**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

pitää nyt vielä munkin korostaa sitä et tottakai se vauva on yhtä rakas oli se sit poika tai tyttö. rakastan noita kahtaki enempi ku mitää ja jos meille ei tyttöä suoda niin sitte meillä on 3 muskettisoturia :D

neamma helpompihan sillä automaatilla on ajaa kun manuaalilla :D mä tykkään kanssa ku korkee ni näkee hyvin, ainoo mikä on ni toi mein oma ei oikee taitu eli on ku pirun linja-auto jossain tiukissa mutkissa :kieh: ja toi on myös hajoillu sillon alussa aika ahkerasti et rahaa siihen on menny toinen mokoma ostohintaa :rolleyes: muuten kyllä tosi hyvä ku on tilaa yllin kyllin :)

mammy tää on ollu nyt hyvä pino ku täällä on muitaki samoin ajattelevia, helpottaa kun huomaa ettei oo ajatustensa kanssa yksin :)

miuski vedä luumuja jos pystys, itellä ainaki ne auttaa, joskus liikaaki jos tulee veettyä melkee pussillinen :whistle:

mulla pelottaa se huominen ultra!!!!! oon koko ajan surffaillu eri sivuilla ja kutakuinki varma että jotain ongelmia on vastassa. päätin jo että mies saa jäädä käytävään oottamaan, otan huonot uutiset mieluiten ihan ittekseen vastaan... pah, tätä mielialaa... * 13+3*
Ihan pakko kysyä miksi, et halua miestä mukaan tukemaan "kävi miten kävi"? :O Jos siellä tuleekin todella ihania uutisia, niin miksei mies saisi samalla myös nauttia niistä? :) Miksi oot varma ongelmista?

Jännitin varhaisultraa keskenmenojeni takia todella paljon ja silloin halusin mennä yksin ultraan, mutta nyt mies ollut mukana jo 2 kertaa ultrassa (mut siis ultrattu 4 kertaa, eli varhaisultrassa, tuhrujen takia kerran, np-ultra ja tänään oli vielä uus np-ultra) ja ihanaa, että mies on saanut kokea myös sen kaiken mitä siellä näkyi ja nyt mies myös osaa nauttia tästä, kun on omilla silmillään nähnyt pikkuisen siellä huitomassa :)

Että mieti vielä ;) Tsemppiä kuitenkin huomiseen!

innoM + Pulla 12+0

Iltaa!

Mä en ole tehnyt vielä mitään hankintoja. Pienet vaatteet kyllä himottaisi mutta jos jotain tarvitaan niin sitten rakenneultran jälkeen. Mäkin oon aika taikauskoinen näissä asioissa ja jätän hankinnat myöhemmälle. Vieläkin mietin että uudet rattaat vai seisomalauta. Imetysliiveiksi mä suosittelen Carriwell Drop-Cup Bra liivejä. Mä käytin näitä koko sen 10 kk kun imetin ja tykkäsin. Vanhat heitin jo menemään että uusia täytyy hankkia. Mun mielestä hyviin liiveihin kannattaa satsata.

Rakenneultraan on enää vajaa kolme viikkoa. 9.3 on aika. Iik!:)

Meillä on autona joka päivä eri auto. Mies ajaa työsuhdeautoilla ja on ihan kivaa kun alla on aina uusi auto ja sen kokoinen kun tarvitsee. Eikä tarvitse huolehtia bensoista ja vakuutusmaksuista. Mutta mä liikun itse pääasiassa kävellen ja pyörällä.

Mä taidan toivoa kovasti tyttöä kun poika meillä on ja enempää lapsia meille ei aikavarmasti tule. Mutta sitten toisaalta kun on poika niin en osaa jotenkin kuvitella tyttöä. Hassu fiilis. Siksi en tavallaan osaa sanoa kumpaa veikkaan tulevaksi. Mun äidin puolen suvussa meitä on seitsemän serkusta ja yksi vaan poika. No meillä serkuksilla on neljä lasta ja yksi tyttö. Kaikki oli varmoja kun poikaa ootin että saadaan tyttö kun meitä on niin paljon mutta toisin kävi.

Päksäkkä 16+6:heart:

"Ihan pakko kysyä miksi, et halua miestä mukaan tukemaan "kävi miten kävi"? Jos siellä tuleekin todella ihania uutisia, niin miksei mies saisi samalla myös nauttia niistä? Miksi oot varma ongelmista?"

no.. tuntuu että kun oon jo 38, kesällä 39, ja oon jo 4 tervettä lasta tähän maailmaan saanu niin ei voi olla asiat kuin huonosti, toivon mukaan tää on vain näitä hormoonijuttuja..
kyllä tuo vissiin mukaan on kampeamassa, jotenki vain tuntuu että en halua ees mennä sinne.. ääh,vaikea selittää..

MoikS..

Pikaisesti tulin moikkamaan, hirveästi tullut tekstiä mutta nyt ei sen kummemmin ehdi kommentoida.. : / Ehkä sitten maanantaina kun vapis =)

Ja sitä tulin hehkuttamaan, että bongasin juuri äsken, että yks suosikkibändeistäni tulossa suomeen heinäkuun alussa ja nyt oon vaan niiiiin sillä mielellä et keikalle meen vaikka mikä olis.. :D Tosin siinä vaiheessa laskettuun 1,5 kk niin täytyy varmaan sitten kattella sen hetken vointeja. Harmittaa kyllä jos näkemättä jää : / Mutta tietenkin pikkaisen terveys ja hyvinvointi etusijalla!! :heart: Nooh, liput täytyy kyl varmuudeksi ostaa.... Kaveri meinaan bailas menneenä kesänä meidän häät täysillä läpi ja laskettuun oli kuukaus... :LOL:

myydenille
tsempit ultraan!! :heart:

Lisää tekstiä sitten alkuviikosta :wave:

Ai niiin ja POKS POKS :heart:

Piianappula + pikku myy 15+0 :heart:

Tsemppiä myyden:) mie olin kans ihan varma np-ultraan mennessä,että varmasti sieltä jotain löytyy..että en voi olla niin onnellisessa asemassa et saisin kolmannen terveen lapsen..välillä tää ajatus edelleen nostaa päätään..

Illalla 2v mottasi peuhatessa sohvalla päänsä suoraan mun alamahaan..tuntui tosi ikävältä:( voikohan siitä olla haittaa? Ajattelen että vauva on vielä niin hyvin siellä suojassa että ei,mutta silti mietityttää..:(

"Ihan pakko kysyä miksi, et halua miestä mukaan tukemaan "kävi miten kävi"? Jos siellä tuleekin todella ihania uutisia, niin miksei mies saisi samalla myös nauttia niistä? Miksi oot varma ongelmista?"

no.. tuntuu että kun oon jo 38, kesällä 39, ja oon jo 4 tervettä lasta tähän maailmaan saanu niin ei voi olla asiat kuin huonosti, toivon mukaan tää on vain näitä hormoonijuttuja..
kyllä tuo vissiin mukaan on kampeamassa, jotenki vain tuntuu että en halua ees mennä sinne.. ääh,vaikea selittää..
Okei. En tiennyt taustojasi :) No, ihan varmasti on kaikki hyvin! :)

Ihan varmasti jokaista pelottaa aina ultraaminen! Varsinkin tuollaiset, joissa tutkitaan jotain poikkeavuuksia. Ihanaa, ettei tässä tarvi kuitenkaan yksin olla ja odottaa. Mies on ollut ja on ihan paras tuki ja turva ja ainakin omani on joka kerralla tsempannut mua (jännitti tai ei) ja sanonut kaiken olevan hyvin ja niin on ollutkin :)

Ihanilla viikoilla jo monet täällä :) Kohta varmasti alkaa liikkeet tuntumaan ja masukin näkymään(jos ei jo näy) :heart:

innoM + Pulla 12+1

Nopea ja omanapainen aamutervehdys.

Meille rantautui oksennustauti eilen illalla ja vietin yön oksennusta siivoten.... vähän joo väsyttää ja pitäisi pitää seuraa 3,5-vuotiaalle, että sisko sais levätä nyt, kun oksentelu on rauhoittunut.....

miuski ei taas tautia teille :( paranemista ja toivotaan et ite säästyt.

siobhanille vielä piti tosta kilpparista kommentoida et raskausaikana on tärkee pitää tsh matalalla koska se voi aiheuttaa sikiölle ongelmia. yleensähän raskaus lisää tyroksiinin tarvetta ja sikski sun ois hyvä tietää ne omat arvot et voit vähä vertailla. itellä ainaki annokset vaihdellu tosi paljon ja tk-lääkäreihin en tän taudin hoidossa luota ollenkaan, esim viitearvot on aivan metässä, yläraja on 4 (jossain korkeempiki) vaikka oikee ois 2,5. eli monet sairastaa vajista ilman että sitä hoidetaan. endokrinologit ainoot ketkä kilppariin perehtyny ja niistäki vaan osa on asiantuntijoita, esim kymenlaakson alueella ei oo yhtään sellasta.
onko sulla kauan ollu vajis? mulla ei vielä hirveen kauan, sairastuin raskauden jälkeiseen tyreodiittiin ja sairaus löydettiin vasta kun tutkittiin verikokein ihan muita juttuja.

jessi ja pikkuj 23+0 poks

Myyden Hyvin se menee <3 sä oot samanlainen ku mä että ennemmin haluan ottaa huonot uutiset vastaan yksin, jotenki se tuntuu helpommalta ja paremmalta ratkasulta. Mutta sit mä itekki tajusin et jos mies on mukana nii parempi et se kuulee ne huonot uutiset siinä samalla ku mä, ja mun ei tarvii sit sanoo enää yhtään mitään ja oon vaan hiljaa. Näin meillä, tulipa sepustus!

Miuski Voi ei! :( ainut hyväpuoli mikä tuossa taudissa on että se ei kestä välttämättä pitkään!

Mammy Seuraile, onko kipuja.. tai vuotoa jos on niin soita neuvolaan. Mutta uskon että vauva on hyvässä suojassa siellä! :)

Mie tulin vaan poksumaan JEEEE Hyppy ja rakas 15+0

mammy eiköhän se vauva ole vielä ihan hyvässä suojassa :) Minäkin saan joka päivä iskuja mahaan kun esikoinen pomppii mahan päällä tms, mutta enpä usko että siitä mitään haittaa on. Ainakaan vielä.

Ummetus on täällä ihan kamala...

Mullakin oli Carriwellin liivit imetysliiveinä ja tykkäsin tosi paljon. Käytin vielä imetyksen lopettamisen jälkeenkin kun oli niin mukavat :) Taidan hankkia vielä toisetkin sellaiset. H&M-imetysliivejä mulla on kans, mutta ne on kyllä tosi epämukavat verrattuna noihin Carriwelleihin.

hemari 17+0 POKS :)

Heipsan!

vastoinkäymisiä vain satelee.. lapset tulivat oksennustautiin ja kuopus (1v10kk) viidentenä päivänä oksensi jopa vedet pois, joten lääkäri passitti meidät sairaalaan. Noh, poika joutui samantien tiputukseen kuivumisen vuoksi. Vietettiin sitten 2 päivää sairaalassa.. Diagnoosina rota-virus. Eilen päästiin pois.

Huoh.. 10 päivän sairaalassaoloaika tulee kalliiksi.. eka lasku tuli, huikea 260e, loppusumma varmaan menee 300e yli.. juuh, ja yksi leikkaushaava oli tikattu huonosti, jonka seurauksena haava päältäpäin 3-4mm auki. Sen takia oon hypänny lääkärissä harva se päivä.. kivut on järkyttävät. Tämä olisi ollut mun viimeinen sairaslomaviikko (yht.4vkoa), mutta aamuinen lääkärissäkäynti jatkoi vielä 2 viikolla sitä. Oli haava vielä 1mm auki ja tosi arka ja kipeä + tuo rota-viruksen oireet ovat samanlaiset kuin leikkauksen komplikaatiot, niin käski mun lähteä heti lääkäriin mikäli mulla oireita tulee. Huoh. Ei paista aurinko tähän pesään.

Olo on kuin olisin juossut maratonit joka toinen päivä. Neuvolassakäynti viime viikolla oli onnistunut. Terveydenhoitaja oli vain huolissaan, kun painoa oli laskenut 5kg. Tiesi kyllä, että kipujen takia en pystynyt syömään 2 viikkoon, mutta silti oli huolissaan..(turhaan, kyllä se takas tulee kummiskin) Oli ihana kuulla vauvan sydänäänet.. oli pikkuinen niin vikkelällä tuulella. Vatsa senkus kasvaa ja sekin tuottaa kipuja noissa arveissa.

Paljon on tullut tekstiä tänne. En ole vielä ehtinyt perehtymään kuulumisiinne, palailen niihin piakkoin.

Toivotan myös teille muillekin onnea odotukseen! Toivottavasti pääsette helpommalla kuin tämä naikkonen!

Manzu 17+

Palailen vielä takas kirjottamaan....

Manzu olipa rankka reissu! ja miten sairaalamaksut voikaan olla noin kalliita :(
Nyt voimia ja tsemppiä!!

Kysymys teille varsinkin joilla on jo lapsia mahdollisesti syksyllä syntyneitä.. eli, millaisia vaatteita kannattaisi enimmäkseen ostaa elokuun vauvalle? ja mihin panostaa? En yhtään tiiä millaset, varsinkaan ulkona pitäs olla?? :D

kilpirauhasesta sen verran ,että mulle on sanottu et jos se tsh on normaalitilassa alle 4 niin on ok,mutta raksausaikana sen pitäis olla 1-2. Mulla jouduttiin annosta lisäämään heti alkuraskaudessa. Voi aiheuttaa alussa kehityshäiriäitä jos on pahasti pielessä.

hyppy ei ole onneks ollu kipuja iekä vuotoja ja sydänäänetkin kuuluu hyvin :) Mie kans en yhtää tiedä mitä ihmettä vastasyntyneelle kesävauvalle pitää laiittaa päälle :D mutta minulle on valaistu,että jos on kuuma niin ulos jotain ohempaa pitkähihaista/lahkeista, ettei pala ja sisällä ihan vaippa ja body tms..jos viileempää niin mulla on ns hupparitakkeja(ilman huppua,koska TODELLA epäkäytännöllinen mielestäni :D ) syksyksi vanupuku tms ,koska matkustaa vaunussa jne niin varmaan pärjää sillä,uskoisin näin :) Mulla molemmat pojat on talvivauvoja,joille laitettiin päälle suunnilleen kaikki mitä löyty :D

Manzulle hirmuisesti tsemppiä!

Hyppy me käytettiin meidän elokuussa 2009 syntyneellä pojalla pitkähiaisia bodyja ja housuja. Poika syntyi 19.8 ja loppukuusta kun päästiin kotiin oli jo aika sen verran viileää, vaikka kesä oli tosi kuuma, että ulkona sai jo muistaakseni käyttää fleecepukua. Sairaalasta kotiin tullessa oli body, housut, sukat, gollegehousut ja takki sekä tumput, töppöset ja pipo. Talveksi sitten ostin Reiman toppapuvun jonka saa laitettua pussiksi niin jalkoja ei tarvitse erikseen laittaa lahkeisiin ja väilillä käytettiin äippäpakkauksen pukua. Lyhythihaisia bodeja ei käytetty ollenkaan. Ohuita sisällä käytettäviä tumppuja ja bodeja joissa on käsien päälle käännettävät hihat tuli käytettyä aluksi kun kynsiä ei saanut leikata ja kynnet on tosi terävät. Mä tykkään sellaisista napillisista kietaisubodeista että ne on helpoin pukea pienelle. Meillä on vaan pari 50cm kokoista ja loput 56cm ja siitä isompia. Meillä on aika reilusti niitä 56 cm kokoisia kun en tykkää käyttää vauvalla kauheen isoja vaatteita. Kannattaa myös mun mielestä vertailla eri valmistajien kokoja. Tutalla esim on paljon isommat koot kuin Lindexillä. Tulipas ehkä vähän epäselvä selostus.:)

Päksäkkä 17+0:heart: POKS

Huh, mitkä pakkaset!! Mun puolesta sais jo riittää niin pääsis ton koiruuden kanssa lenkille. Se alkaa olee jo ihan hyperaktiivinen kun ei pääse ulos kunnolla juoksentelemaan :rolleyes: .

Joku kyseli menkkamaisista kivuista. Mulla niitä on ollut koko raskauden ajan, ihan suurinpiirtein jostain hedelmöittymisestä saakka. Nyt ne on tosin hieman hellittäneet mutta kipuja on melkein joka päivä, jatkuvasti tai sitten vain hetken kerrallaan. Kuitenkaan ne ei ole niin kovia että edes tulis mieleen ottaa särkylääkettä. Oon kysynyt asiasta neuvolasta ja lääkäriltä mutta kuulemma on ihan normaalia. Silti mulla välillä iskee pelko persiiseen että mitä jos mulla on vaikka joku tulehdus?! Kun musta semmonen on joskus aiheuttanu jotain samankaltasia kipuiluja. Ei mulla kyllä tosin mitään vuotoja tai muitakaan siihen viittaavia oireita ole että eiköhän mun vaan pitäis uskoa lääkäriä ja heittää huolet jonnekkin romukoppaan. Sitä vaan välillä tuntee ittensä niin avuttomaks ja tumpeloks tän raskauden kanssa kun ei tiedä yhtään mikä on normalia ja mikä ei.Täällä on monilla jo kokemuksia useammistakin lapsista ja kaikki jutut on niin tuttuja. äääh, kaikki neuvot on hei nyt kultaakin kalliimpia!! :) .

Paranemisia kaikille tautien ja kipujen kanssa kieriskeleville! kyllä se siittä :heart:

megalintunen ja sykerö 13+1

Ai niin, mun piti vielä ihastella teidän masukuvia, sulosia on!! Mä eilen valittelin kaverille kun mulla ei oo vielä kunnon vauvamasua ja se vaan koitti lohdutella että nauti nyt kun vielä voit. kohta siis en voi enää istua kippurassa niin kuin aina teen tai nukkua mahallani lempiasennossa :D

meillä enää -22...ollaan nautittu ulkoilusta viimein,,,ja olen mie kyl tunkenu itteni lenkille joka ilta isomman koiran kans vaikka ollu lähemmäks -30 astetta...pakko...muuten turvottaa iltaisin ihan järkyttävästi!!!

hih, aivan eri tuulella olen kuin eilen..arvaatte varmaan että ultraus meni hyvin, ei ongelmia laisinkaan!:) siellä se pieni vilkutteli ja heilu oikein mukavasti. kokoa oli 7.3 cm Pääperämitta siis, joten vastas melkein laskettua aikaa jota ei sitten muutettu. Kiitos niille jotka tsemppas,ukkokin oli mielissään kun sai olla mukana, ja minä että oli ja näki pikkutyypin. Kaikki meni ihan nappiin, ai että mä olen onnellinen nyt!

myyden 13+4

Tervehdys!

Vauvan sukupuolen toivomisesta: Mä ymmärrän tosi hyvin teitä, jotka toivoo tiettyä sukupuolta. Kun odotin meidän kakkosta, en tiennyt yritetäänkö me koskaan enempää lapsia saada. Esikoinen on poika, joten toivoin kovasti tyttöä. Lohduttauduin kuitenkin sillain, että, jos on poika, on veljeksistä paljon seuraa toisilleen. Nyt jos olis kaksi poikaa niin aivan varmasti toivoisin ihan hirmusesti sitä tyttöä. Vaikka ihan varmasti olisin rakastanut kahta tai kolmea poikaa ihan yhtä paljon, kun näitiä lapsiani. Nyt, kun on yksi molempia, mulle on ihan sama kumpi sieltä tulee.

Sukupuolen kysymisestä ultrassa: Me meinataan kysyä. Molemmilla aikasemmilla kerroillakin on kysytty, mutta ekaa oottaessa sitä ei meille suostuttu kertomaan. Oli käytäntö eri vielä silloin. Nyt halutaan tietää, kun yhtä iso yllätyshän se on nyt, kun sitten synnytyksen jälkeenkin niin kuin joku muukin täällä totesi. Ja mä haluan ostella muitakin, kun unisex-vaatteita vauvalle ja haluan myös ostaa joko poika- tai tyttövaunut. Nyt, kun viimeistä kertaa saan työnnellä vauvaa vaunuissa haluan, että ne on täydelliset juuri sille vauvalle. Viimeinen vauva kun on niin ei tarvitse säästää seuraavalle, joka saattais olla eri sukupuolta. Ja muutenkaan en malta odottaa synnytykseen saakka, että saan tietää. :ashamed: Olihan se esikoisesta toki ihan hauska jännittää loppuun saakka, mutta sitten kaikki pikkuvauvan vaatteet oli valkosia.

Kauheeta, kun toiset täällä on jo 18. viikolla. Pianhan täällä juhlitaan puolenvälin saavuttamista. :)

ON: Mulla oli keskiviikkona lääkärineuvola. Siellä sitten selviskin, että ei mulla olis kuulunutkaan olla alkuraskauden lääkäriä. Neuvolantäti vaan ei ollut ollut varma laittaako se mulle sen vai ei, kun kävin ekassa neuvolassa vuoden vaihteessa ja just silloin vaihtui käytäntö. Nykysin siis meillä uudelleensynnyttäjät määrätään alkuraskauden lääkäriin, jos on aikasemmin ollut jotain ongelmia. Mulla olis kuulunut olla vaan keski- ja loppuraskauden lääkäri. No, eipä se haitannut. Tulipahan kuunneltuia sydänäänet (syke 150). Paikat oli just niin, kun tässä vaiheessa pitääkin ja painoa tullut ihan liikaa mun mielestä. Neuvolantäti ei sanonut painosta mitään.

Kysymys: Menisittekö te raskaana suunnilleen rv 24 paikkeilla työporukan kanssa risteilylle? Meillä olis risteily ja sitä suunniteltiin jo ennen, kun aloin odottaa. Risteily valittiin just sen perusteella, että siellä on sellanen artisti, jota olin toivonut. Muutkin tosin meillä töissä tykkää siitä, joten ei pelkästään mua varten ole. Mä kyllä pystyn pitämään hauskaa ilman alkoholiakin ja varmasti olis ihan kivaa, jos jaksaa vaan valvoa. Mitähän muut ihmiset ajattelee, että oon siellä bailaamassa maha pystyssä? Menisittekö te?

Nyt täytyy mennä syömään ja kattomaan, mitä pahojaan noi lapset on keksinyt. Vietän lasten kanssa kolmea vapaa päivää. Ihanaa! :heart:

Pujaja rv 13+6 (huomenna poksuu!!!)

Yhteistyössä