-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Voi, voi voi, voi.. Ompas tosiaan ikävä lukea että sydän ääniä ei kuulu tai et on vuotoja kun aika pitkälläkin mennään tosiaan jo. Toivottavasti selviäisi kaikki pelkällä säikähdyksellä. Tsemppiä Annubella, tammiska ja Jonskuuuh. <3 Täytyy olla iloinen ja onnellinen, että hoito on niin hyvää, että mahdollisimman nopeasti pääsee tutkimaan tilanteen ja ei tarvitse elää epätietoisuudessa kauaa. Tsemppiä kuitenkin, pysykää urheina!

Ruokajutuista:
Mä söin sushia sillon yhessä välissä kun pahimmat oksentelut oli päällä ja inkivääriä tilasin todella ison läjän, kun se vaan on ennen auttanut mulla pahaan oloon ja muutenkin näin nälkää sillon ja himoitsin inkivääriä.

Tajusin muuten senkin, että mulle on aiheuttanut lisäpahoinvointia raskausvitamiinit. Ekassa neuvolassa terkkari sanoi ihan ohimennen, että syö vaan niitä, jos vatsasi kestää, mut unohdin sen ja oon ihmetellyt, että miten joka aamu rauta ja mammavitskujen oton jälkeen menee hetki ja sit on pakko käydä oksentamassa... ihan viime päivinäkin Ja rupesin olee niiiiiiiiiiiiiiin kypsä tohon yrjötouhuun.
Sit muistui mieleen toi mitä terkka sanoi ja testasin, että otin rautalääkkeen ensin ja mammavitskun pari tuntia myöhemmin ja se mammavitsku sai mut oksentamaan. Rauta pysyi sisällä. Eli se on liian tuhtia tavaraa ja nyt mietityttää että saanko tarvittavan määrän vitamiinejä kun ei yksinkertaisesti vaan maistu ruoka. Kylmänä voisin jotain pientä ronkkia, mut lämpimänä ei vaan tipu. Appelsiinejä voisin syödä ja ihan vaikka elättää itseni niillä. Varsinkin niillä Navel-merkkisilllä jotka maksaa tosi vähän S-marketissa ja ovat todella mehukkaita. Suosittelen :)
Mulla ois kolmas neuvola tulossa tossa ens maanantaina. Jännittää tietenkin toi alhainen hemppari ja paino ja se, et miten vauva voi ja ne sydänäänet..

Sain eilen isältäni ihanan puhelun. Hän on työmatkalla Puolassa ja haluaa alkaa ostelemaan vauvan vaatteita kun ovat siellä niin halpoja. Hän tavallaan toivoi, että tulossa olisi poika, jotta hänkin saisi kaverin kun heitä lähimmällä sisarellani on vain tyttöjä, mutta ovat tytötkin hänen mukaan ihan kivoja. Odottavat jo kuulemma äidin kanssa loppukesää, että pääsevät hoitamaan vauvaa mökillä. <3

Mukavaa päivää kaikille!

Maygory ja alakerran asukki 15+4
 
Annubella kyselit, että aavistinko ollenkaan odottavani kaksosia. Joskus silloin kun tein testin, tein sen clearbluen viikkonäytöillä olevan testin. Se näytti silloin 2-3 viikkoa, vaikka olisi pitänyt näyttää 1-2, siinä hetkessä heräsi pieni epäilys, kun olin lukenut joskus jollakin näin käyvän ja silloin oli kyse kaksosista. Mutta tuo epäilys haihtui enkä muistanutkaan sitä enää, vasta kun eilen. :D

Nippe82 on tosiaan mukavaa, kun täällä on toinenkin kaksosia odottava, niin voi verrata kokemuksia. :) Missä sairaalassa muuten synnytät?

Sinful89 ja tupla-Pampulat 14+0 PoKs!
 
Annubella en usko että kuivien limakalvojen takia tarvitsee seksiä lopettaa voihan sitä käyttää liukkaria jos tuntuu että kovin on kuivat ja vuotaa helposti :) Mullakin tuli verta vähän varhaisultran jälkeen ja kyllähän se sillon pelästytti mutta itsekkin päättelin että limakalvoista johtuu, kun kovin on paikat ollu kuivat. Tietenkin jos ei huvita tai on muita syitä niin jokaisen oma asia, mutta ei pelkästään sen takia käsittääkseni tarvi pidättäytä seksistä :)

ON: Mulla ei ainakaan se vauva maha vielä pahemmin näy kun joku tais sitä kysellä. Itseasiassa on tainnut turvotuskin laskea, kun tänään aaamulla kävin vaalla nii oli painokin pudonnut 2kg. Toisaalta hyvä kun oli yhdessä vaiheessa jo 4kg noussut ja ei sais kai tässä alussa hirveesti nousta.

Onko se niin että jos istukka on kiinnittynyt takaseinämään niin liikkeet tuntee aikaisemmin? Ja onko sillä mahan kanssa mitään tekemistä eli tuleeko maha myöhemmin/aikaisemmin esiin?

Scarlett ja Sissi 13+4
 
Jaksamista huolestuneille Annubella, tammiska ja Jonskuuuh :hug:

Ruoka-ainerajoituksista vielä pakko sanoa, että vaikka kielletyt ruoka-aineet on kiellettyjä syystä, niin jotenkin tuommoinen pelottelu (esim. neuvolassa), hysterisointi ja ylireagointi tuntuu järjettömältä. tuntuu ikävältä, että odottajat peloissaan jättää kaikki juustot syömättä tai kuumentaa huolellisesti itsekin poimitut marjat riskien vuoksi, mutta samalla ruuan lisä- ja säilöntäaineista ei sanota puolta sanaa. Olen aivan varma, että paljon vaarallisempaa on vetää jotain ravintoköyhiä, teollisia valmisruokia, jotka on pumpattu täyteen ties mitä väri- säilöntä- ja makuaineita, joiden vaikutuksia - varsinkaan yhteisvaikutuksia - ei pystytä tutkimaan, mutta tiedossa kuitenkin on, että tietyt aineet esim. aiheuttavat syöpää tms. Ja sitten vältetään terveellisiä ruokia tai kuumennetaan marjoista vitamiinit pois jne. En nyt ketään henkilökohtaisesti halua kritisoida, 'rsyttää vaan kun neuvolassa pelotellaan jne. vaikka ne riskit on oikeasti tosi pienet! Välillä tuntuu, että maalaisjärki unohtuu näissä asioissa kokonaan.

Täällä ollaan taas töissä saikkuilun jälkeen ja kyllä vaan pää särkee edelleen :/

Vanella ja pikkuinen 15+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pampulainen87
Vielä noista ruokarajoituksista, nehän onkin vain suosituksia. Jokainen tekee omalla kohdallaan niin kuin parhaaksi näkee. Mutta esim tuon listeriabakteerin kohdalla en itse ota mitään riskejä, koska jos niin ohrasesti käy, että pastöroimattomasta juustosta (esim) sen saa, niin sen sitten saa. Vaikka söisi vain pikkuisen. Ja listeria on vaarallinen sikiölle ja voi aiheuttaa keskenmenon tai ennen aikaisen synnytyksen. Vastasyntyneelle taas vakavan yleisinfektion tai aivokalvontulehduksen. Näin siis itse teen, muuten syön kohtuudella kaikkea, mutta listeriariskin tiedostan koko ajan, ehkä liikaakin.
 
Voimia täältäkin epävarmuuteen Annubella, tammiska ja Jonskuuuh :hug:


Välillä tuntuu, että maalaisjärki unohtuu näissä asioissa kokonaan.
Kyllä mun tarvii komppaa sua, oon itse ihan samaa mieltä noista valmisruoista ja lisäaineista, ne pitäs kieltää ennemmin, kun alkaa pelotella ruoka-aineiden vaarallisuudesta :)
Tämä pätee niin moneen muuhunkin asiaan, mulla on kans sellanen olo, että neuvolassa saadaan monet tuntemaan itsensä kaikella säikyttelyllä ja pelottelulla huonoiksi odottajiksi ja myöhemmin äideiksi.
Eikö jokainen itse kuitenkin tiedä omat heikkoutensa ja vahvuutensa ilman että niistä tarvii jokaista erikseen muistuttaa.
Onneks olen itse sen verran vahvaluonteinen (lue:itsepäinen), että en mä viitti kuunnella mitään saarnoja tai pelotteluita virallisilta tahoilta, ikääkin on sen verran, et oma kokemus menee paskanjauhamisen ohi ;)
Onneks mulla on sellanen tilanne, että neuvolantätin kanssa voidaan yhteisymmärryksessä puhua ja antaa toiselle tilaa tehdä omat valintansa.

Sinful hurrjasti onnea tuplista :heart:

Seksistä sen verran, että vaikka limakalvot olis herkät, niin joku muukin jo sano, että tuskin siitä nyt tarvii koko raskautta pidättäytyä, terve järki mukaan tähänki hommaan.
Seksi on kuitenkin hyvin tärkeä osa parisuhdetta ja useinhan miehet on huonoja osoittamaan rakkauttaan muuten kun seksillä, joten kyllä minusta pitää antaa mahdollisuus siihen.
Siks toisekseen, sehän on vaan terveellistä ja varsinkin raskausaikana erinomaista lantionpohjajumppaa ja tuottaa hyviä hormoneja :kiss: Itse en ainaskaan lopettais kun lääkärin käskystä.

Jenny, mulle voisit päivittää ikää vuoden enemmän, 33 tuli täyteen :cool:

Aurinkoista viikon jatkoa!

Callisto & P-P 13+6
 
Mun on myös pakko tulla kommentoimaan tota ruoka-aine juttua..
Mä oon ihan huoletta syöny fetaa, kun luin siitä paketista, et se on tehty pastöroidusta maidosta.. samoin homejuustoa, tuorejuustoa ja raejuustoa.. Mä en oo ees törmänny kaupassa mihinkään juustovalmisteeseen mikä olis tehty pastöroimattomasta maidosta :D En oo kyllä muutenkaan ollu mitenkään hysteerinen noitten ruokarajoitusten kans.. oon syöny pikkusen vakuumipakattua lohta jne, enkä oo kyllä kylässäkään kyselly sen ihmeemmin, mitä juustoa kakuissa on, tai onko kala ollut pakattua vai ei.. en mä kyl ottanu ylimäärästä stressiä niistä ensimmäisessäkään raskaudessa, koska tosiaan, mun mielestä maalaisjärjen käyttö on tärkeempää tossa asiassa :) Mä tulisin itse henkilökohtasesti hulluks, jos vahtisin älyttömän tarkasti mitä saan syödä ja mitä en, varsinki, ku jos se sokerirasitus narahtaa, ni sit joutuu jo sen puolesta vahtimaan syömisiään. Raskaus stressaa muutenkin niin paljon, ni mä en jaksa tosta asiasta ottaa itelleni suurempaa stressiä :)

Emilein ja pikkuinen 14+0 :heart: poks poks!
 
Tervehdys piiiiiitkästä aikaa...
En kerennyt tässä kaikkia viestejä selata, pitää käydä ajan kanssa. Toivottavasti ei ole tullut pettymyksiä. Aika mennyt tosi vaudilla, huomasin jo lokakuisiakin olevan... eihän siitä omastakaan plussasta kauaa ole =)
Mutta oli np-ultra maanantaina ja vastasi pikkuinen viikkoja 11+0... eli juuri sen ikäinen kuin arvelin sen olevan. Kaikki oli hyvin ja nyt minullakin on viimein laskettuaika 27.8. Pahoinvointi jatkuu... jospa se joskus hellitäisi... toivottavasti :x

Mun lasketunajan voi päivittää alkuun... 27.8. Kiitos kaunis etukäteen =)
Mariaana 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Seksistä: Sitähän ei suositella jos on vuotoa, joten jo tämän vuoksi meillä ei sitä harrasteta. Näin jouduttiin esikoisestakin olemaan ja kyllä tuo mies ihan tyytyväiseltä näyttää..jopa itse on sitä mieltä, ettei edes uskaltaisi touhuilla:)Piristää jopa parisuhdetta kun joudutaan kehittelemään uusia tapoja pitämään molemmat tyytyväisinä myös tällä saralla:) Mutta tietysti touhuttais jos pää, kroppa ja mieli antais periks joten niille jotka pystyy niin..JIHAA:LOL:

Mariaana: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä on iskenyt hirmuinen himo kana-ceasar salaattiin..ilman parmesaania:) Sitä syön joka paikassa jos vain mahdollista!

Toivottavasti jonskuulla kaikki hyvin!

Hieman rauhallisempi Annubella (neuvola varattu taas maanantaiksi:) ) ja toivottavasti reippaasti uiskenteleva Onni-Ilona 14+6

P.s tiesittekö muuten et meil on enää vähän päälle 5 kuukautta tätä raskautta jäljellä..VAU!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
rautahammas tervetuloa!

joskuuh, tammiska ja Annubella voi teitä parkoja. En osaa edes kuvitella miten hirveetä tommonen voi olla, mut varmasti kaikki on kuitenki hyvin, vaikka noin ikäviä juttuja onki. Paljon tsemppiä ja haleja!

Listan päivitän tänään illalla!

Huomenna ollaan menossa kirpparille tutkailemaan vauvajuttuja kun miehen palkka tulee, samalla yritän ettiä esikoiselle juhlamekon ku mennään maistraatissa naimisiin parin viikon päästä.

Anoppi veti taas pohjat, siis se on lidlin kassalla töissä ja osapäiväsenä+ ollu nyt kuukauden sairaslomalla, ja appi on ylellä töissä eikä sekään tienaa mitään ihmeellisiä summia. Ne haki mastercardin kulutusluottoa ja osti uudet sohvat toissapäivänä 1200 euroa!!!!!! Ja nyt ne pyys meiän huomisesta palkasta 170e lainaks!!! En siis voi ymmärtää miten joku kehtaa edes lainata rahaa lapsiltaan, saati sit tehä noin tyhmiä ratkasuja taloudellisesti ja vielä sen jälkeen lainata rahaa. Ne asuu kaksistaan ja meil on pieni lapsi ja mä oon kotiäitinä. Ihanku meillä olis rahaa niinku roskaa.. Anteeks, pakko purkautua, kun en viitti miehellekkään loputtomasti haukkua sen vanhempia..

Jenny ja Papu 15+2
 
Kirjoituksistanne heräsi taas paljon ajatuksia, toivottavasti muistan kaiken...

Esimmäiseksi: Jonskuuh, tammiska & Annubella...:hug: Paljon voimia & tsemppiä teille kaikille! Toivon, että kaikki on kuitenkin hyvin pikkuisillanne.

Rautahammas Tervetuloa mukaan! :)

Callistolle synttärionnittelut! :)

Liikunnassa on paljon petrattavaa, on ollut sen verran paljon kouluhommia, etten niiden jälkeen ole jaksanut lähteä kävelylle tai tehdä äitiysjoogaa. Siinä on paljon parannettavaa, tiedän. Hiihtolomaviikko on tulossa, silloin tsemppaan ja toivon, että siitä jää taas hyvä tapa. :)

Oma olo on kohentunut, kun ei väsytä yhtä paljon, ei ole pahoinvointia yhtä usein (aina silloin tällöin) ja olen jopa sopimassa ryhmänohjaajani kanssa tapaamisesta, jossa juttelen raskauden aiheuttamista muutoksista opintoihini. Ajattelin, että on hyvä kertoa tässä vaiheessa, kun työssäoppiminen on vasta tulossa eikä neuvolatapaamisia ole vielä kovinkaan usein. Kun tiedän jo etukäteen, mitä tehdä, jos tulee ongelmia, voin vieläkin paremmin. Tykkään valmistautua etulkäteen, tämä on minun versioni siitä.:)

Muiden kertominen ei ole ollut meillä ongelma. Olen antanut äidilleni vapaat kädet, tiesin, että haluaa kertoa yhdelle siskoistaan asiasta. Sukua on äidin puolella sen verran paljon, että minun puolestani äti ja täti voivat tiedottaa. Anoppi on levittänyt sanaa miehen puolella, joten meidän ei tarvitse. Voihan se olla, että mies olisi halunnut kertoa itse veljelleen, mutta anoppi ehti siinä ensin. Sitten kun kaverit kuulevat asiasta... se voi olla hieman eri asia. En ole aivan varma, että miten paljon tieto sitten leviää. Facebookkiin en asiaa halua, aion edelleen siellä kertoa vasta vauvan syntymästä.

Luckygirl & Vintiö 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kaikki hyvin :D :D heti kun lääkäri sai ultraus laitteen mahan päälle sanoi "huomaat varmaan että kaikki on hyvin, siellä se rapsuttelee otsaansa" Sydän jyskytti kovaa vauhtia. Multahan itku siinä sitten jo pääsi :D pari kuvaakin sain mukaan. sanoi että jos joskus askarruttaa saa soittaa ja mennä ultraan. kyllä oli hyvää palvelua :)

Onnellinen jonskuuh 14+5
 
Jonskuuh: Huh helpotusta! Mutta eikö ookki mukava kun asian sai tarkastettua!

Jenny: Ou nou mikä tilanne! Siis yksinkertaisesti jos miehesi vanhemmilla on "varaa" ostaa uudet sohvat luotolla ja sit pitäs vielä lainata teidän heille rahaa, niin on kyllä aika uskomaton yhtälö. Siis ymmärtäis vielä ton tilanteen, jos ois ollu joku sairastuminen tms. johon kaikki rahat ois menny, mutta SOHVAT!?!? Mun mielestä teillä on oikeus sanoa, että teillä ei oo nyt mahdollisuutta lainata rahaa, että on laskuja sen verran tai muita kuluja. Siis varsinkin jos ajattelee, että ei teilläkään raha kasva puussa. Miten vanhemmat voi sekoittaa lastensa perheiden talouden? Tilannetta ei ehkä voi verrata, mutta vaikka oon hyväsydäminen, mutta itsekin olen joutunut tilanteeseen, jossa isän tulot tippuivat pitkän sairastelun vuoksi ja hän pyysi minua takaajaksi lainalle. Mun oli pakko kieltäytyä, vaikka isä suuttuikin joksikin aikaa minulle. Vaikka summa ei ollut maatakaatavan suuri, mutta... Toki autoin häntä ostamalla ruokaa tms. tarpeellista. Mutta se on vaan niin vaikeeta sanoa läheiselle, että en pysty auttamaan.

Aika kuluu niin hitaasti. Ootan peloissani maanantain ultrausta ja sit uskallan ehkä kertoa jo raskaudesta, jos kaikki on hyvin. Seulan tulokset ei oo vieläkään tulleet?! Vaikka kaks viikkoo siitä ultrasta ja viikossa piti tulla... Mutta on kyllä maha kasvanu. Välillä ihmettelen miten oon pystyny salaamaan tämän mahan. Toki moni pistää vielä lihomisen piikkiin ja että on toppavaatteita ja paksua villapaitaa päällä... Mutta mulla nyt ei niin selkee vauvamaha oo, kun on tuo oma makkara tossa entuudestaan ollu ;)

Nippe + tuplat 14+2
 
Annubella, tammiska isot :hug: molemmille, toivottavasti kaikki on hyvin ja saatte loppuraskauden ajan keskittyä siihen itse odottamiseen ilman kaikenmaailman murheita!

Jonskuuh onnea iloisista uutisista ja sullekkin rauhallista loppuodotusta! :)

Callisto Synttärionnet täältäkin! :cool:

Jenny Toihan on ihan hirveetä, ei kenenkää pitäis joutua tollaseen tilanteeseen ! ihan tosissaan, jos on "varaa" ostaa 1200 euron sohvat niin sillon ei kyllä pariin kuukauteen kysellä keltään lainoja!!

Mä päätin nyt ihan kokonaan lopettaa tän ruoka-aineista ressaamisen ja käyttää sitä maalaisjärkeä, suositukset tottakai pidän mielessä!

rooroo ja peukaloinen 11+2 :)
 
jonskuuuh Hyvä että kaikki oli sitten hyvin! :) Toivottavasti ei tarvii säikkyä enää.

Callistolle onnea!! :flower:

Rautahammas tervetuloa messiin odottamaan :)

(.) Maha turpoaa taas.. Tänään kävin kotimatkalla Kärkkäisellä pyörimässä ja ostinkin sitten mammahousut kun oli niin halvat, 15e (norm. 35e) :O En edes sovittanut kun oli S-kokoa ni tiesin et pitäis olla mulle hyvät ja niin onkin :) Mukaan tarttu myös musta masutuubi josta onkin paljon hyötyä kun tuntuu että kaikki t-paidat on liian lyhyitä.. Lastenvaateosastolle en vieläkään uskaltanut, ehkä viikonloppuna menis sitten sinne kirppikselle. Jotenkin tuntuu vieläkin niin utopistiselta ajatukselta koko raskaus mutta päätin että maanantaina kun poksahtaa 12+0, jos ultrassa on kaikki hyvin niin voin huoletta olla sitten raskaana loppuun asti :D

Soitti tänään se ystävä joka oli mennyt kertomaan vauvasta eteenpäin.. Sain ihan eri version tapahtumista mutta kaikki tyynni, nielin selitykset ja tha'ts it. Sain sen myös ymmärtämään oman kantani asiasta ja se olikin tärkein pointti mulle. Joten rauha maassa ja ens viikosta lähtien mulle (meille siis :D) on aivan sama kuka kuulee ja tietää.
 
Huomenta!

Aloitetaanpa siitä, että en ole kerinnyt nyt taas lukmaan saatika kommentoimaan mitäan. Nyttenkin vain nopsasti selasin vähän läpi, joten taitaa jäädä tää teksti aika omanapailuksi. Anteeksi.

Tittidiii! Eilen se tuli postissa! Se pitkään odotettu kirje, että meille tulee terve POIKA! Kolmas poika <3

Mutta eihän toki mun vastoinkäymiset siihen voinu loppua. Eilen illalla alkoi kova krampin oloinen alavatsakipu ja sitä seurasi melko runsas vuoto... Ja ei kun kättärin päivystykseen! Jos joku ei tiedä/muista, niin mulla tämä raskaus on alkanut monikkona, mutta toinen on alkoivaiheessa lopettanut kehityksensä. Ja huh helpotusta se oli vaan se toinen pikkuinen joka sieltä halusi ulos, joten meidän pojalla on edelleen kaikki hyvin. ja vuotokin on enää tosi niukkaa tuhruttelua, että todennäköisesti tämä tulee pysymään matkassa! Toivotaan parasta!

Sen verran pitää kuitenkin kommentoida, että Annubella ja Tammiska, Paljon tsemppiä ja voimahali!
Ja Jonskuuh, onnea hyvistä kuulumisista!

Aurinkoista päivää kaikille, tää jatkaa nyt hommailuja, ettei totuus pääse unohtumaan ;D
 
Täälläkin on np ultra nyt käytynä ja kaikki oli hyvin :)
niskaturvotusta 1,1mm ja eläväinen pieni siellä oli.
Tosi ihana ultraaja selitti kokoajan kaikkea.
Masun päältäkin näkyi tosi selvästi kuva ja pikkunen oli päivän vanhempi kun ajateltiin. laskettu aika pysyi samana.

Tällä tai ensi viikolla pitäisi lakimiehen kertoa että onko laiton irtisanominen ja miten edetään.

oksentelu jatkuu edelleen ja 5kg oon nyt laihtunut.

Tii kestopigmentoinneista sen verran että kannattaa kertoa tekijälle raskaudesta, tietynlaisia puudutteita ei ainakaan saa käyttää kun on raskaana.

Vanilja & pikkunen 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Nepo ja Jenny90
joo,tiedän! mutta edelleen,diabetekseni takia en edes pääse sinne rv40 välttämättä! muutenkin outoa kun tivaamalla tivataan mikä se laskettu aika on! jos se kerta on ihan se ja sama...
No ei tässä kovin moni muukaan lähelle sitä 40vkoa vältt. pääse, useammallakin suunniteltu sektio edessä. Lähinnä kai ne lasketut ajat sinne laitetaan että pystyy vertailemaan missä vaiheessa muut oo itteensä verrattuna. Mulle ihan se ja sama ilmotatko vai etkö, jos se on niin mahdottomuus sitä kertoa.
 
Päivitykset on tehty.

jonskuuuh huh, hyvä että tuli hyviä uutisia!

Nippe niimpä. Tekis mieli sanoa, että ei, mutta pelkään sitä päivää, kun me tarvitaan taloudellista apua, kun mä oon kuitenkin kotona ja mies on pätkätöissä, ja jos ne ei suostukkaan auttamaan sit meitä tiukan paikan tullen, jos mekään ei olla autettu niitä.. Mutta asia pitäis kyllä ottaa puheeks.

Jos joku miettii millä perusteella oon päivittäny noita oloja etusivulle, niin jos ne on ollu väreillä korostettuna ni oon niitä laitellu:)

Jenny ja Papu 14+3
 
Neuvolassa kävin, terkka otti mut asiakkaiden välissä, kun ei mulla oikeesti olis ollut neuvolaa tänään. Ja mikä parasta, Sydänäänet kuului NIIIIN selvästi =) :heart:

Vielä kun nää vuodot lakkais. Ne on oikeesti niin syvältä, kun ei voi rauhassa iloita, kun aina pelkää milloin taas lorahtaa... Toivottavasti syy selviäis ultras! Annubellalle iso hali kohtalontoverilta :hug: Kunpa nää loppuis meiltä molemmilta jo!
 
  • Tykkää
Reactions: Nepo ja Vanilja 87
Onnea Marsulaiselle! Helpotus oli varmasti suuri kuten minullakin!

Selkäkivuista Onko muilla ongelmia selän kanssa jo tässä vaiheessa? Mulla saikku jatkuu taas ens tiistaille asti. SI-nivel siis ongelmana, ei tarkempaa selitystä että onko tulehdusta, pois paikoiltaan vai mikä.. Eilen kävin vajaan kahen viikon saikun jälkeen kokeilemassa 8h päivän, 2h kohdalla tiesin jo soittaa pomolle ettei tänään ole töihin asiaa. Puukoniskukipu takalantiolla pikkuhiljaa lisäänty ja lisäänty, loppuillasta en enää pystynyt kunnolla kävelemään ja yöllä vessassa käydessä piti jalkoja raahata pitkin lattiaa. Aamulla taas melkein ok olo, nyt tuntuu, että voi olla illalla taas hankalaa. Kassatyöstä ei ole enää mahdollisuutta keventää, vuorotellen olen yrittänyt sekä seisomista että istumista (satulatuolilla). Voisivat ihmiset lopettaa sen 24-packien ostamisen niin kiertoliikkeet vähenis huomattavasti : / Fysioterapiassa kävin tänään, lisää jumppaohjeita ja kävely/uinti komento. Lääkäriltä panadol ja PANACOD(!) resepti, ens viikolla hakemaan sit lisää saikkua jos muutosta ei ilmaannu. Kiropraktikkoa olen tässä katsellut epätoivoissani, mutta kovasti arveluttaa oiskohan tuostakaan apua. Jos tässä jo nyt joutuu jäämään loppuun asti saikulle, menee tulot ja varmaan hajoo pääkin..

Olipas taas omanapailua kerrakseen!

Miumau ja poitsu 14+2
 
Ihanaa Jonskuuh ja Tammiska että teidän pikkuisilla on kaikki hyvin! :heart:
Annubella Tsemppiä sulle ikävään tilanteeseen.

Marsulainen Hienoa että sait hyviä uutisia!! :heart: Ja onnea poikalupauksesta. :)

Nepo ja Pirpana 15+0 POKS! :heart:
 

Yhteistyössä