Elokuiset2021

@Poppana_ Onko fb-ryhmässä jo paljon porukkaa? Kuinka iso ryhmä on suunnitteilla?
Vielä ei ole Facebookissa paljoa väkeä, viitisen henkeä taitaa suunnilleen olla ei ole mitään kokoa vielä päätetty tai siitä keskusteltu.

Mä oon kans kahdesta aikaisemmasta ollut vastaavissa ryhmissä, ja ne taidettiin jossain vaiheessa, ehkä np-ultran jälkeen (?) sulkea niin, ettei uusia jäseniä enää otettu. Jäseniä molemmissa on ollut noin 50. Ja aktiiviset ja tärkeät ryhmät ovat edelleen ❤
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Elohiiri21
Täällä yksi uusi plussannut ❤ nyt menossa joko 4+1 menkoista laskettuna tai 4+3 oviksesta laskettuna.olo oli ihmeen rauhallinen ja olinkin aivan varma että menkat alkaa ja plussa olikin aikamoinen shokki vaikka toivottu. Nyt plussan jälkeen mietittynä olihan niitä oireita vaikka mitä palelu, flunssainen olo, rinnat kipeänä ja kasvojen iho meni huonoon kuntoon.
Ollaan naispari ja hoidoissa oltu joten automaattisesti päästään varhaisultraan siellä ehkä todentuis tää raskaus. Ennestään yksi lapsi -15 ja koettuna KU -14 sekä KM -16 joten nää varjostaa jonkin verran mieltä. Olisin kiinnostunut tosta salaisesta FB ryhmästä :)
 
Menkka-jomot loppuivat, mutta hiukan hitaasti tummuu testit Eli hiukan skeptinen mieli kyllä. Jossain mulla varmaan on jemmassa esikoisen testit mutta en koskaan merkinnyt niihin mitään päiviä joten vaikea niitä on verrata
Laitan vielä kuvan tähän : https://aijaa.com/UxJEol

Ihan hyvin tummunut tuohon ekaan nähden mutta toiseen nähden eroa ei mielestäni...
 
Menkka-jomot loppuivat, mutta hiukan hitaasti tummuu testit Eli hiukan skeptinen mieli kyllä. Jossain mulla varmaan on jemmassa esikoisen testit mutta en koskaan merkinnyt niihin mitään päiviä joten vaikea niitä on verrata
Laitan vielä kuvan tähän : https://aijaa.com/UxJEol

Ihan hyvin tummunut tuohon ekaan nähden mutta toiseen nähden eroa ei mielestäni...
Minusta näyttää hyvin tummuvan :) mulla ollut ennen plussaa aina menkkajomot vaikka normaalisti ne alkaa vasta samana päivänä tai jopa samalla hetkellä ku menkat alkaa.
 
vierailija
Menkka-jomot loppuivat, mutta hiukan hitaasti tummuu testit Eli hiukan skeptinen mieli kyllä. Jossain mulla varmaan on jemmassa esikoisen testit mutta en koskaan merkinnyt niihin mitään päiviä joten vaikea niitä on verrata
Laitan vielä kuvan tähän : https://aijaa.com/UxJEol

Ihan hyvin tummunut tuohon ekaan nähden mutta toiseen nähden eroa ei mielestäni...
Minulle aikanaan neuvolan terkka sanoi, ett viivan tummuus ei kerro mitään. Ett toisilla hcg nousee alkuraskaudessa hitaammin ja sillä hyvä. Kaksi viivaa on aina positiivinen.
 
vierailija
Menkka-jomot loppuivat, mutta hiukan hitaasti tummuu testit Eli hiukan skeptinen mieli kyllä. Jossain mulla varmaan on jemmassa esikoisen testit mutta en koskaan merkinnyt niihin mitään päiviä joten vaikea niitä on verrata
Laitan vielä kuvan tähän : https://aijaa.com/UxJEol

Ihan hyvin tummunut tuohon ekaan nähden mutta toiseen nähden eroa ei mielestäni...
Näyttää mun mielestä kanssa ihan hyvin tummuneilta, ei itselläkään mitään tuon ihmeellisempää muutosta tapahdu varsinkaan alussa. Jossain kohtaa myöhemmin sitten lävähtää vasta selvästi tummemmaksi ja näkee eron paremmin kun on useampia päiviä testaamatta.
 
Kiitos vastauksista. Nyt kun selailin vanhoja kuvia niin melko samoissa mennyt ensikon kanssa. Ja niinhän se on ettei viivoista voi mitään päätellä. Keskenmenneessä oli hyvät viivat ja silti meni kesken...

@lehmätyttö tervetuloa, täälläkin 3+6 ja plussasin 3+3 ei malta niin ei malta....

Anoppi kävi tässä moikkaamassa ja juteltiin lasten huoneesta. Sanoin sitten että kyllä tänne onneksi sitten joskus mahtuu toinenkin niin tietenkin heti kysyi, että onko jo tiedossa. No en mä sit viitsinyt valehdellakaan. Ollaan onneksi hyvissä ja lämpimissä väleissä että kertoisin kyllä keskenmenostakin ja viimeistään jouluna olisi arvannut kun en ottaisi mätiä mikä on suurta herkkua. Parille ystävälle olen myös sanonut ja miehen veljelle ja hänen vaimolleen kerrotaan mutta muille sitten vasta NT-ultran jälkeen jos sinne päästään. Esikoisen raskaudesta kerrottiin laajemmin, mutta ehkä tätä haluaa jotenkin pitää pienemmässä piirissä. Sukupuolta ei kerrota kellekään
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Moikka! Mä uskaltanen myös siirtyä tänne ainakin toistaiseksi. Oon aiemmin saanut alkuraskauden keskenmenoja, joten ihan täysin luottavaisin mielin en vielä ole.

Menkat on nyt myöhässä vasta päivän, tänään sain selkeät haamut kahteen testiin ja kahtena vai kolmena päivänä tuli haamuja testiajan jälkeen. Oireina on ollut menkkajuilimiset lähinnä. Kolmena iltana niitä oli, kun normaalisti alkaa juilimaan ja samalla jo alkaa vuoto. Eli kohtalaisen positiivisin mielin täällä ollaan.

Meillä laskettu aika olisi 21.8. ja toinen lapsi kyseessä.

Liittyisin mielelläni fb ryhmään, mutta ehkä vasta parin viikon päästä, kun alan olla vähän varmempi ja luottavaisempi.
 
Vautsi tänne on paljon liittynyt uusia plussanneita, onnea jokaiselle! <3

Ikäviä uutisiakin oli tullut, kovasti tsemppiä ja jaksamista suru-uutisten keskelle :(

Itsellä on ollut tässä viime päivät rankempaa työrintamalla ja pahoinvointi ja väsymys pahentuneet entisestään, niin en ole palstaakaan jaksanut hetkeen vilkuilla. Oon ollut niin väsynyt, että voisin vaan nukkua koko ajan, joka on tuntunut kyllä vähän huolestuttavalta. Jaksaminen töiden jälkeen on täysi 0, ja olo tuntuu kyllä ihan vätykseltä kun mitään ei jaksa! Kroppa käy ylikierroksilla ja päiväunilta noustessakin tuntuu kun sydän jyskyttää hirveetä vauhtia. Kellään ollut nyt/aiemmissa raskauksissa jo näin alussa tällaisia oireita? Ajattelin, että tällaiset olot olisi ollut vasta myöhemmin tuloillaan. Kroppa tuntuu niin vieraalta, mut niin kai se vaan nyt kuuluukin... Etova olo on myös jatkuva vieras jos en koko ajan puputa jotain syötävää. :cautious:

Toivottavasti kaikki olis hyvin raskauden suhteen vaikka olo onkin kohtalaisen syvältä. Päätin muuten, etten enää uutta viikkonäyttö testiä hanki, kun varhaisultra on jo ensi viikolla. Ahdistusta lisää, että viime raskauden km ajoittui näille päiville. Toivottavasti tällä kertaa mentäis tästä eteenpäinkin:confused:

Minut voi myös lisätä ainakin toistaiseksi listalle @lillium
10.8. /freesiasi /1. /KYS
 
Hmm, mulla on edelleen testissä vain hädin tuskin havaittava haamu. Menkat nyt 2pvä myöhässä. Muistaakseni esikoisesta tuli tässä vaiheessa ihan selkeä viiva. Ootteko muut kokeilleet digitestiä siinä vaiheessa, kun normi testissä näkyy vain haamu?
 
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / Tyks
10.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / Oys
10.8. / Brunet82 / 3. / Tyks
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
17.8. / saraheinä / 7. / Oys
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista! ❤ Jos haluatte listalle, niin hihkaskaa :)

@Freesiasi Kurjaa, että olot on jo nyt noin huonot. Muakin kyllä väsyttää koko ajan ja on hirmuinen aivosumu päällä, muttei kuitenkaan kuvailemallasi tavalla. Se on varmaan tuo kiireinen työtahti, mikä vie mehut. Koita lepäillä, niin paljon kuin mahdollista ja toivottavasti jossain vaiheessa tulee energiaa lisää. ❤ Aiemmissa raskauksissa mulla on alkanut pahoinvoinnit raskausviikolla 7.

@huumis Oon ymmärtänyt, että testien viivat vahvistuisi sykäyksittäin parin päivän välein. Jospa ylihuomenna olisi jo vahvempi viiva ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Freesiasi
Täällä tänään rv 6+0. Oireet edelleen aika samanlaisia kuin viikko sitten, paitsi päänsärkyä on ehkä ollut enemmän. Ekassa raskaudessa pahoinvointi alkoi pahentua näihin aikoihin. Saa nähdä, miten tällä kertaa käy.

Onko täällä muita, jotka edelleen imettää tai joilla on kokemusta imetyksestä raskauden aikana? Haluaisin vielä jatkaa esikoisen imetystä, mutta vähän mietityttää, miten raskaus vaikuttaa maidon määrään.
Hei,

ulkopuolelta vastaan tuohon imetykseen.

Tulin uudelleen raskaaksi, kun esikoinen oli 5 kuukautta ja hyvin sujui imetys Olin päättänyt imettää esikoista siihen saakka kunnes täyttää vuoden ja nyt se urakka saatiin onnellisesti päätökseen ja tässä on vielä pari kuukautta aikaa ennen kuin uusi tulokas on täällä ❤

Mulla siis sujui imetys hyvin vaikka vähän jotkut siitä pelottelivat, mm neuvolassa tuntui siltä että asiaa ei suhtauduttu niin suopeasti, mutta päätin jättää ne sanomiset huomioimatta ja teen niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Jotkut myös sanovat että maidon maku muuttuu uuden raskauden myötä, mutta meidän tytölle kyllä maistui maito ihan normaalisti

Kovasti tsemppiä sulle! ❤
 
Hmm, mulla on edelleen testissä vain hädin tuskin havaittava haamu. Menkat nyt 2pvä myöhässä. Muistaakseni esikoisesta tuli tässä vaiheessa ihan selkeä viiva. Ootteko muut kokeilleet digitestiä siinä vaiheessa, kun normi testissä näkyy vain haamu?
Mä tein kaks päivää ennen oletettavia menkkoja eka iltapäivällä normi viivatestin ja kun siihen tuli hailakka haamu, tein samana iltana viikkonäytöllisen digin ja se sanoi raskaana 1-2. Viivatestin haamu oli niin hailakka, ettei mies nähny viivaa
 
Mullakin on nyt noussut yönaikaiset alimmat sykkeet 10 pinnaa ylöspäin. Varmaan jo sillä itsessään on aika rdikaali vaikutus tohon ANS-tilaan. Nyt on luultavasti 5+1 menossa. Esikoista odottaessa pahoinvointi räjähti tän viikon lopussa valloilleen. Nyt sit vaan toivon, että siltä säästyisin!
 
Mä tein kaks päivää ennen oletettavia menkkoja eka iltapäivällä normi viivatestin ja kun siihen tuli hailakka haamu, tein samana iltana viikkonäytöllisen digin ja se sanoi raskaana 1-2. Viivatestin haamu oli niin hailakka, ettei mies nähny viivaa
Joo mä aloitin testaamisen myös siinä pari päivää ennen menkkoja. Ensin huomasin roskishaamun kuus tuntia testaamisen jälkeen (saatto siis tulla aiemmin, siirsin testin vessasta roskikseen tuolloin ja huomasin haamun). Sen jälkeen tuli kahtena päivänä "roskishaamu" heti testiajan jälkeen ja nyt näitä testiajalla tulleita tosi haaleita haamuja. Vähän kuitenkin toivoin, että olisi vahvistunut jo paremmin nähtäväksi. Joka aamu oon testaillut. Täytyy varmaan malttaa odottaa pari päivää ja hakea sitten vielä digi.
 

Yhteistyössä