||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

Hei piiitkästä aikaa!

En oo taas kirjotellu tänne vaikka mukana taustalla kuljenkin. Oon huomannu myös et kisuliina ei oo kommentoinu aikoihin, toivottavasti kaikki on kunnossa!

Hankinnoista: meille ei oo vielä hommattu mitään. Onneks turvakaukala tms on, mut vaatteita, vaunuja ja muita tarvikkeita en oo vieläkään uskaltanu ostella.
Viimeks rakenneuän jälkeen oli tarkoitus käydä vaunuja varailee, mut sit ei uskallettukaan... Kaikki kuitenkin rakennneuässä oli kunnossa, onneks.

Jotenkin pelkää sitä jos jotain taas käy ja ei vaan osaa täysin "heittäytyä" raskauteen vaikka nautinkin ihan mahdottoman paljon vauvelin liikkeistä. Nuo pikku potkut ja töytäsyt on jotain niiiiin uskomatonta!!!!
Täällä kans lisäks tota pelkoo kun jotain tuntuu housuissa niin saa hyppiä tarkistaa, valkkaria vaan onneks tähän mennessä löytyny :)

Nimiä ollaan jo pyöritelty, mut mitään erityistä lempparia ei oo vielä löytynyt. Mistäköhän löytys jotain harvinaisempia nimiä? Tykkäisin pehmeestä, perus sukunimeen sopivasta kuitenki erilaisesta nimestä, hmph... siinäpä haastetta ;) Ja kauniita nimiä ootte täällä miettiny. Ja mielipiteistä, jokaisella musta saa olla mielipiteensä, mut eriasia tarviiko niitä kuulutella jos ei osu omaan mieltymykseen. Jokainen kuitenkin haluaa antaa sen kauneimman nimen lapselleen.

Juu mutta, siis taustoilla ollaan vaikken aina "ääntä" pidäkään =) Ihanaa pääsiäistä kaikille!!!

Höpsyli & masumuru poks 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Heippa kaikille pitkästä aikaa! =)


Täällä on tullut pidettyä vähän pidempää kirjoittelu taukoa. Kaikki asiat ovat ihan ennallaan. Pikkuiset kasvavat kovaa vauhtia ja Tyksissä käydään säännöllisesti seurannoissa. Seuraava Tyksin seuranta-uä onkin 17.4. Rakenne-uä on jo jokin aika sitten tehty, kaikki oli kunnossa. Molemmilla oli tarpeeksi lapsivettä ja olivat samankokoisiakin, identtiset prinssit! :heart:
Kovasti päivittäin liikkeitä tuntuu ja näkyykin jo. :D Ainakin jos on oikein kova meteli, siis nauretaan puhutaan lujaan ääneen, niin masussa alkaa kunnon jumppailu. :)
Seuraava neuvola kerta onkin 13.4, perjantai se pirun epäonnenpäivä. :/

Minun iäkseni voisi etusivulle päivittää 23. :)


Kovasti hankinnoista olette näköjään ainakin tässä kuussa puhuneet. Me emme ole uskaltaneet vielä mitään "isoa" ostaa, muutamia vaatteita vain. Kaksosille huonetta ollaan alettu kunnostamaan, tässä pari päivää sitten saatiin ihanat harmaat muumi-tapetit seinälle. :heart: :)
Onko toiset monikko-odottajat jo ostaneet jotain isompia juttuja?

Nimiä ollaan myös kovasti pohdittu. Elmeri on varma nimi toiselle, mutta toisen nimestä ei olla päästy yksimielisyyteen. :( Mies kovasti tykkäisi Verneri nimestä, mutta minusta se on jotenkin hankala...Liikaa R-kirjainta. :D Viljami toisin olisi minusta ihana, muttei mies lämpene sille..

Sinful89 ja tupla-pampulat 22+0 PokS PokS!
 
Sinful89 Mä annan ääneni kyl tolle Elmeri ja Viljami nimille.Sointuvat hyvin yhteen eikä tuu liikaa niitä R-kirjaimia sitten ;) Toivottavasti miehes viel lämpenis ton Viljamin suhteen :)

Mä aattelin ilmottaa teillekkin että täällä on nyt sit plussattu ja pientä joulutonttua ootellaan syntyväksi joulukuun alussa :heart: Mä tipahdin tästä pinosta jo ihan alussa mut seurailen välillä mitäs tänne kuuluu :)
 
Sinful89 täällä onkin vähän kaipailtu "tietoja" miten se tuplien odottelu etenee :) kiva kuulla et kaikki on hyvin, varmaan ihan mieletön pauke sielä masussa kun prinssit puuhastelee :LOL: nimet ovat tosi kivat, musta toi Verneriki on ihan mielettömän ihana, sekä se että Viljami sopivat hauskasti yhteen Elmerin kanssa :)

taaperotx5 onneks olkoon ! :)

Höpsyli mulla on aina joka vuos kalenteri paperi versiona, en tykkää puhelimeen mitään kirjailla niin siin kalenterin mukana tulee aina kivasti sit nimipäivä juttuja eli nimi listoja! niin jos vähän "erikoisempaa" kaipailee niin moni ruotsista tulleessa nimessä on sitä tarpeeks erikoisuutta mutta sopii suomalaiseenki suuhun. ja varmaan googlettaaki pystyy noit nimilistoja, ainaki muistaisin et olisin joskus näin tehnyt (?)

(omailua) mulla on joku ihan järkyttävä pesänrakennus vietti vissiin menos, oon ikean sivuilla ja kankaita ihmettelen, pitäs uusia tyynyn päällisiä hurrutella koneella ja huonekalujen järjestystä vaihdella.. sit olis kaikkee muuta pientä säätöä ja huseerausta mitä pitäs puuhata, ollaan toki vasta kuukaus tässä isommassa kodissa asuttu mutta jotenki alkaa jo kyllästyttää tää keskeneräisyys. alexin potkuttelut tuntuu vaimeena, on taas tosiaan istukka suoraan keskellä edessä niin ei päivisin hirveesti tunne ellei justiinsa tee jotain rauhallista puuhaa että kerkeis keskittymään mahaan. onneks tääki tästä kohta muuttuu, tuntuu taas et tää vatsa olis kasvanu ihan järkyttävästi siitä viime kuvasta/viikosta. nyt sitten vielä puoltuntia että mies saapuu kotiin ja pääsee sinne ikeaan sitten! voiku toi lumi pelleilyki jo loppuis, haluisin ton meidän takapihan laittaa jo kevät kuntoon :) onneks tänään ollut kaunis aurinkoinen päivä!

samuelinäiti ja poika 21+2
 
Täällä Pääsiäisloma on alkanut ja tulee tarpeeseen, vaikka tehtäviä onkin tehtävänä loman aikana.

Kiukulle onnea ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :)
Todella harmi, että teillä oli tökerö lääkäri ultraamassa. Eikös se pitäisi olla osa ammattitaitoa, että kertoo mitä kohtaa milloinkin ultraa ja antaa kuvia vanhemmille?

Taaperotx5 Onnea plussasta! :)

Scarlett89 Kaverisi käytös ei todellakaan ole kaverille sopivaa. On toki ymmärrettävää, että kavereilla on omat unelmansa ja varmaan sattuukin, kun ne eivät toteudu sillä aikataululla kuin toivoisi, mutta silti pitäisi pystyä olemaan läsnä kaverien ilonhetkissä ja riemuita kaverin mukana ja puolesta. Se kuuluu ystävyyteen, se.

Voimavarakyselyn mekin kävimme läpi, mutta siihen ei kovin kauaa mennyt, sillä olimme näemmä hämmästyttävän yksimielisiä vastauksissamme, vaikka erikseen ja eri aikaan ne täytimmekin.


Ihanaa Pääsiäistä kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kiuku
Moi kaikille ja hyvää huhtikuuta :)
Kiva on ollut lukea, että ultrissa on ollut tullut hyviä uutisia.

Mä oon kans ollut hieman kirjotustauolla kun tässä on ollut hieman hässäkkää. Oon kyllä käynyt lukemassa täällä muiden kuulumisia, mut jostain syystä oon vaan ollut niin väsy etten oo jaksanut kirjottaa..
Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja parisuhdekin asettunee uomiinsa, ja uskon kyseessä olevan raskausstressiä, mistä täällä joku mainitsikin.
Suuri kiitos siitä, että täällä ihmiset kannusti pariterapiaan menemistä, musta tuntuu että se on tehnyt tosi hyvää meille ja toivottavasti tehoaa jatkossakin.

Alhasen hb:n takia oon laukannut terkkarilla ja sairaalassa tutkimuksissa ja tulen ramppaamaan vielä jatkossakin. Muuten tää odotus tuntuukin aika tasaiselta, toivoisin että aika kuluis nopeampaa..

Hankintoja: on haalittu kasaan. Pinnasänky ikeasta ja joitain vaatteita pojalle hain kirpparilta. Kelaan olen netin kautta täyttänyt äitiys-, vanhempainraha ja äitiyspakkauspaperit, tosin en ole vielä kiikuttanut tuota raskaustodistusta luukulle.
Vaunut tulevat joko pääsiäisen jälkeen meille Saksasta tai sitten myöhemmin. Vanhemmat olivat pari tuntia sitten Nürnbergissä yhdessä vaunukaupassa ja ehdottelivat muutamaa viime vuoden mallia, jotka ois saanut aika edullisesti mukaan, tosin toisissa väri valkoinen mut ihastuin niihin silti, mut saa nähdä tuleeko ne jo meille kun isosisko ja sen mies lähti ylläriksi niiden mukaan matkalle ja autossa on tosi vähän tilaa.

Liikkeet: tuntuvat jo todella voimakkaina. Iltaisin on ollut jopa vaikeaa saada unta, kun tyypin aika riehakaat kirmatuokiot alkaa just kun oon itse nukahtamaisillaan..muuten en ole kiinnittänyt huomiota herran rytmiin sen enempiä, mut kyl se säännöllisesti ilmoittaa olemasta olostaan.

Nimistä: Täällä loistavia nimiä tilossa lapsille. Varsinkin Louna oli todella kaunis! Me likes! Keksittiin loistava nimi omasta mielestämme mut sit paljastui että miehen uuden työhuonekaverin pojan nimi on sama kun mitä ollaan aateltu, joten uusiks ehkä menee TAAS. Tytölle mul oli aivan varma, mut pojan kanssa ollaankin tässä venkslattu siitä asti kun kävin rakenneultrassa. Äitini on sitä mieltä että antaisimme lapselle nimen edesmenneen biologisen isäni mukaan joka on Charles ja tokaks nimeksi miehen edesmenneen isoisän mukaan Olavi.. Charles Olavi Hmmm...


Scarlett89: Mullakin yhden ystävän kanssa meni hommat ristiin.. Hän hankkitui heti raskaaksi kun kerroin hänelle raskaudestani ja nyt sitten päätyi aborttiin ja lähetti eilen tekstarin ettei voi nyt seurata sivusta vauvaonneamme. Toisaalta ymmärrän, mutta nyt kun mietin taaksepäin niin huomaan, ettei hän ole koskaan oikeen pystynyt olemaan onnellinen, jos jollain muulla menee kivasti. Hän on jättänyt tulematta, ilmoittamatta mun juhliin vaikka on luvannut tulla ja aina kaikilla hänen kutsuillaan olen ollut mukana ja auttanutkin järjestelyissä.
Tavallaan tuntuu että parempi näin, kun mua alkoi oksettamaan ja hämäämään kun hän kertoi hankkiutuneensa salaa poikaystävältään raskaaksi, heti kun kuuli minun raskaudestani. Hän on aina sanonut ettei häntä haittaa jos mies ei pysy kuvioissa mukana mutta lapsi on saatava vaikka ilman isää. Tiesin ettei hänen poikaystävä ollut lainkaan varma haluaako lapsia juuri ystäväni kanssa ja ainakaan ei haluaisi niitä vielä. Ystävällänikin masennusta taustalla ja on hoitanut sitä jo vuosia pelkästään päihteillä ja lääkkeillä, eli järkytyin kovasti kun kertoi raskaudestaan vaikka arvasinkin niin käyvän koska meno on ollut aika tuhoisan oloista viime aikoina.
Ilmoitin itse hänelle etten pysty olemaan paljoa tekemisissä, kun alkoi ahdistamaan hänen soittelu ja valehtelu asioiden tolasta kun ei muistanut kertoneensa edellisviikolla asioita ihan toisin. En vaan pystynyt esittämään etten tajuaisi hänen valehtelevan muille ja itselleen ja päätinkin sanoa hänelle asiasta suoraan. Päädyin siihen tulokseen, ettei mun tehtävä ole alkaa selvittelemään hänen epäselvyyksiään, jotka vaatisi päihteiden kokonaan pois jättämistä ja ammattiauttajan apua kun samaan aikaan omassa parisuhteessa on ollut niin paljon rempattavaa. Joten parempi näin ja toivonkin kaikkea hyvää hänelle.
Tuntuu olevan aika yleistä, että välit menee joihinkin kavereihin lapsen tulon myötä, mut kyl se vaan tuntuu vähän tylsältä.

Mä lähden tästä maalikauppaan katselemaan seinä-ja pinnasänkymaaleja. Aurinkoista pääsiäistä kaikille!


Maygory ja pikku-mies 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Sinful: Hyvä, että siellä on kaikki hyvin. Sitä ennättää jo huolestua, jos vähään aikaan ei kuulu mitään. Meillä on samana päivänä tuo seuraava ultrakontrolli kuin sinulla/teillä. Mekään ei oo uskallettu ostaa mitään isompaa, koska tietää että riskit kaikkeen on suuret. Ollaan päätetty esim. vaunut tilata vasta sitten kun vauvat ovat syntyneet. Ne tulee kuitenkin viikossa, niin turha edes ottaa jalkoihin niitä pyörimään aikaisemmin. Sängyt saadaan lainaan, toinen turvaistuin saadaan myös lainaksi... Äitiyspakkaukset on laitettu tilaukseen, samoin vanhempainpäivärahahakemukset ym..

Mikä ihmeen voimavarakysely? Ei oo ollu mitään puhetta moisesta...

Nippe + tuplat 22+2

Kisuliinaa edelleen kaipailen!
 
Helou mammat!! :)

Täällä poksuu tänään 22+0 ! <3

Aloitin maanantaina sijaisena ryhmiksessä, illalla töiden jälkeen tuntui selkä olevan tosi kipeä ja päätin että käytän tukivyötä töissä siitä lähtien ja eipä vaan enää selkä vaivannu! :) Voihan se toki olla kun maanantaina yht äkkiä alkoi lapsia nostelemaan yms niin siitä selkä suuttui. Ei vielä ole lapset ihmetelleet miksi mulla on niin ''iso'' maha.

Tänään huomasin että liikkeet (osa niistä) näkyy masun päältä katsottuna. :D Oli aika jännä nähdä kun masu heiluu ja kohoaa. :D

Mahansilittely, mun mahaa saa tutut tulla silittelemään mutta en todellakaan halua että tuntemattomat ihmiset tulee silittelemään, eikä vielä ole tullutkaan.

Ens viikon perjantaina ois neuvola, saa sitten kelalle laittaa hakemukset menemään. Haluisin jo sen äitiyspakkauksen, päästä tutkimaan sitä!

Mutta näin, hyvää pääsiäistä mammat! Nauttikaa säästä, jos vaan tulee aurinkoista, täällä ainakin tällä hetkellä lunta pyryttää kovasti. :/

nansku: ja pienokainen 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Moikka!

Minä kirjoitin äsken pitkät pätkät tänne ku vihdoin löysin tänne. Sitten se hävisi ku piti ruetakkin tekemään tunnukset =(

Mutta juu, piti siis kysymäni että vieläkö minä mahun listoille? =) Laskettuaika meillä on 26.8 ja synnytyspaikkana OYS (toivottavasti:) Toinen raskaus menossa, ensimmäinen mukelo täyttää elokuussa viisi ja ompi poika. Poikaolo on taas, vaikkakin tämä raskaus on aivan erilainen.
Ja maha on iso, aivan kauhean iso verrattuna viikkoihin! =)
Ainiin, 25 vuotias olen itse, heh.

Pääsiäisterkuin,
Ansku, 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
AnskuliBanskuli tervetuloa! Meillä onkin aikalailla sama LA ja samassa paikassa meinataan synnytelläkin. Katsotaan päästäänkö yhdessä muksuja maailmaan punnertamaan. :LOL:

Huomenna paukkuu puoliväli, huii. Menisipä aika vielä nopeampaa. Haluaisin olla jo niin paljon pidemmällä. Tuntuu että ihastelen muiden isoja massuja ja omani tuntuu vielä niin pieneltä somalta kummulta.
Pikkuinen pyörii kovasti massussa ja liikkeet on nyt kyllä päivittäisiä. :)

Pelkotiloja, löytyykö muilla?
Mulla on tullut välistä kamalia pelkoja että jotain pahaa tapahtuu taas ja menetetään vauva. Varsinkin nyt kun liikkeet tuntuu näin selvinä..
 
ihanaa onnea Taaperotx5!!! Onnea kovasti plussasta :) Just mietinkin yks päivä mitä sulle kuuluu nykyään. :)

Uusiakin on tullut, kiva juttu. Tervetuloa. :)

Onnea taas uusista ihanista ultrauutisista, ja tyttö/poikalupauksista. :)

Ompas täällä mietitty kauniita nimiä lapsille. Nimi mitä oltiin meijän pojalle funtsailtu on tosi tavallinen ja yleinen, nyt oonki alkanu miettii että pitäiskö sittenkin miettiä joku vähän erikoisempi. Siis en halua mitään sellaista mikä on tosi outo/vaikea lausua/ulkomaalainen, mut joku sellanen mikä ei olis sit ihan joka toisella kaverilla.
Vaikeaa tää nimen valitseminen. Onneks on vielä aikaa.

Meillä alkaa olee kasassa jo kaikki vaatehankinnat ainakin. Tai no muutamat 50 senttiset vaatteet täytyy viel ostaa mut sit 56-74cm vaatteita on ihan hirveesti, mulla on taas lähteny homma vähän lapasesta. :D
Sitteri, hoitopöytä ja turvakaukalon telakka on vielä ostamatta, mutta lupasin miehelle että vasta kesällä sitten. Ja lupasin myös olla rahaamatta joka kauppareissulta vaatteita tutteja vaippoja ymymym.. Pitää yrittää pitää lupaus. ;)

Hyvää pääsiäistä mammoille!
Nepo ja Pirpana 23+0 POKS
 
Tulin tuosta voimavarakyselystä sen verran kommentomaan, että meillä päin ensisynnyttäjien kotona käy sellanen perhetyöntekijä. Niin sitten hänen kanssa keskustellaan sen voimavarakyselyn pohjalta asiosta.

Tii ja masukki 22+5
 
AnskuliBanskuli Lämpimästi tervetuloa mukaan! :)

j_ennalle onnea ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :)

Voimavarakysely oli ainakin meillä 2-sivuinen moniste, jossa kyseltiin omasta voinnista (nukutko tarpeeksi, jne...), miten kokee parisuhteen, tietääkö tarpeeksi neuvolan palveluista ja siinä oli kohdat, joihin sai ihan itse täyttää kummankin omat voimavaranlähteet ja yhteiset vastaavat ja kohta, johon voi listata ne asiat, jotka ovat olleet stressaavia/haastavia. Saimme kyselyn toisella neuvolakerralla ja kävimme sen läpi kolmannella. Varmasti eri puolilla tehdään eri tavalla, kuten Tii jo mainitsikin.:)

Lisärautaa syövät Millainen oli Hb-lukema, kun sitä lisärautaa määrättiin? Minulla lukema on siis 121, joka on aivan rajalla ja se pisti miettimään, että pitäisikö minun vielä erikseen soittaa asiasta neuvolaan, vaikka täti sanoi, että tässä vaiheessa sille ei ole tarvetta. Saan toki hieman rautaa äitiysvitamiinipurkista joka päivä, mutta edellinen Hb-lukemani oli 137.

Pelkotiloista Minulla tulee yksittäisiä hetkiä, jolloin näen "sieluni silmin" vaikka mitä mahdollisuuksia, joita voisimme kohdata tai vauvalle voisi tapahtua. Yleisesti olen kuitenkin luottavaisella mielellä. Näen lähes joka viikko ihan ihme painajaisia, sitten vauvaunia, joten mieleni taitaa käsitellä asioita unissa, vaikkei - onneksi - vauvalle ole unissa tapahtunut mitään kauheaa.

Luckygirl & Vintiö 22+0
 
Luckygirl, sinuna en vielä huolehtis tosta hemoglobiinista, se on normaalia että raskauden aikana laskee ja kyllä neuvolassa sen joka kerta tarkistavat. :) mulla oli Hb 112 kun aloitin rautakuurin ja kuukauden kuluttua se oli kuurista huolimatta laskenut 102... Ei huoleta mua kun nyt oon ollu selkeesti pirteempi ku oon syönyt niitä kapseleita. Ja vissiin suositus on se 100mg noissa rautavalmisteissa, enempää ei mielellään kuulemma määrätä.

Maygory kiva kuulla, että sulla asiat on myös hyvin! Hyvä että pariterapia on auttanut, toivottavasti kaikki loksahtaa paikoilleen ennemmin tai myöhemmin! :) Suhteessa eläminen on vaikeaa.

AnskuliBanskuli tervetuloa! :)

Pelkotiloista mulle on välillä kans tullut semmoisia "välähdyksiä" et jotain sattuu mutta suurimmaks osaks täällä kans luottavaisella mielellä. Eniten tuo oma jaksaminen mietityttää, ehkä lähinnä sen takia kun nyt oon tämänhetkisen tilanteen kokenut aika stressaavana... Yritän kyllä rentoutua mutta tuntuu, niinkuin koko ajan pitäis olla jotain tekemässä. Eiköhän tämä tästä :) Kannattaa ajatella sillä lailla, että yleensä kaikki asiat vaan lutviutuu ilman että niitä niin kamalasti tarvitsisi ajatella! :) Kun jotain asiaa oikeen pyörittää päässään, siitä tulee monesti niin ylivoimainen ja yleensä semmoiset asiat hoituu lähes itsestään :D Jännä tämä ihmismieli! Ja surusilmät sulla on niin ikävä kokemus taustalla että ei se oo ihmekään jos pelottaa välillä! Yritä kuitenkin tsempata ja puhua niistä peloista niinku teitkin just :)

taaperotx5 kiva kuulla, että teillä tärppäs! :) Tarrasukkia pienelle kamalasti!

pesänrakennus on täälläkin välillä valloillaan :D Nyt sitä ajattelin hyödyntää tässä parin kuukauden ajan muuttokamojen pakkaamiseen, ois hyvä pikkuhiljaa aloitella vaikka talvivaatteista yms. mitä ei tarvi enää. Toivottavasti jaksan/kunto sallii kesälläkin pienen touhuamisen uudessa kämpässä! Olis kiva saada kaikki suht valmiiks ennenku vauva syntyy.

Yöunet on mulla parina viime yönä jääny aika kehnoiks, heräillyt oon usein ja ravannut vessassa, lisäks ihmeelliset ja vähän ahdistavat unetkin painaa. Ei liity kylläkään vauvaan :D Toivottavasti seuraava yö menee paremmin niin ei ois niin nuutunut olo! Miten muilla nukkuminen?

Eilen oli kyllä niiiin pitkä päivä tuo pitkäperjantai kun vaan olla ja voi! :D Ihanaa oli kyllä kun mieskin tunsi oikein mojovan potkun mun mahan läpi :heart:

Kauhee selostus mulla taas... :D

Minea ja maha-asukki 22+6
 
Viimeksi muokattu:
Luckygirl: Lisäraudalle jouduin kun ekan tai tokan neuvolan jälkeen hb oli alle 100.. Toi sun arvo kuulostaa mun korviin aivan huippulukemalta kun itelläni ei varmaan ikinä oo ollut se noin korkea :) Kyl ne Neuvolassa sanoo sulle, jos on liian alhaalla ja meillä ainakin ottivat todella vakavissaan noi lukemat kun alkoivat tippumaan vaikka söin rautaa. Mulla on ollut hyvä kokemus noi nestemäiset rautavalmisteet, kun ne imeytyy nopeammin kun tabletit.

Minea_: Nukkuminen on mullekin nyt vähän ongelmallista. Huomasin, että täs on ollut täysikuu, että laitan alkuviikon yövalvomiset sen piikkiin, mut noin muutenkin nukahdan tosi myöhään ja herään tosi aikaisin.
Mulla ei oo mikään pakko lähteä kotoa mihinkään aamuisin, kun teen kouluhommia etänä ja sit saatan nukkua päikkärit vielä aamupäivällä :) Oon yrittänyt ulkoilla silleen, että oisin tosi väsynyt illalla, mut toisinaan auttaa toisinaan ei.. Unet mullakin olleet vähän outoja ja välillä tosiaan aika ahdistaviakin. Toissa yönä näin unta että hävitin mun ystävän vauvan ostoskeskukseen, mut löysin sen sitten pitkän etsimisen jälkeen silittämästä yhtä yksin ollutta koiraa yhden hiljaisen käytävän päästä. Oli tosi todentuntuinen ja tää oli normaaleimmasta päästä.. Kävi mielessä tohon unettomuuteen, että alkais juomaan jotain raskaana oleville tarkoitettuja rauhoittavia teitä, mut mulla yleensä noista rauhoittavista yrttiteistä unet vaan vilkastuu..

Jenny
Oli hauska linkkaus toi Rokkibeibi.. Sattumalta nähtiin mökkimatkalla yksi auto, jossa oli rokkibeibin tarrat ja mietittiin et mikä sen on ja sit kun tulin kotiin niin olit kirjottanut niiden beibiboxista.. Me ei sitä otettu, mut jos lyhyellä aika välillä syntyis toinen lapsi, niin varmaan voitaisiin ottaa.. muitakin kivoja juttuja siellä oli.

Säikähdin vähän eilen illalla kun mua alkoi koskea lenkin aikana alavatsaan jonka jälkeen alkoi koskea alaselkään silleen vähän aaltomaisesti. Piti sit tulla junalla kotiin lenkiltä ja lepäillä loppuilta, mut muutenkin tuntui vatsaoudolta koko loppuillan. Toivottavasti ois kuitenkin kohdunkaula vielä visusti kiinni, ainakin sen 6 viikkoa.. Ja toivottavasti noi kipuilut johtui siitä että maalasin pinnasänkyä n. 5 tuntia eilen ja olin välillä aika ihmeellisissä asennoissa ja sen jälkeen nostettiin miehen kanssa meidän sänky takaisin paikoilleen. En vielä soittanut synnärille, mut jos meno viel jatkuu niin sit kyl soitan. Säikähdin niinkin paljon, että päätin alkaa pakkailemaan sairaalalaukkua kohta valmiiksi..

Maygory ja 23+6
 
Ikävä kokemus taustalla tekee tästä odottamisesta hivenen vaikeampaa juu. :/
Kyllähän nämä mielialat vaihtelee, joinain päivinä tuntuu että kyllä tämä hyvin päättyy.Pitää vain pitää mieli korkealla.
Psykologilla käyn edelleen välistä tuntoja purkamassa ja peloista puhumassa, se kyllä helpottaa. :)

Nukkumisesta oli kyselyä ja täällä on hiukan huonompi kausi. Uni ei meinaa tulla, yöllä heräillään pissalle 500 kertaa ja sitten alkaakin vaavi pompsutella vatsaa siihen malliin ettei enää nukutakkaan. Lisäksi viime yönä mulla puutu molemmat kädet koko ajan monta kertaa peräkkäin ja tikkuilivat sitten menemään. Oli se hyvä yön pimeinä tunteina miettiä ja tuumia että mitähän tapahtuu. Mulla oli mielestäni jo kuolio kädessä yms. :LOL: Vainoharhaista. Mietin vaan aina pahinta.

Onko muilla painontunnetta tuolla rakossa?
Voiko se vaavi painaa sitä jo tässä vaiheessa, kun koko ajan tuntuu täydeltä?

Kipuilusta taas, kun muutkin näköjään täällä niitä kipukohtauksia saa ja säikkyy, olipas taas eilen sellainen päivä täälläkin kun supisteli ja kipuili ja jomotti oikein urakalla. Pitää vain ajatella että normaalin rajoissahan ne yleensä pyörii, jos kipu jatkuu ja jatkuu ja alkaa olla sietämätöntä niin sitten tulee vissiin lähtö.
Itsellä tulee kyllä jomottelua ja kipuilua usein rasituksen jälkeen. Liian pitkien ja raskaiden työpäivien jälkeen varsinkin. Alaselkään nimenomaan, josta kipu säteileekin nivusiin ja reisiin asti toisinaan. Tähän auttaa kyllä kun mies jaksaa joka ilta hieroa ihanasti. :kiss:

Missä teillä tuntuu harjoitussupparit?
Mulla on yleensä kovettunut koko massu, vaan nyt supparit tuntuu lähinnä tuolla häpykummun alueella ja ihan alavatsalla. Onkohan normaalia? :S
Kipeitä eivät ole, tuntuvat vain epämukavilta.
 
Hei kaikille !!

Mahtuuko viellä mukaan...? Olen pitkään seurannut tiedän mukavia kirjoituksia =)
Ikää on 40v., LA 16.8, minulle kuudes ja miehelle ensimmäinen, sairaala PHKS ja TYTTÖLUPAUS
Haluiaisin myös liittyä Facebook-ryhmään, laitan Jenny90 sinulle yssärin.

HANKINNOT
Tämä tytteli on iltatähti ja kaikki tavarat täytyy hankkia niinkuin esikoiselle. Vaunut+turvaistuin tilattiin Saksasta, olen todella tyytyväinen ja oli edullinen ostos, nopea ja edullinen toimitus. Vähän myös vaatteita on tullu ostettua. Mekkoja en uskalla ostaa kun tyttölupaus oli 70% luokkaa ;)

Dolma ja Melisa 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi:wave:

Tänään poksutaan 20 rikki:heart:

Tyttö/poikaolo Mulla on tässä menossa kriisivaihe, jota en kyllä uskonut tulevan. Jännittää varmaan niin tuo ensi viikko ja rakenneultra. Aion kyllä sukupuolen kysyä, että kun niitä vaatteita haluaisin ostella ihan älyttömästi. Niin jos joku ei muistanut, niin meillä on ennestään 3 poikaa. Ovat aivan ihania ja ajattelin ettei mulle tule mitään kriisejä sukupuolensuhteen. Nyt alkanut tulemaan kauhea tyttöolo. Ja pelottaa että se on sitten vain taas sitä kuvittelua :/ Mulla takana 3 niin erilaista raskautta, että en pelkästään sen perusteella usko tyttöä tulevan. Pelottaa ja jännittää niin! Nyt olen vasta uskaltanut myöntää itselle että tyttöä toivoisin. Mutta pelottaa että kuinka paha se pettymys voi olla..en tiedä ymmärtääkö kukaan tätä nyt.. Siis kyllä tämä lapsi on toivottu ihan niin kuin muutkin meillä. Ja ihan varmasti tulen häntä rakastamaan sukupuolesta huolimatta...mutta miksi tämä nyt tuntuu tältä..? Välistä itsellä niin syyllinen olo näistä omista ajatuksista.. Varmaan nosti se pintaan ajatukset, kun anoppi toivoi että;" Voi kun te nyt vihdoin saisitte sen tytön".. Toisaalta taas ajattelee että syntyis vauva terveenä, niin se olis paljon. Sekavaa....

(.) Pieni se potkii jatkuvasti mahassa ja jotenkin se tuntuu niin ihanalta. Että siellä se pieni kasvaa ja vahvistuu. Yks päivä meinas supistella osittain kiepeästi vatsankin puolella. Vedin päälle kaupungille ihan tavalliset, hieman tiukemmat housut. Oli pakko lopettaa shoppailut melko pian kun selässä alko tuntumaan vähän väliä ja vatsan puolella. Tuntuu että tuo maha menee niin alas, että mikään ei saisi painaa siellä. Heti alkaa olemaan olo vaikea kun vatsa kovettuu ja välistä tulee nuita kipuja. Eipä olla tällaistakaan koettyu aikaisemmin että jo näin aikaisin supistelee.

petite ja pieni 20:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
rv 20 + 0, puoliväli vihdoin ja viimein saavutettu. <3

Kauhea päänsärky on täällä päin. Eilen ihan oksensin sen säryn takia. Ei oikein mikään auttanu, lopulta yöuni sitte tuo helpotuksen. HB laskenut, joten rautaa syödään ja viikko vielä rakenneultraan. Olo oli aivan samankaltanen ku verenluovutuksen jälkeen, joten siitäkin pysty jo päätteleen, että hb on tullu nopeesti alas, ku se vielä puoltoista viikkoa sitte oli yli 130.

Onnellinen olo on tästä vauvasta. Vaikka ikinä ei ole näin fyysisesti heikossa kunnossa ollut, siltikin olo on seesteinen. Tunsin tänään ekaa kertaa vatsan päältä vauvan potkut. Tietynlaista rytmiäkin jo huomaa olevan. Aina syönnin jälkeen alkaa 15 min ajan kunnon vispaus. Ihanaa <3

Minulle tulee tällaisia supistelupäiviä, jolloin ei oikein mikään asento auta. Silloin on tukala olla. Ja supistelut tuntuu koko vatsan kovettumisena, mutta kipuilee alavatsalle pienen kuukautiskivun tapaisena kipuna. Onneks ei kuitenkaan näitä päiviä ihan joka päivälle satu.
 
tervetuloo mukaan vaan uudet, muistaakseni vain jenny sano että facebook ryhmä olis jo täynnä? ettei sinne enään pääsis? mutta kannattaa varmaan hältä kysellä :O

petite mä kans vähän salaa toivoin että tää olis tyttö ollut, en tosin kyl kokenu kauheen kovaa pettymystä että olikin poika. mies oli kans vähän jo haaveillut tytöstä. ehkä tää oma juttu perustuu enempi siihen että oon alkanu epäilee omia jaksamisia kauheen suuressa perheessä. jotenki tuntuu et tällänen tuleva "paketti-perhe" olis ihan ok (2 aikuista ja 2 lasta) mut sit silti molemmat haluis kovasti tyttären. eikä siitä tosiaan oo mitään takeita että nyt sitten se kolmas lapsi sitten joskus olis tyttö. ollaan kyllä tästäkin puhuttu ja se kolmas lapsi tulee sitten vähän pidemmän ajan päästä. mutta joo ymmärrän kyllä mistä puhut, yritin itseni kanssa aika viimeseen asti olla haikailematta tytön perään, pelotti et ultrassa sitten alkaisin itkemään tai jotakin kun olis liian suuri pettymys nieltäväksi, sit aloin kieltää noit haaveilu tunteita itteltäni. musta noista ajatuksista/tuntemuksista pitäis saada puhua ilman että kukaan tuomitsee, enkä tosiaan alkanu hetkeekään epäilee ettei olis toivottu/haluttu lapsi, mitä sä muuten täällä pyörisit niin sanotusti. mutta en tiedä, katsotaan mitä tuleva viikko tuo tullessaan, jaksamisia ja kivoja ajatuksia sinne :hug:

(omailua) kivasti menny tää pääsiäis viikonloppu, eilen päästiin jopa kaksistaan leffaan miehen kanssa. samulle kyl nous joku selittämätön kuume perjantai iltana, oli 40 astetta parhaimmillaan.. no se sitten laski ja meni ihan hyvinmielin mummalle ja papalle. mietin kyllä pitkään kehtaanko viedä hoitoon mutta anoppi sitten sano ettei saada ikinä omaa aikaa, samanlailla se siellä ku kotonaki "sairastais" niin rohkenin sitten. tänään sitten viel yks kyläily niin maanantain pääsee olemaan ihan rauhas omis olois kotona! oon kohta ollut kaks vuotta kotona mut silti tällästen pyhäriehumisten jälkeen on ihana todella olla vaan kotona :D

mites muiden pääsiäiset on mennyt?

samuelinäiti & poika 21+5
 
Huhuu, mitenkäs sinne facebookryhmään pääsee vai voiko se olla täynnä...?

no mutta, täällä poksuisi parin päivän päästä 20, eli puolivälissä ollaan. Maha tosin näyttää siltä, että oltaisiin paljon pitemmällä. Pikkuinen liikuskelee säännöllisen epäsäännöllisesti, mitään mahtipotkuja ei ole vielä tuntunut. Nyt on vaivana iskias ja toinen käsi joka kipuilee välillä mukavasti, mikä lie hermo pinteessä. Rakenneultra on 16.4.

Kesää odotellessa, vaatteet alkavat sinkua liitoksistaan, mutta en takuulla osta uutta talvitakkia,,grrr... :) kesän saakin sitten rauhassa viettää masu ryllisten, ei tarvi vetää edes mahaa sisään, voi vaan nauttia ja valastella takapihalla hyttysten syöttinä niin omaksi kuin naapureiden iloksi ;)

Peloista: juu-u, ekan odotuksen kohdalla ei pelkoja ollut kyllä mitään, tokan kohdalla vain alussa, mutta tämän kolmannen kohdalla, huhhuh, niitä sitten riittää... sekin, että nt-ultrassa riskiluku oli 1:1000, sai aikaan kunnon hepulit. Mutta nyt odotellaan rakenneultraa ja toivotaan että kaikki on siten enemmän kuin hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti

Yhteistyössä