||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

Täällä hurahti pääsiäinen töiden merkeissä. Kyllä tuo 8h seisoskelu ja satunnainen istuskelu teki hallaa selälle ja lonkille. Tukivyö oli käytössä onneksi, otin sen pois kotiatullessa ja tuntui että lantio hajoaa kasaan.
Vitsit, oispa se hiukan pienempi se vyö, auttaisi varmaan enemmän.

Tänä aamuna oli kamala tunne masussa, sellaista pientä menkkakipua alavatsalla. Meni kuitenkin ohitse, eli oisko vaan näitä kasvukipujen kolotuksia.
Kohta pääsee onneksi ultraan tsekkaamaan mikä on tilanne sisälmyksissä ja kohdunsuukin taidetaan tsekata samaan syssyyn.
Pikkukaveri ainakin potkiskelee vielä, eli siellä ollaan. :)
Tuntuu välistä todella hämärältä kun potkut tuntuu ihan alavatsalla. Jotenkin muljahtaa ikävästi. Suuntaisipa jalkansa tuonne sivustolle niinkuin yleensä.

Ihanaa, pakkaset tuntuu väistyvän! Tiistaina tämä rouva laittaa parvekkeen kevätkuntoon! Kukatkin odottelee jo purkeissa. :)

Mulle voipi muuten päivittää iäksi 23v
 
Moi! Tulisin mukaan, jos vielä vain pääsee :) innolla olen lukenut teidän tekstejä pidemmän aikaa.
Esikoista odotan, rv 21+1. synnäri kätilöopisto.

Surusilmät, mulla tuli mieleen noista sun oireista, että onko sulla tsekattu virtsatietulehdus? Sen toteaminen raskaana on oireiden perusteella hankalaa, koska usein se on oireeton. Mulla on ollut nyt kaksi kertaa ja ainoat oireet oli just yöllinen vessahätä ja juilinnat mahassa - jotka siis voivat olla myös ihan raskauteen liittyviä ja useimmiten ovatkin.
Testi on kuitenkin helppo tehdä terveyskeskuksessa. Mulla se tsekataan nyt kahden viikon välein. Ei siitä mitään haittaakaan ole :) ja hoituu helposti antibioteeilla.

Uusiäippä78
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Voi ei, kaikilta peukkuja, rukouksia, tsemppejä ja voimia Kisuliinalle! Nyt juoruuun kauheesti, mutta toivon, että olis kaikkien ajatuksissa.

Häneltä meni pääsiäisen kunniaksi lapsivedet ja pääs ambulanssikyydillä Helsinkiin. Viikkoja on 23+1. Kolmoset ovat hyvän kokoisia, mutta ovat siinä rajoilla että hoidetaanko jos lähtevät syntymään ja Kisuliina ei itse tiedä olisko hyvä juttu vai ei. Tällä hetkellä tilanne rauhallinen. Lääkärit eivät tiedä kenen pussi falskaa, mutta saivat supistukset loppumaan ja lapset liikkuvat ja ovat hyvinvoivia vielä masussa. Kohdunsuu on vähän auki.

Olen jotenkin shokissa uutisen kuultuani. Näin se vaan on, että ensimmäiset elokuiset saattavat syntyä koska tahansa ja selviäminen on niin epävarmaa.

Jenny ja Papu 23+6
 
Samalla tavalla kuin ekassa raskaudessa, niin tässäkin eilen 20+0 mies tunsi ekku kerran liikkeet mahan päältä.
Jännä ku itse tuntenu ihan äskettäin vasta ne, niin nyt tuntee jo ulkopuolellekkin =)

Tulempa kirjottelemaan paremmalla aikaa, nyt kuulemma tuli lähtö puistoon :D

-Ansku 20+1-
 
Heippa.

Kisuliinalle ja vauvoille kovasti pidetään peukkuja. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauvat vielä pysyisi hetken masussa.

Uusille tervetuloa. Ihanaa että vielä löytyy elokuisia mukaan :)

ON: Täällä käyty helssinkissä ja MEIL ON MAAILMAN IHANIMMAT VAUNUT ! :heart: :)
Tuolla ne on vauvan huoneessa ja niitä on pakko välillä käydä aina lykkimässä :D Me siis ostettiin yhdistelmä vaunut ja turvaistuin samasta paikasta. Ne on samaa sarjaa ja turvaistuimen saa kiinnitettyä ratasosaan helposti jos käy vaikka pienen kanssa nopeesti kaupassa. Täällä hankinnat siis melkoisen hyvällä mallilla, isompia tavaroita mitä puuttuu on enää amme, loput puuttuvat on pieniä tarvikkeita.
Tyllerö alkaa pikkuhiljaa saamaa enemmän voimaa muljasuihin ja välillä tuntuu melkoisen hyvin masun päältä. Edelleenkin liikkeet on epäsäännölliset, mut voimistuu ja tulee useammin kokoajan.

Anteeks tällänen nopee omanapailu :ashamed:

Ninzi & Tyllerö 22+4
 
Olipas Kisuliinan puolelta kamalia uutisia. Vaikken hänen tarinaansa tunnekkaan niin paljon voimia ja haleja täältä koitokseen.

Uusiäippä78, sain kyllä viime neukkakäynnillä purkit mukaan, että voisin viedä näytteen terveyskeskukseen jos siltä tuntuu. Olisihan se hyvä kyllä tarkistaa, en tiedä sitten onko se vaarallista jos se oireettomana jyllää tuolla pitkään? Vauvalle vaarallista?

8 pv rakenneultraan! :wave:
 
Kisuliinalle ja pikkuisille paljon tsemppiä! Toivottavasti pikkuiset vielä pysyvät massussa kasvamassa ja kaikki olisi Kisuliinallakin hyvin. :hug:

Jenny90 Kiitos, kun kerroit. Uutinen on pysäyttävä, sillä koko ajan on ajatellut, että elokuuhun on vielä mukavasti matkaa. Totuus kuitenkin on, että mitä vain voi sattua vielä tässä vaiheessa itse kullekin.

Uusiäippä78 ja Dolma72 Lämpimästi tervetuloa mukaan! :)

Maygory & Minea Kiitokset kommenteista lisärautakyselyyni. Kiva kuulla, ettei se oma lukema vielä niin huolestuttava ole, vaikka meinaankin nukahtaa pystyyn.:D

Ninzi, jos saa udella... niin mistä liikkeestä ne maailman ihanimmat vaunut löytyivät? Olemme miehen kanssa kiertäneet pääkaupunkiseudun liikkeitä ja karkoittaneet omia vaunutarpeitamme, mutta vielä ne oikeat, ihanat vaunut eivät ole osuneet kohdalle. Innoissan tietty ajattelin, että olet löytänyt se paikasta, josta emme ole vielä kuulleetkaan.:)

Tänään lähdemme esittelemään kasvanutta masuani ja rakenneultran kuvia anopille. Viimeksi tapasimmekin helmikuussa, joten on tässä kasvettu siitä.;) Käydään varmaankin moikkaamassa myös miehen veljeä ja hänen avokkiaan samalla reissulla, joten sukupäivä on vahvasti tulossa näin pääsiäisloman päätteeksi.

Oma olo on ollut väsynyt, kipuileva - vintiö selvästi kaipaa lisää tilaa - ja massu onkin ollut niin pinkeä, että olen aloittanut rasvaamaan masua useita kertoja. En pelkää raskausarpia, se vain tuntuu "auttavan", että tekee jotakin. Sopivan asennon löytäminen ei ole kovinkaan helppoa aina istuessa tai nukkumaan mennessä. Odotan mielenkiinnolla jatkoa. :)

Luckygirl & Vintiö 22+2
 
Kisuliinalle halauksia ja voimia! Kun pienet vielä vähän aikaa mahassa pysyisivät, niin aina paremmat mahdollisuudet vauvoilla selvitä... Varmasti pelottaa hurjasti miten käy, mutta nyt pitää vaan toivoa parasta ja elää päivä kerrallaan! Mutta saat varmasti parasta mahdollista hoitoa! Itsekin pelkään kovasti että vauvat alkavat syntyä etuajassa.

Jennylle kiitokset kun välitit Kisuliinan kuulumisia. Jotenkin olen ollut huolissani, kun ei ole hänestä kuulunut pitkään aikaan... Sitä ei voi koskaan tietää kuinka asiat etenevät. Vaikka raskaus sujuisi kuinka hyvin ja oppikirjojen mukaan, huomenna voi olla täysin toinen tilanne.

Surusilmät: Kannatta kiikuttaa se pissapurkki labraan, parempi tarkistuttaa tilanne kuin harmitella myöhemmin. Onhan sulla lähete tutkimusta varten? Multa katsotaan koko raskauden ajan kerran kuukaudessa pissanäyte, koska on joskus vuosia sitten ollut noin kerran vuodessa virtsatulehduksia (ehkä 5 kpl elämäni aikana). Pieni vaiva kuitenkin tuo purkin vieminen. Onnea rakenneultraan! Minulta ei ainakaan katsottu rakenneultrassa tuota kohdunsuun/kaulan tilannetta, vaikka arvelin olevani tarkemmassa syynissä tuplien takia. Ja tutkimusta teki oikein kaksi lääkäriä... Mutta ehkä sitten rv 24 ultrassa kysäisen asiaa...

Ninzi: Onnea uusista vaunuista... Kumpa mekin uskaltaisimme jo hankintoja tehdä... Mutta vaunut on päätetty hankkia vasta vauvojen synnyttyä... Mutta pitäs kai sitä pikkuhiljaa sänkyjä ja hoitopöytiä katsella...

Nippe + tuplat 22+6
 
Nippe82, sanoi neuvolantäti silloin että lähetteen voipi laittaa, soitan sinne vielä huomenna ja kysyn onko se pistetty eteenpäin ja käyn sen pissapurkin keskiviikkona vaikka viemässä. Saapi varmuuden asiaan.

Tuosta kohdunkaulan- ja suun tilanteesta, kun mulla on ollut niitä nipistelyjä ja suppareita ynnä muita kipuja, niin kuulemma olisi hyvä että tarkastetaan asia. Itse joudun kyllä kysymään tekevätkö sen siellä, jos ei niin varailen ajan lääkärille sitten neuvolan kautta joka sen tarkistaa. :) Samalla voisi pyytää ottamaan sen bakteeriviljelyn, kun niitä oireita tuntuu välistä olevan joka suuntaan.
Tuntuu että kipuja on tällä hetkellä niin paljon joka paikassa että pää räjähtää jos rupeaa liiaksi miettimään. Kehittelen kamalia skenaarioita jo mielessäni.

Eniten huolestuttaa nuo menkkamaiset juilinnat tuolla alamasussa ja nivusissa. :(

Tässä vaiheessa jos ne vedet kokonaisuudessaan menee, eipä sitä ole mitään tehtävissä. Ilman vettä ei vaavi jatka kehitystään. :(
Tulihan sitä vettä lisää koko ajan viimeksikin, vaan hetihän ne sielä ulos valuivat, kun kalvot oli menneet.
Siinä mielessä tuo Kisuliinan tilanne oli kyllä kamalan herättävä uutinen, eihän sitä ikinä tiedä tosiaan miten sitä käy, vaikka kuinka normaali raskaus olisi ollut, kuten Nippe totesi. :/

Meilläkin nuo hankinnat siintää vasta 2kk päässä, kesällä ostellaan sitten tarvittavat kamat. Tänä aamuna hehkuin niin onnea ja olin varma että rakenneultran jälkeen menen ostamaan pienen vaatekappaleen, mutta täältä uutiset luettuani, tulin toisiin ajatuksiin. : /
Katselemassa tosin voi aina käydä, ompahan suurinpiirtein valmiina sitten kaikki!

Mulla onkin hyvä tilanne kun pikkuveli opiskelee puusepäksi niin sillä voi teetättää muutaman kalusteen lastenhuoneeseen! :)
 
ai kauhea ! kisuliinalle paljon halauksia ja voimia, liian hullu ja jännä juttu tämä nyt oli. toivottavasti vielä pysyis siel massussa tovin pienokaiset.

surusilmät oon miettinyt et esim nyt mulla pitäis olla menkat jos en olis raskaana, niin tuntuu sitä "menkkakipua" välillä, esim aamulla oli sellasta lievää oloa. menkkakivuthan on just sitä että kohtusupistelee, eli ei mitään vaarallista kuitenkaan pienelle koska se on vielä no tosi vähäistä verrattaen sitten niihin synnytyssuppareihin. ja muistaakseni ku samua odotin niin näitä oloja oli kans just niiden "menkkojen" aikaan. tosiaan toi lääkärin lähete kannattaa käyttää/tutkituttaa jos sellanen laitettu. en tiedä onko kukaan muu huomannu uudelleen synnyttäjinä siis tätä tai miksei uudetkin? vai onko se vaan mulla että huomaan ne kivut vaan tiettyinä aikoina?

hankinnoista sen verta, et tekis mieli mennä tyhjentää muutama kauppa niistä vaatteista, joudun vaan hillitsemään itteäni ja ostamaan isommalle koska ei oo tarvetta niihin pienempiin kuteisiin :D kaikki muutkin tavarat on jo valmiina niin on lähes sellanen olo et jotain kivaa on nyt multa viety hah. eipä siinä, on se kiva tolle simpanssipojalle ostella uusia vaatteita ku pääsee jo "isojen poikien" osastolle.

millasia rattaita muuten tupla odottajat tai sellaset odottajat kattonu joilla tulee pieni ikäero sisarusten välillä? meille tosiaan tulee nämä B-DUAL värinä musta.

samuelinäiti & poika 21+6
 
Luckygirl: Baby Center | Lastenvaunut - Lastenrattaat - Yhdistelmävaunut - Lasten vaunut & rattaat Tuolta löytyi noi Dorjanin Soft Startit. Aivan ihanat ja kevyet työnnellä. Palvelu paikassa on myös mitä parhainta !
Ehkä ollaan ajoissa, mutta jotenkin sitä luottaa että kaikki menee hyvin. Jos ei mene niin toivottavasti tulevaisuudessa sitten saamme uuden mahdollisuuden. Itse oon ajatellu että mielummin ajoissa, kun loppuajasta ei ikuna tiedä.. että miten sitä jaksellaan ja voidaan muutoin. Ja eipähän ole kaikki rahan meno lopussa. Toivottavasti meillä kaikilla menee loppu raskaus hyvin !!

Ninzi & Tyllerö 22+4
 
Hei vaan taas!!

Täällä poksutaan VIHDOINKIN 20+0! :) Eilen illalla itse tunsin mahan päältä pari napakkaa potkua mut mies kun tunnusteli niin eipä tyyppi enää jumppaillu.. Noh, kai sekin vielä ehtii ne tuntea :D

Kisuliina on kyllä nyt ajatuksissa. Toivottavasti pienet olisivat vielä jonkin aikaa kohdun turvassa, jokainen päivä on hyväksi.. Paljon voimia sinne.

Hankinnoista Me ollaan päätetty et rakenneultran jälkeen alkaa sit hankinnat olee ajankohtasia, turvakaukalon oon jo päättänyt kun löysin Britaxilta kaukalon mihin saa turvavyökiinnitteisen jalustan.. Kummassakaan autossa kun ei isofixiä ole niin tuo olisi näppärä ratkaisu. Ja se ostetaan käytettynä, niitä on kamalan paljon markkinoilla. Halvemmasta päästä tuo paketti on, mutta mulle siinä ratkaisee tuo telakka ja se että siinä kuitenkin on aurinkolippa ja irroitettavat kankaat. Vaunujakin pitäis käydä kattelemassa mut onhan tässä vielä aikaa.. Huhhuh, puolet jo takana.. :O

Eipä tänne taas muuta, viimenen pääsiäislomapäivä meneekin löhöillessä ja ehkä anoppilassa piipahdetaan :)
 
Toivottavasti Kisuliinan pikkuiset voivat hyvin ja kaikki järjestyisi! Arvaamatonta tämä raskaana oleminen on. Toivotaan myös että meillä kaikilla muillakin pysyis vauvat masuissa mahdollisimman kauan!

Mulla oli ihan kaameet mahakivut viime yönä, välillä oikeen heräilinkin niitten takia mutta luulen että ne johtu yksinkertasesti siitä, että söin eilen illalla grilliruokaa ja se pisti mahan vihaiseks. :D Silti siinä unenpöpperössä ehdin miettiä että mitä jos se syntyiski nyt jne, mutta sitten rauhotuin ajattelemalla että enköhän mä ne oikeat synnytyssupistukset tunnista sit ku ne eteen tulee.
Mutta siis kieltämättä mielessä on näillä viikoilla että ei tosiaan tiedä millon vauva tahtoo ulos, toisaalta sitä on turha miettiä koska USEIMMITEN kaikki menee kuitenkin ihan hyvin. :) Pakko yrittää olla luottavaisin mielin!

Mielialasta mä oon ihan mökkihöperöitynyt! Koulusta on tosiaan ollut nyt "vapaata" pidempään ja tällä hetkellä vituttaa koko ammattikorkea! Vaikka nyt mies on ollut kans kotona pääsiäisen niin on ollut jotenkin orpo olo kun kaikki meidän lähimmät ystävät ja perhe on kotikaupungissa viettämässä pääsiäistä. Itkinki vähän koti-ikävää yks päivä, vähän säälittävää :ashamed: Mutta nyt en jaksa enää valittaa,eiköhän se tästä... Oon ollu viime aikoina ihan kummallinen, ei tietoakaan keskiraskauden seesteisyydestä :D

Kiva kuulla, että täällä on porukka tehnyt onnistuneita hankintoja! :)
Nyt ei mulla oikeen ajatus kulje joten tämä riittää tältä kertaa. Nauttikaahan kaikki mammat vielä tästä pääsiäispäivästä! :heart:

Minea ja maha-asukki 23+1
 
Tooosi pitkästä aikaa täällä kirjoitellaan. Innoissaan olen aina lukenut muiden kuulumisia, mutta itse olen näköjään aika huono kirjoittamaan.

Kisuliinalle paljon tsemppiä ja positiivisia ajatuksia! Hurja uutinen kyllä tässä vaiheessa.

Täällä odotellaan kovasti ylihuomista rakenneultraa. :) Liikkeitä kun on tuntunut niin hennosti ja vähän vasta. Edellisessä ultrassa sanottiin että istukka on tuossa edessä, ettei liikkeet ala ehkä kovin aikaisin tuntumaan. Kuitenkin niitä haluaisi jo paljon enemmän tuntea.
Maha on kasvanut jo hurjasti ja kävinkin ostamassa viime viikolla uuden kevät takin. :) Vauvalle olen ostellut muutamia vaatteita, mutta ajattelin isompia hankintoja alkaa tehdä kun rakenneultrassa on käyty.

Pääsiäinen meni täällä mukavasti lomaillessa, paitsi flunssa on vaivannut taas kohta kaksi viikkoa. Täytyy pari yövuoroa tässä kokeilla jaksaa ja käydä sitten taas lääkärillä jos ei ala olo helpottamaan. Kuumetta ei onneksi ollut kuin parina päivänä.

Toisena ikävänä asiana on liitoskivut (joita on ollut oikeastaan lähes alusta asti toisella puolella) ja issiaskipu. Vihloo ikävästi lähes aina kävellessä, etenkin työmatkalla. :|

Mukavia odotuspäiviä kaikille! Koitan kirjoitella sitten heti rakenneultran jälkeen. :)

Jande ja masuasukki 20+3
 
heippa!

täällä ollaan saikulla loppu aika äippälomaan asti eli kesäkuulle. supistelut ja riskialtistyö syynä.. muuttokin menossa isompaan kämppään ja semmosta mukavaa :)

eipä mulla muuta. Jaksuja mammat! :flower:

-pansku- ja bubu 23+0 POKS! :heart:
 
Kiitos kovasti Jenny90 kun välitit kisuliinasta tiedon. Oon jostain syystä ollut huolissaan. Voi kun pikkuiset vaan pysyisi mahdollisimman kauan masussa! Hurjasti voimia kisuliinalle itselleen vaikeaan aikaan :heart:

Ajatus ei nyt oikein kulje, että kovasti kirjoittaisin, mieli myllertää täälläkin ja olotilat, kolotukset, säryt jne. kulkee päivittäin mukana. Toivon että meillä kaikilla raskaudet sujuisi hyvin ja saisimme kaikki rakkaat vauvelimme turvallisesti tällepuolelle syliin oikeaan aikaan, eli ei vielä piiitkään aikaan.
 
Kisuliinalle jaksamista ja toivotaan että pienet saisivat mahdollisimman pitkään vielä masussa kasvaa.

Kaikille uusille tervetuloa =)

Täällä ollaan saikulla ja sit lomaa kolme viikkoa. Eli seuraavan kerran töihin kuukauden päästä. Jos nyt kykenen edes.
Supisteluja päivittäin ja selkää särkee ja päivittäin on myös mahan vihlomista/kipuilua. Pientä liitoskipuakin havaittavissa. Esikoisesta ei ollut. Ei ole kivaa. Mutta tästä tämä päivä kerrallaan.

Ja tänään 24+1 ! :heart:

muoks. piti vähän korjata kun laitoin eka että eilen olisi poksunut, mut eilenhän olikin jo maanantai eikä sunnuntai... :D
 
Viimeksi muokattu:
Kisuliinalle ja vauvoille paljon paljon kaikkea parasta ja toivottavasti pienokaiset saataisiin pidettyä vielä masussa jonkin aikaa.

Sukupuolesta
: Mulla tais kestää ultran jälkeen jopa pari viikkoa sulattaa asia, että meille on tulossa poika. Mulla oli alussa poikaolo, mutta jostain syystä fiilis alkoi kans taipua tytön puolelle aika vahvastikin alkuraskauden aikana ja sit tuli "yllärinä" että poika sieltä nyt tulee.. Kovasti lähipiirissä toivottiin/tiedettiin että tyttö tulee ja miehenkin äiti puhui mulle koko ajan tytöstä, että olin alkanut jo jotenkin maalailemaan että hän olisi tyttö. Mutta nyt olen äärimäisen onnellinen että tulossa on poika ja ei tule olemaan yhtään sen vähemmän rakastettu. Oon vaan ihmetellyt tota omien toiveiden ja odotusten vahvuutta ja sitä pettymyksen tunnetta ja nyt odotan poikaa enemmän kun kuuta nousevaa ja olen onnellinen ja odottaa vaan että pääsisi tutustumaan tähän pieneen ihmiseen.

Meille tuli tänään kans vaunut. Päädyttiin sitten aika sokkoina luottaen vanhempien kokemukseen Hartanin Skater S:iin, mutta olin lukenut paljon hyvää kyseisistä vaunuista ja kyllä ne hienot ovat ja hyvin liikkuvat. Väri on tosiaan sitten lumenvalkoinen (vielä), että saa nähdä miten ne kestää meidän käytössä sellaisinaan :).. onneksi ovat keinonahkaa, että ainakin materiaalia pitäis voida pyyhkiä helposti!

Mul tuli tosi outo olo/ahdistus tänään jotenkin koskien sitä, että on saamassa lapsen. Jotenkin koin olevani tosi vanha ja tuntuu haikeelta, että näin sitä vaan sukupolvet vaihtuvat ja kasvavat ja vanhenevat...aika kohtalokas olo jotenkin.. toivottavasti menee ohi.
Ystävä antoi mulle kirjan synnytyksestä eilen. Hän oli löytänyt jonkun aika vanhan kirjan aktiivisynnytyksestä kirjaston poistohyllystä.
Lueskelin sitä ja tein kirjan venytysharjoituksia, nyt alkanut sekin pyörimään mielessä.

Tsemppiä saikkulaisille!

Maygory 24+1
 
Huomenta! :)

Tsemppiä saikkulaisille! Täällä pitäis pitkästä aikaa lähteä kouluun, ihan kiva nähdä koulukavereita mutta en ois kyllä millään jaksanu herätä aikaisin :D

Täällä masu kasvaa ja liikkeet on voimistunut paljon, ei mulla muuta tänään :heart:

Minea ja maha-asukki 23+2
 
Huomenta

Voi kauhea tilanne Kisuliina! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauvat pysyy masussa vielä mahdollisimman pitkään! Paljon paljon tsemppiä!

Täällä ei ihmeempiä. Sain ihan hirveät raivarit lauantaina miehelle jostain niin typerästä jutusta taas. Ensin riehuin ja raivosin sille oikee kunnolla ja sitten se rupes iteki aukomaa päätään ja sithän mä rupesin itkemään ja itkinki varmaan kaks tuntii!! Oikeest, ihan ihme reaktioita mulla nykyään. Yks päivä kävelyllä aloin itkemään kun ambulanssi ajoi vastaan sireenit ulvoen. :D

Musta on muuten tullut aamuvirkku! Oon nyt viimisen viikon aikana joka aamu heränny paljon ennen tyttöä, ja yleensä ennen miestäkin joka herää klo6. Tänään sinkosin ylös jo klo 4.45. Tyttö vetelee vieläkin sikeitä, tosin saa nukkuakin kun on kipeenä ja muutamaan otteeseen heräs yöllä. Täällä mä taas oon siivoillu koko aamun. :D Mutta voi että mikä väsymys alkaa painaa tossa kuuden aikaan illalla. Ja sitten on ihan tuskaa yrittää pysyä hereillä sinne kymppiin asti.

Mulla ei nyt muuta tuu mieleen. Palaillaan siis myöhemmin.
Nepo ja Pirpana 23+4
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen pienen pikapäivityksen, päivittäin tulee lueskeltua teidän kuulumisia, mutta oma kirjoitus näköjään aika laiskaa..

Kisuliinalle paljon tsemppia ja jaksamisia, toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauvelit pääsevät turvallisesti vanhempien syliin.

Uusille elokuulaisille tervetuloa joukkoon! :)

Nyt hävisi muistista kaikki mistä täällä on puhuttu...
Nukkumisesta muutamina öinä on tullut pyörittyä vähän enempi sängyssä, mutta mun unenlahjoihin ei näköjään pääse vaikuttamaan edes raskaus, ainakaan vielä :) wc reissu toki on tullut uutena yötä katkaisemaan, mutta muuten nukun kuin tukki.
Hankinnoista nyt rakenneultran jälkeen olen alkanut haaveilla jo enempi tavaroiden ostosta, vaunut saadaan siskolta mutta muut menee ostoon..pinnis, sitteri ja kaukalo.
Sukupuolesta jätimme yhteisestä sopimuksesta sukupuolen selvittämättä, ajattelimme että koska lupaukseen ei voi 100% luottaa emme turhaan sitä edes kysy, pääasia että toinen tulee ja terveenä lapsi syntyisi. Todella vahva poikaolo kyllä molemmilta löytyy..tiedä sitten.

(.) Rakenneultra siis takana ja kaikki suuu niinkuin pitääkin, vaavi kasvaa ja kaikki oli oikeilla paikoillaan :)
Hb edelleen laskussa 106 näytti viime neuvolassa, rautalääkkeet vaihdettiin obsidaniin ja annosta taas 2xvrk. Parin viikon päästä neuvola ja sitten saakin jo lähettää kelalle hakemukset :) (tai saisi jo nyt jos hakisi vain todistuksen)
Pikkuinen potkii jo hurjaa kyytiä ja masu kasvaa silmissä :)
Kamalat selkäkivut on tullut vaivaksi ja hyvän asennon löytäminen on välillä todella hankalaa..saa nähdä miten jaksaa työelämässä jatkaa pidempään:( hoitoala on vähän turhan raskasta näköjään..

Vielä sokerirasituksesta onko kaikille tehty se automaattisesti? Mulle jäi eka neuvola reissulta käsitys että aina tehdään, mutta nyt kun asiasta kysyin, sanottiin ettei tehdä, koska ei ole siihen riskejä..

hipsuk ja pieni 22+3
 
Viimeksi muokattu:
nyt sitten pyörähtää vk 22 käyntiin =)

ottaisin mielelläni Nepon aamuvirkkuuden tai saisko sitä jotenki tartutettua tän palstan kautta? jumalaton väsymys, jos mua kaks viikkoa sitten väsytti niin se ei ollut mitään verrattuna tähän :D no,ei hg arvoista mitään tietoa niin mennään näillä mitä on.
 

Yhteistyössä