Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Tsuna: Mullakaan ei ole ollut vaikutusta kävelystä turvotuksen vähenemiseen, melkeinpä päin vastoin, käyn koiriani edelleen kävellyttään pariin otteeseen päivässä noin 1-1,5 tuntia, vauhti ei ole enää mitään hurjaa, mut eteenpäin kuitenkin päästään kun koirat jaksaa mammaa vetää :) ja siis tästä huolimatta nilkat jne... turvoksissa kiitettävästi. Itse hoidan turvotusta juomalla mahdollisimman paljon, levolla (jalat ylös 90 asteen kulmaan) ja iltaisin turvotusta/pakotusta nilkoissa hoidan kylmägeelillä (ice power), joka viilentää jalkoja mukavasti ja näin ollen auttaa ainakin minua saamaan unen päästä kiinni paremmin, suosittelen viileästi ;) Mobilaattia en suosittele käyttämään näihin vaivoihin ollenkaan koska sillä päinvastainen vaikutus eli lämmittävä ja näin ollen pahentaa vaan vaivoja (hierojani ohjeita) Itse en varmaan nukkuisi ollenkaan turvotuksen ja jomotuksen vuoksi jos rakas mieheni ei iltaisin hieroisi minulle kylmägeeliä nilkkoihin :heart:

Viilein terveisin
Öykä & Juniori 34+4
 
Aika paljon näyttää meillä kaikkia vaivoja olevan.. Itsellä on vas. lonkka niin pirun kipee, varmaan johtuu makaamisesta ja jalkaa ei pysty pitämään koukussa ollenkaan ja kipu säteilee nilkkaan asti. Ja viikon sisällä on alkanut syömisen jälkeen tulemaan tosi oksettava olo ja oksennuskin on tullut.

Kokeneemmat kertokaa..! mistä voi itse tietää, että vauvan pää on kiinnittynyt (tai miten se sanotaan..)? Vielä vajaa viikko sitten tunsin miten pikkuinen "puski" päätänsä nivusiin ja nyt ei enää sellaista ole tuntunut ja ihan kuin vatsa olisi "valahtanut" alemmas! Viikkoja on siis 33+5. Ja sitten vielä sellainen, että onko normaalia että alapäässä tuntuu välillä ihme vihlontaa?

Tsemppiä kaikille, yritetään jaksella hyvin vaivoistamme huolimatta..! :) Meidän pikkuinen on kyllä niin villi asukas mun mahassa, että välillä ei voi kuin nauraa kun siellä oikein touhutaan ja yritetään puskea vatsan läpi.. :heart:

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 33+5
 
Tänään neuvolassa tuli käytyä.

sf-mitta oli 35,5 (3viikko sitten oli 31)
verenpaine 122/66
liikkeet ++
raivotarjonnassa oli
paino noussu viime kerrasta 4kg ihmetteli sitä. ei oo noussu niin paljon ikinä. Sanoi osan johtuvan turvotuksesta.

Mulla niin paljon turvotusta ettei mee kengät jalkaan enään ja ei pysty käveleen oikein ja kaikkea olen kokeillut ja mikään ei auta tähän!! hermot meinaa mennä. :kieh:

Tänään mennään hakemaan hoitopöytä ja sitten saanki laittaa sen kaappiin ja laatikoihin vauvanvaatteet :) sitä olen odotellutkin jo!!

nyt lepäileen. tuntuu pahalle istua pitkään!
 
zamppa
vauvamaha82, en ole kokenut synnyttäjä mutta aamulla olin juuri neuvolassa ja tuli tuo laskeutuminen ja pään kiinnittyminen puheeksi.
Itselläkin nimittäin vauva jo melko alhaalla ja tunkee rakkoa kohti jatkuvasti... neuvolassa sanoi että jos pään ja häpyluiden välissä tuntuu tilaa ja pää tuntuu liikkuvalta, ei vauva ole vielä kiinnittynyt lähtöasemiin. Tuo vihlonta kuulemma kuuluu asiaan alakerrassa, jos vauva on jo laskeutunut. Ja vessassa ravaaminen kuuluu useimmilla asiaan, jos laskeutunut. Kaikki tosin eivät kuulemma edes huomaa milloin vauva on laskeutunut ja pää kiinnittynyt.
Toivottavasti tästä edes jotain apua, mutta jos olet epävarma niin eiköhän tuo neuvolassa selviä.

Neuvolakuulumisia
painoa +0,646/vko
turvotus +-
paineet 100/61
hb 129 (on vain noussut, kun lopetin raudan naukkailun)
sf-mitta 31.5
lapsivesi normaali
rt
syke 132
liikkeet ++

Enää reilu viikko töitä ja sit voi jäädä kotiin loikoilemaan. Ei antanut saikkuakaan, kun nyt on taas monta päivää ollut helpompaa, kun ei ole supistellut sen kummemmin.
Eilen oli kyllä sellaiset selkäkivut illalla että mikään asento ei ollut hyvä ja jatkuvasti särki. Onneksi helpotti nukkumaan mennessä, muuten ei varmaan olisi tullut nukkumisesta mitään. Nukkuminen on muuten ollut yllättävän helppoa. Kunhan on hyvän asennon löytänyt niin läpi yön olen yleensä nukkunut putkeen, eikä vessassakaan tarvi käydä yöllä kertaakaan (ainakaan vielä). Muuten vessassa saa ravata jatkuvasti, kun möykky painaa rakkoa niin pahasti että jatkuvasti tuntuu siltä kuin pissat tulisi housuun :LOL:
Huomenna voikin sitten soitella jorviin ja kysellä tutustumiskäyntejä kun tulee 34 viikkoa täyteen.

zamppa 33+6
 
amalia07 Mulla ei ole kesäkuun alun jälkeen mahtunut yhdetkään entiset kengät jalkaan. Olen joutunut ostamaan ihan turvotuksen takia yhdet kengät, ettei tarvitse paljain varpain kävellä. Kovasti vaan toivon, että jossain vaiheessa tämä turvotus synnytyksen jälkeen sitten laskee ja saa vielä joskus käyttää vanhojakin kenkiä.
 
Viime viikkolla kävin siellä äippäpolilla ja sain silloin kiellon tehdä mitään, kun olin 1cm auki jne.
Tänään neuvola lääkäri katsoi paikat uudelleen ja olen 1,5 cm auki, kohdunkaulaa jäljellä ja pehmentynyt. Vauva ei ole kiinnittynyt.
Suositteli että otan rauhallisesti ainakin pari viikkoa, mutta itse päätin että nyt loppuu makoilu! En todellakaan enään jaksa sitä hössötystä mitä kaikki piti. Älä tee sitä, älä tee tätä! Hermot meinasi mennä.

Mielestäni neuvola käynti jäi vajaaksi. Sf-mittaa ei otettu, sydänääniä ei kuunneltu eikä hemppaa ole katottu tosi pitkää aikaa.
Seuraava aika olisi ensi viikon perjantaina ja sitten neuvola täti jää lomalle eli loppu raskaus menee sijaisella.

Paino oli tullut 3 viikossa 3 kg :x
Pissa oli puhdas.
Siinä ne sitten olikin mitä korttiin merkattiin..

Viikkoja 35+2
 
Pauzi
Minä taidan jälleen olla oikein omituinen otus kun niin monella tuntuu noita nukkumisvaikeuksia olevan, mutta minä vaan nukun ja nukun ja nukun. Tuntuu ettei mikään unimäärä tässä maailmassa riitä, olen todella väsynyt koko ajan. Onneksi ihana ukkokultani herää aamuisin poitsun kanssa, ja minä saan vielä vetää lonkkaa pari tuntia sen jälkeen. Siis miten voi ihmistä väsyttää näin paljon? Nukun varmaan yli 16h vuorokaudessa jos lasketaan päiväunetkin mukaan, ja silti aina vaan väsyttää. Kumma juttu. Hb oli viikko sitten 118 ja rautaa syön tupla-annoksen päivittäin.

Mulla on vaivat helpottanu, turvotusta on edelleen mutta tuntuu et se olis vähän laskenut. Ja supistukset on alkaneet olemaan kipeitä, eilen illalla tuli aika monta peräkkäin, ja nyt tuolta alapäästä on alkanut tulemaan sellaisia sitkeitä pieniä limaklönttejä (yök)... Voisin väittää että limatulppaa se on.

Mites te joilla on jo useampia lapsia, onko se limatulppa ollut joka raskaudessa erilainen, joskus tullut jopa huomaamatta? Kun esikoiselta se oli ihan erilainen mulla... (siis ihania nää limakeskustelut... :LOL: )

Ja sitten olen kehittänyt kysymyksen, (kenties aika typerän) johon kaipaisin vastausta. Eli voisiko joku joka on synnyttänyt aiemmin sektiolla kertoa, että tuleeko silloin myös jälkivuotoa? :ashamed: Ja jos tulee, niin poikkeaako se jotenkin siitä mitä tulee jos synnyttää alakautta? Siis kaikkee sitä tulee mieleen, mut en ihan oikeesti tiedä... Päättelisin että pakkohan sitä on vissiin silloinkin tulla kun se istukka sieltä irtoaa...

Mulla sattaapi olla virtsatietulehdus, joudun odotteleen vielä puoleen päivään niitä tuloksia. Perinteisiä oireita ei ole ollenkaan, mut jotain mikä ilmeisesti viittaisi tulehdukseen. Saas nähdä tuleeko antibioottikuuri. Osaakos joku sanoa että häiritseekö se antibiootti raudan imeytymistä?

Sellaista tännepäin, seuraava neuvolakin vasta viikon päästä joten ei mitään uutta raportoitavaa silläkään saralla.

Aurinkoista päivän jatkoa!
Pauzi ja papunen 35+1
 
Heippa kaikille!

Ja ihan ensimmäiseksi: Tervetuloa mukaan Öykä!

TinniPinni: Voi ei, ikävästi päättyi teidän synnytysvalmennusreissu :hug:.

augustmam: Tosi ajattelematonta kyllä tuoda kipeä lapsi synttärikutsuille! :headwall: Olethan itse säästynyt tartunnalta?

kassu: Hyvä juttu että pääset tuttuun sairaalaan synnyttämään! :heart: Ja kyllähän se tosiaan on vaavin kannalta hyvä asia, että saa vielä masussa olla muutaman viikon.

Selkäkivuista: Teille joilla on ollut selät kipeinä, niin kokeilkaapa lämpötyynyä! Itselläni on sellainen pitkulainen pellavapintainen kauratyyny, jonka voi lämmittää mikrossa. Sen kun asettelee illalla selkään kipukohtaan, niin ainakin mulla helpottaa hurjasti!

Sittenpä vähän omaa napaa: Minulla kaikki suurin piirtein kunnossa =) . Vauva potkii hurjasti, välillä kipeästikin osuu kylkiluihin. Lisäksi tällä on hassu tapa työntää käsiään (?) kohti lonkkaluita toisella kyljellä maatessa. Tuntuu inhottavalta, ja sitten on vaihdettava asentoa. Nooh, onpahan pääasia että liikkeitä tuntuu säännöllisesti, niin ei tarvitse huolehtia että onko siellä kaikki kunnossa :heart: .

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Vauva on kuulemma napakasti kiinnittynyt. Paino oli noussut reilu 700g/viikko, mutta ei kuulemma syytä huoleen kun yhteensä paino on noussut vasta noin 7kg. Neukkatäti arvioi, että ainakin laskettuun aikaan saakka menee kun tämä minunraskauteni on ollut kaikin puolin niin ongelmaton. Niinpä päätin että en petaa tuota vauvan sänkyä enkä laita sairaalakassia valmiiksi vielä, etten sitten ala odottamaan vauvan maailmaan tulemista liian varhain :whistle: .

Profiiliin päivittelin uuden masukuvan :) .

Aurinkoisin terkuin,


inom 35+2
 
Mä alotinkin eilen yhden keskustelun turvotuksesta ja näyttää täälläkin joillain sitä löytyvän... Ei kivaa ei. Mulla ei oo muuten turvotus vaivannu omaa olemista, mutta just sopivien kenkien löytyminen ahistaa... ja aikamoiset nakit on sormet ja jalat ei hirveen herkuilta näytä, kun yhtä pötköä vaan pohkeesta alas päin! Yhdelle raskaana olevalle ystävälleni oli suositeltu lymfahoitoa, mut mun oma terkka ei sitä suositellu, joten, onko kellään kokemusta siitä, vai kärvistelläänkö kuukaus vielä...?

Niin ja ennen raskautta katselin aina kaiholla isomahaisia ja kauniita raskaana olevia naisia ja nyt katselen kaiholla naisia, jotka saa kävellä korkeakorkoisilla ja ihanan siroilla kengillä! Voi, näyttää niin hyvältä! No, ehkä ens kesänä sitten itsekin! t. kenkäfriikki Pauliina rv 35+5
 
Pauzi

täällä toinen unikeko :kieh: vaikka illalla saattaa supistella vieläki aika lujasti, kun ne rauhottuu nukun kyllä, jonku kerran yössä herään supisteluihin ja vessassa saan tietenki ravata mutta aika hyvin oon viime aikoina nukahtanut aina uudestaa. Ja nukkunu jopa päivällä joka on ihan ennenkuulumatonta.

Mua taitaa väsyttää tämän ruhon raahaaminen ku pitkän makaamisen jälk olen jalkojen päällä.

Eilen kävin nlassa ja vaikka kaikki oli sinällään oikeen hyvin, paineet 112/76, pissa puhdas eikä turvotusta mutta painoa oli tullu 1400/vk :eek: , niiiin sijaistätönen alkoi puhua myrkytyksestä niinku se ois tässä ja nyt.

Pahoinvointi on tullu takas, mutten ole oksentanu.

Koitin sitte vakuuttaa et lähen kyllä tutkituttaa jos jotai radikaalia muutosta tulee, terkkari vaan selitti oireita ja kaikki nyt olevat tuntu olevan alkavaa myrkytystä :(

Minä en kyllä oikeen usko, onhan se hyvä et pitävät huolta mutta ei kai hysteriaa tarvi levitellä :whistle:

Muutaman verenmyrkytyksen kokemuksella ainakin niihin liittyvä pahoivointi oli tosi rajua oksentelua ja olo muutenki kamala, jos lainkaan samanlaisia oireita raskausmyrkytyksessä niin luulisin tunnistavani.

Sain sitte niitä testitikkuja ison nipun kotiin et voin seurata sitä valkuaista..

Limakeskusteluja täälä on käyty ja mun kokemus on että kun muutosta tapahtuu tuolla alapäässä niin silloin saattaa tulla "isompi möykky, vaaleaa sitkeää limaa" :x :D , varmaan kovin yksilöllistä tuokin, mutta esikoisestakin aina arvasin siitä "limasta" millon ne supistukset on jotai tehny. Ja sama homma ollu nyt. Ens viikon alussa lekuri, joten selviää taas kohdunsuun tilanne.

Vauva on aikamoisen villi tapaus ja tuntuu tosiaa et tulee mahasta läpi, siinä mielessä saa olla rauhallisin mielin ku liikkuu koko ajan niin paljon ettei tarvii liikkeitä laskea tai huolehtia miten siellä voidaan :heart:

Nyt vaan koitan olla hissuksii vielä pari viikkoa, saa nähä kuinka lopulta käy, välillä tuntuu et kai se siellä kuitenki pysyy ja 42+ ollaa käynnistelemässä :LOL: , vaikka onki pyristelly ulos jo usiamman kk.n.

Vointeja kaikille :flower: ja ihanaa kesää!
 
Onko kellään ollut porinaa neuvolassa tai muuten tietoa tuosta auringonotosta? Saako sitä ihan vapaasti jos käyttää hyvää aurinkorasvaa niin ihan vapaasti ottaa aurinkoa vaikka nakuna jos itsestä siltä tuntuu? Jotenkin kummasti nimittäin tuntuu siltä, että bikineissä vois ehkä olo olla tällaisilla helteillä kenties just ja just siedettävä, täällä nimittäin +28 B)
 
Inom:luojan kiitos ollaan selvitty taudilta miehen ja esikoispojan kans ainakin toistaiseksi :D

Tilasin Bravadonin 2 imetysliivit ja ne tuli kyllä,mut ei puhettakaan et ois mahtunut :eek: Mies sanoi jo heti ne nähdessään et noup,ei mene.Se taitaa tietää kuppikoon nykyään paremmin kuin mä itse :whistle:

Otin nuo sopimattomat liivit 75E kokoisena ja nyt metsästin netistä et mistä ihmeestä löydän isot liivit pienellä ympäryksellä ja vihdoin löytyi....Bebesiltä Eve Alexanderin imetysliivit ja kokona F75 :ashamed: voi järkky näitä hinkkejä :ashamed: Olo on taatusti kuin DollyPartonilla synnäriltä
kotiutuessa...Sit kun hyppää vaakaan,niin huomaa,et ei en sittenkään oo samoissa mitoissa Dollyn kanssa :LOL:

Lähtis palauttaan nuo sopimattomat liivit,kunhan mies kotiutuu lasten kans hetkex.
 
Kyselen nyt tosi tyhmiä, mutta eilen jäi mietityttämään.. Mentiin synnytysvalemnnukseen ja sairaalasta oli juuri lähdössä pieni vauva kotiin ja sillä oli päällä vain lyhythihainen boby. Jotenkin mulla on ollut sellainen käsitys, että kesäaikaankin tulisi pukea lämpimästi päälle. Oletteko te siis miettineet kotiuttamisvaateasiaa? Ja kenties millaisiin vaatteisiin olette ajatelleet vauvan silloin pukea? Jäi vaivaamaan, niin pakko nyt täällä kysellä.. :ashamed:
 
Kiitos Hemu2!! :hug: Se vaan tuntuu niin pirun pahalta ku terkka aina niin sievästi huomauttaa et "ompas se taas noussu"... Niinku muutenkin tässä ei ois mitenkään norsuolo!!! :LOL:

Kaverille valitin tuota turvotusta ni se meinas et sillä oli helpottanu greippi mehu ja sit sellanen RiitanHerkku karpalomehu!! Pinkaisin sit heti tuohon K-Kauppaan ja hain sitä karpalomehua, niin sehän oli jopa juotavaa eikä kauheen raskastakaan.. Noin niinku kaloreiltaan!! :p Ja sit viimeksi ku puhuin niistä kaukaloista...niin valehtelin kyllä ihan päin tietokonetta kirkkain silmin!!! :whistle: Kateltiin Gragon ja Maxi Gosin? tms kaukaloa... Eikä mitään Britaxia... Anteeksi!!!! :heart: =)
 
Turvotuksesta: Kävely saattaa jopa pahentaa jalkojen turvotusta koska silloinhan on koko ajan jalkojen päällä. Kävelystä en tosin mitään sikäli tiedä koska minulla supistelut tekee kävelystä niin mahdotonta että parin sadan metrin matkat riittää, kiitos. Itse olen parhaaksi turvotuksen kurissa pitäjäksi huomannut viileän suihkun, uimisen ja vedessä kahlailun. Juuri äskenkin tulin esikoisen kanssa rannalta. Toimi hyvin myös hänen odotusaikanaan, jolloin minulla jalat turpoilu pahasti, nyt onneksi ei vielä juuri lainkaan.

Auringonotosta: Tämä mamma pötkötti bikineissä esikoisen viimeiset odotuskuukaudet (syntynyt heinäkuussa) ja niin tekee nytkin. En keksi yhtään syytä miksi ei voisi. Joillakin tulee maksaläiskiä, mutta ainoa ero jonka minä olen huomannut on se että mahan iho saattaa kärähtää helpommin kun se on tuossa tyrkyllä. Esikoisen odotusaikoina paloi kerran, mutta nyt olen muistanut rasvata/suojata paremmin eikä ole samaa vahinkoa käynyt.

Vauvan pukemisesta: En usko että vastasyntynyt helteellä niin kovasti lämmön takia niitä pitkiä vaatteita tarvii vaan enempi turvallisuuden tunteen takia. Esikoinen tuotiin 30 asteen helteellä sairaalasta kyllä pitkähihaisissa ja -lahkeisissa varusteissa, myssy, sukat ja tumput päällä, kun autossa on ilmastointi, mutta muuten aika usein helteellä köllötteli tyytyväisenä (etenkin sylissä ollessaan/imetettäessä/ vaunuissa, jolloin on tietty vielä lämpimämpi) pelkissä sukissa ja lyhythihaisessa bodyssa. Sukat siksi että varpaat tuntuivat aina kaikesta huolimatta viileiltä. Täytyy tähän kyllä lisätä että tuo poika on sellainen kuumakalletyyppi, että esim. tänä keväänä kun muut lapset pph:ssa olivat vielä kerrastoissa ja haalareissa niin meidän pojalla oli verkkareissa hiki.

Omassa navassa vointi ennallaan.

77mm ja Minimi rv 33+4
 
Hemu2: Vauvan vaatetuksen tulee olla kelinmukainen eli kesällä: vauvan iho tulee suojata, mutta suojata voi myös muulla kuin vaatteella. Ainut suositeltu pakollinen vaate mikä tulisi aina vastasyntyneelläkin jo olla on säänmukainen lakki. Vauvalla ei saa olla kuuma ja monen mielestä hyvä mittari tämän seuraamiseen on niska eli jos niska hikinen niin liikaa vaatetta ja toisinpäin... mutta tämä vain minun ja tuttavien mielipide, mitäpä muut ovat mieltä?
 
Huomenta...

Vai voiko niin enää sanoa. Olen tehnyt tänään ennätykseni, sitten nuoruusvuosien. Heräsin vasta puolen päivän jälkeen! :eek:
Olin niin yllättynyt ja järkyttynyt aamulla etten tiennyt mitä olisin tehnyt. Lapset lähti eilen illlalla mummolaan ja mies meni niitä aamulla sieltä hakemaan ja huuteli vain ovelta että meen nyt, otan koiratkin, joten jatkoin tyytyväisenä uniani ja se järkytys kun heräsin...
Yleensä nimittäin uni loppuu viimeistään kymmenen aikoihin vaikka saisinkin nukkua! Tuntui kuin koko päivä olisi mennyt ihan hukkaan...hih...

Nyt sitten istun täällä sisällä koneella vaikka aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja pitäisi ottaa rusketusta rintaa, mutta kun ei jaksa.
Öykä, luulen että saat ihan vapaasti ottaa joka paikkaan aurinkoa, jos hyvältä tuntuu. Olen itsekin ollut kyllä auringossa bikinit päällä, mutta en jaksa olla kovin kauaa enään... ja juomapuolesta on pidettävä huoli, sillä äkkiä tulee paha olo.

Pauzi; Olen synnyttänyt kaksi lasta maailmaan sectiolla ja kyllä, jälkivuoto on ihan samanlainen kuin normaalisti synnyttäneillä. Tai niin minulle on ainakin sanottu... Ekalta kesti jälkivuoto 4 viikkoa ja toiselta 3.

Mulla kans jonkin verran turvotusta. Ei niin paljon kuin odotin, eli edellisisssä raskausksissa huomattaavasti enemmän. Kengät ostin minäkin,eli urheiluliikkeestä sellaiset crocsit jotka ovat kumia, eivätkä hiosta ja muotoutuvat oman jalan mukaan. Ovat muuten sitten maailmaan parhaat näillä keleillä. Ja lasten kanssa kun mentiin järveen kahlailemaan, sain mennä kengät jalassa. Minä kun pelkään kuollakseni että kalat haukkaa varpaista :LOL: On tainnut lapsuuden pelottelut mennä liiankin hyvin perille...

Kotiutumisvaatteita en ole vielä kauheasti miettinyt, mutta esikoinen syntyi toukokuussa ja oli ihan hirveät helteet silloin 2002. Minua opastettiin kun olin lähdössä kotiin että pitkähihainen paita ja pitkät housut sekä lakki ja sukat. Päälle panin ulkona olon ajaksi vielä ohuen peiton, jonka otin sitten pois autossa ettei tule liian kuuma. Ilmastointia ei uskallettu silloin laittaa päälle kun sanoivat että siitä voi käydä liian kova veto vastasyntyneelle. Meillä kuitenkin kotiutumismatka 150km joten meinasi välillä tuskan hiekä pukata, mutta poju nukkui hyvin :)
Toinen syntyi elokuussa 2003 ja ilmat olivat silloinkin tosi lämpimät, ei muistaakseni ollut ihan helteitä, mutta kyllä pitkähihaista silloinkin päällä tytöllä. Eli ei liian lämpimästi, eli hengittävät puuvillaiset vaatteet ja pitää huoli ettei tule liian kuuma.

Mutta kai se on lähdettävä nauttimaan tästä meidän kesästä tuonne kartanolle

Seriina ja poju 32+6
 
Hemu2: Itse varmaan tuon Juniorin kotia kesämyssy päässä, kevyt hengittävä pitkähihainen paita, sortsit ja töppöset, siis jos keli helteen omainen, mut sen näkee sitten. Kyllähän sitä jo päässään unelmoi jo siitä kotiutumishetkestäkin, harmi vaan kun ei voi hypätä suoraan siihen hetkeen ja hypätä sen synnytystuskan yli :LOL: No jospa se siitä, meinaahan tuo synnytys jo hiukan koputella tuolla takaraivossa, mut parempi varmaan ettei liikaa sitä ajattele...?
 
Kiitos kaikille jotka ovat vastanneet auringonotosta esittämääni kysymykseen ja nyt siispä hyvillä mielin laitan bikinit päälle, rasvaan Juniorin eli mahani + koko lopunkin turvoksissa olevan ruhoni ja menen tuohon rivarin takapihalle nauttimaan auringosta ja syömään mehujäätelöä :D

Aurinkoista kesäpäivän jatkoa kaikille elomassuille!
 
tässä kelailin juttuja... näkyykö nlan pissanäytteessä jos siinä on mukana vähänkään lapsivettä.. tuli semmonen paniikin omanen tunne, mistä tiiän jos sitä tihkuu (kaverilla tihku 4pvää ja sitte vasta huomas.. tai jottain) :ashamed: en kyllä saa nyt rauhaa... :/
 
[/b]nauravamamma:jos lapsivettä tihkuu niin,ettet itse sitä huomaa,siitä ei myöskään olel vauvalle haittaa.Minullakinhan tihkui joo viime viikolla,jotakin "ylempää lapsivettä" ja nyt ei ole tullut moneen päivään muutakuin valkovuotoa.Lapsivettä nimittäin tulee myös lisää koko ajan!Vasta kun sitä nk.HOLAHTAA tai tulee oikein lammikko,on syytä soittaa synnärille ja olettaa myös synnytyksen käynnistyvän lähiaikana.Sellaisia testitikkuja on olemassa,mutta eivät ne neuvolassa testaa sellaisella ellet sitten itse sano,että epäilet lapsiveden tihkuntaa.Joten ole huoleti :heart:

augustmam:eek:let kyllä ihailtavan tomera pakkaus.....voimia sinulle mahatautikaaokseen!!!!!!En voisi nimittäin kuvitellakkaan nyt juuri kamalampaa kuin että kaikki kolme lastamme sairastuisivat....mihin vaan,mutta ENNENKAIKKEA jos mahatauti iskisi :x Olen melkein hysteerinen käsidesin kanssa ulkoakin tullessa,vaikka muuten olen kaikkea muuta kuin hysteerinen näiden mukeloiden kanssa normaalisti:syövät hiekasta multaan ja kaikkea siltä väliltä tuolla pihalla välillä kun en huomaa ;) Oikein TOSISSAAN kiukuttaa vastuuntunnotomat vanhemmat jotka tuovat sairaita lapsia toisten lasten lähelle :kieh:Kerran meillä kävi viiden lapsen äiti,jolle sanoin hänen tullessaan,että meidän lapsilla on ollut vähän nuhaa ja yskää.Ihan kohteliaisuuttani sanoin,että olisi voinut olla tulematta.Mutta vielä mitä!!!!!!Arvatkaa mitä hän vastasi jo ollessaan meillä sisällä katraansa kanssa: " Ei se kuule mittään.Me ollaan koko porukka oltu kamalassa vatsatauti-ja korvatulehduskierteessä nyt kaksi viikkoa!!!"........oli siinä vähän pöllämystynyt olo,mutten nyt kehdannut heitä uloskaan ajaa enää.


Ihanan hellepäivä täällä.....(tai ihana ja ihana:sormet ja varpaat muistuttavat potuja:)


Kassu ja Alma
 

Yhteistyössä