**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Voi Miuski....toivottavasti sinulla ja vauvalla kaikki ok :heart: ...ei oo totta että noin vielä kävi kun mielentilakin on sinulla nyt mikä on :(

Rokotuksesta meidän koko perhe sai silloin viime vuonna sen sika piikin...mitään tehosteita ei olla otettu eikä oo ees tarjottu.

itkuherkkyyttä löytyy myös täältä suunnalta...uskomatonta mutta totta että esim. lastenohjelmat saa pillahtamaan oikein kunnon itkuun...samoin ei oo pahemmin väliä onko asia positiivinen vai negatiivinen mutta tuntuu että vähän kaikki asiat saa vuodattamaan muutaman kyyneleen :D Myös pinna on niiiin kireellä...vaikka äsken nauroin saatan samaan hengen vetoon jo haukkua puol kylää ja huutaa ja raivota naama punaisena :p

majj ihan ilmetty vauva masuhan tuo sinulla on...oikein söötti :heart:

Ruokahimoista, täältäkin niitä löytyy :) Esim appelsiinit ja greipit on ykkösiä samoin jugurtit ja rahkat. Valkosipuli maustekurkut nam....ja rasvaton kylmä maito ehdoton nam :p Pullat, karkit ynnä muut makeet ei kauheesti uppoo eikä koko liha tuotteet : / enemmänkin sit jauheliha, kala ja kana.

(.) Voin vaikka vannoa että nyt alkais täällä ihan konkreettisesti tuntua noita liikkeitä jo...varsinkin iltasella kun rauhoitun pitkälleni niin tosi alhaalla aina melki samassa kohtaa tuntuu sellaisia potkun tapaisia nykäyksiä...melko varma oon kyllä että liikeitä ovat =) Huono olo on taas hivenen nostanut päätään eli vatsaa ei parane kovin tyhjäksi päästää...vähän väliä täytyy jotain pientä napostella ja nyt kun on noin kovat pakkaset ni harmittaa ettei pääse kaloreita polttamaan lenkille :ashamed:

 
Miuskille tsemppiä tarkastusreissulle, facebookista luinkin tarkempaa selvitystä. Toivottavasti pääset säikähdyksellä. :hug:

Pilvilinna: Mä tunsin eilen illalla kaksi töytäisyä nahan läpi. Makasin silleen kyljellään, että läskit oli hyvin sivussa ( :D ) ja pidin kättä "kovaa paikkaa" eli ihan kohtua vasten ja yhtäkkiä ne tuntui. En siis ollut kokeilemalla kokeilemassa vaan nukahtamassa kyljellään.
 
ihana oli aamulla,kun sydänäänet kuului heti kun laiotin dopplerin mahalle,ei tarvinnu etsiä ollenkaan :) Noin 3cm navan alapuolelta kuului ja samalla kamala myllääminen,vissiin oli aamujumppa menossa :heart: voi kun tulis äkkiä se ultra,vielä reilu 2 viikkoa...haluisin jo kuuluttaa koko maailmalle että meille tulee vauva :heart:

toivottavasti miuski on kunnossa?
 
Huomenta!

Miuski Ihan kamalaa :( voin vaan kuvitella millanen fiilis sulla oli eilen.. kauheeta. Ja vielä että kaappikin tuli päälle :( toivottaavsti kaikki on kunnossa :heart: Voimia!!

Rokotuksista.. Mulla on sikapiikki jo ennestään, sillon ku niitä tarjoiltiin.. työn puolesta jouduin ottamaan. Mutta, nyt en ota mitään piikkejä..

Itkuherkkyyttä löytyy! ihan yllättäen saatan pillahtaa itkuun kesken naurun :D kauheeta.. :D

Ruokahimot.. No joo, alussa oli kaikki raikas.. mandariinit, appelsiinit.. Nyt menee oikeestaan mitä vaan että vähän lieventyny noi.. mut muutamia ruokia on mitä ei ei ei... No, lohta on tehny kauheesti mieli ja vissyä! ja kaikki hiilihapollinen menee :D Ennen olin kamala suklaasyöpöö, nyt ei juurikaa se maistu...

Ihanaa ku moni alkaa jo pikkupotkuja tuntemaan <3 mieki haluan! oon yrittäny kuulostella mutta ei.. No, onhan tässä vielä aikaa...

Nyt siivoilemaan! ihana sää kaikinpuolin, jos ei olis pakkasta!

Niin ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ <3

Hyppy ja rakas 14+3
 
keskiviikkoa odotellessa..jotekin pelottaa ultraan mennä..pahoinvointi loppu n.11 viikolla ku seinään niin sen takia vähän pelottaa onko kaikki hyvin! toivottavasti on! :heart:

miuski sinulla kyllä on vastoinkäymisiä ollut! toivottavasti ei sattunut mitään pahaa!

influenssa piikin otin kun en älynnyt että siitä jotain voi seurata vauvaa ajatellen..: / otin viimevuonnakin sen sikapiikin.. tylsää ku tuli vähän apea mieli nyt kun en olisi ottanut jos olisin tiennyt että jotain voisi tulla..täytyy taas sitten vain toivoa että ei tule mitään harmia!!

potkuja odotellessa, ihana kun osa jo tuntee ne ihanat kuplimiset :) :heart: tahdon minäkin!!

ihania vauvamasuja kaikilla jotka tänne on laittanut meidän iloksi :)

ulos tekis mieli mutta ei houkuta tuo 30 asteen pakkanen.. hrrr...

iloista ystävän päivää kaikille!!!

SaBiNe ja vaavi 12+ POKS POKS...12+2 (ultran mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Miuski: Hurjalta kuulostaa sinun sunnuntain :hug: Toivottavasti siellä kaikki ok!!! Silloinkun tuntuu että kaikki asiat kaatuu päälle, sitä tulee syyteltyä ja syyllistettyä itsenäsä ihan kaikesta! Uskon että suotta kuitenkaan itseäsi esim. lastenkasvatuksen epäonnistumisesta yms. syytät! Voimia!!!!

SaBiNe: Eiköhän kaikki ole ok! Mullakin oireet hävisi yhtäkkiä kuin seinään, mutta ainakin vielä viime viikollakin masussa kellisteli hyvä vointinen pikku ihminen!

Ihana masu jo majj:lla!!!! =)

Rokotuksia en itse ole ottanut mutta ne jotka sen ovat ottaneet, en usko että syytä huoleen on! Ei niitä raskaana oleville tarjottaisi jos niiissä olisi selvä syy-yhteys keskenmenoihin, vaikuttaisi sikiöön tms.! Kielletäänhän nykyään kaikki muukin vähänkään riskialtis meikeistä lähtien raskaana olevilta!!! Toki itse olen tullut hieman skeptiseksi rokoteille ja uskon että joskus ne voi aiheuttaa ei toivottuja seurauksia, mutta olen varma että ne ovat tosi harvinaisia!!!!!

Liikkeistä Tossa yksi päivä kun mietin että voikohan niitä liikkeitä jo tuntea näin varhain(itse 12-13vkolta). Kyselin torstaina siellä neuvolassa niin se menasi että voi hyvinkin toista kertaa raskaaana oleva tuntea! Eli kaiketi uskon jo hiljalleen että nuo hennot kuplahtelut/molskahtelut on pienen ihmisen liikehdintää!!!!

ON: Itse olen ollut päivän saikulla. Viikonloppu meni mahataudin kourissa! :$ Aivan järkyttävä tauti, koko lauantai meni sängyn pohjalla ja eilisenkin oli vielä tosi heikko olo ja pahaolo tuli ainakun söi. Päätin sitten tän päivän kerätä voimia ennen töihin paluuta, kun työ kuitenkin on hyvin fyysistä! Mutta kertokaapa voiko mulla olla ollut ihan perus mahatauti, kun meillä muut eivät siihen ole sairatunut? Olen töissä päivittäin useiden eri ihmisten kanssa ja vatsatautia on ollut tosi paljon liikkeellä... Sain kuitenkin päähäni että jos sairastinkin jonkun ruokamyrkytyksen tms. niin voiko se olla sikiölle haitallinen? Tietääkö kukaan???? Miten esim. listeria oireilee? Mieltä on kovasti huojentanut että pienet kuplat alavatsalla on tuntunut taas mahan rauhoituttua muuten, että eiköhän se pikku kaveri siellä mukana ole pysynyt, mutta hieman huolettaa että voikohan olla jotenkin haitallista vauvalle?

Nyt yrittään taas jotain syödä/juoda että saisi itsensä työkuntoon! =)

Ihanaa ystävänpäivää, ihanalle tukiverkostolle!!!!! :heart:

Viola ja papu 15+4
 
Täällä menee hurjasti keskustelut eteenpäin :) Ehdin nyt muutaman sana kirjoittaa, kun tyttö päiväunilla. Monet ovat kirjoittaneet hienoja synnytyskertomuksia aikaisemmista synnytyksistä. Täytyy yrittää pian itsekin kirjoittaa omani, se kun ennenaikaisuuden takia poikkeaa hieman tavanomaisesta.

Influenssarokotuksesta - Minä olen myös ottanut kausi-influenssarokotteen huolimatta viime vuoden sikainfluenssarokotteeseen liittyneistä todella ikävistä sivuvaikutuksista. Raskaus vaan laskee niin paljon naisen vastustuskykyä, että sairastuminen voi olla fataalia. Toivottavasti siitä ei ole masuasukille haittaa.

Masuasukin liikkeistä - Mielestäni tunsin eilen nukkumaan käydessäni ihan selvästi pieniä potkuja oikealla puolella. Ensiksi luulin niitä ilmakupliksi, mutta koska ne niin selvästi toistuivat, uskon niiden olevan pikkuisen liikettä. On se taas vaan jännää, kantaa uutta elämää :) Viime raskaudessa tunsin liikkeet muistaakseni vasta lähempänä rv 20:tä.

Ruokahimoista - Nyt on onneksi ruokahalu palannut alun pahoinvoinnin jälkeen ihan normaaliksi tai joskus tuntuu, että vähän liiankin hyväksi. Eniten tekee mieli raikkaita smoothieita. Ostin viime raskauden aikana Nordicin tehosekoittimen ja tungen sinne jogurtin lisäksi kaikenlaista; banaania, mustikkaa, mansikkaa, vadelmaa, appelsiinia ja jopa porkkanaa ja kurkkua. Nam nam.

Sisarusrattaista - Onko muilla pohdinnassa sisarusrattaiden hankinta? Meidän esikoinen on kakkosen syntyessä hieman alle kaksi vuotta ja luulen, että sisarusrattaat voisi olla tarpeen. Meiltä on pari kilometriä keskustaan matkaa ja luulen, ettei hän koko matkaa jaksa kävellä. Toki seisontalauta voisi olla vaihtoehto. Mutta haluaisin ehdottomasti päästä hyvin liikkumaan, jottei tule mökkihöperöksi ja saisi itsekin hyvin liikuntaa. Osaako joku suositella hyvää merkkiä?

t. Krisse -72 rv 14+0
 
Miuskille iso halaus! :hug: Toivottavasti olet kunnossa.

Heräsin vessaan viime yönä enkä heti saanut unta. Mahassa tuntui pieniä potkuja ja kun pistin käden siihen niin tunsin ne.:heart: Esikoistakin odottaessa tunsin just ekat liikkeet yöllä mutta silloin oli jo 18+ viikot joten olivat vähän voimakkaampia. Sitä ennen en edes osannut liikkeitä kuulostellakaan.

Päksäkkä 16+3:heart:
 
Toivottavasti Miuskilla on kaikki kunossa. :hug:

Zalea, me asutaan noin 3km Lohjan keskustasta. Missäs te asutte (en muista kerrotiko jo)?

Tuplarattaista: Mä voisin suositella City Eliten tuplia. Meillä oli esikoisella ja pikkukakkosella, kun heillä on pikkasen päälle 2 vuotta ikäeroa. Oltiin tyytyväisiä. Niissä on erikseen säädettävät tosi suojaavat kuomut. Selkänoja on erikseen säädettävä ja menee makuuasentoon. Rattaat on kapeat, mutta tilavat. Vauvalle sopivat kantokassin kanssa. Niissä on isot pyörät, joten niitä on tosi ketterä ja helppo työntää isommankin lastin kanssa vaikka lumisohjossa. Ainoa miinuspuoli oli, että niitä ei saa kasvot työntäjään päin. Mua se ei haitannut, kun kuomussa on kuitenkin isot kurkistusikkunat, joista voi matkalaisia vahdata. Me myytiin ne nyt kesällä pois, mutta eipä niillä olis enää hirveesti käyttöä ollut, kun keskimmäisen ja kuopuksen ikäero tulee olemaan sen kolme vuotta.

Mieliteoista: Mulla menee piimää tosi paljon. Myös rasvaton maito ja luonnonjogurtti maistuu. Marjoja tekee mieli ja salaattia balsamikkokastikkeella. Näiden terveellisten juttujen lisäksi myös roskaruoka maistuis. Juustohamppari olis ihanaa. Nam! Mua kyllä ahistaa tää painon nousu, kun sitä on nyt jo paljon enempi, kun aikasemmissa raskauksissa tähän aikaan. Vähän masentavaa, mutta en oikein pysty tän enempää hillitsemään syömisiäni, kun nälässä on ikävä olla.Täytyis päästä kuntoilemaan, mutta mulla on edelleen se sama nuha, joka ei hirveesti houkuttele urheilemaan, kun ei istuelleenkaan kulje riittävästi happea nenän kautta.

ON: Mä en tunne vielä liikkeitä. Tosi tylsää. Onneksi keskiviikkona on neuvolalääkäri. Eiköhän silloin kuunnella sydänääniä.

Pujaja rv 13+2
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!! :heart:

Jospa sitä taas aktivoituisi, tää väsymys vaan tuntuu syövän kaikki voimat |O

Miuski, toivottavasti siellä on sulla ja masukilla kaikki kunnossa ja saat selvitettyä välejä miehesi kanssa :hug:

Viola-85, uskoisin, että kyse on ihan normaalista mahataudista, siltä ainakin kuulostaa :) Ja nythän on paljon mahatautia liikkeellä joka puolella.. Itsekin tässä muutama viikko sitten sairastin mahataudin ainoana meidän perheestä.. Etenkin aikuisille on hyvin tyypillistä, että pahimmat oireet kestävät juuri sen vuorokauden-pari.. Hyvä, että olit kuitenkin vielä tämän päivän pois töistä, vaikka mäkin vaan päivän olin pahimmassa kunnossa eikä mikään pysynyt sisällä niin toipumiseen "täysi-voimaiseksi" meni useampi päivä..

SaBiNe, täälläkin on keskiviikkona ultra ja vähän on jo alkanut jännittää :) Toivotaan, että molemmilla on kaikki kunnossa :)

Influenssapiikin otin tänän vuonna ja viime vuonna myös kuuluisan sikapiikin :D Kun on itse terveydenhoitaja niin ei oikein osaa kieltäytyä rokotuksista.. Enkä mä halua etenkään raskaana sairastaa minkään sortin influenssaa.. Meillä on jo useampana vuonna rokotettu koko perhe enkä kadu päätöstä.. Ja narkolepsia tapaukset oli tosi ikävä juttu enkä niistä halua jauhaa enempää mutta mistä sitä tietäisi kuinka monta lasta olisi possunuhaan kuollut ilman rokotuksia.. Ei mistään....

Liikkeistä, en muista kirjoitinko jo tänne, mutta ihan kuin täälläkin jo liikkeitä tuntuisi.. Ihan pieniä ja hentoja toki, mutta juurti tuota monen kuvailemaa kuplimista välillä tässä tietokoneella istuessa ja sitten öisin :heart: Toivon siis kovasti että ke ultrassa on kaikki kunnossa enkä ole vain kuvitellut tätä kaikkea..

Sisarusrattaat
tulee tännekin varmaan hommattua, esikoinen reilu 2v vauvan synnyttyä mutta epäilen, että pelkästään kävelemällä/seisomalaudalla pärjäisi, sen verran tulee liikuttua.. Mut se, millaset hommataan on vielä SUURI kysymysmerkki :D

Huikkis, joka poksutti 12 joskus tässä männeinä päivinä :)
 
krisse meillä tulee ikäeroa vähän alle 1v10kk, ja kyllä sisarusrattaat aion hankkia. Liikun kuitenkin tosi paljon julkisilla ja muutenkin kävelyä tulee paljon kun ei omisteta autoa. Pitäis olla sellaiset rattaat, jotka mahtuu bussiin ja paikallisjunaan, eli siis peräkkäin olevat. Kahdet peräkkäinistuttavat rattaat kulkee puheissa, nimittäin phil&teds -rattaat ja britaxin b-dual -rattaat. Mut en kyllä yhtään nyt sitten osaa päättää et kummat olis paremmat.

Toivottavasti miuski on kunnossa :hug:

Viola itse sairastin ekassa raskaudessa pahan mahataudin alkuraskaudessa. Sain sen Egyptistä, eli ei ollu mikään ihan perus tauti. Ja oli tosi ilkeä, kuivuin ihan täysin ja koko ajan sai olla ämpäri lähellä. Onneks se kesti vaan kolmisen päivää... Mutta siis ihan terve tyttö synty silti :)

Ah, Darkred noista samoista rattaista puhuikin :) Ai noi on tulossa Suomeen noi hammerheadit! Kun haluaisin just sellaset missä olis edessäkin kaksi pyörää. Onneks tässä on aikaa vielä noita rattaita katella kun tuntuu että se on jotenkin tosi iso päätös mitkä sit ottaa.. Vaikka eihän se nyt niin tärkeää ole :) Ostetiin esikoiselle kirpparilta Emmaljungan vanhat vaunut ja niissä on vaikka mitä vikoja ilmenny mut toiminu on silti tän 1,5v.

).( Mua on alkanu nyt häiritsemään se kun en oikein noita liikkeitä vieläkään tunne varmasti, vaikka sillon jo viikolla 13 tunsin ihan selkeästi. Nyt on taas epävarma olo, hm. Kun luulis että ne vaan voimistuisi koko ajan. No, kaipa siellä on kaikki ihan hyvin.

hemari 16+3
 
meille hankitaan sisarusrattaat ihan just siks ko ei meidän nyt 2 vuotias jaksa kävellä lenkkejä mitä koirien kans teen aamupäivisin. Varmaan tulee hankittua briot ja emmaljungat ja sellaiset missä saa työntösuuntaa käännettyä,aisaa säädettyä ja joissa on ilmakumirenkaat :)
 
Tuplista vielä: Unohtu kertoa se rattaiden merkki, eli olivat Baby Joggerin City Elitet. Ne on sellaset vierekkäin istuttavat. Varmaan noi peräkkäin istuttavat on kans käteviä, kun niistä saa sit yksittäisrattaat myöhemmin. =)
 
tuplista meillä on ora jovi land tuplarattaat kun kakkosen ja kolmosen välillä oli 1v7kk. Luultavasti tuo 2 vuotias istuu sykyllä myös ihan mielellään vielä niissä kyydissä ja vauva toisella puolella. Mutta siis en tosiaankaan suosittele noita oran vaunuja. Heti uutena oli jo yksi osa rikki, samoin kaikki nepparit ovat irronneet ja pikkuvikoja ollut vaikka millä mitalla...

Mulla alkaa maha olla jo aikas suuren tuntuinen, ihan istuessakin jo huomaa, että pallukka on edessä. Kohtu on navan kohdalla menossa.
 
Hemari: Mulla ollut vähän samaa, että pari viikkoa sitten tunsin kuplahteluja ja sitten ei moneen päivään oikein mitään, kunnes toissa iltana tuntui ihan kunnolla. :)

Oon tainnut jo moneen kertaan kirjoittaakin, että meille tulee tuplavaunuiksi näillä näkymin Teutonian Team Cosmot. Niissä on kääntyvät ilmakennorenkaat ja hyvin tilaa lapsilla. Mua ei tuo P&T ja B-dual-tyyliset vaunut innosta yhtään.

Vein tänään verensokeriseurantaa neuvolaan. Kuulin, että verensokerimittarit on nykyään henkilökohtaisia eli se ihan uutena jokunen viikko sitten saatu mittari jää mulle kokonaan. Tosin, liuskathan niissä se maksava osuus onkin. Siis jos myöhemmin haluaa itse ostaa, kun raskaus on ohi.

Verensokerien takia pari seurantapäivää viikossa seuraavaan käyntiin asti ja lähete lähti äitipolille Taysiin. Eipä tullut yllärinä, kun mulla menee noin 15-20% mittauksista yli rajojen.

Vink vink! Anttilassa on pimeät hinnat-kampanja ja Duplon iso maatila on tarjouksessa 42e!

Raitis ja Rakkaus 15+0
 
DarkRed :D Meillä varmaan ollu tuo tuplamalli joku sunnuntai kappale. Voi ne yksilöversiot olla ihan hyvät. Osa noista oran vaunuista on tehty Virossa ,oliskohan just ollut se meillä oleva malli.
Renkaat on kyllä isot ja hyvät pääsee pahemmallakin kelillä ulos.
 
Heippa taas, ollut vähän hiljaista tässä kun sairastin vatsataudin. Kävin hieman nestetankkauksessakin että sai taas voimia. Nyt onneksi helpottaa ja huomenna töihin.

Linea negra Mulla oli viiva masussa kummastakin pojasta, mut nyt ei oo mitään :confused:
Voisikohan kertoa sitä että tyttö on tulossa? Miten teillä muilla on mennyt?

Mulle voi päivittää tyttöolon :heart::heart:

teelikki ja murunen 14+5
 
Huh huh kun ootte niin aktiivisia :wave: , mutta hyvä hyvä...

Mäkin jouduin sokereita sitten mittailemaan. Tänään sain mittarin ja ohjeistusta...ja mitä ihaninta kuunneltiin jotain vipeltäjää masussa :heart:. Arvot ainakin tänään huippu hyviä, joten luottavaisin mielin jatketaan...Tää ei haluu semmosta jättivauvaa, mikä oli iltasanomis muutama päivä sit...mitä se oli 6,7 Kg :O.

Täälläkin mietinnässä, et mitkä tuplat sitä hankkisi...vielä ei mitään hajua. Tosikolle ja kolmannelle tulee ikäeroa n. reilu 1.3 vuotta, joten niitä tarvitaan !

Unettomuudesta
ei tietookaan, muutamat kusireissut pikasesti katkasee vaan unta ja yks pikkutyyppi jota vielä imetän....Onneks nukahdan supernopeeta. Olen (ehkä) liian väsy.....

No mutta kaikille ihanaista ystävänpäivää! Kiva lukea teidän mietteitä.

Kirsikka 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille masu kommenteista! Yhtäkkiä tua tuohon pömpähti! :p

Mahataudista: Meidän perhehän sairasti tossa ennen joulua kunnon mahataudin, ja esikosta odottaessakin olin mahataudissa! :x Ja silloin neuvola täti ainakin sanoi että äidin mahatauti ei vaikuta sikiöön.

Linea negra: Ei esiintynyt esikoiseen aikaan, joka oli tyttö, eikä ainakaan vielä ole ilmestynyt.

Liikkeistä: En ole vieläkään tuntenut. Joskus tuntuu jotain pientä kuplintaa ( esim. äsken) , mutta en jaksa uskoa että ois vielä liikehdintää. Ultrassa kätilö kyllä sanoi, että istukka on takaseinämässä, joten liikkeitä vois tuntea ajoissa. Te jotka jo tunnette liikkeitä, tiedättekö missä teillä istukka sijaitsee? :)

Majj & 14+0 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Majj: Mulla on istukka takaseinässä. Oli esikoisestakin, mutta silloin tunsin liikkeet vasta lähempänä rv 20.

Hurjan monella ollut tuota vatsatautia! Tosin nythän on Noro-virusaika.. Kamala tauti. Mulla oli 2005 vuonna. Ensin 8h töissä kannoin niitä yrjöjä ja ripuleita ja sitten kun tulin kotiin, niin tuli maha kipeeksi ja järkyttävän huono olo. Oli helpotus kun pääsi ekalle yrjölle ja se töistä tuttu haju valtasi kotivessan.. :D *pientä hoitajahuumoria*

Jos mahatauti on pakko ottaa, niin se sais tulla sit nyt kovilla pakkasilla kun on aikaa sairastaa ja petauspatjan saa ulos pakkaseen. Mun petaria ei nimittäin voi pestä..

Meillä tytöllä tulee oksennus aina kun kuume nousee. Tänään alkoi nokka vuotaa. Toivottavasti on vaan joku helppo pikaräkätauti eikä kuume nousis. Ollaan kyllä oltukin niin terveinä koko talvi. Onkohan tää nyt toinen flunssa lapsella talven aikana.

Linea negrasta.. Mulla ei ollut esikoisesta, eikä ole vieläkään näkyvillä. Sen sijaan meidän neitokaisella on. Huomasin sen viime kesänä eikä se ole mihinkään kadonnut. Ikää siis 2v.
pitääkin joskus kysyä joltain viisaammalta, että onko se merkki jostain hormonijutusta. Meillä tietty jännätään, että ei kai lapsemme joudu aikanaan lapsettomuushoitoihin.
 
Kiitos hiukkis ja hemari ja muutkin jotka vatsatautiani kommentoitte!!!! Ehkä mie sitten hautaan nuo ruokamyrkytys/listeria kammot ja uskon että vatsataudin voi sairastaa ilman että se muihin iskee!!!! Meillä kyllä kaikki syönyt lähes samaa ruokaa, että etenkin ruokamyrkytyksen luulisi olevan kaikilla. Ja oireet oli mun mielestä lievemmätkuin mitä ruokamyrkytyksessä voisin kuvitella. Juotavaa pysy sisällä aina jonkun aikaa, eikä kuumekkaan noussu ku 37.7 max.

Tänään on massussa ollut kyllä teho liike päivä. Jatkuvasti tuntenut sellaista kuplintaa tuossa häpykummun ja navan välillä! (Tai sitte kerrankin on ollut aikaa kuulostella omaa kehoa kun ollut vapaata töistä eikä muutakaan menoa) Mullakin on mennyt monia päiviä etten liikkeitä ole huomannut välissä ja sitte taas vähän tuntenut. Tänää kuitenkin ylivoimasesti selkein päivä!!!! =) Luulen että näin alussa voi mennä pitkiäkin aikoja ettei liikkeitä tunnu. Vauvelimme ovat vielä kuitenkin niiiiin pieniä :heart:

Majj: Mulla istukka etuseinämässä ja taaksepäin kallistunut kohtu (myös ekassa). Nyt ekat liike aavistukset sain 12-13 vkolla, ekassa vasta 19-20 viikoilla. Aluksi en suostunut uskomaan että aavistukset olisi ollut liikkeitä, mutta hiljan ne vaan tuntuu vahvituvan niin alan hiljan uskoa =) Voi sullakin hyvinkin olla liikkeitä, ne on aika hentosia vielä!!!!

Tuplista vielä. Onko kellään täällä kokemusta brion douple wawe:sta tai harkinnassa? Olen monenlaisia katsellut. Me liikutaan paljon monenlaisissa maastoissa ja meille ei käy kovat renkaat, eikä pienet. Haluaisin suht tukevat ja vakaat vaunut. Meilläkun on kuitenkin teutonian normirattaat toisina. Onko nuo briot millaiset? Ovatko minkä laatuiset? Aika edelliset mun mielestä olivat...!

Hyvää yötä!

Viola
 

Yhteistyössä