Viola mulla tuo nokkosrokko on kestänyt suurinpiirtein viikon-puoltoista viikkoa verran. Mulla se tuli yhessä vaiheessa aina angiinan jälkeen, aina jälkitautina nokkosrokko, ja siihen päälle pari muuta; kyhmyruusu, vyöruusu yms.. Pahinta on kun on pari ihottumaa samaan aikaan ja angiina.. Sitten myöhemmin kun monta vuotta kärsin noista, viisaampi lääkäri totes että olen allerginen penisiliinille jota sain aina angiinan hoitoon. Eipä ole nokkosrokkoa sen koommin tullut.. Se Zyrtechän on reseptivapaa lääke, siihen ei reseptiä tarvitse. Jos sulla on kauhea olla, niin soita tuonne
Teratologinen tietopalvelu
Avoinna arkisin klo 9-12
puh: (09) 4717 6500
(normaalihintainen puhelu) eivät siis toki määrää sulle mitään lääkkeitä yms, mutta voit kysyä Zyrtecin vaikutuksista sikiöön, ja sitä kautta itse puntaroida, jos oikeasti tuntuu että tarvitset jotain lääkettä siihen kutinaan, edes auttamaan yöksi että saisit nukuttua hetkisen.
Toivottavasti tuo tauti sulta pian hellittää! :hug:
Sukupuolesta ja muitten odotuksista munpuolen suku odottaa kovasti poikaa, kun tyttölapsia 98% suvun lapsista. Isännän puolen suvulle ei ole väliä, poikia on ja nyt tämä meidän esikoinen kun oli tyttö, niin saivat sellaisenkin. Vielä about 5 vkoa ennenkuin on eka mahdollisuus selvittää sukupuoli, jos ei selviä niin sitten odotellaan syntymään ;D
Teelikki jos verta ihan vähän tiputtelee, ei varmasti ole hätää. Mutta uudestaan soittele synnärille tai neuvolaan jos vähänkin tuntuu että sua huolestuttaa, ylimääräinen stressi ei ole hyväksi vauvalle.
astma ja allergiat mulla taas raskaus on helpottanut mun oireilua. Astmalääkkeitäkään ei ole tarvinnut ottaa muutamaa kertaa lukuunottamatta, siis paljon paljon vähemmän kuin normaalisti. Normaalisti joudun pari kertaa viikon-kahden kuurina ottamaan vuodessa flunssan aikana, siitepölykauden alusta loppuun ja tarvittessa jos rasitun liikaa, esim. pakkasilmalla hengästyminen.
Siobhan 4D ultra antaa visuaalisempaa ja tarkempaa liikkuvaa kuvaa sikiöstä, pystytään tarkemmin määrittelemään mahdollisia rakennepoikkeavuuksia ja mahdollistavat vauvan kasvojen tarkemman tarkastelun. Tästä näät malliesimerkin;
4D-ultraääni sikiötutkimuksiin
MUoks. En ollut huomannut että joku muukin oli laittanut saman esimerkki linkin
Hyppy meillä kans oli töissä jos jonkinlaista eristys ja tartuntatautijuttuja kun esikoista odotin, ja kyllä sitä yritti kaikin tavoin välttää ja toivoa että ei itse saa mitään. Niin noroa, meningkiittiä, mrsa:ta yms.. Vaikka monena vuonna ollut paljon vähemmän tuollaisia, niin kaikki sit osuivat samaan vuoteen kun odotin esikoista. Nyt oon kotona esikoisen kanssa, mutta ilmeisesti tässä on lähdettävä pari keikkavuoroa tekemään kuukaudessa, joten saas nähä mitä tälläkertaa siellä työpaikalla odottaa
Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 15+2 :heart: