*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Voih sammeli :hug: Eroasiat on varmaan kipeitä ja varsinkin jos on kyseessä ero tulevan lapsen isästä. Voimia Sinulle! Ja muille iloista jussia, toivottavasti suurimmalla osalla juhannus sujuu positiivisissa merkeissä!
 
Viola: Mie voisin ostaa sulta sen turvakaukalon. Asutko kaukana oulusta? Mitä pyydät kaukalosta?

Kohta varmaan meidänkin pinomme alkaa tosissaan poksumaan: kuulin yhdestä tuttavaparista joilla laskettu aika oli 12.8., mutta lapsi syntyi jo 15.6. Saa nähä koska lapsi pääsee kotiin sairaalasta.

Pikaiset juhannusterveiset!

Terkuin, Mandalay + Onni tv 33+2
 
Sammelille iso :hug:

Vauvan patjasta, meillä mennään samalla patjalla kuin muillakin. Ei ole tullut edes mieleen etteikö sitä voisi käyttää... se on periaatteessa mun käsittääkseni puhdas, meillä on aina ollut sellainen frotee-kumilakana lakanan alla, ja tosiaan lakana siinä päällä, eli kaikki vahingot on pysäytetty ennenkuin ne on joutuneet patjaan. Uuden tyynyn tämä tulokas tulee kuitenkin saamaan, joskin pääsyy siihen on se, että kuopus on niin kiintynyt meidän vauvantyynyihin etten raaski niitä ottaa häneltä pois.

Täällä ei tänään satanut, eli meidän pikniksuunnitelmat toteutui. Välillä tytöt oli kyllä vähän tylsistyneitä, mutta ilmapallojen ihailu, saippuakuplat ja viimeiseksi lastenteatteri pelastivat päivän. Omalta osaltani maassa istuskelu kyllä kostautui aikas kovana selkäkipuna kotiin palattuamme. Täytin täytekakun kun tulimme kotiin, ja sen jälkeen oli tosi tuskainen olo. Nyt onneksi alkaa vähän helpottaa...

Aloitin tänään muuten uuden 10 kpl:n laatan rautatabletteja ja laskin jäljellä olevat: niitä on 40 kpl. Riittää aika tasan laskettuun aikaan :D

Siobhan ja Plutte 34+2
 
Eea
Tiiperille tsemppiä sairaalassa makoiluun! Aika monella alkaa olla jo jännät paikat, vaikka toivottavasti vielä hetki kuluisi ennen ensimmäisen elokuisen syntymää. :)

Sammelille paljon voimia ja :hug:

Vauvalle ostetaan uusi patja pinnasänkyyn. Esikoisella meni muutaman kerran pissat patjaan asti, joten en halunnut samaa patjaa vauvalle.

Tänään on pakko otta itseä niskasta kiinni ja saada jotain aikaiseksi! Eilinen meni ihan haahuillessa.

Meille muuttaa kolmen viikon päästä pikkuinen koiranpentu ja tajusin, että vauvan tavaroiden lisäksi hankkimatta on myös koiran tavaroita. Voi apua!!

Eea & Urkki 31+2
 
Onkos täällä muuten sellaisia joita kiinnostaisi ostaa pois tuollainen kestovaippapaketti jonka karsin meidän miljoonista vaipoista? Olis nauhavaippoja, imuja, sisävaippaa, villikset ellei paritkin ja kait mä voin yksistä pul-kuoristakin luopua? Samoin on M-koon vaippoja kaupan, taskuja sekä aio-tasku ja villikset... Mulla karkas jo muinoin mopo ja taas kerran :D

Suurin osa vaipoista sellaisia, että heti vaan käyttöön ja nauhikset on pitkäikäisiä muutenkin, kun lisää vaan imua mukaan. Muutamassa vaipassa tummentumaan jota en lähtenyt valkaisemaan pois, mutta on vain esteettinen haitta ja bakteeripuoli hoidettu useampaan otteeseen jo ennen säilytykseen laittoa...

Mä lupasin miehelle siivota vaippapuolen eli pistää pois sellaiset joita se ei tykkää käyttää, kun on nyt reilusti niitä joita tykkää sitten käyttää :D

Kasaan saisin siis kunnon setin jolla joku pääsee hyvin jo alkuun/kokeilemaan.

Könttäsummaa ajattelin siitä pyytää, postit kuitenkin about sen kympin verran.

Jos jotakuta kiinnostaa niin saapi laittaa viestiä: miuskinpoppoo at gmail piste com
 
Sammelille voimia :flower:

Tiiperille myös tsemppiä makoiluun :hug:

Patja
, tulee vauvalle uusi, esikko kanssa pissannut edelliseen useamman kerran kaikkien suojien läpi joten en vaan halunnut sitä vauvalle enää kierrättää.

Täällä kotiuduttu porukoiden luota maalta aaton vietosta, oli oikein mukavaa, esikko pääsi ekaa kertaa savusaunaan josta sitä ei meinannut saada sitten millään pois, syöty hyvin ja kokkoiltukin! Nyt pieni voimien keräys kotona illaksi sitten anoppilaan grillailemaan! :heart:

Hyviä Jussien jatkoja kaikille!!

Kirppiina ja Rooneymuru 34+5
 
Ilmoittelenpa itsestäni nyt kun sain koneen pelaamaan :)

Yhtenä kappaleena oon edelleen, mut vuodelevossa, pää vähän alaspäin.. Tänään lääkäri tutki, tilanne huono, mut ei maanantaista huonontunu vaik on supistellu.. Vauva voi kuitenkin loistavasti, painoarvio ~1,5kg (pojalla aikanaan arvio 1,6kg mut synty yli 2 kilosena..).. Tänään pääsin onneks omaan huoneeseen 4 hengen huoneesta pois jossa koko ajan porukka vaihtu ja yöt oli tosi levottomia! Ihan luksusta ku on oma rauha, oma vessa ja oma telkkari :D Pienet on ilot, mut pakko repiä iloa joka asiasta että jaksaa tätä..

Tsemppiä kaikille, etenki kohtalotovereille :)
 
Huikkikselle ja Tiiperille voimia sairaalassa makoiluun! Miuskille myös jaksamista kipujen kanssa sekä Sammelille voimia vaikeaan parisuhdetilanteeseen.

Itse kotiuduin eilen juhannuksen viettoon edelleen kokonaisena, kun saatiin kuin saatiinkin supistukset laantumaan ja "sairaalassa oli niin täyttä eivätkä hoitajat ehtisi minua siellä vahtimaan" (lääkärin sanoin). Ja pääsenhän sitten aina takaisin, jos tosi paikka koittaa... Kirjoittelin tuonne mun blogiin pitkät tarinat tästä viikosta, joten jos haluatte tarkempia kuulumisia lukea, niin tässä taas linkki: Öttiäinen matkalla

Nyt supistelee taas, joten kiiruusti vaakatasoon. Rauhaisaa juhannuksen jatkoa kaikille elokuun mammoille ja kiitos tsempityksistä! :heart:

Blanco + Öttiäinen 33+5
 
Blanco, pakko kommentoida viitaten tohon sun blogiin.. Mulle laitettiin heti maanantaina se Tractocile-tippa ennen ku mua edes alko kunnolla supistelemaan ja se on tippunu nyt putkeen koko ajan varuilta.. Onhan mulla toki vähemmän viikkoja mut jotenki jännä silti etteivät sitä sulle heti laittaneet! Kyllähän ne mulleki sano et on kallista ainetta, mut ei sitä nyt siks sais pihistellä.. Tsemppiä suppareihin :)
 
Sammelille jaksamista.. Ei voi edes kuvitella miltä susta tuntuu.. Tosi paska juttu :(

Kyllä tämä makaaminen ottaa hermoille.. Arvot on laskenu, proteiinitki enää yhdellä plussalla, ja muutkin toksemia-arvot kuulemma laskussa. Ja verenpaineet tosi hyvät. Turvotus on ainut mitä on todella reilusti, aamulla kävin puntarilla ja +7kg tullu 10 päivän aikana, pelkkää turvotusta! Ilmeisesti nyt mietitään sit jotain nesteenpoistolääkitystä..

Ottaa vaan päähän ku joka toinen lääkäri ja kätilö sanoo et kotiin pääsee jos arvot noin rauhoittuu. Tänäänki yks toinen kätilö kuitenkin totes että sairaalassa maataan synnytykseen asti. Tiedä sitte mitä uskoa. No pääasia että huolehditaan että vauva voi hyvin.. Olis se vaan kiva päästä vielä kotiinki käymään ennen vauvan syntymää.

Kiitos kaikille tsempityksistä! Ja tsemppiä kohtalotovereille.. Ei oo herkkua maata sairaalassa, ei!
 
Meitä supistelijoita näyttää olevan täällä paljon. Mulla ne on aiheuttanu kohdunsuun avautumista osittain eli n. 13 mm on enää kiinni olevaa kanavaa. Kotona olen kuitenkin saanut olla, mutta mitään ei saa tehdä. Torstaina vauvan painoarvio oli 2200 gr eli ihan kunnon kokoinen jo, mutta viikolle 35 pitäisi jaksaa malttaa ottaa rauhassa.

sairaalakassia en ole vieläkään pakannut vaikka lähtö voi olla koska vain :ashamed:

Hyvää juhannusta kaikille ja voimia sairaalassa makaaville!

teelikki ja plikka 33+3
 
Kovasti tsemppiä sairaalassa tai kotona makaaville!!itse makasin erikoisesta rv33 alkaen..

( . ) Ihan uskomatonta miten tätä virtaa riittää =D Tänään saanu vaikka mitä aikaiseksi,ompelin yhden vaipankin ja tuunasin 16 vaippaa. ompelin myös imetystyynyyn uuden päällisen..ja illan pakkasin huomista mummolareissua varten :) kiva vaihtaa maisemaa muutamaks päiväks..onko kukaan käynyt koskaan Nokkakivessä?siis siinä huvipuistossa jyväskylän lähellä?me ajateltiin ajella seuraavalla viikolla sinne asuntovaunun kans..jos joku tietää kivaa leirintä-aluetta siltä seudulta niin saa suositella :) Miehellä alkoi loma,ja se ihanuus pesi saunan ja kylppärin tänään <3

mammy+piippa 32+3
 
Tsemppiä kaikille sairaalassa ja kotosalla makailijoille täältäkin! Teitä alkaa olla niin monta etten enää muista edes keitä...

Oma napa potkii... muttei sen kummempia. Paitsi että olo oli aamulla taas aivan kammottava, melkein tuntui siltä kuin oksu tulisi, muttei kuitenkaan. Tunnin nokoset helpottivat tilannetta, mutta ei nää heikotuskohtaukset kivoja ole. Onneksi on reilun viikon päästä lääkäri, vaikka eipä tässä ole enää kuin vähän reilu kuukausi aikaa synnytykseenkään... Hyvä kun olen asiasta valittanut jostain maaliskuulta alkaen, ja nyt vasta pääsen erikoislääkärille.

Siobhan ja Plutte 34+3
 
Sammeli - Voimia ! :hug:


Täällä myös Blancolla, huikkiksella & Tiiperillä tiukat paikat. Onneksi kaikilla alkaa olla jo todella hyvät viikot !

Vauvan patja - Täytyy myöntää että en edes ollut miettinyt ennenkun joku otti asian täällä puheeksi, etteikö tämä vauva voisi nukkua samalla patjalla mitä esikkokin. Eli ajattelin kyllä laittaa saman patjan mitä esikkokin käytti vähän alle 2vuotta. Meillä kans aina ollut muovitettu frotee lakanan alla, niin ei ole muistaakseni kertaakaan patja kastunut.

Me oltiin juhannusta viettämmässä anoppilassa ja kaksi päivää tuli oltua ulkona ! Oma olo on edelleen ihan hyvä, ei juurikaan valittamista, supistuksiakaan ei taas hetkeen ole onneksi tullut. Yöt ovat menneet paremmin heti kun on ollut viileämpiä ilmoja ulkona.

Luna - 10 viikon päästä pystyy taas nukkumaan mahallaan! :D ( minä siis aina nukun mahallani :D )

Majj & 32+6
 
Viimeksi muokattu:
Sammelille :hug: Kurja tilanne!

Balncolle, Huikkikselle ja Tiiperille sekä muille kenellä supistelee tsempitykset! Viikkoja onneksi alkaa jo kaikille tosiaan olemaan hyvin kasassa!

Mua kanssa ärsyttää tuo vatsan koon kommentointi. Itsellä sf-mitta tasoittunut pienen hyppäyksen jälkeen ihan normeihin, ja silti varsinkin yksi (lapseton) kaverini jaksaa ihmetellä vatsan kokoa :mad:. Kuitenkaan laskettuun aikaankaan ei ole enää kun pikkasen reilu kuukausi, niin kyllähän sen nyt iso kuuluu jo ollakin!! Mutta niin kai se on, että raskaana olevan ruumis on yhteistä omaisuutta ja sitä voi kommentoida miten vaan :confused:.

Juhannus mennyt rankan remppaputken jälkeen oikein rauhallisissa merkeissä, ihanaa ollut vaan huilata pari päivää! Ja meidän alkakerta on valmis, JEE :)!!! Enää ei ole paljon kesken ja kohta pääseekin jo laittamaan vauvalle sängyn yms valmiiksi.

Vimmu 34+2
 
Ihana turvotus,ihanat pilkut näkökentässä..iso HUOH jos se nyt jo alkaa :( toivon että jotain ohimenevää eikä tekis proteiinia pissaan..täytynee testailla mummolassa illalla,kun päästään perille..

Mua ei niinkään ärsytä mahan kommentointi,mutta mahan koko alkaa kyl jo pikku hiljaa ahdistamaan henkisesti ja fyysisesti..
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa.. :)

Sammelille kovasti jaksamista!

Ja kaikille sairaalamaailmassa vaikuttaville tietenkin myös. Ei ole herkkua maata siellä.. :(

Nukkumisesta.. Mä en haaveile vielä piiitkään aikaan mahallaannukkumisesta, koska en ainakaan viimeksi pystynyt nukkua mahallaan kuin vasta imetyksen loputtua. Luulin ja odotin, että se olis onnistunut jo pian synnytyksen jälkeen.

Äiti nappas musta tänään kuvan, joten kai se pitää jakaa kanssanne.. :)


(.) Juhannuksenvietosta Pohjanmaalta palattu ja huomenna neuvolaan. Keskiviikkona äitipolille. Ei vaivoja, ei huolia. Loppu. ;)

Raitis ja Salarakas 33+6
 
Heh, mun nimimerkki tulee tästä "henkilöstä"..



Tuo ötökkä käveli aikoinaan tuossa puvussaan ohi, kun olin keksimässä itselleni nimimerkkiä. ;)

Mut äsken etsiessäni tuota kuvaa, sattui silmiin osumaan esikoisen aikainen pallomahakuva rv38 ja siinä on kaipaamaasi kuosia.. :D



Mä täällä väännän kastejuhlan kutsua..
Mun paappa kuoli viime viikolla ja äitini kanssa tehtiin kaikkia hautajaisjuttuja koko juhannus. Siis ihan mieletön homma miettiä niitä kaikkia virsiä, lehtitekstejä ym. Siksi päätin, että jonain unettomana yönä teen kastejuhlaan liityvät valmistelut, niin pitkälle kuin mahdollista. Ei tarvi sitten vauvan kanssa niitä yötä myöten vääntää. Vaikka tekemistä varmaan kyllä riittää vielä sinne kastejuhlaa edeltävillekin viikoille.

Hups, kellohan näyttäisi, että rv 35 alkoi just! :)
 
Sateista huomenta! :wave:

Sammelille voimia! :hug: en voi edes kuvitella miltä susta tuntuu, mutta toivottavasti asiat lähtevät parempaan suuntaan.

Tsemppiä edelleen supistelijoille ja vuodelevossa oleville <3

patja ostetaan uusi. Saatiin myös yks käytetty mutta mitä luultavammin siihen on mennyt pissit jos toiset niin haluan uuden. Luin jostain että pissanen patja voi olla yksi syy kätkyt kuolemille, ja ite kun oon tämmönen hermoraunio ( :D ) niin en halua riskeerata..

Raitiksella ihana massu! =) ja koira! :D

Viime yö meni valvoessa, en löydä enään asentoa missä nukkua ja välillä tuli inhottavia kipuja alapäähän ihankuin vauva nyrkkeilisi alakertaan tai painaisi päällänsä ??? mutta, ne tuntui oikein vihlovilta kivuilta. Ei meinannu helpottaa, mutta onneks sitte olinkin nukahtanut... :)

Terkuin hyppy ja poitsu 33+3
 

Yhteistyössä