Vauvan liikkeistä Vintiö on pääosin hyvin runsaasti liikkuva vaavi, mutta olen minäkin pariin otteeseen pelästynyt, kun en ole tuntenut potkun potkua pitkään aikaan. Onneksi vauva tuntuu aavistavan tämän ja on potkaissut kohta huolestumisen jälkeen. Aktiivisin vaaveli on ehdottomasti alkuillasta alkaen.
Kummeista Mekään emme ole vielä päättäneet kummeja. Minulla on muutamia ehdokkaita mielessä, yksi kamuistani on kysymistä vaille valmis kummi. Mieheni veli taas on minun mielestäni selvä kandidaatti, mutta kysymmekö hänen avopuolisoaan myös? Sitä täytyy pohtia, sillä he ovat olleet aika vähän aikaa yhdessä. Mies on tosin sitä mieltä, ettei veljeä tarvitsisi edes pyytää, sillä hän olisi läheinen vaavelille joka tapauksessa. Minusta taas tuntuu, että suku hyökkää sieltä suunnasta päälle jos ei pyydä, sillä mieheni on veljensä tyttären kummi. Mies harkitsee omia kamujaan, mutta nimiä ei ole vielä tullut esille. Olettaisin, että kahdesta läheisestä kamusta jompi kumpi saa kunnian. Haluaisin vauvalle edelleen myös pariskuntakummit, mutta emme ole siitä vielä miehen kanssa jutelleet.
Meilläkin on se idea, että kummien ei tarvitse tuoda uskonnollista puolta pikkuisen kanssa, sen hoidamme me. Osa kuuluu kirkkoon, osa kaiketi ei. Toivomme heistä lapsellemme luottoaikuisia, jotka antaisivat jonkin verran aikaansa joka vuosi, itselleen luontevalla tavalla.
Sokerirasituksesta Mesikämmenelle Sain sen käsityksen, että sokerirasitus tehdään lähes kaikille. Niin neuvolantäti sanoi. Olen myöhemmin lukenut, että jos on alle 25v, odottaa esikoistaan, on normaalipainoinen ja ei ole sukurasitusta, niin koetta ei silloin tehdä. Jos on aiemmin ollut RD, on sukurasitusta, niin koe saatetaan tehdä kahdesti raskauden aikana. Korjatkaa, jos olen käsittänyt asian pieleen...
Minulla ainakin merkittiin jo ekalla neuvolatapaamisella äitiyskorttiin, että sokerirasituskoe tehdään ja viikot, 24-28. Luulisi, että jos sinulle se tehdään, niin se merkittäisiin korttiin ja/tai neuvolassa täti mainitsee asiasta jossakin vaiheessa.
Huomenna suuntaammekin sitten Lapsimessuille & PetExpoon, kun saimme liput. Sieltä löytyy osio Odottajan maailma, johon aion tutustua innolla.
Ja toki menemme katsomaan myös marsuja, jos sieltä vaikka sattumalta niitä löytyisi.
Luckygirl & Vintiö 24+6