-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Kilulle ja miehellesi aivan hurjasti voimia! Elämä on väliin niin tavattoman epäreilua :'(

Mulla napsahti taas Radi- diagnoosi, sokrurasituksessa paastoarvo oli juurikin siinä rajalla eli 5.3. Muut arvot oli ihan ok. No, nyt koitan saada selkoa mikä tuon arvon nostaa, viimeraskaudessa oli nuo jälkimmäiset arvot koholla, niihin tuntui olevan helpompi vaikuttaa, tää on enemmän hebreaa, mutta yritetään ainakin kovasti, ettei tarvis insuliinia alkaa pisteleen.

Tammiska ja pieni 12+6
 
Onpas pitkä aika kun oon kirjottanu. Oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja mut ei oo ehtinyt kirjottaa ku eilinenki vapaa päivä koulusta meni kahden englannin kielisen esseen kirjottamiseen ja töihin.. :(

Kilulle voimia en osaa edes kuvitella miten pahalta susta täytyy tuntua.. :(

Mä kävin neuvola lääkärissä ja kaikki oli ok ja ekaa kertaa kuulin pikkusen sydänäänet :heart: Oli mies vähän kateellinen kun ei päässyt mukaan. Selkäkipuihin sano vaan että johtuu lantion levenemisestä ja kaikille tulee jossain vaiheessa raskautta. Bongasin sieltä neuvolan seinältä fysioterapia valmennuksen johon vois mennä niin saa jotain vinkkejä et miten tätä voi jumpata. Seuraava neuvola aika on vasta 4.4. Tuntuu että aika pitkät välit näin alussa kun on puoltoista kuukautta koko ajan toi väli. Mut ei kai näin alussa sit tarvi tarkkailla niin paljon. Paino ei onneksi ollutkaan noussut juuri yhtään eikä se neuvola täti edes merkannut sitä mihinkään lappuun. Toisaalta kun kävin ekassa neuvolassa niin oli jo paino noussut 2kg normaalista. En tajua miten se turvotus vai mikä lie iski heti kun tulin raskaaksi.

Mahasta täällä odotellaan jo vauva mahan ilmestymistä malttamattomana! On se maha kasvanut mutta ei oo sellanen kova niinku vauva maha.. Ärsyttää ihan suunnattomasti näyttää vaan siltä kun ois paisunut.. Ja lantiokin on mulla levinnyt eli veikkaan et mulle tulee "tyttömaha" eli sellanen et huomaa kyllä takaa päinkin et oon raskaana :D

Liikkeistä olen yrittänyt tunnustella mutta mitään varmaa ei voi vielä sanoa. Vaikea tietää että mitkä tuntemusket mahassa on normaaleja ja mitkä ei kun en ole ennen mahan tuntemuksiin sen suurempaa huomiota kiinnittänyt :D Kai huomaan ne liikkeet vasta kun on kunnollisia liikkeitä eikä mitään hipaisuja. Sitäkin odotan ja joka päivä yritän vähän kuulostella mahaa mutta kai tässä pitää vielä odotella muutamat viikot.

Scarlett ja sissi 14+4
 
Hejalle ja Kilulle paljon voimia!

Tää sai viimein rakenneultra ajan eli 31.3.! Jeejee :D aika kauan saa kyllä oottaa.. onneksi neuvola taas 29.2. johon siihenkin vielä aikaa.

Mahasta Oon huomannu nyt, että on se kasvanu tässä parin viikon aikana, kun selällään sen tuntee jo selvästi ja sohvalla löhöillessäkin pullottaa alavatsa aika kivasti :) Selällään kivointa, kun tuo mun hirveä turvotus ei näy, mutta se oikea vauvamaha alkaa työntyä esiin :heart: Liikkeitä en tunne vieläkään, mutta tänään mahallani yritin kuulostella tuntuisiko muljuamista tai jotain pientä hentoista, eipä oikeastaan mitään, vain jotain yksittäisiä hennon hentoja kosketuksia ehkä :O Paha mennä vielä sanomaan kun ei niistä tiiä, miltä pitäs tuntua..

Mullakin tuo selkä tuntuu kipeytyvän tosi herkästi, nyt kun oon taas ollu töissä ja oon vielä ainakin koko viikon.. Jatkuva kumartelu ja kyykistely ei tee hyvää ja iltasin lenkille lähtö on aika kankeaa, tuntuu ko ois paskat housussa :D sen verran taapertamista jo, varsinkin ko paljon lunta tiellä.. ei puhettakaan että koiraparan kanssa vois enää mitään reippailulenkkejä tehä!

-pansku- ja bubu 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Heja, voimia ihan hillittömästi! Ei ole pahempaa. Kun koko kuitenkin vastasi, niin onko ihan varma ettei se sydän lyö? Toivosta ei haluisi koskaan luopua :(

Täällä tänään rusehtavaa, vetistä vuotoa, mutta jos ei ainakaan vielä olisi mitään vaarallista.. Tulisi ensin ne istukkanäytetulokset ja vuotelisi vasta sitten, jos niin on tarkoitus tapahtuvan :( Pelottaa kyllä ihan sikana.

Kilu87 ja toukka 12+2
 
Heja: :hug: Miten tuntuukaan oudolle, että sydän olisi lakannut sykkimästä juuri muutamaa päivää ennen ultraa. Voimia jaksamiseen!

Kilu: Voimia myös odotteluun ja jaksamiseen sinne!

Liikkeitä kovasti odottaen

Nippe + tuplat 15+2
 
Mä menin vuodon takia tarkistukseen ja se oli kyllä ihan selvä peli. Monta tuntia tutkivat eikä kyllä mitään toivoa ollu.


Muoks: Siis ja näin on käyny ennenkin suht samoilla viikoilla. Aiemmin ne vaan on vuotanu pois omia aikojaan, mutta nyt käynnistettiin lääkkeillä.
 
Viimeksi muokattu:
Heja Voi ei :( Voimia!! :hug:

(.) Tänne ei kummempaa. Äippähousut otettu käyttöön kun tuntuu että ei voi enää pitää housuja joihin pitäisi laittaa vyö. Puristaa ja turvottaa. Maha näyttää syömisen jälkeen jo ISOLTA, odotan loppukesää kyllä vähän jännityksellä että kuinka iso musta tuleekaan.. Paino noussut tähän mennessä jo 4kg. Olen siis 161cm pitkä ja paino on ollut aina sen 50kg, joten kuvitelkaa sitä :D Miehelle vitsailin jo että saa sitten leikata mun varpaankynnet kun en itse niihin yletä myöhemmin.. :LOL: Huhhuh.

inieh ja tyyppi jolle mietitään jo nimeä :p 12+3
 
Hejalle paljon voimia :hug: On nää huonot uutiset vaan niin kamalia :'(


ON: Viime yönä näin unta, että saatiin pienen pieni poika. Painoa pojalla oli 2,6kg ja miehen kanssa oltiin ekat hetken sairaalan perhehuoneessa jossa oli vain patjat lattialla! :eek: Itse valittelin kätilölle, että en muista synnytyksestä mitään ja kovasti kyselin tuliko repeämiä tms. :D Kätilö vaan vakuutti että kaikki meni loistavasti. Jostain kumman syystä uni keskittyi enemmän imettämiseen ja kun heräsin unen jälkeen mulla oli jotenkin hyvä olo, ilmeisesti nautin imettämisestä niin paljon ! :LOL: Outoa eikö?!

Ninzi & Nuppu 15+0 (POKS!!)
 
Heja: Paljon voimia sinne! :hug: Sulla taitaa olla aika samanlainen historia kuin mullakin. Itsellä kaksi keskeytynyttä keskenmenoa rv 10+, molemmat huomattu np-ultrassa ettei sydän enää syki. Yksi spontaani keskenmeno rv 7 noiden keskeytyneitten välissä. Nyt mennään Primaspanin voimalla vaikkei testeissä mitään epänormaalia ollutkaan ja toistaseksi kaikki hyvin ja nyt jo 14+0. Onko teille tehty keskenmenotutkimuksia?
 
Hejalle osanottoni, tosi surullisia uutisia.. Tässä on itse aika nöyränä kun näitä tässä lukee. Uusi elämä on aina jonkinsortin ihme eikä lainkaan itsestäänselvyys.
Kilulle myös tsemppiä!!

Mä lensin tänään ja on se kumma kun kaikkea pitää jännittää nyt ainakin ensimmäisen raskauden kanssa. Oli vain lyhyt lento ja kaikki meni hyvin. Vatsa on tuhannen turvoksissa ja iltaisin näytän että olisin about 7-8 kuulla..aamulla on vaan pieni pömppö ja sekin tuossa navan kohdalla (missä kohtu ei vielä ole). 1,5 kg oli tullu painoa lisää kun neuvolassa punnittiin. Masutuubia ja housujen jatkoresoria pitäisi netistä tilata pikapuoliin..

Penni ja pikkunen 14+5
 
Heja :hug: Lähetän täältä aimo annoksen voimia vaikeisiin aikoihin, vaikka tiedän ettei muiden sanat tässä vaiheessa lohduta.
Kilu :hug: Pidetään peukut pystyssä!!!

Me käytiin tänään nt-ultrassa ja meillä oli kaikki hyvin!
Iskälle heilutteli kovasti ja anturia kävi monottamassa kun vatsan päältä katsottiin.
Sydän äänet oli + ja liikkuvuus ++ ja riskiluku 1:31 000 eli minimaalinen.
Aika onnellinen olen <3
Miehenki ilme oli näkemisen arvoinen kun näki tulokkaan ensimmäistä kertaa, en oo koskaan sitä niin onnellisena nähnyt ja puristikin mua kädestä koko ultran ajan.

Vatsasta täällä jo vähän pömpöttää ja eilen illalla kun oltiin menossa nukkumaan niin mieskin tunsi kohdun ala-vatsalla :))

Meille voi rakenneultran laittaa 13.4
Viikkoja vastas hyvin joten laskettua aikaa ei muuteta..

Vähän omanapailuks meni, mutta yritän käydä joku päivä oikein ajan kanssa lueskelemassa!

rooroo ja peukaloinen 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: inieh
Hejalle kovasti voimia :'( Elämä on välillä niin epäreilua.

Tänään reippaasti siivoillut kun oli vapaapäivä. Ihmeen energinen olo ollut. Närästys vaan ärsyttää.

Nyt vähitellen nukkumaan suunnattava. Aamuvuoroon meno.

Devil+pyöriäinen 16+4
 
Päivitykset tehty taas vaihteeksi!

Täällä ei mitään uutta, liikkeet on alkanu tuntumaan useemmin mikä on kiva ja huomenna olis viimenen neuvola täällä Hyvinkäällä. Pitää viedä kukkia neukkatädille, koska se on ollu ihanin ikinä<3

Jenny ja Papu 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: rooroo
Heja ihan hirmuisesti voimia :'( Tuntuu niin ikävältä sun puolesta.

Kilulle myöskin voimia paljon! Toivotaan että saatte vielä hyviä uutisia! Ihan totta tuo, että voihan asioista olla mitä mieltä vaan mutta eipä sitä osaa sanoa mikä on oikein tai mitä haluaa tehdä ennen kuin siihen tilanteeseen joutuu. Mielestäni ei ole olemassa mitään yhtä, oikeaa ratkaisua, eikä varsinkaan kukaan pysty toiselle sanomaan että onko päätös oikein vai väärin. Oikea ratkaisu teille on just se mikä teistä tuntuu hyvältä. :hug:

Minäkin mietin ennen ultraa, pitäisikö varautua etukäteen huonoihin uutisiin ja päättää etukäteen mitä tehdään jos tulee huonompia uutisia. Mutta eipä tuollaiseen voi valmistautua etukäteen tai jos valmistautuu niin mieli voi tositilanteessa muuttua. Itse en osannut edes ajatella mitään muuta, kuin että päätös keskeytyksestä olisi varmasti todella vaikea.

Täällä ollaan oltu nyt neljä päivää yksin kotona flunssan kourissa. Tai no masussa välillä seuraks potkitaan :) En muista et mulla ois koskaan näin kaameeta flunssaa ollu ja tokihan se sitten sattui just niin että mies on koko viikontyöreissussa. Tänään on onneks jo vähän parempi olo.

Vanella ja pikkuinen 16+1
 
Heja ja Kilu, paljon voimia! :hug:

(.) Täällä ei oikeestaan mitään uutta.. nyt ei oo liikkeitä tuntunu sen yhden päivän jälkeen, mut eiköhän ne sieltä ala useemmin tuntumaan lähiaikoina :)

Emilien ja pikkuinen poks poks 15+0 :heart:
 
Täältäkin ilmottautuisi uusi elokuun odottelija. LA olisi 10.8 tällä hartaasti odotetulla ensimmäisellä. NP ultrassa kaikki oli hyvin ja pikkunen vispasi jo kovasti =)
Vatsa tuntuu turpoavan jo kovaa vauhtia, jännityksellä odotankin kesää että millainen lyllertäjä sitten olen :D Alavatsakivut vain ovat pientä huolta aiheuttanu, lääkärissä mitään ei kuitenkaan löytynyt joten pistän ne kasvukipujen piikkiin..
Maanantaina seuraavaan neuvolaan katsomaan miten asukki voi.

hipsuk + toukka 14+5 (np ultran mukaan 15+2, kumpaa lie uskon?)
 
  • Tykkää
Reactions: rooroo ja Jenny90
Voimia huonoja uutisia kuulleille. :hug:

Tänään on taas liitoskivut tulleet tutuksi! Ei oikein oo hyväksi, töissä istua se 8h ja sen jälkee matkata autos 4h. Sen lisäks flunssan jälkitautina on edelleen limaa nenäs, joka aiheuttaa pahaa oloa. :/

Ois äkkiä helmikuu ohi ja tulis maaliskuu. Stressaa hirveesti vuorotyö ja vapaat meneeki tenteihin lukiessa ja tekiessä, joten käytännös ei oo vapaata ollenkaa. Maaliskuus helpottaa koulun osalta, ko se on ohi nyt vähäks aikaa ainakin. Onneks mies hoitaa käytännössä yksin muuton, mitä nyt pakkaamises autan senkö kerkiän.

Löydettiin ehkä asunto meille, ainaki laitettii alustava varaus. Mietitää vkl yli, että otetaanko kun ongelmana on tavaroitten mahuttaminen sinne nyt kun lisäksi pitää mahtua vauvan sänky ja lipasto. Muuten on hyvä saunallinen rivari ja kohtuu vuokrallakin. Ainoa miinus on, että matkaa kaupunkii on reilusti.

Tietääkö
joku paljon emmaljungissa on toimitusaika? ja täytyykö hakea liikkeestä vai voiko saada matkahuoltoon? Ollaan menos lauantaina kahtomaan, niin ois ollu kätevä täältä ostaa, mutta saanti kotipaikkakunnalle mietityttää.

Jaanel ja 16+0 poks
 
Voisin liittyä tähän keskusteluun, vaikka oonkin ihan hippasen heinäkuun puolella - laskettuaika siis 31.7. Oon kuitenkin lukenut tämän ketjun ja tunnen kuuluvani enemmän tänne, kun heinäketjussa tyypit on mua monia monia viikkoja edellä!

Np-ultrassa tosin LA muuttui parilla päivällä, mutta virallisesti sitä ei muutettu. Lasken kuitenkin viikot sen np-ultrassa saadun mukaan.

Kamalan surullisia uutisia täällä ollut, voimahalauksia täältäkin päin! :(

Yritän nyt päästä tähän jotenkin mukaan, oon uusi koko paikassa, joten antakaa armoa! :) Esikoinen siis syntymässä ja pohjoisessa asustellaan. Rakenneultra olis 19.3 ja toivottavasti saadaan selville kumpi sieltä on tulossa. Alusta asti ollut tyttöolo.

Mä en oo ollut ollenkaan tarkka noiden ruokasuositusten sun muiden suhteen. Eikä mulle ole tullut edes mieleen esimerkiksi jättää saunomista kokonaan. Niin ja oon mä miehen porukoiden porealtaassaki käyny uiskentelemassa pariin kertaan ihan hyvillä mielin.

Pitäisikö mun kertoa vielä lisää itsestä vai riittääkö tämä?

Rv 16+5 siis on nyt perjantain puolella!
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Voi Heja :hug: Ihan hirveää :'(

Tervetuloa joukkoon unna ja hipsuk :)

Mulla oli jotain muka asiaakin, mutta Hejan viesti laittoi niin ajatukset sekaisin, etten pysty nyt aatteleen muuta. Palaan joskus taas.

Tammiska ja pieni 13+ (poks :heart: )
 

Yhteistyössä