Elokuun 2009 odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti
N27
Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
jonsku_86, 1, LPKS, 14.8
ilona80, 1, Turku, 15.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
Elviira, 1, PHKS, 27.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1

Sainpahan minäkin päivitettyä :)

Täällä voidaan hyvin, ei ole ollut juuri mitään raskausoireita -ainoastaan pientä yliväsymystä iltaisin.
 
Nelli72
Heips! Mukaan ilmottautuisin pikaisesti, la olisi 6.8. ja kolmas lapsi tulossa. Np ultra olisi viikonpäästä pe, sitten tuon tietäisi, onko siellä joku kyytiläinen oikeasti matkassa :). Voisiko joku kekseliäs keksiä meille jonkun kivan ketjun nimen, elomammat 2009 tai jotain semmoista, olisi ehken helpompi löytää tää ketju. Niin ja onnea kaikille muille elomammoille!
 
Pinja
Voihan hiisi mikä aamupäivä. Kun ei muita ongelmia juuri ole ollut (paitsi mielealojen heittely) niin nyt kyllä oli niiiin kivulias ummetus, että meinasin jo soittaa terkkarille. Kaapista löysin levolakkia ja otin sitä kunnon huikan. Toivottavasti sitä saa ottaa. Oisko teillä hyviä kikka kolmosia ummetukseen ja yleensä vatsan toimimiseen. Vettä juon päivittäin runsaasti kun nyt muutenkin tuntuu olevan jano koko ajan. Mutta muita hyviä keinoja. Joku kirjoitti jossain, että kun syö kiiwin tai pari päivässä vatsa toimisi joka aamu. Täytyy ainakin kokeilla:)

Nyt äkkiä hetkeksi sohvalle pitkäkseen kun tuo pieni mies vielä nukkuu.
 
Nacksu
Pinja: Levolacia saa ottaa raskauden aikana. Itse jouduin viime raskaudessa ottamaan päivittäin levolacia noin rv 20 lähtien mielettömän ummetuksen vuoksi. Ei auttanut vedenjuonti, ei liikunta, ei luumut eikä kuitujen lisääminen. Tätä raskautta varten kaapissa on jo levolac-pullo valmiina odottamassa ;). Monilla saattaa auttaa juurikin luumut tai esim. apteekista saatava mallasuute ummetukseen. Ja tietenkin kannattaa välttää vatsaa kovettavia ruoka-aineita, kuten vaikka banaania. Paremmin en osaa neuvoa, mutta tiedän kuinka kamala vaiva ummetus on. Toivottavasti sinulla nyt helpottaisi tuo ummetus...
 
ilona80
Onneksi olkoon Nacksu työpaikasta!

Minä hölösuuna sitten laulelin uutisen kaikille työkavereille eilen =) Osa porukasta tiesi muutenkin ja osa oli arvannut. Eipä tarvitse sielläkään siis enää salailla. Musta kyllä tuntuukin, että tää maha on jo niin turvonnut, että sen kyllä huomaa, jos yhtään osaa katsoa. Painoa ei onneksi ole tullut vielä grammaakaan lisää. Millähän viikolla niitä äitiyshousuja kehtaisi alkaa pitää (toisaalta mietin, että pitää käyttää nyt vaan niin pitkään tavallisia vaatteita, kun niihin mahtuu...jossain vaiheessa tulee varmaan vielä omia farkkuja ikävä). Mutta siis, millä viikoilla suunnilleen te olette vaihtaneet äitiyshousuihin, jos olette jo jonkun raskauden eläneet? (Yksilöllistähän se mahan kasvu tietenkin on, mutta kiinnostavaa tietää.)
 
jonsku_86
LISTA:

Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1
ilona80, 1, Turku, 15.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
jonsku_86, 1, LPKS, 23.8.
Elviira, 1, PHKS, 27.8

Heippa kaikille!

Päivitin tota meidän listaa. Kävin tänään neuvolalääkärillä ultrassa ja laskettu aika siirty 9 päivää eteenpäin, eli viikkoja tosiaan oli vähemmän ku mitä neuvolassa laskettiin.

Mulla meinas aamulla jännittää se ultraan meno ja siellä sitten paikan päällä lääkäri ehti totaalisesti säikäyttää minut. Kokeili ensin ultrata vatsan päältä, mutta tokas aikansa kokeiltuaan että jotain siellä on, pakko ultrata sisäkautta. Siinä ehdin miettiä että taasko meni kesken.

Jotenki on sellanen olo etten vieläkään osaa iloita tästä raskaudesta. Kuitenkaan ei vielä olla ees siellä asti mihin edellinen ehti. Kai se siinä vaiheessa alkaa se iloitseminen, kun se maaginen 12 viikkoa on täynnä.

Onneks olkoon, Nacksu, työpaikan johdosta. :)

Nyt on pakko alkaa lepäileen, meinaa olla väsynyt olo kun koko päivän ollu liikkeellä. Vointeja kaikille. :)
 
Pinja
Kiitos Nacksu neuvoista. Kiiwiä tuli kokeiltua eikä tulos ollut toivottu joten Levolacia täytynee ostaa kaappiin lisää. Ja onneks olkoon uudesta työpaikasta!

Huomenna olis eka np-ultra. Pikkasen hirvittää. Ja pelkään, että rupean herkistelemään osastolla. Siellä kun tuli viimeksi kolme viikkoa vietettyä ja koettua mielettömiä asioita niin suuri pelko on, että rupean siellä vetistelemään. No, onneksi kaiken voi laittaa raskauden piikkiin;)

Palailen taas asiaan kun ultrassa on käyty!

-Pinja rv10+6-
 
tytteli83
Täällä ilmottautuu yksi onnellinen elokuun odottaja rv 9+0:) ! LA on 21.8 ja ensimmäistä odotan.. kaikki on niin jännää ja uutta!:) Mulla on myös ollut kivuliasta ummetusta johon ei tunnu mikään auttavan.. pitää varmaan mennä levolakkia ostamaan! Mulla oli rv 7 tosi voimakkaita kipukohtauksia keskellä mahaa, mutta ne ovat onneksi helpottaneet ja nyt kärsin vain pahoinvoinnista joka kestää koko päivän:)
 
ilona80
Tervetuloa joukkoon tytteli =)

Joko mä olen _aivan_ liikaa koneella tai sitten tähän joukkoon on sattunut useita ihmisiä, joilla on oikeakin elämä :D

Mä olen alkanut jännittää ihan sairaasti sitä np-ultraa. En oikeastaan edes tiedä miksi =) Kai se pitää vaan koko ajan jotain olla jännittämässä. Siinä ekassa ultrassa, johon vähän vahingossa pääsin, kyselin jo, että näkyykö siinä mitään. Hoitsu sanoi, että ei voi vielä sanoa, mutta mitään "nestepussia" ei kuitenkaan näkynyt...mikähän on nestepussi? Tai siis mistä se kertoo... Onneksi ultraan on enää reilu viikko. Sitten voikin vaihtaa jännityksen kohteen johonkin muuhun asiaan :D

Pahat olot alkavat olla takana (jo varmaan toista tai kolmatta viikkoa). Ainoastaan jos menee nukkumaan nälkäisenä, alkaa velloa ja tulee huono olo. Huonon olon tilalla onkin nyt sitten jaaaaaatkuva nälkä :D Paino ei onneksi kuitenkaan ole edelleenkään noussut yhtään. Hiukan hämmästyttää se, että se on taisaisesti tippunut muutaman sata grammaa...Saan siis edelleen luvan kanssa vierailla jääkaapilla ;)

Iloista viikonloppua kaikille!
 
Elviira 82
Tervehdys mamma toverit =)
Pitkästä aikaa, nyt ei oo tuntunu tänne kirjottelu enää niin tarpeelliselta kuin yritys aikana, sillon olin yritys-ketjussa tosi aktiivinen. Oon nautiskellu ajatuksesta, että vauva tulee ja lueskellu paljon aiheeseen liittyvää ja elelly mukavaa arkea. Eilen oli eka neuvola, tosi hyvältä tuntu käydä siellä. LA siirty muutaman päivän eteenpäin, päivitin listan. Saas nähä oonko viimonen joka täällä sitten kasvattelee masuaan ku te muut synnytätte LA:n mukaan aiemmin. No, katotaan.
Mulla on eka lri parin vkon päästä ja siitä viikon parin päästä np ultra keskussairaalassa, että tää on vielä tätä "odottelu" aikaa, jollon ei tunne mitään masussa eikä edes ole nähnyt, että Nyytti siellä on. Mutta kyllä se merkkejä on antanu, yks raju pahoinvointikohtaus ja tissit niiiin tosi arat että auts! Masu vaikuttas ihan snadisti kasvaneen, mutta voipi olla myös toiveajattelua =)

Rauhallisella mielellä mennään. Myö on kerrottu parille kaverille, töissä ajattelin kertoo ens viikolla ja tuleville isovenhemmille kerrotaan lääkärissä käynnin (ultran) jälkeen, helmikuun 6-7.pvä.

Hvyää vointia!
E, rv 8+4


LISTA:

Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1
ilona80, 1, Turku, 15.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
jonsku_86, 1, LPKS, 23.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8
 
N27
Huomenta kaikille :)

Mähän kävin varhaisultrassa jo viikolla 7, ja säin sen pienen möykyn, jonka sydän kovaa vauhtia sykki <3 Nyt tuntuukin niin hassulta kun ei tunne mitään, vaikka tietää, että siellä se pitäisi olla... Mulla ei ole ollut pahoinvointiakaan. Ihan normaali olo.

Ensi viikon perjantaina taas ultra, joten näkee pienen, ja saa taas vähän fiilistellä :)
 
jonsku_86
Jos iteki kirjottelis pitkästä aikaa. :)

Ensinnäki tervetuloa uusille odottajille ja roppakaupalla onnea.

Tosiaan käytiin silloin 15.1. ekassa ultrassa ja mies näki sykkeen, mutta minä en. Lääkäri oli jotenki hätänen, enkä ite tajunnu sanoa sille että voitko näyttää uudelleen että minäki näen.

Meillä ois sitte np- ultra 2.2. Vähän mullaki meinaa jännittää vaikka viimeks oliki kaikki kunnossa. Itelläki ärsyttää jo tuo että koko ajan pelkää.

Mulla kerkes väsymys hellittää jo jonku verran, mutta nyt se on taas hiipimässä takasin päin. Kai johtuu siitä, että yksinkertasesti ei kahvi maistu. Joskus juon vähän ku vieraita käy tai ite käydään jossain, mutta muuten ei tule keitettyä kotona.

Ja toinen mikä vähän rajottaa menemisiä on tuo pahoinvointi. Ootan innolla että se menis ohi, mutta loppua ei vain näy. Tuntuu että kaikki tulee pihalle mitä yrittää syödä. Tänäänki mies teki ruokaa ja ku haistoin sen niin yökkäsin. Ei kiva, varsinkaan ku ei pysty kouluunkaan mennä. Onneksi pystyy kotona tekemään töitä.

Mulla on oikeastaan nyt vasta alkanu olemaan jatkuva vessahätä. Yölläki heräilen vessaan. Jos nyt on tällasta niin mitähän se sitte on loppuvaiheessa.

Turvonnuki olen vissin sen verran, että ku yhelle tutulle selvis että olen raskaana niin se tokas että kyllä hän sen jo näkiki. Ja itellä on aikasemminki ollu jo mahaa. :O

Mutta nyt taidan alkaa iltapalalle ja yritän mennä pehkuihin, että sais tuota unta taas palloon.
 
Nacksu
Täällä on nyt np-ultra takana ja vauvalla kaikki hyvin. Laskettu aika pysyi samana, vaikka ultran mukaan viikkoja olisi vasta 12+3 (lasketun ajan perusteella siis viikkoja kasassa 12+5). No eipä tuolla niin väliä ole, etuajassa syntyy kuitenkin ;). Oli kyllä ihanaa nähdä vauvelin liikkuvan masussa ja heiluttelevan käsiään. Ihan meinas itku päästä. Mulla alkaa pahoinvointi helpottamaan eikä tuota väsymystäkään tunnu enää niin paljon olevan. Ihan hyvä juttu, sillä työt pitäisi aloittaa maaliskuun alussa. Töissä kun on mukavampi olla jos ei tarvitse oksennella ja pelätä nukahtavansa pystyyn.

Herään nykyään lähes joka yö kamalaan nälkään, vaikka olen pyrkinyt syömään kunnon iltapalan. Tuntuu hassulta hiiviskellä keskellä yötä jääkaapille syömään, mutta nälkäisenä ei uni kuitenkaan tule. Onko muilla samanlaista vai pahaa oloa vielä paljon?
 
ilona80
Viikko vielä pitäisi jännittää siihen np-ultraan =) Kiva, että muut jännittelee yhtä lailla.

Mulla on ollut ihan järkyttäviä mielialan vaihteluita viime viikonloppuna. Itkin ja nauroin yhtä aikaa ja mies yrittää lohduttaa, että kaikki on ihan hyvin. Itteäkin oikein nolottaa, kun tavallisesti en todellakaan ole mikään itkupilli ja nyt ei voi yhtään hillitä itseään :D Mutta tänkin pitäisi kai helpottaa viikon päästä...

Jonsku: Mulla on sellanen muistikuva, että tässä vaiheessa se jatkuva vessahätä johtuu noista hormooneista. ...ja vähän vähenee sitten kai jossain vaiheessa ennen kuin vauva alkaa painaa rakkoa ja sitten pitääkin taas jo juosta =)

Nacksu: Paha olo on tosiaan väistyny ja nyt tilalla on jatkuva jatkuva jatkuva nälkä. Ja ihan sellanen rehellinen kurniva nälkä, ei pelkkä syömisen mieliteko. Mies nauraa, kun syön hevosen lailla. Mä olen siis sua viikon verran jäljessä, rv 11+2. Pitää vaan yrittää syödä jotain fiksua ja jättää kaikki herkuttelumieliteot väliin...
 
Ippaliini
Heippa!

Etsiskelin netistä tietoa lapsen ilta vatsakivuista (esikoisella 3v 3kk iltaisin vatsa kipeä ja ihan löysä) ja löysin tämä ryhmän ja ajattelin liittyä mukaan.
Menossa raskausviikko 13+2, LA 2.8. Eilen olin np-ultrassa, jossa kaikki oli onneksi kunnossa. Niin ja siis odotan kolmatta, esikoinen on tuon 3v 3kk, toka täyttää helmikuussa 2 v. Esikoinen syntyi n 2.5 viikkoa etujassa, toka viikon etuajassa, että sa nähdä meneekö heinäkuulle. Hieman jännittää, ehditäänkö ny edes sairaalaan synnyttämään, ekan kanssa oltiin sairaalassa 2h 30 min, tokan kanssa 45 min ennen synnytystä. ja matka sairaalaan kestää 50 min. Kätikö antoikin miehelleni nopean pikakurssin, jos lapsi syntyy autossa: paljon pyyhkeitä mukaan ja lapsi tulee pitää lämpimänä. Onneksi on kesäaika! No toivon mukana ehditään, en tosin ala odottelemaan kotona yhtään, kun ekat supistukset tulevat.

Viime viikkoina vatsassa ollut välillä iltaisin kovaa kipua, joten huoli oli iso.
Tiedoksi muille, joilla mahdollisesti samaa vaivaa: Lääkäri epäili, että kipu voi tulla kohdun liikkeistä.

Itselläni edelleen paha olo vaivaa, mutta ehkä hieman helpottanut alusta. Hedelmät ja appelsiinmehu+vichy yhdistelmä on pop.

Ilona80 kyseli, koska ollaan alettu käyttämään äitiysvaatteita. Tuli tuossa joulun aikaan syötyä aika lailla ja kun paha olo, söin söin ja söin ja sain näppärästi 6 kiloa lisää itselleni:( Vyötäröltä rennot housut menevät vielä, mutta käytän mm. kotona trikoisia äitiyshousuja jo (tosi hehkeää juu..)

En ole varma, pitääkö tähän listaan laittaa tuo numero, niin onko se kuinka monetta odottaa? Niin nyt laitoin..

LISTA:
Ippaliini, 3, KHKS, 2.8
Nacksu, 2, KHKS, 5.8.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8
Nilla87, 1 hki La 14.8 Ultra 29.1
ilona80, 1, Turku, 15.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
jonsku_86, 1, LPKS, 23.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.

Koska teen tietokoneella töitä, yritän käydä tauoilla täällä katsomassa kuulumisia ja osallistumassa keskusteluihin.

Hyvää odotusaikaa kaikille!
 
Nacksu
Tervetuloa Ippaliini mukaan! Tässähän alkaa jo jännittää, kun meitä KHKS:ssa synnyttäviä elokuisia alkaa jo olemaan jokunen. Ja lasketut ajatkin suht lähellä toisiaan... Teillä tulee kanssa olemaan vipinää ja vilskettä kun nuorimmainen syntyy ;). Onnea odotukseen!
 
Nilla87
Tänä aamuna oli sitten np-ultra ja luojalle kiitos että kaikki oli kunnossa vaikka pelkäsinkin kuoleman lailla ettei ole..Pikkanen oli jalkojen kanssa jo 7cm pitkä niskaturvotusta ei lähes ollenkaa 0.8..Sydän sykki vimmatusti ja laidasta laitaan pommpi mussukka siellä..tippa tuli linssiin ei vaan voinut käsittää että siellä se on ja pysyykin!! nyt on sitten kuviakin urakalla oli niin mukava täti meillä että otti muutamat tuplatkin että äiskälle ja iskälle omat..yht 12kuvaa:)

laskettu aika pvälleen sama ku oli arvioitukkin:) eli 14.8 vkoja huomenna 12:)
 
Pikku-Veijari
Nyt uskallan minäkin jo tänne kirjottaa kun eka ultra takana! Asia konkretisoitui heti kun näki että on siellä ihan oikeesti joku pieni elämän alku kasvamassa, eikä tää oo vaan pelkkää omaa kuvitelmaa! :) Tunne oli aivan älyttömän ihana, tippa tuli linssiin. Siellä se huitoi kovasti käsiään ja kaikki oli kunnossa. Nyt ei muuta kun päivä kerrallaan etiäppäin odotellen elokuuta.

Raskaus on ensimmäinen ja ollut melkosen oireeton. Rinnat oli kyllä reilun kuukauden ihan älyttömän kipeet! Piti nukkua liivit päällä etteivät päässeet kylkeä kääntäessä heilumaan (ovat kyllä kasvaneetkin). Mut nyt sekin alkaa jo helpottaa. Väsymystä oli pari viikkoa mut nyt ei enää iltasin uni yllätä aina kesken telkkarin katsomisen. Nälkä on kova ja usein! Ja pientä mahanipistelyä ja alaselkäkipuja ollut, mutta ei haitaksi asti. Ja ihaninta on ollut se ettei missään vaiheessa pahoinvointia! :)

Kuukautisten perusteella la 14.8. ultran perusteelle 13.8. mutta eivät käyneet sitä muutelemaan koska oli niin lähekkäin toisiaan.
Lähimmille ihmisille on kerrottu mutta ei olla asiasta vielä suuremmin huudeltu. Mutta eiköhän tästä kohta voi kertoa jo laajemmiltikin, kun menee vielä pari viikkoa etiäppäin ja aletaan olla turvallisilla vesillä. Nyt 11+6.
 
ilona80
N27: Mä en uskalla edes ajatella sitä, että tämän kaverin pitäisi joskus tulla uloskin :D Eli niin pitkään kuin vaan pystyy, blokkaan ihan koko ajatuksen päästäni ;) Jotkuthan sitä sanovat, että siinä vaiheessa kun synnytys lähestyy, myös jännitys vähenee ja sitä vain toivoo, että syntyisi jo pian. Elän siis tässä toivossa. ...Saas nähdä miten käy.

Oikein isot onnittelut kaikille, joilla np-ultra takana ja kaikki hienosti <3. Itse pitäisi vielä tiistaihin asti jännittää. Viikonloppu menee aina nopeasti (liian nopeasti), mutta maanantai on sitten varmasti melkoista tulisilla hiilillä kävelyä :D

Tänään oli eka neuvolalääkäri ja jotenkin tuntui, että lääkäri oli _hieman_ pihalla. Oli uusi talossa, johtui varmaan osaksi siksi. Alkoi etsiä sydänääniä hoitajan ollessa poissa huoneesta. Totesin siihen, että enpä ole niitä vielä kuullutkaan. Hän oli sitten ihan paniikissa, että miksi en, eikä tahtonut ymmärtää, että ultrassa (jossa siis olin viikolla 9+2) ei ollut ääntä, pelkkä kuva =) Ja ei sitten tietenkään itsekään löytänyt sykettä. Siinä meinasi vähän kummankin paniikki nousta, vaikka olinkin itse nähnyt muutama viikko sitten sydämenlyönnit. Onneksi hoitaja tuli takaisin ja otti sykkeen etsimisen hommakseen ja löysikin sen sitten ihan heti. Lääkäri tosiaan pyöritteli laitetta siinä navan ympärillä ja lopulta syke löytyi kyllä aivan alavatsalta :D Hetken paniikin jälkeen kyllä jo huvitti tuo tilanne.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Nacksu
N27: Ensimmäisessä neuvolassa täyttelet lappuja, sinulta otetaan verikoe ja pissanäyte, saat paljon tietoa ravitsemuksesta, liikunnasta yms. Paino ja verenpaine ja hemoglobiini otetaan ja esitietoja kysellään. Joskus saatetaan yrittää kuunnella sikiön sydänääniä, useimmiten ne eivät kuitenkaan vielä ensimmäisellä neuvolakäynnillä kuulu. Ainakin tämmöisiä asioita kuuluu ensimmäiseen neuvolakäyntiin.
Synnytys mietityttää itseänikin. Esikoisen synnytys oli aika raskas ja ponnistusvaihe kesti yli tunnin. Toivottavasti tällä kertaa saisin vauvan ponnistettua ulos hieman nopeammin... Ilona80: Mulle kävi juuri niin, että mahan kasvaessa olo alkoi tuntua niin tukalalta että toivoin synnytyksen jo alkavan. Ja kun synnytys sitten alkoi, olin niin jännittynyt uudesta tilanteesta etten enää huomannut pelätä synnytystä! Olin jo innokas näkemään vauvan ja halusin vaan synnytyksen sujuvan nopeasti. Kipuja oli tottakai, mutta kivut helpottivat saman tien vauvan tultua ulos. Ja ah, ikinä en ole iloinnut kivuttomasta olotilasta niin paljon. Uskomatonta että yhdessä hetkessä olet tosi kipeä ja seuraavana tuntuu kuin ei kipuja olisi ollutkaan. Euforinen olotila tietenkin auttaa asiaa...kivut hiipivät sitten takaisin pikkuhiljaa, mutta eivät ollenkaan niin pahoina. Tämä siis tietenkin vain minun kokemukseni, mutta itse en synnytystä pelkää, mietin ja toivon vain...
 
jonsku_86
Kiva kuulla teiltä np- ultrassa käyneiltä kokemuksia. Ihana että teillä on kaikki hyvin.

Nacksu, aika jännä että verikoe otetaan ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Minut passitettiin verikokeisiin vasta kun viikkoja on 10+. Neuvola kun oli viikolla 6+ jotain. Kai se on paikkakuntakohtainen sekin.

Sikiön sydänäänet yritetään kattoa siinä vaiheessa jos viikkoja on 10+ ainaki täälläpäin. Neuvolatäti mulle sanoki että harmi ku on niin vähän viikkoja ettei pysty kuuntelemaan. Oli kaveri tämä täti, joten tiesi aikasemmasta.

Mulla on alkanu pahoinvointi helpottaa pikkuhiljaa *koputtaa puuta*. Toivotaan, että se häviää kokonaan. Olis kuitenki kiva tehä jotain muutaki ku halata pönttöä päivät pitkät.

Maanantaina ois sitte se np- ultra. Alkaa tosissaan pelottaa ja jännittää. Viikkoja pitäs silloin olla 11+1. Mietin sitäki, että muuttuukohan toi la vieläki tosta aikasemmasta ultrasta. Kuulin jostain, että joillaki on muuttunu varhais-, np- ja rakenneultrassa ihan eriksi ku mitä alunperin laskettiin.

Toinen mitä huomasin tosta aikasemmasta ultrasta, että sikiön pituus oli melkein 40mm, ja taas neuvolasta saadussa vihkosessa sanotaan, että sikiön pituus niillä viikoilla on 15-22mm. Mietin vain, että olikohan vihkoseen tullu virhe ja että pää- perämitan pitäs olla se 15.22mm. Tiedä häntä.

Jännä, että vaikka muksun näki silloin pari viikkoa sitte terveenä ja hyvinvoivana, sitä silti jännittää maanantaita. Vaikka eihän se vielä ole riskialtis aika ohi vielä reiluun viikkoon.

Mulla ei ole alkanu vielä synnytys mietityttämään. Ehkä sitte lähempänä, mutta vielä on kaikenlaista mielessä. Tänään saatiin miehen kans kuulla huonoja uutisia ja nyt se vähän varjostaa odotusaikaa. Just ku tuntu, että vaikeat ajat vähitellen ohi, niin sitte tulee lisää. Itellä oli nyt syksyllä kaikenlaista ja siksi oliki aikamoinen yllätys, ku saatiin kuulla, että olen odottamassa. Vähiten odotin plussausta juuri siitä kierrosta, jolloin muksu sai alkunsa.

Huomasin viime yönä, että mulla hiukka sattu alaselkään ja tietysti säikähdin. Kuitenki meni ohi ku nousin sängystä, ja tulin siihen lopputulokseen, että nukuin huonossa asennossa. Ja nivuset on välistä kans kipeet. Kävellessä varsinki.

Hassua sinänsä, että mulla on vessahätä ja nälkä kadonnu kokonaan. Enää ei oo sellasta tunnetta, että pitää syödä parin tunnin välein ja käydä vessassa usein. Seki on pistäny miettimään kaikenlaista, ja koetan vähän väliä rauhotella itseäni.
 
N27
Eka neuvolakäynti takana ja kaikki hyvin :) Kyselivät paljon, ja synnytyspaikkain piti valita jo :-O Lisäksi mittasivat verenpaineen, hemoglobiinin sekä ottivat verikokeen. Ja pienen sydänäänet kuuluivat oikein selkeäsi :))

Mulla on paino noussut ihan tajuttomasti tässä ensimmäisen vajaan 11 viikon aikana... Meinasin pyörtyä kun näin luvun! Pakko alkaa vetämään hedelmiä siihen ruoan himoon, mikä mua vaivaa koko ajan... Onko muilla paino noussut näin aikaisessa vaiheessa jo, ja tasoittuuko tuo loppua kohti, vai onko minusta tulossa armottoman iso? :D :)-O)
 

Yhteistyössä