*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

• Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Moi pitkästä aikaa :wave:

Oon käynyt täällä lueskelemassa, mutta en ole ehtinyt kommentoimaan mitään. Miehellä työmatka tällä viikolla ja oon yksin täällä kolmen lapsen kanssa. Hommia riittää :D
Muuten kuitenkin menee ihan hyvin, paitsi lasten nukkumaan saaminen on aika vaikeaa yksin. Suihkuun täytyy mennä niin, että vauva sitteriin makoilemaan, isommat lapset ammeeseen leikkimään ja itse käyn vieressä suihkussa. Vähän on järjestelemistä, että saa kaikki asiat hoidettua, mutta kyllä sitä pärjää yllättävän hyvinkin:)

Aniit, Onnittelut pojasta :flower: Pääsit sinäkin vihdoin tännekin puolelle :)

Meillä on tytöllä jatkunut hyvät yöunet edelleen, eikä vatsakaan ole juurikaan vaivannut. Välillä vähän jotain pientä kitinää vain on ollut. Helpon ja ihanan tuntuinen vauva!

Ajattelin ensi viikolla kutsua sukulaisia kylään ja leivon kakun ja keittelen kahvit. Ei oo kukaan oikein käynyt ja haluan edes pikku juhlan pitää vauvan kunniaksi. Samalla pidetään esikoiselle myöhästyneet synttärit =)

Nyt taidetaan lähteä lasten kanssa ulkoilemaan, on niin kesäinen ilma. Mittari näytti äsken 22 astetta ja aurinko paistaa hienosti B)

Helmiir,voimia ja tsemppiä sinne teidän perheelle :heart:
springSummer Ei voi kauhalla vaatia ku on lusikalla annettu...en muista mitään enää nykyään.Muisti toimii nyt vauvan synnyttyä vielä huonommin ku ennen synnytystä!Kiitos vaan sulle,jos oot joskus tsempannu mun toipumista.Joo,no täällä nyt 3 vkon jälkeen ehkä jo hiukan parempi olo itellä ku vielä viikko sit.Pissaaminen sujuu jo,lantionpohjanlihakset on löytyny!!!Jippii!Niitä jumppaan,ku muistan :LOL: Tä pirun deme :kieh: Vaunulenkeillä on käyty päivittäin.Viikonloppuna jopa Cittarin -reissu taas vaihteeks,jossa jouduin imettämään sisäänkäynnin edessä olevalla penkillä.>Mies vaan kommentoi,et kaikki miehet kyttäs.. :eek:
Mut sit ku päästi ulos kaupast,ni alkoi sen päiväinen huuto eikä rauhoittunu muuten ku isi kantoi vauvaa olkapäällä puoli kilometriä kotiin päin äidin työntäessä vaunuja...Lopunmatkan sit vauveli nukkui vaunuissa kotiin saakka...

Niin joo ja jälkivuoto on kait(?) loppumassa,mut tulee semmosta tuhrua vielä kuitenkin,et rättiä joutuu pitämään.Ja ei täällä toipuminen oo kummiskaa semmosta vauhtia edenny,et vielä ois käyny mielessäkään kokeilla miehen kanssa peittojen heilutusta.Meillä meni nää jutut niinpäin,et mä oisin tahtonu raskauden loppuaikana vielä,mut mies ei.Nyt sit on ehkä toisinpäin.. :kieh: Ei kyllä uskalla ajatellakaan,ku tuntuu et on ku pommin jäljiltä vielä paikat.Ei arvaa itekään koittaa :snotty:

Ne äp:n Imse Vimset on ihan paskoja suoraan sanottuna.Eikä ne mahdukaan enää ku pari päivää tälle syömärille.Eikä niissä tunnu olevan imua oikein.Kastuvat ihan läpimäriksi.Harsoilla täällä mennään.Hyvin toimivat.

T:Maria-s ja Lauri 3 vkoa + 1 pvä

Meidän pikkumies syntyi 1.9.2009 klo 9 :) Rv 41+5.Painoa löytyi 3900g ja pituutta 52cm, pipo 35.5 cm :)
Vasta sunnuntai-iltana päästiin kotiin, kun pienen verensokeri arvot ei meinnannut nousta. Kotona elo on lähtenyt mukavasti alkuun, syödään ja nukutaan ja jaksetaan jonkin verran valvoakin :)
Synnytys meni myös ihan hyvin, kokonaiskesto 12h josta ponnistus 10min. Epiduraalin turvin pärjättiin loistavasti. Pää on aivan sekaisin onnesta, nyt mekin ollaan perhe :heart:

Huomenta !!

Mä päätin eilen illalla ( tai siis viime yönä ) että annetaan neidin nukkua koko yö ja katsotaan mihin aikaan herää syömään.
Viimeisen kerran illalla söi 22.30 ja sitten vähän ennen 6 aamulla heräsi vasta.
Neuvolassa en kyllä mitään asiasta aio sanoa kun ei kiinnosta mikään huono-äiti-saarna mikä olisi odotettavissa kun ei kolmen tunnin välein herätetä, mutta itse kyllä uskon siihen että kun neiti niin paljon syö päivän/illan aikana niin kyllä pärjää yön syömättä jos ei itse herää.
Vai mitä olette mieltä asiasta ??

Siis nyt ainakin viime yö meni näin ja teki kyllä hyvää kun sai nukkua, ja täytyy nyt sitten katsoa jos vaikka taas ensi yönä heräillään.

Nyt neiti taas nukkuu omassa sängyssään ( äsken kyllä jotain kuului, mutta unissaan monesti jotain piipittää )
Täytyy vaan tässä tunnin päästä viimeistään herätellä vaipan vaihdolle ja sitten koiraa viemään ulos.

Huomenna meillä on sitten isyydentunnustus niin saa neiti sitten ristiäisissä isänsä sukunimen kun en tätä omaani halua antaa missään nimessä.
Huomattiin vaan miehen kanssa että täytyy olla kuvalliset henkkarit mukana siellä ja meillä molemmilla on mennyt henkkarit vanhaksi, täytyy toivoa että kelpaavat kuitenkin kun ei millään olisi ehditty uusia hakea sen jälkeen kun kutsu postissa tuli.
Miehen kyllä tunnistaa omistaan ( 10 vuotta vanha kuva ) , mutta mun passista en voi sanoa samaa.
Mä olen kuvassa 10-vuotias ( ja siis aika eri näköinen ) ja mies kuitenkin 25-vuotias ja melko samalta näyttää nyt kun 10 vuotta sitten kuvan perusteella ainakin.

Onnea Sinderella :heart: neidistä :flower: Olikse Piritta ku oli saanu vauvan omaan sänkyynki nukuun?Meil ei oo ees koitettu vielä eikä kyl aiotakaan.Meillä menee yöt niin kivasti täsä perhepedissä Viime yönäki oli pari syöttöä ja tuntuu et yö yön jälkeen itekin on aina vaan levänneempi olo,ku saa nukuttua sitä sairaala-ajan univelkaa pois kunnolla.Viime yönä kyllä olin taas hikinen :kieh: Inhottavaa sit aina mennä sinne vaatekaapille keskellä yötä koluamaan uutta yöpäitaa :kieh:

Tänään mennään kirjastoon koko porukka lukemaan vähän lehtiä,ku on monelt viikolt jääny sekin homma =) Joutuu kyl miettimään,et minkä laittaa itelle yläosaksi ku tietää et joutuu/ saa imettää taas jossain muualla ku täällä "herrankukkarossa"...

T:Maria-s ja pikku killittelijä 3 vkoa 2 pvää

Onnea Muratille, Satskulle ja Sinderellalle!! :flower: :hug:

Meillä on nyt parina iltana laitettu omaan sänkyyn nukkumaan, mutta eka syötön jälkeen jää meidän viereen.

Eilen oli mahavaivoja ja viime yönä onkin piereskellyt, joten toivottavasti on tytön olo helpottunut. Se on se hiivatin bigmac -ateria jonka vedin toissa päivänä... tai siis epäilen tota. :D ajattelin tänään käydä hakemassa sitä cuplatonia, kun moni kaveri on suositellut. Etenkin kun huomenna alkaa ne d-vitamiinitipat.

Tänään ajattelin käydä yksin ostoksilla (nopeilla, koska tyttö syö 1-2 tunnin välein). Käyn hakemassa auton sivuikkunaan sen aurinkosuojan ja ne cuplatonit apteekista.

Luminella ja matkustaja tasan 2 viikkoa :heart: :heart:

vilmav Tuleeko sulta vielä maitoa vai miten ajattelit lopettaa imetyksen? Mä olen kans ajatellut että tää oli nyt tässä, mut esim eilen imetin vain muutaman kerrn ja heti iski rintatulehdus niin en näköjään ainakaan kerralla voi lopettaa.. Pitää varmaan jotenkin pikkuhiljaa että tissitkin tajuaa että missä mennään.. :ashamed:

vilmalle iso halaus! :hug: Mua harmittaa sun puolesta. Pääasia on että parhaasi kuitenkin oot yrittänyt ja Elma voi hyvin. Hienoa että tunnet itsesi niin hyvin että osaat pyytää keskusteluapua!

Meillä menee ihan hyvin. Masu vaan vaivaa poitsua ja illat varsinkin on yhtä kitinää. Ja iltaisin on myös hirveä tankkaus päällä. Yöt on sen vuoksi mennyt aika hyvin.

Päksäkkä ja poitsu 3 viikkoa :heart:

kikka89 neuvolassa meille ei sanottu aikanaan mitään kun sanoin että mennään välillä jopa 5-7 tunnin unilla.. Että kyllä pieni pitää itse huolta kun nälkä tulee. Kunhan ei nyt mitään 24 tunnin väliä tule :D

Seksistä täällä olis myös paikat siinä kunnossa omasta mielestä että voisi harrastaakkin peiton heilutusta, mutta jotenkin ei vain uskalla vielä..

Jälkivuoto on aikalailla loppunut, että ihan pientä niukkaa vuotoa enää tulee. Vihdoinki!!

d-vitamiinit tänään annoin ensimmäisen kerran, nyt jännityksellä odotan että tuleeko masuvaivoja niistä. Kädet ristissä toivon että ei.

Tyttönen ja Sintti 2vk 2vrk

Ihan lyhyesti: Meillä imetys meni alusta asti reisille. Tyttö syntyi pieniviikkoisena ja keltaisena. Mulla maitoa nousi vaikka muille jakaa. Tyttö ei kuitenkaan jaksanut imeä kuin pari minuuttia/rinta ja loput väkisin annettiin pullosta. En sitten kaikessa siinä hormonimyrskyssäni ymmärtänyt itse et olis pitänyt mennä pumppaamaan. Yhden kerran kehoittivat sairaalassa niin tekemään. Ekat kaksi viikkoa elämästään tyttö oli sellainen että kolmen tunnin välein heräteltiin syömään. Paino nousi hitaasti ja siksi saatiin tuota tehdä. Luonnollisesti tästä sitten seuraa se, että maito vähenee. Kolmen viikon ikäisenä paino oli noussut niin kituen että alettiin antamaan lisämaitoa. Yritin jatkaa osittaisimetystä parhaani mukaan, mutta se on aika hankalaa kun maitoo on vähän ja lapsi tottunut pulloon. Et sellainen tarina meillä. Monien kurjien sattumusten summa. Imetys itsessään onnistui hyvin, imuote oli oikea jnejne.

Kiitos myötätunnosta :heart:

Sadepäivän ilolle vielä, mulla ei tuu juurikaan enää maitoo. Tää on loppunut sillei pikkuhiljaa, aina jäänyt muutama imetyskerta pois ja viimeksi lauantaina kunnolla imetin. Eilen tuli puristamalla tippa, mutta ei mitään pakotusta tms. ole. Koko tän viis viikkoo mitä tyttö on ollut maailmassa niin maito on tasaseen vähentynyt. Jos nyt jotain positiivista pitää hakea niin siinä mielessä tää on helppo lopetus.

meelaie neidin paino pääsi sairaalassa laskemaan tosi paljon ja siksi nyt on pitänyt "tehosyöttää"
Nyt ollaan kuitenkin jo päästy yli syntymäpainon, eikä painokontrolleissakaan enää tervitse käydä.
Siksi siis tämä ohje että kolmen tunnin välein pitää herättää yölläkin.
Vaippoja kyllä kuluu ja neiti on kovasti piristynytkin, joten itse en jaksa stressata tota paino/syömishommaa.
Mullehan jo koitettiin neuvolassa sanoa että imetys pitäisi lopettaa ja siirtyä pulloon, mutta sitten kun näytettiin miten syöminen sujuu ja paino nousi niin "sain luvan" jatkaa imetystä.
( olisin kyllä jatkanut vaikka olisi täti mitä sanonut )

Ja tosiaan kun eidin unenlahjat ovat isältä perityt eli hereille ei saa jos kunnolla nukkuu vaikka mitä tekisi.
Yösyötöt on sen takia hoidettu pullolla kun ei herää millään ja pullosta syöminen onnistuu vaikka nukkuessa.

Me kävelimme tänään puolen tunnin päähän kirjastoon.No matka meni hyvin,mut kirjastossa vauva heräs ja annoin heti tissiä.Mut sit alkoi senpäiväiset mahanpurut,että isi käveli poika olkapäällä ympäri kirjastoa ja joutui lopulta menemään ulos vauva vaunuissa heijaamaan...No mä yritin lukaista jonkin terveyslehden nopeasti läpi ja poistuttiin paikalta sukkelaan.Ei siis oikea paikka meille vielä :LOL: No todettiin miehen kanssa et mennään kumpikin tohon lähikirjastoon vuorotellen sit lukemaan niitä lehtiä,yms.Se oli minulta kuningasajatus,että kirjastoon.Ku me oltiin siellä yks päivä loppuraskaudessa miehen kanssa,ni siellä oli yks vastasyntynyt silloin.Mut tämä vauva oli ihan "tyytyväisenä" vaunuissa hiljaa saatuaan tissia

ei siis meidän poika tykännyt siitä kirjaston "hiljaisuudesta".No tulipahan hyvä kävelylenkki tehtyä ainakin ja matkat meillä vaunuissa menee aina ihan nappiin.Mä oon aatellu hankkii sen manducan -repun. mä oon liian vanha tohon linailuun.Mä en luota niihin solmuihin,enkä usko oppivani semmoisia...Meil on jo saatuna semmonen baby björnin -reppu,mut se ei kait ole niin hyvä,ku toi manduca?tietääkö kukaan sanoa noista jotain?Ei olla vielä ees koklattu sitä BB:n reppua.Ei kai siihen voi laittaakaan tommosta reilun 3 vkon ikäistä vielä. |O

Tyttönen, mulla oli kaks kolme päivää tosi niukkaa vuotoa, jos ollenkaan, ja olin jo ihan fiiliksissä, että jes nyt tää loppuu. Kunnes eilen alkoi jokin uusiotyhjeneminen... eikä tosiaan mitään niukkaa. |O ihan vaan varoitukseksi, että näinkin voi käydä. ;) :whistle:

Me oltiin kans lenkkeilemässä ja hyvin meni. Mä vielä jännitän, kun tuo neiti syö niin usein, että jos kesken lenkin herää ruokaa vaatimaan. Mutta hyvn meni ja tyttö nukkui. Ja nukkuu edelleen.

Kaupoille en lähtenytkään, kun tuli muuta ohjelmaa. :) sinne ehtii.

Luminella ja myyryläinen (nimi vaihtunut :D ) 2 viikkoa

maria-s, mä juttelin noista babybjörnin repuista lastentarvikeliikkeessä ja siellä myyjä sanoi että heidän liikkeen kantoliina expertti oli sanonut, että siinä repussa ei ole mitään vikaa, mutta liian usein se puetaan väärin jolloin lapsen jalat ei jää kunnolla sammakkoasentoon kuten liinassa ja manducassa. Eli voithan mennä vaikka alan liikkeeseen ja pyytää näyttämään kuinka saat lapsen siihen oikein :)

Tervehdys mammat!

Meille on nyt ilmaantunut hormooninäppylöitä vauvan kasvot täyteen. Tai ainakin luulen, että ne on niitä, eikä mitään muuta ihottumaa. Näppylät on tosi häijyn näköisiä, mutta ei kai ne vauvaa vaivaa mitenkään. Myös vähän karstaa on havaittavissa. Onko muilla jo?

Kakka-kysymys: eikös olekin ihan normaalia, että vauvan kakan väri vaihtelee kovastikin...? Meillä on nyt menossa sellainen keväänvihreä vaihe...

Olin viime yönä ihan ihmeissäni, kun neiti nukkui yhden kolmen tunnin pätkän! Se on enkka yöunilla. Minä tosin heräsin jo kahden tunnin jälkeen odottelemaan, että milloin vauva herää. Kyllä pitää olla pöhlö, kun en nuku vaikka kerrankin sais!! Ilmeisesti en ole vielä tarpeeksi väsynyt, vaikka aika katki olenkin.

PeeJii ja Tiuhti 6 vkoa

hei kestovaippa asiantuntijat! Meillä eilen kaksi enemmän tai vähemmän epäonnistunutta kestovaippa kokeilua. Ensin kokeiltiin muumi sisävaippa+imsen kuori yhdistelmää.. Tyttö oli herätessään yltäpäältä pissassa. Sen jälkeen kokeiltiin harso, bambu/flaneliimu ja myllymuksujen kuori yhdistelmää. Syötyään tyttö karjui kurkku suorana ja viimein tajuttiin kurkata vaippaan joka oli aivan litimärkä ja tyttö rauhoittui heti kun sai sen vaipan pois... Eli mikä meni vikaan? Meillä anoppi neulonut noita villiksiä, mutta ne pitää ilmeisesti käsitellä jollain aineella ennen käyttöä.. Harsosta tulee myös todella paksu paketti joten eihän sinne kauheesti voi tuota lisäimuakaan laittaa.. Eli mikä meni vikaan?

Yhteistyössä