Uusi viikko jälleen edessä ja tekisi jo mieli ottaa jonkinmoinen "aamukampa" käyttöön. Alkaa olo olla sen verran tuskainen, että jokaisen päivän aamuna odottaa vain iltaa, että pääsisi sänkyyn nukkumaan...
Ehkä tämä loppuaika voisi tuntua "helpommalta", ellei olisi tullut tuota kivuliasta munuaisvaivaa, joka hetkittäin tuntuu vievän kaikki henkiset ja fyysiset voimat. Ja se kaikki epätoivo tulevasta synnytyksestä tekee hulluksi...
Siis minulla on aika 10.7 polille synnytystapa-arvioon, jossa luultavasti päätetään "käynnistyksestä" ennen laskettua aikaa juuri tämän oman hydronefroosin takia. Oman lisän tuo myös se, että vauva on koko odotusajan ollut perätilassa, eikä kääntymisen merkkejä kyllä ole ollut tähän mennessä minkäänmoisia. Ja lääkäri viime kerralla alkoi tosiaan puhua kääntöyrityksestä, jota vastaan itse olen kovinkin. (on sen verran "rääkätty" olo juhannuksen TYKS reissusta, etten haluaisi enää ennen synnytystä mitään riskejä ainakaan vauvalle)tietääkö kukaan, voiko kieltäytyä kääntöyrityksestä? Istukka on myös etuseinässä, mut ei kai sillä ole merkitystä kääntämiseen... Huokaus ja vali vali... Pahimmassa tapauksessa pelkään, et laittavat synnyttämään perätilassa! No, jokatapauksessa oli tapa mikä hyvänsä, kunhan vain vauva saadaan terveenä ulos!
loppuraskauden oireista on kyllä tosissaan alkaneet vaivata myös: toisinaan oksettaa, isolla asialla saa juosta vähän väliä, pienikin kävelylenkki saa mahan kramppaamaan ja muutenkin olo on kovasti "levoton" ja itselläni alkaneet hirveät painajaisunet, jotka "onneksi" keskeytyvät järjettömään pissahätään n. tunnin välein...
vauvan turvakaukalosta (graco) sen verran, että soviteltiin sitä tuossa viikonloppuna autoon ja niin helpolta ja kätevältä vaikuttava kapistus tuntuikin alussa vähän ongelmalliselta. No, kyllä se "tukijalka paikkansa saatiin, mutta tuntuu, et kaukalo on kovin pystysuora vastasyntyneelle... Kyllä se "vaaitusmittari" kaukalon sivulla pysyy sinisellä alueella, mutta tuntuu hassulta, että kaukalo on paljon pystymmässä asennossa lukittuna "tukijalkaan", kuin esim. lattialla tai ilman tukijalkaa asennetttuna???? Onkohan meillä sittenkin se väärin asennettu...
jännityksellä odottaen, kuka elomassuista täällä on eka...