Huikkikselle tsemppiä! Kuten muutkin ovat todenneet, näillä viikoilla vauvalla on jo oikein hyvät mahdollisuudet. Mutta silti, toivottavasti pieni malttaa vielä vähän. =)
kelan papereista tarkistakaa soittamalla muutkin mikäli teillä vain venyy päätökset, mä soitin eilen ja sieltähän tosiaan puuttui eräs liite, missään ei selkeästi kerrottu että työnantajan tällainen liite pitää toimittaa
mut näin toimii se palvelu että mitään ilmoitusta ei liitteiden puuttumisesta sitten minullekkaan tullut kotiin et itse sain selvittää asiaa... Ja aikaa on kulunut päätöksen sinne saapumisesta 2 kk...
Jep, kannattaa olla aktiivinen! Mä jätin Kelaan hakemukseni palkkatodistuksen kera 4.5. ja eilen menin kysymään, kun mitään ei ole kuulunut. Kuulema palkkatodistuksesta puuttuu joulukuun tiedot!?! Ei kyllä puutu, en ymmärrä miten ne on sitä lukeneet, mutta toimitin varmuudeksi uuden ja vaadittua pidemmältä ajalta. Mutta siis tänään kolahti loppuviikosta päivätty kirje ko. asiasta, että ei siellä mitään kiirettä ole pidetty asian suhteen.
Nimistä: Ei hajuakaan. Mutta en ole koskaan aikaisemminkaan joutunut etukäteen mitään hätäkastenimiä miettimään, onkohan tuo sairaalakohtaista? Aikaisemminkin ollaan odoteltu, että nähdään "kuka" sieltä oikein tulee. Minä välillä leikittelen nimillä, mutta miestä se lähinnä hermostuttaa...
Nukkuminen sujuu vaihteeksi hyvin, vaikka asentoja on oikeastaan enää yksi. Vauva majailee masussa poikittain ja oikealla kyljellä maatessa tuntuu, että tulee läpi, eli lähinnä vasemmalla kyljellä voi maata. Aikaisemminkin mulla on mennyt aika myöhäisille viikoille, ennen kuin vauvat ovat kääntyneet
raivotarjontaan, saa nähdä kuinka tällä kertaa käy. Kumpikaan ei ole koskaan kiinnittynyt mitenkään alas, vaan synnytyksessä vaan supistusten myötä valuneet alemmas ja ulos. Tuossa on ollut puolensa: ei ole painon tunnetta haaruksissa, mutta toisaalta henki meinannut loppua kun reilu nelikiloiset majailee liki tissejä.
Mä olen tämän raskauden aikana
sairastanut enemmän kuin moneen vuoteen yhteensä, räkätauteja ja nyt viikonloppuna toisen vatsataudin. Eikä tod. ollut mitään herkkua, jos ei normistikaan ole! :x
Sain viimein kaivauduttua vauvanvaatteisiin ja kyllä, niitä riittää. En vielä alkanut pesemään niitä, onhan tässä aikaa... (Eli laiskuus isku
) Mutta voi hyvänen aika miten pieniä nuo 50-56cm vaatteet on! Otin esille vaatteita 62cm asti ja isommatkin jätin hollille, että tarvittaessa saa ne heti käyttöön, koska joku uskonpuute iski, että ne pienimmät ei vaan voi mahtua. Sitä on aivan unohtanut minkä kokoisia vastasyntyneet oikeasti ovat!
Kiitos muuten Manduca-vinkistä, tilaukseen meni! Ja posti toi tänään Aappa-makuupussin, se on ihana! :heart: