Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vauvamaha82:
bebes kirjoitti
Eilen sitten jatkoin tätä meidän remonttia!! :whistle: (vaikka pitäisi levätä;) Maalasin koko vessan kahteen kertaan ja tänään jatkuu...
Onko sulle siis lääkäri nimenomaan määrännyt lepoa?

Ei varsinaisesti ole tullut mitään pakko lepoja!!!
Ainoastaan lääkäri sanonut että oman mielen ja voinnin mukaan!!!
Nyt ei siis ole kummemmin oireita ollut!!!
Jos olisi supisteluja jatkuvasti niin silloin en tottakai rehkisi tai
tekisi mitään ylimääräistä!!!
 
Saatiin kaupanpäällisiksi sellainen vaipparoskis joka käärii vaipat pussiin, onko teillä kellään sellaista? Onko se kuin kätevä kun siihen pitää nähtävästi ostaa niitä pusseja et se toimis ja mitähän ne pussit sit maksaa kun ei myyjä siitä mitään maininnu?.....juu meillä on niitä kaks kappaletta ja ne on ja ihan must juttu...ei haisevia kakkavaippoja tavallisissa roskiksissa...eikä missää ovenpielessä...ja ehdotttomankäteviä esim.asuntovaunussa...ne pussirullat maksaa siinä 11e kappale...lastentarvike liikkeissä ja ainakin stockmannilla on niitä..kannattaa mitata se roskis että minkä kokosta rullaa siihen menee on kahtakokoa...niin ja ennekö vauva ei oo syöny mitään kiinteetä niin en kyl sitä roskista käytä maitokakatmenee kyl normaalivaippa roskiksessa.. :D mut meillä noita vaippailijoita ollu jo jokusen vuoden ei aktiivi köytössä ovat roskikset...
sit oli noista pyllypyyhkeistä..... meillä ei oo käyny alussa..pylly tullu ihan punaseks...mut mä käytin vanulappuja mitkä kastoin oliiviöljyyn tai vauvaöljyyn, mitä nyt sattu aina hoitopöydällä olemaan...
kivaa lisää odottajia joukkoon...onko joku laskenu että kuinka monta meitä on jo pinossa?
kassulle kiitos leikkipuistoseurasta :hug: ...
käväsin 1.5tunnin lenkillä koirien kanssa äsken ja oli aivan ihana ilma kävellä metsässä...mies kyl tunnin perästä soitteli ja tarkasti että kaikki on hyvin..ihan huolehtiva...
huomenna hangon regattaan kattomaan kun meijän vanhin poika purjehtii kilpaa optimistijollalla...pitäkääs peukkuja..on pojan toiset kisat ekat oli tänään...ihan hyvin meni B) ...
jeps mut nyt nukkumaan..hyvää yötä..
nirzu ja tupla :heart:
 
Kesälomat on nyt pidetty ja maanantaina alkaa mammaloma! Olen siis mökkeillyt pari viikkoa ja tänään lähdetään takaisin Kotkaan saarelle.

Oli kivaa lueskella teidän juttuja ja tervetuloa uusille! Paljon oli puhetta limasta ja jälkisupistuksista. Ovat molemmat vähän tuntemattomia esikkoa odottavalle, mutta uskoisin niiden merkityksen kohta selviävän :) Kaikki kaverit ovat kehuneeet peppupyyhkeitä joten olen ostanut niitä jo valmiiksi kotiin isomman pakkauksen ja hoitolaukkuun (sitten kun ostan sellaisen) pienemmän pakkauksen.

Olin veikannut että jo joku meistä olisi poksahtanut, mutta täytyy vielä malttaa odottaa. Tulen nettiin seuraavan kerran viikonpäästä niin millainenkohan tilanne silloin on...

Torstaina oli neuvolalääkäri ja oli todella epämielyttävä. Sisätutkimusta tehdessään sanoin lääkärille että sattuu niin eukko ei välittänyt olleenkaan. Sanoin uudestaan vähän voimakkaammin hänen satuttavan ja silti vaan jatkoi eli lopuksi melkein potkaisin häntä. Jälkitarkastukseen yksityiselle omalle gynelle!!!!

Kaikki oli kunnossa paitsi kohdunkaulaa ei pystynyt mittaamaan. Tunsi jo vauvan pään ja sanoi hänen voivan syntyä jo kahden viikon kuluttua (nyt 34+5 kasassa) Vähän alkoi hirvittää. Ompelin raivolla pinnasängyn suojuksen valmiiksi, pesin&silitin äitiyspakkauksen vaatteet, pakkasin sairaalakassin jne nyt kaiken pitäisi olla aika valmiina. Tarttee ostaa vielä tutti ja imetysliivit. Ja tietty ne yhdistelmävaunut... kai ne pystyy ostamaan vauvan syntymän jalkeenkin kun lomarat ovat tulleet.

Onko kukaan menossa ensi sunnuntaina Metallicaan? Me mennään ja mietin just millaisen tuolin saisin kuljetettua sinne sisään kun ollaan kentällä.

Oikein ihanaa kesää/kesälomaa/mammalomaa kaikille eloveenoillle!

t.Soippa ja Pinku 34+5
 
uskaltaisin minäkin vihdoin ilmoittautua mukaan kolmatta odotan l.a 5.8 hyvin samanlaista kuin mizulla myös meidän vauval löytyi kystia rakenne ultras jotka myöh katosi seuraaaksi erikokoiset aivokammiot loppujen lopuksi kuulemma normaali rajoissa pelko ja huoli suuri kunpa pian hengissä ulos tulisi, en tiedä mistä viimepäivien pelot tullut joka aamu herään ja pelkään ettei vauva liiku huh huh..niin ja kaksi poikaa ennestään 2.5v ja viisi v. itse olen 30v samoin mies ja tampereen naapuris asutaan.toivottavasti oikeaan paikkaan sain viestin kun muuttunut ei oikein osaa käyttää =)
 
bebes: Kiitos poikatoivotuksista! =) Yritän pitää kaikki oravat hyvissä voinneissa.

mizu ja sahei: Lisäsin teidät etusivun listaan. Onko teillä molemmilla synnärinä TAYS? En laittanut synnäriä, kun en ole varma onko sielläpäin muita synnäreitä.

Vauvan tavaroista: Innostuttiin miehen kanssa torstaina poikauutisen jälkeen taas hommailemaan vähän lisää tavaraa. Lastentarvikekaupasta tarttui mukaan Gracon matkarattaat. Saan mun siskolta Gracon turvaistuimen, jonka saa sitten näppärästi noihin kiinni. Emmaljungan yhdistelmän meillä jo on hankittuna, mutta kaupoilla käydessä matkikset on näppärät, varsinkin mun pienehköllä autolla. Isännän Vaniin yhdistelmät on helppo nappaa mukaan, kun ei tartte edes laittaa kasaan...

Lisäksi ostettiin muutamia enemmän pojanvärisiä vaatteita. Nyt onkin hyvä alennusmyynneistä shoppailla. Tarttui mukaan ihana ruskea "tonttumyssy", bodia, tossukat jne. Lisäksi ostin itselleni "imetyspaidan". Imetysliivit hommailen vasta kun tietää kuppikoon. Normaaleistakin, joissa irrotettavat olkaimet, saa läpän suht. helpolla auki. Täytyy vielä ensiviikolla vähän käydä vauvalle vaatteita alesta ostamassa.

Huomenna pääsee turvottamaan itseään, kun on siskonpojan 6v päivät! :p
 
Oli pakko tulla kertomaa ku mie näin iha tosi hassua unta viime yönä: vauva oli syntyny ja oli tosi ihana & sulonen mut TOSI pieni,siis ihan minivauva joku vähä peukaloista isompi. Mie siinä unesa yritin kovasti imettää sitä vauvaa et se syömällä kasvais ku se oli NIIN pieni. hih :LOL:

Päätimpä tännää myös sellasenki et nyt loppu karkin mässytys. Siis ei kiloja mitenkää hirmusesti oo tullu (joku n.10kg), mut tää jatkuva karkin napostelu saa loppua ihan jo siitäki syystä et irkkareihin mennee yllättävän paljo rahhaa (jota ei muutenkaa oo paljoa) ja jos vaikka 2-3 kertaa vkos tulee irkkareita ostettua,nii neki rahat mieluummi säästäs johonki muuhu :)

Kävin jopa kuntosalilla tännää pitkästä aikaa reippailemassa, vitsit et tuli hyvä ja raukia olo sen jäläkee mut mie nyt oon muutenki tälläne kuntoilufriikki, hahaha.

En malta oottaa et synnytyksen jäläkee saa alakaa treenailee ittiää entiseen kuntoon, pitäs vaa muistaa ottaa sen verra iisisti ettei mee liikkumine överiksi et maito loppuu ku kyllä mie ehottomasti haluan imettää... :/

Ajatella et ylihuomena alakaa jo 35. raskausvko ja samalla myös "virallinen" äitiysloma. (ja sillo on myös ekan kerran synnytysvalmennusta)
Mie oon myös alottanu ton välilihan päivittäisen venyttämisen öljyllä. Onko muilla kokemuksia siitä, onko auttanu synnytykses ettei paikat repiäis nii pahasti?
 
Täällä ei olla nukuttu oikeastaan ollenkaan tosi äkäisten supistusten takia. onneksi ne menee vielä jotenkin ohi. Olo on jotenkin hankala. Vaikea istua ja nousta ylös, kokoajan saa juosta vessassa. Keskiviikkona olis neuvola taas, toivottavasti ei ennen sitä tarvi lähteä... no onhan tuo jo valmis syntymään jos nyt ulos haluaa tulla :)

Niiskuneiti83 ja Veeti-Irina 37+1
 
Kutakuinkin samanlainen fiilis täällä :/ Vessassa saa koko ajan käydä,mutta rakko ei jotenki tyhjene kunnolla.Supisteli eilen illalla taas senverran,että ajattelin että yöllä tulee lähtö ja oli jo valmiiksi ihan puhki.Onneksi ei tullut sitten,vaan aamuyöstä nukuin ihan hyvinkin.Lisäksi vauva painoi eilisen iltapäivän/illan kai jotakin hermoa tuolla nivusissa ja sieltä säteili NIIN kova kipu koko jalkaan,että kun olin lasten kanssa kaupassa oli pakko löytää vähän väliä istumapaikka milloin kaljakorien,milloin mehutölkkikasan päältä

:LOL:

Ei oo muuten tyypillistä mulle,että kovin helposti istuskelen kivun/epämukavuuden takia:yleensä painata pää kainalossakin tuolla menemään kolmen mukelon kanssa :kieh: ,joten taisi oikeasti sattua siihen jalkaan.No,lepo onneksi suttoi siihenkin.

unista:minä näin juuri nyt menneenä yönä unta,että olin Saksassa (!!!) kaiketi lomalla ja kesken turistikierroksen meni vedet tai oikeastaan se oli aika paksua verta (?).Ja siihen ambulanssia soittelin ja onneksi mahan koosta kaiketi osasivat oikealle osastolle minut kärrätä,koska saksaa en unessa osannut puhua laisinkaan :LOL: Verenvuoto loppi siellä sairaalassa,mutta ennenkuin ponnistelemaan pääsin,ehti kuopus herätellä minut.....hmmmmm....outo uni.Mutta olen tosissaankin paljon unia nähnyt tuosta käynnistyvästä synnytyksestä ja luulen sen johtuvan siitä,että usein illalla olen tosissaan tässä lähiaikoina miettinyt josko se lähtö yöllä tulee.

Sellaista sunnuntaiaamua Kassulle ja Almalle (mies TAAS töissä ja palaa itseasiassa vasta huomenna klo 18:kiva 36h:n työvuoro!)
 
Vaavi on vissiin tunkenut itseään alaspäin, koska kaikeinlainen istuminen tuolilla on todella epämukavaa. Ja iltaa kohden olo vaan menee kamalammaksi, kun on masussa päivän ruoat lisäks. Kovin suuria annoksi ei mahaan mahdu. Täytyy varmaan ostaa jumppapallo, jos sen päällä vois istua. Ja isäntä vielä ruikuttaa seksin perään |O
 
Että voi olla hermot taas pitkästä aikaa kireellä.. ei oo mitään syytä, mut kaikki alkaa ärsyttää ihan jossain nanosekunnissa ja sit kun alan miettii syytä, niin en tiedä ja sit alkaa melkein naurattaa!

Iltaisin on alkanut olemaan tosi oksettava olo, mistä lie johtuu. Mut inhottavaa kyllä on! Ja missään muualla kuin sängyssä ei oo hyvä olla ja eikä sielläkään viitsis enää koko päivää viettää. Voi vali vali mua.. :LOL:

patunäiti mä varmaan nippaisin nokkaan mun miestä jos se alkais jotain seksiä ruikuttaa.. :D

No ei silti, meiltä on noi hommat kyllä kiellettykin mut tuskin siltikään jaksais kiinnostaa tällä mahalla. Ja muutenkin, ei vaan tunnu ajatus oikein hyvältä - vauva alkaa potkimaan ja sit vaan ajattelen kaikkee mitä vauvakin mahtaa tällasestä tuumailla.. Siis noin ajattelin vielä silloin, kun oli jotain seksielämää..

Mut joo, kivaa päivää teille kaikille!! Pikkuinen alkoi hikkaamaan, että se tuntuu söpöltä! :)

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 34+3
 
zamppa
[/b]Soippa, oletteko jo varanneet ajan jorviin siihen tutustumiskäyntiin? Itse muistin asian eilen illalla enkä ole muistanut sitä tehdä vaikka 34 viikkoa tuli menneellä viikolla täyteen. Täytyypi huomenna soitella ja varata.

Joku oli maininnut siitä, että huonovointisuus enteilisi synnytystä... pitääkö paikkaansa? Itsellä tulee aina iltaisin enemmän tai vähemmän etova olo ja jotain pientä on pakko syödä ennen nukkumaanmenoa ettei pönttöä tarvisi halailla.

Unista, monet on kyselly että olenko nähnyt unia vauvasta tai synnytyksestä mutta yhtään en muista nähneeni. Mies tosin on niitä nähnyt... onkohan se nyt sitten sitä jotain sympatiaraskautta tai jotain. Paria viikkoa sitten luin jostain että miehetkin saattavat kokea olevansa raskaana, kun tulee kuulemma supisteluja ja huonovointisuutta... eikä jutun mukaan ole edes keksittyjä kun jotain on ihan miesten kohdalla tutkittukin :LOL: . Voi kun muitakin oireita voisi "siirtää" miehille. Viikoille 30-32 kaikki meni niin hyvin mutta nyt on tullut selkäkipuja iltaisin ja supisteluja melko usein. Tuskinpa tämä tästä enää helpottaa... varsinkaan sitten kun vauva laskeutuu ja painaa jatkuvasti haaroväliä.

Tunsin eilen itseni taas niin näyttelyesineeksi, kun oltiin kamujen kanssa syömässä. Kaikki likkakaverit oli vessassa kädet mun vatsalla ja hokivat kuin yhdestä suusta "vähä tää on ihanan tuntuinen". Kyllä meinas korvista ulos tulla savua...

Kyllä niin innolla odotan ensi torstaita, kun se on sitten ensimmäinen äitiyslomapäivä. Johan näihin töihin alkaakin olla aika kypsä ja mielellään jää kotiin loikoilemaan aamuisin kun mies herää kellon soittoon viim kahdeksalta :p

zamppa 34+4
 
zamppa
Piti vielä sanomani, että on se jännä kun pitää jotain löysempää paitaa töissä niin kukaan ei kysele tai kommentoi mitään mutta heti kun on tiukempi toppi tms. päällä niin heti tulee asiakkailta kyselyjä että "no, koskas on laskettuaika" tai "joko kuumuus vaivaa" Ihan kuin meidän perheen raskaus kuuluisi kaikille firman asiakkaillekin...
 
:attn: CAPRI; kiitos! Synnärinä on tays.
:wave: SAHEI; laitan spostii, heti päikkäreiden jlk...
JA PÄIVÄ TOIVOTUKSET KAIKILLE TASAPUOLISESTI!
Alkuviikon ohjelmana olisi 91-vuotiaan isomummomme hautajaiset... :'(
Ei ehtinyt enää näkemään kolmatta lastenlastenlastaan, ja vaari jäi yksin.

11.pvä alkaa kauan jo odotettu äitiysloma. Vaikkakin sairaslomalla olen jo ollutkin 2viikkoa jalastani, toisessa ei mitään, mutta toinen nilkka ja sääri menee ihan siniseksi (laskimo/suonikohju vaivaa) päivän päätteeksi. Tukisukat ja hiduroid ollut kovassa käytössä. :ashamed:

12.pvä hammaslääkäri ja viimeisen reikähampaan paikkaus, sitten ne on kunnossa :)

Muuten ensi viikkomme täyttyy uuden äitiyspakkaus vaatteiden pesulla ja silittämisellä, puistokäynneillä ja arkisilla asioilla.

Pakko vielä purkaa... eilen kaupassa kassalla vielä tuli yksi tuttavani taputtelemaan massua ja kaikki tuntui katsovan...hohhoijaa...
-mizu viikoin 34+4
 
Mulla tullut tänään aamupäivästä asti suppareita vaihtelevasti 5-10 min välein. Kävin synnärillä näytillä ja kätilö tsekkas tilanteen..vauva kiinnittynyt..tunsi pään ja kohdunsuu sormelle auki..Kysyi että haluanko lähteä kotiin vai jäädä osastolle...päätin lähteä kotiin kun ei ole kuin 10min matka niin sinne kyllä ehtii jos siltä tuntuu. Voin hänen mukaansa synnyttää vielä tänäänkin mutta ainakin ihan lähipäivinä. Saas nähdä oonko eka meistä synnyttämässä...vai onko jollain kokemusta että ollut tää tilanne ja silti mennyt vielä viikkoja synnytykseen. Vauva laskeutui jo pari viikkoa sitten.
 
Täällä on vauva ilmeisesti alkanut laskeutua, kun yöllä juoksuttaa vessassa aikaisempaa enemmän ja närästys on ennenkuulumattoman kovaa.. Varmaan koskaan ole samalla tavalla tuntunut, että rokkatorvi ois tulessa. Menis vain viikko nopsaan ja sen jälkeen ois täysaikanen (tai vajaan viikon). Sit vois vaikka jo syntyä. Olkoonkin, että on vielä paljon tekemistä, mut en enää halua lisää vaivoja vaan eroon niistä.. :)

Eipäs muuta taas.. :snotty:

pietu- 36+2
 
Täällä seksi taas maistuis aamuin illoin :D Iltaisin on aikaa hyvin,mut aamuisin tuo taapero heräilee jo niin ajoissa(no 8:lta),et jääpi vaan haaveeksi.

Tulevalle mamille tsemppiä,synnytys on jo tosi likellä sulla!

Täytynee oikeasti itsekin jo pakata sairaalakassi.Nimittäin miehen hommax on turha sitä jättää.Kun kuopus oli rotaviruksessa,pyysin tuomaan tytölle narumekon sairaalaan iltoja varten...Mitä toi mies....Minun urheilutopin :whistle:

Jos mielii oikeasti haluamansa vaatteet mukaan,niin itse on viisain pakata.

A-Mam ja Lahja rv 36+2 :heart:
 
tuleva mami :flower: Vähän jo kateeksikkin käy,kun itsellä tuo kohdunsuu ollut auki 3cm jo pari viikkoa ja nuo supparit on kovia iltaisin,mutta mitään merkkejä siitä,että synnytys olisi lähellä ei muuten ole :| No,tulehan kertomaan sitten!!!!!
 
Joo no taas tulin synnäriltä kotiin..soitin kun tuli makean hajuista nestettä ja punertavaakin vielä ja käskivät tulla. No nyt sitten lääkäri katsoi ja sanoi että ei se välttämättä sieltä vielä silti tule että mene vaan kotiin vielä...ja ei tikku värjääntynyt joten ei sitten ollutkaan lapsivettä...no just otapa sitten selvää!!! Suppareita tullut nyt 8 tunnin ajan. Naurattaa se että kätilö sanoi aiemmin ettei montaa päivää voi mennä enää. No huomenna mulla on ensin aamulla neuvola ja sitten meen röntgeniin jossa kuvataan lantio. Mä en nyt kyllä enää tiedä osaankohan mä sitten enää oikeesti edes lähteä synnärille kun jo olis pakko eli syntyy varmaan kotiin :LOL:
 

Yhteistyössä