**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Linea negra mulla oli esikoisesta ja tyttö sieltä tuli. Ei ollut kylläkään ihan hirveän vahva, eikä myöskään jatkunu navan yli, mut viiva kuitenkin. Ja mun mielestä se on kyllä jäljellä vieläkin vähän...Siis ihan haaleena eikä kukaan varmaan kiinnittäis huomiota mutta mun silmiin näkyy. Se tais viimeksi tulla vasta aika paljon puolenvälin jälkeen.

(.) täällä vaivaa aivan järkyttävä ummetus...Ollu nyt jo kolmisen viikkoa. Eka kolmannes meni ripulin kanssa ja sit alko ummetus :( Inhoan vatsaongelmia... mulla on aina ollu ongelmallinen maha, esim ei koskaan toimi matkoilla, eli yli viikon matkat on mulle aika inhottavia. Muutama vuos sitten olin 3 viikkoa Afrikassa ja voi päivää kun ei maha toimi niin ei toimi. Mut nyt maha on ollu jo muutaman vuoden parempi ja nyt tää sit taas alko. Anteeksi nyt tällaista mahantoimintaselitystä :ashamed: Ottaa vaan niin päähän tämä olo.

Kuinkas Miuski jakselee?

kirsikka missä maassa toi jättivauva oli syntyny? Meidän kirppu ei painanu ton vertaa vielä ees puolivuotiaana :D

Ah, ihana rauhallinen iltapalahetki. Mies on yötä poissa ja tyttö nukkumassa. Kuuma kaakao vieressä ja hyvät leivät :) Näitä hetkiä ikävoin päivisin :)

hemari 16+3
 
Heip!

Toivottavasti Miuskilla kaikki ok.... :flower:

Influenssapiikistä, viime vuonna otin sen Pandemrixin, ja tänä vuonna sen jota jaettiin, eli missä on yhdessä sekä kausi-että sikainfluenssarokote. Otin lokakuussa jo ennen raskautta, kun tätä suunniteltiin, ja halusin suojan. Tai olin sillon jo raskaana ekaa viikkoa, mutten sitä tiennyt. Raskaanaolevillehan tuota nimenomaan SUOSITELLAAN, koska erityisesti sikainfluenssa on erityisen vaarallinen raskaanaoleville, ja he saattavat saada sairastuessaan herkästi fataalin keuhkokuumeen. Viime vuonna Suomessa rokotettiin aika kattavasti raskaanaolevia eikä yksikään raskaana oleva Suomessa kuollut, toisin kuin monissa muissa maissa joissa ei rokotettu. Ja mainittakoon vielä, että tässä tänä vuonna annetussa rokotteessa ei ole sitä adjuvanttia eli tehosteainetta, jonka arvellaan olleen yhteydessä viime vuonna niihin narkolepsiatapauksiin...

Mieliteot , kaikki raikas houkuttaa, mandariinit, jogurtti, MEHUJÄÄT (!), joita oon kantanut kaupasta kaapit täyteen, mutta valitettavan hyvin uppoaa myös rasvainen roskaruoka:ashamed:

Rattaista, sisarusrattaita mekin tarvitaan, vielä vaan kovin hakusassa millaset...Sais olla mahd helpot mulle liikuttaa itsekseen vähän vajaa 3v ja vauvaa...

Liikkeistä, tuntuu lähes päivittäin, päivä päivältä selvemmin, ja vahvempana. Aivan outoa kun olen ne tuntenut jo kaksi viikkoa ja esikoisesta tunsin vasta 18+0....en kyllä sillon tajunnutkaan mitä kuulostella:) Ja Majj, mulla istukka on etuseinässä, mutta silti nää liikkeet ihan selvästi tuntuu.

Ai niin, ja linea negrasta, tuli esikoisesta (tyttö), hävis raskauden jälkeen. Nyt ei ole vielä tullut ainakaan...

Nyt nukkumaan, esikoisen kanssa leivottu koko ilta pullaa huomisia vieraita varten, sotkuja siivotessa menikin sitten tovi :LOL:

Hyvää Yötä!:wave:

Kirppiina ja masumurunen 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Moips! Täällä ois yksi uusi elokuisiin. :) Tai uusi ja uusi, oon seurannut alusta asti teidän juttuja ja uskalsin nyt vasta liittyä. Olin tuolla maaliskuun pinossa, mutta se raskaus päättyi keskenmenoon, joten nyt uskaltauduin vasta mukaan :| Hauskaa, kun on ihan ensimmäisistä viesteistä asti "tutustunut" teihin, ja vähän "salaa" lukenut päivittäin teidän kuulumisia.

Saattaa kuulostaa hassulta, mutta seurasin myös "suru-uutisten" kohdanneitten määrää.. :ashamed: En oikein tiedä miksi.. Oma km niin kipeänä vielä muistoissa, niin kai sitä ajatteli kaikkien näiden tunneskaalojen ja hormonien keskellä, että liityn pinoon vasta sitten, kun alkuraskauden km:jen osuus on tarpeeksi "suuri", tai raskaudet täällä yleensäkin ovat tarpeeksi pitkällä. Äh..En mä osaa selittää. :D Jokainen suree tavallaan..

Ootte jutellut niin laajasti kaikesta täällä, etten jaksa millään kaikkeen vastata, mutta tässä etusivulle rivi:

17.8 KorpiKuusenKasvattaja.................................. 24v....................................2.......................?

Monesti on kyllä tehnyt mieli tulla vastaamaan jollekkin jotain, mutta olen siltä välttynyt kuitenkin. :D Niin, ja tosiaan noista vauvan liikkumis -keskustelut olen ohittanut hammasta purren! :eek: Tänään kun olin neuvolassa, niin terkka sanoi, ettei liikkeitä tunne kuin vasta rv18-20!! Kuuntelin, enkä vastaan väittänyt, vaikka tiesin sen tätin kyllä olevan väärässä.. :stick:

Esikosta tunsin liikkeet rv 16+ jotain, ja sillon tajusin, että olinhan mä tuntenut niitä jo viikon ajan. Nytkin tunnen liikkeitä (hyvin vähän), kun dopplerilla kuuntelen, ja sieltä kuuluu ne "rätinät". Terkka sanoi, kun ääniä tänään kuunneltiin, että siellä potkitaan. Ja kotona oon tuntenut ne liikkeet jotka olen dopplerilla kuullutkin. :) Kyllä mun mielestä voi liikkeitä tuntea varhainkin, mutta ei varmaan ihan alle rv12 kuitenkaan. Luulis nyt jotain pientä tuntevan, jos yli kymmensenttinen patukka sisällä liikuskelee.

Mulla on kohtu tosi edessä nyt, viime raskaudessa kasvoi "selkärankaa" pitkin, joten nyt mulla maha jo pullottaa mukavasti :)

Te ootte jutellut noista rattaista. Kuulostaa tosi moni ostavan rattaat. :) Meillä on vielä esikon vanhat, niin aateltiin niitä käyttää.

Ja sit täällä on ollut juttua dopplereiden turvallisuudesta.. Jotenkin mä en sitä "kuulovaurio"-juttua ihan uskois. Tuntuu jotenkin hassulta, että tietokoneiden, monistuskoneiden, kännyköiden jne jne säteillystä ei olla ollenkaan huolissaan, mutta doppler, jota käytetään raskauden tarkkailuissa joidenkin odottajien kohdalla tosi useinkin, niin ne aiheuttas jotain.. Hmm.

Joku puhui avoimesta neuvolasta? niin sehän on ihan mahtava juttu! Oispa täälläkin! :)

Voi itku, kun ei enää muista mistä kaikesta täällä on puhuttu! :D Oon lukenut jokaisen viestin tosiaan näistäkin ketjuista, mutta mitään en muista enää. :D

Niin ja sellasta viel toivosin, että voitasko laittaa aina viestin loppuun raskausviikot näkösälle?
Monesti palaan etusivulle etsimään jonkun nimimerkin raskausviikkoja :D

KKK+ Mannerheim 13+5 (muistaakseni)
 
Viimeksi muokattu:
Hemari: Kyllä se jättivauva oli ihan Suomessa, mutta vuonna puukko ja kirves (tai ihan 60-luvulla :) ). Ei ollut ihan tarkkaa tuo laskettuaika, epäilivät kk:n heittoa :O.

Raitapaitanen: Millasia arvoja sulla tuli mittaillessa sokereita? Oliko pahoja ylityksiä?

Kirsikka 15+2
 
Pikainen huomenta!

Massussa kaikki hyvin ja tänään mua särkeekin enemmän jokaiseen muuhun paikkaan joihin mustelmia sun muita keräsin. Eilen ultrattiin ja siellä pieni potki ja istukka oli kunnolla kiinni. Ainoa asia mikä tuli esille on, että istukka peittää puolet kohdunsuusta ja nyt sitten mun pitää vaan lepäillä jonkin aikaa enkä saa nostella mitään. Tämä lähinnä siksi, että sain jo aimo täräyksen ja se saattaa, huom: saattaa, edesauttaa huonojen asioiden sumaa jos en ole aloillani. Istukka siis todennäköisesti kyllä vielä siirtyy tuosta.

Ensi maanantaina mulla on ylimääräinen neuvolakäynti. Lähinnä vain sydänäänten kuuntelua ja verenpaineen mittaamista. Mä siis pyysin ettei mitään muuta ylimääräistä silloin kiitos ja se merkattiin ylös.

Keskenmenoista: Mua vähän masentaa katsoa neuvolakortin tilastoa johon on merkitty kaikki mun keskenmenot jotka ollaan havaittu. Mä en ole sinne raportoinut niistä ihan alussa menneistä tai ns. hipaisuista jotka saivat plussan testiin. Sen mukaan mulla olisi nyt kahdeksas raskaus.... masentavaa todellakin, kun nyt eilenkin asia otettiin esille... tosin nämä keskenmenot aiheuttavat myös sen, että saan tarkkailua osakseni herkemmin.

Jaahans, mä taidan mennä nauttimaan aamupuuron! :)
 
Onneksi Miuski kaikki on kunnossa! Koitahan malttaa nyt sit lepäillä... Toivottavasti istukka siirtyy kohdunsuulta, eikö se usein vielä liiku ylemmäs loppuraskautta kohden... Kurja jos istukan takia joutuu sektioon, mutta pakkohan sekin on hyväksyä jos omalle kohdalle sattuu. Voimia kuitenkin! Olet ajatuksissa! :kiss:
 
Miuski Onneksi kaikki hyvin. Mulla kans todettiin ultrassa, ku menin vuodon takia muutama viikko sitten, että istukka kohdunsuun päälle osittain, mutta luultavasti nousee takaseinämään. Mulla on aina ollut istukka etuseinämässä, niin vaikuttaako se raskauteen jotenki eri tavalla jos on takaseinämässä, tietääkö joku????
Tuplarattaat Meille kans ihan pakollinen hankinta, ku ikäeroa tulee toisella ja kolmannelle noin tasan vuosi. En oo yhtään perehtyny noihin kyl.. Mistähän sais suht edullisesti??? Ollaaan molemmat opiskelijoita miehen kans niin eipä mihinkään kalliisin ole varaa.
Liikkeistä Täälläki kuplintaa tuntunu ajoittain masussa ja masu kyl jo ihan selvä vauvamasu, pitää laittaa kuvaa ku joutaa. Mulla tosiaan kunon ekat potkut tuntu esikoiselta rv 20+ ja toiselta rv16+ .
ON Meillä tuo poika (6kk) valvottaa kaikki yöt niin oon ollu ihan poikki. Lisäksi edelleen vaivaa alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi.
Ihania masuja muuten monilla ja ultakuvia! Voi että ku odotan hirveesti rakenneultraa (vaikka siihen on vielä kauan kauan) ja masuasukin kunnollisia ekoja potkuja.

jonetta ja pikku-rusina 14+3
 
Miuski :hug: Onneksi kaikki on kunnossa! Ja onhan tuossa puolensakin, että vaikka sua ja vauvaa tarkkaitlas enemmän aijempien km:n takia, niin sehän on vaan ihanaa ku pääset kuulemaan/näkemään vauvaa useammin! <3

Tervetuloa korpikuusenkasvattaja! :D (ihana nimimerkki muuten sulla).

(.) huoh.. väsyttää väsyttää väsyttää... mä vaan päässäni muotoilen koko ajan miten sanon pomolle raskaudesta.. tai miten muotoilisin sen lauseen ja samalla pyytäisin että saisin piipahtqaa seur. päivänä neuvolassa kun on aika ... tuntuu että stressaannun vaan enemmän ku töissä pitää kertoo :( n yhtään haluis ja työkaverit ei oo ns. kavereita mulle oon nimittäin aika uus työläinen ko. paikassa.. ketuttaa.

Hyppy ja rakas 14+4
 
jeeni
ultrakuulumisia siellä se meidän pikkuinen piti bileitä, kova meno oli päällä ja huito niin ettei np-mittaa vielä saatu, kun oli lisäksi reilun viikon oletettua pienempi. kuulemma tosi tarkkaa puuhaa mitata noin pieneltä turvotusta. no pääsee sitten ensi viikolla kurkkaamaan uudestaan :) samaa sanoi minullekin, että istukka osittain kohdunsuun edessä, mutta todennäköisesti nousee siitä ajan kuluessa. ei ollu siitä mitenkään huolissaan, katsotaan sitten seuraavissa ultrissa että onko liikkunu.

jeeni ja tyyppi ultran mukaan 11+0 ja la muuttunut 6.9
 
hyppy ikävä et sua stressaa toi kertominen pomolle...Sanot vaan,että tilanne on nyt tämä,että jäät äitiyslomalle sillon ja sillon. Ei hänellä ole siihen mitään sanomista. Tovottavasti onnittelee :) Ole ylpä vauvastasi ja näytä se sille pomollekkin!! :)

Millonkahan tää pahaolo loppuu...nyt taas muutamana päivänä iskenu oksetus, heti jos verensokeri laskee neljän pintaan..ei kivaa :/


mammy& mato 13+6
 
Viimeksi muokattu:
Mammy Oon ylpeä tottakai :heart: voisin kailottaa raskaudesta vaikka maailman ääriin, mutta jotenki tuo työpaikka stressaa.. kun en oo ollu siellä hyvin pitkään ja ehkä osakseen sekin stressaa etten sanonut raskaudesta silloin ku allekirjoitin työsopparin.. nyt mulla on jotenki semmonen olo että oon huijannu niitä :( tai jotenki, tosi vaikee selittää.. ja lisäks kun oon töissä semmosessa paikassa missä jatkuvasti nään mua hoitavia ihmisiä eli esim. sitä lääkäriä joka on ultrannu ym.. niin en tiiä se tekee tilanteesta ahdistavan. Lisäks kun tää ei oo ainut työpaikka mihin pitäs kertoo, vielä ois toinen jonne on lupautunu syksyksi töihin.. tämmöstä on tää keikkatyöläisen arki :( mut ehkä mää selviin.. Kiitos :)
 
hyppy näytä niille,et olet ylpee :) ...toisaalta sul ei ole mikää pakko kertoo raskaudesta vielä..olikohan se 2 vai 3kk ennen laskettua-aikaa pitää työnantajalle ilmoittaa. et sie ole ketään huijannu :) Ja jos vaikka olisit sopparia kirjoittaessa sanonukki niin ei se olis saanu vaikuttaa sun työllistymiseen :) selviit vallan hyvin ja ihmisä ne pomotkin on ja mikä sen parempi syy jääd pois kun lapsen saanti? ei mikään ;) ja varmasti saavat sun tilalle ihmisen,..
 
Mammy Niihä se ois et 2kk ennen viimestään vois sanoa. Mutta sitten mulla ois nuo neuvolassä käynnit ja osa sattuu työpäivälle niin en tiiä miten sit niissä pitäs toimia. :D mutta eiköhän tää tästä! on elämässä suurempiaki murheita, sanovat sitten mitä lystäävät.. :) Kiiiitos sulle! :heart: tuli heti jo parempi ja varmempi olo!
 
Heips.. Määki ilmottaudun mukaan, laskettuaika 8.8, ikää mulla 26v, 5 lapsi ja ehkä meen oys synnyttään... toinen synnytyssairaala vaihtoehto oas.. 4 tyttöä et jospa nyt ois poika:)))
 
Viimeksi muokattu:
Majj - Minulla on istukka takaseinässä, kuten oli myös ekassa raskaudessa.

Tuplavaunuista - Kiitos kaikille vinkkien antajille =) Täytynee surffata ja vertailla. Esikoisella on Oran Taiga -vaunut, joihin olen ollut todella tyytyväinen. Näinä runsaslumisina talvina erityisesti niiden suuriin renkaisiin ja kylmyyden takia hyvään vuoraukseen. Meille ei ole sunnuntaikappaletta osunut, sillä vaunut ovat kestäneet hyvin käytössä. Ostimme ne Noormarkun tehtaanmyymälässä, jossa meille kerrottiin niiden alkuperästä, että runko valmistetaan Kiinassa ja verhoilu Noormarkun tehtaassa.

Huomaa, että tunteet ovat pinnassa ja itkuherkkyys melkoinen. Esim. Anna-lehdessä ollut eräs haastettelu, jossa perhe oli menettänyt keskosena syntyneistä kaksosista toisen, sai itkun aikaan. Kuten myös tänään paikallislehdessä ollut haastettelu perheestä, jossa heidän 1,5-vuotias poikansa oli sairastunut aivosyöpään.

Mutta ulkona on ihanan aurinkoinen sää ja pakkanenkin on viimein hieman laskenut. Täytyy lähteä nauttimaan!

Krisse -72 rv 14+1
 
Mulla oli myös esikosta odottaessa istukka aivan kohdunsuun päällä, mutta rv 28 oli jo noussut hyvälle paikalle. Eikä mua käsketty sen takia mitenkään ottaa rauhassa tms! :)

Majj & 14+1

ps. Mun mielestä ois kans kiva ku aina merkataan viikot nii tietää paremmin! :)
 
Hyvä tuo sun Akuuttilinkki Raitis! Sain hyvät naurut. Ja nyt tiedän, että 99.9999% todennäköisyydellä on tulossa joko tyttö, tai sitten poika (oletan hermafroditin todennäköisyyden olevan hyvin pienen).

Ja tervetuloa Korpikuusenkasvattaja sekä Taapero!

Ihanaa, että Miuski ja Miuskin vaavi voi hyvin!

Hyppy, älä koe huonoa omaatuntoa töissä kertomisesta. Mä jäin yllättäen työttömäksi kun olin 2 kk raskaana kuopuksen kanssa. Ja mun oli pakko saada töitä ennen äitiysloman alkua, eli en todellakaan kertonut työhaastatteluissa olevani raskaana. Sainkin sitten uuden työpaikan kun olin n. 4 kk raskaana, toukokuun alusta vuodenvaihteeseen oli työsopimus. Ja laskettu aika syyskuun lopussa. Työnantaja otti sen sitten ihan ok, no, mitäs sillä oli siihen sanomista. Täällä ainakin on ihan lainkin mukaan okei valehdella raskaudesta, koska syrjiä ei saa. Itse asiassa sain sen raskauden aikana sitten toisenkin (nykyisen) työpaikkani - sen sijaan, että olisin voinut aloittaa täällä joskus syksyllä, niinkuin työhaastattelussa lupailin, alku menikin seuraavan vuoden toukokuun alkuun. Eli jos mulla ei ole ollut huonoa omaatuntoa näistä pikkuisista kertomatta jättämisistä, niin miksi sulla =)

Terveisin Siobhan ja Plutte taitaa olla jotain 16+ rv:llä
 
Hyppy - komppaan Siobhania! Itse teen toita HR-alalla ja sulla ei ole mitaan velvollisuutta kertoa heille viela mitaan, jos et halua. Meilla on hiljattain samalainen tapaus kun sulla. Nainen palkattiin seitsemaksi kuukaudeksi yhteen projektiin, ja kahden kuukauden kuluttua ilmoitti olevan raskaana ja jattavansa tyopaikan projektin kesken. Pomo yritti siina vaittaa, etta han halusi antaa naiselle potkut koska oli 'valehdellut' tyohaastattelussa, mutta eihan se todellakaan niin mene, ja mina kylla ilmoitin siita aika napakasti pomolle, sen verran ketutti tuollainen ajattelu!

Hauskaa lukea vaunumietteita. Raitis kirjoitti, ettei PT tyyliset vaunut miellyta yhtaan. Itse pidan niista, tai noh pidan ja pidan.. ma taidan olla vahan outolintu, mutta esikoista odotellessa mulla oli dilemmaa siina, etta mielestani kaikki lastenrattaat/vaunut ovat rumia... nyt mua kiinnostaa lahinna se, miten pienet, kevyeet ja katevat ovat. Joku myos kommentoi, etteivat PT vaunut ehka ole stabliileja esim. bussissa. Meilla on ollut PT vaunut kaytossa 2.5v (en siis omista toisia rattaita) ja mun mielesta ne menee tosi hyvin busseissa, junissa ja metroissa taalla Lontoossa, ja ovat taalla todella suosittuja. Hammerhead malli naytti kylla kiinnostavalta, ei sen puoleen mitaan.

Omaa napaa sen verran, etta taalla on tyointo vahan lopahtanut. Nyt odotan paasiaista ja vappua, jollon matkaamme 2,5 viikoksi Suomeen mun vanhempien luo. Ihanaa taas nahda heita ja Suomen kavereita! Ja sen jalkeen onkin vaan kolme kuukautta niin jaan aippalomalle.. :p

 
Jonetta eilen tos törmäsin viestiketjuun jossa suositeltiin et tilais noita rattaita Englannista, tulis kuulemma halvemmaksi. En ehtiny vielä itse perehtyä asiaan sen tarkemmin, mutta aion kyllä katsella että saisko sieltä halvalla...Kuulemma ei toimituskulutkaan ole mitään kovin suuria.

Miuski hyvä että kaikki hyvin!

jeeni onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

hyppy eihän raskaudesta ole tietenkään mikään pakko kertoa sopparia tehdessä eikä vielä pitkään aikaan, eli et todellakaan ole huijannu ketään! Voit ihan levollisin mielin kertoa sitten kun siltä tuntuu ja näytä naamallasi että oot ainoastaan iloinen etkä pelkää muiden reaktioita. Hyvin se menee :)

Bump niin tosiaan sä asutkin siellä Lontoossa :) Onko siellä vaunut paljon halvempia kuin täällä? Mä myös innostuin tosta Hammerhead-mallista. Sitä ei vielä Suomesta kai saa mutta on tulossa. Mä kun haluisin et olis 4 pyörää eikä 3... Kun noissa muissa P&T vaunuissa on vaan 3. Mikäs malli sulla taas olikaan?

(.) Luulen että mulle tuli eilen yks supistus :O Olin ihan ihmeissäni! Se tosiaan tuntu siltä... Mut että näin aikasin? Esikoisesta mulla ei ollu ainuttakaan harkkasupistusta, vaan kun eka supistus koko raskauden aikana tuli, niin se oli heti menoa. Nytkö muka jo nyt voi supistaa? Outoa...

Ai niin, tervetuloa uudet :)

hemari 16+4
 
Miuski ja miuskin vauva hyvä että kaikki oli kunnossa. Hurja viikonloppu teillä :O

uusille tervetuloa mukaan !:wave:

Tuplavaunut meiän lapsille ikäeroa tulee 1v 3kk, joten tarvitaan sellaiset. Olen kuolannut Icandy-merkkisten perään, ja ihana isoveljeni on luvannut sellaiset meille tuoda Englannista jos niihin päädytään sitten lopulta :)

Hyppy kerrot sitten kun siltä tuntuu, muistaakseni se on 2kk ennen laskettua aikaa tarvitsee työnantajalle kertoa. Älä koe syyllisyyden tunnetta, et sinä ole huijannut ketään. :hug:

Raitapaitaisen linkki oli hauska :D

Hemari kyllähän noita supistuksia voi jo tulla, harkkasupistuksia vaan :) Jos me muuttuvat kipeiksi, niin sitten on syytä kääntyä neuvolan, yms puoleen. Mulla alko esikoisesta supistelee rv 15 paikkeilla, yleensä töissä huomas kun vatsa hetkittäin kovettu. Nyt ei oo vielä suppareita tullu.

Omaa napaa tänne ei ihmeempiä, sisällä norkoomista pääosin, kun ei nuilla pakkasilla voi kauan pitkäks aikaa ulos mennä esikoisen kanssa. Uus mieliteko tullut, itse tehty maitokiisseli ja siihen päälle itsetehtyä kinuskikastiketta :D
Tänään poksu rv 15! Enää 5 viikkoa puoleen väliin, hui kun nyt tuntuu että viikot menee hurauksessa.. :D Ja kuukauden päästä about on jo rakenneultra ja pääsee näkemään taas pikkuisen :heart:

Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 15+0 *POKS POKS* :heart:
 
Pikaisesti merkkaamaan, tekstejä lukiessa taisi vierähtää parisen tuntia, ja migreeniä ptiessa kotona saikulla pitäisi ehkä vähän huilatakin... Kommentoinpa vaikka huomenna paremmin!

Hyvää myöhäistä ystävänpäivää kaikille :heart:

Vimmu ja Hippu 15+4
 

Yhteistyössä