*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Hello! Treelo, juu väliin kyllä tuntuu ettei kädet riitä sitten millään. Mutta kyllähän tuo uusi päivä aina onneksi koittaa! =)

Meillä 3kk mitat oli 6320 tai 6520, en saa käsialasta selvää et 3 vai 5. Ja pituutta oli 62.2. Meilläkään ei oo vielä kertakaan pulloa koitettu, että saa nähä miten käy ku se päivä koittaa. En ole kyllä pumpannutkaan, kun tuntuu ettei sitä maitoa tule ku tismalleen et mitä neiti syö.

Nemi! Ei mun mielestä tarvi olla huolissaan, että tarttuu vaan vasemmalla. Meillä esikoinen teki ihan samaa ja kuitenkin ihan kyllä sitten oikeakätiseksi näyttää tulevan ja molemmat kädet toimii normaalisti. =) Meillä neiti ei yleensä syö kuin n.10 min kerrallaan ja pelkällä rintamaidolla mennään.

Leppoisia keskiviikko-illan jatkoja!
 
hmm mä en nyt tiiä onko tää ihan tyhmä idea tai että onko edes mahdollista täällä kaksplussassa.. mutta mietin sellasta että mitä mieltä olisette jos tämä yhteisö olisi suljettu että ainoostaa me nähtäis näitä juttuja mitä kirjotellaan?? tää siis vaan ehdotus ja en tosiaan ole ees varma pystyykö täällä laittaa yhteisöä suljetuks.
 
Piritta on täällä noi kerhot, ne saa suljetuksi. Mulle on ihan sama onko julkinen vai suljettu foorumi, mä en kuitenkaan saa laitettua kuvia kumpaakaan...
Esikoisen aikainen kuukausiketju "sulkeutui" kerhoon ja kyllä lopahti aika nopeasti, valitettavasti. :/

Mä kyllä oikeasti tarviin koht uuden selän, kaheksan kiloa kun "roikkuu" olkapäällä koko päivän...

Palaan huomenna, nyt nukkumaan! :wave:
 
Voi marja.. Missä mun MENKAT?????

Mä en kestä tätä aamupahoinvointia, suonenvetoja, turvotusta, nälkää.... Oon aika saletti että ihan hormonien sekavuudesta johtuu koska yhden raskaustestin jo tein (todennäkösesti nega, koska mä pissin vahingossa ohi :snotty: ), mutta kyllä mä haluan jo ne mun menkat takasin kertomaan "et ole raskaana"... Mahdollisuus olisi niinku jotain luokassa ihme, että mä olisin raskaana. Mutta niinpä tuo typykin tulla pöksähti siitä yhdestä kerrasta kun ei "keskeytetty" touhuja.. Nyt ei ole edes sellasta tehty :/
 
Huomenta taas !!

Meillä nukuttiin melkein koko yö omassa sängyssä ( siis kaikki ) .
Neiti heräsi kerran vähän ennen 2 itkemään, mutta sitten otin syliin ja nukahti siihen minkä jälkeen nostin takaisin sänkyynsä, ja siellä nukkui sitten 8 asti, nostin viereeni, syötin ja edelleen nukkuu.
Mieskin sai pitkästä aikaa nukkua koko yön mun vieressä ( tai mulle se kai tärkeämpää on )

Nyt vaan on sellainen ongelma, että mulla oli tarkoituksena mennä tässä aamulla suihkuun, mutta kun toi neiti ei ole vielä herännyt syömään, enkä siis ole voinut laittaa takaisin sänkyynsä, niin en nyt viitsi sinne suihkuun mennä kun luultavasti joudun sieltä kesken tulemaan pois kun neiti alkaa itkeä.

No, mutta onneksi muuten elämä hymyilee tällä hetkellä tilapäisesti, ei mua nyt yksi suihkussa käynti masenna...

Mä kyllä kanssa haluaisin ne MUN OMAT SÄÄNNÖLLISET MENKAT takaisin.
Siis olihan se aivan kamalaa kun 5 päivää vuosi kuin seula, ja sitä kaikkein "isointa" tamppooniakin sai olla vaihtamassa parin tunnin välein ettei ollut housut veressä, mutta ainakin tiesin tasantarkkaan koska alkaa ja koska loppuu.
Nyt tosiaan vuotaa vaan yöllä, ja silloinkin tosi vähän, ja en voi ikinä ennen seuraavaa aamua tietää että onko nyt menkat loppunett vaiko eikö.
Ton seksielämän kannalta tää on todella turhauttavaa, kun ihan varma ei voi olla että voiko nyt sitä peittoa heiluttaa ilman että veri lentää vai eikö voi.
No, mutta mä kyllä luulen että tässä nyt on siltä osaa muutenkin vähän hiljaiseloa, että tuskin joudun vaikeiden valintojen eteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kikka89:
Mieskin sai pitkästä aikaa nukkua koko yön mun vieressä ( tai mulle se kai tärkeämpää on )
:D Tuttu tunne ja tilanne

Kimalle84 näin unta, että olit lehdessä isossa jutussa, kun olit perustamassa jotain Suomessa ennennäkemätöntä yritystä. Lehdessäkin olit esitelty nimellä Kimalle, eikä suinkaan omalla nimellä :LOL:
Pitäisköhän tästä nyt huolestua, kun keskusteluryhmä punkee uniinkin..??

Edellisen(kin) johdosta ajattelin, josko menisin käväisemään seurakunnan esikkoryhmässä. Onko jollain kokemuksia? Ajattelin, että tän sinänsä mukavan virtuaalisosialisoinnin lisäksi olis ehkä ihan kiva nähdä livenäkin muita vauvoja..
Lapsihan ei kirkkoon kuulu, mutta tuskin nuo pois heittävät..
 
Neydan mäkin olen ajatellut alkaa laajentaa sosiaalista reviiriäni ja raahata luuni pojan kanssa MLL:n perhekahvilaan joku päivä. Lisäksi täällä toimii sellainen avoin päiväkoti, jossa kahvittelumahdollisuus ja joka päivä jotain pientä aktiviteettimahdollisuutta eri ikäisille. Myös seurakunnalla ja neuvolalla on jotain ryhmiä. Varmasti tollasista paikoista löytyy kohtalotovereita, kuului kirkkoon tai ei ;)

Mä tuskailen täällä joululahjojen kanssa. Mieli tekis tilata kans netin kautta kuten Luminella teki mutta pitäis ensin tietää mitä tilaa... :| Suurin ongelma vuodesta toiseen on oma äiti!? Any ideas?
 
Nopeesti kommentoimassa: ehdottomasti suljetun yhteisön kannalla :wave: En jaksa uskoa että porukka lopettaa kirjottelemasta vaan sen takia ettei jotkut tuntemattomat pääse myös katselemaan... Päinvastoin, itsekin saattas kehdata kirjotella vähän enemmän ja arkaluontoisemmista asioista.

Niin ja uusi pino vaan kehiin mun puolesta, olis varmaan helpompi tosiaan jos olis joka kuukaudelle oma.

Mullakaan ei vielä menkkoja, enkä kyllä niitä tosiaankaan kaipaa. Mut sama homma kun sulla Kimalle, että pahoinvointia ollut kohta viikon ja pakko oli tehdä raskaustesti, joka oli onneksi NEGATIIVINEN :D Ei jaksais uudestaan vielä tässä vaiheessa raskautta ja synnytystä ja kahden vaippaikäisen hoitoa. Ei sillä että raskausaika oli ihanaa kyllä :heart: Pitää varmaan vähän terästäytyä noissa ehkäisyasioissa...

Nyt vaunulenkille herkkuja sulattelemaan. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Layla ja Veli Ponteva kohta 3,5 kk
 
Layla en mä tarkoittanutkaan että kaikki ryhmät hiipuu jos suljetulle menee, sille porukalle vaan kävi niin. :|

Joku kyseli esikkoryhmästä tms : mä kävin esikoisen kanssa ja olihan se ihan ok, ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu!

Taas huudellaan... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syystonttu:
Neydan mäkin olen ajatellut alkaa laajentaa sosiaalista reviiriäni ja raahata luuni pojan kanssa MLL:n perhekahvilaan joku päivä.
Kiitti tästä! Enpä taas ollut moisesta tiennytkään ja asiaa selvitettyäni huomasin, että meillä toimii perhekahvila viereisessä talossa. Huippujuttu, sinne siis :D

Myös avoin päiväkoti näköjään on, mut se vähän kauempana, siis kilsan päässä :D

Joo, suljetaan vaan ryhmä jos onnistuu.
 
lönö Piti sulle vielä kirjoittaa tosta aikaisesta heräämisestä (meillä herätään 5-6 aikaan). Oon todennut itse ja myös lukenut monesta paikasta että vaikka vauvaa koittais valvottaa niin ei auta välttämättä aamuun, päin vastoin voi herätä vieläkin aikaisemmin! Siis vinkki voiskin olla koittaa laittaa jopa aiemmin nukkumaan. Ainakin meillä toimi eli ihan sama meneekö 19 vai 21 nukkumaan, herää klo 5-6 aikoihin. Tietty on harmi isän kannalta kun illat vauvan kanssa on lyhyitä mutta toisaalta nää rytmit ehtii muuttua vielä moneen kertaan!

Meillä on poika muuten selkeesti alkanu tajuu ettei tissi seuraa illalla sänkyyn eli nyt on iltaisin käynnissä kovat tassuttelut kun koitetaan saada poikaa nukkumaan iltasyönnin jälkeen. Aiemmin ei tuntunut välittävän siitä että nostettiin sänkyyn rinnalle torkahtamisen jälkeen. No, täytyy toivoa että treenit tuottaa tulosta. Kärsivällisyyttä kun olis vaan enemmän... siis itsellä! ;)

Mä kannatan kans suljettuu ryhmää jos mahdollista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syystonttu:
Mä tuskailen täällä joululahjojen kanssa. Mieli tekis tilata kans netin kautta kuten Luminella teki mutta pitäis ensin tietää mitä tilaa... :| Suurin ongelma vuodesta toiseen on oma äiti!? Any ideas?
Sekä mun että miehen vanhemmat saavat seinäkalenterin ensi vuodelle, jossa jokaista kuuta piristää meidän Taikan kuva. Tälläisiä voi tilata ainakin extrafilmiltä ja varmaankin myös ifolorilta.

Täällä jatkuu edelleenkin vaipparalli, 8-10 kakkaa/vrk. Paino oli kuitenkin noussu parissa viikossa 400g, joten ei huolta. Perunaa on maisteltu kolmena päivänä. Eihän siitä taida mitään mahaan asti mennä, mutta kunhan tutustutaan syömiseen. Taika osaa kääntyä mahalleen oikean kyljen kautta. Aina lattialla ollessaan kääntyy heti mahalleen ja viihtyykin niin yllättävän pitkään!

Sellaista meillä, näin lyhyesti.

PeeJii ja Taika sunnuntaina 4kk
 
mäkin odotan että täällä alkais joku vauvaryhmä. nyt ei oo vielä muuta ku perhekerho ja sinne leo on mun mielestä liian pieni.

leo oli eilen niiiin kiukkunen pikkumies et huh. Tänään ollu aurinkoinen itsensä (johtunee siitä että on nukkunu päikkärit kunnolla mitä ei eilen tehny)
Viime yönä nukku 11h putkeen!

Neydan mäkin näin raskausaikana unia palstalaisista. Ainaki Kikka oli yhessä. :)
 
Kiitos maidonpakastusvinkeistä. :flower:

Meillä toimii ainakin seurakunnan vauvapiiri tms. kerho kerran viikossa, mutta alkaa jo aamulla puoli kymmenen, joten ei meidän aamunukkuja taida sinne koskaan päästä =) Tänäänkin heräsi vasta 9.40. Pitää kyllä yrittää heräillä aamuisin aikaisemmin, jos itse nousisi aiemmin, niin ehkäpä Olli huomaisi pian, että äiti ei olekaan enää siinä vieressä ja heräisi myös. Nukkuu siis pinniksessä ihan meidän sängyssä kiinni.

Tänään meinasi kaatua seinät päälle, joten tuollaiset vauvakerho vierailut yms tekisi varmaan ihan terää. Nyt jotenkin leijailen vaan ja meen päivän kerrallaan. Ehkä jonkunlainen löysä aikataulutus tai rutiini (esim. kerran viikossa vauvapiiri, kerran muskari, kerran äidin oma jumppa...) voisi tehdä terää. Tammikuussa aloitetaan vauvamuskari ja jos silloin etsisi itselleen myös sopivan jumpan tai muun harrastuksen.

Onko kukaan aatellut kokeilla vauvan kanssa sormiruokailua? Mietin, että saatettais vaikka innostua kokeilemaan. Kasvaa niin hyvin tissimaidolla ja nukkuu hyvin, jotta voisin varmaan aloitella vasta lähempänä viittä kuukautta kiinteiden syöttämisen. Silloin varmaan onnistuisi jo sormiruokakin. Vai voisiko lusikalla aloitella maistelemaan pieniä makuannoksia perunaa, porkkanaa, marjoja, hedelmäsoseita vaikka 4 kk iässä, ja sitten kun istuu ja osaa ottaa nyrkkiin paloja, niin siirtyisi sormiruokaan. Onko kellään kokemusta tai muuta näkemystä asiasta?

Mun äiti on tullut raskaaksi imetysaikana, joten mun veljillä on vuoden ikäero. Meil ei oo mitään ehkäisyä, mutta olen aatellut, että kun Olli on saanut alkunsa koeputkihedelmöityksellä, niin kai se olis aikamoinen ihme, jos raskautuisin nyt. Ei kai siitä osaisi edes kauhistua ;) Ja me ollaan vasta kerran heiluteltu peittoa, tällä viikolla siis, joten hiljaista on ollut sillä rintamalla :LOL: Mutta ihan turhaa sitä jännitti etukäteen, oli mukavaa ja ihan tuntui samalta kuin ennen synnytystäkin.

jos vaikka lähtis levittämään pyykkejä, kun Olli on pienillä torkuilla.

Vuokko
 
unikuu108
onhan meillä jo facebook ryhmä. se on suljettu. kun sellasta haluttiin kans.
ja ne jotka haluu kerhon voivat sellaisen perustaa ja ne jotka haluu uuden pinon niin go for it.
tätäkin pinoa oli niin hankala saada alkuun kun kukaan ei sitä ruennut järjestämään joten ihan sama. mä voin varmaan siirtyä ihan kokonaan vertaistukemaan tonne ysville..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Alkuperäinen kirjoittaja kikka89:
Mieskin sai pitkästä aikaa nukkua koko yön mun vieressä ( tai mulle se kai tärkeämpää on )
:D Tuttu tunne ja tilanne

Kimalle84 näin unta, että olit lehdessä isossa jutussa, kun olit perustamassa jotain Suomessa ennennäkemätöntä yritystä. Lehdessäkin olit esitelty nimellä Kimalle, eikä suinkaan omalla nimellä :LOL:
Pitäisköhän tästä nyt huolestua, kun keskusteluryhmä punkee uniinkin..??

Edellisen(kin) johdosta ajattelin, josko menisin käväisemään seurakunnan esikkoryhmässä. Onko jollain kokemuksia? Ajattelin, että tän sinänsä mukavan virtuaalisosialisoinnin lisäksi olis ehkä ihan kiva nähdä livenäkin muita vauvoja..
Lapsihan ei kirkkoon kuulu, mutta tuskin nuo pois heittävät..
Mikäköhän yritys se oli? Voi hitsi, toivottavasti oli enneuni ja kohta mä kekkaan jonkun superhyvän liikeidean!
 
Mynta kun olitte kipeenä, niin oliko vauvalla muita oireita kuin kuume? kun teillä se sikaflunssa sit diagnosoitiin. Meillä vauva oli kipeänä, ollessaan 7viikon ikäinen, tossa syyskuun loppupuolella. Kuumetta oli korkeimmillaan 39,6 ja oltiin 7vrk sairaalassa osastohoidossa. Silloin ei vielä ollut sikaflunssa levinnyt epidemiaksi ja tosiaan pojalla ei muita oireita ollut kuin tuo kuume, meitä ei esim. eristetty eikä sikaflussa kokeita otettu. Koskaan ei selvinnyt mikä vauvalla oli, tulehdusarvot kohonneet lähes 200 kun normaali alle 5. mietinkin nyt, että olisko kuitenkin voinut kyseessä olla tuo sikaflussa joka olis aiheuttanu vaan kuumeen. Oltiin iv-antibiootti hoidoissa toi 7vrk ja kolmantena päivänä jo kuumeeton poika ja entisellään muutenkin. oli muuten rankka viikko.

jee, meillä oli viime yönä pitkään kaivattu viiden tunnin syöttöväli, ihan juhlaa ja sit toinen oli kolme tuntia, eli pitkästä aikaa vain kaksi syöttöä yössä. Poika nukkunut nyt kaksi yötä omassa huoneessa, hyvin on mennyt, oon herännyt jo pieneen nälkäkutsuun, ei oo pojan tarvinnu pää punaisena kiljua. ja ainakin itse olen nukkunut sikeämmin ja paremmin. Uskon, että meillä kuitenkin sylitellään päivisin niin paljon, että pojan läheisyyden tarve tulee kyllä tyydytettyä ja yön voi olla "omillaan". varmasti tällekin ajatukselle löytyy monia mielipiteitä, mutta oma jaksaminenkin on melko tärkeää tämän vauva-ajan keskellä.

me ollaan pari kertaa nyt maisteltu päärynäsosetta, pieniä lusikankärkiä, ilmeet on hauskoja ja päärynä valuu aikalailla suupielestä ulos..:D saa nähdä miten pian lapsi alkaa sit tottua ruokailuun, kun maidolla menty tähän asti. onko joku täysimettänyt vanhempia lapsiaan 6kk, miten meni kiinteiden aloitus sitten? millä aikataululla, vähän nopeemmin tulee sit lihat,viljat ja hedelmät peliin, miten lapsi reagoi? meillä yksi lapsi suvussa on sormiruokinnassa, oli 6kk imetyksellä ja sitten saanut kouraan kaikenlaista sapuskaa, hyvin mennyt, kovin on sotkuista vain, ja aina ei kyllä mene ruoat suuhun vain lattialle lähinnä, sit tissiä päälle. mä ajattelin, että olis ehkä hyvä kokeilla vähän molempia ruokailutapoja, että lusikkaa suuhun ja sitten lapselle vaikka joku pala käteen kans, kun osaa pitää. ehkä..:D joku keitetty porkkana esim, kun kuitenkin ne kädet sinne suuhun kokoajan menee.

mä oon kans miettiny, että joululahjaksi isovanhemmille kalenteria, jossa valokuvia tai sit vaareille hiirimattoa töihin missä pojan kuva.

mä oon muuten ihan hurahtanu nyt kantoliinoihin, poika viihtyy niin hyvin, kun jaksaa pitää päätä, ulkonakin ollaan nyt käyty kävelemässä silleen, vaunut on seisonu eteisessä jo pidempään..:D joku villainen liina olisi kiva talveksi. huvinsa kullakin..:D
 
Noniin jäsenyyttä haettu, nyt vaan odotellaan hyväksymistä.
Kyllä mun mielestä on kivempi kirjoitella tuolla kerhon puolella kun sieltä ei sitten tosiaan pääse "ulkopuoliset" kirjoituksia lukemaan.

Mun mielestä kuitenkin jostain syystä on kivempi kirjoitella täällä kun tuolla fb:n puolella kun täällä ei tarvitse pätkiä tekstiä kun siellä on se rajattu merkkimäärä.

Toivottavasti nyt ei vaan sitten kirjoittelu lopu kun ei meitä aktiivisia palstailijoita muutenkaan ole enää niin paljon kuin odotus puolella.
 
Hei!

Mahtuisiko mukaan? Ihana tyttömme syntyi 25.8. (3355g ja 49cm) ja olisi mukava liittyä joukkoon keskustelemaan! Pari päivää sitten kävimme 3 kk neuvolassa jossa hienosti kasvanut, mutta rokotteesta ei tykännyt, sydäntäsärkevää itkua oli koko ilta, muuten alkaa kaikki sujumaan suunnilleen ensikertalaisella äidillä... :)

Hattarat, 3 kk 2 pv
 

Yhteistyössä