||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

Jenny90:lle iso kiitos, että jaksat rakennella uusia pinoja!

Ja huomenta vaan kaikille. Enpä ole kirjoitellu pitkiin aikoihin, mutta lukemassa käyn kyllä lähes päivittäin. Jotenkin vaan ei tuo runosuoni pulppuile ja tuntuu, ettei niistä omista oloistaan nyt viitsi paljon kirjoitella... : /

Tilanne on nyt kuitenkin se, ettei tämäkään raskaus kovin helppo tunnu olevan. Edellisessä kävelin kepeillä, kun jalat meni alta. Nyt onneksi ei tunnu viitteitä siitä, mutta aina pystyssä ollessa tulee todella huono olo. En esim. pysty laittamaan edes ruokaa ilman, että istun tuolilla suurimman osan ajasta. Pojan kanssa ulkoilu on ihan tuskaa, tuntuu että taju lähtee. Lienee verenpaineet hieman alhaalla. Seuraava neuvolakäynti on vasta kolmen viikon päästä, josko silloin mittauttaisi tuon ortostaattisenkin paineen. Sen siitä saa, kun on pitkä ihminen, ei riitä verta joka paikkaan... :D

Sokerirasitukseen täällä jostain kumman syystä mennään vasta viikolla 26. Edellisessä raskaudessa muistan sen olleen paljon aikaisemmin. Ja ainakin silloin se aiheutti myös niin huonoa oloa, että makoilin laverilla koko pari tuntia verikokeita lukuunottamatta. Eli täytyy varautua ja pyytää labrasta makoilupaikka heti.

Kivuista: joku täällä puhui kylkikivusta. Omalle kohdalle tuo tuli myös toissailtana. Rauhoittui kyllä yön aikana. Nyt lähinnä nivuset kipuilevat. Mutta tuo nyt on normaalia.

Synnytyksestä: voi, kunpa saisin yhtä hyvän kätilön kuin viime kerralla! Hän piti huolta, että otan epiduraalin ajoissa. Sekä pudendaalipuudutuksen laittoi juuri oikeaan aikaan. Synnytys oli hieman vaikeahko, koska poika ei meinannut mahtua ulos käsi poskella. Mutta puudutusten ansiosta ei sitten tikkauksetkaan tuntuneet missään. Ilokaasua oli vaikea ottaa juuri oikeaan aikaan ja oikea määrä, jotenkin tuntui siitä tulevan huono olo. Ihan loppuvaiheessa taisin vasta onnistua. :D

Jos sitten jotain aamupalaa pojalle ja itselle, sen jälkeen siivoamaan autoa tuon lumisateen jäljiltä ja mummolaan. Muksaa maanantaita kaikille!

Aracia ja Ankanpoika 19+0 (poks!)
 
Keväistä :D viikon alkua kaikille!
Olipa taas järkytys ku ikkunasta katso aamulla pihalle.

Jennylle kiitos uudesta pinosta!


Mahan silittelystä, ajatuskin nostaa karvat pystyyn. Silittelijöitä ei toistaiseks ole mieheni lisäks kun äitini ja hänelle sen sallin, meillä on hyvät välit, enkä koe äitini kosketusta vieraana ;) mutta jos joku muu sitä yrittää, niin ihan takuulla kyllä ilmaisen mielipiteeni. En mäkään mene kenenkään mahaa sorkkimaan, että "kappas, ootko saanu vähän läskiä mahaan" :LOL:

Ristiäiset pidetään meilläkin, ollaan ajateltu, että jos nuo voisi pitää ihan pienellä porukalla, niin mahtuis pitämään kotona. Nimiä ollaan muutenkin mietitty kovasti, miehellä on ollu aika ihania vaihtoehtoja, eli on selkeesti ajatuksella funtsannu vaihtoehtoja :)

Nukkuminen on täälläkin sellasta välillä pätkittäistä, herään kerran - kaks vessaan ja sitten aamuyöstä usein tyyppi herättää mut jumpallaan :heart:

Liikkeiden säännöllisyydestä joku kyseli? Käsittääkseni tässä vaiheessa voivat olla vielä hyvinkin epäsäännöllisiä mutta rytmi alkaa pikkuhiljaa muodostua.
Meillä on oikeastaan pari viikkoa jo ollu sellaset selkeät kellonajat, millon tiedän että kohta alkaa jytä :D
Aamulla kun herään, vedetään puolen tunnin aamujumppa, lounasaikaan vaihdetaan kylkeä ja pitkin päivää tietty jotain muksauksia milloinkin, illalla sitten taas selkeä jytä päällä ja aamuyöllä sellanen puolituntinen taas.
Näiden puolituntisten aikana sais ainakin noi liikelaskennat helposti suoritettua, kun ne 10 liikettä tulee muutaman minuutin aikana jo :heart:

Selkä on alkanu täälläkin temppuilla, toivottavasti jumppaaminen ja säännöllinen liikkuminen vielä pitää pahimmat säryt pois.


Callisto & P-P 21+3
 
Eilen poksuttiin taas :eek: miten tää aika meneekin näin nopeesti... apuaaa.

Tänää ois neuvola ja vois tas valittaa tuosta selästä. Ärsyttää kun jää kaikki kotityöt tekemättä kun töitten jälkeen ei voi kun istua tai maata kun kävely ja kumartelu sattuu niin paljon alaselkään. Ja iskiaskipuna ilmenee myös. Ja häntäluutakin kolottaa. voiivoii.

eilen oli aika hiljainen päivä vauvan liikkeiden suhteen niin piti heti dopplerilla sitten sydänäänet kuunnella. Toivottavasti tänään liikkuis enemmän.

Tii ja masukki 22+1
 
Meillä oli tänään neuvola heti aamusta ja pikkuisen sydän sykki hienosti! :)
Aamusta jumppaili pieni myös masussa.

Minähän aloitin sen sappikivipotilaille suositellun ruokavalion ja mun hemoglobiini oli pompannu 124! Ihan uskomattoman hyvä fiilis, se ei oo koskaan ollu noin korkealla :D
Olin ihan äimänkäkenä kun se neukkatäti kertoi tuloksen. Hyvillä mielin lähdin takaisin kotia. :D
Nyt otettiin myös kaikki kirjaset ja lapukkeet ja dvd:t mukaan, mitkä normaalisti annetaan jo alkuraskaudessa. Vaan silloin se oli henkisesti niin raskasta että nyt vasta koin olevani valmis. Parempi myöhään kun ei milloinkaan. :)
 
Mahan silittelyistä: Mutta ihan ymmärrettävää, jos pikkulapset taputtelee tai silittelee, mutta aikuiset! Ihan sama melkein kun menis tosiaan toisen mahaa taputtelemaan, että ootpas vähä lihonu tai pursitas perseestä... En anna edes oman äidin silittää mahaani, tosin on ymmärtäny pitää näppinsä erossa... Mies saakin silittää kaikkien muiden edestä ;)

Liikkeistä: Liikkeitä oon alkanu tuntemaan vasta parin viikon sisällä, mutta ovat vielä kovin hipaisevia. Eilen pari töytäisevämpää liikettä tunsin alavatsalla ja lähinnä vaan pitkällään ollessa. Mutta mullahan on hyvät iskunvaimentimet siis toinen istukka etuseinämässä ja toinen takaseinämässä... Mutta nyt sitten pelottaakin, että mistä tiedän onko liikkeet peräisin vaan yhdestä vauvasta vai molemmista? Miten meidän toiset monikko-odottajat erottaa nämä?? (minne ootte muuten kadonneet Kisuliina ja Sinful?)

Pääsiäinen: Kerrankin olisi pidennetty viikonloppu vapaata yhdessä vietettäväksi, mutta mitä kivaa keksisi tekemistä? Mökille mentäisiin muuten, mutta siellä ei ole sisävessaa ja nukkumapaikat parvella... (ei kiitos tässä vaiheessa raskautta montaa kertaa noita jyrkkiä rappusia yössä jaksa kiivetä vessareissulle). Mukava olisi lähteä kaupunkilomalle ihan kotimaassa, mutta kun on niin pitkä matka joka paikkaan, eikä jaksaisi istua autossa montaa tuntia suuntaansa... No hätävaraksi varasin ainakin yhdeksi yötä lähikaupungista hotellihuoneen, jos käytäisiin shoppailemassa, elokuvissa ja syömässä. Kun pitää muistaa sekin, etten pysty enää kävelemään pitkiä matkoja...

Nippe + tuplat 21+6
 
Hyvää alkavaa viikkoa mammat! :)

Täällä on viikko aloitettu jälleen talviseksi muuttuneessa kelissä koiran kanssa ulkoillen :D Eilen tapasin lenkillä yhden naisen, jolla oli 3kk:n ikäinen poika vaunuissa, voi kun toinen oli vielä pieni ja niiin suloinen :heart: Juteltiin pitkä tovin sen naisen kanssa ja hän kertoi, miten synnytys oli mennyt ja kaikkea. Kyselin häneltä että miten arki on lähtenyt käyntiin jne. :) Mukava päivän piristys oli kyllä, meillä on täällä mun opiskelukaupungissa aika vähän tuttuja, oikeastaan mulla vaan koulukavereita ja miehellä työkavereita. Kesällä tänne muutettiin ja nyt muutetaan sitte takas kotikaupunkiin, lyhyt keikka :D
Toisaalta nautin siitä, että täällä saadaan olla ihan rauhassa eikä tarvitse kaupungilla kävellessä koko ajan tuttuja moikkailla, mutta rajansa rauhallakin :D Oon niin sosiaalinen vaikka kaipaan toki välillä omaa rauhaa...

Mahan taputtelu on rasittavaa! Mulla ei oo semmoista vielä oikeestaan keltään vierailta eikä puolitutuilta tullu eteen, mutta jostain syystä vaikka oon äitini kanssa läheinen niin vituttaa kun se taputtelee mun mahaa ilman lupaa :D Mies ja saa taputella niin paljon ku tahtoo ja sallin taputtelut myös siskolle ja parhaille kavereilleni, muut tyytykööt sitten katsomaan :D Ei raskaana oleva ole mitään julkista omaisuutta, miksiköhän siltä välillä tuntuu? :D Koulussakin yks päivä ärsytti kun kävelin luokkaan niin muijat rupes siinä huokailemaan että "ihana masu" ja päläpälä. No on ihana juu mutta tarviiko sitä nyt koko ryhmän edessä ihastella!

Mies oli lauantaina viihteellä kun niillä oli seuran päättäjäiset ja se tuli aika myöhään kotiin. Jostain syystä huolehdin kauheesti että jos jotain sattuu yms ja sitte en nukkunu juuri yhtään ennenku se kotiutui ja sen jälkeenkään en meinannut saada unta. Ihan hassua, mutta mulla oli niin levoton olo että hyvä ku happea sai :D

Synnytys on ruvennut pyörimään päässä jo, oon miettinyt että kyllä epiduraalin tahtoisin. Ihan hassua kun ei tiedä yhtään mitä on edessä ja miten sen kokee! Onneks mulla on korkee kipukynnys :D Näin kyllä yks yö unta että olin synnyttämässä eikä mulle ehditty antaa puudutusta, huusin että haluan epiduraalin ja vaadin että mies pakottaa kätilöt sen antamaan :D

Tulipas taas höpistyä, nyt pikkuhiljaa koululle päin mutta sitä ennen koitan vielä saada tänne masukuvaa laitettua. :)

Minea ja maha-asukki 22+1
 
hirveesti oli kuulumisia tullut, piti äkkiä lukea ne läpi että pääsee kertoo omansa :D


eli aamulla oli tosiaan se rakenneultra. no poikahan sieltä on tulossa! ihan selvät pallerot näky siel ultrassa, tutkija eka selvästi hätäänty ku ei ollut varma halutaanko me tietää sukupuolta niin mittas nopee jonkun luun siitä ja vaihto kulmaa :D nyt sitten myöhemmin päivällä kun ruokakauppaan mennään joka on luultavimmin cittari/prisma niin äkkiä vauvan vaate osastolle fiilistelee :heart:

ja tosta mahan lääppimisestä.. tosi ärsyttävää ! ekan raskauden aikana kaikki sai tuntea tuta jos mun mahaan uskalsi koskea :D eipä oo nyt ollut taputtelijoita muutakun luvan kanssa.. mutta yleensä sitä tulee enempi ite, poika tai mies läprättyä, tai no pojan "silittely" on aika no kova kourasta :D ihana masuli minea!

nyt meen takas tohon siskon luo naapuriin höpöttelee lisää lälläri vauva juttuja ;)

samuelinäiti & poika 20+6 :heart:
 
Poks eilen 19

Samuelinäiti Ota sairaalassa olo lepäämisen kannalta. Helppoahan se ei niin ole kun se ihana esikoinen on kotona. Mutta kotona et voi aina ottaa päiväunia kun haluat, kun on se esikoinen siinä.

Penni79, Kipukynnys Synnytyskipuhan ainakin minulla oli jotain sellaista kipua mitä en ole ikinä aikaisemmin kokenut. Eli ei niinkään ottanut kipeää..oli varsinkin loppuvaiheessa sellaista kestämätöntä..Mutta en tiedä onko jollain muulla muunlaisia kokemuksia. Jostain luin myös että se kipu on myös psyykkistä. Että ajattelemalla sitä lievempänä kipuna, sen voi kestää paremmin. Vähän niin kuin jotain mielen hallintaa:)

Virpojat tulee länsi-rannikolla vasta ensi lauantaina. En kyllä ole suunnitellut tarkkaan vielä että olemmeko edes kotona. Nuita omia lapsia tuo ei ole vielä ainakaan kiinnostanut. Jotain pientä herkkua virpojille voisin varata.

Mahansilittely Kukaan ei koulussa varsinkaan ole vielä koskenut! Enkä kyllä anna koskeakaan!!!Muutoin saa vähän väliä kuulla kommenttia ja tuntuu ettei muuta kuin sitä mahaa nähdä ollenkaan. Välistä rasittavaa, mutta taas toisaalta huvittavaa :)

sokerirasitus Niin siis meillä neuvolassa laittavat riskiryhmät ym. sukurasitteesta kärsivät 2 kertaa. Alkuraskaudessa ja sitte lopuksi.

(.) Pienen potkut ja liikkeet alkaneet vihdoin tuntumaan myös tuossa mahan keskellä :) Oisko se istukka siirtynyt vähän tai sitten pieni on vain kasvanut ja voimistunut. Tosiaan lähes jokapäivä tuntuu selviä liikkeitä. Yksi päivä oli tuossa välissä, mutta taitanut pieni potkia silloin selän puolelle. Silloinpa niitä ei juuri tunne vielä. Myöhemmin tuntee kyllä sitten sen selän pönkäämisen vatsan puolelle.
Mutta pitääpä lähteä kuntosalille ja ottaa ihan tuo sykemittari mukaan. En vielä ole oikein seurannut nuita sykkeitä että paljon nousevat. Varsinkin crostrainerilla en osaa itse ottaa rauhallisesti. Eikös se ole se suositus maksimisyke sen 150? Eli aika matalalta tuntuu.

petite & pieni 19+1
 
hei !

Ihana kuva minea ! Täytyy omakin yrittää laittaa tässä joku kaunis päivä, jos vain saa aikaiseksi :)

Meillä pidetään ristiäiset, minä kuulun kirkkoon ja mies ei. Ja hän onkin ristiäisiä vastaan, mutta myöntyi onneksi. Esikoisen kanssa meillä oli kovat taistot aiheesta. Onneksi pidin pääni, ja vihdoin mies suostui. Nyt meni jo helpommin. En tiedä yhtään vielä missä ristiäiset vaan pidetään, jos saadaan talo myyntiin, muutetaan ihan toiselle paikkakunnalle, enkä tiedä yhtään missä ne sielä pitäisi..

Mistäs kaikesta olettekaan puhunut.. Nukkumisesta ainakin :) Tämä herää ainakin joka ikinen yö siinä 3-4 maissa vessaan, ja yleensa unta saan uudestaan vasta siinä 6 maissa. ja siitä tunti, niin poika nousee jo ylös. Päiväunia jos yritän nukkua, niistä tulee tooodella paha olo.

Sitten omanapailua. Masu tuntuu olevan jo valtava, potkuja tuntuu silloin tällöin, joskus jopa kädelle. Muutama kipeä supitus tullut lisää, johtuu varmaan siitä että ei muista ottaa rauhallisesti, paitsi silloin kuin sattuu..
Taloa myydään niinkuin aikaisemmin sanoin, kovasti pientä pintaremonttia menossa tällä hetkellä. Olen saanut maalattua, makkarin, eteisen, wc:n ja keittiön. Vielä pitäisi listat laittaa, ja saada kelllarin lattia kuntoon. Että tekeminen ei ainakaan lopu. Sitten kun vielä lumet sulaa, pitäisi saada routavauriot pihakivetyksestä tasoitettua. Ja mies tekee niin pitkää päivää töissä, että en edes viitsi pyydää apua. Sitä paitsi olen sitä kätevämpi tälläisissä jutuissa :D

Huomenna olisi hääpäivä <3 Perjantaina sitten juhlimaan sitä.

Nyt kait pitäisi jaksaa mennä lumitöihin. Luulin että ne olisi ohitse jo tältä vuodelta. Hitto että ärsyttää. Mutta ei auta.

Jaksamisia leidit !

pauliina ja pallo 20+3
 
Nimiasiat on hirveän hankalia, pojalle oli todella helppo löytää nimi mutta tyttövaavi jos onkin tulossa niin nimeä ei vain tunnu löytyvän. Mikään ei tavallaan tunnu omalta.
Ainahan löytyy joku jolle valitsema nimi ei passaa ja siitä saa hyvässä lykyssä kuulla lopunelämäänsä. Oma äitinkin tyrmäsi yhden nimiehdotuksen, suunnilleen purskahti itkuun kun kuuli yhden ehdotuksen, oli kuulemma niin kamala. :LOL:

Noh, pari pitkää piinaviikkoa, sitten saadaan tietää meneekö loppuraskaus nimen kanssa tuskastellessa. :D

Paulinalle muuten oikein ihanaa hääpäivää. :)
Meillä on vasta lokakuussa kyseinen päivä, saapi vielä odotella että pääsee juhlistamaan.

Kaikilla tuntuu olevan niin ihania massukuvia, itse en ole vielä yhtään kuvaa itsestäni ottanut tämän raskauden aikana. Kameraa ei tullut käytettyä muutenkaan koko talvena, kummasti jäi laatikon perukoille.

Onnea samuelinäitille poikalupauksesta! :)
 
Sykkeistä joku kyseli. Meillä neuvolassa sanottiin että nuo vanhat sykerajat ovat poistuneet ja ihan omien fiilisten mukaan saa liikkua ja hengästyä.

Kaste me pidetään kotona samoin kuin edellisistä. Vain läheisimmät mukana.

Etunimi on meillä valmiina tytölle mutta poikaa vielä arvotaan. Pojalla pidetään niin erilaisista nimistä miehen kanssa ettei tunnu kompromissia löytyvän.... no onneksi on vielä aikaa...

Mä veikkaan että moni on nykyään enemmän tuolla facen puolella ja sen takia täällä vähemmän :(

Tervetuloa Inffis86

Noelle + sulo 20+6 (?)
 
Nuista sykkeistä jankkaavat edelleen kuntosaleillakin..ja tuntuu ettei niitten mukaan voisi paljoa mitään tehdä. Eilen kyllä tein sen sykemittarin kanssa ja ajattelin nyt kuitenkin crostrainerin jättää pois. En "osaa" tehdä sillä rauhallisesti, vaan ihan täysillä. Ihan peruskuntoahan nostaa kyllä paljon paremmin matalat sykkeet. Ja sitähän peruskuntohan kannattaa kyllä vahvistaa. Synnytyskivun sietää silloin paremmin ja toipuminen on nopeampaa. Ihan tutkimuksissa todettua. Itsellä nuo liitoskivutkin ovat vaivana ihan tavallisessa reippaassa kävelyssä. Kuntosalilla nyt pystyy hyvin tekemään. Taidan siirtyä ihan kunnolla kohta tuohon uintiin.
 
Hassua kun monet sanovat tämän olevan hiljainen ketju, omasta mielestäni tämä on ihan yliaktiivinen :D

Onko muilla Sydänmentykytyksiä ja rytmihäiriöitä?
Itsellä on alkanut tulemaan useinkin, liekkö johtuu sen veren lisääntymisestä? Myös oma syke tuntuu ahdistavasti koko vatsan alueella.
Mulla on ollut kyllä rytmihäiriöitä ennen raskauttakin, kulkee valitettavasti suvussa.


Massunsilittelystä oli puhetta aikasemmin, itse en anna kenenkään koskea, ja tulen sen harvinaisen selvästi kyllä osoittamaan jos joku yrittää kättään sinnepäinkään tunkea. Mahani on omaa aluettani, ei sinne ole kenelläkään asiaa, varsinkaan tuntemattomalla. Sukulaisten kosketuksia myös vierastan, en minäkään ole koskaan mennyt kenenkään mahoja silittelemään.:headwall:
Mies saa kyllä ihastella ja taputella niin paljon kun lystää. :)

Onko muilla ongelmia vatsantoiminnan kanssa?
Mulla tuntuu olevan tuota ummetusta ihan jatkuvasti, onkohan ne valmisteet joita apteekista saa niin ihan turvallisia käyttää useinkin?
Vedenjuonti ja liikunta sekä terveellinen ruoka ei kyllä auta tippakaan.

Se olisi pääsiäisviikko ja töitä koko loppuviikoksi tiedossa!
Eikun ahertamaan.

SS ja Pippuri rv 19+3
 
Petite, uinti ois kyllä todella hyvä treenimuoto, itsekin ajattelin keväämmällä mennä pitkästä aikaa uimaan. Mulla ois vielä ois parin kuukauden verran balettitunteja, mutta sepäs vasta ärsyttävää on kun ei voi tehdä hyppyjä eikä taivutuksia :D Muuten baletti on kyllä tosi hyvä, semmoinen hellävarainen liikuntamuoto kunhan ei rääkkää itseään tarkoituksella ;) Nyt lähinnä tunnen itteni norsuksi, kaikki eleganssi ja sulokkuus liikkeistä on tipotiessään :D No, onneksi on siihen hyvä syy!

Nukkumisesta, oon taas ruvennut näkemään ihmeellisiä unia, ei sillälailla painajaisia mutta jotenkin ahdistavia. Nukun kyllä ihan pitkiä unia eikä yleensä tarvi herätä vessaan (yritän olla juomatta ennen nukkumaanmenoa), mutta aamulla heräänki sitte ihan törkeän pissahädän ja pääkivun kanssa. Meillä taitaa olla huono sänky/tyynyt tai sitten nukun jotenki ihme asennoissa. :D

Onnea taas kaikille ultrakuulumisista! :heart: Oikeasti miettikää ihmiset, nyt on jo huhtikuu! En voi lakata ihmettelemästä tätä ajan kulumista. Pian jännäillään jo, että kuka lähtee milloinkin synnärille!

Nimistä, meillä on tosiaan pojalle yks aika vahva nimivaihtoehto ja jotenkin musta tuntuu, että se tulee loppujen lopuks olemaan masuasukin nimi :D Ainut vaan on se, että siihen pitäis saada sit toiseks tai ainaki kolmanneks nimeks sovitettua se miehen sukurasitenimi :D
Aina on ihmisillä omat mielipiteensä nimistä, siks en haluakkaan paljastaa nimeä ennen ristiäisiä. Jos joku sen jälkeen kehtaa vielä sanoa poikittaista sanaa nimestä, niin saan kyllä ihan luvan kanssa loukkaantua ja paljon :D

Hankinnoista, hitsi kun stressaa nuo hankinnat, meillä on siis vasta turvakaukalo autoon ja laatikkokaupalla vaatteita (siskon pojan, joita käytetty vain hänellä). Mutta kaikki vaunut, pinnasängyt ja kaikki muu puuttuu! Toisaalta meidän ei oo mitään järkeä ostaa niitä tänne, koska muutetaan kesäkuussa mutta silti... :D

Olipas omanapailua tämä... Mutta vielä tervetuloa uusille! :) Mitä enemmän odottajia, sen mukavempaa! Minä en ainakaan aio kadota facebookkiin, täältä on paljon mukavampi ja selkeämpi lukea kuulumisia rauhassa. Mutta nyt soittelemaan asuntojen perään, aurinkoista päivää mammat!

Minea ja maha-asukki 22+2
 
Minea: Älä vielä huoli noista hankinnoista. Ne vaan liian aikaseen hankittuna kerkee keräämään pölyä ja ovat tiellä ;) Ja jos vielä on muutto edessä, niin en hankkisi ennen muuttoa mitään, koska muutossa on aina liikaa tavaraa! Ja meidän vauvahankinnat (ja vielä tuplat tulossa) mahtuu mun yöpöydän laatikkoon, jonka oon ristiny vauvojen laatikoksi. Eli 2 potkarit, bodeja 3, 3 puolipotkarit ja 2 yöhaalaria ja vauvakirjat... Eikä meillä oo vielä mitään kiirettä hankintoja tehdä, koska raskaus on vasta niin "alussa" :D. Vaunutkin tilataan vasta kun vauvat ovat syntyneet, koska jotenkin pelkään sitä, että ostetaan kaikki kahdelle vauvalle ja sitten kaikki ei mene hyvin... Vaunut tulee kuitenkin valmistajalta noin viikossa... Ollaan alusta saakka oltu sitä mieltä esim. että vaunut ostetaan käytettyinä, mutta sitten karu totuus iski, että eipä kamalasti oo tuplavaunuja myynnissä, jotka mahtuis vielä ovesta sisälle. Siks ainoot vaihtoehdot taitaa olla Ora Landit... Ja asuntoa ei nyt ruveta vaihtamaan, koska jotenkin on tunne, että aina me on tehty tähän asti kaikki "väärinpäin". Eli eka ostettiin iso ja uusi omakotitalo, sit just kun myytiin se, niin muuton aikana huomasin olevani raskaana ja muutettiin pikkuvuokrakaksioon... (ei harmittanu juu yhtään...) Ja sitten tulikin keskenmeno... Sitten olin raskaana uudestaan, ostettiin tämä kolmio sitä varten että mahduttais (asunto ei täysin miellyttänyt ja paikkakuntakin "hätäratkaisu")... no tuli taas keskenmeno... No sittempä tuli tämä raskaus ja tuplat mahassa... ja jos nyt ostettas isompi, niin taatusti taas menis jotain pieleen... Kyllä me tähän mahdutaan jotenkin ;)

Äitiysavustukset/pakkaukset: Meistä moni onkin jo ylittänyt tuon maagisen rv 22 viikon rajan, jolloin voi hakea äitiysavustuksen/pakkauksen. Joko ootte pistäneet hakemukset heti menemään? Itse saan huomenna todistuksen raskauden kestosta neuvolasta ja aion pistää hakemuksen samantien menemään... Jos vaikka tuplat syntyykin etuajassa... ois kiva, että paketti ennättäis ennen sitä... Ja toisaalta ois sit jotain hypisteltävää ;)

Nippe + tuplat 22+0
 
Nippe82 kiitos, rauhoitti kummasti tuo sun viesti! ;) Vaikka tiedän kyllä itsekin ettei ole mikään kiire eikä tosiaan mitään järkeä alkaa täältä raahata muiden muuttotavaroiden lisäks vielä vauvantarvikkeita 370km päähän :D
Teillä on ollut varmasti vaikeaa kun on nuo keskenmenot taustalla, toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin tällä kertaa! :) Näin pitkälle ollaan kuitenkin tultu jo!
Ja äitiysavustuksista/pakkauksesta, saan raskaustodistuksen vasta 17.4 seuraavassa neuvolassa, sit laitan hakemuksen menemään. :)
 

Yhteistyössä