{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Heipä hei!

Oon tosi pahoillani myös sun puolesta Emilie. Ei sitä hirveästi voi vierasta ihmistä neuvoa, mutta jos mies nyt tämmöiseen aikaan heittäytyy tommoiseksi, niin kannattaa varmaan tosiaan tukeutua tällä hetkellä niihin, jotka tuntuu sen arvoisilta, ja yrittää jättää mies omaan arvoonsa. Ihan oman hyvin voinnin vuoksi..

Painosta Itselle tullut semmoinen 7 kiloa. Aluksi tuli enempi, vaikka yritin varoa. Nyt on vaan niin nopeasti ähkyolo ja närästää, että iltasyömiset varsinkin jääneet vähälle. Vatsa kuitenkin kasvaa hyvin :) En tiedä, tuleeko olemaan sitten vaikutusta imetyksen onnistumiseen. Rupesi nyt mietityttämään.. Mutta tällä hetkellä ainakin rinnat valuu enemmän kuin tarvis. Odotan kyllä taas sitä aikaa, että pystyy syömään enempi, se on vaan niin mukavaa..
Häpyliitoskivuista Niitähän löytyy! On ollut jo pitkää kävely hankalaa -hitaasti tallustelen, mutta jotenkin oon tottunut, kun tietää, että väliaikaista on. Kauheasti tsemppiä teille, joilla kipuja enemmänkin kuin tarpeen! Itselläni oli ainakin ihan usko loppua kun 20 viikolla iski kovat selkäkivut.
Synnytys pelottaa täällä kovasti! Olen pelkopolillakin käynyt kätilön kanssa juttelemassa kivuista ja puudutuksista. Pelko on nyt vähän helpottanut -vissiin pakon edessä. Sektiotakaan en halua. Pääsen vielä synnytystapa-arvioon, niin näen, että fyysiset edellytykset pitäis olla kunnosssa. Vauvan pään koko arveluttaa -se kun on ultrissa kovin suureksi arvioitu : /
Vaatteet Eipä olla hankittu kun ihan muutama, kun on niin paljon käytettyjä saatu. Nyt kun on muut hankinnat melkein kasassa, alkaa uudet vaatteetkin kylllä himotuttamaan..

Kylläpä kuulosti hurjalta luvulta tuo reilu 30 LA:ta ensi viikolla! Tanyalle tsemppiä koitokseen!
 
emilien no onpa sikamaista käytöstä ! vähän jo elättelin toiveita että miehes ei alkais tota sikailu vaihetta vielä tekemään.. ehkä se synnytyksestä pois jättö olis paras, en mä ainakaan hirveen helpottuneena synnyttämään lähtis tollasen "tuen" kanssa.

häpyliitoskipuja on ollut jo kauan, varmaan puolesta välistä asti jo.

oon jo suht kyrsiintynyt tähän raskaana oloon, ajattelen joka päivä että tää oli tasan viimeinen kerta kun 9kk kärvistelen näitä juttuja. masun sisältöhän on ihana mutta ei vaan jaksa. yritän kokoajan väkipakolla nauttia tästä mutta ei tuu mitään. on tietty hyviäki päiviä kun mikään ei vaivaa tai kolota mutta silti. oon kirjotellut viikonlopun mittaan sitä listaa pelkopolia varten että mikä siinä synnytyksessä ahdistaa. kun lukee sitä läpi niin aika selkeä homma että kyllä mä sen sektion haluan.

tanya tsempit täältäki, toivottavasti kaikki menee hyvin ja et joudu pidempään odottelemaan mahdollista käynnistystä :)

plääh oon ihan loppu tän viikonlopun jäljiltä, mies molempina päivinä juonut ja kaverit on suorastaan asunut täällä. onneks toi jässikkä toi lohtukarkkia mulle kaupasta ja nyt kääriydyn tohon sohvalle niiden kanssa ja koitan saada levolla tän ärsyttävän vatsakrampin pois(jos kirjottelis uusiks ku on päässyt tästä ärsyynnyksestä yli)

samunäiti&alex 37+5
 
Jaanel: Tehään vaan treffit. Koska lähetään? :D

emilien: Voimia tilanteesi miehesi kanssa. Emmiekään kyllä tuollaista tukea haluaisi loppumetreillä enkä varsinkaan synnärille :(

Surusilmät: Harmi ettei tullu asuntokauppoja. Pidetään peukkuja että yhtä kiva vaihtoehto löytyisi pian.

Tanyalle tsempit synnärille!

Samoja fiiliksiä täälläkin kuin samuelinäidillä ja Devilillä. Ei jaksaisi tätä raskautta enää yhtään päivää. Ja koko ajan pelottaa että jos tuo vielä onnistuu kääntymään väärinpäin. Mitkään savustusyritykset ei vaikuta mitenkään.

Vauvakuume alkaa olla nyt ihan huipussaan ja haluan sen pienen tuhisevan nyytin jo masusta pois ja syliin!! :heart::heart::heart:

Numbatti ja tänään POKS 39+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa naiset!

Meillä on vauva! :heart:

Eli pieni tytön tylleröinen syntyi perjantaiaamuna klo 04.40 mitoin 3740g / 53cm / py 34. Tänään tultiin kotiin.

Odotan innolla, että pääsen lukemaan teidän muiden kuulumiset, monta päivää ollut pimennossa teistä, kun ei minun antiikkipuhelimeni ole nettikäyttöön soveltuva.

Mutta nyt pitää mennä.
Jokos se EKAA on saanut nyyttinsä?? Tai muita ? No jospa illalla ehtisin perehtymään teihin ajan kanssa :)

mammako ja tylleröinen 2pvää
 
mammako Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

surusilmät No voi harmi... Tsemppiä uuden kodin etsintään, toivottavasti se teidän kotinne löytyy piakkoin.:)

Paljon tsemppiä kivuista, kolotuksista ja muista vaivoista kärsiville! :hug:

Tsemppiä kaikille, jotka toivoisivat vauvansa jo syntyvän. Vauvoillenne viisautta suunnistaa pian syliinne! :)

ON Vintiö on sen verran ylhäällä, ettei kiirettä pikkuisella ole. Oikea kylki oli kovilla, kun pikkuinen kohotti peffaa kohti kattoa ja venytteli. Vasen kylki on jo tottunut, että sinne pikku koivet osuvat tasaisen tappavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon Mammako!!! Hienon kokoinen tyttö :)

Emilien tuo sinun tilanteesi on kurjan raskas :( Koeta jaksaa!!! Onko sinulla läheisiä ystäviä, joihin tukeutua?

Iiva, pitää jättää tuo autolla ajo muille nyt loppuajaksi, jos mahdollista.

Kivuista, missä tuntuvat häpyliitoskivut? Onko ne niitä, jotka tuntuvat syvällä alapäässä?

Haituliina ja Takku 36+6
 
Onnea mammako tylleröstä :flower: (kateellisena omaa tylleröä odottaen.. ;) )

emilienille kovasti jaksamista ! :hug: Kamalaa miten mies voi tuossa tilanteessa vain ajatella itseään !! Törkeää !! Minun mielestä hän ei ansaitse synnytyksessä mukana oloa (muuta siis vain minun mielipide). Ihanaa kuitenkin että sinulle noita tukijoita kuitenkin on rinnalle.

Tanyalle tsemppiä koitokseen :)

surusilmälle toivon että uusi upeampi kämppä löytyy :)

ON: Täällä myös yksi joka toivoisi jo pääsevän synnytyssaliin ! Eilen alkoi ahdistamaan tuo kätilön kertomus yli 150 lasketusta-ajasta meidän sairaalassa. Tilaa kun ei välttämättä ole elokuussa juurikaan... Myös ahdistusta lisäsi se lääkärin tutkimus kun kohdunsuulle ei ole tapahtunut mitään... :mad: Toivottavasti tulisi kuitenkin ajoissa.. Hieman toivoa herätti googletus aiheesta, joissa synnytys on käynnistynyt äkkiseltään vaikka tarkastuksessa kohdunsuun/kaulan tilanne on ollut samanmoinen kuin itsellä eilen...
Peukut pystyyn kaikille masumammoille !!!
Ens viikolla se alkaa se MEIDÄN KUU !! :heart:

Ninzi & Tyllerö 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Onnea mammako! :heart:

Täällä on pakko näköjään päivystää monta kertaa päivässä kurkkimassa vauvauutisia.
Niin monella on jännät paikat! Tsempit myös Tanyalle! =)

Toivotaan että tuo kotiasia ratkeaa jossain vaiheessa, vuokralla asutaan nyt, ja kovasti pohditaan lähdetäänkö uusimaan vuokra-asuntoa vai otetaanko lainaa ja ostetaan oma. Tuntuu vain niin hirveän isolta päätökseltä tuollaiset asunnonostot. :D
Joka tapauksessa uuteen kotiin lähtö lykkääntyy nyt ainakin sinne lokakuulle, eli saadaan asustella tässä vielä jonkin aikaa. :) Eipähän tule stressiä tai muutakaan, ja saadaan tuoda vauva "valmiiseen" kotiin! :)

NP Itse juuri eilen taisin pohdiskella että tämä ei toivottavasti ole mun viimeinen raskaus. Mutta en kyllä kauhean innokkaasti odota noita tulevia seuraavia raskauksia, on sen verran raskasta hommaa. :O :D

Täällä on turkasen kuuma ja vietin juuri keittiössä uunin ja hellan välissä paistellen sämpylöitä ja lettuja. Tulihan hyviä vaan olihan kuumaa puuhaa! :cool:

Nt sohvalle löhöämään ja katsomaan telkkua!

Mukavaa vauvantäytteistä tulevaa viikkoa kohta jakaantuville ja meille vielä hetken aikaa kasassa pysyville! :)

Ss ja Poju 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Heippa! :wave:

Mammako paljon paljon onnea pikkuisesta tytöstä :flower:

Alkaa jo itelle tulla malttamaton olo, mäkin tahon oman pikkuisen jo ulos :heart: Muutenkin alkanut tuntumaan että alkaa jo olla niiiiin tukala olo että olisin jo niin valmis synnyttämään ( vaikka kauhulla koko synnytystä odotankin ).. Nyt taas aamusta supisteli tosi kipeästi hetken mutta siihen se sitten jäikin..=( selkää jomottaa koko ajan. Noo jospa se lähtö tulis mullakin tässä pian :D

Huomenna taas neuvola, tulempas sitten kertoilemaan kuulumisia ja kommentoimaan/lukemaan teidän juttujanne.

Nyt lähden kahville etten nukahda tähän..:D leppoisaa sunnuntaita kaikille !

Hemami ja pikkuinen 37+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Onnea Mammako pienestä tytöstä!

Surusilmät Kyllä se asunto vielä teillekin löytyy varmasti.

Emilien Voi kurja tuota miestäsi! Onneksi äitisi ja anoppisikin ovat tukenasi ja apunasi. Ja todellakin voit tiputtaa hänet pois synnytyksestä kun kerran käyttäytyy tuolla tavoin, ainakin omasta mielestäni.

Tänään on kyllä niin tuskainen päivä. Esikoinen lähti pariksi yöksi mummin kanssa reissuun, ja ensimmäistä kertaa on noin kaukana ja noinkin pitkän ajan. Kyllä oli vaikea päästää! Mutta kun mummi on se synnytyksen aikainen hoitajakin niin eipähän tarvitse jännittää kenenkään että syntyykö juuri nyt kun ovat poissa. Toivon siis kovasti että saisi hyödyntää tämän ajan, mutta epäilen että ei täällä mitään tapahdu. Pitää varmaan vielä vähän siivota ja saunoa, josko sitten..

Jänniä aikoja eletään, taitaa noita vauvoja olla jo aika monta maailmassa ja lisää tulee päivittäin :)
 
Onnea mammako pienestä tytöstä :flower:

Auts, täällä on nyt eilen ja tänään pariin otteeseen tullu niitä ''sukkapuikkokipuja''. Ja eilen lantion seutuvilla oli paineen tunnetta.

emilien kyllä tuntuu pahalta sun puolesta, nyt just ku eniten tarviis tukee ja ymmärrystä niin mies ei ymmärrä sitä!!

Meillä noita vaatteita on kertynyt varmaan ihan sopivasti, luulen että osa pienimmistä jää käyttämättä ja kun varmaan vielä tutuilta tulee vaatetta kunhan vauva syntyy. Suurin osa ollaan saatu tutuilta+äitiyspakkauksen vaatteet siinä mukana.

nansku+masu 38+2
 
emilien pakko sanoa että onpas kyllä yks sika se sun miehes :( Nyt anna sen puuhata mitä puuhaa, keskity vaan ittees ja mä varmaan tossa tilanteessa eläisin niinkuin ei koko äijää olis olemassakaan. Anna sen huolehtia itse vaate/ruoka ym asioistaan kerran osaa noin hienosti ryypätäkin. Äläkä anna sen edes luulla että tulee synnytykseen mukaan jos on noin kusipää sua kohtaan. Tukea sinne tarvitaan eikä yhtään idioottia! Voimia tukalaan tilanteeseen!!

mammako Onnea tytöstä! :flower:

(.) Täällä alkaa olla kylkiluut kovilla jo.. Ja sit kun ei kylkiluita murjota niin liitoskivut ym tekee kipeetä ja lonkat/nivuset välillä niin helvetin kipeät ettei mitään rajaa. Nukkuminen onnistuu enää selällään 4 tyynyä selän takana eikä sohvallakaan voi oikein maata. Liikelaskentaa eilen tein ja se tunti kylkiasennossa oli kyllä tuskaa kun lonkat huutaa hoosiannaa.. Joo nyt alkaa sit näköjään olemaan tätä valituksen aihetta mullakin :D :D Alkuraskaudesta tuttu ummetus on tullu takas. Onneks siihenkin auttaa Vi-Siblinillä höystetty 4 viljan puuro :) Ja tää kuumuus, sekin riittäis jo! Onneks täällä oli viime yönä mahtava ukkonen, istuin reilun tunnin takaterassilla kattelemassa ja nauttimassa hieman viileämmästä ilmasta.. Sisällä kun oli vaivaiset 27 astetta.

Itseni on varmaankin turha toivoa synnytystä ihan heti kun täällä häntäpäässä roikun.. Vaunut haetaan EHKÄ ens perjantaina kun mies saa tilin tai sitten vasta elokuun puolessa välissä kun tulee mulle Kelasta rahaa. Jos menee niin viime tippaan ni toivon vaan että tyyppi ei päätä tulla etuajassa.

inieh ja tyyppi 35+6 (huoh, vasta..)
 
Tosi ihanaa, kun pääsee taas liikkumaan :). Ja kotona jaksaa siivota, kun ei mies kyl tee mitään, sotkee vaan. Emilien:harvoin ne miehet muuttuu..tai ainakaan asenne! Mun ukko lupaillut vaikka ja mitä, mutta kyl mä tiedän jo että yksin saan hoitaa kodin, koiran ja vauvan. Sille on tärkeetä mennä pitämään hauskaa. Ehkä se vauvasta huolehtii ekan kk ja sit tulee kyllästyminen.

Mulle on tullut nyt n. 6kg painoa,mut lähtöpaino olikin niin korkea! Laihduin onneksi alussa..ja kattonut aika paljon mitä syön. Nyt oli tullut 2kg lisää viikossa, mut se oli varmaan siksi, kun ei päässyt liikkumaan, kun oli kamalia alavatsakipuja viime vko.

Viime yönä heräsin siihen, et näin unta et vauva syntyy..piti oikein olla hereil vähän aikaa..:) Kaverin vauvan näkeminen ei kyl auta yhtään, kun haluaisin tän käärön jo syliin :). Toisaalta mua pelottaa aika paljon, kun ei tiedä mitä tulee tapahtumaan..mut olen vain miettinyt et kaikella on tarkoitus, joten turha panikoida..

Onnea paljon kaikille, jotka saaneet vauvan! Ja tsemppiä niille joilla aika ihan käsillä :)
 
Onnea mammako :D Nämä uutiset on aina yhtä odotettuja!
Tanyalle tsempit tositoimiin, voi kun itsekin jo pääsisi...

Nyt alkaa olla kyllä tukalat oltavat jo täälläkin. HIKI virtaa, jalat turpoaa ja olo on tukala. Mitään tietoa lähestyvästä synnytyksestä ei ole. Tänään perinteistä menkkakipuilua ja lisäksi kipua selässä, mutta se johtunee eilisestä mustikanpoiminnasta. Haluan jo synnyttämään!!

Kohta pitäisi alkaa tässä ketjussa tulla synnytysuutisia ihan urakalla! Niitä odotellessa :)

Viimatar ja poika 38+5
 
Onnea synnyttäneelle :heart: Ja tositoimissa kohta oleville.. Täällä ei vieläkään suuria merkkejä synnytyksestä vain pientä häpyluu kipua ja silloin tällöin hieman kipeitä supistuksia! :stick: Kohta alkaa täälläkin pinna kiristyy, haluan jo eroon mahasta!

Zemppiä kaikille tasapuolisesti :wave:

Wiwi + pikkuvauva mahassa 37+3
 
Viel kerkeee tän päivän puolella; Poksss 39+0 ! Ei tunnu missää (paitsi häpyluussa sillontällön jomottelee), eikä oo vieläkää kiire synnyttämään :)

Paitsi et kyl turvottaa jalkoja tää helle... iha pökkelöt jalat. En omista nilkkoja enää.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tule nukkumisesta mitään tällä helteellä. Ja kohta soi jo herätyskellokin. No, toisaalta tämä kesä on mennyt aika kivuttomasti meidän odottajien osalta sään puolesta, kun on ollut tähän asti melkoisen vilpoista. Tulee vaan rankka vika kuukausi, jos tämä helleaalto nyt jatkuu. Muiden kannalta toki kiva asia.

Nyt alkaa täälläkin masu tympimään ihan urakalla. Kamala valas-olo ja jalkojakin illasta turvotti ja särki. Mielialat myös illasta usein alhaalla, eikä mikään huvita. Ilmeisesti tympii se, kun niitä "normaaleja" harrastuksia, salilla käynti yms, ei enää jaksa/pysty harrastamaan ja sitten makoilen vaan sohvalla kyllästyneenä.

Yasmin2012 Mua kans tympii tällä hetkellä miehen laiskuus. Tuntuu, että siivoan enemmän täällä, toinen vaan makaa sohvalla ja syö. Pelottaa, että miten menee lapsen hoito, saanko hoitaa ihan yksin. Vaikka toistaiseksi puhuu kovasti innolla siitä, miten hoitaa pientä sitten kun se maailmaan tulee jne. Mutta jääköhän tuo sitten ihan vaan puheeksi?

Saraella+ masu 36+3
 
Moikka :wave:

Onnea mammakolle pienesta prinsessasta!

Kylla on torkeaa kaytosta Emilien mieheltasi. En usko etta itse jaksaisin tuollaista katsella, mutta suhdeasioissa on niin vaikea antaa neuvoja muille. Yhteiset lapset tietysti muuttavat tilannetta, mutta musta tuollainen kaytos on kylla anteeksiantamatonta. Voimia sulle paljon sinne.

Mulle on tullut painoa 7-8 kiloa ja kaikki vaan masuun. Naytan kuin olisin nielaissut ison rantapallon. Monet tutut ja tuntemattomat kommentoivat, mutta musta se on vaan ihan normaalia ja kivaakin. En ma kenenkaan kommenteista ole pahastunut. Kylla iso maha hertattaa aina muissa ihmisissa jossain maarin huomiota. Pari kertaa ihan tuntemattomat ovat tarjoutuneet auttamaan mua esim. nostamaan jotain painavaa kassia, kiilamaan kauppa- tai vessajonossa ja kaikkea tuollaista pienta joka musta on ainakin ilahduttavaa. Tanaan yksi tutun tuttu pyysi saada koskea mun vatsaa ja sita koskiessa sitten totesi etta tama on paras tunne. Eihan tuollaisesta voi pahastua!!! :)

Mulla ei hirveasti ole ihan pienen pienia vaatteita -ostin ihan muutaman uuden vaatteen etta vauvelilla olisi pari upouutta vaatetta, loput periikin sitten isoveljelta, jolle en ollut hommannut kuin muutamat potkarit, bodyt ja kietaisupaidat ja ne riittivat oikein hyvin kun kasvoi aika vauhdilla. Jos eivat riita, niin sitten taytyy hommata lisaa.

Ma kavin eilen hoitamassa viimeiset ostokset: newborn vaippoja ja korviketta jos ei maitoa tule tarpeeksi alussa. Yritan kylla valttaa pullon tarjoamista viimeiseen saakka, koska mulle on tarkeeta etta imetys onnistuisi ensimmaiset 6kk.

Nyt huomaa, etta alkaa vasyttamaan aika lailla. Olen nukkunut pvaunia tassa muutaman paivan samaan aikaan kuin poikakin. Useimmiten olisin voinut jatkaa unia viela pojan heratessa... Alkaa loppu haamottamaan.

Ma haluisin viela pitaa vauvelin masussa 'kypsymassa' koska ma olen nauttinut tasta raskaudesta. Jollain tapaa tulee varmaan ikava tata masua. Mutta onhan se ihana saada se pieni nyytti tanne maailmaankin. Ma odotan vauvan lisaksi etta paasee taas syomaan kunnolla!!! Iltaisin oon enemman paastolinjalla, kun muuten menee yo narastyksen kanssa kamppailuksi.

Hyvaa viikkoa mammat ja ihan kohta alkaa meidan kuukausi! Jannaa!!!! :flower:

Maria ja pienokainen 38+1
 
Viela sita piti kommentoida etta ma olen kylla jatkanut mun harrastuksia ja aion jatkaa H-hetkeen saakka: joogaa ja salilla kayntia. Tuovat niin hyvan olon etten voisi olla ilman. Ei mitaan hikitreenia, mutta uskon etta auttavat palautumaan nopeammin, vaikka mulla ne kilot kertyivat viimeksi vasta raskauden jalkeen ja imettaessa- oli niin kauhea nalka koko ajan!!! Vasta kun lopetin imetyksen nuo muutamat sitkeat ylikilot saivat kyytia. Luulen etta sama juttu taas, mutta eipa se haittaa. Vauva-aika on niin lyhyt, valilla uuvuttavaa ja raskasta, mutta ainutlaatuisen ihanaa. Ma aion ottaa tosi rauhallisesti liikunnan suhteen ainakin 4kk koska kroppa tarvitsee lepoa ja aikaa palautua kaikista suurista muutoksista. Sitten voi taas hyvilla mielin alkaa kunnon jumppailut.
 

Yhteistyössä