan yms.

Taitaapi olla kyse myös pelkistä liitoskivuista, kun noista säryistä aikaisemmin huolestuin. Ootteko ottanu noihin liitoskipusärkyihin särkylääkettä?, jos oikein pahaksi äityvät, mullakun tuntuu särkevän välistä niin ilkeästi että tuntuu etten pysty olemaan missään asennossa. :/

Pissanäyte oli puhdas, jippii, eli tulehduksia ei ole. Lääkärille on kuitenkin ensi viikon puolella aika, jolloin kartoitetaan tuo kohdunsuuntilanne. Helpottavaa saada varmuus asiaan ettei mitkään ole vialla. Jospa tämä mamma taas vaihteeksi hiukan rauhoittuu. Viime panikoinnista onkin aikaa. :attn:

Meilläkin oli alunperin nimi Emil pojalle tosi vahvana ehdokkaana. Emil on vain tämän hetken ns. muotinimi ja niitä on ihan kauheasti, kastetaan palstojen suosikki. Me haluttiin sellainen nimi jota ei välttämättä ihan jokaisella vastaantulevalla pikkupojalla sitten ole joten Emil hylättiin. Kaunis nimi kyllä. :( :heart:

Nyt viikonlopun viettoon naapurimaahan ja rahaa tuhlaamaan!

SS ja Patrik 21+4

Kisuliinalle ja pojille hurjastin voimia tulevaan. Sairaala-aika on pitkä ja rankka, tsemppiä teille kaikille siihen :hug:

Itse makoilen sairaalassa, kohdunsuu on auki ja kanava lyhentynyt ultralla mitaten 1.5cm:n, lähtötilanne ollut 6.5cm. Tässä sitä maataan vielä 12vko:a, jonka jälkeen lepo puretaan. Painoa on vielä niin vähän vaavilla, että tehohoitoa ei välttämättä aloiteta jos nyt syntyy (eli on rv22), sinne rv24 pitäisi päästä jotta keuhkot kypsytetään ja jos synnytys kaikesta huolimatta käynnistyy niin tehohoito aloitetaan.

Annukalle hirveesti tsemppiä ja jaksamista tuleviin viikkoihin. Tiedän kokemuksesta että herkkua se sairaalassa makaaminen ei ole, mutta yllättävän nopeasti viikot vierivät. Ainakin nyt tuntuu siltä kun näin jälkeenpäin ajattelee. Toivottavasti sulla on mukava huonekaveri..itsellä oikea lottovoitto sen suhteen, joka hieman helpotti ajankuluun. Toivotaan, että pikkuinen pysyisi vielä monta viikkoa massussa!!

Lisääntyneistä liikkeistä haltioissaan oleva Annubella ja liikkuja Onni-Ilona 24+6:heart:

Annukka Voi ei, siis makaat siellä vielä 3kk? :OToivottavasti pieni pysyisi vielä mahdollisimman pitkään mahan suojassa.. Tsemppiä ja voimia :hug:

(.) Tänään ihastuksissani kattelin kun tyypin liikkeet näkyy selkeesti jo mahan päälle.. Näyttää se vaan aika jännältä :) Pikkunen on jo aika vilkas liikkeissään :heart:

Annukka: Jaksamisia sinne sairaalaan pötköttelyyn ja toivottavasti masutyyppi pysyy mahassa mahdollisimman pitkään! Miten asia huomattiin/oirehti?

Nyt on tullut oltua sairaslomilla jo kuukausi, mutta onneksi tiistain ultrassa tarkastettiin tuo kohdunsuun/kaulan tilanne. Eli kaikki oli normaaleja vielä tiistaina vaikka kävely aiheutaakin mahanseudulle kipuja. Mutta kuten ollaan todettu, niin tilanteethan voi muuttua tosi nopeesti ja kun monikoissa on tuo ennenaikaisuus melkoinen riski, niin kintut ristissä pitää istua koko ajan ;) Ultrassa annettiin toisen osalta tyttölupaus ja kun kysyin onkos poika pysynyt poikana, niin tällä kertaa tämä tyyppi sitten oli kintut ristissä ;) Mutta lääkäri sanoi pojan osalta, että vaikkei nää kunnolla niin vois olla tyttökin... Että tiedä sitten mitä tuolta masusta tulee ;) Muuten ovat tasaisesti molemmat kasvaneet, mutta toiselta ilmeni epänormaali toinen munuainen. Yhdelläkin kuulemma pärjää, mutta kyllähän se vähän huolestuttaa. Pitää vaan olla tyytyväinen että otettiin ne sairaskuluvakuutukset, että jos jotain häikkää on, niin voi mennä yksityiselle hoidattamaan. Toivottavasti ei tarvitse leikata, kuulemma yleensä surkastuu itsestään, mutta jos ei niin voi tulla lapsuusaikana jonkinlainen operaatio kyseeseen...

Nippe + tuplat 24+2

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Annukka Paljon tsemppiä ja voimia sairaalaan!

Nippe Toivottavasti pikkuisen munuaisen suhteen kaikki on niin hyvin kuin olosuhteiden puitteissa on mahdollista. Ymmärrän hyvin, että huolestuttaa. Ja paljon onnea tyttölupauksesta! :)

Surusilmät Mahtavaa, ettei tulehdusta ole. Pidän peukkuja, että kaikki on kunnossa.

Inieh Onnea töiden jatkumisesta! Hieno juttu.:)

Lääkkeistä Myös minä olen ottanut pari kertaa paracetamoolia pahoihin päänsärkyihin. Onneksi muuta lääkitystä ei ole tarvittu - pahimpina siitepölyvuosina tosin minäkin saan oireita, joten odotan mielenkiinnolla, että miten tällä kertaa käy.

ON: Innostuin hoitamaan asioita sillä seurauksella, että selkä on tulessa ja masu on ihan pinkeänä. Kävelin hitaasti aina, kun siltä tuntui ja istuin, kun löysin sopivan tilaisuuden, mutta eipä auttanut...No, levolla se menee ohitse.
Uusi koti on yhä varmempi asia, nyt vain neuvotellaan kaupan vahvistamisaikataulusta, joten taisipa pikkuisen eka koti löytyä! Jos mitään ihmeitä ei tapahdu, niin pääsemme remppaamaan uutta kotia kesäkuussa. Jokohan sitä uskaltaisi katsomaan tarkemmin vaunuja? :D

Luckygirl & Vintiö 23+5

Viimeksi muokattu:
Annukalle kovasti jaksamisia sinne sairaalaan. Toivottavasti pikkuinen nyt malttaisi vielä pysyä yksiössään. :)

Nippe kovasti onnea tyttölupauksesta! :heart: Varmasti huolestuttaa, jos kuulee että omalla pikkuisella on jotain häikkää. :(

Sinful89 ja tupla-Pampulat 24+0 PoKSPoKS!

Kiitos kaikille, ei tää aika tällaselle äkkipikaiselle ihmisellä kovin nopeesti tunnu kuluvan ja kaikenlisäksi tää on yhdenhengen huone. Osastolle pääsee vain mies ja lapset eli vieraita käy vähän. Ja jos tämä olisi eka lapsi niin kaikki olisi helpompaa. Nyt minulla on valtava ikävä lapsia joita näen vain joka toinen viikko miehen työvuorojen takia :'(

Mutta siis menin synnärillä käymään, koska alapäässä oli valtava paineentunne. Supistuksia oli ehkä myös hieman enemmän. Vauva on jostain syystä aivan alhaalla, vaikka kohtu on korkealla niin jostain sysytä vauva ei nouse ylemmäs. Se siis helpottaisi painetta kohdunsuulla. Enkä minä täällä makaa 12 viikkoa ellei tilanne niin vaadi. Todennäköisesti pääsen jossain välissä kotiin. Yllätyksenähän tämä ei lääkäreille tullut, minulla kuitenki on kaksi keskoslasta ennestään.

Mutta näillä mennään eteenpäin, jos ja kun pääsen viikolle 30 asti niin tanssin voitontanssin :D

Viimeksi muokattu:
Annukka tsemppiä kovasti! Ja voimia, voin kuvitella että on kamala ikävä perhettä ja varmasti kotiakin... Toivottavasti saat jotenkin ajan kulumaan! Kirjoittelet ainakin tänne meille kuulumisia ;)

Nippe toivottavasti tilanne ratkeaa itsestään! Tosiaan yhdelläkin munuaisella hyvin pärjää jos toisessa on vikaa mutta toivotaan että kaikki menee hyvin! Tsemppiä :) Niin ja onnea tyttölupauksesta! :heart: Jännityksellä odotellaan, kumpi toinen on!

Täällä valmistaudutaan kouluun lähtöön, inhottavaa kun asutaan 5. kerroksessa ja meillä on nyt maanantaina alkanut hissiremontti joka kestää semmoiset 5vkoa... Ei siinä muuten mitään, mutta kun koiran kanssa saa käydä lenkillä aika usein ja kyllä oon huomannu että tuo maha rupeaa illalla olemaan aika kypsä noihin portaisiin :D Ja sama jos on paljon kantamuksia... Joku fiksu on kyllä laittanut joka kerrokseen tuolin levähtämistä varten ja voi olla että joutuu jossain vaiheessa turvautua ;) Hassua kun kunto kestää mutta maha ei :D Hengästyttää toki enemmän ku normaalisti!

Ihanaa kun alkaa viikonloppu, täällä ois vähän siivottavaa ja sunnuntaina lähdetäänkin espooseen siskon luo käymään :heart:

Nauratti kun pari viikkoa taaksepäin mun baletinopettaja yritti ihan tosissaan saada mua mukaan meidän kevätnäytöksiin, ekaks ajattelin että hitsi kun ois kiva päästä pitkästä aikaa lavalle mut onneks tulin järkiini :D Näytökset on vasta toukokuun puolella ja en todellakaan näytä enää miltään kepeältä balleriinalta :D

Äitiyspakkauksesta kuinka kauan porukalla on kestänyt sen tulo postiin? Muistelisin että täällä jotkut on jo sen saaneet :)

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Minea ja maha-asukki 24+5 (kauheeta ku nää viikot vaan vilisee!)

Viimeksi muokattu:
Annukalle täältäkin jaksamisia! Toivottavasti pysyisi vaavi sisällä mahdollisimman pitkään. :hug:

Kiristääkö muilla vatsaa? Tämä nyt voi olla ihan tyhmä kysymys mutta kuuluuhan ton vatsan olla tuommoinen joustavahko kova pallo? :D Alussa se oli semmonen pehmeä mutta nyt tuntuu että nahkat räsähtää rikki jossain vaiheessa kun se kasvaa ja paukkuu..Varsinkin kylkipuolella on jatkuu kolottelua kun on niin piukean tuntuinen. Auttaisikohan tässä rasvaus?

ohhoh eilen jo lueskelin tapahtumia muttei jaksanu enää illalla kommentoida mitään. näin sitten unta että olin "annukan pöksyissä" eli sairalaassa samasta syystä. tsemppii kauheesti, en usko et olis ihan munkaan paikka toi sairaalassa makaaminen :( ja sitä ikävää! aika erikoista tosiaan, että miten kaikki lapset syntyneet keskosina? koskaan kuullutkaan. eikö sinne osastolle tosiaan saa muut tulla käymään, siis esim oma äitis tai anoppi tai?

en oo tainnu liitoskipuihin ottaa särkylääkettä, mulla on kans sitä ah niin ihanaa migreeniä niin siihen enempi joutuu ottamaan, onneks sekin vähentyny ku sain ne uudet silmälasit niin tartte enää mitään tihrustella että tilanteet siis vähentyny. en tiedä mistä tää johtuu mut lyhyen ajan sisään oikea ranne oireillut paljon, mulle tulee helposti rasitusvamma niin liekö sit parantunu kokonaan olleskaa vai uusiutuuks se nyt vaan kokoajan? pitää käydä se tuki hankkimasta näköjään jostain, tuntuu ettei enää ees samua voi syliin nostaa ilman että ranne kiittää..

eilen kans innostuin siivoomaan vähän huolellisemmin niin eiköhän illalla ollut sit kiva selkäkipu ja vatsa hellänä koko päivän toiminnasta! en kyllä ihan tukka putkella mennyt koko päivää et lepäilen siin kans välillä mutta silti! sitten illalla huomasin että mies oli jättäny tekemättä kaikki ne pikkuhommansa, suurin osa niistä sellasia raskaampia etten viitti enään ite tehdä niin enköhän sitten tietty jaksanu pahottaa siitä mieleni ja tuli olo että yhtään arvosteta näitä mun "töitä". normaalisti teen kaikki raskaammatki hommat yksikseni, jaksa odotella että toinen tekis mut nyt ei enään kyllä viitti niin jotenki silti sieppaa tää oma "vajaavaisuus" näissä tilanteissa. onneks enään 16viikkoa vähän päälle niin loppuu tää avuttomuus. nojoo ehkei miehen synti oo laiskuus vaan hölmö ajattelemattomuus.

jee ja sain tos äsken tietää et eräs tuttu oli käynny synnyttään, vihdoin ! oli muuten täsmällinen lapsi, la on tänään ja ilmeisesti aamulla syntynyt :) tää asia tuntuu hauskalta musta lähinnä siks et viime juhannuksena mökillä ku oltiin niin ku neiti piti samua sylissä niin heitin vitsillä että seuraavana juhannuksen teil on xxxx:n kaa samanlainen nyytti! ne oli vaan hekotellut mulle, selvästi oli jo suunnitteilla muksu ;) höh jotenki ajatus katkes, kävin välillä suihkussaki mutta eipä tässä kummosempaa :D pitää tulla heränneempänä ihmettelee uusiks. pitää kohta varmaan jatkaa tota pyykkikasan selvittelyä :p

samunäiti ja alex 23+3

pitää loppuun lisää ku oli tullutki muutama päivitys lisää :D

surusilmät, joo rasvaus auttaa ainaki pahimpaa "pinkeyteen" siinä vatsalla, mutta kyllä se muutenk "kovettuu" se masu ku lapsi alkaa kasvaa ja tila alkaa käymään vähiin :) mutta suosittelen rasvausta jos se yhtään oloa helpottais, mulla ainaki tuntuu et vähän jeesis.
ja minea tervetuloa pk seudulle =D muistaakseni nimittäin asut jossain vähän pidemmällä. ite oon syntyjä espoosta, nyttemmin "fiinimpi" stadilainen :D ja tsemppiä hissirempan kestämiseen, onneks asutaan ekassa kerroksessa niinku maantasalla niin mua ei onneks kosketa tollaset jos tuliski remppaa.

Viimeksi muokattu:
samuelinäiti Täällä siis maataan samalla osastolla jolla jo synnyttäneet äidit ja on sairaalakohtaista kuka pääsee osastolle. Täällä on kielletty muilta vierailut kuin mieheltä ja lapsilta. Eli vastasyntynyttä ja äitiä ei pääse kukaan muu katsomaan.
Tänään saankin huonetoverin, mitä vetoa että hän kuorsaa :D
Suurin riski keskosuuteen on juurikin se, että on jo yksi ennenaikainen synnytys. Minulla noita ongelmia on riittänyt koko raskausajan ja vielä se raskaaksi tulo on ollut äärimmäisen vaikeaa (paitsi siis tämä luomuihmeemme joten siinähän niitä syitä jo on. Verenvuodot alkuraskaudessa, siinä yksi riskitekijä. Ja niinkuin lääkäri sanoi, että turha miettiä syitä miksi koska kaikki mitä voidaan tutkia on jo tutkittu. Kauniisti sanottiin että jos tämä olisi nyt sinun viimeinen raskaus, koska jokainen raskaus on ollut toistaan vaikeampi. Vielä jos minun suurin pelkoni toteutuu eli sektioon joudun niin se tästä vielä puuttuukin!

Rupesipa itseäkin naurattamaan kun kaikesta sitä osaakin panikoida ja huolta repiä.
Mun maha kasvaa. :LOL:
Mieskin tuumasi jo eilen illalla että mietihän rakas nyt järjellä, kyllähän ne muidenkin vatsat tuolta näyttää. Vauva ja kohtu siellä vain kasvaa.:ashamed:

Täällä olikin ollut noista rasvoista puhetta, pitää vissiin lähteä ostoksille uutta rasvaa metsästämään. Mulla on atooppinen iho muutenkin joka kutiaa ja hilseilee oikeen urakalla.

Argh, minäkin yritin hieman enemmän muka siivoilla tuossa yksi päivä ja massunhan siitä araksi saa ja kipuilemaan rupeaa oikein urakalla. Tuntuu että pitää ottaa ihan ylivarovaisesti ettei tule mitään rasitusvammaa.

Närästys on tullut täällä myös ongelmaksi, tuntuu että varsinkin aamuisin tuppaa mahahapot tulemaan ylöspäin.
Ylävatsassa oli ihme kipukohtaus toissapäivänä, tuntui ihan kuin puukkoa olisi joku kääntänyt sisuskaluissa. Piti paniikissa jo mies huutaa apuun kun en voinut edes hengittää. Lääkäri puhui silloin aikanaan hetkittäisistä suolentoimintahäiriöistä, kun tavara painuu kasaan tuonne ylös vaavin tieltä. Liekkö sellainen kohtaus sitten.

Ummetusta on myös liikenteessä, perhana että osaa mennä siihenkin hermot.

Itkuherkkyys nosti tänään myös päätään, odottelin bussia aamuisella ja vauva rupesi potkimaan. Tajusin että se on minun vauva ja olen raskaana. Ja se potkii. Siinäpähän räpyteltiin kyyneleet silmissä sitten.

annukka okei aika kurjaa silti että on niin rajatut noi kävijät, mutta jos koko osastolla sama niin eipä sitten siihen mikään auta. aika jännä ja ehkä vähän arvattavissa se "viimeinen raskaus" vihjailu, kuulostaa nimittäin siltä että vaikeaa on ollut :( eli varmaan saan kiittää onneani että itte päässyt suhteellisen vähällä. sektio on kyllä aika hurja juttu, yhessä vaiheessa tässä jopa vähän ajattelin että haluaisin sen mielummin kun sen alatiesynnytyksen mutta tulin järkiini. eipä suunnitellussa mitään hurjaa ole mutta kaikki muut tavat miten siihen vois päätyä on aika kurjia. toivottavasti nyt sit siel sairaalan levossa ei asiat kärjistyis niin pahaksi mitä kuvitella ikinä saattais. huomaa kyllä etten ihan alkuraskaudesta pyöriny täällä elokuisissa kun mennyt ohi kaikkien alku vaiheet että miten mennyt. toivottavasti ei kuitenkaa olis kuorsaaja-kämppis sulla siellä !

surusilmät musta on ihan ok et vähän "panikoi" ;) mielummin se kuin hälläväliä asenne. kuitenki sulle kaikki on niin uutta ja ihanaa ja välillä ei kyllä niin ihanaa mutta kuitenkin, uusia tuntemuksia silti kaikki. musta on ihana lukea täältä näitä juttuja ku vaikka tää onki vasta toinen lapsi niin oon silti jo kokenut tän kaiken aikasemmin niin en aina osaa ehkä nauttia ja ihmetellä kaikkea. enpä usko että täällä kukaan on sua ristinyt hysteerikoks, parempi vaan puhua mieltä askarruttavista asioista ku yksikseen selvitä kurjien ajatusten kanssa. atooppinen iho on muuten viheliäinen, ittellä ei oo mutta pojalle tietty siunaantu sellanen sukupolven yli. onneks ei oo enää niin pahaks yltyny ku oli yli vuos sitten, posketki märki ja hyi :(

tosta masun kasvusta tuli mieleen että pitäis varmaan taas joku kuva räpsästä että jäis jotain muistoja :) voipi olla että tänne kans lätkäsen sen!

onko kellään muuten sellasia ehdottomia ei-ruokia mitkä pistää heti vatsan sekasin, siis tullut tälläistä vaivaa raskauden aikana?

samuelinäiti kiitos! :D Joo itse oon Keski-Pohjanmaalta kotoisin,asutaan tällä hetkellä vielä Satakunnan alueella :) Eli kaukana kotoa ollaan, onneks päästään nyt muuttamaan takas molempien perheiden luo, ois aika orpo olo täällä vauvan kans yksin päivät kun ei oo ketään sukulaisia. Jos/kun apua joskus tarvitsee :) Sisko asuu tosiaan Espoossa mutta siellä meillä on sukua :) Ja juu ois kätevämpää asua lähempänä maanpintaa, seuraava asunto sais olla kyllä siinä suhteessa parempi.

surusilmät älä huoli, kyllä se mahan kiristäminen kuuluu asiaan :) mulla ainaki just kyljellä maatessa tuntuu että nahka repeää ja myös syönnin jälkeen on pinkeänä. Rasvaus vähän helpottaa. :)

Onko kellään häpyluu välillä arka? :D mulla nykyään jos istun tai makaan pitkään ja nousen seisomaan, häpyluuta aristaa. Kai sinne jotain painetta kohdistuu.

Huh, nyt kyllä helpotti kummasti stressiä kun kouluhommat on tällä erää hyvässä kuosissa. :) Kunhan nyt vielä yhden jakson hoitais kunnialla niin voi hyvällä omalla tunnolla jäädä kesälomalle ja ruveta muuttohommiin! Voin vaan kuvitella mikä pesänrakennus siellä uudessa asunnossa on sit kesäkuussa meneillään... :D toivottavasti kunto kestää!

Minea ja maha-asukki 24+5

Heip! Eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin :/ mukana olen kyllä elänyt. Tsemppiä kaikille vastoinkäymisiä kokeneille <3 täällä voidaan hyvin ja paksusti :) Kuukaus vielä olis töitä aherretteva ja sit alkaiskin jo mammaloma. Tyttölupaus tuli vaikkakin kätilö sanoi että älkää vielä maalatko vaaleanpunaisia seiniä, mutta tällä mennään. :)

jonskuuh 25+0 poks

Annukka paljon jaksamista sinne sairalaan makoiluun... Toivotaan että pikkunen vielä masussa kestäisi.

Rasvauksesta täälläkin masu kirraa välillä, etenki ruokailun jälkeen. Rasvaillu olen silloin tällöin... Ostin alkuraskaudessa apteekista Vichyn Anti Stretch Mark -rasvan. Rasva on hyvä, mut ehkä turhan kallis.. Ajaisihan varmast normaali rasva saman asian :headwall:

Jonskuuh Onnea ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :)

Minea Tsemppiä hissiremontin keskelle! Vaikuttaa siltä, että olemme suunnilleen samoihin aikoihin muuttopuuhissa.:)

Kaikille ihanaa viikonloppua!

Luckygirl & Vintiö 24+0 POKS!

Huisin hurjaa, onnea kovasti Kisuliinalle triplapojista! Ja todellakin peukut pystyyn että kaikki sujuu nyt masun ulkopuolella hyvin ja jaksamista, rankkaa on varmasti! Ja Annukalle kanssa, voin kuvitella miten rankkaa olla perheestä erossa - ja jos on vielä tekevä ihminen niin paikallaan makoilu ei ole kivaa. Mutta vauvan hyväksihän se kaikki on :)

Täällä menossa 25. vko ja lääkäristä ei edelleenkään tietoa, ois kiva kun joskus joku vilkaisisi että onko paikat ylipäätään kiinni enää tms.. kolmas kuitenkin tulossa. No, näillä eväillä mennään.
Mukavaa - vaikkakin sateista vkl kaikille :wave:

runttis ja toukka 24+

Voi kettu, että sitä pitää stressaantua kaikesta.

Kävin tänään anopilla kylässä, joka totesi että oli kuskannut parvorokkoepäilyä tk:ssa tänään. No, eiköhän siitä iskenyt itselle hirveä stressi siitä, että mikä on mahdollisuus, että hän on saanut tartunnan ja todennäköisyys, sille että minä olisin vielä saanut sieltä tartunnan. Siis varmasti todella minimaalinen, mutta teoreettisesti kai mahdollinen. Hitto vie, ku osais antaa asian vain olla, kun sille ei kerta mitään voi, vaan ei.

No toinen huoli heräsi sitten sitä myöden, koska olen koululla vielä 2 viikkoa harjoittelussa, että onko siellä liikkeellä parvoepidemiaa. Ne kun heivaa itsensä aina terkan vastaanotolle kun sairastuvat, joten sieltäpä sitä sitten sen saa jos ei anopilta. Viikkoja on nyt rv 21+6 ja 24 viikolta eteenpäin sairastettu tauti ei ole yleensä enää sikiölle vaarallinen. Plaaaaaah... Sellasta hysterisointia sitten tälle päivälle... : /

Yhteistyössä