||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

Täällä ollaan taas vaihteeksi positiivisella mielellä! :)

Vaunuista on ollut hirmuisesti puhetta ja itse kun olen ihan ummikko niin en oikein tajua noista hölkäsen pöläystäkään. :ashamed:
Kovasti olen yrittänyt miettiä mitä vaunuilta haluan, osaakohan ne siellä liikkeessä varmasti sitten neuvoa oikeat rattaat meille..

Käytettynä kyllä ensi sijaisesti vaunuja metsästän, hoitopöydän tekeepi pikkuveli, pinnis ostetaan uutena ja kaukalo ompi veljieni vanha. Ihan uutta vastaava kylläkin. :)
Pikkuisen noita hankintoja uskallan kuitenkin mietiskellä, mieskin oli sitä mieltä että rakenneultran jälkeen käydään joku pieni juttu ostamassa.
Isommat jätetään sinne kesälle.

Sokerirasitusta ei minulle ainakaan tehdä, eivät näe tarvetta kun paino on ilmeisesti sen verran alhainen kuitenkin..?

Mekin lähdetään sukuloimaan Ruottin puolelle vajaan parin viikon päästä. Pääsee tämäkin rouva Ikeaan katsastelemaan kaikkea kivaa. Ostolista on, tosin vaaville ei mitään. :) Tuota lastenhuonetta alan pikkuhiljaa laittelemaan, hyllyä seinälle ja sen semmoista.

Iloista viikkoa kaikille!
 
Vaunuista: Erityisesti Samuelinäidille: Sinä se taisit olla joka puhu B-Dualista, en oo ihan varma enää :D Meinasin aluks että meille tulee B-Dualit mutta sitten kuulin, että kovin isoksi ne lapset ei siinä mene ja kun esikoinenki on pitkä ikäisekseen ni ei olis menny niihin enää 2 vuotiaana joten päädyttiin sitten Phil&Teds Verveihin. http://philandteds.com/products/push/verve kun niissä on enemmän tilaa.

Jenny ja Papu 24+0 POKS!
 
joo minä se olin puhellut niistä b-dualeista :wave: saan ne siskolta, sen tytöt on nyt 3v ja 1v8kk ja hyvin näyttää mahtuvan.. isompi tyttö menee kyllä neuvolan papereiden alakäyrillä mutta ei toi samukaan mikään jättiläinen oo ja mitä miettii omia ja miehen mittoja niin eipä taida tulla olemaankaan pituudessa ainakaan :O noi phil&tedit on kivoja mutta niillä on myös kiva hinta :D

oon kans miettiny tota että ei ne lapset onneks loputtomiin oo rattaissa lykittävänä, aika moni 3vuotias kävelee jo mieluusti ja reippastikin. ollaan nyt alettu vähän treenailee tota kävelyä rattaiden vieressä puistoon mennessä. mutta aika sitten näyttää miten tulee mahtumaan tenavat niihin rattaisiin, en oo kyllä kuullut keltään vastaavaa kokemusta noista b-dualeista. että mielenkiinnolla sitten seuraan tilannetta :) mutta näit kokemuksia on just tän takia kiva kuulla kun en oo viel toistaseks ite mikään vaunu ekspertti :D
 
Onko muilla ollut emättimen arkuutta havaittavissa?
Mulla tuntuu tällä hetkellä aika ajoittain todella kuivalta ja kipristelevältä, pissalla käydessäkin tuntuu hassulta tuolla emättimessä jotenkin. Liekkö limakalvoilla ongelmaa?
En viitsisi olla ihan ylihysteerinen ja soitella sinne lääkärille jossei mitään olekkaan.

Pissatulehdus tsekataan, vien huomenna purnukat.
Nyt rupesi mietityttämään että eihän vain olisi oireetonta hiivaa liikenteessä.:confused:
 
Kisuliinalle voimia ja toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin hyvin!!! :hug:

Äsken tuossa nopeasti ynnäsin että leikkaukseen on aikaa enää 14 viikkoa! Kyl sitä menee aika nopsasti! Kesäloma+äippäloma siintää jo tuolla 8 viikon päässä =)! Eilen jo pesin vauvan nuttuja, pitäisi vielä silitellä kanssa. Kelan äitiyspakkauskin on jo ilmeisesti tulon päällä, tuskin maltan odottaa että pääsee hypistelemään sen sisältöä!! Vaavi potkii ja lujaa! Ihan näkyy jo vatsan päältä kun oikein oikoo itseään :heart:.

Itkuisuudesta (onkos tuo jokin sana??) oli kärsinyt joku muukin. Itsestä tuntuu että joka asiasta, niin hyvistä kuin huonoistakin voisi purskahtaa itkuun. Hieman siis mennään ylikierroksilla =).

Lapsivakuutusta täytyisi nyt alkaa väsäämään. Jää sekin viime tippaan kuten normaalia...

Mirkku76 + potkija 23+4
 
Hei!
Jenny mun la on 18.8.

Surusilmät Kyllä sinne lekurille voi soitella. Älä nyt vaan mieti, että ylihysterisoitko!
Virtsatietulehdukset, myös oireettomat, kuten emättimen bakteeritulehdukset, voivat olla vahingollisia raskaana kahdesta syystä.
a) ne voivat aiheuttaa supistuksia, jotka sitten heikentävät kohdunkaulaa.
b) ne voivat levitä kohtuun ja sikiöön, jolloin pahimmassa tapauksessa lapsivedet menevät ja sikiökalvot puhkeavat.
Mä kävin täysin oireetta ottamassa nuo emättimen bakteeritulehdustestit, ja kappas, bakteerivaginoosihan sieltä löytyi. Ei kannata yhtää arastella.
Limakalvojen kuivuus voi kyllä johtua raskaudesta itsestäänkin. Mulla on kaikki limakalvot ainakin tosi kuivat ja nenäkin muistuttaa saharaa.

Väsymyksestä Minuakin väsyttää huimasti. Taitaa tosiaan liittyä HBn laskuun näillä viikoilla?

Rakenneultrasta Olen lukenut täällä teidän ultrakokemuksia. Tuntuu että useimmat lapsoset ovat jo painaneet pitkälti päälle 300 grammaa, jopa 400 grammaa. Meidän oli vain reilut 250 grammaa (20+2), mutta kätilön mukaan kasvanut hyvin. Millä viikoilla te muut olette rakenneultrassa olleet?

Uusiäippä + vauva 21+3
 
Heips!

Kisuliinan tilanne kauhistuttaa ja se tosiaan sai miettimään omaakin raskautta ja elämän arvaamattomuutta.. Toivotaan nyt että pienokaiset saisi vielä mahassa kasvaa!

Omaa napaa: täällä edelleen aika oireetonta raskautta elellään, mutta tosiaan kun saa kotona oleilla niin ei selkä rasitu ja viimekin yönä nukuin semmoset 11h yöunet heräämättä edes pissalle!! Aika luksusta..
Kauhistuttaa vaan, että iskeekö ne kaikki säryt sit yhtäkkiä ja kovana kun tähän asti oon päässyt näinkin helpolla.

Tuli mieleen, että onko muut muistanu harjoittaa lantionpohjan lihaksia?
Mulla aina tulee illalla nukkumaan mennessä se mieleen ja hetkisen niitä reenailen, mut sit uni voittaa.

Rattaista/vaunuista on täällä ollu puhetta, meillä on esikoisellä tuommoiset Carenan turkoosit yhdistelmät ja niihin oon tyytyväinen ollut ja on säilynyt niin hyvin, että menee vielä seuraavallakin. Mulla ei kyllä oo mitään kovia vaatimuksia vaunujen suhteen, kunhan on edulliset ja niillä eteenpäin pääsee :D
Tai yks vaatimus on noi kokokumiset renkaat, kun asutaan keskustassa ja lasinsiruja aina teillä, niin ei tarvii miettiä renkaan puhkeemista.
Meille ei muutenkaan uskaltais mitään kalliita ostaa, kun rappukäytävässä ei ole säilytystilaa, joten rattaat täytyy roudata kahdet raput ylös ja alas.. Yhdet yhdistelmät meni meillä rikki kun esikoinen oli vauva, (ne tosin saatiin ilmaseks) renkaat alkoi irtoilemaan tosta möykkyytyksestä.

Tulis jo kevät ja kesä, mulla ei oo kohta mitään päälle laitettavaa!! Ei viittis ostaakkaan enää mitään äitiyshousuja jos kesästä tulee superkuuma niin niille ei juuri käyttöö oo. Mulla olis kyllä odottamassa semmoset ihanat lappuhaalarit, mutta ne tuntuu vielä suht isoilta.

Kiuku ja palleroinen 21+2
 
Mulla ei oo hajuakaan paljon meidän epeli painaa, rakenneultrakin on vasta viikon päästä ja viikkoja silloin on kasassa 21+3.

Soittelin sinne neuvolaan ja nyt odottelen lekuriaikaa, parempi ottaa varman päälle ja saada tietää ettei siellä mikään tulehdus jyllää. :)
 
(.) Omamahailua nyt taas vaihteeksi. Jännittää niin kovin tuo perjantain rakenneultra. Se tosiaan on 13pvä:nä ja vielä perjantaina. Pitäisikö olla huolissaan?:$ No en nyt sitäkin viitsi stressata.

Kisuliinille isot tsempit. Toivon todella että ne vauvat pärjää siellä ja eivät nyt aivan heti syntyisi.

Täällä tuntuu olevan monella seesteinen kausi meneillään. Mulla fiilikset aina vaan pohjamudissa. En todellakaan tunne oloa seksikkääksi ja ah, niin hehkeäksi. En todellakaan! Mulla niin ruma olo!:snotty: Sitä ei paremmin vois kuvata. Mies yrittää piristää ja toinen vaan nysvää. Varmaan osaksi tekee tämä turvotus tuon tunteen ja kaikenmaailman näpyt naamassa. Juon vettä, syön hyvin ja liikun. Ja silti kaikki nuo. Edellinen raskaus oli niin helppo ja painoa ei paljoa tullut..että tuntuu nyt kaikki olevan toisin. Anteeksi tämä kauhea valitus turhasta. :ashamed:

Ehkä tämä masentaa kun ei paista aurinko ja takana viikon verran huonosti nukuttuja öitä. Pakostakin syö itseä tällainen. Tulis taas takaisin ne ihanat aurinkoiset lenkkeilysäät. Kummasti mielikin piristyisi:)

Lantiopohjanlihaksia yritän harva se päivä ainakin pienen hetken harjoittaa.

Mutta joo. Pitää alkaa illan opiskeluja varten valmistautumaan.

petite 20+2
 
hmmh mulla rakenneultra oli sillai että oli viikkoja 20+6.

lantionpohja lihaksia tulee sillon tällön treenailtua, oon varmaan siitä asti ku oon tienny mitä ne on ja en sillai mitenkään innoissani siis joka päivä mutta kyllä varmaan viikon aikana karkeasti ajatellen niin noin 3-5 krt.

ja siis uudet rattaat tulee pienen ikä eron takia, muutenhan mentäs noil vanhoil jos ei tarttis miettiä esikoisen kävely jaksavuutta :) olis ihan hullun hommaa suorastaan tällä rahatilanteella ostella uusia muuten vaan huviks :D

Kiuku joo oon kans miettinyt et koht takit ei mee kiinni.. pari takkia jäänyt jo sellaseks et ei mee kiinni, harmi koska toinen olis ollut just näihin säihin sopiva ulkoilutakki esim. puistossa kykkimiseen. mitään mamma takkia en viittis ostaa ku en näköjään ekaa odotellessakaan älynnyt ostaa sellasta niin nyt näin lyhyeks aikaa tuntuis aika no turhalta. mammahousuja mul on kahet mitä vaihtelen plus tietty koti olois kaikki samat verkkarit menee ku ennenkin. mutta kyllä kesää odotellessa, ei loppuajasta oo kivaa kiskoo mitään farkkuu enään ku on niin pallerona ja tuntuu että monikin vaatekappale ahdistaa :D ihanaa nytku on kesänlopuks la niin voi kulkea sillai lähes puol alasti :D

Surusilmät joo kyllä se on parempi että otat selkoa, tollasessa mielentilassa kiva velloa ja sit viel miettiä sitä siihen päälle et oonkohan liian hysteerinen vai en? mulla oli viime raskauden lopussa verenvuotoa ja sen takia juoksin joka viikko synnärillä monta kertaa, oli ihan hirveetä ja ne lääkärit onneks otti mun huolen tosissaan. olin jo viikoil 37 ku vast selvis mikä on ku verta tulee, oli sellanen kiva "pikku" tulehdus ku klamydia jyllänny kokoajan siel alakerrassa.. et nää on just tälläsiä et naisil ei oo ikin oireita yhtään mistään taudista alapäässä, mulla ainaki melkein kaikki paitsi hiivatulehdus niin oireettomia. aina kuulee kauheit kauhu tarinoit et lääkärit vähättelis odottajien oireita mutta en mä ainakaan kokenu ikinä sellasta. en normaalisti kerro tälläsiä mut nyt halusin vaan sanoa ku huomasin et oot pohtinu tota asiaa pitkään, et mitä aikasemmin alkaa ottaa selville niin sitten tulee se mielenrauhaki :)

petite joo o ei täälläkään mikään seksipeto fiilis oo .. joka kerta ku äijä sanoo et näyttää hyvältä niin voin kuvitella kuinka mun korvista nousee savut ja näytän ihan mielipuolelta ja tuhahdan jotain typerää. sit tuntuu et on tää epämääränen vaihe vaatevarastonkanssa mistä sanoinki tos aikasemmin esim nää takki asiat.. ja kaikki muukin! sit mulla on lievä akne niin nytku ei pääse sitä hoitamaan oikeilla tahnoilla sun muilla niin tuntuu et ainaku meikkiä yrittää naamaan laittaa niin joutuu maskeeraamaan kokonaan uuden naamarin! et en kyllä seesteisyydestä tiiä mut en viitsi "valittaa" niinku säki asian koit.. tuntuu muutenki et jos jolleki vahingossa avaan suuni aiheesta niin kaikki heti toppuuttelemassa et nono, kaunis hehkee raskaana ai että *plaaplaaplaa*. oli ekaski raskaudes tää olo mut se tuli myöhemmin mun mielestä, toivon et kesä ja aurinko korjaa tän mun myrtyneen naaman pois ettei tarvis missään super "itseinhossa" elostella. niin ihanaa kun tää raskaus onkin, niin parasta tässä on se loppu tulos eli vauva ja oon jo suunnitellut kaikkea ihanaa toteutettavaks siitä lähtien kun en ole enää paksuuntuneena :D
 
Viimeksi muokattu:
Surusilmät mullakin on ollu ihan raskauden alusta asti alapää melko arka. Semmoset seksiasennot mitkä ennen on tuntunu hyviltä ni sattuu nykyään. Miehellä on vähän käyrä ja nyt se on sitte elkanu yhtäkkiä "hinkkaamaan" liikaa emättimen seinämiä mun mielestä eikä voida olla enää kun yhdessä asennossa :D Ja siis muutenki pesun yhteydessä ja esim kyykistyessä se tuntuu tosi aralta. Sellasesta kun olisin ollu koko yön isonki uroon kanssa sekstailemassa :D

Samuelinäiti joo siis mulla ei ole mitään henkilökohtasta kokemusta! Meidän esikoinen on tosiaan melko iso ja sen takia selasin keskustelupalstoja ja olivat saaneet tämmöstä kritiikkiä. Ja mun ihana äiti ostaa mulle noi Vervet, mut uhkas että siinä on mun 10 vuoden joulu ja synttärilahjat yhdessä :D Mut kai niillä on sit hyvä jälleenmyyntiarvoki:)

Kisuliina oli laittanut pikkasen sellasta päivitystä tilanteeseen, että tällä hetkellä tila on stabiili, vauvat voivat hyvin masussa ja liikkuvat, lapsivettä riittää vielä toistaiseksi, mutta koska kohdunsuu on raollaan, ei Kisuliina pääse kotiin sairaalasta enää ennen vauvojen syntymää. He toivovat edes viikkoa lisäaikaa vauvoille, mutta elävät hetki kerrallaan. Tämä tieto tuli eilen illalla, ja tänään ei ole tullu vielä päivitystä tilanteeseen.

Jenny ja Papu 24+0
 
hei tota paljon kisuliinalla on nyt viikkoja kasassa? oonki (ja varmasti moni muukin) odotellut lisää tietoa hänen ja lasten voinnista, jotenki vähän aavistelin että näin kävis että sairaalaan jää siihen asti ennenku syntyvät.. onneks kuitenki kaikki nyt siitä huolimatta parempaan päin :)
 
Kisuliinalle tsempt!! :hug: Toivottavasti vauvat pysyis vielä ainakin hetken mahassa!

Ja onnea ihanista ultrakuulumisista ja tyttö/poika lupauksista kaikille niitä saaneille :)

Uusiäippä78 : Meillä rakenneultra oli kun viikkoja oli 20+5 ja painoa muistaakseni pienellä oli 380g. =)

lantionpohjalihaksia ei oo mulla tullu reenattua, vaikka kyllä pitäisi. Pitääkin ottaa itseä niskasta kiinni ja ainakin silloin tällöin koittaa niitä harjoittaa. ;)

ON : Täällä potkut ja liikkeet alkanu nyt viimeisen viikon aikana vaan voimistumaan ja tuntumaan selvemmin :) toki pääsiäisen aikoihin kerkesin jo huolestua kun en liikkeitä yhtekkiä tuntenut kahteen päivään, onneksi eilen sain sitten herätä kovaan potkuun :D Kyllä helpotti oloa!!

minä oon ollu kyllä kummallisen väsynyt viimepäivät, mut syy taitaakin olla siinä kun en ole saanut juurikaan nukuttua yöllä :( jospa siihenkin tulis muutos jossain vaiheessa :)
Täällä innolla ootan jo toukokuun alussa tulevaa ulkomaan matkaa, hieman jännittää kun viikkojakin alkaa jo olemaan sitten aika paljon, mut jospa kaikki menis hyvin ! :)

Nyt töistä kotia kohti -->
Hauskaa päivänjatkoa kaikki mammat ;)

Hemami & Pikkuinen 21+5
 
Helpottavaa kuulla että on muitakin joilla tämmöistä ongelmantynkää on ollut.
Varuilta menen sinne lekurille kuitenkin katsastukseen, saampa ainakin varmuuden. Onneksi ne tuolla neuvolassa kuitenkin ovat ymmärtäväisiä tämmöisten ylihysteeristen odottajien kanssa kuitenkin. :)
Mulla ei kuitenkaan mitään tauteja pitäisi olla, testitkin otatin aikoinaan ja ne katsottiin uudemman kerran silloinkun verta vuotelin.
Jotenkin on sellainen kutina että hiiva se taas siellä myllertää. Valkkariakin lorahtelee taas siihen malliin.

Itse en uskalla edes ajatella miltä seksi tuntuisi näin kuivilla keleillä. :LOL:
Meillähän sitä elämää ollaan harrasteltu viimeksi rv6.
Pikkainen tauko on ollut, alussa oli sitä vuotelua niin lupaakaan ei ollut.
Nyt olisi vaan ei uskalla ei. Jotenkin alitajuisesti pelkään sitä km niin paljon. Seksillähän sen saa aikaan. Mietin että kun ollaan ns. turvallisilla viikoilla voisi sitä alkaa lämmittelemään suhdetta uudemman kerran sen alakerran kaverin kanssa :LOL:
Onneksi mulla on ymmärtäväinen mies, ohan nuita muitakin keinoja.

Hirvittää myös tuo seksi sen vuoksi että tuppaa suppareita tulemaan heti hiukkasen voimakkaammin ja enemmän sen kiihottumisen vuoksi. Vaan eikait niistä haittakaan ole? Onko muilla täällä ihan normaali seksielämä? :D
 
Hyvä surusilmät että käyt lääkärissä!

Meillä oli upea seksielämä koko alkuraskauden. Nyt viime viikoilla se on laantunut mun aloitteesta.
Ensinnäkin, limakalvojen kuivuus on omiaan tappamaan mun kiinnostusta ja toisekseen, vauvan yhä selkeämmät liikkeet vähentävät mun halukkuutta. Jotenkin on hankala tuntea itsensä eroottiseksi kun vauva potkii mahassa...

Mä onnistuin pitämään pääni kasassa pelkojen suhteen alkuraskaudessa aika hyvin. Nyt ne kuitenkin jyllää. Jotenkin viikkoja on jo niin paljon ja lapsi konkreettinen, mutta viikkoja ei ole tarpeeksi kasassa, jotta pahimman sattuessa lapsi pääsisi tehohoitoon.

Josta tulikin mieleen, että onko se tehohoidon raja suomessa 22 vai 24 viikkoa? Olen saanut ristiriitaista tietoa asiasta.

Ymmärrän, että ei se mies sitä lasta sieltä nyt tökättyä pois saa :D ja normaalissa raskaudessa seksistä ei ole vaaraa, mutta joku siinä tuntuu hurjalta nyt...

Mä olen siis viime kerrat maannut jäykkänä kuin kuollut lahna, joka on ehkä vähän epämiellyttävää myös miehelle, mutta yritän nyt ottaa itseäni niskasta kiinni asian suhteen, kun itsekin kaipaan hieman hellyyttä.

Uusiäippä ja vauva 21+3
 
Surusilmät normaalista seksielämästä ei todellakaan ole haittaa raskauden aikana, sitä voi harrastaa ihan huoletta loppuun asti. :) Tietysti jos kielletään jostain syystä niin silloin ei mutta normaalitilanteessa antaa mennä vaan! Eikä orgasmin tai kiihottumisen aiheuttama supistelu ole mitenkään vaaraksi, päinvastoin tutkimuksissa on jopa todettu että orgasmi vähentää jännittyneisyyttä ja sillä tavalla ehkäisee ennenaikaisia synnytyksiä. Ja mun mielestä muutenkin kaikki mikä tuntuu itsestä hyvältä on ok, itse kroppansa parhaiten tuntee. :) Kyllä meillä on seksiä harrastettu ihan normaaliin tapaan, itteä haluttaa kyllä koko ajan hormonien ansiosta :D

Kiva kuulla Kisuliinan kuulumisia, toivotaan tosiaan kovasti että kaikki menis mahdollisimman hyvin ja vauvat saisivat olla masussa vielä!
En tosin tiedä oonko ainut kuka ajattelee näin, mutta musta tuntuu silti tahdittomalta puhua hänen asioistaan täällä kun hän ei oo tänne itse nyt mitään päivittänyt. En siis todellakaan tarkoita millään pahalla, älkää ihmiset ottako nokkiinne. :) Mutta kun omalle kohdalle ajattelee niin vaikka oisin jossain muualla puhunut asiasta niin en ehkä haluaisi että se tieto viedään sieltä eteenpäin. En tosiaan tiedä mitä Kisuliina on puhunut FB:ssä ja onko hän pyytänyt laittamaan tiedon tapahtuneesta tänne, mutta tämmöinen tunne mulle tästä asiasta tuli.

Itkuherkkyyttä on täälläkin, joka asiasta vois olla parkumassa! Eikä tilannetta helpota se että on tullut nukuttua niin huonosti. Perjantainakin itkin kun salkkareiden Seppo oli hirttopuuhissa :D

Lantionpohjalihaksia oon treenaillut jo teinistä asti kun mun oma äiti on mua valistanut niiden hyvän kunnon tärkeydestä ja syvistä lihaksista muutenkin... :D Varsinkin nyt raskausaikana oon yrittänyt muistaa treenailla päivittäin. Työharjoittelussa sai myös uutta motivaatiota lantionpohjalihasten treenaamiseen kun yks vanhempi sairaanhoitaja luennoi mulle mm. synnytyselinten laskeumista ja muusta mukavasta. :D

petite, täälläkään ei oo yhtään hehkeä eikä kaunis seksipommi olo... :D Vaikka itekkin syön terveellisesti, liikun ja pidän muutenkin ittestäni huolta niin ei kyllä tunnu yhtään hehkuvalta olo :D Mulla on iho huonontunu raskauden myötä, ennen oli tosi hyvä mutta nyt on koko ajan uutta finniä puhkeamassa... Painokaan ei oo mulla vielä noussut lähtöpainosta kun max. 1kg niin silti on ollut turvonnut olo. Nyt kyllä sais se painokin lähteä nousemaan :)

Tulipas taas tekstiä... :D No nyt hakemaan mies töistä ja kouluhommia tekemään!

Minea ja maha-asukki 23+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa mammat!

Itkuherkkyys, voi että... Täällä märistään sitten vaikka mille asioille ja Kadonneen jäljilläkin on pakko kattoa
joka kerta, vaikka tietää että se on yhtä kidutusta.

Hui tuota Kisuliinan asiaa, kolmosetko siellä köllöttellee mahassa? Toivottavasti nyt pysyisivät vielä tovin, mutta onneksi silti on EDES TUON VERRAN viikkoja. Mahikset on siis että kaikki päättyykin ihan hyvin.

Öö, lantionpohjalihasten reenailu, mitä se on :D Niitä ois kyllä tosi hyvä treenailla, mutta eipä ole tullut mielen viereenkään juuri koskaan!

Kuinkas matalalla teillä muilla on hempat olleet? Mulla tippu ekassa raskaudessa viikolla 15 lukemaksi 96, nyt on vähän korkeemmalla, mutta tipahtanu silti. Perjantaina on mulla neuvola ja rakenneultra. Saa nähä joudunko rautaa alkaa popsiin, oon nimittäin aika kamalan väsyny...

Niinku tuosta lantionpohjalihaksista, niin voisin seksielämästäki kysyä, että mitähän se sitten mahtaa olla :D Unia kyllä on vaikka minkälaisia ja vaikka missä asennoissa mutta valveilla ei sitten enää kiinnostakaan eikä kyllä mitään harrastella jaksaiskaan. Miehelle se on ollu vaikeaa sulattaa, mutta on tyytynyt kohtaloonsa =) Ja osansa oli varmaan viikon 11 verenvuodollakin, sanoivat että ei saa sekstailla eikä uida. Ootan nyt seuraavaa neuvolalekuria, joka tarkistais suun tilanteet.

Finnejä on tullut niin paljon ettei sanotuksia saa. Otsa täynnä nuita pieniä paholaisia. Tai no täytyy koputtaa puuta ja sanoa, että nyt näyttää ottaki jo ehkä himpun paremmalta ku esim. vielä viikko sitten.

Painoa on tullut. Joo, en ees tiiä kuinka paljon, mutta tullut on kuiteskii :)

Kyllä se on niin, että jokainen odottaja ansaitsis työpäivän aikana semmosen lakisääteisen siestan, että pääsis pötkölleen. Aika hirveää olla koko hela dagen pystyasennossa. Sitten ku kotiin pääsee niin on semmonen olo että pittäis vaan koivet heitellä seinille.

Siitä puheenollen, taian lähteä tekemään sen tuonne saunanlauteille. Siis nostamaan jalat seinille, en mitään muuta :D

Lumisadeterkuin,
Ansku ja mötkylä 20+2
 
Ultran painoarviosta. Meillä rakenneultra oli tasan 20+0 ja painoarvio oli 333g :D Kätilö sanoi että vastaa täysin aikaa.

Seksielämä: Meillä on taas vilkastumaan päin. Alkuraskaus oli tosi hiljasta iltaetomisten ja väsymisen vuoksi ja tuo keskenmeno pelkokaan ei haluja lisännyt. Mutta nyt jaksaa taas kiinnostaa. Raskausajan seksi on kyllä parasta ikinä, ainakin meillä. Vissiin sitä verenkiertoa on tuolla alhaalla normaalia enemmän niin ne isot oot on isompia kuin ikinä. Meillä on aina harrasteltu loppuun asti, viimeksikin poika syntyi 41+2 ja kyllä sitä viimenen viikko touhuttiin ahkerasti synnytyksen käynnistymisen toivossa. :D
 
Ihanaa, kun on tullut paljon viestejä. :D

Kisuliinalle ja pikkuisille paljon tsemppiä, toivottavasti pikkuiset vielä jaksavat köllötellä turvallisesti masussa.

Lantionpohjanlihaksista Olen niitä hieman treenannut joka päivä nyt jonkin aikaa, mutta tosiaan hieman sen mukaan, miten olen muistanut. Rakenneultrassa saatu moniste palautti asian mieleen.

Hankinnoista Eilen kävi ilmi, että miehen veljellä on tallessa hänen tyttärensä vanha pinnasänky ja sen taitaisimme saada pikkuisellemme. En tiedä yhtään, että missä kunnossa se on tai millainen, mutta tavallaan tykkään ideasta. Onhan se ainakin uudempi kuin omani, 32 vuotta vanha, joka on kesämökillä...

Ninzi Kiitos vaunujen linkistä. Saimme siinä vinkin uudesta paikasta, jossa voimme käydä katsomassa vaunuja. Minulle Baby Center on uusi tuttavuus.:)

Paluu kouluun pääsiäisen jälkeen oli hämmästyttävän väsyttävää... Tämä viikko vielä pitäisi jaksaa ja 2 esseetä kirjoittaa. Sitten minulla alkaa tauko, jollei opo keksi jotakin suoritettavia opintoja - nyt hän tutkii verkkokurssin mahdollisuutta. Juuri nyt ei yhtään haittaisi, vaikka voisinkin ottaa hieman enemmän lomaa - sitten voisin nukkua ne 2 tunnin päivittäiset päikkärit, joita äitini kovasti minulle suosittelee.:D

Luckygirl & Vintiö 22+3
 
Finneistä oli joku muukin valitellut, mullakin on tullut niitä naamaan, selkään ja vaikka minne. Tuntuu että kukkii koko kroppa. :kieh: Vaan siinäpähän olkoot!

itkuherkkyys ei ole täällä vielä nostanut päätään, saa nähdä milloin ne hanat aukeaa. Oon hirveän herkkä muutenkin niin ihme ja kumma kun en vollota joka asialle.

Omaa napaa: Eilen rupesi ihan kunnolla kipristelemään tuolla alakerrassa, ihan kuin sellaista raspiharjaa pyöräyttäisi kertaalleen. En tiedä missä kohtaa se tuntuu mutta jossainpäin emätintä kuitenkin.
Rupesin sitten pelkäämään että siellä tosiaan on jokin tulehdus ollut jo pitkään ja josse on nyt saanut jotain vahinkoa aikaan. :'( Haluan äkkiä sinne lekurille!

Lisäksi tuli valvottua pitkin yötä kun tuli kurkku kipeäksi eli joku tauti puskee piiiitkästä aikaa päälle.
Onneksi nämä kipujutut mulla ei kestä yleensä paria pv kauempaa. :) Toivotaan että vastustuskyky olisi nyt yhtä terhakka!

SS + Pippuri 20+4
 
Tuleeko muille välillä semmoinen olo, että mitä oikeen on mennyt tekemään ja osaako sitä sitten olla tarpeeks hyvä äiti sille vauvalle? Kyllä mä olen luottavaisin mielin että asiat järjestyy mutta hitto kun rupeaa välillä pelottamaan! :D Ja kun mietin että kuinka iso elämänmuutos se on, vaikkakin ihana...

Luckygirl tsemppiä esseiden tekoon! Mullakin ois täällä pari työn alla ja lisäks vielä perjantaille lääkelaskun tentti... Sitten saakin alkaa väsäämään yhtä isompaa projektia ja veikkaan että vapun koittaessa isomman tentin jälkeen tekis mieli toivottaa nuo koulujutut niin pitkälle ku pippuri kasvaa :D Mutta kohta on kesä!

Minea ja maha-asukki 23+3
 
Taas on mennyt aikaa kun ehdin tänne kirjotella vaikka lukemassa oonki käynyt säännöllisesti :)

Kiitos kaikille jotka tsemppasi mun siinä kaveri asiassa kiva kuulla että muillakin on ollut samantyyppisiä ongelmia. Luin just Iltalehdestä että Maria (siitä Maria ohjelmasta) valitti kun sen kaverit on hylännyt sen ja näytti toi mielipide mittauskin siltä että ei ole ihan ainoa jolle niin on käynyt. Kuulostaa se mun mielestä vähän tylyltä että pitäisi ystävä piiri kokonaan uusia sen takia että saa lapsen :D

Lantionpohjalihaksia on tullut harjoiteltua, mutta en tiedä onko nyt ihan riittävästi kun en joka päivä muista. Lisäksi kun kävin siellä fysioterapeutin luennolla niin hän selitti jotain että pitää harjoitella silleen että ensin sulkee peräaukon, sitten emättimen ja siiten virtsaputken. Itse en ole tollaista aikasemmin edes miettinyt ja oli vähän vaikea hahmottaa että mitä suljen milläkin liikkeellä :D Kai se on harjotuksen puutetta vaan.

Itkuherkkyys ja muukin herkkys on kyllä pinnassa. Suutun paljon helpommin kuin ennen ja reagoin isommin kun ennen. Mies on ihan varma että kaikki raskaana olevat naiset on yhtä herkkiä vaikka ei varmaan pidä paikkaansa. Meillä oli viikonloppuna riitaa siitä kun mies oli viikon sisällä kaks kertaa ulkona ja oltiin aikasemmin puhuttu että ei käy usein ulkona koska en itsekkään voi mennä ja häiritsee mun yöunia, kun tulee kännissä kotiin ja alkaa höppöttäään. Mies sit sanoi, että ei enää juo ennen ku vauva syntyy yhtään. Eilen oli ilmottanut kavereilleen tämän niin ne oli alkanut haukkumaan mua ja sano että en kyllä kattois tollasta muijaa viikkoakaan ja on sitä muutkin naiset ollu raskaana että tarviiko siitä noin isoa showta järjestää ja että kyllä jonkun toisenkin kaverin nainen anto juoda raskauden aikana jne. Mä siitä kyllä sit pahoitin mieleni kun mies siitä mulle kerto. Enhän mä edes ollut pyytänyt miestä olemaan juomatta enkä ymmärrä mikä siinä ois niin väärin että mies tukee mua eikä juokse rilluttelemassa kuin joku teinipoika ympäri kyliä. Tuli vaan sellanen fiilis että kai mä sit oon joku hirvee pirttihirmu :D

Finnejä on mullakin valitettavasti tullut, mutta toivotaan että kesällä vähän aurinko kuivattais niitä pois.

Painoa oli mulla tullut viime neuvolassa viikko sitten 5 kiloa lisää. Mietin että onko tämä paljon tai jotenkin liikaa? Ei se neuvolatäti mitään sanonut, mutta mainitsi vaan terveellisestä ruokavaliosta niin mietin että yrittääkö se jotenkin vihjata jotain :)

Koulutehtävät meinaa tälläkin kaatua niskaan kun tässä ois kolme viikkoa aikaa tehdä viisi esseetä.. Oma vika kun olen jättänyt viimetippaan, mutta kyllä se kieltämättä stressaa.

Kisuliinalle vielä voimia ja toivotaan että tilanne pysyisi rauhallisena vielä jonkin aikaa!

Scarlett ja sissi 22+4
 
Painosta oli puhetta ja itsellä on tullut sellaiset 4 kiloa lisää. Nyt on alkanut nousemaan ihan vastikään, vaan neuvolantäti sanoi että niin sen pitääkin. Eli en ota stressiä. :)

Neuvolasta soiteltiin, sanottiin että pitää käyttää hiivakuuri, ilman tavallaan sitä lääkärin arviota. Eli sitä hiivaa ei ole varmasti todettu. Jos oireet ei häviä vkl mennessä niin sitten soitella maanantaina aikaa sinne lekurille. Onhan se lääke turvallinen käyttää, vaikkei hiivaa olisikaan?
Tuumiskelin kun se viimeksikin ärsytti niitä limakalvoja sen verran paljon että verta tihuutti pikkaisen, en haluaisi turhaan niitä puikkoja sinne alkaa tunkemaan.
 

Yhteistyössä