Tervetuloa uusille! =)
Miiuskille tsemppiä!Mitä sulla on aikasemmissa raskauksissa limatulpan irtoaminen meinannut? Toivottavasti et vielä lähde synnyttämään.
Blancolle ja
Huikkikselle jaksamista sairaalassa makoiluun! Toivottavasti pienet pysyis vielä hetken mahassa. Aika monta kiireistä vauvaa tässä pinossa. Onneksi viikot kaikilla jo hyvät.
Nti, ei ole munkaan mahaa monikaan kehunut. Tosin ei sitä kovin moni näe paljaana, mutta kumminkin. Tällä viikolla meidän töissä sihteeri tuli kahvihuoneeseen ja sen silmät oikein muljahti ja suu loksahti auki ja se sanoi, että oon ihan valtava. Sitten vielä totesi, että ei sieltä mikään pieni vauva ole tulossa. Ihan kiva, että osas ihan tolleen mahaa katsomalla painoarvionkin vauvasta tehdä. Mä vastasin sille, että varmaan ihan keskikoikoinen, kun aikasemmatkaan ei ole isoja olleet. Siihen se ei vastannut mitään vaan pyöritteli vaan silmiään epäuskosena. Mua niin ärsyttää. Miksi raskaana olevaa on oikeus arvostella ja kauhistella. Luuliko se, että mulle tulee jotenkin hyvä mieli tollasista kommenteista. Ja, kun mun mielestä tää maha ei edes ole niin iso. Oon nähnyt paljon isompiakin. Ärsyttää!!! :kieh: En mä ainakaan sanois kellekään raskana olevalle noin vaikka sillä oliskin iso maha.
Imetyksestä olette keskustelleet. Mä oon imettänyt molempia lapsia 9-10 kk. Esikoista täysimetin 6kk ja kuopusta 5 kk. Mulla on hyvin tullut maitoa, mutta rintatulehdukset on vaivanneet. Kuopuksesta oli kolme rintatulehdusta peräjälkeen siinä 6 kk iässä. Ne on ihan kauheita. Toivottavasti jotenkin pystyisin välttämään ne tällä kertaa. Hankin jo ihanat rinnanlämmittimet kaverini nettikaupasta. Niistä vois olla ainakin se hyöty, että ei pääse tissit paleltumaan. Mä en mitenkään tuomitse niitä äitejä, jotka ei pysty imettämään. Yleensähän siihen on jokin syy mille ei voi mitää. En pidä imettämistä mitenkään hyvän äitiyden mittarina. Musta se vaan tuntuu paljon helpommalta ruokintatavalta, kun pulloruokinta. Itse siis tykkään imettää oman mukavuudenhalun ja laiskuudenkin vuoksi.
Nimistä olitte keskustelleet. Meillä on tytölle nyt kolme etunimivaihtoehtoa ja kolme tokanimivaihtoehtoa. Täytyy sitten katsoa, onko vauva yhdenkään niiden näköinen. Joku niistä täytyy arpoa esitietolomakkeeseen hätäkastenimeksi. Pojalle varmuuden vuoksi on yksi nimikokonaisuus mietittynä. Mäkin tykkään muuten
Niilo nimestä. Se sopis sisarustenkin nimiin, mutta mies ei siitä hirveesti tykkää.
Meillä alkaa pikkuhiljaa olemaan vauvaa varten kaikki hankittuna. Melkein kaikki 50-62 cm vauvanvaatteekin on jo pesty, silitetty ja viikattu vauvan laatikkoon. Pieniä vaippojakin ostin jo. Enää puuttuu hoitoalusta ja pinnasängyn patja, jotka meninaan hakea Ikeasta.
Ootteko muut käyttäneet sisaruksilla käytössä olleita patjoja vauvalla? Meillä on 5 vuotta vanha patja, joka on ollut käytössä molemmilla lapsilla. Musta tuntuu, että sitä ei enää vois käyttää tällä kolmannella. Miten muut ootte ajatelleet asian?
Me vietetään myös
juhannusta kotosalla. Mies on töissä, joten olen yksin lasten kanssa. Illalla mennään mun porukoille grillaamaan. En mä tosin olis jaksanut sen kummempaa muutenkaan tehdä, kun on jotenkin tosi epäsosiaalinen olo. Ei jaksa olla ihmisten ilmoilla. Mulle riittää nyt ihan töissä pakolliset ihmiskontaktit. Sama fiilis on siis, kun
Siiruskallakin.
Mulla tuli toissailtana jonkin aikaa kipeitä supistuksia viiden minuutin välein, kun olin mennyt nukkumaan. Ne tuntu tosi kipeiltä, mutta ne ei tuntuneet samoilta, kun synnytyssupistukset. Ne hiipu siinä sitten, kun sain nukahdettua. Kait ne vaan oli jotain harkkasuppareita ja kipu johtui vauvan asennosta tai jostain. Vähäsen mä niitä kyllä säikähdin, mutta onneksi hiipuivat. Sen jälkeen ei ole samoja ollut lainkaan.
Hyvää juhannusta kaikille! Mä varmaan käyn täällä välillä kurkkimassa juttuja, kun ollaan kerran vaan kotosalla. =)
Pujaja ja Nuppu 31+6