Elokuun 2009 odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti
N27
Nilla87 näyttäisi olevan myös Helsingistä :) Asutko missäpäin? Mä satun olemaan ystäväpiirissäni ensimmäinen odottava, joten täältäpäin seura (vaikka sitten vaunutteluseura tulevaisuudessa) olisi hyvin toivottavaa :)
 
Nilla87
Juuu asun itä helsingissä..missäs sinä:)
Juu seuraa saa sitten kyllä ja talvella pulkkamäkeen(tai ei nyt ehkä ihan mäkeen mutta:) ) ku lapset vuoden alusta jo vähän isompia..kuhan ei olis näin kylmä kun nytten.:(
 
Nilla87
Ihanaa kun ei ollut pahoinvointia koko raskauden alussa..etova olo oli sillon tällön..mutta nyt kaikki kadonneet..ei pissata ei kuvota..Mulla siis käynyt todella hyvä tuuri noiden suhteen...toivotaan ettei loppupuolella ole pahoinvointia sitten tämänkin edestä..:) Tänään tilasin itselleni koti-dopplerin että päästään kuuntelee pikkasen sydänääniä..ja mikä ihaninta nauhottamaan niitä muistoksi!!En malta odottaa:)

Kellään muilla kotona doplleria..tai edes kiinnostusta sitä kohtaan??
Mua ihan hirvittää kun hurahdan ostamaan kaikkea:)
 
Nilla87
Mulla pikkuveli kuoli kun olin 6 vuotias ni kätkyt kuolemaan joten olen aina pelä'nnyt tehdä lapsia vain siitä syystä...ja en synnytystä enkä mitään pelkää niin paljon...Mutta tämä ehkä helpottanenn pikkasen mun oloa..saadaan lahjaksi..kun mun pelko tiedetään..oon niin onnellinen..http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3351/pl
 
N27
Nillä87: itä-Helsingissä vielä muutaman kuukauden, sitten muutetaan itä-Vantaalle, eli ei järin kauas :)

Mullakaan ei ole ollut pahoinvointia, tai juuri muutakaan oiretta (paitsi väsymys), joten onnellista odotusta täälläkin!
 
Pinja
Hei pitkästä aikaa. Väsy on ollut niin jokapäiväinen, että en ole jaksanut käydä täällä ollenkaan. Poika nukkuu nyt joten yritän pikaisesti kertoa kuulumiset.
Np-ultrassa oltiin jo muutama viikko sitten ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Muutama tuttu kätilökin bongattiin ja he myös tunsivat meidät. Hassua vaikka esikoisen syntymästä on kohta kaksi vuotta. Tosin jouduin viettämään osastolla kolmisen viikkoa joten ehkä siitä syystä meidän naamat jäi mieleen.
Synnytys ei vielä pelota. Tai oikeastaan en myöskään halua ajatella koko asiaa. Esikoisen syntymä oli vaikea ja pitkä joten tiedän, että se paniikki tulee vielä, mutta turhaa sitä on lietsoa itseään hirveään hysteriaan. Vielä.
12 viikkoa on kanssa jo täynnä joten on voinut hieman henkäistä helpotuksesta.
Mulla kanssa omat housut kiristää jo niin paljon, että pelkään pahinta, että ensi viikon neuvolassa lukemat eivät mua miellytä:(
Tässähän nämä tärkeimmät asiat tällä erää.
Tervetuloa mukaan uudet ja voikaa kaikki paksusti;)

-Pinja rv12+6-
 
ilona80
Huih, kun mua alkaa huominen ultra jännittää =) Ja mies on tietenkin ärsyttävän rauhallinen. Jos se vähän ees kohkais, niin mä voisin sitten yrittää olla se kypsä aikuinen...

Musta tuntui muutama viikko sitten siltä, että vatsa on vaaaaltavan suuri enkä mahdu mihinkään vaatteisiin (parina päivänä jopa kaivoin jo äitiyshousut kaapista jalkaani, sain siskolta muutamat), nyt taas mahtuu ihan kivasti lantiofarkkuihin. Maha on pieni pallo, mutta onneksi vain pieni vielä. Vaikka en kyllä malttais odottaa että se kasvaisi =) Neuvolassa painoa oli "tullut lisää" 100g, eli ei käytännössä mitään, vaikka olen pahoinvoinnin jälkeen syönyt melkein kaiken eteentulevan :p Kaipa sitä sitten kuitenkin kuluttaa nyt jo hieman enemmän kuin normaalisti, vaikka oppaat muuta väittävätkin.

Nyt vois olla päiväunien paikka =)
 
jonsku_86
Moikka kaikille!

Käytiin tänään siellä np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Pikkunen siellä pyöri menemään ja aika vikkelän olonen oli.

La muuttu jälleen kerran, eli 20.8. on uus la. Kauan lääkäri ja sairaanhoitaja mietti että muuttaako vaiko ei se myös korttiin, ja lopulta sitte muuttivat vaikka kyse on vaan muutamasta päivästä.

Ite jännitin kans älyttömästi tota ultraa, ja sit ku näin että vauvalla kaikki ok, aloin tärisemään helpotuksesta. Saa nähdä, mummo, mies, miehen veli ja kaverin muksu syntyneet kaikki elokuussa, että osuuko jonku syntymäpäivälle meidän muksu. No, sitte sen näkee.

Taidan laittaa nukkumaan, kauhee päänsärky meinaa olla, mutta pakko oli tänne käydä kertomassa kuulumisia. :)
 
Ippaliini
N27: Koska odotan kolmatta ja kaksi edellistä synnytystä meni mielestäni ihan ok, en enää mieti niin kovasti tulevaa synnytystä.
Tosin sen huomasin tokan kohdalla, että ekalla kertaa en osannut ponnistaa, en oikein tajunnut sitä. Mutta ei se haitannut, helpotti vain tokan kohdalla, kun tajusi...

kyllä ekan kohdalla mietitytti, että osaanko ja tiedänkö ym. ym. Ja osaanko lähteä ajoissa sairaalaan. Se on kyllä jännä juttu, että kaipa tämä naisen vartalo ja mieli on sellainen, että sitä vain jotenkin sitten tajuaa toimia tilanteen mukaan.
Ja hoitajat ja kätilöt ohjaavat ja auttavat, ainakin mun kohdalla oikein hyvin. Ja kysykää mitä vain, jos tulee kysyttävää. vastaavat kyllä.
Allekirjoitan siis itse sen väitteen, että tilanne meitä ohjaa ja osataan kyllä toimia.

Perhevalmennuksessa (vai mikä sen nimi nykyään on) kerrotaan myös jotain perusjuttuja, joka helpotti mieltä myös. Tiesi mistä sitten siellä sairaalassa puhuivat.
Kuten Nacksu kirjoitti, että kipuja kyllä on, turha niitäkään vähätellä, mutta kun muu kipu ei lähde pois, tämä loppuu sillä sekunnilla, kun vauva on syntynyt ja sitten sitä ei oikein enää muistakaan, kun on niin tulokkaan lumoissa.

Ja jos ihan oikeasti tuntuu, että pelottaa niin, ettei tiedä mitä tekisi, asiasta voi kertoa neuvolassa ja saada erilaista tukea asiaan. Ei sitä kannata niinkään ajatella, että ei saisi pelätä, kun tämähän on luonnollista. jokainen kokee asiat hieman erilailla.

N27: kysyit myös painosta. Jep, täällä yksi joka söi pahaan oloonsa mitä vain. Yleensä mitä suolaisempaa sen parempi. Nyt olo on helpottanut ja ei tartte enää niin paljoa syödäkään, mutta sain tuossa parin kk:n aikana noin 7 kiloa itselleni lisää.

jonsku_86: Sitähän sanotaan että keskimmäinen kolmannes on monella elämän upeinta aikaa, pahaolo kadonnut, energiaa on ja masu ei ole vielä liian iso ym. Älä turhaan siis huoli, varmasti kaikki hyvin.

Ensi viikolla tarttis kertoa pomolle iloisesta peheenlisäyksestä, saapa nähdä mitä meinaa...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
N27
Ippaliini: kohtalotoveri! Mulle on kanssa tullut 7kg lisää! :) Mutta ehkä tämä tästä tasottuu...

Kävin tänään rakenneultrassa. Pieni sätki ja potki kuin paraskin judomestari :D Kaikki kunnossa, ja koko vastaakin jo 12+3, tosin mulle ei muutettu laskettua aikaa...
 
Hansu.
Moi, kaipa mäkin jo uskaltaudun mukaan. Mulla on la 28.8. ja np-ultra ensi keskiviikkona. Kolme ultraa jo takana 7+2, 8+5 ja 9+2 runsaan vuodon takia. Oli hematooma, joka vuosi pois ja kaikki on ainakin vielä hyvin. Ei olla kerrottu kuin ihan läheisille, ei työpaikalla ym. Ei oikein uskalla vielä revitellä, vaikka kaveri on kasvanut normaalisti, sydänäänet on ok ja vuoto on melkein kokonaan jo loppunut. Meillä raskaus tärppäsi 4 päivää ehkäisyn lopettamisen jälkeen... :)

Tsemppiä kaikille.. mulla ainakin mukana tuntuu olevan sisukas tapaus :)

Hansu 11+0 (ja ensimmäistä odotan)
 
Nacksu
Nostin mukaan listan lasketuista ajoista. Päivitelkäähän kaikki listasta puuttuvat itsenne mukaan!


LISTA:
Ippaliini, 3, KHKS, 2.8
Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1
ilona80, 1, Turku, 15.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
jonsku_86, 1, LPKS, 23.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.

 
Hansu.
LISTA:
Ippaliini, 3, KHKS, 2.8
Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1
ilona80, 1, Turku, 15.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
jonsku_86, 1, LPKS, 23.8.
Hansu78, 1, Hki, 28.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.
 
Pinja
Täälläkin vietetään näköjään hiljaiseloa;)

Olin eilen vesi jumpassa ja siellä eräs vanhempi nainen tuli juttelemaan ja tiedusteli multa, että koska mulla on laskettu aika. Mä vähän aikaa katoin sitä huuli pyöreänä ja kysyin ekaksi, että oliko kenties kuullut jostain, että odotan vai arvasiko vain muuten. Sanoi huomanneensa sen muuten. Eihän siinä sinäänsä mitään, mutta ajattelin itsekseni, että voi luoja musta tulee hirveä norsu kun jo ventovieraat huomaa, että odotan. Kiloja ei VIELÄ ole tullut kuin n. kilon, mutta johtuisko siitä, että toista odotan vatsa näkyy jo selkeästi.
Ens viikolla on pakko mennä ostamaan uudet äitiys housut.

Neuvola lääkärikin oli eilen. Ja piti kysyä teiltä, että millon sen raskaustodistuksen saikaan, mikä annetaan työnantajalle ja lähetettiinkö se toinen kelaan. Mä odotin saavani sen jo nyt, mutta en saanutkaan.

Jipii, aurinko paistaa ja kevät on koko ajan lähempänä. Nauttikaa hyvistä ilmoista ja tulkaa kertomaan kuulumisia!

-Pinja rv 14+1
 
Nacksu
Heippa kaikille! Oon ollut reilun viikon kunnon flunssassa ja tuntuu että viimeisetkin voimat on hävinny johonkin. Kummasti se kunto laskee kun ei viikkoon tee yhtään mitään. Onneksi olo alkaa pikku hiljaa helpottamaan. Raskauteen ei juuri ole ehtinyt keskittyä, kun on ollut niin paljon kaikkea muuta. Ostimme juuri asunnon ja alamme sitä kohta remppaamaan, esikoinen oppi juuri konttaamaan ja pitää äidin nyt jatkuvassa liikkeessä sekä työt alkaa kohta ja töiden alkamiseen liittyy tietenkin tuhat erilaista asiaa hoidettavaksi. Kiirettä siis piisaa =) Ruoka ei tunnu oikein maistuvan, vaikka pahoinvointia ei enää ole. Sikäli hyvä, jospa vaikka painonnousu pysyisi kurissa. Esikoista odottaessa tuntui olevan koko ajan kaamea nälkä ja ruokaa kului varmasti kahden edestä.

Pinja: muistaakseni sen raskaustodistuksen saa neuvolasta sitten kun 154 päivää raskautta alkaa olla lähellä.


-Nacksu rv. 15+0-
 
ilona80
Heipä hei!

Kuulumisia pitkästä aikaa. Np-ultra oli viikko sitten ja hoitaja sanoi, että kaikki on hyvin. Kehui jopa pään muotoa :D Niskaturvotus oli 2,2mm, mikä jäi jotenkin hirveästi huolestuttamaan mua (vaikka siis ihan normaali). Jotenkin tuntui, että kaikilla tutuilla on ollut tyyliin 0,x. Oltiin jo aikasemmin ilmotettu halukkuus osallistua siihen seulontatutkimukseen. Tänään tuli postissa kirje, että kaikki on kunnossa =)

Viikot muuttuivat taas kerran ultrassa ja la onkin jo 10.8. Eli nyt mennään viikolla 15. Olo alkaa tuntua ihan normaalilta taas ja välillä unohtaa kokonaan olevansa raskaana. Parina viime päivänä on kyllä maha ollu ihan pinkeä ja kun sitä on painellut, on tuntunut aina jossain navan tuntumassa sellainen kova kohta. Mietin, että voisiko se olla kaveri, joka siellä puskee vastaan vai ovatko mun elimet vaihtaneet paikkaa :D Jotain kuitenkin selkeesti erilaista kuin ennen.

Äitiyshousut on päässeet jo ahkeraan käyttöön. Tuntuu, että mullakin tämä näkyy jo ihan selvästi, jos on kireät vaatteet päällä. Painoa ei onneksi ole tullut lisää alkuperäiseen kuin max 1kg. Syömistä ja ruuan määrää oon kyllä joutunut reilusti lisäämään ajasta ennen raskautta! Mutta oon sitten vastapainona pyrkiny arkisin välttämään kaikkia ylimääräisiä herkkuja.

Mites teillä muilla? Onko paino jo noussut ja vieläkö menee tavalliset farkut jalkaan?

ilona 14+3

LISTA:
Ippaliini, 3, KHKS, 2.8
Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
ilona80, 1, Turku, 10.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1
N27, 1, Hki, 23.8.
jonsku_86, 1, LPKS, 23.8.
Hansu78, 1, Hki, 28.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.
 
Hansu.
Moi kaikille!

Mun laskettuaika siirtyi viikolla ja onkin sitten vasta 4.9. eli joudun vaihtaa ryhmää syysmammoihin:) Ultrassa kaikki oli hyvin, mutta kaveri pyöri ja hyöri niinku tuulispää, niin ei saatu niskaa kuvaan. Meen sitten ens viikolla uudestaan kokeileman josko se suostuis olla oikeinpäin :) Mutta onnea kaikille teille odotukseen, poistin itseni tuolta listalta. Ai niin ja hematooma oli "kuivunut" pois, joten siitäkään ei ole enää vaivaa. Hansu 11+1 (viimeksi olinkin vain 10+0 sitten)

LISTA:
Ippaliini, 3, KHKS, 2.8
Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
ilona80, 1, Turku, 10.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1
N27, 1, Hki, 23.8.
jonsku_86, 1, LPKS, 23.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.
 
jonsku_86
Moikka kaikille!

Täällä ollaan edelleen väsyneitä ja vessanpönttöä halaillaan taas aika ajoin. Välillä käy mielessä että koskakohan loppuu.

Mulla alkaa olla siinä hilkulla, et voiko käyttää omia housuja vai joutuuko jo siirtymään mammahousuihin. Päälle päin ei vielä kai näy, mutta ite tuntee jos esim. farkut pistää jalkaan, niin silloin puristaa. Normaalit kangashousut menee vielä toistaseksi.

Saa nähdä, tuleeko meille mitään postissa ton np- ultran tiimoilta. Lääkäri kyllä mainitsi, että on kaikki hyvin. Niskaturvotus oli 1,1mm. Oli meilläki sen verran vikkelä kaveri, että oli lääkärillä homma ottaa mitat, mutta sai ne kuitenki.

Mulla pelottaa maanantainen ultra, koska en yhtään tiedä paljonko paino on noussu. Ite en omista vaakaa niin paha mennä sanomaan. Luulisin, että ei ole pahemmin noussu. Tuossa pahoinvoinnissa on se huono puoli, että kaikkea tulee syötyä, mikä menee alas.

Mulla teki tuossa muutama päivä sitte tiukkaa ku tykkään hirveästi maksalaatikosta ja miehen kaveri osti sitä ollessaan meillä yötä. Sanoinki että itellä tekee hirveästi mieli maksalaatikkoa.

Taidan iteki muistaa muuttaa tuon lasketun ajan ku sehän tosiaan siirty muutamalla päivällä. Lääkäri mietti jonku aikaa että siirtääkö vaiko eikö.

LISTA:
Ippaliini, 3, KHKS, 2.8
Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
ilona80, 1, Turku, 10.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1
jonsku_86, 1, LPKS, 20.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.
 
N27
Mä en vieläkään huomaa olevani raskaana muuten kuin satunnaisista mahan vihlaisuista :-S Maha ei näy, paitsi lisäläskit :D

Meillä oli niskaturvotusta 1,2mm ja pe tuli postissa lappu, että kaikki kunnossa.

Iloista odotusta, ja aurinkoista sunnuntain jatkoa!

 
ilona80
Moi!

Se postin lappuhan tulee vaan, jos on halunnut osallistua siihen veriseulaan? Ainakaan meillä ei ollut pakollinen. Kaverilla, joka oli naistenklinikan asiakas, oli seulontaverikoe otettu kysymättä. Oisko sitten niin, että siellä pakollinen jo, kun siellä se tutkimusyksikkökin sijaitsee?

Ootteko te kaikki muutkin (minä ja N27 ilmeisesti ainakin) osallistunut siihen veriseulontantaan? Parin vuoden sisään synnyttäneistä kavereista KUKAAN ei ole vapaaehtoisesti ennen minua osallistunut.

Aurinkoista sunnuntaita ja iloista hiihtolomaa muillekin onnellisille, jotka siitä saavat nyt nauttia!
 
Pinja
Meillä on esikoinen ollut koko viikonlopun kovassa kuumeessa ja tänään näyttää sama meno jatkuvan. Tosin nyt meillä on kunnon dropit millä kuumeen saa pidettyä aisoissa, mutta muuten on aika voimaton mies:( Lauantai-sunnuntai välisenä yönä sai kuume kouristus kohtauksen. Oli kauheaa katsottavaa. Hyvä etten tilannut lääkäri helikopteria paikalle. Sitä kyllä on niin voimaton ja avuttoman oloinen kun joutuu katsomaan oman lapsen kärsimystä. Vielä kun poika ei vielä kertaakaan ole ollut kipeä niin ei ole mitään kokemusta kuinka toimia. Toivottavasti seuraavan lapsen kohdalla jo osaa olla ja toimia rauhallisesti ja järkevästi.
Enhän mä kuitenkaan sitä helikopteria tilannut (vaikka mieli teki) autolla lähdettiin lääkäriin päivystykseen. Eikä tilanne ollut niin vaarallinen kuin miltä se meistä näytti. Saatiin hyvät ohjeet ja kunnon lääkkeet ja takaisin kotiin. Nyt sitten toivotaan ettei kestä kovin montaa päivää:)

Että tämmöinen viikonloppu meillä ja maha asukki on onnellisen tietämätön kaikesta:)

-Pinja rv14+6-
 
Nacksu
Pinja: Hui kauhea, voin vain kuvitella kuinka paljon pelästyit. Onneksi ei kuitenkaan ollut tuon vaarallisempi, vaikka pahaltahan kouristelu näyttää. Ja hyvä kuitenkin että saitte kunnon lääkkeet! Sitä aina toivoo, ettei oman lapsen tarvitsisi sairastella. Meillä ei onneksi ole ole vielä ollut mitään sairasteluita esikoisella *koputtaa puuta*, mutta voin jo etukäteen kuvitella ettei siinä tilanteessa oma sairaanhoitajan koulutus auta yhtään. Paniikki varmasti tulee oman lapsen puolesta. Jaksamisia teille ja pikaista paranemista!
 
hensku
hansu kerro mulle mikä on hematooma? mulla oli nimittäin kans runsasta vuotoa, jota tietenkin pelkäsin keskenmenoksi, niin lorisemalla vuoti. Vuodon syytä minulle ei ole osanneet kertoa..
 
jonsku_86
Moikka taas.

Käytiin tänään taas neuvolassa. En enää yhtään ihmettele, vaikka olenki väsyny. Hemoglobiini oli laskenu 144 jonneki 120 paikkeille kuukauden aikana. Ja paino oli tippunu 2 kg lähtöpainosta, mut silti olen kasvanu ku ei enää omat housut mene jalkaan. Äitiyshousut on kuitenki vähän turhan isot vielä tässä vaiheessa.

Kuultiin ekaa kertaa muksun sydänäänet. Mies sitte meni tokasemaan siinä että miltäköhän kuulostas jos tämä nainen pierasis. Aloin sitte nauramaan siinä niin, että ei siitä kuuntelusta enää mitään tullu. Tokasin miehelle, että on harkinnassa saako lähteä ens kerralla mukaan neuvolaan.

Ilona_80, me ollaan osallistuttu siihen veriseulontaan, mutta mitään ei ole postissa tullu. Neuvolakorttiin vaan merkittiin jotain juttuja siitä veriseulasta.

Tänään huomasin, että ei ole hyvä lähteä pitkän ajan jälkeen kävelemään pitkiä matkoja. Kävelin kouluun ja takasin, ja selkä meni aika kipeäksi. Aloin epäilemään, että mulla ei ole kovin hyvät kengät kävelyyn. Jos kovin alkaa selkään käymään niin pakko mennä kenkäostoksille.

Mutta taidan mennä pikkuhiljaa unten maille ku taas väsyttää. Vointeja kaikille. :)
 
Ippaliini
ilona80: Kysyit seulontaverikokeesta. Ekan kerran kuulin asiasta.. joten en varmaankaan ole osallistunut aiemmin ja ei multa nytkään ole kysytty.
Liekö paikkakuntariippuvainen, että jossain kysytään, jossain ei?

Kuten tuossa aiemmin jo manailinkin, että koska voin niin huonosti alkuajan, piti syödä koko ajan, että normaalit housut eivät mahtuneet jalkaan enää vkon 12 jälkeen. Paitsi yhdet, jotka olivat aika reilut.
Käytän siis äitiyshousuja, vaikka ne ovatkin hieman isoja. Tai osa on, osa ihan sopivia. Huomenna on neuvola, en uskalla nousta siihen vaakaan, olen lihonut arviolta 7 kiloa, jos siis riittääkään.. auts.
Sain tuossa painoa alas 2 kiloa, kun pahoinvointi hellitti. Mutta viikon työmatka ulkomaille toi nekin kilot takaisin. Pitkät työpäivät, raskaat illalliset ja hotellissa herkuttelu sen saa aikaan.
Saan varmasti ravintoneuvoa huomenna neuvolassa, noh, aina mun kilot ovat lähteneet ja en nyt pidä itseäni niin isona kuitenkaan. Joten en ota painetta...
Nyt kun kevätkin tulee, ei sitä enää tee mielikään mussutella suklaata ym niin kun teki marraskuun pimeydessä.

Kerroin pomolle viime viikolla. Nähdään harvoin, koska hän on eri maassa. Hän sanoi, etä katselinkin sinua ruokalassa että oletpas lihonut.
Kohteliaasti sanottu miespomolta, eikös? No, kielimuuri saattaa hieman vaikeuttaa kommunikointia... :)

Ihana auringonpaiste ulkona. Haaveillen katselen tästä tietokoneen yli...
Hyviä vointeja kaikille!
Tulen kertomaan neuvolakuulumisia huomisen jälkeen



 

Yhteistyössä