*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Yosqu ostitte siis jo ihan turvaistuimen? mäkin oon miettiny sitä jo, mutten tiedä onko viä sen aika. Meiltäkin löytyy toi graco. toistaseks sopii kyllä vielä.

Meillä kävi ekaa kertaa niin että poika heräs myöhemmin ku vanhemmat. olipa kivaa. :)

Täällä on tänää MLL:n kirppis, suuntaan sinne muutaman tunnin päästä.
 
Hei kaikille!

En tiedä oliko eilisen vellin ansiota vai minkä, mutta Minttu nukkui viime yönä 9 tuntia ja sen jäkeen vielä 2 tuntia :) :heart: Tänään illalla meillä alkaa vauva uinti.. Mintulle ostettiin söpö vaaleanpunainen kukka uikkari, mutta valitettavasti äiti näyttääkin sitten vähemmän söpöltä... :$

vierastamista täälläkin havaittavissa.. Eilen oltiin mun vanhemmilla ja siellä oli myös mun siskoo lapsineen.. Minttu kyllä suostui muiden syleihin, mutta kyllä sen verran totinen oli ilme, että kyllä varmasti tajusi, että nyt ei olla äidin tai isin sylissä... Me ollaan miehen kanssa mietitty et jos käytäis joku ilta vaikka leffassa ja syömässä, mutta en mä tiedä raaskinko mä jättää tota pientä vielä hoitoon varsinkin jos alkaa vierastamaan...

JA asuinpaikka galluppiin: Vantaalla asutaan

Auroralla kiva tyyny.. Ihana muutenkin jos on lastenhuone jonka voi sistustaa...:heart: Me asutaan kaksiossa joten tilaa on melkoisen vähän.. Olohuoneen matolle on muodostunut pienimuotoinen viihdekeskus, mutta muuta ei sitten mahdukkaan..
 
Nemi meidänkin poika kakkaa joka neljäs päivä. Mulle se on oikein sopiva, etenkin kun käytössä on kestovaipat :kieh:
Kestovaipoista tulikin taas kysymys mieleen: Miten se villahoususysteemi toimii? Mitä tulee alle jne? Äitini tekee meille vaipat ja hän mielellään tekisi niitäkin, mutta kun minä en osaa käyttää.. Jos vielä joku tietäis millasesta langasta tehdään ja miten käsitellään ennen käyttöön ottoa, niin olisin tosi iloinen! Linkkikin riittää :)

Kiitos treelo lastenhuonevinkistä! Joulukuu sitten sisustetaan. Ihanaa. Ompelisin minäkin jos osaisin.. eli upea tyyny, Aurora

Meillä nauretaan ääneen! Sellainen miehekäs kähkähkäh kuuluu, kylläpä on äidillä lystiä :LOL: Mutta mitään muuta ei sitten poika osaakaan, on näköjään päättäny ottaa ensin noi sosiaaliset taidot haltuun ;) Mies eilen kyseli et missä vaiheessa huomaa kehitysvammat tms. ja vastasin, ettei välttämättä kehitysviivästymiä huomata kun kouluiässä. Yllätyksekseni ukko ei ollutkaan paniikissa, vaan totesi et rakas lapsi on, vaikka olis mikä viivästymä. Mä en pelkää noita juttuja, enkä esim. down-sikiötä keskeyttäis, mut mies on aiemmin ollu vähän hmm.. suvaitsemattomampi. Oli kiva kuulla toi sen suusta, ehkäpä meidän arvomaailmat joskus kohtaa paremminkin ja se suostuis ottaa kotiin sijaislapsia. Voisin itse ottaa yhden vaikka saman tien!

Kuka pääsikään vauvauintiin? Joko alkoi, millaista on? Mä yritän saada meidät tammikuussa alkavaan ryhmään. Olis sunnuntai-iltana, niin mieskin pääsee mukaan -sekä töiltään, että mahdollisilta baarireissuiltaan. Nyt ei kyllä oo baareiluongelmaa ollutkaan viime kertaisen katastrofin jälkeen *koputtaa puuta*

Nyt seurustelemaan.

Kirjoittelemassa Neydan& Joa Aidan 3kk+1vko Espoosta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Hei kaikille!

En tiedä oliko eilisen vellin ansiota vai minkä, mutta Minttu nukkui viime yönä 9 tuntia ja sen jäkeen vielä 2 tuntia :) :heart: Tänään illalla meillä alkaa vauva uinti.. Mintulle ostettiin söpö vaaleanpunainen kukka uikkari, mutta valitettavasti äiti näyttääkin sitten vähemmän söpöltä... :$
:LOL: :LOL: Just mietin, et miten sinne vauvauintiin tammikuussa lähtis, kun ei tätä mahan perunapeltoo saa kyl millään sulatettua siihen mennessä. Sellanen kaulasta nilkkohin kokouikkari olis hyvä, mikäli persaus olis pikkusen pienempi.. :eek:

 
[b tervetuloa Moonlight[/b] tänne ja kiitokset sulle rohkaisevista sanoista :heart: viime yön poika taas söi sitä tissiä kuten ennenkin,yhessä kohdin oli vaan tunnin väli!Mä pidän kännyäni aina siinä pojan pinniksessä ja katon siitä milloin herää,ku haluun tietää kuinka usein syö.Meillä ollut jo parisen vkoa taas lyhyemmät välit yösyötöissä =) Nyt kun oikein mietin niin meilläkin noi tissi-, ja vatsaongelmat kaikki alkoivat sen pirun rotarokotteen jälkeen.Aika kauan tuntuvat siis kestävän.Meillä nyt vasta tänään pojan kakka oli semmosta sinapinkeltaista.Kohta 1,5 kk ollu tummanvihreästä -ruskeaan.ja ihan velliä..

Nyt nukkuu parvekkeella,et äiti ja isi saivat 4 kk:n tauon jälkeen kokeilla sitä mun etukäteen pelkäämää peittojen heiluttamista.Miksiköhän mä sitä niin paljo jännäsin?Ei ollu mitään mystistä siinä :D Pitää vaan harjoitella useemmin :LOL:
Täällä oli aamulla hieno auringonpaiste,mut nyt ihan pilvessä.Harmi,ku mä hehkutin,et päästäis saamaan ulos sitä luonnon d-vitskua.Mä otan sitä nykyään purkista semmoset 20 mikrog. per päivä!

Aurora onnittelut käsityötaidoista!Superkiva tyyny pojalle =) Mäki joskus tykkäsin ommella kotiin kaikki tekstiilit ite ja joitain vaatteitaki,nyt ei enää kait ehtis eikä osaiskaan..Mul ois kummiski hyvä ompelukone ku sain raskauduttuani lahjaksi sen mutsilta :heart:
Eilen isäpuoli toi mulle semmosen uuden keittiökoneen mutsilta,jossa yhdistetty sauvasekoitin ja sähkövatkain. :heart: Mihinkähän kaappiin mä sille raivaan tilaa :kieh: Ei vaiska se tulee meil kyl käyttöön ku meil ei ollu vatkainta,vaan on yritetty käsin (huh huh) vatkata kaikki jutskat. :kieh: Ja mun oma sauvasekoitin on ihan paska eli nyt ois uusi sit Larin soseita varten.Tehosekoitin mul kyl on,mut sillä mä sit teen kaikki siemen-,ym.kastikkeet ja guacamolet,ym.

Kauhee nälkä koko ajan,pitää mennä herättelemään toi äijä tuolta sängystä syömään jotain mun kaa,ku Lari viäl nukkuu :heart:

Maria-s ja Lari 14 vkoa huomenna
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Nemi meidänkin poika kakkaa joka neljäs päivä. Mulle se on oikein sopiva, etenkin kun käytössä on kestovaipat :kieh:
Kestovaipoista tulikin taas kysymys mieleen: Miten se villahoususysteemi toimii? Mitä tulee alle jne? Äitini tekee meille vaipat ja hän mielellään tekisi niitäkin, mutta kun minä en osaa käyttää.. Jos vielä joku tietäis millasesta langasta tehdään ja miten käsitellään ennen käyttöön ottoa, niin olisin tosi iloinen! Linkkikin riittää :)
tuossa on hoidosta:
http://www.nallevaipat.com/villahousujen-pesu-i-62.html
ja
nämä langat käyvät:
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=20&t=134655

ja tässä ohjeita:
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=20&t=73643

mä tykkään tosta tiuhtis-housujen mallista joita meilläkin on kolmet.
mikä tahansa sisävaippa käy villahousujen alle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Hei kaikille!

En tiedä oliko eilisen vellin ansiota vai minkä, mutta Minttu nukkui viime yönä 9 tuntia ja sen jäkeen vielä 2 tuntia :) :heart: Tänään illalla meillä alkaa vauva uinti.. Mintulle ostettiin söpö vaaleanpunainen kukka uikkari, mutta valitettavasti äiti näyttääkin sitten vähemmän söpöltä... :$
:LOL: :LOL: Just mietin, et miten sinne vauvauintiin tammikuussa lähtis, kun ei tätä mahan perunapeltoo saa kyl millään sulatettua siihen mennessä. Sellanen kaulasta nilkkohin kokouikkari olis hyvä, mikäli persaus olis pikkusen pienempi.. :eek:
No älä viitti.. Varmaan täytyy joku märkäpuku hankkia... Tää maha ei lähde ikinä :snotty: Toivon mukaan siellä on muitakin ihan pienien vauvojen äitejä, mutta jos kaikilla muilla onkin sixpäcit niin mä juoksen sinne altaaseen ensimmäisenä ja nousen vasta viimeisenä...Hoitakoot iskä Mintun sinne... Tai sitten mä pidän Minttua söpössä kukkauikkarissaan mun mahan suojana... :LOL:

Missäs sä muuten opiskelet kun espoosta oot?
 
Aurora, ihana tyynyt! Mä olen kans ihastunut tuohon Vallilan kankaaseen. Verhoiksi ajattelin sitä samaa "sarjaa" olevaa Vinopino -kangasta ja siitä poimin sitten muut värit huoneeseen.

Meillä kans nauretaan jo kunnolla! Kääntymistä sen sijaan ei vielä ole tehty kun poika ei tunnu oikeen viihtyvän masullaan. Mä kans kokeilin äp:n villapukua ja totesin hyväksi. Mun äiti on kutonut villahaalarin mutta en säästän sitä vielä tuonnemmaksi koska on aika iso ja toiseksi koska poika imee niin paljon nyrkkiä jopa vaunuissa (käsineitä) et pelkään sen tukehtuvan niihin villahöttöihin joita siitä haalarista irtoo. Meillä on kavereilta lainassa Britax Römer Baby-Safe turvakaukalo ja se taitaa mennä johonkin 12kg:eek:on asti. Tuntuu kyl talvivaatteiden kanssa aika napakalta mut oonkin pitkille matkoille pukenut pojalle kevyemmin päälle ja sit laittanu peiton.

Meillä on öisin tosi levotonta. En oikeen tiedä onko masuvaivoja vai mitä. Välillä poika on pinniksessä poikittain ja välillä peitto on potkittu pois. Käyn taputtelemassa useamman kerran yössä + syö vielä pari kertaa. Ja kun meidän pojan aamu alkaa jo kuudelta (muuttui silloin ku siirryttiin talviaikaan eikä oo saatu takas seiskaan?!) niin tietty mä oon ihan puhki. Iltaisin se menee nukkumaan 19-20 aikoihin mut en oikeen osaa itse mennä ku lähempänä 22 nukkumaan. Oishan tuossa tietty unitunteja mullekin mutta kun tuo ähinä ja möhinä pitää hereillä vaikka nukkuu toisessa huoneessa! Puen pojalle yöksi päälle pyjamahaalarin jossa jalatkin on "kiinni". Sitten sillä on sängyssä äp:n peitto pussilakanoineen. Onkohan sillä liika lämmin, mitä luulette? Huoneessa on varmaan asteita about 21. Mitä teillä muilla puetaan vauvalle yöksi päälle?

Päiväunet on alkanu sujumaan ja se on toinen asia jota mietin syyksi lyhentyneeseen yöhön, vaikka jostain oon lukenut ettei vauvaan niin vaikuta päiväunet. Poika nukkuu meillä heräämisen jälkeen n. 7-8 välillä 45minsan tirsat, sit kahdet yleensä parin tunnin päikkärit ennen ja jälkeen puolenpäivän ja sit vielä yhdet vajaan tunnin tirsat iltapäivästä n. 16-17 välillä.

En oikeen uskalla lähtee "muuttamaan" tätä rytmiä ku pelkään et voi mennä ihan pyllylleen ja siitä vielä enemmän sekaisin! Ja tiistaina saadaan kuitenkin rokotteita, joiden vuoksi ainakin viimeksi oireiltiin joten nyt ei oo oikee aika kokeilla mitään uutta...

|O syystonttu ja pikkuleijona 3kk 2pv, Vantaalta
 
Heipsan!

Uinnit uitu tältä viikolta ja ihan kivasti meni :) Semmonen 20min uitettiin Minttua vedessä. Ohjaaja kävi jokaisen luona kerran ja meille näytti miten vauvaa pidetään ja kertoi vähän ohjeita. Kovin oli tyttö ihmeissään, mutta ei ainakaan itkuun purskahtanut kun veteen joutui vaan ihan uteliaana katteli ympärilleen :)

Mä muuten mietin et pitäisköhän kohta puoliin tehdä uus pino näille kirjoituksille? Ois ehkä ihan kiva jos tuohon etusivulle vaikka laittais ainakin lapsen nimen ja syntymäajan ja sit kirjoittajan iän ja paikkakunnan?? Nää alkaa olla niin isoja ettei noita painoja ja pituuksia varmaan enää tartte? Mitä mieltä olette? Haluaako unikuu jatkaa päivitystä vai joku muu ottaa sen homman?
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Heipsan!

Mä muuten mietin et pitäisköhän kohta puoliin tehdä uus pino näille kirjoituksille? Ois ehkä ihan kiva jos tuohon etusivulle vaikka laittais ainakin lapsen nimen ja syntymäajan ja sit kirjoittajan iän ja paikkakunnan?? Nää alkaa olla niin isoja ettei noita painoja ja pituuksia varmaan enää tartte? Mitä mieltä olette? Haluaako unikuu jatkaa päivitystä vai joku muu ottaa sen homman?

miksi uusi pino?eikös ole ihan sama olla samassa pinossa? samahan tuo on onko sivuja 5 vaiko 55 ?? en vaan ymmärrä miksi.
mä voin päivitellä kyllä näitä, nyt vaan muutetaan niin en ihan kaikkee kerkee tekee/lukee.mut taas joulukuussa..

ja siis miten haluaisit ton etusivun?tee mulle malliesimerkkirivi.
miten muut haluais?

mä taas kelasin että noi syntymämitat on aika kiva lähtökohta..et sit voi laittaa vaikka puolen vuoden mitat siihen kans ja olis hauska vertailla..jne

haluaako kaikki paljastaa omaa paikkakuntaansa nimimerkin kanssa ja ikää?? kun toi lapsen nimikään ei tullut kaikilta..henkilökohtaisesti mä en näe sitä niin tärkeenä..tää haluis vaan niputtaa lapset..

ja jos haluaa jotain muutoksia omiin tietoihinsa etusivulle niin pistä mulle yv:llä tiedot mitä haluat muuttaa jne kun jos ne tänne kirjoituksiin laittaa niin en mä niitä täältä kerkee poimia ja selata..


 
Mulle ainakin tää on ihan ok, siis tää pino. Ei mulla ole kauheasti intoa paljastaa paikkakuntaa... :whistle:
Ja nimen listaus varmaan paras niin, että ne ketkä haluaa, ei meillä nimi salaisuus ole, mutta ajatus siitä et se olis tuol etusivul, noh, ei vaan miellytä mua. :/

Joten yks ääni vanhalle pinkalle! :wave: Vaikka ei siinä uudessakaan mitään vikaa varmaan olis, mut eipä ole tässäkään! :D

 
Joo, mä en myöskään halua nimeä etusivulle vaikka täällä oon sen paljastanutkin. Helsingissä me asutaan, mutta myöskään sitä en vältsisti halua etusivulle. Ja, ihan on mulle se ja sama onko uusi vai vanha pinkka, tää kelpaa ihan hyvin :)

Meillä vauvan yötamineet on joko body ja puolpotkarit tai kokoyökkäri. Samoissa vaatteissa saa olla vuorokauden ympäri jos vaatteet eivät mene pukluun tms. (Paitsi jos lähdetään liikenteeseen siis) Tollanen pikkunen kun ei silleen hikoile ja likastu. Turhaa pyykkiä tulee vaan jos vaihtelee kovasti vaatteita.

Mutta nyt täytyy mennä taas kesyttää tota isoa leijonanpentua kun tuntuu että taas mikään ei oo hyvin, mikään ei kelpaa.. Kiljuu vaan ja kitisee ja rikkoo tavaroita ja menee kiellettyihin paikkoihin, ja, ja....

Kimalle, Poju 1v3kk ja Nansku melkein 3kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Heipsan!

Mä muuten mietin et pitäisköhän kohta puoliin tehdä uus pino näille kirjoituksille? Ois ehkä ihan kiva jos tuohon etusivulle vaikka laittais ainakin lapsen nimen ja syntymäajan ja sit kirjoittajan iän ja paikkakunnan?? Nää alkaa olla niin isoja ettei noita painoja ja pituuksia varmaan enää tartte? Mitä mieltä olette? Haluaako unikuu jatkaa päivitystä vai joku muu ottaa sen homman?

miksi uusi pino?eikös ole ihan sama olla samassa pinossa? samahan tuo on onko sivuja 5 vaiko 55 ?? en vaan ymmärrä miksi.
mä voin päivitellä kyllä näitä, nyt vaan muutetaan niin en ihan kaikkee kerkee tekee/lukee.mut taas joulukuussa..

ja siis miten haluaisit ton etusivun?tee mulle malliesimerkkirivi.
miten muut haluais?

mä taas kelasin että noi syntymämitat on aika kiva lähtökohta..et sit voi laittaa vaikka puolen vuoden mitat siihen kans ja olis hauska vertailla..jne

haluaako kaikki paljastaa omaa paikkakuntaansa nimimerkin kanssa ja ikää?? kun toi lapsen nimikään ei tullut kaikilta..henkilökohtaisesti mä en näe sitä niin tärkeenä..tää haluis vaan niputtaa lapset..

ja jos haluaa jotain muutoksia omiin tietoihinsa etusivulle niin pistä mulle yv:llä tiedot mitä haluat muuttaa jne kun jos ne tänne kirjoituksiin laittaa niin en mä niitä täältä kerkee poimia ja selata..
Siis ei tarvitse uutta pinoa. Mä oon vaan ymmärätnyt että tässä ois joku maksimi määrä näitä sivuja. Mutta jos kukaan ei halua nimiä ja paikkakuntiaan paljastaa niin ei sit kannata rueta mitään muuuttamaan kun menee aika sekavaks tuo.. Onhan tuo feissarin puoli sit jos joskus löytyis vaikka vaunuilu seuraa.. Eli never mind!





Nyt touhuamanan tuon meidän pikku päivänsääten kanssa.. Helppohan se on hymyilläkkin kun on nukkunut yli puolivuorokautta yhdellä syötöllä :heart:
 
Mä oon uuden pinon kannalla, mutta en nimee halua tonne etusivulle. Siis uus pino siks, et tää vanha on pian satasivuinen ja kun etsin jotain tietoa, niin menee pirusti aikaa. Ollaan kuitenkin monista tärkeistä jutuista puhuttu täällä, jotka ei oo silloin ajankohtaisia.
Eli josko tehtäis vaan uus pino, johon merkattais vaan ketä juttelemassa ilamn tarkempia tietoja? Vauvan sukupuolen voi laittaa varmaankin. Siis tyyliin Neydan+poika. Kun lähes kaikki on elokuussa syntyneitä, niin ei tarvii edes synttäriä mainita.

Ymmärrän jos ei halua itsestään tietoja. Mut on varmaan kaikki kaverit ja tutun tutut jo tunnistaneet :eek: Ei siis passaa anoppia enää haukkua täällä ;)

Sadepäivän ilo opiskelen Helsingin yliopistossa. LO-tutkinnon oon tehny Joensuussa. Pitikin kysyä sulta et toistuiko teidän pitkät yöunet, mut vissiin toistu? Mä peesasin sua ja annoin velliä (1/3 suhde korvikkeeseen) ja kas, poika ei huolinut unimaitoa ja söi rintaa seuraavan kerran 8tuntia vellin annosta! Sit nukku vielä 3h. Eli 11h yöunta!! Uskomatonta jos noin paljon toi velli vaikuttaa. No, sen näkee sit ens yönä oliko vaan kerran vahinko.

Mulla muuten poika sylissä makoilee ja ihan innoissaan kattoo mun sormia liikkumassa näppiksellä :D Muutenkin siitä on tullut hirveen kärsimätön, yhtään ei jaksa odottaa mitään. Mikäs vaihe tää nyt on?
 
Mun mielestä toi nykyinen etusivu on kiva. Musta on kiva välillä katsoa jos on puhetta esim. jostain opitusta asiasta että milloin kyseinen vauva on syntynyt. Mä yleensä laitan just siksi Matiaksen iän viestin perään ainakin suunnilleen. =) Mutta mulle käy miten vaan. Mut uusi pino olisi varmaan jossain vaiheessa hyvä ettei rupea tökkimään!

Meillä puetaan yöksi kokopotkari ja sukat. Meilläkin poitsu löytyy usein sängystä ilman peittoa ja välillä posket tuntuu aika viileältä. Meidän makkarissa on varmaan 20 asteen luokkaa.

Tylsää kun on näin harmaata. Olisi kiva nähdä aurinkoakin!

Päksäkkä ja Matias 3kk 4pv
:heart:
 
Mä kannatan myös uutta pinoa. Mulle sopii kaikki, mut mäkin kyllä tykkään et on syntymäajat niin että voi tosiaan välillä tarkastaa jonkun iän. mulla taitaa olla tän pinon nuorin vauva ja jotkut vauvat on yli 1 kk vanhempia. :)

Meillä on yöllä kokoyökkäri ja peitto. hyvin on riittäny. Makkarissa on jotain 20 asteen luokkaa.
 
Neydan Siks kyselin tosta opiskelusta kun mäkin helsingissä soklassa opiskelen, mut erkkapeda taitaa olla jossain muualla.. Itselläkin ois haave joskus erikoistua, mutta meiltä vaaditaan 2 v. työkokemusta ennen kun sinne voi hakea...

Ja joo hyvät yöunet on ollut nyt muutamana yönä, en tiedä onko ollut ton vellin ansiota. Viime yönä tyttö nukkui 21.30-7.30 ja syönnin jälkeen heräsi vasta 10.30. Illalla oltiin tosin siellä uinnissa et en tiedä väsyttikö sekin niin että uni maistui :)
 
Mulle riittää tää pino mut jos joku haluaa uuden laittaa,niin laittakoon.Mul ei tästä "palstailusta" niin pitkää kokemusta ole,et osaisin arvioida sitä kaatuuko joku pino ku sataa sivua rupeaa pukkaamaan.Minusta nykyinen käytäntö tietojen ilmoittamisesta on ihan hyvä:eli vauvan synt.aika,paino,pituus ja ne äidin ikä-,ym.paikkakuntatiedot.Jokainenhan saa itse päättää mitä etusivulla nimimerkin jälkeen lukee niitä tietoja Eli minäkään palstan vanhinpana en oikeaa ikääni halua täällä mainostaa enempää..Eikä minusta kotipaikkakunnallakaan oo merkitystä.Jos sen haluaa kertoa vaunuiluseuran toivossa,ni kaipa siihen "tarttuu" sit joku semmonen,joka kans on seuraa vailla!?Näinhän se toimii!Voihan täällä laittaa yv:a jos haluaa jonkun kanssa jotain enempiä keskustella,esim.nimimerkin ulkopuolelta tai treffejä sopia...

Minusta on myös ollut kiva etusivulta katsoa jonkun toisen vauvan painoa tai syntymäpäivää.Siksi se on minusta kiva.Voi tosiaan vertailla..

Maria-s ja Lari 14 vkoa tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
ehdotus nro 1 laittakaa te uus pino,jotka sitä tahdotte,niin me muut saadaan kirjoitella tähän vanhaan ihan rauhassa sen kummemmin surematta millainen ilmiasu etusivulla on :LOL:
Ei kai nyt ollu ihan tästäkään kyse.. :(

Kun tuolla odottajien pinossa aina päivitettiin kuukausittain, niin oli helppo etsiä jotain tietoa. Riitti kun muisti että kesäkuun puolivälissä oli kirjoitettu. Nyt kun haluan uusiks tietää sen, miten kestovaippoja pestään joudun selaa ensiks pinoa vaikka minne, että löydän lokakuun ja sitten edelleen sen loppupuolen. Toinen vaihtoehto on kysyä uusiks samaa asiaa ja se tuntuu tyhmältä. Tää ainakin mulla oli pointtina, enkä todellakaan haluais että porukka rupeis jakaantumaan, kun ei täällä muutenkaan hirveen moni aktiivisesti kirjoita. Ja muutenki: tyhmä aihe olla eri mieltä, ei kai siitä uudesta pinosta kenellekään mitään haittaa oo? Vaivaa tietty sille, joka tekee. Mä voisin tehdä jos uskoisin osaavani..
Muoks* Aniitin huomio lapsien mahdollisista kuukaudenkin ikäeroista oli hyvä!

Unikuu kiitti taas villahousuohjeesta, pitää nyt laittaa mieleen, että löytyvät sivulta 55.. :D Nimittäin tulee lankaongelma, eikä mummi pääse heti aloittamaan. Käsittääkseni pitää netistä tilata, vai saakohan tota hahtuvalankaa kangaskaupasta tai vaikkapa jostain tavaratalosta?
 
Ei ole paljon koneella tullut oltua nyt tässä viikon aikana kun oltiin ilmeisesti nyt siinä possunuhassa.
Mulle nousi ihan yht´äkkiä 40 astetta kuumetta, ja kamala päänsärky, nivelsärky ja yskä.
Kuume mulla kesti 2 päivää välillä laskien niin vauhdilla että hiki vaan valui ja sitten taas kun lähti nousuun niin tärisin vaan kun oli niin kylmä.

Neidin kanssa käytiin ensiavussakin kun soitin ajanvaraus ja neuvonta numeroon ja sieltä sanottiin että jos nousee kuume nopeasti ja on yli 38 niin äkkiä TAYSiin.
No, ihan turha reissu oli kun mua vaan katsottiin ihan kuin jootain idioottia ja sanottiin että "menkää kotiin täällä voi tulla oikeasti kipeäksi"
Siis ihan kuin mä huvin vuoksi raahaisin 3 kk ikäistä vauvaa TAYSin ensiapuun
ja sitten vaan katsotaan ja sanotaan että täällä voi tulla oikeasti kipeäksi.

Muutenkin kyllä huomasi ettei siellä kuunneltu mua yhtään kun kysyivät että jaksaako neiti syödä, niin vastasin ettei jaksa kun nukkuu vaan, ja mulle vastattiin että "on se hyvä kun jaksaa edes vähän syödä"

Mä kyllä olen nyt niiiiiiin menettänyt uskoni siihen laitokseen.
Mutta onneksi ollaan nyt jo kunnossa.

Neiti tuolla huutaa sängyssään täytyy mennä nostamaan se sieltä ja koittaa jatkaa tätä lukemismaratooni sitten kun taas ehtii.....
 
Kikalla taas huonoja kokemuksia sairaalasta. höh. :( toivottavasti voitte kuitenki jo paremmin. :hug:

Me annettiin eilen Leon maistaa persikka-sosetta. tottahan poika tykkäs. Nyt tehtiin just niinku terkkari kielsi tekemästä, ei alotettu perunalla. :D

mun on sellasta pitäny kysyä että onko muiden vauvoilla näppylöitä? meillä on selässä, jaloissa pieniä ja vaippa-alueella yks. Ei auta perusrasva, ei ceridal-öljy. Neuvolassa sanoi että ne on normaaleja vauvoille ja rasvata vaan käski. mut tuntuu että toi rasvaus vaan huonontaa tilannetta. siis näitä näppylöitä ei ole paljon, mut harmittavaisia ne on..

Pinosta vielä: uskon että tässä ei kukaan mitään pahaa ajatellu. Ideat on aina hyviä kuulla. ja mun mielestä just toi on hyvä että jokanen voi ilmottaa sen mitä haluaa. :)
 
Ei valitettavasti löytynyt meidän lottolapusta seitsemää oikein :LOL: Mullekin tää pino kyllä aivan sama onko yks vai kymmenen :D samallailla löydän itse ainakin ne tiedot mitä tarvin, käytän tuota hakua aina silloin. Minkälaisia Joulu suunnitelmia palstalaisilla on?
Me ei vielä yhtään tiedetä mitä tehdään, itse haluisin käydä aattona omilla vanhemmillani,miehen perheen luona on oltu yks joulu ja se ei tuntunut millään tavalla hyvältä.. oli vaan kauhee hössötys ja järkyttävä lahjojen määrä... Ja siitä aasinsiltaa että tuleeko teidän lapsille paljonkin lahjoja :D Kun musta on lähinnä naurettavaa ostaa 3kk ikäiselle paketteja kun ei niistä sinällään ymmärrä. Siis joo tottakai jotakin mutta tyyliin anoppilassa niitä paketteja niiden muksuilla olisi 20... Me aateltiin ostaa Kallelle mankka, ja aletaan sitten iltaisin soittaan kehtolauluja, josko oppisi yhdistämään ne sitten nukkumaan menoon... :saint: Mummi ostaa lakanat ja kummeista en tiedä ostavatko jotain.. Muutenkin mun mielestä joulun pääidea ei edelleenkään ole ne lahjat. Itse ostan miehelleni aina yhden "paremman" lahjan ja sitten sukkia ja kalsareita ;)
 
Hei...Eilen pitkästä aikaan sain kirjoitettuä tänne ja se vaan hävisi, kun laitoin, että vastaa...joten uusi yritys! Mynta, mites teidän vauva voi? Oliko hällä sikainfluenssa? Kikankin koko perheelle paranemisia! Ja tietysti muillekin, ketkä kipeinä! Meillä ois isommalle tytölle VASTA perjantaina se rokotus. Siirtynyt vaan, ku rokotteet loppunut kesken. Tuntuu, että onko siitä enää mitään hyötyäkään?

Mä odotan jo kovasti joulua, tykkään niin siitä joulun tunnelmasta. Meillä on tällainen vuorojoulusysteemi :D Mummolat niin kaukana toisistaan, ettei olisi mitään järkeä ajella edestakaisin. Viime joulun oltiin miehen kotona, joten nyt tämä joulu minun vanhempien luona. Mies haluaisi jo ruveta viettämään meijän omaa joulua ihan omassa kodissa, mutta mä en haluu...Ehtiihän sitä! Ja olen tottunut siihen, että jouluna on porukkaa ympärillä! :xmas:

Juu, mä en muista oliko jotain muuta, mutta meillä ainakin ihan tätä samanlaista, tuttua ja turvallista lapsiperheenarkea. Yhtenä iltana oli pää hajota, kun kello 22.00 ei nukkunut vielä kumpikaan neiti ja isompi ei ollut edes nukkunut päiväuniakaan, mies oli reissussa ja molemmat itki vuoronperään... :/
 

Yhteistyössä