Kiitos teille myötäelämisestä. Aamun kamaluudessa meni vissiin vähän vähennyslaskut puihin, eikä siis enää onneksi ole 35 viikkoa kestettävänä, kiitos korjauksesta!
Ois se kyl pitkä se 50- viikkoa ;D Kävin aamulla tk:n päivystävällä lääkärillä. Ottivat PVK:n, CRP ja Maksa-arvot, muut oli ok, ja maksa-arvot tulee huomenna. Lääkäri tuumasi heti ettei usko vielä johtuvan maksa-arvoista vaan näyttää selvästi nokkosrokolta :/ Vaaraton tauti sinänsä, mutta lääkitys raskaana on ongelmallinen. En saa siis syödä antihistamiinia, joka auttaisi. Antoi sitten kerta-annoksen kortisonia "suoraan luukulta" suunkautta ja lisäksi keskivahvan kortisoni voiteen, mutta varoitteli sitä käyttämään hyvin harkinnanvaraisesti. Kokeilin päivällä, mutta eipä se juuri sen kummempi ole kuin miedompi hydrokortisoni, joten sama käyttää sitä. Toisaalta olen vaan perusvoidetta käyttänyt lähes kokonaan koska ihottuma vaihtaa jatkuvasti paikkaa. Yhtäkkiä nousee hirveä "palovamman näköinen arpi"- ihottuma esim. selkään niskaan jne. Sitten alkaa vimmattu kutina, jonku aikaa kun kestää raapimatta niin iho rauhoittuu ja siirtyy seuraavaan paikkaan.... :kieh: AIVAN HIRVEÄÄ, vaan ei auta ku kestää ja raapia.... Ja voin kertoa että maksa-arvo kutina oli hyvin pientä tähän tuskaan verrattuna!!!! Toivottavasti loppuisi pian! Oon nyt huomisen vielä saikulla että pääsisi iho rauhoittuun...
Mietinki jo oliskohan suolahuoneesta apua jos sinne huomenna saisi aikaa? Saako sinne es raskaana mennä?
Mun kroppa ei kaiketi tykkää raskaushormooneista, koska sairastan TOSI harvoin ja ikinä oo mistään iho-oireista kärsiny niin nyt tämä ja tuo mahatauti... Ekassa tulehtu umppari 14 vkolla, maksa-arvot pilvissa, hydronefroosi ja imetysaikana elämäni ainut raju allergiakohtaus..... :ashamed: Saa nähä mitä nämä tulevat viikot siis vielä tuo tullessaan :/
Kivoja ulra kuulumisia oli kuitenkin moni saanut!!!! =)
Sukupuolesta: Vielä mietinnässä haluammeko tietää. Perusteet aika samoja kuin täällä muillakin. Olisi kiva tietää onko nyt vahva poikaveikkaus kohdallaan, ja saisi tytön vaatteet pitää vielä visusti sälössä ja alkaa vähän poikamaisempia katseleen
Mutta toisaalta musta oli ihana esikoisen kohalla säilyttää jännitys h-hetkeen asti! Toisaalta ihanuus hävisi siihen kun tyttö syntyi huonokuntoisena, eikä kukaan aluksi hoksannut edes katso kumpi syntyi :/ Esikon kohdalla päätettiin että jos joku kysyy halutaanko tetää niin sanotaan että "joo", mutta itse ei kysytä. Mut ultrattin varmaan 10-20 kertaa, eikä koskaan kukaan kysynyt mitään
Joten nyt tod.näk. kysytään niin sitten on kokemus molemmista tavoista ja kolmannen kohdalla voi sitten tehdä kumpi paremmalta tuntui
Mammy ja pilvilinna: Ihanat massut jo!!!! Äkkiä ne vaan alkaa sitten tulla selkeesti näkyviin, ainakin kun tietää mitä katsoo :heart:
Autoasiaa: Meillä on kaksi autoa molempien töiden vuoksi. "perheautona" on bensa Volvon V50 farmari, joka on ollut minulle TOSI mieleen. Miehen auto on vähän vanhempi diesel Nissan Almera. Nyt kun jää kotiin emme enää tarvitse kahta autoa, ja koska parempi auto on bensa auto, joudumme myymään molemmat ja ostamaan sitten uuden dieselin. Miehellä on ihan hirveä autokuume ja illat kuluu autoja vertaillessa
Meillä haasteen auton hankintaan aiheuttaa miehen työ, koska hän joutuu paljon ajelemaan vaihetelevissa maastoissa ja metsäteillä. Ja mulla on hyvin tarkka väriskaala ja en tykkää liian isoista "kotteroautoista"
Tällä hetkellä siis päällimmäisinä on skoda octavia scout ja Toyotan RAV4, joista eka on ehkä ykkössuosikkina(tällähetkellä). Molemmissa hyvin säilytys ja matkustustilaa, pitäisi vielä päästä paikan päälle vähän koeajeleen! Itse haluaisin samanlaisen uuden Volvon, mutta siinä säilytystilat ja muutenkin alkaa olla nelihenkiselle perheelle(+koiralle) liian ahtaat. Mutta saa nähdä kevääseen on vielä matkaa
Mutta nyt lähen taas itseäni kihnuttaan ja rasvaamaaan, toivottavasti tämä kamaluus olisi pian ohi!!!!
Viola ja papu 15+6 (kotona puhutaan Valtterista, mies nimennyt toisen lapsen jo paljon ennen raskautta
)