*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Tsemppiä supistelijoille!

Meille on hommattu joku Gracon turvakaukalo. Ostettiin se käytettynä kaverilta, joka sitä kovasti kehui. Siihen mukaan tuli joku alusta ja matkarattaat. Meillä on miehen kans tavotteena tällä viikolla opetella käyttämään uusia välineitä...

Hikan oon ehkä bongannu muutaman kerran. Ja liikkeet tuntuu enemmän oikealle kyljelle. Välillä poikanen tunkee pyllyään kylkiluihin. Liikkeet ei oo tuntunu missään vaiheessa kipeille, enemmänkin hassulle muljuamiselle.

( . ) Meille ei kuulu muuten mitään sen kummempaa. Nivunen temppuilee välillä ja selkäkään ei kiitä liikkumisesta. Mut siltikin oon tänään puuhaillu kaikenlaista, mm. tein pullaa :p
Meillä alkaa olla isoimmat hankinnat tehty, eilen tuli vaunut. Nyt puuttuu enää pienempi sälä, kuten vaipat, liivinsuojat jne. Oon alotellu ompelemaan imetystyynyä, meinasin tehdä myös muutamat pussilakanat ja pinnasängyn suojuksen. Lisäksi iso kasa lankoja odottaa tekijää...

Biliga ja poikanen 33+2
 
Majj sopii kysyä =) Imukuppisynnytys oli ku ei mahtunut millään tulemaan, vaikka tietääkseni ponnistusvaihe ei ollut pitkä (25 min), mutta sydänäänet alkoi heikkenemään niin kai sit piti kiskoa äkkiä ulos. Neuvolassa vaan todettiin että aha sulla on näköjään ollut imukuppisynnytys, joten varataan aika ultraan ja synnytystapa-arvioon viikolle 36, jossa siis tietty arvioidaan vauvan kokoakin. Olen samaa mieltä että mielellään toki menen, mutta pelottaa vähän, jos ne arvioi vauvan isommaksi kuin esikoisen (3490 g syntymäpaino)painon että antaako ne yrittää alakautta. Noi painoarviotkin ku heittelee aina aikas lailla + - 300g..
 
Luna ja Ulleli, kiitos kysymästä, hemmottelu meni oikein hyvin ja oli ihanaa......Ainoo vaan, että se selällä makuu vähän mietitytti vauvan kannalta mutta olo oli ihan hyvä joten ei kai siitä suurempaa haittaa lyhyestä ajasta ollut...Nyt on jalat ja kädet pehmeet kun vauvanpeppu, ja varpaissa ja kynsissä ihana lakkaus ja kasvotkin tuntuu ku uusilta. IHANAA. Ei usein tommosta raaski ottaa, mutta nyt oli pakko hieman hemmotella itseä näin pitkän talven ja kaiken huonon olon jne vastapainoksi. Ja kyllä se mielikin siellä rentoutui kummasti!:)

Tervetuloa, Muheli! :flower: Lisäsin sut etusivulle, haluatko muita tietoja laitettavan?

Miimii- harjoitussupistus on kivuton, sun ei kuulosta siltä. Pitäskö soittaa sinne synnärille...? Ettei vielä synny pieni?

Kaukalosta, meille ostettiin Britaxin BabySafe Plus SHR II, lähinnä koska sen saa adapterilla meidän Gessleinin vaunujen runkoon, siihen saa telakan isofixilla ja vaikutti muutenkin hyvältä=) Esikolla oli Recaron kaukalo, mutta se myyty jo eteenpäin, jotenkin en siitä tykännyt. Ja seuraava istuin on tytöllä nyt HTS Besafe Izi combi isofix, ja sitä en vaihtais mistään hinnasta, huippuistuin! Saa molempiin suuntiin ja pitkään mahtu tyttö istumaan myös selkämenosuuntaan, pitempään kun monissa istuimissa.

Imukuppisynnytys oli edellinen täälläkin, mutta ei mulle kai ole tulossa synnytystapa-arviota..? tosin johtui mun väsymisestä eikä vauvasta, niin ehkei siksi...?
 
Meillä on muuten kans turvaistuimena Be safen izi combi isofix, tai itseasiassa kaksikin, enkä vaihtaisi mihinkään! Mimmi olisi mahtunut Brion kaukaloon varmaan 2vuotiaaksi, mutta ei viihtynyt "vauva-asennossa", joten siirtyi jo 9kk iässä izi combiin. Se oli silloin ainut, jossa sivuturvajutut tuli tarpeeksi alas, hän kun oli vielä niin pieni. :heart:

Mitä muuten ootte mieltä.. Riittääköhän 37 alle 62cm bodya vauvalle?? :D
Ai onko joltain taas vähän karannut käsistä tää ostelu..??!? :p

Tikutin tänään kotona pissasta veret plussalle.. :|
Että ihan kiva viedä huomenna se labranäyte.

Raitis, joka on tuhlannut tänään ihan liikaa lastenvaatteisiin..
 
Mä olen niin väsynyt! Viimeset kuusi yötä nukkunut todella huonosti ja levottomasti. Viime yönäkin istuin joskus puoli 2 aikaan meidän parvekkeella kun oli niin levoton olo ja kamala kuuma. :ashamed:

Raitis - Eiköhän noilla ainakin alkuun pääse! ;)

Schnappy79 - Aivan, no pitää koittaa ottaa puheeksi ensi viikolla kun on neuvola. Mä kans pelkään sitä että jos antavat isomman painoarvion mitä esikko oli syntyessä, niin tiedän että sit alkaa pelottamaan synnytys. Muuten ei siis vielä ainakaan yhtään mietitytä synnytys. Meillä oli maanantaina rv31+0 painoarvio 1543g ja silloin lääkäri meinas että n. 3,5kg olis syntyessä.. Mutta tosiaan, noi painoarviot voi niin paljo heittää + -...

Majj & 31+3
 
Mä menin päiväunille ja ne helpotti sitten mutta taas illalla ne alko, huomaan että jos mä jotain siivoilen tai teen pakollisia "pidän kodin siistinä" nää alkaa.

Esikoisessa mulla ei ollu tällästä ollenkaan siks mietinki et olisko kaikki tuntemukset vahvempia kun ekassa, nimittäin muistan h-hetki supparit ja ne vasta kipeitä oli niin olisko mulla joku välimuoto? No huomenna mulla neuvola ja se saa kattoo onko paikat muuttunut.

mulla on myös tullu tosi araksi oikea rinta niin aloin miettimään mahdollista rintatulehdustakin :D Onko muilla tullu liitoskipuja taas mukaan?

30+0 pokspoks täälläkin:)
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Täällä on liitoskivut alkaneet. Pitkään istuessa nivuset kipeytyy ja ylösnoustessa tuntuu kauheeta kipua. Iltaa kohti aina pahenee. Eilen myös häpyluu tuntui ekaa kertaa jotenkin kipeeltä ja aralta. Esikoisen aikaan liitoskivut ei vaivannu ollenkaan. Pientä tää vaiva kuitenkin on. :)
 
kovasti tsemppiä supistuksista kärsiviille :heart: ja miun mielestä on parempi mennä ns turhaan näytille,kun et jos sattuuki jotain ikävää ko ei mene...

Täällä on valvottu viime yönä ressaten :/ täällä kun se kiva salmonella tilanne synnärillä,synnytysvuodeosastolla ja lastenteholla...rnyt jo melkein 20 sairastunutta...Harkistevat et ens viikolla siirtäisivät synnytykset muihin sairaaloihin eli mahdollisesti kuopio,savonlinna ja kajaani..lähinpään matkaa se 120km. Ei mua ahdista se matka,eikä se uusi paikka vaan se että joudunko olla siel yksin ja erossa muista lapsista koko sen viikon mitä joudun siel vauvan kans viettämään,kun vauvahan joutuu teholle mun diabeteksen takia ja itekkää sektion jälkeen en heti pois pääse(en kyllä lähtiskään ilman vauvaa) :( toivon kovasti että tän 6 viikon aikana saisivat sen kuriin!!!Sen ajan mitä nukuin, olis kuopiossa ja sain tyttövauvan ja mietittiin onko se nimi hyvä vai ei mitä ollaan harkittu...rankkaa oli :D Tänään olsi neuvola ja se tuntuu niiiin turhalta,,,joka toinen viikko kun käyn äitipolilla,niin vastavalmistuneen neuvolaterkan luona käynnit on yhtä tyhjän kanssa,ko ei se mistään mitään tiedä vaan mie joudun sille kertomaan miten mikäkin menee mun kohdalla..no onhan se ihan mukava joten voinhan mie sen kans käydä turisemassa :D


mammy+piippa 31+1
 
Tsempitykset tosiaan supistelijoille! :hug: ite heräilin viime yönä menkkamaisiin tuntemuksiin, ne oli siedettäviä mutta epämiellyttäviä.. mietin vaan et onkohan ne suppareita, mutta toisaalta ne ei ns. hellittäny ja alkanu uudestaan vaan se oli vaan yksjaksoista kipua hetken aikaa ja meni ohi. Kuhan ei nyt mitään tulehusta ois..

Hei te Joensuun ä-pkl käyvät! Ite ku oo n eri paikkakunnalta, nii kyselen tämmöstä että siellä vessassahan on se pissan stiksaus juttu, että pitääkö se ite stiksata? kun meillä omassa neuvolassa terkka tekee sen.. ja nyt on yli 2 viikkoa viimeesestä näytteestä, että taidan joutua sen tekee? pitääkö se merkata omaan ä-korttiin? vai..

Raitis Ehkä niillä tosiaan alkuun pääsee ;) hyvähän se on vaatteita olla, tiiä millanen puklukone sieltä tulee :heart:

Mammy apua, mä oon kuullu kyllä tuosta salmonella jutusta mutta että ne meinaa ihan synnytyksetkin siirtää! :eek: voi ei.. nyt kun mulla jo matkaa sen 100km sinne joensuuhun, nii lähin noista seuraavista on 180km päässä! apua. Toivottavasti todella saavat sen kuriin!

Missäs miuski?? :attn:

( . ) Tää lähtee tänään sen (kelvoton sana) lääkärin luokse tänään. Katotaan miten käy... onneks myös toinen lääkäri paikalla.

Hyppy ja poitsu 31+6
 
Eea
Voi vitsi tosiaan tuon salmonellan kanssa. :( Mietiskelin jo et pitäiskö pyytää synnytyksen siirtoa Savonlinnaan ihan varmuuden vuoks. Tietäs sit hyvissä ajoin mihin mennä. Esikoisenhan synnytin Savonlinnassa, et olis tuttu paikka. Meiltä on sinne jopa lyhyempi matka kuin mitä Joensuuhun.
 
Hyppy ei tarvi ite :) se näyte jätetään siihen lavuaaripöydälle ja nimi päälle niin kätilö kattoo sen :)

toivotaan tosiaan et siirtäisivät jo ensi viikolla niinku lehdessä luki,et jos ne sit vaikka ehtis takas...
 
Voi apua... Luulin olevani ajoissa vauvan tarvikkeiden kanssa, kun suurin osa kamoista on ollut meillä jo reilun kuukauden, mutta mutta... Mitään vaatteita en oo vielä pessyt enkä lajitellut enkä oo yhtään kattonut ett minkä verran vaatteita on, riittääkö ne jne... Pinnasängyn sentään kasasin vauvanhuoneeseen ja vaunutkin pesin+puunasin jo keväällä kun ne meille tuli, mutta kaikki muut kamat on laatikoissa: / No, toivotaan ett tää muksu pysyy sisällä supistuksista huolimatta loppuun asti niin ehdin laittaa kaiken valmiiksi!

Kävin eilen hakemassa ft:lta tukivyön ja ai että tää on ihana... Tuntui mahtavalta, kun tän kans pystyn kävelemään ihan suorassa ja istuminenkin on paljon helpompaa eikä selkään ala heti vihlomaan. No, pakarasärky valvotti edelleen yöllä, mutta ei nyt voi edes odottaa että se helpottais päivässä:) Toivotaan ett noi supistuksetkin vähenis, kun välillä tuntuu ett mitä kipeempi selkä, sen enemmän supistaa. Se tietty varmaan on ihan loogistakin...:D

Te jotka siitä salmonellasta huolehditte... Jos yhtään lohduttaa, niin sairaalassa toimii aika huonosti hygieniasysteemit, jos eivät tuommoista epidemiaa saa nopeasti kuriin. Eli mikäli niin käy ett se vaan jatkuu, niin olkaa onnellisia jos pääsette muualle synnyttämään! Turvallisempaa monessa mielessä niin äidille kuin lapsellekin!

Energistä päivää kaikille:wave:

Tuulia + papu 31+0
 
Viimeksi muokattu:
Supistuksista, mulla ainaki oli synnytyssupistukset sellasia, että koski vaan koko ajan, mitään väliä en niihin pystyny laskemaan tai mitenkää ei aaltomaisesti edes menny.. Ja sellasia mulla ne on nytki ollu silloin pahimmillaan.. Sit ne aina sairaalassa kysyy ku käyn et kuinka usein supisti ja joka kerta oon sillai, "kokoajan"! ja ne kattoo mua tyhmänä.. Mut mulla synnytyksessä piirty voimakas 1min kestävä supistus minuutin välein, niin eihän siitä tosiaan mitään taukoa edes ollu, eli en ollu hullu :D Ja mä taas en edes tiiä millanen on "kivuton supistus" vaikka siis oon supistellu rv14 lähtien.. Mulla niissä on aina ollu vähän kipua mukana..

mammy-, mäki käyn neuvolassa normaalisti vaikka ei "tarvis" ku on säännölliset käynnit myös polilla mut mulle neuvola on sellanen henkireikä, kun sairaalassa kaikki on vaan niin "lääketieteellistä".. Mut mulla on ihana ja tuttu terkka (oli jo esikoisen raskaudessa) ja jutellaan yleensä käynnistä se 45min (varaa mulle aina tunnin ajan..) ja musta tuntuu et se oikeesti auttaa jaksamaa..

Meillä on turvaistuimena vauvalle Gracon Locigo s telakalla ja matkarattaat niihin.. Eipä siitä mitään huonoa sanottavaa oo.. Ainaki on tilava, esikoinen vois kokonsa ja painonsa puolesta matkustaa siinä vieläkin :D mut alko käydä vähän tylsäks vauva-asento niin ostettiin jo joskus ennen 1v isompi istuin.. Nyt sillä on Graco Cosmic Comfort S ja siihenki ollaan oltu tyytyväisiä, etenki ku asentoa voi kallistaa jos nukahtaa (tai ei kyllä enää autoon nukaha mut alussa kyllä..) mut eipä meillä oo muista istuimista kokemuksia ni vaikee sanoa onko oikeesti hyvä vai ei mut meille passaa :)

Täällä alkaa olla voimat aika loppu..... :'( Nukuttua oon kyllä viime aikoina saanu ihmeen hyvin (just niinku vähän ennen esikoisen syntymää :| ) mut henkisesti oon hajalla ja näitten kipujen osalta myös fyysisesti.. Itku on nykyään tosi herkässä ja ihan pelkään mennä ens viikolla neuvolaan kun tuntuu et alan varmaan heti parkumaan siellä (vaikka kyllähän siellä itkeä saa!) mut jotenki haluis olla vahvempi.. Niin kamalalta kun se kuulostaaki, niin välillä en oo enää varma, haluunko et tää vauva pysyy mahassa vai syntyy nyt jo.. JA SIIS OIKEESTI TEEN MITÄ VAAN, ETTÄ TÄÄ PYSYY MAHASSA JA VAHVISTUU mut jotenki.. huoh.. Ystävänkin kanssa jutellessa tuli itku, kun asioita puitiin.. Toivottavast mieliala ei tästä kamalast enää laskis, ku on tässä muutenki olemista..

Alamaissa oleva Huikkis ja typy rv 29+4
 
Heippa!

Kiitokset kaikille synnärille tutustumisesta vastanneille. Eilen siellä käytiin ja kätilö toivotti oikein tervetulleeksi lapsen. Kaikki meni lapsen kannalta oikein hyvin, kierrettiin eka synnytysosasto ja sitten lapsivuodeosasto. Tää lapsi ei rekisteröinyt mitenkään yhdestä huoneesta kuuluvia ääniä, ei ehkä kiinnittänyt huomiota tai kuullut, ja olinkin kertonut etukäteen että voi kuulua huutoa mutta se ei ole mitään vaarallista. Eli kylläpä niitä lapsia sinne voi ottaa mukaan jos itse vaan on sitä mieltä. Mutta.... minun orastava synnytyspelko iski sitten ihan kunnolla päälle ja meinasin alkaa jo siellä itkeen ja panikoimaan (tietty tän lapsen takia hillitsin itseni) ja kotona illalla sitten tulikin itku ja paniikki. Tätä on ollut jo aikaisemmin, mutta oon saanut aina ajatukset käännettyä niin että ne on vaan olleet hetkellisiä paniikkeja. Nyt en millään pääse siitä pelosta eroon... Tästä samasta huoneesta josta tätä huutoa kuului tuli myös joku hälytys ja sinne juos hoitohenkilökuntaa nopeesti ja tää kätilö joka meille esitteli mutisi jotain vauvan sydänäänistä tms., en ole ihan varma mitä sanoi ja mitä siinä sitten tapahtui. Mutta ne äänet ja se hälytys yhdessä sai mulle nyt sellasen paniikin aikaan. Tuntuu etten kertakaikkiaan halua synnyttää... Pitänee puhua neuvolassa kun seuraavan kerran aletaan käymään synnytysasioita läpi. Ja mä olen vielä toivonut lääkkeetöntä synnytystä :(.

Turvakaukaloksi me hankittiin Gracon kaukalo ja siihen matkarattaat kun oli hyvä ale Lastentarvikkeessa.

Närästys on täällä kanssa ihan kauhiaa, kuuden jälkeen illalla en voi syödä mitään ja siltikin öisin herään ottaan rennietä ja siihen että ruoka nousee väkisin ylös. Pari kertaa olenkin oksentanutkin sen takia. Nyt oli sitten paino tippunut 2,5 kiloa. Mä olen yrittänyt vältellä kaikkea rasvaista, samoin kaikki hedelmät ja vihannekset oon joutunut jättään pois, puurot pois ja leipää ihan minimaalisen vähän. Tuntuis että jugurtti ja rahka olis ainoot mitä vois syödä ilman närästystä. Ja piimä on kanssa aika hyvä. Jostain myös luin että runsas vedenjuonti vois auttaa, mutta musta kyllä tuntuu että jos sitä runsaasti juo varsinkin ennen nukkumaanmenoa niin se vaan pahentaa asiaa.

Nukkuminen on tosi pätkittäistä. Vauva on ollut pää alaspäin jo monen monta viikkoa ja se painaa koko aika vaan enemmän tonne rakkoon ja heräilen vähän väliä enkä enää unta saa. Ja hengittäminen myöskin raskasta, selälläänkään ei enää voi nukkua.

Täällä kanssa nyt mieli maassa kun tuo pelko iski, mutta :hug: Huikkikselle!

Vimmmu ja rv 33+0
 
Eea
vimmu Kannattaa tosiaan ottaa pelko puheeksi ja käydä läpi mikä pelottaa ja miksi. Itse oon yrittäny unohtaa edellisen synnytyksen ja suhtautua tulevaan avoimin mielin. Jos jotain menee pieleen, niin tilannetta katsotaan sitten. Henkiläkunta varmasti osaa asiansa. Tsemppiä pelon voittamiseen!
 
Miksi ihmeessä tuntuu siltä, että ei saa mitään aikaiseksi? Kaikki vauvanvaatteet on vielä pesemättä ja muutenkin kaikki on vielä varastoituna mikä minnekin. Sain sentään purettua yhden laatikollisen tavaroita äsken ja sieltä löytyi vielä kestovaippoja... Eli jos joku haluaa edullisesti ostaa Imse Vimsen kuoria ja sisävaippoja (3-6kg) niin viestiä tulemaan. Kuoria on neljät ja sisävaippoja 9kpl. Kaupan päälle saa muutaman itsetehdyn vaipan lisäimuineen. Tarjouksia tulemaan.

Janttu ja pikkuinen 32+1
 
Majj: Suloinen masu :heart:

Janttu672 Allekirjoitan myös, mitään järkevää en saa tehyksi... Kattellu olen kaikkea valmiiksi mitä tarvisi hankkia, mutta mitään en ole vielä uudelle vauvalle es ostanut. Toki paljon on esikoiselta valmiina, mutta en oo vielä es kaivellu esille laatikoita missä kaikki vaatteet on. Oon koko viikon suunnitellu kattelevani läpi vaatteet ja ottavani pienimmät pesuun ym. mutta mulla projektia siirtää kun ensin pitäisi tuo tulevan vauvanvaatelipaston laatikot tyhjentää = saada siellä olevat tavara sijoitettua johonkin muualle ja se ei oo ihan heleppo homma ku joka paikka on muutenkin niin täynnä tavaraa :stick: Eli mun pitäisi 2-4 kaappia siivota jotta saisin tuon yhen laatikoston tyhjäksi ja sitä ei huvita yhtään tehdä.... Mutta jos HUOMENNA tai sit ens viikolla tai...... :snotty:

Vimmu Mulla kans esikoisen aikaan paha pelko synnytystä kohtaan heti alusta asti, mutta jotenkin ongin paljon tietoa ja järjestelin asioita päässäni melkeen koko raskauden ajan niin loppussa oli jo olo, että jos siitä kaikki muukin naiset selviää niin selviän minkäkin :) Ja jotenkin olin mielestäni aika "henkisesti vahva" sitten synnytyksessä ja kestin omasta mielestä hyvin kivun yms kun siihen oli valmistautunut. Eli kannattaa puhua ja "järkeillä" asioita miehen ja vaikka terkkarin kanssa sekä unohtaa kaikki kauhukuvat siitä "mitä voisi tapahtua" kun asioita ei voi kuitenkaan liikaa etukäteen miettiä!!! Toki on hyvä tiedostaa että aina kaikki ei mene niinkuin pitää, mutta olet hyvissä ja osaavissa käsissä synnytyksessä etkä etukäteen panikoimalla pysty tapahtumiin vaikuttamaan mitenkään!!! Tsemppiä, tiedän mitä käyt läpi!!!!! :hug:

Kävin tänään vatsanultrassa ja eihän siellä mitään erityistä maksasta löytynyt, niinkuin vähän etukäteen arvelin. Oikean puolen munuainen oli taas laajentunut niinkuin esikoisen aikaankin, mutta koska se ei oireile mitenkään niin ei se vaadi mitään toimenpiteitäkään. Syynä laajentumiselle on kohtu jokapainaa virtsateitä... Ensi viikolla taas verikokeet ja neuvola, sitten seuraavalla viikolla taas äitipoli...

Viola ja "Wilhelmiina" 33+0!!!!!!!
 
kirppiina kiva juttu. :) mun iänhän näkee tosta nimimerkistä, mut se on siis 27 näin tarkalleen ottaen. :)

meidän turvakaukalo on maxi-cosi, joka on siis käytettynä hommattu esikoiselle.

aloin ihan huolestua, että pitäisikö tässä alkaa oikeesti tekemään jotain.. en oo saanut ees lajiteltua esikoisen vaatteita vielä, koska jotkut on vielä kierrossakin. (kuten muuten tuo meidän kaukalokin) toivottavasti palautuvat heinäkuun aikana. elokuussa aattelin laittaa ranttaliks ja järjestää ton meidän makkarin vauvaa varten.. pestä vaatteet.. ym.. käytettiin esikoisella osittain kestoja ja ajattelinkin nyt että jos tällä pikkukakkosella alettais kokeileen heti kättelyssä. ihan vaikka harsoilla aluks.

en ottanut tälle pikkukaverille ollenkaan äitiyspakkausta ja se äitiysavustus napahti jo mun tilille.. aattelin sillä parit uudet vaatteet ostaa vauvalle ja sit jotain pikkujuttuja. ehkä joku säilytysratkaisu vaatteille on se suurin panostus tuosta suuren suuresta rahasummasta. siinä pakkauksessa oli kyllä monia tosi kivoja juttuja, mutta koska meillä oli kaikki vielä niin hyvin tallella, niin en sit malttanut ottaaa, vaikka mieli teki. :(

ottaako muuten jollain muulla hirveesti kipeetä vauvan liikkuminen vatsassa??? ku musta tuntuu melkein siltä ku tää yrittäis tulla vatsan läpi ulos välillä, ku tekee oikein kipeetä. en muista että esikon odottaminen olis lainkaan ollut näin piinallista. :( mutta eipä siinä, ei se onneks koko aikaista oo. mutta silti se ihmetyttää itseä, et miten tää noin liikkuu? ylipäänsä liikkuu vielä tosi paljon että ei oo vielä tosiaan asettunut. veikeä ja eläväinen veijari. :D
 
Pikaisesti muhelille, mulla ainaki sattuu välillä ihan TOSI paljon kun vauva liikkuu ja jos se oikein potkasee niin hyvä etten sohvalta tipu :D Ja täälläkin kun on tosi aktiivinen tapaus mahassa, välillä mietin et milloinkohan hän oikein nukkuu :rolleyes:
 

Yhteistyössä