**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Raitis: Mä oon karsinut noita aika ronskillaki kädellä, myynyt huuto.netis todella hyvä kuntosia vaatteita, mulla on ehkä äitiyspakkauksellinen + yks toinen pieni laatikko vaan missä on pieniä tytön vaatteita tallessa -ne ihanimmat! :) + jotain unisex vaatteita !

Mammy: Kyllä minäki toivoisin toista tyttöä.. Ja sit oon miettinyt että mitä jos tämä onkin poika, niin petynkö? Luultavasti oli tuleva vauva kumpitahansa niin yhtärakas hänestä tulee, mutta kyllähän sitä aina sopii toivoa.. :)

Myyden: Yleensä np-ultra katotaan jo mahanpäältä, jos ei näy niin sit sisäkautta.

Linea Negra: Eikö muuten yleensä sanota, että jos odottaa poikaa niin silloin sen pitäisi ilmestyä? :D En tiiä sit pitääkö paikkansa.
 
Myydenille pikaisesti et siellä terveystalolla ultrattiin sisäkautta. ja sit päältä et saatiin nt-mitta.
Muistelen et sä oot samoilta suunnilta, niin ajattelin et jos oot sinne menossa.:)
Mulle kyllä sanottiin jo aikaa varatessa et rakon pitää olla tyhjä kun alakautta ultrataan.

Tuulis ja rusina 13+6:heart:
 
Uijui mitä masuja!

Mun tarttee tulla tunnustamaan... mä tilasin meille jotain... BABYACTIVE JET "MAASTO" - Rokkibeibi :ashamed: ja liityn vaatehupsujen joukkoon.... meillä on vähän bodya, housua, potkaria, syyspukua... ja pieniä vaippoja olen haalinut ja huutelen tuolla edelleen eli katsotaan saanko vai huutako joku mun ohi :D

Autoasiaa:
Meitä on nyt 6 tässä perheessä ja liikutaan tuollaisella ford transitilla jossa on...öh.... 1+ 8 paikkaa. Sen lisäksi on tilava takaosa jonne mahtuu vaikka patjat heittämään jos koisaamaan haluaa :D
 
Viimeksi muokattu:
mä pomppaan tuolta kesäkuisista kommentoimaan kun täällä on muutama kellä samoja ajatuksia ku n mulla tosta sukupuolesta ja varsinkin mammyn teksti oli kun mun suusta :O mulla on kans 2 poikaa ja nyt toivon aivan hulluna tyttöä ja ajatuksissa on että mitä jos se onki taas poika ni miten ekstän sen pettymyksen et musta ei tuu koskaan tytön äitiä (mein viiminen lapsi) ja oonko katkera sille lapselle ku tuli "väärää" sukupuolta. ihan hirveitä ajauksia enkä näitä ääneen sano mut ihana huomata et muutki miettii samoja.
rakenneultrassa ei sukupuolta selvitetty miehen toiveesta vaikka ite mietin sitä et oisko ollu fiksua kysyä just ton valmistautumisen takia. toisaalta haluun pitää yllärinä. huoh miten on pää välillä ihan pyörällä...

jessi ja pikkuj 22+5
 
Jessi75 ja majj onpa huojentavaa kuulla,että muutkin miettii samoja asioita..tunnen itseni ehkä hitusen vähemmän typeräksi :ashamed:..Meillä myös todennäköisesti viimeinen lapsi,koska julkiselle emme hoitoihin enää pääse,että jos ei luomuihmettä saada niin...haluaisin toki ISON perheen...ainakin 4 jos en 5 lasta,mutta se on kai sit ylemmän käsissä kuinka käy...
 
moikka.

mulla on ollu tuo linea negra tai mikä se oli molempien lapsien kanssa ja eka oli poika ja toinen tyttö. että minä en voi sanoa mitä tulee.

sitten siitä sukupuolesta..... se on niin että me toivottiin todella kovasti että saatais tyttö viimeksi. katos kun miehen suvussa ei oo tyttöä 30 vuoteen. että meidän tyttö on ainutlaatuinen. ja sitten vielä niin miehen suvussa kun ne on menny naimisiin niin niiten sukulaiset on myös vaan saanu poikia.

mullakin oli kauheita paineita miten tunteiden kanssa jos sitten ei tuu sitä tyttöä mutta samana pv kun menin synnyttämään niin päätin että kyllä poikakin on tervetullut .. tärkein on että lapsi on terve kun syntyy.

sitten vähän kauhu juttuja... mulla on tuttava pohjanmaalla. hänen vauva täytti tänään 1kk ja viime perjantaina hänelle tuli yli 40 asteen kuume... ja hänellä on aivokalvontulehdus!!! :O
ja se on kuulemma tullu äidiltä kun hänellä on ollu streptokokkeja... paitsi että ne eivät ole huomaneet sitä raskausaikana... IIIKKK.... ja vauva on nyt ainakin 4 viikkoa sairaalahoidossa. kiva sitten kun esikoinen (2v ) on kotona ja äiti on sairaalassa...

minähän heti soitin neuvolaan ja sanoi että haluan että multa tutkitaan että onko mulla niitä. No neuvolatäti sanoi että ei niitä tutkia jos ei näy pissa näyteessä....

Nyt mulla on ollu kauheat painajaiset että meidän vahinkolapselle tapahtuu samaa.... :(
 
Korpikuusenkasvattaja siis oliko sulla ollu ihan kipeitä supistuksia? En usko että sun harjoittelu menis pilalle jos rehdisti sanot että miksi et voi yötä tehdä? Meillä oli opiskeluaikaan, että oli kans yks yö pakollinen tehä harjoitteluissa jossa siihen oli mahdollisuus. Mutta muistan että pari koulukaveria sai skipattua sen yövuoron (perusteita en tiedä), ja pääsivät harjottelun läpi.
Sairaslomaahan saa raskaana ollessaan aika helposti, neuvolan terkkari voi sen 3pvä kirjoittaa ja lääkäri sitten enempi jos tarvetta. Kuullostele ihan omaa oloasi, äläkä tee mitään mikä tuntuu kehossasi pahalta, sillä pärjää jo aika pitkälle.

Raitapaitainen kyseli vauvakirjasta meillä on esikoisella se Muumivauvakirja, minusta se on ihana! Tälle kakkoselle halutaan erinäköinen, mutta en vielä tiedä mikä valitaan. Meillä on myös esikoisella keltainen vauvamuistot-kirja ja nyt tällä seuraavallakin, koska saatiin sellaiset vakuutusyhtiöstä lahjaksi. Esikoisen tota kirjaa oon tosi vähän täyttäny koska on se muumivauvakirja, ja varmaan tämäkin jää käyttämättä. Kun kuitenkin haluan jonkun erilaisen :D

vauvavakuutus on otettu tälle kakkoselle nyt. Joten jos jotain rakenneultrassakin ilmenee, niin vakuutus kattaa.

Myyden meillä np-ultrassa yleensä eka ultrataan vatsanpäältä, ja jos ei näy mitään tai tarpeeksi, ultrataan alakautta.

Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 15+1 :heart:
 
Heips, tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki ok ja sykkeet kuulu. Se harmittaa että verenpaine on jo nyt noussut, jota oli viime raskaudessakin mutta painoa oli tullu vain 600 g 4 viikossa ja se on hyvä se.

Meillä ei ole sukupuolitoiveita, haluan vaan niin kovasti saada vauvan että ei ole mielessä toiveita käynyt. Toki olen asiaa miettinyt ja aiomme rakenneultrassa kysyä sukupuolta, viimeksi emme halunneet tietää, mutta nyt on niin paljon poikakamaa, että myyn niitä pois jos tiedän että tuliskin tyttö. Molempi parempi meille. Enpä usko että te jotka "toivotte" jotain tiettyä sukupuolta, että rakastaisitte lastanne vähemmän, eihän niitä omia vauvoja voi olla rakastamatta :) Eihän siinä mitään pahaa ole, jos toiveilee pikkuprinssistä tai prinsessasta.

Olen kertonut töissä esimiehelleni joka jää eläkkeelle keväällä ja siten ei ole hänelle varmaan merkitystä että sijainen tulee kouluun ensi vuonna.

Uusille tervetuloa ja kaikille lämpimiä haleja :hug: pakkasen keskellä

t schnappy 13+5
 
Moro!

Tervetuloa uudet!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille, ainakin Huikkis ja SaBiNe!

PAPAsta, se on ihan turvallista ottaa ekan ja tokan kolmanneksen aikana, eihän siinä rapsuteta kuin puulastalla ja "minipulloharjalla" kohdunsuuta. Toki voi siitä monilla vuotaa, mutta se on siis aivan kohdunsuun limakalvovuotoa. Mitään tarvetta sitä ei toki varmasti ole "rutiinisti" ottaa raskauden aikana, ellei ole siihen jotain syytä (tulehdusoireet, epäily pahanlaatuisuudesta), vaan kannattanee odottaa raskauden jälkeiseen aikaan. Varsinkin, jos se vuoto aiheuttaa sitten ahdistusta. Ja kuten Päksäkkä sanoi, raskauden ja synnytyksen jälkeen sitä ei kannata ottaa 4-6 kk:teen, koskapa kovin usein siinä on raskaudesta ja synnytyksestä johtuen poikkeavia löydöksiä, jotka poistuvat ajan kanssa itsekseen ja aiheuttavat liian aikaisin otettuna vain turhia kontrollinäytteitä ja turhia huolia. Siksi sitä ei suositella nykyään jälkitarkastuksessakaan otettavaksi, vaan 4-6 kk synnytyksestä.

Minä ja kolme
, kurjaa kuulla tuttusi vauvasta :hug: Tuo streptokokki-bakteeri, voi aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia ja siksi kovasti liian aikaisin supistelevilta katsotaan se usein emätinnäytteestä. Ei siis pissasta. Toki sama bakteeri voi aiheuttaa myös pissatulehduksen ja silloin se voi olla myös pissassa, raskaana ollessa oleellista on kuitenkin se, onko sitä emättimessä. Raskauden aikana ei aiheuta toimenpiteitä, mutta synnytyksen yhteydessä äidin positiivinen löydös otetaan huomioon, koska saattaisi tarttua synnytyksessä vauvaan ja aiheuttaa vastasyntyneelle juuri hankalia infektioita. Se, että se on ja tarttuu ja vieläpä aiheuttaa vauvalle infektion, on kuitenkin onneksi äärimmäisen harvinaista, eikä sitä siksi rutiinisti kaikilta odottavilta tutkita.

Mäkin toivoisin, että laitettas aina loppuun ne raskausviikot, ois helpompi seurata vointeja jne!

Vauvakirjasta en ole ehtinytkään miettiä, esikolla oli semmoinen keltareunainen, en muista mitä siinä luki. Se oli samaa sarjaa semmosen äitiyskirja "Minun odotukseni" kanssa, jota täytin ekassa raskaudessa. Harmittikin oikein, kun en enää löytänyt sitä mistään, olisin halunnut samanlaisen tähänkin raskauteen...:'(

Sukupuolesta.. Meillä siis tyttö, ja jotenkin ajattelen että tämä on poika, koska raskaus on ollut niin erilainen. Poika olisi kiva, mutta toisaalta niin olisi toinen tyttökin. Ei siis mitään toiveita sen suhteen:) Ymmärrän kyllä hyvin teitä, jotka toivotte saavanne molempia kappaleita, varsinkin jos toista jo useampikin. Sehän on ihan inhimillistä, ei siinä musta ole mitään hävettävää.

( . ) Oma olo aika tasainen, ei kauheasti raportoitavaa. Maha kasvaa ja olo energisempi kuin alussa mutta jaksaminen ei ollenkaan samaa kuin ennen raskautta, unta tarvitsee ihan eritavalla nykyään. Lomaa odotellessa, eihän siihen olekaan kuin reilu kuukausi|O

Kirppiina ja masumurunen 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille myötäelämisestä. Aamun kamaluudessa meni vissiin vähän vähennyslaskut puihin, eikä siis enää onneksi ole 35 viikkoa kestettävänä, kiitos korjauksesta! :LOL: Ois se kyl pitkä se 50- viikkoa ;D Kävin aamulla tk:n päivystävällä lääkärillä. Ottivat PVK:n, CRP ja Maksa-arvot, muut oli ok, ja maksa-arvot tulee huomenna. Lääkäri tuumasi heti ettei usko vielä johtuvan maksa-arvoista vaan näyttää selvästi nokkosrokolta :/ Vaaraton tauti sinänsä, mutta lääkitys raskaana on ongelmallinen. En saa siis syödä antihistamiinia, joka auttaisi. Antoi sitten kerta-annoksen kortisonia "suoraan luukulta" suunkautta ja lisäksi keskivahvan kortisoni voiteen, mutta varoitteli sitä käyttämään hyvin harkinnanvaraisesti. Kokeilin päivällä, mutta eipä se juuri sen kummempi ole kuin miedompi hydrokortisoni, joten sama käyttää sitä. Toisaalta olen vaan perusvoidetta käyttänyt lähes kokonaan koska ihottuma vaihtaa jatkuvasti paikkaa. Yhtäkkiä nousee hirveä "palovamman näköinen arpi"- ihottuma esim. selkään niskaan jne. Sitten alkaa vimmattu kutina, jonku aikaa kun kestää raapimatta niin iho rauhoittuu ja siirtyy seuraavaan paikkaan.... :kieh: AIVAN HIRVEÄÄ, vaan ei auta ku kestää ja raapia.... Ja voin kertoa että maksa-arvo kutina oli hyvin pientä tähän tuskaan verrattuna!!!! Toivottavasti loppuisi pian! Oon nyt huomisen vielä saikulla että pääsisi iho rauhoittuun... Mietinki jo oliskohan suolahuoneesta apua jos sinne huomenna saisi aikaa? Saako sinne es raskaana mennä?

Mun kroppa ei kaiketi tykkää raskaushormooneista, koska sairastan TOSI harvoin ja ikinä oo mistään iho-oireista kärsiny niin nyt tämä ja tuo mahatauti... Ekassa tulehtu umppari 14 vkolla, maksa-arvot pilvissa, hydronefroosi ja imetysaikana elämäni ainut raju allergiakohtaus..... :ashamed: Saa nähä mitä nämä tulevat viikot siis vielä tuo tullessaan :/

Kivoja ulra kuulumisia oli kuitenkin moni saanut!!!! =)

Sukupuolesta: Vielä mietinnässä haluammeko tietää. Perusteet aika samoja kuin täällä muillakin. Olisi kiva tietää onko nyt vahva poikaveikkaus kohdallaan, ja saisi tytön vaatteet pitää vielä visusti sälössä ja alkaa vähän poikamaisempia katseleen :) Mutta toisaalta musta oli ihana esikoisen kohalla säilyttää jännitys h-hetkeen asti! Toisaalta ihanuus hävisi siihen kun tyttö syntyi huonokuntoisena, eikä kukaan aluksi hoksannut edes katso kumpi syntyi :/ Esikon kohdalla päätettiin että jos joku kysyy halutaanko tetää niin sanotaan että "joo", mutta itse ei kysytä. Mut ultrattin varmaan 10-20 kertaa, eikä koskaan kukaan kysynyt mitään :D Joten nyt tod.näk. kysytään niin sitten on kokemus molemmista tavoista ja kolmannen kohdalla voi sitten tehdä kumpi paremmalta tuntui :D

Mammy ja pilvilinna:
Ihanat massut jo!!!! Äkkiä ne vaan alkaa sitten tulla selkeesti näkyviin, ainakin kun tietää mitä katsoo :heart:

Autoasiaa: Meillä on kaksi autoa molempien töiden vuoksi. "perheautona" on bensa Volvon V50 farmari, joka on ollut minulle TOSI mieleen. Miehen auto on vähän vanhempi diesel Nissan Almera. Nyt kun jää kotiin emme enää tarvitse kahta autoa, ja koska parempi auto on bensa auto, joudumme myymään molemmat ja ostamaan sitten uuden dieselin. Miehellä on ihan hirveä autokuume ja illat kuluu autoja vertaillessa :LOL: Meillä haasteen auton hankintaan aiheuttaa miehen työ, koska hän joutuu paljon ajelemaan vaihetelevissa maastoissa ja metsäteillä. Ja mulla on hyvin tarkka väriskaala ja en tykkää liian isoista "kotteroautoista" :LOL: Tällä hetkellä siis päällimmäisinä on skoda octavia scout ja Toyotan RAV4, joista eka on ehkä ykkössuosikkina(tällähetkellä). Molemmissa hyvin säilytys ja matkustustilaa, pitäisi vielä päästä paikan päälle vähän koeajeleen! Itse haluaisin samanlaisen uuden Volvon, mutta siinä säilytystilat ja muutenkin alkaa olla nelihenkiselle perheelle(+koiralle) liian ahtaat. Mutta saa nähdä kevääseen on vielä matkaa :D

Mutta nyt lähen taas itseäni kihnuttaan ja rasvaamaaan, toivottavasti tämä kamaluus olisi pian ohi!!!!

Viola ja papu 15+6 (kotona puhutaan Valtterista, mies nimennyt toisen lapsen jo paljon ennen raskautta :D )
 
Viola:hug: itse olen monesti sairastanut tuon nokkosrokon ja tiedän että on aivan kamala! Yhtenä aamuna se oli mulla silmässä, niin että koko päivänä ei silmä auennu kun oli niin turvonnut, kutiseva ja punainen. Seuraava aamuna toisessa silmässä ja sitä rataa.. Koko kehon kävi läpi ennenkuin poistu..

Sukupuolesta ja mietteistä mä niin haaveilen tytöstä (yks tyttö on jo ennestään), ja välillä tulee kummallisia ajatuksia, että pystyykö sitä lasta rakastamaan samanlailla vaikka olisi poika. Vaikka siis yhtä tervetullut on poikakin (isäntä kovasti pojasta haaveilee), mutta kuten monella muullakin, mullakin tollasia tyhmiä mietteitä.. :ashamed:
Salaahan mä haaveilen, että jos joskus kuus lasta saisin, niin kaikki olisivat tyttöjä :whistle:
 
Mahtavia massuja täällä :)

Sukupuolesta Me todellakin kysytään. Toivottavasti näyttäis kumpi on :) ja joo, odotan tyttöä kaveriksi kuopukselle. Tytöillä olisi varmaan yhteiset leikit ja muitakin yhteisiä juttuja lapsuus ajan ainakin. Mammy minulla ihan just samat fiilikset ollu, jos lapsi onkin poika :ashamed: olen jopa nähnyt untakin, että olin rakenneultrassa ja aloin itkeä, kun poika olikin tulossa. Kamala uni!!! en todellakaan reagoisi oikeasti noin eli pikku poikakin niin rakkaasti tervetullut :heart:

Vauvakirja Mauri Kunnaksen oranssi kirja on kuopuksella. Isommilla muumikirjat. Tulokkaalle ostan erilaisen kuin sisaruksilla.

Minä ja kolme Hui, mitä ystäväsi vauva joutuu kokemaan. Streptokokki on salakavala bakteeri. Itse kävin neuvolalääkärissä kolmisen viikkoa sitten ja otin asian lääkärin kanssa jo puheeksi. Streptonäyte otetaan emättimestä, virtsassa se ei minusta kaikilla näy vaikka oliskin emättimessä. Tai näin olen asian ainakin ymmärtänyt. Joten kannattaa vaatia emätin näyte.

Vaatteista En ole ostanut mitään. Vaatteita on muutenkin vauvalle kauheasti. Ne tuplat olen jo siis hankkinut. Pinnasänky ja hoitopöytä vielä hankitaan odotuksen loppumetreillä. Etukäteen en hirveästi uskalla laittaa mitään. Vauvan vaatteet olen yleensä pessyt ja silittänyt kaappiin vasta siinä rv 35.

Huikkis ja olikos muitakin ultrassa käyneitä... onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Auto Meillä on 7 paikkainen tila-auto eli yksi vielä mahtuu =) jos vielä aiotaan vauvoja haaveilla niin sitten joku minibussi :whistle:

Papasta En anna sitä raskauden aikana ottaa, en uskalla.. kyllä sen kerkiää ottaa raskauden jälkeenkin.

Linea negra kaikissa raskauksissa on ollut ja tyttöjä ja poikia tullut.

Pieni Tähtönen ja Pikku Viitonen 15+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Viola: Miksi antihistamiinia ei saa käyttää raskausaikana? Vai onko siinä jotain, että ekalla kolmanneksella ei saa tai jotain?

Mä söin ihan lääkärinsuosituksesta viime raskaudessa ja joudun luultavasti syödä ensikesänäkin. Mulle nimittäin hyttyset on h*lvetti.. :( Raavin jalat ihan verille, nukkuminen ei onnistu, kylmä vesi helpottaa puoleksi minuutiksi, voiteet jne ei auta.
Heh, mulla on jopa murtunut peukalo hyttysen pistojen takia.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Raitis: Kaiketi ensisijaisesti suositellaan paikallisvoiteita, nenäsumutteita, silmätippoja jolloin sikiöön imeytyy lääkeaineita vähäsempi määrä. Lääkäri selasi erilääkevaihtoehtoja kun olin vastaanotolla ja luki että jokinlainen yhteys antihistamiineilla voi olla sikiön epämuodostumiin, mutta selkeää yhteyttä ei ole pystytty osoittaan. Ilmesesti pitkäaikasena käyttönä riski olisi vielä kohonneempi. Ei sitten ainakaan vielä halunnut mulle aloittaa, vaan kokellaan esin tuota kortisonia kerta-annoksena ja noita voiteita. itse haluan kokeilla kaiken turvallisen ensin jos niillä pärjää ja sitten arvioida tarviiko jotain järeämpää! Pelottaa että jos on pienikin riski että vauva saa lääkkeistä jotain ongelmia terveyden kanssa. Mutta ainahan noissa arvioidaan yksilöllisesti taudin haitat sekä lääkkeen haitat!!! itselläni ei ole muuten tietoa lääkkeistä kuin mitä tuolla lääkäri puhui!

Kuulostaa TOSI hurjalle sun hyttyspistoallergia :/ Pakkohan sitä jotain on ottaa lievittämään!?
 
Viimeksi muokattu:
Antihistamiinista Zyrtec jonka vaikuttavana aineena on Setiritsiini, on miedompi kuin esim Atarax jonka vaikuttava aine on Hydroksitsiini. Mulla kun on astmaa ja kesäisin siitepölyallergiaa, niin neuvolalääkäri sanoi mulle, että tarvittaessa voin ottaa Zyrtecia 1-2 tbl päivässä. Mulla kun tuo Zyrtec ei vaan vaikuta kunnolla jos paha kutina iskee, niin sanoi että voin ottaa myös Ataraxia mutta ehdottomasti vain 1 tabl päivässä max. Ja sitäkin harkiten. Suositteli enemmän sitä Zyrtecia etenkin jos loppuraskaudessa iskee oireita (kuten tänä kesänä hyvinkin saattaa.) Esikoista kun aloin odottelemaan oli niin loppukesä jo, että pahimmat siitepölykaudet oli ohitte, enkä joutunut mitään antihistamiinia syömään.
Ja nuokin annostukset olivat tarkoitettu JOS tarvitsee tilanteisiin.

Löysin tuosta Ataraxista lääkelaitoksen sivuilta;
Ataraxia ei saa käyttää raskauden aikana.
Ataraxia ei saa käyttää imetyksen aikana. Imetys on lopetettava, jos Atarax-hoito on tarpeen.
Eläintutkimuksissa on todettu lisääntymistoksisuutta ja sikiöepämuodostumia (ks. kohta 5.3.).
Hydroksitsiini läpäisee istukkaesteen, jolloin sikiön pitoisuudet muodostuvat äidin pitoisuuksia
suuremmiksi. Raskauden aikaisesta Atarax-altistuksesta ei ole saatavana epidemiologisia tietoja.
Vastasyntyneillä, joiden äidit olivat saaneet Ataraxia raskauden loppuvaiheessa ja/tai synnytyksen
aikana, havaittiin heti syntymän jälkeen tai enimmillään muutaman tunnin kuluttua synnytyksestä
seuraavia tapahtumia: hypotonia, liikehäiriöt, mukaan lukien ekstrapyramidaalihäiriöt, klooniset
liikkeet, keskushermoston lamaantuminen, vastasyntyneen hypoksiatilat ja virtsaumpi.
Ja zyrtec:stä myös;
Setiritsiinille altistuneista raskauksista on hyvin vähän kliinistä tietoa. Eläinkokeiden perusteella ei ole
saatu tietoa suorista tai epäsuorista haitallisista vaikutuksista raskauteen, alkion tai sikiön kehitykseen,
synnytykseen tai postnataaliseen kehitykseen. Valmisteen määräämisessä raskaana oleville tai
imettäville naisille on oltava varovainen, koska setiritsiini erittyy rintamaitoon.
Kuten täällä jo kerran mainitsin ja joku muukin mainitsi sen Terantologisen tietopalvelun, sieltä saa parhaimman tiedon koskien lääkkeitä ja raskautta. Sieltä ehdottomasti kysyn aina jos tulee jotain kysymystä lääkkeiden käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:
ihana huomata et paljonkin löytyy näitä samoja ajatuksia eli en oo mikään tunnevammanen :whistle:

streptokokista vielä et ite oon ressannu sitä nyt ku kuullu noita kauhujuttuja ja sillo -08 ku junnu synty ni samassa pinossa yks vauva kuoli tohon äidiltä saamaansa streptokokkiin et tosi vaarallinen bakteeri kyseessä :( neuvolassaki siitä puhuin mut kuulemma niin harvinaista et sitä ei rutiinisti seulota. oman mielenrauhani takia kyl haluisin.

jessi ja pikkuj 22+5
 
Totinen torvensoittaja, totta on, että 56 cm vaatteet käyvät tosi pian pieniksi. Meidän vauvat oli 52 ja 53 cm syntyessään, ja kasvoivat siinä alussa ainakin sentin viikkovauhtia. Mutta mä olen silti ostanut muutamat kappaleet noita 56 cm vaatteita, oliskohan meillä joku 3-4 bodya ja jotkut housut ja sellaista. Ja en ole kyllä sitä katunut, mun mielestä vastasyntynyt hukkuu niihinkin. Niitä on sitten käytetty se 3-4 viikkoa, minkä ne maksimissaan on mahtuneet, onpahan tämän kolmosen jälkeen nukelle hyväkuntoisia vaatteita tiedossa ;)

Mikä tuo 4D ultra oikein on, eli miten se eroaa "perinteisestä"? Mä en ole koskaan tajunnut...

Mammy, meillä on kaksi tyttöä jo, ja vähän poikaa ehkä kuitenkin toivoisin... ja mulla on ollut ihan samat ajatukset, että jos vasta synnytyksen jälkeen saan tietää että tuli tyttö, eli olenko sitten pettynyt. Ajatus tuntuu aikas kauhealta :( Mutta en osaa sanoa haluanko tietää sukupuolta etukäteen vai en... vaikea päätös :p Sinänsä kuitenkin ihana kuulla, että muilla on täällä samanlaisia mietteitä!

Violalle pikaista paranemista rokosta!

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!

(.) Sain sitten tänään viime viikkoisen kilpirauhastestin tulokset taas, ja annostusta joudutaan nostamaan. Onkohan mun kilpirauhanen lopettanut toimintansa ihan kokonaan :O Rautatablettejakin tarvitsisi ostaa, viime viikolla kun hb:ta mitattiin niin se oli 110. Ihan kohtuullinen mulle, laskenut muistaakseni 117:sta ja rautavarannot on kuitenkin ihan ok kropassa, mutta jospas nyt kuitenkin vähitellen alkaisin niitäkin popsimaan...
 
( . )

Multa ei ole kertaakaan vielä katsottu mitään veriarvoja tms. Toisaalta mä olen käynyt vasta kerran neuvolassakin :D Ens ma menen ylimääräiselle käynnille, mutta siellä ei tehdä muuta kuin kuunnellaan sydänäänet ja mitataan verenpaine. 1.3. sitten varmaan katsellaankin jo muuta.
 
darkred me mietittiin zafiraakin,mut se on tosi pieni tila-auto meidän tarpeisiin :(

täällä oli ikvää herätys klo 5.00 ko mies tuli sanomaan,että naapurin talo palaa :( henkilövahingoilta onneks selvisivät,mut kaikki muu meni vissii :/
 
Mystinen ihottuma:

Mulle tuli kuopuksesta kevät/kesäsektorilla sellainen hemmetisti kutiava, rikki menevä(raapimisella ei varmaan ollut mitään tekemistä... :ashamed: ) ja pahalta näyttävä kirkkaanpunainen ihottuma. Kuin aurinkoihottumaa, mutta ei ollut sitä. Mulla kutisi joka paikka värkkiä myöden ja pahimmillaan mies rasvasi mut illalla sinkkivoiteella ja pisti kääreet käsiin etten saa niitä raavittua. Mitään lääkitystä en saanut raskauden takia. Se OLI kamalaa ja SITÄ KESTI lähes elokuiseen synnytykseen asti :(

Mä rasvasin aloeveralla, sinkkivoiteella, perusvoiteilla, teatreeöljyllä(kirveli!!!!), teatreesalvalla(kirveli!!!), kehäkukkavoiteella jne, mutta kortisonia en saanut laittaa, en edes sitä miedointa. Allergialääkettä en ottanut. Sitä kokeiltiin parin päivän ajan ilman tehoa, merkkiä en muista. Nenään suihkutin vain sesamsiemenöljyä (oisko ollut nozoil) ja silmiin jotain tippoja sain...oisko ollut lomudal.... Tuli limakalvo-oireet kaupan päälle. Hitto jos sen joutuu kokemaan uudelleen :'(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä