*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Sadepäivän ilo meillä ollut vellit käytössä jo 6 viikkosesta ;) ja ei kyllä oo oikeen mitään vaikutusta ollut, ainakaan huonoa, paitsi että maissivelli ei sopinut..
Meillä Emil nukkuu 11-12h yöunet, illalla laitetaan sänkyyn puol yheksän aikaan ja aamulla herätään kaheksan aikoihin, eli todella hyvä nukkuja tuo poika :) Rytmiki on ollu selkeä jo kuukauden ajan ja päiväunet nukkuu joka päivä samaan aikaan, kahdet pitkät (3-5h) ja sit ottaa n.3 lyhyet pätkät.
Oltiin torstaina lastenlääkärillä taas tuon refluksin takia, edelleenkin melkeen kaikki maito tulee ulos :/ Kumminkin kasvaa hyvin niin ei sinänsä huolta, sanoi että vellillä vois alkaa korvaa maitoa jos ei sakeuttamisaineet toimi. Meillähän on käytössä jo soseet ym kun ei tullu mitään, kaikki maito tuli ulos ja sit huudettiin nälkää sekä kipuja, nyt kiinteet on helpottanu meiän elämää ja tosiaan 6 viikkosena alotettu. 4kk mitat oli 6.4kg ja 61.5cm, hyvin kasvetaan =) Ja tuo poika on muuttunut muutenkin tosi paljon kun ei enää satu koko ajan, nauraa ääneen, nousee istumaan ja kääntyykin kumpaakin suuntaan. Ennen ei voinu edes lattialla pitää, kun aina huus :/
mut nyt nukkumaan, että kerkee nousemaan ennen isäntää aamulla ;)
 
Heippa!

Kiitos :hug: <- näistä.

Kääntymisestä: Typy kääntyy vatsalta selälleen. En mä oikein tiiä kauan se on jo sitä tehnyt, jonkun tovin kuitenkin...

Rytmistä, syömisväleistä, nukkumisesta: Näistäkään mulla ei oo mitään hajua, vaavi nukkuu silloin kuin nukuttaa, syö silloin kuin syöpötyttää, mä vaan palvelen sitä miten se milloinkin haluaa :D :heart: Niin me mentiin pojankin kanssa, tosin poitsun kanssa tuli kiinnitettyä enemmän huomiota kaikkeen kun hän kuitenkin oli se esikoinen :) Sen verran osaan sanoa että pisimmät syömisvälit tytöllä on varmaan sellasia 5-6 tuntia. Menee nukkumaan joskus klo. 19-20 ja 01-03(arvioisin, en oo varma..) herää syömään ja silloin otan sen viereeni ja loppuyön sitten se nykäsee itelleen tissin suuhun jos on nälkä :LOL:

maria-s : En usko että se maito voi tosta noin vaan loppua, stressi saattaa sen ehdyttää kyllä joten yritä olla stressaamatta siitä maidon loppumisesta :D :hug:

Täytyy myöntää että mä oon kanssa välillä epäuskonen tosta maidon riittävyydestä. Mulla on sellaset ruppanatissit että ei ne ikinä tunnu "täysiltä". En oo jaksanut pumppaa maitoa tai mitään, joten ilmeisesti sitä maitoa on rinnoissa vaan just sen verran kun vaavi tarttee :D Hyvä juttu tässä on se, että tosi harvoin mä joudun enää käyttää liivinsuojiakaan, kun se maito ei tirsku sieltä minne sattuu vaan tarvii vauvan siihen imuttelee että jotain tulee. Tuo meidän piän on kuitenkin pulskea ja tosi rauhallinen tapaus, joten en osaa olla huolissani siitä sitten kuin aina hetkellisesti. Itkuisen lapsen kanssa olisi vaikeampaa..

Kikka: Mä kyllä ihmettelen suuresti tota sun miestäsi, eikä oo eka kerta :/ Miten ihmeessä mies menee "oman" perheensä luokse sinne jonnekin hevonhemmettiin? Miksi mies ei ota teitä mukaan? Luulisi että automaattisesti tahtois rakkaansa ottaa mukaan jos menee itsekin.... Mä en tunne kumpaakaan enkä tiedä loppupeleissä teidän elämästä ym. mitään mutta sen mä sanon että tän perusteella minkä kuvan oon saanut, se mies ei ansaitse sua ja vauvaa.

No mut joo.... Eihän se herkkua ole yhdenkään elämä, mitäpä mä toisten suhteista sanomaan kun vielä itsekin harjottelen tätä perhe-elämää ;)

Kimalle, Poju 1v2kk ja pikkumissi 2kk.
 
Puhuin äsken miehen kanssa puhelimessa.
En sanonut hyvää isänpäivää, ja sanoin että kun kerran on siellä niin viettäköön sitten siellä isänpäivää.
Nyt on kuitenkin meidän tytön ensimmäinen isänpäivä, ja olisin kyllä toivonut että oltaisi kaikki oltu yhdessä ( vaikka niin että olisi meidät ottanut mukaan sinne Lahteen )
En todellakaan aio kertoa tytölle sitten vanhempana että hänen elämänsä ensimmäisenä isänpäivänä olimme kaksin kotona.

Joo no onhan miehellä hyvä syy olla pois kun tänään menee katsomaan poikaansa, että sillain ajateltuna ei mulla ole oikeutta olla loukkaantunut.
Mutta kuitenkin...
Olisi ollut ihan kiva jos olisi ottanut meidät mukaan.
Ymmärrän kyllä senkin että kyse on HÄNEN pojastaan ja haluaa viettää aikaa tämän kanssa ( itse painostin soittamaan ja sopimaan koska menee sinne )
mutta en ymmärrä tota asettelua että se on hänen poikansa ja hän käy yksin siellä ja sitten taas on meidän kanssa täällä, siis että miksi ei voida olla kaikki yhdessä ??

Mekin tulimme ihan hyvin pojan kanssa toimeen kun he kävivät meillä, että siitä ei ole kyse, mutta sen vierailun jälkeen huomasin että miehen on vaikea suhtautua siihen että hänen poikansa juttelee ja istuu mun kanssa.
Kuitenkin tässä olisi tarkoituksena että poika alkaa viettää viikonloppuja meillä niin mun mielestä olisi hyvä munkin sitten olla tämänpojan kanssa ennen sitä koska ei se sitten onnistu että mies on pojan kanssa ja mä olen tytön kanssa.
On tää taas hankalaa !!!
 
Piritta88, kiva nimi tytöllä!! :flower:

Me avattiin pari viikkoa sitten tili Taikalle, kun tuli sukulaisilta kyselyjä, että mihin vois laittaa muistamisia esim. jouluna. Ei kyllä saatu pankin puolesta mitään pesämunaa... :(
 
Piritta88, onnittelut nimestä! :)

Mä luulen että nuo pankin tarjoamat pesämunat ovat historiaa... me ollaan kans ajateltu avata säästötili just samaan tarkoitukseen. Anoppi avas lisäksi oman tilin, jolle kuulemma siirtää säännöllisesti rahaa. Se tili on pojan nimellä ja meillä on siihen käyttöoikeus mutta käytännössä ajatus on että tili on ns. suljettu kunnes poika täyttää 18v. Saa sitten täysikäisenä sen kun on tarvetta ajokorttiin tms. Tollaselle tilille saa tietty paremman korkotuoton mut me ollaan ajateltu avata sellainen säästötili, jolta voisi kuitenkin silloin tällöin nostaa rahaa jos tarvis. Tulee meinaan varmasti sellaisia hankintoja ennen täysikäisyyttäkin johon vois käyttää lahjarahoja.

Me oltiin tosiaan tää viikko pääasiassa kotosalla ja hämmästykseksi huomasin että pojalla on ku nakutettu rytmi! En vaan oo osannut kiinnittää siihen niin huomioita kun ollaan oltu menossa päivisin. No, tähän rytmiin kuuluu aikainen nukkumaan meno (19-) mutta myös aikainen nousu (05-06)!! Luulin että aamuyön ähinät johtui vieläkin ilmavaivoista mutta nou wei. Oon nyt tän viikon kuunnellu aamusin poikaa ja pakko todeta että hereillä on! Ei voi siis syyttää ilmavaivoja... Nyt sitten on pieni kokeilu päällä että jos saatais siirrettyä tunnilla nukkumaan menoa niin vaikuttaisko se aamuun... Onko kenelläkään muulla samaa "ongelmaa" et lapsi herää aamulla tosi aikaisin!? :whistle: Tietty nää rytmit muuttuu vielä sata kertaa mutta on aika mielenkiintoista miten vaikeaa niihin on vaikuttaa! Oon melko väsyny aamulla mutta se hymy jonka pinniksestä saan antaa kyllä voimaa koko päivään =) Ja sit vaan täytyy päikyttää kun poikakin...

Syystonttu ja pikkuleijona 2,5kk
 
Syystonttu meillä on vähän päinvastanen ongelma. Poika saadaan usei unille vasta puolenyön aikaan. Unelmana olis että yöunille menis n. klo 22. Mut toisaalta kyllä sit taas tykkään nukkua aamusin pitkään. Äh, ei kai sitä oo koskaa tyytyväinen. :D huippuonnellinen olen kyllä näistä öistä kun poika nukkuu vaan. :)

Me avattiin Leolle tili. Ei oo mikään ns. säästötili, mut laitetaan sinne rahaa ja sieltä sitten myös otetaan kun jotain isompaa ym. ostetaan pojalle. Enpä usko että tollasia pesämunia enää jaetaan. Kuulostaa kahekskytlukulaiselta toiminnalta. :D

Ensimmäinen isänpäivä juhlittu. Oli kivaa. :)

Aniit ja Leo
 
Heipsan..

Onnea Jaminalle nimestä! :heart:


Nyt tais selvitä syykin meidän tytön iltahuutoihin.. Huuto alkoi välittömästi kun laskin omaan sänkyynsä nukkumaan.. Hyssyttelin, annoin maitoa, sylittelin ja huuto vain jatkui.. No laskin sitten meidän sängylle tohon meidän tyynyjen väliin ja städäm siihen hän nukahti muutamassa minuutissa.. Yleensä iltaisin on laitettu omaan sänkyyn ja aamulla oon syönnin jälkeen ottanut viereen.. Pitää varmaan aamusyötöllä koittaa mitä tuumaa jos laitankin tuohon omaan sänkyyn..

Tilistä Tili avataan kunhan keretään.. Vielä en tiedä että millanen..

Isänpäivä vietetty. Oltiin miehen vanhempien + sisarusten kanssa hohtokeilaamassa ja syömässä. Minttu nukkui koko keilauksen ajan ja ruuatkin saatiin just syötyä ennen kun Neiti heräsi eli oikein mukava ilta oli. :)
 
Onnittelut Jaminalle nätistä nimestä :heart:
Syystonttu Meillä Lari menee nukkuun siinä 20-20.30 ja tosiaan hänkin herää aikaisin.Tänä aamun noustiin kuudelta,mut tunnin jumppaamisen jälkeen mentiin molemmat takas nukkumaan vierekkäin ja herättiin vast klo 10!Kerran taidettiin unien aikana tissiä syödä. :heart:
Mä oon onnistunut saamaan Larin mun kans aina päikyille ruoan jälkeen.Nukahtaa ihan hyvin lopulta ku saa nukkua mun vieressä.Tissillä aloitetaan ja siihe lopetetaan.Näin mä oon saanut ottaa semmoset 1-1,5 tunnin päikkärit päivällä ku muuten jos kotona vaan ollaan Lari ei nuku kovin helpolla mitään päikkyjä.

Meillä oli kirjaimellisesti p##ska isänpäivä!Mies sairastui viime yönä mahatautiin ja oli petin pohjalla tänään.Kotona vaan oltiin sit tää päivä ja toivuttiin.

Tili mekin avataan,jonne menee ilmeisesti joka kuukausi summa Larin lapsilisästä sekä sinne ohjataan lahja-,ym.rahat.Vielä ei olla päätetty tarkemmin ees sitä,et voiko siltä tililtä sit nostaa ennen täysi-ikäisyyttä.Tottahan on,et sitä tiliä vois hiukan kasvattaa korkotuotoilla..

Nyt nukkumaan ku tää koko päivän sisälläolo väsyttää
 
Kikka :hug: Mua ainakin harmittas jos eka isänpäivä ois vietetty erossa..

Jaminalle nimionnittelut!Kiva nimi..

Isänpäivä viikonloppu vietettiin miehen vanhempien luona. Ihan mukavaa oli vaikkakin kova ,meno koko ajan ku miehen sisko oli siellä lapsineen ja muutenki koko suku kovaäänistä aj puheliasta porukkaa..Lukaskin tais olla hieman stressaantunut ku nukku viime yön ku tukki 22-7.30 ILMAN SYÖTTÖÄ!!Yleensähän meillä on yks tai kaks syöttöä yössä.

Tilistä Ei pesämunat muuten ole historiaa, koska kesällä kun oltiin lainaneuvotteluissa ison mahan kanssa, niin meille sanottiin että tulkaa sitten avaamaan vauvalle tili ja saatte 10? pesämunaksi. :) Huomenna mennään todennäkösesti avamaan se tili. Sinne sitten sukulaisten rahalahjat yms. Osa lapsilisistä yritetään säästää Lukakselle, todennäkösesti johonki säästörahastoihin..Ois sitten vähän rahaa säästössä ku Lukaksella ois oman asunnon hankinta, apua!! :LOL:

Joulusta ja lahjoista Ootteko jo päätääneet miten vietätte joulun nyt kun on vauva? Molemmat isovanhemmat haluis tietty meidät niille aatoksi. Tähän asti ollaan aina oltu mun vanhemmilla aattona. Joululahjatkin tuli esille anoppilassa. Mä en haluis Lukakselle mitää leluröykkiötä. Ehdotin lahjaksi Stokken syöttötuolia, saas nähä pystyykö anoppi olla ostamatta muuta..

Tänään neuvolaaan!!

Aurora+Lukas
 
Tilistä mä olen ajatellut että avataan meidän neidille sellainen tili että meillä on siihen käyttöoikeus jos tulee jotain isompia ostoksia neidille niin voi sitten käyttää lahjarahoja mitkä laitetaan aina sinne tilille.
Ja ajattelin että tyttö saisi käyttöoikeuden kun täyttää 18, tai sitten kun muuttaa pois kotoa.
Tili piti mennä avaamaan heti kun neidillä on nimi, mutta mulla ja miehellä on molemmilla mennyt henkkarit vanhaksi, eli siis meidän pitäisi ensin saada hommattua uudet henkkarit kun ei taida ihan toi mun 10 vuotta vanha passini kelvata pankissa...

Kyllä taas eilen ärsytti kun mies tuli kotiin.
Olis itten NIIN pahalla päällä, eikä millään suostunut kertomaan että mikä on vialla.
Kun kysyin että miten meni pojan kanssa niin vastaus oli " siinähän se meni "
Ota tostakin nyt sitten selvää :headwall:

Tosin tänäaamuna sain tietää että pojalla on tämän kuun lopussa hoitoneuvottelu, ja luulen että mies sitä jännittää.
He kun eivät tule pojan äidin kanssa toimeen, ja pojan äiti syyttää miestä siitä että poika on otettu huostaan silloin aikoinaan ( vaikka kyllä mun käsitykseni mukaan siinä on vikaa ollut molemmissa, ja kuitenkin tältä äidiltä on vielä uudestaan otettu samat lapset huostaan kun sai heidät takaisin itselleen )
Tästä miehen ex-vaimosta ei kyllä tiedä että tuleeko edes koko neuvotteluun, mutta joka kerta mies kuitenkin sitä jännitää.

 
tervetuloa pikkuiita09!

olinpa sitte väärässä. Kiva kuulla että joillain pankeilla on vielä tollanen pesämuna käytössä. :)

oltiin lenkillä vaunuilla ja Leo nukkui vaunuihin, ja on siellä vieläkin, eli on pihalla nukkunu puol tuntia, varmaan enkka!
 
unikuu108
onpas auroran poitsulla kokoa.
mullon täällä muutot käynnissä ja banaanilaatikot pitkin asuntoa.
ei kääntyillä mut kujerrellaan ja nauretaan ja ollaan tukossa. siksipä eeve nukkuu vieläkin sitterissä kun menee tukkoon kun on selällään.
kun päästään uuteen kotiin niin pääsee pinnikseensä..
 
Hellurei! Sikarokote vihdoin saatu ja sainpa samalla myös kausi-influenssarokotteen. :) :wave: sinänsä huvittavaa tästä tekee se, että olen yrittänyt välttää isoja väkijoukkoja ja nyt olin suht pienessä tilassa noin 200 ihmisen kanssa... :headwall: toivottavasti ei nyt tauti iske, kun rokote kuitenkin alkaa vaikuttaa vasta parin viikon päästä. Ja kiittelin taas niitä ihmisiä, jotka tulevat riskiryhmien, kuten astmaatikkojen, rokotustilaisuuteen hajuvedet niskassa. Niin kun taas mitään tilannetajua...:headwall: no joo, mut iloinen olen, että nyt on rokotteet pois päiväjärjestyksestä. :)

Unikuulle, tsemppiä muuttoon. :wave:
 
Huomenta !!

Onko joku nähnyt mun pientä ihanaa rauhallista tyttöäni ??
Tai kai se nyt jo on palautettu, mutta joku aina varastaa sen illalla kun nukkuu ja tuo tilalle huutavan ja huitovan tytön joka pitää itseään hereillä heiluttamalla käsiään ja jalkojaan, lopputuloksena aivan hysteerinen väsyitku, ja kun koitan pitää käsistä ja jaloista vähän kiinni niin sitten vasta meteli alkaakin kun suuttuu siitä.

Ja kun vielä jotenkin saisin ton miehenkin tajuamaan ettei siinä auta mikään muu kun että pitää tytön sängyssä ja odottaa että nukahtaa kun tosiaan ei mitään muuta hätää ole kun väsy ja sitten se väkisin itsensä hereillä pitäminen.
Eilen hermostuin ihan tosissaan kun mies kävi jatkuvasti antamassa mulle ohjeita että " ota nyt se sieltä, se pitää rauhoittaa, pitäisikö sille lämmittää maitoa, onkohan sillä nyt märkä vaippa............ "

Mä sitten koitin vaan selittää että ei tässä nyt mitään ole, ja sanoin että joko minä, tai hän nukuttaa tytön, ei molemmat.
No, sitten hetkenpäästä tuli kuitenkin tuttipullon kanssa siihen mun selän taakse kun tytöllä oli kuulemma nälkä.
Mulla sitten meni ihan totaalisesti hermo ja jätin miehen sitten syöttämään tytön, jonka jälkeen mies laittio neidin takaisin sänkyynsä ja taas alkoi huuto.
Menin sitten takaisin pitelemään tytöstä vähän kiinni, ja siinä vaiheessa oli jo niin väsynyt että nukahti kun ei enää jaksanut taistella vastaan.

Ymmärrän kyllä että mies tarkoitti vain hyvää ja oli varmaan hädissään kun hänen pieni tyttönsä huutaa aivan hysteerisesti, mutta kun vaan saisi sen tajuamaan ettei toisella ole mitään hätää.
Ja vielä kun neiti saa aina lisää virtaa ja huutaa vaan 2x pitempään jos nostaa välillä pois sängystään koska silloin koko tilanne alkaa tavallaan alusta.
 
On pitäny jo pari kuukautta käydä laittaan tänne meidä poitsun tiedot, mut se on aina vaan jääny.. :D Eli poitsu synty 14.8 ja mitat oli 2980g 48cm ja pään ymp. 32cm
Maailmaan ponkaistiin kaks viikkoa etuajassa eli rv. 37+6
Synnytys kesti peräti kolme ja puoli tuntia! :D

Nyt täällä on jo iso ja reipas poika, joka on kova jutteleen ja nauramaan. :D
 

Yhteistyössä