Sammelille voimia! :hug:
Patjasta vielä. Meillä tosiaan jo viisi vuotta vanha toi patja ja kahdella lapsella ollut. Siitä syystä meinasin uuden hommata. On kuitenkin jo pari vuotta ollut tuolla varastossakin. Meillä kyllä oli petari siinä käytössä, mutta ajattelin silti uusia molemmat. Ikeasta saa hyvän olosia kohtuuhintaan.
Meillä ei myöskään tule
tyynyä vauvalle, mutta tyynyliinaa pidän puklusuojana. Harso on liian kevyt ja vauva saattaa vetästä sen naamalleen. Eihän se toki hengitysteitä varmaan tuki, mutta vanhemmat ja viisaammat mua on opettanut näin. Esikoisella tuli se sukellusrefleksi, jos sillä meni harso naamalle. Voihan toki peitto tai se tyynyliinakin mennä.
Lasten nukkuma-aika gallupiin: Meillä on 5v ja kohta 3v lapset, joilla myös vähän erilainen rytmi, kun normaalisti. Meillä on vähän samanlainen rytmi, kun
Raitapaitisen lapsella. Lapset laitetaan nukkumaan noin klo 22.00. Esikoinen nukahtaa yleensä silloin, mutta kuopuksella saattaa mennä pitkään ennen kuin nukahtaa. Se tulee yleensä meidän kanssa sohvalle katsomaan vielä telkkua. Päiväkotipäivän jälkeen (päiväkotipäiviä 2 kertaa viikossa) menevät jo 21.00 nukumaan. Lapset heräävät siinä 8-9 aikaan aamuisin. Päiväunet kestävät 1,5-2 h. Tää rytmi on lähinnä muotoutunut sen takia, että mies tekee vuorotyötä ja lapsilla noita hoitopäiviä siitä syystä tulee tosi harvoin, kun me ollaan aika ristiin töissä.
Ihana toi
Lunan laittama kapalokuva. Mun kans tekis mieli kokeilla kapaloa. Unipussiakin mietin molempien aíkasempien lasten kohdalla, mutta en vaan tullut hankkineeksi.
Bumpin gallupiin: Meillä on nuo lapset tollasia vaaleita, mutta kuopus on esikoista tummempi. Muuten ovat mun mielestä aika erinäköisiä. Saa nähdä, onko kolmas lapsi enemmän toisen sisaruksensa näköinen vai onko ihan oman näköinen. Me ollaan miehen kans molemmat maantienruskeita ja siniharmaasilmäsiä. Mä oon miestä tummempi. Mies on ollut vauvana ihan vaalea niin kuin nuo meidän lapsetkin. Mä olin syntyessäni ihan mustatukkainen. Olis hauska saada nyt mustatukkainen vauva. =)
Omaan napaan kuuluu myös unettomia öitä. Viime yönä oli alkuyöstä outo paineen tunne alamahassa ja alapäässä. Ramppasin koko ajan vessassa. Innoissani jo kuvittelin, että Nuppu olis kääntynyt pää alaspäin ja päällään aiheuttais ton paineen, mutta aamulla huomasin, että se on ihan samassa asennossa, kun on ollut nyt monta viikkoa. En tiedä, mitä eilen oikein sitten tapahtui. Koko päivän oli sellanen kiristävä tuntemus tossa ihan alavatsassa ja sitten illalla se paine. Tänään on tullut paljon tosi vetistä valkkaria (sorry yökköjutut). En muista tällasta aikasemmista raskauksista, mutta eiköhän tää kuulu asiaan tässä vaiheessa raskautta. Olis vaan kiva, että sais yöllä nukuttua, kun on vielä 2,5 viikkoa töitäkin jäljellä. Torstaina olis neuvola ja odotan sitä, kun kuuta nousevaa. Odotan, että neuvolantäti tällä kertaa katsois jo vauvan asennon. Jospa mä vaikka olisinkin väärässä asennon syhteen.
Pujaja ja Nuppu 32+3