*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Jää aina varsinainen asia sanomatta kun pitää ruveta parisuhdevinkkejä tyrkyttämään. Kolmannessa avoliitossaan elävä ei kyllä välttämättä oo ihan paras neuvoja, tai en oo ainakaan itse osannut neuvojani noudattaa :LOL:

Nukuttamisesta piti kysyä, että nukahtaako teidän lapset helposti nykyään yöunille? Muistelen, että useammalla oli hirvee nukutusrumba iltaisin vielä kuukausi sitten? Meidän poika kun nukahtaa joko ensi yrittämällä tai sitten toisella silityksellä! Äsken vein päikkäreille: laitoin tutin suuhun, lauloin unilaulun ja laskin sänkyyn. Ja sinne jäi! IHMEELLISTÄ! Tuli vaan mieleen, että yritinkö liian pientä aiemmin itsenäistää? Eli oppiiko ne tuon itsekseen nukahtamisen vasta tietyssä iässä, vai onko minun sinnikkyyteni sittenkin palkittu? =)
 
kuulin myös että yhellä vauvalla oli ollu asento bumbossa tosi etukeno..
enkä tiedä tarviiko Leo sitä, mut jos äiti tarttis. :) kun tosiaan meillä poikaa kannetaan suurin osa päivästä. Ei oikein nuku ees vaunuissa.
on muuten historiallista että poika nukkuu päikkäreitä sängyssä! tätä ei oo tapahtunu ku ehkä kaks kertaa koko aikana! :)
Kohta neuvolaan. Veikkaan että painoo on 6.4kg.

Neydan: meilläki on selkeesti helpompaa toi nukuttaminen. Tosin edelleen iltasin nukahtaa syliin, mut yleensä vaikka heräiski sänkyyn viedessä niin nukahtaa sinne kyllä. Mut mä annan vauvan nukkua mahallaan, koska selkeesti nukkuu sillon parhaiten. Viime yönä heräämättä 10h. Mut alkuyön oli kyllä selällään ja käänsin aamuyöllä mahalleen pienen kitinän jälkeen.
 
Must-jutut: vaunut, turvakaukalo ja sitteri on meillä joka päivä käytössä. TYkkään myös lelumatosta, vaikka poitsu ei vielä kovin kauan siinä viihdy itsekseen. Kasvaessaan varmaan paremmin. Lelukaari sitterissä on myös huippu, niin äiti saa vähän rauhaa.. :) Lisäksi itkuhälytin on nyt ollu ehdoton ku ulkona on niin kylmä ja poitsu nukkuu terassilla. ÄP:n makuupussista oon tykänny tosi paljon, tietty joku lämpöpussi ajais nyt asian..

Paidoista Meillä on myös paitoja käytössä poitsulla, ku mä tykkään niin paljon Benettonin paitavalikoimasta. Paidan alla on body. Miks Benettonilta ei saa bodeja niissä kaikissa ihanissa väreissä??? |O

Turhakkeita meillä ei kauheesti oo ollu, ku en ollu vaatteitakaan paljoa hamstrannu. Kantoliina ja Manduca on ollu vähällä käytöllä, mutta ehkä niille käyttöä ku poitsu vähhän kasvaa..

Yöunille menostaYöunille laitto sujuu suht helposti, Lukas laitetaan väsyneenä pinnasänkyyn ja se nukahtaa n. puolen tunnin sisällä. Joskus joutuu käydä laittaa tuttia..Välillä ei suosstu jäämään sänkyyn ja silloin kanniskelen hetken sylissä että nukahtaa ja sit sänkyyn..

TreeloMä tosiaan tilasin sen t-paidan shoppi-fi:stä ja se tuli mullekin tosi nopeaan. :) Kiittivielä vinkistä!!Eipä tarvi enää miettiä isänpäivälahjaa..

Aurora+Lukas
 
Musta tuntuu kanssa, että illat on alkanu rauhoittumaan. Ollaan nyt tarkotuksella valvotettu poikaa kuuden jälkeen, ja sit kun alkaa kitisemään ja turhautumaan niin alettu sit vaihtamaan yöpaitaa ja vaippaa, siinä taas hetkeksi virkistyy ja viihtyy hoitopöydällä jossa on mobile yllä. sit onkin taas hurahtanut sellainen vartti-puol tuntia ja sit tissiä ja silmät painuu kiinni...ihanaa. eilen tämä sessio loppu kello 19, poika heräsi klo.20, mutta pimeässä tissi suuhun ja sitten unet jatkuivat:) ja voi, että oli ihanan rauhallinen ilta:) tosin sitte yöllä söikin kahden tunnin välein, huoh, välillä on neljän viiden tunnin välit. Aamulla noustaan kasin aikaan yleensä.

Tänään oltiin äiti-vauva jumpassa, siellä on kiva käydä, ei se mitään ihmeellistä oo, mutta kiva nähdä samanikäisiä vauvoja ja äitejä. ja tulee hyvät päikkärit sen jälkeen:) ja poika näyttää nauttivan kun on seuraa ja katseltavaa paljon, muut vauvat näyttävät kiinnostavilta, ja niillä on samoja heiluvia ulokkeita..:D

mitäs juttuja teidän vaavit jo osaa?:) kääntyykö joku? meillä on ihan hilkulla, luulen että tällä viikolla mennään selältä mahalle. kädet on löytynyt ja ne tarttuu yhteen jatkuvasti nenän edessä ja sekös ärsyttää välillä..:D onko joku jo nauranut? mä kuulin yks aamu kun poika unissaan nauroi hetken, se oli ihanan kuulosta :heart:

kuinka moni kestoilee? me kestoillaan päivisin, oon nyt ite tehny paljon vaippoja ja tilaillu kankaat netistä, hyvät kaavat kun on löytynyt, niin niitä vaippoja tehnyt useita. se on samalla mulle harrastus:) öisin ollaan kertistelly, kun pissaa vielä niin paljon öisin, kun syö vielä niin usein, mut täytyy täs kokeilla taas joku yö kestoja ösinkin ja villahousuja tietty, ne imee sit sen mitä vaippa ei enää ime. ei vaan kauheen paksua pakettia pikku pyllyyn hennois laittaa, vaikka tuskin tuo olis moksiskaan. Kankaina käytän bambua ja tenceliä, sitte tietty kuivaliinoja ja jotain kivoja kuosikankaita. PUL-taskuvaipat on falskannu lahkeista unilla, ja päikkärit kuitenkin ottaa useasti vielä.

meillä muuten hyviä hankintoja on olleet kantoliina ja -pussi, turhakkeina ainakin maidonkerääjä ja toistaiseksi käyttämättä jääneet tuttipullot, tosin varmaan myöhemmin tulevat käyttöön. hyvä hankita on myös bodyn jatkopala, se helpottaa kestojen kanssa, menee edelleen pienet bodyt sillä, tosin hihat alkaa kohta olee liian lyhyitä, en tykkää pitää liian isoja roikkuvia bodyja, toi on kuitenkin niin hoikka poika, pituus vaan tulee vastaan 56cm bodyissa, niin jatkopala on hyvä.

joko on vaunut testattu lumessa? meillä tuli ensimmäinen harmi vastaan lumessa, kun pienet etupyörät lukkiutuivat kun lumi pakkautui lokasuojan ja pyörän väliin, pitää kattoo josko lokarit sais pois. oli ärsyttävä potkia niitä paakkuja irti..ota siinä nyt sitten päikkäreitä..:D

poitsu herää, palaillaan:)
 
Kylläpä alkoi kiukuttamaan eilen illalla kun kaveri soitti ja kertoi olevansa raskaana.
Siis ei sillä että mua olisi se suututtanut että hän saa lapsen mutta se asenne koko asiaa kohtaan.
Hän nimittäin sanoi erittäin suoraan että kun parin viikon päästä täyttyy 18 niin aikoo kyllä juoda sitten silloin ja seuraavat pari viikkoa oikein kunnolla.
Ja sanoi vielä että " ei mua kiinnosta mitä sille vauvalle tapahtuu, ihan sama vaikka tulisi ulos sieltä "

Jotenkin tollainen asenne ettei tippaakaan välitä syntyvästä lapsesta saa mut kyllä niin vihaiseksi.
Nyt tänään hän oli menossa lääkäriin ja sanoi soittavansa mulle sitten että mitä siellä sanottiin ja mitä aikoo aasian suhteen tehdä.
Sanoin että tietenkin tekee niin miltä itsestä tuntuu, mutta kyllä on sitten myös pystyttävä ottamaan vastuu tekemisistään mitä sitten päättääkin.
 
Annitanni: Me kestoillaan. Yöllä meilläkin on kertis, mutta selvitään yhdellä vaipalla yö. Jossakin vaiheessa pitää varmaan kokeilla kestoa yöllä, mutta vielä on sopiva yövaippa hakusessa.
Ollaan tosi paljon käytetty äitiyspakkauksen vaippoja, ollaan lisätty siihen päälle vaan tiimaimu ja kuivaliina. Nyt alkavat tosin käydä äp:n vaipat pieniksi. Nyt kun Ollilla on jo lihaa luiden päällä, alkaa noi taskuvaipatkin toimia. Harsoja käytän aina välillä, en tosin enää yhtä paljon kuin aluksi.
 
Iltaa!

Treelo poitsulle onkin naureskeltu että pysyypä sitten helpommin pystyssä kun on isommat jalat. Ja mun isä sanoo että mä olen kasvanut ensimmäiset kaksi vuotta sängynalla. Kiva että poitsu on perinyt multakin jotain, kun kaikki sanoo että on vaan miehen näköinen. =)

Yöunille meillä nukahdetaan vaihtelevasti mutta jos kakkaa ei ole muutamaan tuntiin tullut niin ennen sen tuloa ei nukahdeta. Muutenkin tuntuu että meillä elämä pyörii vain ja ainoastaan ton mahantoiminnan ympärillä. Mutta unille siis nukahdetaan edelleenkin tissille! Onkohan se kovinkin huono tapa?

Mä kestoilen päivisin ja olen huomannut että ainakin kuorien kanssa ei tule ohivuotoja kun sen vaan laittaa huolellisesti. Meillä käytössä Imse Vimsen kuoria. Mäkin olen vielä käyttänyt välillä äp:n vaippoja, silloin kun on lyhyt vaihtoväli. Pieneksihän ne kyllä alkaa käydä. Mutta saattaa olla vaan sen hetken kun syö ja sit yritän pitää lattialla ilman vaippaa. Öisin en viitsi käyttää kun meillä menee muutenkin ainakin kaksi vaippaa yössä.

Nyt suihkuun! Öitä. |O

Päksäkkä ja Matias 2,5kk :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Layla80:
Mites kestovaippailijat, sattuuko teillä usein "ohivuotoja"? Meillä ollut nyt Pampersit käytössä ja prkl kun saattaa parin tunnin välein tirauttaa pissat jostain sivusta, yleensä vielä selän korkeudelta :kieh: Yöllä hiton turhauttavaa!! Ajattelin josko noi kestikset olis vähän pitävämpiä...?



Jaahas taas poika kutsuu...

Layla ja poju duhassa :snotty:
meillon mun ompelemia sisävaippoja ja kuoria ja pitkälahkeisia villiksiä. ja sanoisin että eipä ole yhdestäkään vaipasta tullut ohi. mutta tyyliin joka ikisestä kertakäyttövaipasta mm aamuisin maitokakat on niskassa..tai ainakin kainaloissa.

tiriksen ensivaipan muokattu versio ja nöttösen s.ja kaikki eri kuosilla.. nytkin tuossa on kolme vailla kumppareita:eek:on näyttänyt aikaisemminkin.. ja esim hh wool longiesit tai ihanista ihanimmat ilmeisesti tirsokkaan kauniit oliivinvihreät merinovillahousut..

http://kuvaton.com/k/Shq.jpg

http://kuvaton.com/k/Shb.jpg

http://kuvaton.com/k/ShE.jpg

http://kuvaton.com/k/J4a.jpg

ja sain myös tilauksenkin näistä. oujee..misähän välissä kerkee ompelee kun pitäis pakatakin.eikä ole edes paksu pakkaus kun toi sisävaippa on niin hyvä ja hh woolit ohuet.
 
Ai niin, toissa iltana meidän tyttö kääntyi eka kerran vatsalta selälleen. Kahdesti peräkkäin ja riemuhymyt siihen päälle, että osasin. :D liekö vähän vahingossa kääntyi, koska nyt ei ole sen jälkeen kääntynyt. Yritys on kuitenkin kova. :)

Huomenna neuvola ja saa sen pneumokokki -rokotesarja ekan piikin. Vähän jännittää, että tuleeko jotain sivuvaikutuksia. Täytyy ainakin varoa pistokohtaa sylissä kantaessa, koska se voi olla arka minkä tahansa rokotuksen jälkeen. Niin myös varmaan tämän.

Nyt syöttämään. Moi!
 
Pikaisesti...Neydan, mä myös ajattelin sitä hormonikierukkaa ja kyselinkin täällä, että onko kenelläkään siitä kokemusta, mutta kukaan ei kommentoinut...Itsellä on vaan kokemusta pillereistä ja niitä en enää halua alkaa popsimaan. Lääkäri kovasti mulle tuota kierukkaa suositteli. Jospa se ois hyvä!?! =)

Meilläkin kovasti yritetään kääntyä masulleen, mutta ei vielä päästä. Toinen niin kovasti kyllä yrittää, ihana! :heart: Öitä! =)
 
heipsan!

Kikka kauheelta kuulostaa toi sun kaverin toiminta.. Munkin yks tuttu teki just abortin, koska ei ollut viitsinyt käyttää ehkäisyä ja tulikin raskaaksi.. Musta ehkä kuitenkin parempi niin päin, että tekee sen päätöksen heti tai sitten ottaa vastuun siitä lapsesta koko loppuelämäksi. Meidän lapsi on ollut toivottu ja haluttu ja silti parisuhde on ollut välillä aika tiukilla tässä muutaman kuukauden aikana niin entäs sitten jos lapsi onkin vahinko.. Eikä edes iloinen sellanen.. :|

Unikuu Mulla on mennyt varmaan ohi, mut mihinkä te muutatte? Teetkö sä tilauksesta noita vaippoja? Mua vois kiinnostaa sit jos joskus ehdit.. Haussa ois kestovaippa josta ei ihan kauhean isoa pakettia tulis.. :)

Aniit:lla komian kokoinen Leo-poika :D

Luminella Tuuthan kertomaan tuliko jotakin sivuvaikutuksia rokotteesta..

Meilä meni tää ilta vähän pieleen kun Minttu ei oikein nukkunut illalla ja kello oli niin paljon et ajttelin laittaa aikaisemmin yöunille.. Kerkesi mennä ihan yliväsyneeksi ja huusi vain ja viimein nukahti vaunuihin joissa nukkuu edelleen, saa nähdä meneekö yö nyt ihan sekaisin kun nostan tosta kohta sänkyyn..

Eilen käytiin Mintun kanssa ekaa kertaa saunassa ja suihkussa.. Kovin oli tyttö ihmeissään :) :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
heipsan!


Unikuu Mulla on mennyt varmaan ohi, mut mihinkä te muutatte? Teetkö sä tilauksesta noita vaippoja? Mua vois kiinnostaa sit jos joskus ehdit.. Haussa ois kestovaippa josta ei ihan kauhean isoa pakettia tulis.. :)
:heart:
en tiä vielä :D
irtisanottiin asunto ja uutta katellaan.meil on täällä asunnossa homen hajua joka tulee jostain rakenteista..
 
Heips!

Katsotaan nyt, nukahtaako toi poika tonne päikkäreille... Saisin vähän kirjoittaa näin rauhassa..

Mua pelottaa ihan järkky paljon että tuun taas raskaaksi :| Kahtena viime vuonna oon just näin marraskuussa raskautunut, ja nyt uhkasinkin ettei meidän taloudessa harrasteta seksiä koko kuukauteen ettei taas joulun alla tarvii tehä plussatestiä. Mahdollisuus raskauteen olisi siis ihan mitätön, ollaan käytetty kaikkina kahtena harrastuskertana kumia.. Mutta, eilen mulle tuli tajuton himo jalopenoihin (tullut molempien lasten kohdalla alkuraskaudessa, ennen kuin oon edes tiennyt odottavani), sitten tänä aamuna mua on oksettanut, mulla on jumalaton nälkä... Mietin vaan että "pliis menkat alkakaa nyt..". Saattaais nimittäin oksetus ja nälkä viitata myös menkkoihin... Mutta jalopenoista kun en yleensä tykkää :/
Tiedän kyllä mitä tehtäisiin jos nyt kävis sellanen ihme että tulisin raskaaksi, ja ukonkin kanssa eilen aiheesta keskusteltiin. Me tehtäis se yksi lapsi lisää... Toivottavasti ei vaan jouduta miettimään asiaa sen enempää.. Mä oon vaan kauhusta kankeana nyt :(

krääh....

Ulkona sataa lunta :heart: Vitsi mä odotan että päästään lasten kanssa ulos, Poika on varmaan ihan kummissaan, kun tuskin muistaa viime talvea :D

Vauvauinnista: Tuskin alotetaan, Taavin kohdalla kävi niin että kerittiin käydä siellä ehkä se 4 kertaa kuudesta ja sitten oli niin paljon muita suunnitelmia aina viikonlopuiksi että päätettiin vaan lopettaa.. Opetellaan mielummin omassa kylppärissä sitä vedellä lotraamista, ja tossahan toi meri on ihan parin sadan metrin päässä.. Siellä toi poikakin polskutteli viime kesänä :D

Tarpeelliseksi koetut jutskat vauvan kanssa on:
-Tutti (nyt kun on oppinut siihen parin kuukauden harjottelun jälkeen)
-Isoveli (viihdyttää ja paijaa paljon)
-kosteuspyyhkeet (Mikä sen parempi kuin sutasta asswipesilla ne pikku ruikahduskakat pois pepusta. Isomman kanssa ei tarvii joka ruokailun ym. jälkeen käydä käsienpesulla kun saa kädet pyyhkästyä kosteuspyyhkeellä)
-Ceridal ("pesen" vauvaa sillä, korvantaustakakat mm. lähtee paljon helpommin kuin vedellä)

Nyt imettäessä on ihanaa miten helpoksi se muuten tekeekään määrätyt asiat. Typy nimittäin menee nukkumaan jo joskus klo.19-20, joten herää tossa klo 01-03 syömään jolloin nostan sen yleensä viereen sängylle, työnnän tissin suuhun ja melkein torkun. En osaa nukkua imettäessä, mutta heti kun tyttö lopettaa syömisen, niin yleensä tipahdan samantien.. Pojalle piti aina käydä lämmittämässä maitoa keittiössä... Tää on paljon kivempaa :D

Nojoo, mutta täytyy varmaan mennä aamupalalle... vatsa on vaan koko ajan ihan tyhjän tuntunen :eek: Hassua sinäänsä kun paino oli taas tippunut toissapäivänä... Nyt oon jo saanut 15,3 kg pois. Enää reilu 12 kg ihannepainoon ja vain 7,7 kg painoon ennen molempia raskauksia!

Kimalle, Poju 1v2kk ja Pikkumissi reilu 2kk..
 
Kikka, karsee toi sun kaveris. Kun täyttää 18 vois alkaa myös käyttäytyä aikuisen tavoin ja suhtautua asiaan vakavammin, huolimatta siitä pitääkö lapsen tai ei. No, meitä on moneksi.

Meillä yöunille meno on helpottanut alkuajoista. Tuossa oli muutaman viikon pätkä kun nukuttaminen oli aivan älyttömän helppoa (imetyksen päälle pikainen röyhtäytys ja laskin sänkyyn) mut nyt poika ei malta nukahtaa heti. Tuntuu että on joku pyrähdys meneillään ja päivän aikana tapahtuu niin paljon... Pitää siis käydä muutaman kerran taputtamassa tai vaihtamassa asentoa mutta yleensä nukahtaa itsekseen sinne, nyrkkiä imien (edelleenkään ei ota tuttia!). Meillä kaveri menee nukkumaan 19 jälkeen.

Päiväunien suhteen oon antanut periksi että saisin sen nukkumaan pidemmän pätkän sängyssä eli nukutan pihalle vaunuihin sekä aamu- että iltapäiväunet. Näin ne parhaassa tapauksessa kestävät sen pari tuntia. Loppuiltapäivästä (16-18 välillä) pojalle on tullu tavaksi ottaa lyhyemmät päiväunet ja niitä olenkin koittanut nukuttaa sänkyyn koska ei tunnu vaunuissakaan nukkuman 45 minsaa pidempään. Sänkyyn nukuttaminen päiväunille on vaan aina hirveen itkun takana. Aika käsittämätöntä miten yöunet sujuu sit niin hyvin! Hänen mielestään sänky ei sit vaan kuulu päivään...

Meillä poika on nyt parin päivän sisään löytänyt kätensä ja kovin ihmettelee niitä! Eilen sai eka kerran tarrattua yhteen leluun kiinni. On se hassun näköistä kun se makaa leikkimatolla ja kädet sojottaa nyrkissä taivaaseen ja yhdellä silmät suuret kuin lautaset "että mitkäs nää on!?" Ihana tapaus.

Mä olen kans ajatellu vauvauintia mut toisaalta meillä on kans usein viikonloppuisin menoa et voi olla et se jää. Ajatus meinaan oli et isäkin pääsis sinne mukaan joten sen takia ajankohta tulis olla lauantai. No, toinen ajatus on et menisin pojan kanssa muskariin tai äiti-vauva -jumppaan. Pitäis soitella miten ryhmiä alkaa tammikuulta. Eli yhden harrastuksen oon ajatellu pojan kanssa aloittaa vuodenvaihteen jälkeen jolloin hän on 4,5kk mut sillä mennään jonkin aikaa. Tuon ikäiselle kun ei viitti liikaa järjestää ohjelmaa, tässä perusarjessa on ihan tarpeeksi kummalisuuksia :)

Ostin raskausaikana Anna Wahlgrenin Lapsikirjan, jota selailin eilisiltana. Eli en oo saanut luettua... Toinen kirja jonka ostin syntymän jälkeen on Tracy Hoggin teos Opi Kuuntelemaan vauvaasi. Siitä sain ihan hyviä ideoita nukuttamiseen. Mitä kirjoja te ootte lueskellut (jos mitään) ja mitkä ootte kokeneet hyviksi?

Kauhee lumipyry täällä pk-seudulla. Nyt nähdään miten Brio Kombien käy lumessa ja loskassa!
 
Niin ja omista kiloista vielä... mullahan tippui synnytyksen jälkeen paino 7kg mun normaalipainon alle. Lääkäri sanoikin jäkitarkastuksessa että muista huolehtia syömisistä äläkä laske kaloreita! No, otin neuvon kirjaimellisesti :eek: ja nyt on paino lähtenyt nousuun ja masusta on tullut kunnon pömppö - sellainen sokerimaha! Ihan ku ois taas raskaana. En tiedä johtuuko väsymyksestä ja vuodenajasta mutta koko ajan pitäis olla karkkipussi nenän alla...
 
Syystonttu mä oon kanssa huomannut ton että kokoajan pitäisi olla karkkia ( tai keksiä ) kotona, ja mun on kyllä pakko myöntää että usein kun en ehdi syödä niin helposti tulee syötyä vaan vähän suklaata että saa verensokerin vähän nousemaan ja taas jaksaa.
Sitten illalla vasta saattaa tajuta ettei ole koko päivänä syönyt muuta kun puolikkaan levyn suklaata tai pussillisen keksejä.
Ja sit mä vielä ihmettelen mikä on kun ei paino putoa :headwall:


Siis onhan mulla 10 kg lähtenyt, mutta vielä olisi 12 kiloa pudotettavana jos haluan päästä samaan painoon kun mitä oli ennen kun tulin raskaaksi.
Toson en kyllä tiedä kuinka järkevää se on kun mulla tosiaan on sitä syömishäiriö-taustaa ja silloin olin ihan alipainon rajoilla...
 
Paljon ootte taas kirjoitelleet!En enää muista mitä piti kommentoida.Päksäkkä :LOL: :LOL:
Aniit hyvin on Leo kasvanut :heart:
Syystonttu En oo paljon ehtinyt lukemaan nyt enää synnytyksen jälkeen,mut yhtä kirjaa olen lukenut pikkuhiljaa tässä aina sivun pari päivässä.Se on William ja Martha Searsin "kiintymysvanhemmuuden kirja" Siinä kirjassa on semmosia oppeja,joita mä itse haluaisin noudattaa tän ainokaiseni kanssa.Mä kun pystyn keskittymään täysin tähän yhteen poikaan,niin oon aatellu joitakin juttuja tosta kirjasta soveltaa meidän elämään.Ne kuulostavat niin hyviltä ja meille sopivilta jutuilta.

Mä meen iltapäivällä psykologille juttelemaan.Katotaan tuunko viisaammaks siellä.Mua kiinnostaa selvittää mahdollisuus kunnan tarjoamaan terapiaan.Oon joskus 10 v. sit ollu terapiassa,mut se ei sillon toiminu mulla.Ei pelannu kemiat terapeutin kanssa (mies).Puolisen vuotta kävin siellä.Terapeutti "vähätteli" mun lapsettomuusongelmaa sen verran,et mä koin etten sit jaksanut jutella siellä muista asioista tarpeeksi,jotta oisin siitä terapiasta hyötyny.Ja mä itse kummiski alunperin tarvitsin sitä terapiaa juuri sen lapsettomuuden takia... :kieh: No mitä mä näistä täällä...
Toivotaan nyt sit ettei se nainen oo mikään piipittäjä,ku puhelimes kuulosti semmoselta. :LOL:

Mies sano äsken et tääl sataa lunta =) Nyt sit mekin voidaan testata noi vaunut talvisissa olosuhteissa..Mä otan miehen ja pojan sinne odotushuoneeseen,ku mä en oikein saa lypsettyä tota maitoa enää.Eilen sain vain 40 ml aikaseksi.Mua pelottaa hiukan et toi maito ois jotenki ehtymään päin.. :kieh: Meil ei oo kunnon vaakaa,vaan on semmonen ikivanha viisarivaaka,joka näyttää n. puolen kilon tarkkuudella.Mut sitä mä oon aina käyttäny eli sen mukaan ku eletään niin mulleki on tullu jo 3 kiloa ainaski painoa lisää siihen,mitä laitokselta oli jääny :kieh: Painoa en saa millään tippumaan.Mut ei toi tosa vieras pullotava salmiakkipussi sitä painoa mihkään pudotakaan.Eikä se sipsipussi,joka eilen avattiin.Sorruin ostamaan sipsipussin,ku cittarissa oli iso pussi vaan euron.Me ei koskaan syödä sipsejä yleensä.Noit poppareit mä joskus laitan mikrossa.Neki on sit semmosia vähärasvasia :D

Nyt suihkuun,ku saa mennä rauhassa,ettei mies oo kylppärin oven takana poika sylissä odottamassa et tuu antaa tissiä.Poitsu meinaan nukahti äsken mun syliin,ku nyt on hänen normipäikkäriaika.Me ollaan aina yleensä ulkona tähän aikaan päivästä,mut nyt ei ku mul on kolmelt se nuppitohtori..

Maria-s ja Lari reilut 2,5 kk
 
Heipsan!

Isänpäivä -kortit askarreltu ja Minttu unilla parvekkeella. Tilasin miehelle ja vaareille ifolorilta mukit. Vaarien mukeissa on kuva Mintusta ja meidän koirasta ja miehen mukissa on meistä kolmesta kuva ristiäisissä ja toisella puolella meidän koiran kuva ja välissä lukee "meidän perhe".. Tuli mun mielestä tosi hienot noista mukeista eli suosittelen:D Mä jo aattelin että mehän tilataan koko suvulle mukit joululahjaksi niin ei tarvii paljon lahjoja miettiä :D

Nukkumisesta Meillä nukuttiin jonkun viikon verran 8 tuntia putkeen yöllä, mutta nyt parina yönä on taas heräilty useammin.. Illat on vähän hankalia kun Minttu menee vasta 22 nukkumaan, ja tarviis illallla vielä pienet unet mutta ei meinaa millään nukahtaa ja unien aikastaminenkaan ei onnistu ihan niin helposti.. EHkä pitäis nukuttaa kaikki päiväunet vaan nuihin vaunuihin kun iltaunille kuitenkin nukahtaa hienosti omaan sänkyyn ja katsoa sitten myöhemmin että missä nukutaan ja millon :)

Ja karkeista ihan koko ajan tekee mieli.. karkeista oon kutenkin pystynyt olla erosssa, mutta kaikki roskaruoka.. Tuntuu että joka päivä käydään subissa, mäkissä jne... Tänään ois taas tarkotus illalla mennä aerobiciin kun ei tästä syömisestä tule loppua..

mariaPääsitkö sä neuvolan kautta sinne psykologille?

kirjoista En oo mitään "huvin vuoksi" -kirjoja lukenut, mutta onhan tota kirjallisuutta mulla aika runsaasti mitä pitäis lukea kun liittyy mun opintoihin.. Kandin työtä pitäis vääntää, mutta on vaan ajatukset niin muualla.. Muuama tenttikin ois vielä tänä vuonna :/
 
Argh.... Nyt on tän mamman kuppi nurin... Just kun pääsin sanomasta et ei oireita rokotteista, niin eiks sit ole huudettu eilisestä asti, tietty voi olla taas mun syömisistäkin, vähän repsahtanut tää ruokavalio :ashamed:
Joo, sit esikoinen hyppii seinille ja silmille, potta-lakkoilee jne... Oikein uhmaikäinen parhaammillaan :kieh:
Ja koiralla vissiin taas joku tulehdus ja kruunuks mies sai lomautuslaput. Milläköhän me sit eletään? :headwall: :headwall:
Se on kai myytävä yks auto jos pitkää lomautusta pukkaa :(

Jotain positiivistakin siinä, mies on kotona ja mun elo helpottuu kummasti.

Huh, tulipas purettua, palaan kunhan saan juotua litran kahvia ja nukuttua.
Itseasiassa nyt jo helpotti, ne nukkuu... JEE!!!!
Onhan nuo oikeasti ihan ihania lapsia, mut joskus vaan niiiiin loppuu virta äitistä. :|
 
Treelo, :hug: meidän tyttö sai tänään pneumokokki -rokotteen ja tässä nyt odottelen, että millainen ilta ja yö on tulossa. Toivottavasti ei tule mitään sivuvaikutuksia.

Neuvolaterveisiä:
paino 6180g (14.10. oli 5660g)
pituus 61,2 cm (14.10. oli 59,2 cm)

Tyttö sai rokotteen ja vähän vaan parkaisi, kun sitä laitettiin. Reipas tyttö oli! :heart:

Täällä pyryttää kunnolla lunta ja olin just vaunulenkillä. Emmaljungan Mondial duot toimi loistavasti lumessakin. Ei mitään ongelmia. Oon ollut tosi tyytyväinen noihin vaunuihin. Meillä kun tyttö kasvaa hurjaa vauhtia, niin isokoppainen vaunu on ollut ihan ehdoton. Ja tilaa on vielä kasvaa, että talven yli varmasti mahtuu toppatamineissaan vaunuun. Parilla kaverilla on pienemmät kopat vaunuissa ja nyt tuskailevat uusia ratkaisuja, koska käy koppa pieneksi. Muksuilla ikää 4kk ja painoa molemmilla noin 8 kiloa.

Kirjoista, en hirveesti ole lueskellut mitään. Suomalaista vauvakirjaa oon selaillut ja lorukirjoja. En ole hirveesti ajatellut mitään kasvatuskirjoja lueskella. Opiskeluaikana tuli sitäkin puolta kahlattua ihan riittämiin. ;) meen ihan omalla fiiliksellä ja olemalla aidosti läsnä lapsen elämässä.

Nyt heräs, moi!
 
Nopeeta kommenttia kun poitsu viihtyy lelukaaren alla.

Treelo toivottavasti oireet menee pian ohi! :hug:

Vaunut tuli testattua lumessa. Hyvin kulkee. Meillä on Dorjan Novell Sport vaunut. Mekin otettiin tarkoituksella isokoppaiset vaunut ja sellaiset missä on isot ilmakumipyörät. Mulla kun ei ole autoa niin pakko se on talvellakin päästä kulkemaan. Täällä muuten lumisade vaan yltyy. Toisaalta ihan kivaa kun tulee jotenkin sellainen olo että ihanaa kun kohta tulee joulu! :heart:

Aniit ja Luminella hienoja neuvolakuulumisia! =)

Mäkin päätin että huomenna soitan neuvolaan ja pyydän reseptin sille pneumokokki- rokotteelle. Saa sitten terkka pistää 3kk neuvolassa kahden viikon päästä.

Joo nyt taitaa Matiaksella mennä hermo!

Päksäkkä ja Matias 2,5kk :heart:
 
Vaunuista sen verran että meillä noi Herculesin panssarit,joissa 89 cm pitkä pehmeä koppa,joten kyllä poika niihin mahtuu sen aikaa ku tarvii..
Luminellan tytöllä hyvät mitat.Ja tosta kirjasta jota oon lukenut,ni se ei ole mikään kasvatusopas.Se antaa lähinnä välineitä vanhemmille,jotka ovat kiinnostuneita rakentamaan läheisen suhteen vauvaansa!Löytyy tietoa googlettamallakin tosta kirjasta..

Sadepäivän ilo sain psykologin numeron neuvolasta, ku kyselin oisko mahdollista päästä juttelemaan jonkun kanssa.On ollut meinaan Larin masu-,tai allergiavaivojen vuoksi aika rankkaa välillä,ku pienellä paha olla,eikä voi oikein helpottaa oloa kovinkaan nopsaan.Noihin vaivoihin kun ei mitään konstia apteekin hyllyltä näemmä ole.. Ja mä en oo mitään muuta toivonut koko aikana ku sitä,et pienellä ois hyvä olla!!Se syö mua ainakin sisältä!

No olin siellä psykologilla juttelemassa ja selvis ainaki se,että mun pitää ottaa yhteyttä erääseen toiseen poliklinikkaan saadakseni pidempää "terapoimista",mut uuden ajan sain hänelle silti parin viikon päähän. Ihan helpottavaa oli kummiski =)

Hyvät yöt kaikille tasapuolisesti!
 
maria-s, ihan mielenkiintoisen oloinen opus. :) kävin googlailee. Niillä mun kahdella kaverilla ei olekaan ongelma se kopan pituus vaan leveys. Toinen niistä muksuista mahtuu oikeestaan enää vaan kyljelleen siihen Brion koppaan. Selällään on ahdasta, kun kädet ei kunnolla mahdu sivuille yms. Hankkimassa nyt pehmeetä koppaa niihin rattaisiin.

Öitä. :)
 

Yhteistyössä