||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

Herranjestas kun tänne on tullu tekstiä, katotaan saanko edes puoliin tein jutuista kommentoitua :whistle:

Repäisykipuja juu, välillä kun makaa kyljellään sängyssä ja yritän kääntyä selälleni niin tuntuu kun joku löis puukon tuonne jonnekki alavatsaan. Välillä tämä kääntyminen ei onnistu ollenkaan kun sattuu niin paljon.

Lääkkeistä, panadolia oon ottanu välillä ja migreeniin jopa 600mg buranaa neuvolantädin käskystä.

Annukalle jaksamisia pötköttelyyn! :heart:

Välillä tuntuu että mahaa kiristää niin että koko nahka repeää, helpottaa hetken päästä jos pääsee heti makuuasentoon ja pikkasen laittaa jotain rasvaa. Kammottava tunne!

Närästystä ei oo vielä tullut. Sitä odotellessa :D

Täällä huomenna neuvola. Täytetään vihdoin kaikki kelan paperit ym. systeemit. Sitte saakin ruveta äitiyspakkausta odottelemaan :saint:
Viis viikkoa pitäis vielä töissä jaksaa ennen kun alkaa kesäloma, saa nähdä miten käy kun seisomatyö ja nyt jo selkä ihan rikki..

j_enna & toukka 23+0 :heart: POKSPOKS!
 
Hips hei, onpa ihana ilma!
Annukalle tsemppiä. Varmaan todella rasittavaa maata siellä sairaalassa.

Onko kukaan teistä kokeillut mammajoogaa? Mä kokeilin ja nyt kyllä on alaselkä niin kipeä, että taisi jäädä meikän viimeiseksi joogakerraksi... Vauvakin monotteli siihen malliin jossain vaiheessa että pelkäsin sen saavan jonkinmoisen happikadon :D

Liikkeistä Tietääkö kukaan missä vaiheessa lapsen myös sellaisten liikkeiden, jotka kohdistuu selkään, pitäisi alkaa tuntua?

Kotitöistä Miten teillä on jakautunut kotityöt? Meillä on meinaan nyt raskausaikana ensimmäisiä kertoja riidelty kotitöistä. Olen sälyttänyt fyysisesti raskaimmat kuten imuroinnin, moppaamisen ja pyykkikorien kantelun miehelle ja se selvästi risoo sito - ainakin silloin jos on pahalla tuulella.

Tulipas paljon kysymyksiä :)

Ihanaa päivää kaikille!
 
olipahan viikonloppu, onneks tää sunnuntai kruunaa tän lämmöllään, ainaki eteläsuomessa =)

noista kotitöistä niin kyllä mä ne suurimmaks osaks teen, siis kaikki imuroinnit sun muut. roskat ja tiskit osin on pelkästään miehen hommia koska en voi sietää tiskausta vaikka meillä onkin tiskikone!(silti välillä teen senkin koti askareen) koska jos miehen kontolla olis esim imurointi niin se ihme tapahtuis vaan kaks kertaa vuodessa että täällä imuroitaisiin :LOL: jos pitää jotain painavaa kantaa niin ne harvemmin liittyy siivoukseen ja silloin kyl äijä hoitaa ne. oon kyl välil vähän ruikuttanu apua siivouksessa ja kyl sitä silloin saa mutta ei se automaattisesti joka kerta tule se apu. yhteen muuton alussa muutama vuos sitte jaksoin kauanki riidellä kotitöistä mutta huomasin sen niin turhaksi ja omia voimia vieväks niin mielummin sitten vaan ite puuhailen. eipä toi ukko noita vähäisiäkään hommiaan tee mitenkään naama hymyssä.

oon ihan joogaa joskus kokeillut ja mulla on sellanen dvd kotona jossa on kahta eri tasoa olevia liikkeitä, tein tietty niil harjoittelijan liikkeillä mut silti selkäsano ittensä irti, tämä siis ennen raskautta, vaikka se näyttää helpolle niin ihan hullua jumppaa se on :D pitäis varmaan yleiskunto ekaks saada paremmaks ennenku siihen dvdseen kosken seuraavan kerran, tästä syystä mammajoogaa en oo kokeillut.

eilen oli kummitätini ja häne kaksosveljen 50v juhlat, sellaset 7h tuli keikuttaa kiilakorkokengissä niin jalat huutaa suhteellisen kovasti nyt armoa! ihme kyllä ei selkä tullut kipeeks tai muukaan vaikka aika villisti tanssittii bilebändin tahtiin. oli varmaan ekat tollaset kunnon kekkerit joissa oon nyt raskaana ollessa ollut jotka siis käsitti ilmasenviinan pippaloita. ei kyllä häirinny yhtään, oli siel toinen siskoistaki selvinpäin ku toimi meidän kuskina ja lapsia mukana niin ei tuntu kyllä siltä että olisi mistään paitsi jäänyt :) ja tollasen illan jälkeen kiva herätä uuteen päivään ilman krapulaa!

närästys ei onneks kanskaan oo vieraillu täällä, oon vältellyt ruokia aika pitkälti jotka aiheuttaa sitä mulla raskauden aikana, koska normaalisti esim. valkosipuli ei oo mikään ongelma. kyllä sitä nyttenki pystyy syömään pienissä määrin mutta kyllä sen huomaa kun on liikaa tullut syöpöteltyä :D välillä myös roskaruoka aiheuttaa joten sitäki vähän yrittäny vältellä, ei aina niin hyvin menestyksin :ashamed:

samoin hyvää päivää kaikille ! tää päivä ainaki ittellä menee varmaan ulkona ollessa ku kerran niin lämmintä lupailtu, katotaan jos akne ja sen ärsyttävät arvet sais kyytiä auringossa ;)

samunäiti&alex 23+5
 
Täällä eilen vietetty pojan 2-vuotis synttäreitä. :)

Kotitöistä meillä niin minä, kuin mieskin tiskaa, käyttää pyykinpesukonetta ja astianpesukonetta. Imuroiminen jääkin sitten mun hommaksi ja moppaaminen, mies tuskin tietää missä niitä välineitä säilytetään. :LOL:
Kaikki "raskaat työt" hoitaa mies, esim auton renkaiden vaihdot yms. :)

Otettiin tänään taas masukuvia. Ja huh kyllä kuvasta huomasi, että onpas se kasvanut kun vertasi viime kertaan. :eek:
Tässä teillekin maistiainen. ;)
Rv 24+3




Sinful89 ja tupla-pampulat :heart:
 
Mä teen edelleen kaikki kotityöt niinku ennenkin. Jokainen tietysti tekee oman vointinsa mukaan, mut mä en ymmärrä sitä kun monesti kuulee siitä miten raskaana olevat eivät voi nostella eikä tehdä mitään "raskasta" Siis jos ei mitään ennen aikasia supistuksia ole ja rajoituksia lääkärin määräyksestä niin en ymmärrä miks ei vois imuroida tai kantaa jotain pyykkikoria. Välillä huomaa että jotkut raskaana olevat käyttävät vaan tilaansa hyväkseen että voi kieltäytyä joistakin hommista. Ite oon kantanut kaikissa raskauksissa loppuun asti vanhempia lapsia, siivonnut siinä missä ennenkin ja kantanut painavat ostoskassit. Tosin mulla ei mitään ongelmia oo ollutkaan eikä oo sen takia tarvinnut rajoitella tekemisiään. Eihän se raskaus mikään sairaus oo.
 
Kotitöistä meillä mä teen enemmän ja mies onkin myöntänyt että pitäisi osallistua enemmän, mutta ei se kyllä kovin oma-aloitteisesti mitään tee. Oon samaa mieltä siinä, että raskaus ei ole sairaus, mutta itse yritän saada miestä tekemään nyt vähän enemmän kotitöitä, koska haluan että se tottuu siihen että senkin on jatkossa enemmän osallistuttava. Olen sanonutkin miehelle että kyllä mä jaksan vielä ihan hyvin tehdä kotitöitä, mutta voi olla että jossain vaiheessa en enää jaksa ja sit yhtäkkiäkö miehen pitäis kaikki osata tehdä? Kyllä se vaatii vähän rutiinia että osaa pitää kämpän siistinä ja tietää millä pestään ja mitä ja kuinka usein. Sitten kun lapsi tulee voi olla että olen liian väsynyt tekemään suurinta osaa kotitöistä itse, joten apu on silloinkin tarpeen. Eli tasa jakoa kannatan ja tietenkin tarpeen mukaaan toinen voi tehdä enemmän jos toinen ei jaksa :)

Sinful hienon kokonen vatsa jo sulla :) Toki kun on kaks tulossa niin kokoa voi ollakin vähän enemmän.

Scarlett ja sissi 24+2
 
Viimeksi muokattu:
Sinfulilla aivan ihana massu. :)

Kotitöistä, mies tekee meillä aikalailla kaiken tällä hetkellä, minä hoidan pyykit ja tiskaan välistä.
Muutoin siivoilen ja keräilen sotkuja oman jaksamisen mukaan. Tällä hetkellä meinaa tulla ärsyttävästi pienestäkin rasituksesta sellaiset supparit päälle että. :( Tosi kevyet hommat kuten joku pölyjenpyyhkiminen on mun vastuulla. Vessan pesen myös itse! :cool: Töissäkin meinaa tulla ongelmaa kun on hiukan fyysisempiä hommia niin eipä meinaa tämä mamma jaksaa. Iskias myös vaivaa tosi pahasti jo välistä, lonkat on kyllä kovilla. Hirvittää kyllä mihin tämä johtaa kun viikot kasvaa.
Aivan raivostuttavaa sinänsä, olisihan se mukavaa jossei tarvitsisi varoa ja saisi puuhastella oman mielen mukaan. Toisilla vain nämä raskaudet eivät ole helpoimmasta päästä. Onnea vain niille jotka ilman vaivoja pärjäävät.

Iso kiitos kaikille mua tsemppaaville, välistä ihan hävettääkin kun hermoilen ihan pienistäkin jutuista. :ashamed:
Vaan odotukseen mahtuu monensekaisia tunteita.

Me käytiin ekaa kertaa vaunuja katselemassa. :)
Olipa se liike täynnä muutakin vauvatavaraa, meinasin alussa saada pienen paniikkikohtauksen, vaan pakotin itseni kävelemään eteenpäin ja kunnialla päästiin lopulta liikkeeseen katselemaan. Pitää sitä jossain vaiheessa purkaa estot ja alkaa positiivisesti ajattelemaan että kyllä me tämä vauva saadaan. Edetään sitten vaikka pienin askelin.
Mulla on neuvolaan viikko, pääsen täyttelemään KELAn lappusia ja sitten vissiin sitä äippäpakkausta odottelemaan. :wave:

Eilen poksui täälläkin 22+0!
 
Kotitöistä Minä teen suurimman osan, mies vie roskat, pesee välillä pyykkiä ja tekee satunnaisesti pientä siistimistä. Olemme sopineet, että mies ottaa suuremman osan kotitöitä osakseen, kun vauva syntyy. Se jako on toiminut ja toivottavasti jatkossakin jako toimii.

Mammajoogaa Koitin hieman tehdä äitiysjoogakirjasta alkuraskaudesta, mutta piti lopettaa lyhyeen, kun ei tuntunut hyvältä. Tein viikolla pari lempijoogaliikettäni ja ne tuntuivat todella hyvältä. Joogasin sen verran usein ennen raskautta, että joogaa oli jo ikävä.:)

Ihanaa uutta viikkoa kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 24+1
 
Kotityöt: Mä teen kans vähän enemmän ja useammin kun mies. Mutta toisaalta hän hoitaa sitten autojen renkaat, aidan korjaukset sun muut. Tänä talvena hän teki myös melkein kaikki lumityöt koska se ei tuntunut musta hyvältä. Kaikki muut hommat luonnistuu multa nyt ainakin hyvin, mutta halkojen ja kauppakassien kantamiset aiheuttaa supistuksia joten niissä pitää nyt alkaa keventämään.

Olen päässyt myös tutustumaan täälläkin mainittuihin lonkkakipuhin (toispuoleinen). Toivottavasti olisi ohimenevää- ikävä piikin tunne persuksen tienoolla kun kävelee, kääntää yöllä kylkeä tms. Muutoin olo on hyvä, ei pahoinvointia, kipuja, närästystä tms. Unetkin ovat taas tulleet paremmin ja mieli on hyvä.

Aurinkoisia kevätpäiviä lisää toivovat
Penni ja pikkunen 24+1
 
Moikka!

Sinful täälläkin vietettiin eilen esikoisen 2vee pippaloita! :wave:
Tyttö oli ihan innoissaa kaikista lahjoista ja herkuista, ja kyllä tää äippäki niitä herkkuja veti oikeen urakalla! :ashamed:

Kotityöt
on enimmäkseen mun vastuulla. Mies kun on päivät töissä niin mä luonnollisesti täällä sillä aikaa siivoan, pesen pyykit ja laitan ruoan valmiiksi. On toi mies kyllä monta kertaa sanonut että hän voi kyllä hoitaa imuroimiset ja muut jos mä en jaksa. Mutta tähän asti on mennyt ihan hyvin. Ainoo on toi selkä mikä meinaa välillä vähän reistailla.

Ihanan kesäinen ilma on ollut nyt koko viikonlopun. Me ollaan oltu ihan kesäfiiliksissä tääl, on grillattu, kerätty kukkia ja leikitty kaikkia kesäleikkejä pihalla. :)

Ainiin Annukalle kovasti voimia! Toivottavasti vauva pysyy masussa vielä monen monta viikkoa! :)

Sinful upea maha sulla! Ihanaihana. :)

Nyt suihkun kautta nukkumaan. Öitä

Nepo ja Pirpana 25+2
 
Kotitöistä vielä. Mulla ne raskaimmat kuten imurointi sälyttyivät miehelle, kun alkuraskaudessa oli aika paljon pahoinvointia ja kohdun kasvukipuja. Nämä ovat varmasti tosi raskauskohtaisia juttuja ja olenkin miettinyt, että miten sitä sitten selviäsi jos olisi joku parivuotias lapsi ennestään, jota pitäisi nostella.

Nyt on pakko lähteä ulos!

Uusiäippä78 + vauva 23+2
 
Sinful: Ihana nähdä, että muillakin maha kasvaa, eikä vaan mulla :D Ja tuo on ehdottomasti hyvä juttu, ettei sun tarvitse tehdä mitään "raskaimpia" kotihommia, onhan meillä kuitenkin kaksi vauvaa mahassa kasvattettavina. Ja vaikka ei oo näin pitkälle koskaan itse raskauksissa päässytkään, niin muutaman viikon sisällä oon huomannu olevani normaalia väsyneempi. Siis nukun tyyliin 10 h yöunet ja sitten parin tunnin päikkäreitä lähes joka päivä. Ja alkaahan meillä rajoittamaan pikkuhiljaa jo tuo mahan kasvukin näitä tekemisiä. Itse oon huomannut, että esim. pahvilaatikon tai pyykkikorin kantaminen on ollut jo pitkään mahdotonta, kun painaa mahaa ikävästi (tai sit mulla vaan kädet on liian lyhyet ;) )...

Kotitöistä: Kyllä minä ainakin koen ihan omaksi oikeudekseni vähentää kotitöiden tekoa, vaikka päivät olenkin kotona sairaslomalla ja mies töissä. Toki teen sen minkä jaksan ja huvittaa, mutta en liikaa rehki. Eikä se mielestäni ole raskaustilan hyväksikäyttöä. Tiedän sen, että jos raadan kotitöitä liikaa, olen sitten aivan väsynyt. Ja mies on myös sitä mieltä, että oman osani teen jo aikapitkälle sillä, että kannan kahta vauvaa mahassani ja lepohetkeni olen ansainnut. Mutta esim. imurointi kyyristelyineen alkaa olla liian rankkaa. Ja viikolla pyrin tekemään ruuat meille valmiiksi, mutta viikonloput nautin kyllä miehen kokkailuista hyvällä omalla tunnolla.

Nippe + tuplat 24+6
 
Hips, ihan galluppina kyselen et montako lääkäriä teillä on ollut jo? Ei siis mitään omia ultria vaan ihan tutkimuksia? Mua alkaa suututtamaan kun 26. vko alkaa tällä viikolla ja lääkäristä ei tietoakaan.
Kotityöt, mä teen kyllä ihan samallla tavalla kaikki hommat kuten ennenkin. Kun on 3v ja 1,5v lapset joita nostelee ja työntelee rattaissa/laudalla, mäkiä ylös ja alas, niin miksen siivoiskin :D Ja kaikki kauppakassit sun muut kantelen, käydään usein lasten kanssa kaupassa päivällä niin ei tarvii iltasella sit tungeksia. Mutta mulla nyt ei mitään ihme vaivaa ole ollutkaan, viikonloppuna meinasin maalaushommia ja halkotalkoita, jaksaa tässä vielä ihan hyvin kun ei ole mahakaan niiiiin suuri :)

runttis ja toukka 24+
 
Eilen alkoi jälleen uus viikko, 25 jo. Pokss.

Käytiin eilen ostamassa meille vaunut ! Ne on ihanat, vaikkakin käytetyt. Ihan uuden veroiset vuoden 2009 emmaljunga duo edge sport yhdistelmävaunut. Väriltään musta-harmaat ja ah niin tyylikkäät ! Oon niin fiiliksissä noista että tuntuu kuin olisin ostanut vaikka mersun tai jonkun uuden auton :D

Kotitöistä sen verran että minä teen ja olen tehnyt lähestulkoon kaiken aina itse. Hävettäis alkaa siirtämään kotitöitä raskauden takia miehelle, vaikkakin ois ihanaa jos ei tarviis tehdä kaikkea yksin. Mutta tuleepahan tehdyksi ja "oikealla tavalla" kun itse tekee :D

Niinpä tästä siirrynkin siivouspuuhiin kun meille tulee tänään perhetyöntekijä keskustelemaan asioista sen voimavarakyselyn pohjalta. Pelottavaa... :D

Tii ja masukki 25+1
 
Viimeksi muokattu:
Tii: 9 lääkärikäyntiä ;) Taidan mennä aika lailla kärkeen tässä gallupissa siis viikkoon 24+0 mennessä... Mutta mulle onkin kaikki ultrat tehty lääkärin toimesta... Mutta ei mulle kertaakaan oo mainittu neuvolalääkäristä, mutta itse oon varannu sinne ajan kolme kertaa, kaksi kertaa ultriin (halusin varmistaa että masuasukit hengissä) ja yhden kerran hain sairaslomaa...

Nippe + tuplat 24+6
 
Lääkärikäyntejä on ollut muutama, yksi pakollinen mutta muut olleet ihan oman hermoiluni tuotoksia.

Tästä ei ole tainnut olla vielä puhetta, mutta miten te muut hoidatte sheivaamisen tätä nykyä?
Ostin juuri sellaisen jakkaran johon pääsen istumaan, jotta saan jalat sheivattua ettei tarvitse kumarrella ja kyykistellä mutta tuo muu puoli ei sitten onnistu oikein millään kun maha on tiellä. Miehenkin olen jo kaksi kertaa pistänyt puskan trimmaukseen :LOL: Pitäisikö jossain välissä pistää pillit pussiin ja antaa paikkojen rehevöityä?

Me lähdetään kohta elokuviin miehen kanssa pitkästä aikaa, saas nähdä mitä masuasukki tuumaa kokemuksesta. Toivottavasti ei ole melutaso päätä huimaava. :)

SS ja Poika 22+2
 
Lääkärikäynnit: Kerran olen käynyt neuvolalääkärillä. Muuten noita lääkärikäyntejä sitten onkin ihan mukavasti. Laskin tuossa, että sairaslomalappuja on 13. Olen tämän lisäksi nähnyt lääkäriä sairaalassa ties kuinka monta kertaa ku ovat joka päivä käyneet mua kattomassa. Sairaalassa vietin kerrallaan aina 2-3 päivää ja kolme kertaa olen siellä ollut. Mutta siis jos tämä raskaus olis ollu ihan normaali, niin tuo yks lääkärikäynti mulla olis vaan ollut. Se oli muistaakseni viikolla 13.

Kotityöt: Meillä mies on tehnyt lähes kaiken tän raskauden aikana, koska mä oon vaan maannu sängyssä ja oksentanut. Nyt kun oon vähän paremmassa kunnossa ollut niin oon pessyt vähän pyykkiä.. Hävettää ihan ku mies joutunut kaiken yksin tekemään. :ashamed:

Huomenna meen käymään äippäpolilla. Saapa nähä mitä ne tästä mun pahoinvoinnista sanoo. Terveyskeskuslääkärin mukaan mä vaan kuvittelen kaiken ja mulle pitäis aloittaa mielialalääkitys...

Mesikämmen ja masukki 23+4
 
Lääkärikäynneistä mulla on ollut yks neuvolalääkäri käynti ja toinen on tulossa reilun viikon päästä.

Sheivaamisesta huomasin just eilen, että ei tosiaan oikein toi alapää karvoituksen sheivaus suju enää :D No täytyy laittaa mies asialle kun kesällä ei viitsi sit ihan minkälaisen puskan kanssa vaan tuolla kulkea :LOL: Jalkakarvoista olen huomannut sellasen jutun että ne kasvaa hyvin hitaasti verrattuna aikasempaan kasvuvauhtiin. Se on kyllä hyvä kun voi toi sheivaaminen olla jossain vaiheessa vaikeeta ja jalka karvoja en aio ainakaan kesällä kasvattaa hirveän pitkiksi :)
 
Äippäpakkaus: Ne oottelee postissa noutajaansa ;) Voi kun mies tulis äkkiä töistä, soitin jo että tänään sit ei jäädä ylitöihin ;) Eli 4.4 tein kelalle hakemukset ja nyt ovat noudettavissa. Joku tais kysellä kuinka kauan kestää pakettien tulo... Kela oli tehnyt päätöksen noin 1,5 viikkoa sitten...

Sheivaamisesta: En oo ees viittiny jalkoja vilkaista, eipähän ne paljon tämän kummun alta näykkään... Miehelle saan kelvata kaikkine karvoineni tai sitten saa sheivata jos peikoks meinaan muuttua... Itse en taida enää taipua... Mutta luulen, että miehen huomio kiinnittyy lähinnä tuohon mahan kumpareeseen, josta onkin niin innoissaan ja onnellinen. Kesken yönkin aina herätessämme silittelee mahaani ja tarkistaa, että eihän maha vaan oo hävinny minnekkään ;)
 
Runttis Mulla ei oo kans ollu kertaakaan vielä lääkäriä. Muistelin että ekassa raskaudessa tais olla kolme kertaa neuvolalääkäri ja tässä tokassa tulee olemaan vissiin kaks. Mulla eka neuvolalääkäri on reilu kolmen viikon päästä, silloin on 29 viikko menossa. Ja se toinen on joskus viikolla 36.

Onko täällä kenelläkään työpaikalla kova meteli? Tuli vaan mieleen, kun oon kesällä menossa ehkä kuukaudeksi töihin, mutta nyt alkoi mietityttää kun siellä on pari konetta mitkä pitää aika kovaa meteliä. En oo edes ikinä ennen ajatellut tällaista asiaa, mutta voiko siis melusta olla jotain haittaa sikiölle?

Mukavaa viikkoa kaikille! :)

Nepo ja Pirpana 25+3
 
Heippa! :) Täällä alkanut viikko ihan mielettömän väsyneissä merkeissä, onneks tänään ei oo hirveesti ollut mitään aivotoimintaa vaativia tehtäviä :D Ajattelin just ruveta ottamaan päikkärit mutta eihän tässä melussa pysty nukkua, koko porraskäytävä raikuu poraamisääntä hissirempan takia... Tulin siis koneelle :D

Kotitöistä mun mielestä se mitä fyysisesti jaksaa tehdä, on ihan jokaisen odottajan kohdalla yksilöllistä. Suositushan toki on, että ei hirveän raskaita fyysisiä hommia tekis enää, mutta mun mielestä jokainen menköön omien tuntemusten mukaan. Itse teen meillä kaikki kotityöt, koska opiskelen ja olen aika paljon enemmän kotosalla kuin mies, joka pääsee vasta klo 18 töistä. Mun mielestä ei ois reilua enää illalla pistää miestä tekemään mitään siivouksia kun itsellä yleensä on aikaa kun koulunkäynti sallii. :) Ruoanlaitossa taas olen aika huono, mutta siihen mies ottaa kyllä mielellään osaa onneksi!
Oon tähän asti jaksanut aika hyvin esim. imuroida, pestä lattioita ja muuta mutta kyllä huomaa sen jälkeen että kaipaa lepoa. Selässä ja mahassa alkaa aika nopeasti tuntua ikävältä, jos joutuu painavia tavaroita kanniskelemaan ja saa kyllä kiinnittää enemmän huomiota työasentoihin muutenkin. Teenkin sitten hommat hissukseen (yritän ainakin) ja lepään sen jälkeen, jos siltä tuntuu :D Mun mielestä kannattaa raskausaikana kuunnella omaa kehoa, se kyllä kertoo jos tarvitsee lepoa! Eikä pitäis tuntea syyllisyyttä, jos jää välillä kotitöitä tekemättä tai miehen harteille, kyllä sitä taas sitten myöhemmin ehtii. :)

Kelalla olikin nopeaa toimintaa, vein laput viime keskiviikkona ja jo perjantaina oli tullut nettiin päätökset. Nyt oottelen äitiyspakkausta :D

Mesikämmen, aika törkeältä kuulostaa terveyskeskuslääkärin arviot! Kyllä se on valitettavasti niin, että joillakin se raskaudenaikainen pahoinvointi on tosi rajua ja pitkään kestävää... Mutta toivottavasti äippäpolilla ollaan fiksumpia asian suhteen! :)

sheivauksesta mä hoidan nykyään alapään sheivauksen ihan sokkona :D on tuo maha sen verran kasvanut että näkyvyys sinne on hiukan huono :D Kesällä aion sääretkin kyllä pitää keinolla millä hyvänsä karvattomina, vaikka mulla säärikarvat vaaleita onkin. :) On vaan mukavampi olo itsellä, kun sääret on sileät!

Kauheet selostukset taas ja vielä ihan väsyneenä kirjoitettuina. :D Poraus jatkuu vaan, ei taida tulla tänään päikkäreistä mitään.

Minea ja maha-asukki 25+1
 
miten tää päivä on taas mennyt näin nopeaa :O kai yritän kokoajan järkkäillä ittelleni kaikkea tilpehööri puuhaamista että elokuu koittais nopeammin :LOL:

tuli noista kotityö jutuista mieleen tai kun muutama on maininnut näiden vanhempien lasten kantelut niin siitä kyllä on tosiaan vaikeaa luistaa ellen nyt rakenna pojalle tikapuita että ittekseen pääsis pinnasänkyyn :D mutta huomaa kyllä että aika minimissä pidän sen kantelu hyysäämisen, mulla on muutenki aina ollut selkä tosi heikko ja luut siellä vähän miten sattuu niin kipeytyy siis herkästi ihan ilman raskauttakin. oon kyl varmaan niin sitkee sissi että näistä kivuista huolimatta porskutan eteenpäin, voisin kyllä väittää että kyllästyisin kuoliaaks päivisin jossen mitään tekis. no se siitä!

toi sheivaaminen, oon tässä jo hetken naureskellu ettei tuu hirveesti mitään. siis jalat on viel helppo mutta sitten se itse viidakko on vaikeampi :D mies on kyl niin karvattomuuden puolesta puhuja että se samunki aikana autteli mua pitää paikat kunnossa hahaha :LOL: viimeks oli tosin se helpotus et poika synty loppuvuodesta niin jalkakarvoilla ollut väliä, mutta nyt tällästä kesävauvaa odotellessa niin en tiedä kehtaanko "villahousut" jalassa kuleksii :D yks vaihtoehto sit aina et menee kosmetologin pakeille.

musta aika järkyttävää että tollasia sanoo mesikämmen sulle, ku muutenki kauheesti suosituksia raskauden aikana ja ainut lääke mitä sais ottaa on paracetamolia niin sitten vielä pitäs jotain mielialalääkkeitä ja noin hemmetin hepposin perustein! vetäsee vähän hiljaseks. ittellä oli teininä vähän vaikea hetki elämässä että joutu sellasiin turvautumaan niin en kyllä suosittele. sellasista menee ihan tunnekylmäks, ei itketä muttei paljoo nauratakkaan. ja tuskin sä ihan huvikseen kuvittelisit et nyt on huono olo ja jotenki nauttisit siitä oksentelusta? huomaa että on jotenki nyt pinnakireellä lääkäri asioissa, just anoppi oli käymässä ja kerto ihan uskomattomia juttuja taas sen lääkärireissuista että oksat pois.. pitäis varmaan eka rauhottua ennenku tulee tänne kirjottelee? :whistle:

en mäkään muista et mitään lääkärikäyntiä olis viel ollut, saikkuakaan kotioloissa ollessa tartte hakea :D mut jos en väärin muista niin nyt tää seuraava vai vasta sitä seuraava pitäis neuvolatätösen mukaan olla joku lääkäri käynti? en tiedä mikä se normi raskauden aikana on että paljonko niitä lääkärikäyntei kuuluis olla, kai sekin on jotenki yksilöllistä, esim varmasti monikkoraskauksissa on tosi paljon lääkäriseurantoja niinku näkyy täällä olevat sanoneen tai jos on muuta jotain huolestuttavaa kremppaa. oon ihan tyytyväinen ettei ite oo joutunu nyt ramppaa missään poleilla tai muilla toistaiseksi. kai sellasen lääkärin voi neuvolasta itsekin varata ilman että sitä määrättäisiin jos siltä tuntuu itsestä?

nytku siitä melutasostaki ollut puhetta niin viikonloppuna ku oli noi juhlat niin siellä oli bändi soittamassa ja aika kova "mökä" lähti muttei vauva ollut moksiskaan, samoinku ei leffoissa käynnistäkään. että en sitten tiedä kuinka kovaa ne sen äänen kuulee masuun, leffan aikana pari kertaa potkutteli mutta kyllähän ne elokuvateattereissa ne äänet on sellasia ettei omaa korvaakaan ala verestää :D sitten ihmiset jotka käy paljon konserteissa niin ovat laittaneet (usein kun istumapaikoilla ovat raskaana ollessa) kaulaliinan tms masun päälle äänenvaimentimeks. töissä ollessa en sitten tiedä miten toimii? en kyllä oo tutkinu miten äänet vaikuttaa sikiöön. varmaan netistä löytäis tiedon helposti :O

huomenna sitten poksuillaan
samunäiti&alex 23+6
 
Ohoh, onpas tullut paljon asiaa taas. :) Pitäis ehkä useemmin käydä itekkii kirjottelee, pysyis paremmin kärryillä missä mennään. :D

Tän päivän oon juossu kelalla ja työkkärissä yms, olin siis 3viikkoa sijaisena ryhmiksessä, nyt sit ei jatkosta oo tietoa, toivottavasti rekryn kautta tulisi sijaisuuksia lisää. :) Nyt vaan odotellaan sitä äitiyspakkausta.

Kotitöistä: suurimman osan kotitöistä teen minä, välillä saan miehen tiskaamaan tai tekemään ruokaa. toki mies sitten tekee raskaampia hommia esim pihatöitä/kantaa puita tms. :) Olisi toki kiva jos yhdessä voisimme tehdä kaikki, olen myös yrittäny miehelle sanoa että en välttämättä loppuajasta/vauvan synnyttyä jaksa niin paljon tehdä kotitöitä, joten olisi kiva että hänkin tekisi oma-aloitteisesti kotitöitä. :)

runttipulla kyseli lääkäreistä, täällä ei ole myöskään yhtään lääkärikäyntiä ollut ja ei ole tietoakaan.

sheivaamisen olen vielä ainakin pystynyt hoitamaan ihan normaalisti ilman tuoleja tms. :D vitsailin myös miehelle aikasemmin että kesällä hän joutuu sheivaushommiin. :D mutta jotenkin ainakin jalat on sheivattava, en minäkään ilman sheivausta kesällä aio olla!!

Tänä aamuna muuten mies kuunteli masua ja sieltä sydänäänet kuuluivat. :D Pieni vaan alko potkimaan isin korvaa kun kuunteli. :) Onko muiden isit kuulleet/ootteko kokeillu? :)

mut tässäpä tällä erää, hyvää viikonjatkoa naiset!

nansku: ja murunen 24+4 :)
 

Yhteistyössä