Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

tiki sä kyselit kohtukuolemasta, mä pelästyin tänään ihan tosissani ja olin ihan varma et vauva on kuollut kohtuun kun menin esikoisen kanssa päivä unille ja yhtäkkiä havahduin siihen että mun masu on ihan pehmeä (ei sellainen tavallisen kiinteä) ja vauva on ihan paikoillaan, no mä sitten tönin vauvaa hellän voimakkaasti eikä mitään liikettä tapahtunut ja monta pitkää minuuttia odotin välissä ja taas tönin toista napakasti eikä mitään :eek: :eek: No sitten puol unessa sydän hakaten odotin että aika kuluu että jos vauva vaan nukkuu, no melkein tunnin päästä sitten pieni vaihtoi kylkeään ja huiski muutaman kerran niin olo helpottui huomattavasti :heart:

Metsätähti ja möhö 36+0
 
Minunkin puolesta tervetuloa joukkoon eloisaan kaikki uudet elomassut :wave:

Tänään on ollut taas sellainen päivä et huh huh, sääliksi käy ihan omaa miestä, joka on jaksanut mua raskaan työpäivänkin jälkeen kuunnella mukisematta :heart: Tänään ollut niin vetopoisolo etten ole tehnyt muuta kuin nukkunut koirat kainalossa ja niin pehmeä/herkkäolo, että kaikki asiat on vain itkettänyt, niin hyvät kuin huonotkin, kaikenlisäksi koko päivän on satanut vettä ja tämä ei ainakaan ole minua piristänyt :'( Kyllä huomaa et hormonit taas jyllää ja KUNNOLLA!!! No jospa se huominen päivä olisi jo niin sanotusti valoisampi, ihan tuon oman kullankin puolesta... :saint: Alkuraskaudesta olin enemmänkin vihainen/ärtynyt jne... mut nyt loppuraskaudesta olen enemmänkin herkkä/itkuinen/masentunut, kyllä nämä odottavan hormonit ovat sitten IHANIA, mut varmaan näitäkin raskauden hetkiä vielä joku päivä kaipaan! ;)

Täällähän rupiaa olemaan jo aika monella melkoisen jännät paikat, tsemppiä kaikille =) :heart:

Torstaina olisi lääkäriaika ja pahasti kyllä nyt vaikuttaisi siltä että joudun kääntöpuuhiin, Juniori on nimittäin edelleen poikittain, tympäisee ihan pirusti!!
 
Zemppiä vaan jännääjille!

ite en oo osannu kaikesta huolimatta aatella et ihan pian oisin synnyttämässä, vaikkaki yli kuukauden on ollu ss auki useamman sentin eikä kanavaakaa enää juuri ole. muutaman viime päivän aikana on tullu aika kipakoita suppareita, mutta laantuneet aina iltaa kohti. huomenna on lekuri, saa nähä mitä se "ennustaa" "-syntyy viikon sisään!" niinku esikoiselta sano vaikkei ollu näinkää paljoa auki :LOL:

ens viikonloppuna ois haaveena lähtä pikkuse reissuu mutta huominen taitaa ratkasta uskaltaako lähteä. yksikseen en oo uskaltanu enää oikee liikkua, kun rohkenin eka kerran levon jälkeen lähtä autolla yksin liikenteeseen niin alko nii kovat supistukset ettei pystyny ajamisee keskittymää :eek: -senku lähimmälle parkkikselle kurvasin ja autosa kiemurtelin. ja sitte kieli keskellä suuta häjissää takas kotia, ja rauhottuvat taas.


Minäpä jään oottaan huomista ja sitä mitä sielä on lekurilla kerrottavaa!

öitä!
 
Heippa!

Äippäpolilla taas käyty tarkistuksessa ja kaikki kuulosti olevan suhteellisen hyvin... Kohdunsuun tilanne oli ennallaan eli kiinni ja kaula oli lyhentynyt 4:stä 2:teen senttiin. Mutta se oli siis edelleen epäkypsä, supisteluista huolimatta.
Vauva oli edelleen raivotarjonnassa ja tosiaan laskeutunut jo aika alas. Paino oli noussut kolmessa viikossa kilon! Eli kolme viikko sitten oltiin normaali käyrillä 1,7kg ja nyt oltiin jo 2670g :eek:
Taitaa tulla sitten iso möhkäle. Joidenkin, kuten mahanympäryksen, mittojen mukaan oltiin jo viikolla 36+, vaikka ollaan tosiaankin vasta 33+5. Sainkin seuraavan ajan jo kahden viikon päähän, jolloin katsastetaan taas tilanne uudestaan. Lääkäri oli nuori ja kokematon ja olin ihan kauhuissani kun ajatteli ääneen jo leikkaamisen mahdolllisuutta silloin kahden viikon päähän :|
On kuitenkin viikkoja niin vähän että tuntuisi hirvittävältä alkaa leikkaamaan toinen ulos jo... Lohduttelin sillä että ehkäpä kahden viikon päästä on sitten toinen lääkäri joka odotuttaa vielä ainakin sen kaksi viikkoa.
Mutta on se aika lähellä tuo nyytin kainaloon saaminen, tuntuu jopa ihan hirvittävältä!
Tänään taas tuli muutama tosi kivulias supistus. Se polttaa alaselkää niin kovasti että ei oikein tiedä miten päin olisi paikoillaan. Ehkäpä ne on siis iahn oikeita supistuksia, mutta tosiaan ne ei olleet tehneet ainakaan vielä mitään tuolla alapäässä.

Kohtukuoleman pelko on täälläkin vaivannut. Eilen kuuntelimme miehen kanssa yhteistuumin ainakin puolen tunnin ajan että kuuluuko mitään vai ei. Mies hieroi ja herätteli masua mutta ei liikaustakaan. Jäin kuitenkin siihen uskoon että vauveli nukkuua ja illalla kun hän alkoi hikkailemaan sain todeta että elossa ollaan! Tänään siis kun kuulin painoarvion ajattelin ensimmäisenä että eipä siellä nyt kovasti tilaa olekkaan enää liikkua... :whistle:

Nyt sitten tuli minullekin sellainen tunne että täytynee alkaa laittamaan tavaroita paikalleen ennenkuin vauva oikeasti taloon tulee. Tähän asti on ollut sellainen tunne ettei se siletä tule vielä kuitenkaan pitkään pitkään aikaan ja tänään kun lääkäri ehdotteli kahden viikon päähän leikkausta, alkoi tämä tuntua todelliselta. Sänky on vielä hankkimatta, äitiyspakkaus ei ole vielä edes tullut ja muutenkin kaikki muu pieni tavara, kuten tutit ja tuttipullot yms on kokonaan hankkimatta... Eihän minulle yhtään paniikki tullut :LOL:

Tsemppiä kaikille ihan loppusuoralla oleville. Jännittää joka päivä tulla käymään täällä kun ei tiedä joko joku on saanut nyyttinsä...
Niin se vain meni tämäkin aika kuin siivillä...

Seriina ja ei niin varma poju 33+5
 
voinko vaatia ultraa sinne 36-37 synnytystapa arvioon ... mulla tosi suuri pelko että muksu onki joku 5kg jätti ja siitä ei kukaan oo "tienny" ja ku täälä on nuo painoarviot heitelly jopa kilolla... niin voinko vaatia ultraa ja onko se sitten kuinka varma kun aletaan kokoa kattoa...? aivan paniikki iski.. :ashamed:
 
Moi kaikille! :) Omassa mahassa käy myllerrys. Vauva on vaihtanut asentoa ja liikkeet tuntuu selkeästi ja voimakkaasti. Öisin en saa levättyä ja päivisin sit on uni. Tänään olen kyllä ahkeroinut väsymyksestä huolimatta eli siivonnut, pyykkäillyt, silittänyt pestyjä verhoja ja niitä asentanut takaisin ikkunoihin, ommellut taskuston vauvan sänkyyn...

Vauvan kuolema mietityttää joskus, kun mies kertoo työpäivänsä tapahtumia. Korkean riskin raskauksien osastolla hän toisinaan kohtaa äitejä joiden raskaus ei jatku loppuun asti, vauva kuolee kohtuun tai heti synnyttyään. :'( Olen kumminkin yrittänyt olla liikoja ajattelematta tätä aihetta.

Huomenna uusintaultra jossa tarkastavat onko vauvan masunympärys kasvanut tarpeeksi...mut minkäs teet jos ei oo!! Seuraavaa neuvolakäyntiä edelleen odotellaan...vasta 23.7. Kiva olis hieman useammin kuin nyt 2 kk:n välein tietää painonsa ja kuulla vauvan sydänääniä jne..Mut toisaalta en menetä noilla neuvolakäynneillä muuta kuin sikana aikaa liikenteessä. Ei siellä mitään neuvontaa oo annettu tai yhtään mitään mistään puhuttu. Kaikki on oman ja puolison tietojen ja kokemuksen varassa.

laluz 34+0 :)
 
Sahei; minullakin tärisee aika usein vatsassa ja elohiiri on ihan oikea sana kuvaamaan tuntemusta. Olen miettinyt, onko se ihan normaalia. En ole tuntenut hikkaa ollenkaan, joten olen epäillyt "elohiiren" olevan hikkaa, mutta se olisi kylläkin liian nopea tahtista ollakseen hikka.

Tietääkö joku muu, mistä tuossa nopea tahtisessa alavatsan sykähtelyssä on kyse?

 
Tuosta tärinästä,en tiedä mistä se johtuu,mut ei lienen vaarallista,sillä meillä kohta 7v tyttö tärisi vatsassa usein,samoin syntymän jälkeenkin,ikäänkuin hällä ois ollut kylmä,loppui nopeasti syntymän jälkeen.

Mä pelkään kyl km,kohtukuolemaa ja kätkytkuolemaa kovastikin,mut en takerru pelkoon.Sille ei voi kertakaikkiaan mitään,jos niin kävisi.Enkä niitä etukäteen murehtimalla tekisi kenenkään muun,kuin oman olon vaikeaksi.

Kuopusta en tosin uskoltanut jättää kertaakaan edes vaunuihin yksin nukkumaan,vaan olin itsekin aina saman ajan ulkona,kun vauva nukkui.
:ashamed: Kertaakaan en käyttänyt itkuhälytintä,kun joko isi tai äiti oli kokoajan vauvan vierellä,puhumattakaan sisaruksista.
 
enkä muista, että esikoinen olis noin värisyttänyt itseään. Toisaalta mulla itsellä on usein vilunväristyksiä, vaikka ei vilu oliskaan.
Mä tulisin hulluksi, jos en pääsis autolla ajelemaan supistusten takia. Täällä meillä kun toi julkinen liikenne ei oikein toimi. Eilenkin kävin pyytämässä tarjouksia vaatekaappeihin ja huomenna olis tarkoitus mennä ostamaan imetysliivit.
Viime yönä näin ekan synnytysunen ja helpolla pääsin siinä. Unessa vein pojun 4v-neuvolaan ja käytävällä supisteli kerran pari, eikä edes kivuttomasti. Neukkatäti sitten sanoi katsovansa ultralla ja totes pään olevan jo hollilla ja hetken päästä lapsi oli syntynyt :LOL: sukupuolta en unessa nähnyt.
Huomenna on lääkärineuvola ja sitten meen katsomaan ystäväni reilun viikonikäistä tyttövauvaa :heart:
 
laluz: Vaikka välillä tuntuu ettei täällä Suomessakaan neuvoloissakäynneistä paljon kostu, niin täytyy olla kuitenkin tyytyväinen, että tässä vaiheessa jo vähän useammin niitä on. Harmillisen harvoin sulla niitä on!

Mie olen kohtukuolemasta jne. samaa mieltä augustmamin kanssa, että vaikka välillä huolettaa, ei etukäteen murehtiminen mitään auta. Ennemmin siitä on haittaa vaan, kun vauvakin aistii äitylin stressin. Jos kaikkea rupeaa pelkäämään, niin eihän sitä uskalla kadulla kulkea. Ainahan voi jäädä auton alle tms. Joten yrittäkää elomassut nauttia viimeisistä viikoista hyvillä mielin! :wave:

-Capri ja Tiitiäinen 33+5-
 
Esikoisen tärinää tutkittiin ja oli kuulemma ihan normaalia. Kävin joskus viikolla 38 tutkimuksissa ultraa myöten.

Painoarviosta/ultrasta kai voi vaatia mutta ultrankin kanssa arvio voi heittää jopa kilon! kokemusta on.. Ei se ole varmaa. h-hetken lähestyessä rupeaa helposti monet asiat jännittämään, varmaan useita meistä tuo koko.. Itselläni vahditaan vauvan kokoa että mennäänkö suoraan leikkaukseen vai yritetäänkö vielä alateitse ensin. Tästä kävin juuri viime viikolla kätilön kanssa keskustelua. Nyt olen levollisemmin mielin kun tiedän vaihtoehdot paremmin. Maanantaina synnytystapa-arvio lääkärin kanssa. Parin viikon päästä joko käynnistetään tai leikataan jos ei ryhdy itse tulemaan. Voi kunpa päättäisi itse tulla! :whistle:

Kuolemasta tulee aina välillä miehelle höpistyä, kuulunee asiaan. Se on tietty ihan kauhuissaan et mitä sä nyt tollasia. Jotenkin vaan itsellä on sellanen olo et on varmempi mennä kun on valmistautunut kaikkeen. As if! :headwall:

Mukavia vointeja kaikille!
35+4..
 
Minäkin just eilen isännälle puhuin et tekeeköhän ne automaattisesti jonkilaisen koko arvion tai synnytystapa-arvion...?? Itse en mitenkään suuri ole niin epäilyttää et jos tenava on yli 4kg niin miten hitossa se saadaan ulos? :eek: Aikanaan oma syntymäni on päätynyt sektioon, hätä vai tavalliseen- siitä ei ole tietoa...Mutta leikkaushaava oli pystyyn...jos sillä on mitään väliä... Ja kaiken lisäksi oma neuvolantäti jää kesälomalle kohta ja tilalle tulee niin pska kouluterveyden hoitaja, että minun puolesta vauva sais syntyä jo ettei tarvi sen naisen kanssa asioida!!! Ei muuten mutta meidän kunnaneläilääkärikin on varmasti paremmin näistä asioista perillä... :LOL: Tää koulu terkka ehdottaa aina mobilattia tai feldengeeliä- vaivaan ku vaivaan!!!! :headwall:

Olo on täällä ihan hyvä.. Näin sateiden aikaan tuntuu et virtaa ois vaikka kuinka... Kaksi päivää olen nyt leiponut että alkaa olla pakastin täynnä!!! Kaikki vauvan tavarat on laitettu valmiiksi, sairaalakassi pakattu varmaan kolmeen kertaan ja muutenkin alkaa tuo tekeminen loppua... :)

Kovasti jännittää kuka se kerkee ekana oman elovauvan maailmaan pyöräyttää... Minä olen jo henkisesti alottanut valmistautumisen siihen et kaikki harjotussupistukset jne. loppuu viimestään rv 38... Ja siitä sit pötkiikin vko:lle 42+ :LOL: Tsemppiä loppumetreille kaikille tasapuolisesti!!! :flower:
 
otin puheeksi tuon synnytystapa-arvion... sanoin että pelottaa joku viiden kilon ylläri :x niin täti sano että ku pysyy keskikäyrällä, niin sitä ei ees kaikille tehdä mutta voin kuulemma lopussa vielä sanoa siitä ja pyytää ja sitten ä.poli tekee päätöksen ottaako miut sinne arvioon vai ei... :kieh: jännitys on melko kova... sano kyllä myös että mitä koitteli mahaa niin ettei tuntus että iso vauva olis tuloillaan.. niin ja nyt 32+6. olenko jo aikasin hermoilemassa :|
 
Synnytystapa-arviosta: Minä oon ymmärtäny, et ensisynnyttäjille tehdään automaattisesti..

Omasta voinnista:
Täällä on alkanu juilia alaselkään ihan urakalla pitkin päivää. Toivon mukaan ei nyt tästä pahemmaksi muuttuisi - ainakaan vielä.

Tsemppiä tulevalle mamille!!
 
Vieläköhän tuleva mami on yhtenä koossa, vai onko päässyt tositoimiin kun ei vielä tälle päivää ole kuulunut mitään? Elämme kyllä kaikki niin jänniä hetkiä, että voimia kaikille! :hug: :heart: :heart:
 
Hyvä tietää, etten ole ainut kohtukuolemaa pelkäävä...

Synnytystapa-arviosta: Meillä päin ei tehdä ollenkaan arviota, jos ei ole raskausdiabetesta tms. Miten tuo arvio käytännössä tehdään?
 
Noppis
Mulla oli tänään neuvola. Olin siinä käsityksessä, että vika lääkärineuvola olis ns. synnytystavan arviointi, mutta eihän siellä siitä puhuttukaan mitään. No mitä ilmeisimminkin tässä kuitenkin alatiesynnytykseen ollaan menossa, kun kaikki on ns. normaalisti ja vauva raivotarjonnassa. :xmas:

Puolitoista viikkoa sitten mulla oli säännöllisiä hiukan kipeitä supistuksia 4 min välein 1 h ajan, ja sitten loppuivat. Eivät olleet tehneet mitään kohdunsuulla, tiukasti kiinni oli. Kuulemma todnäk ei tule kahteen viikkoon ainakaan.

Noppis ja ipana 36+3
 
Heippa taas pitkästä aikaa :wave: Lopultakin saatiin netti toimimaan tänne uuteen kotiin ja pääsin taas lueskelemaan teidän kuulumisia. Nyt on tavarat paikoillaan ja muutto on ohi eli ollaan asetuttu ihan täysin uuteen asuntoon.

Kävin eilen äitipolilla ja ensi viikolla on sinne kontrolliaika. Verenpaineet on edelleen koholla, turvotus erittäin runsasta, painon nousu järkyttävää (2kg/viikko..). Vauva on perätilassa, lapsivettä hyvin vähän ja istukka etuseinämässä, joten eivät yritä edes kääntää. Sektio tehdään viimeistään 3.8, mutta aikaa tarkennetaan seuraavalla käynnillä eli ensi keskiviikkona. Jos näyttää, että lapsivesi vähenee edelleen, niin täytyy leikata aiemmin. Kivuliaita supistuksia on alkanut tulemaan toisinaan yöaikaan ja ne kestää muutamia tunteja, joten lääkärin mukaan ei olisi ihme, jos synnytys käynnistyy ennen varattua sektioaikaa, jolloin leikataan sitten päivystyksessä.

Vavan tavarat ollaan kaikki ostettu, lukuunottamatta ammetta. Pessyt en ole vielä mitään tai muuten laitellut sen kummemmin paikoilleen, mutta ehkä alkaisi olla jo aika =) Jospa sitä tänään jo pyöräyttäisi ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita ja lakanoita.

Niin paljon on tuntunut tapahtuneen nyt viikonlopun ja alkuviikon aikana, etten varmasti muista kaikkea nyt kerralla.. Ai niin, kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja sormelle auki. Painoarvio tällä hetkellä vauvalle 3,2kg, mutta on vissiin hieman yläkanttiin, koska on perätilassa ja pään mitta näin olleen hieman suurempi, joten vääristää vähän painoarviota.

Heli 36+1
 
Lara83
Synnytystapaarviosta oli puhetta. Meillä ei ole mainittu siitä neuvolassa mitään, tosin viimeinen lääkärineuvola on ensi viikolla, että onhan tässä vielä aikaa. Oma raskaus on mennyt kaikin puolin (koputan taas puuta) keskikäyrillä joten mitään ihmeempiä arvioita tuskin tarvitaan.
Vaikea uskoa että tänään on laskettuun aikaan tasan kuukausi, muistan kyllä marraskuun viimeisen päivän kuin eilisen kun se toinen viiva testiin ilmestyi.. :)

Tuleva mami, tulehan ilmoittelemaan itsestäsi...ellet sitten ole jo tosi toimissa ;)

Hyviä vointeja kaikille. Tämä tyttö jatkaa työpöydän siivousta ja jatkaa haaveilua odottavasta lomasta.. =)

Lara83 ja typy 35+4 :heart:
 
Pauzi
Moikka moi!

Tänään oli taas neuvola, eli rv 36+1 ja kaikki ok. Painoa tullut vain 100g/viikko, oli sen jo aikakin asettua, ja hb olikin noussut 118->125. Turvotus +, paineet 122/70, pissa puhdas ja sf 35cm, rt.

Pääsen torstaina äitipolille tutkimuksiin näistä kauheista kivuista mitä mulla on ollu, välillä ei liikkeelle pääse kun sattuu niin kovin. Pääasia nyt on tietää ettei vain vauvalle ole haittaa. Neuvolatäti "käsikopelolla" ennusti että vauvan syntymäpaino olisi hieman reilu 3,4kg. Ei siis mikään mahdoton. Toki se oli vain ennuste. Siellä äippäpolilla saatetaaan ultralla katsoa sekin. Vauva ei ole vielä laskeutunut eikä kiinnittynyt, joten en taida niitä ensimmäisiä nyytin saajia olla...

Onko kukaan käyttänyt ennen kantoliinaa? Minä huutonetistä huusin itselleni pitkän trikoisen kantoliinan, sitä olisi nyt pakko opetella käyttämään kun meidän (mitkään) vaunut eivät tähän nykyiseen autoon mahdu, ja uuteen autoon ei millään ole varaa. Jos jollain olisi neuvoja tai vinkkejä tms, tai jos joku olisi tästä Jyväskylän läheltä ja halukas opastamaan asiassa... Mua muutenkin tuo kantoliinan käyttö kiinnostaisi.

Nyt täytyypi lähteä laittaan poitsulle sapuskaa, mukavaa viikonjatkoa ja tsemppia tulevalle mamille!!
 
Olipa mukava lekuri :)

rauhallinen ja asiallinen, ei turhia hättäilly.

kanavan loppu oli kuulema ihan avoin ainaki sormelle ja pää oli painunu alas.. sen kyllä on tuntenukki.

kaikki muut oli ok paitsi kalium liian matala, pitäis kuulema hotkia banskuja ja tuoremehuja.

ja synnyttämään saa lähteä ku siltä tuntuu :LOL: aika hyvin ilmaistu, ihan niinku kotona kököttäminen jotaki estäis jos ei vielä sais syntyä!

sf mitta oli sama ku viimeksiki 32, johtuu siitä laskeutumisesta.

saapa nähä kauanko täsä ootellaan viel, kaks viikkoa vai kuus viikkoa :whistle:

Vointeja kaikille!

Toivottelee OmituinenOtus ja Toukka 35+4
 
Synnytystapa-arviosta: Kysyin tänään asiaa neuvolassa ja sanottiin, että sitä tarkkaillaan kyllä joka kerralla neuvolassa ja myös lääkäri katsoo asiaa tarkastuksissa. Jos siitä ei erikseen mitään mainita, niin kaikki on ok ja alatiesynnytys onnistuu. Lähettävät kuulemma kyllä polille viralliseen arvioon, jos aihetta ilmenee. Näin meillä.

Muuten kaikki oli neuvolassa hyvin. Vauva oli pää alaspäin ja kiinnittynyt jo asemiinsa. Kätilö auttoi tunnustelemaan itsekin, missä kohdin vauvan pää oli - hassua tuntea ihan oikean kokoisen vauvan pään ääriviivat :) . Tuosta kiinnittymisestä (nyt rv 35+6) ei kuulemma vielä voi päätellä, meneekö yli vai tuleeko etuajassa, mutta ne rajut supparit silloin vähän aikaa sitten olivat ihan normaaleja ja kertoivat, että porautumista tapahtuu. Huomenna sitten loppuraskauden lääkärintarkastukseen ja synnytyssairaalaan tutustumaan =) .

Kätilö sanoi muuten huomanneensa, että nyt on mielialanikin selvästi parantunut, näkee kuulemma jo kasvoista. Tuntuu kyllä itsekin, että fiilikset on nyt paljon paremmat, kun virallinen äippäloma alkoi viikko sitten. On jotenkin "lupa" vain olla, eikä tarvitse stressata työttömyydestä ym. ikävistä ;) . Jahas, nyt taas uusi satsi potkareita pesukoneeseen. Valmistelut on kovaa vauhtia menossa ja äippäpakkauskin tuli vihdoin viikko sitten. Jaksuja kaikille :wave: .
 
Enpäs jaksanut aamulla kirjoitella..nukuin viime yön kuin tukki ja silti vaan väsyttää. Olikin viikon ajan sellaista ettei paljon nukuttanut..kipeitä suppareita tulee edelleen. Välillä tunnin verran säännöllisesti ja sitten taas taukoa kunnes taas alkaa. Saa nähdä meneekö päiviä vai vielä viikkoja =) Olin eilen siellä lantion kuvauksessa ja tänään soitti lääkäri äitipolilta..mahtuu kuulemma vaikka 4 kiloinen. Eli juoksutettiin sitten taas turhaan..kaksikin lääkäriä oli sitä mieltä että ahdas lantio on, no eipä tainnut sitten ollakaan. Huvittavaa! Jotenkin alkanut tuntua siltä että se kätilö sunnuntaina vaan veikkaili että tulee pian...menee varmaan jopa yliaikaseksi..no joo! Onnea vaan kaikille loppuodotukseen! Kaipa ne kaikkien vauvelit sieltä sitten tulee kun sen aika on.
 

Yhteistyössä