ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Mäkin olen jo miettinyt samaa kuin Heili. Toivottavasti nyt kukaan ei kuitenkaan joudu vielä synnyttämään!

Täälläkin sataa kaatamalla ja ukostaa. Mä jotenkin nautin tästä, kun on kesän ensimmäinen ukkoskuuro ja ei tarvitse kastella kukkia. =)
 
No esikoisesta mäkin huomasin vasta varmaan synnytyssalissa, että tässähän ollaan oltu raskaana, ei vaivan vaivaa ja poika synty reilu 2viikkoa yli. :) Eli nauttikaa kaikki täsyin rinnoin oireettomuudesta, se voi olla edessä vielä ;)

Ja täällä sais ukkostaa...inhan painostava ilma, tulee joteskin huono olo. Tuulee, mut pilvetkin meni pois.
 
Jaahas, nyt soitti neuvolatäti että aloitetaan kilpirauhaslääkitys. Oli lääkärin kanssa keskustellut.Enpä muistanutkaan että lupasi soittaa jos jotain tarvetta on lääkitykselle. Mulla otettiin nuo kilpirauhaskokeet samalla kun kävin sokerirasituksessa. No jospa tämä väsymys menisi ohi. :| Vuosi sitten otettiin kanssa kokeet ja tuo T4V oli laskenut 18->12. Eli on kuulemma justiinsa siinä normaalirajalla. TSH oli normaali.
 
On tässä kotona makaamisessa se hyvä puoli ainakin, että saa keskittyä täysin pikkukaveriin =) vauvan päiväohjelmaan, potkimisiin, hyörimisiin ja pyörimisiin =) tosin voi aiheuttaa myös sen, että huolestuu jos ei vauva liikukkaan jokin päivä kauhiasti, niinkuin itse eilen hiukan huolestuin kun oli niin hiljasta masussa mutta täytyyhän hänen joskus kerätä voimiakin :D

päksäkkä Kiitos ja toivotaan parasta ja varaudutaan pahimpaan! :whistle:

Jeppis84 Kiitos! Ei muutakun otat sinäkin ihan rauhassa vaan nyt =) voipihan se olla että TAYSissa törmätään sit, tästä mun vauvelista kun ei oikeen osaa sanoa.. jotenkin en jaksa uskoa että LA asti menee.

Luminella Kiitos! Ihanaahan se on aina päästä pienoista katsomaan =) Kovasti tekis mieli vaatteita ostella, mutta maltin kans itte olen kun selviää sit kun vauva tulee, että onko hän tyttö vai poika =)

RangaTanga Kiitos! Uskoisin, että löydät ihan "normi" osastolta istuvan vaatteen juhliin. Varsinki jos masu on suht pieni, tosiaan kun on tuollasta tunikavoittoista (=masuystävällistä) vaatetta mitä kaupoissa nyt enimmäkseen on =) Samaa tahtia sit mennään etiäpäin =)

Permis Juu, en usko minäkään että niin pitkälle tämä kaveri jaksaa masussa viihtyä =) toivottavasti mahdollisimman pitkälle tietysti, mutta kovasti epäilen. Sepä tässä on kun ei yhtään tiedä millonka lähtö tulee, voipi olla että treffataan sit heinäkuun lopuilla ;) Olet sinäkin sitten kerenny jo makoilemaan kans hyvän aikaa, ei oo herkkua! Kauhiast tekemistä ois, mutta kun ei tää pienikaveri oikeen aina tykkää että touhuilis edes jotain. Kotihommia kun nyt pakko on välillä tehdä ja mielellään touhuais kaikkea mahdollista muutakin. Supisteluja tulee yleensä sen mukaan jos on liikkunu/tehny jotain, ei vielä kamalan kipeitä mutta lähinnä inhottavan tuntosia. Sinutki varmaan määrättiin ihan vallan lepohoitoon? joten ei sit muutaku tosissaan lepoa sinnekkin suunnalle! =) Hyvä ettei lähtö kuitenkaan vielä tullut! Toivottavasti ei sinullakaan supistelut ala enempää vaivaamaan ja muutenkin sais nauttia raskaudesta =) Toivottavasti sinunkin pieni pysyy vielä matkassa, jokainen päivä ja vko on paljon etiäpäin! :)

Marizzza85 Kiitos =)
 
Heipä hei taas!

Pikkupeikolle :hug: vaatii voimia tuollainen kyllä aikalailla varmasti.
Heili täälläkin mietitty ihan samaa... Kukakohan meistä oikeen poksahtaa ensimmäisenä? Jännittävää. Ja samaa toivon minäkin, että pysyis vaavit masuissa edes sinne heinäkuulle asti kaikilla.

Niin ja Lindexillä katselin tänään, oli aika hyvä valikoima imetysliivejä kohtuu hintaan! Ja kuulemma kokoja löytyy sinne OIKEESTI suureen asti.. :D Täytyy mennä varmaan shoppailemaan sinne uudelleen loppuviikosta.

Täällä ollut nyt kanssa niitä supisteluita jonkun verran :(
Ja pitikin kysyä, että onkos muita joilla jo kamalaa turvotusta?
Mulla ollut nyt jo hyvän aikaa ihan järkky turvotukset.. Muistan kuinka joku laittoi tänne tuossa keväällä kuvan joka tais olla kyseisen henkilön edellisestä raskaudesta, kuvassa oli jalat jotka oli ihan järkky turvonneet... Mulla on näinä helle päivinä ollut vastaavaa.

Neuvolassa proteiinit oli pissassa plussalla ja jouduinkin käymään labrassa ja kaikki mahdolliset kokeet otettiin, mutta kaikki arvot oli ok.
Nyt kun olen ravannut tällä viikollakin kaksi kertaa jo neuvolassa niin eilen ei ollut enää proteiinia pissassa. Turvotukset ja päänsärky vaan jatkuu. verenpaine onneksi ok. Jonka takia ne sulkee raskausmyrkytys epäilyt pois. Maksa arvot oli myös ok.
En vaan sit tiedä mitä sekin tarkoittaa kun mulla on kuulemma punasoluja vähän liian vähän...? Ota noista sitten selvää...

Tänään onneksi sitten äitiyspolilta mulle soitteli mukava kätilö joka varaili mulle aikaa kahden viikon päähän lääkärin vastaan otolle, niin tarkistetaan että kaikki on kunnossa.
Samalla katsotaan varmaan PikkuTyypin kokoa, koska mullahan se sf-mitta on mennyt koko raskauden ajan ihan omilla käyrillään.. Nyt 32cm ja rv 28+3 Eli masun koko on järkyttävän suuri!

Tässä tuli taas valiteltua... :LOL:

Ja kamalan pitkän romaanin tästä sain taas aikaan... Sen siitä saa kun harvemmin kirjoittaa.
 
Moi taas !!

Kauhean painostava ilma ollut täällä koko päivän..
Tänään oltiin taas neuvolassakin ( viime käynnistä tasan viikko ) , ja mieskin oli nyt ensimmäistä kertaa tässä neuvolassa mukana.
Kovasti vaikutti täti tyytyväiseltä kun on nyt joka kerta kysynyt multa että koskas tullaan molemmat ?
Miehelle tosin vaan sanoi että hän kyllä hyvin ymmärtää että on vaikeaa ehtiä, ja että tietysti työ ja koulu menevät neuvolakäyntien edelle ( mulle on aina puhunut VÄHÄN eri sävyyn... )
Mutta oli kyllä kiva kun mies pääsi kerrankin mukaan ja eilen jopa lupasi mulle että lähtee sitten ensi viikolla sinne äitiyspolillekin mukaan.
JA SIIS PERUI LÄHTÖNSÄ LENTOPALLOPELIIN sen takia että pääsee mukaan !!!

Viikkoja: 29+0
Hb: 129 ( raudan syömisen sain lopettaa toistaiseksi )
Pissa: puhdas
Paineet: 129/78
Paino: 60,2
Painon muutos/vko: +800
Sf-mitta: 28 ( takaisin yläkäyrille )

Vauvakin oli kääntynyt toisinpäin ( siis pää alaspäin ) .
Ja nyt oli onneksi tuo mitta taas kasvanut niin ei tarvitse ennen sitä ensiviikon tiistaita lähteä TAYSiin katsomaan että onko kaikki kunnossa.

Mies lähti kaupassa käymään, ja luultavasti tänään olisi tarkoitus paistaa lettuja.
Siis jos mies vaan muistaa ostaa sitä hilloa...
Riidelläkin ollaan taas tänään ehditty ihan tuttuun tapaan, ja oikein alkoi harmittamaan kun tuli vaan tuossa mieleen että kaikille aina esitetään että meillä menee niin hyvin, ja sitten kun päästään kotiin niin tilanne on aivan toinen...
Tässä monta päivää olen jo yrittänyt puhua miehen kanssa asioista, mutta en vaan ole saanut suutani auki..
Toisaalta ihan hyväkin, koska en halua riidellä, mutta sitten taas toisaalta....
 
Tänään oltiin äitiyspolilla..

vkot: 30+5
Verenpaine: 98/72
Hb: 119
oma paino: -1kg
Vauvan painoarvio: 1400g

kysyin sukupuolta niin lääkäri sanoi että on 80% varma että näky ultrassa jotain jalkojen välissä :p

Meelaie & Papu 30+5
 
meelaie voisitko kertoa mulle että mitä siellä äitiyspolilla tehdään ??
Siis etkös ollutkin TAYSissa ?
Kun mulla tosiaan tiistaina aika sinne ja haluaisin vähän etukäteen tietää että mitä on odotettavissa...
Siis jos vaan viitsit/jaksat selostaa...?
 
Kikka, no riippuu miks siellä käy. multa otetaan verenpaine, paino, nään diabetes-lääkärin ja käyn ultrassa (kattoo vauvan kasvua/kehitystä ja tarkistaa välillä kohdunsuun tilanteen). Eipä siinä oikein muuta. Välillä pitää odottaa lääkäriä, tänäänkin meni pari tuntia odotushuoneessa.
 
Mulla oli eilen äitiyspoli-visiitti (rv 27+0) ja kuten kaksosraskaudessa yleensä tässä vaiheessa on tapana, kohdunkanava oli jo lyhentynyt. Se oli 4D-ultrassa 4 viikkoa sitten 50mm, nyt 26mm. Tuo mun lukema oli lääkärin mukaan kuitenkin kuulemma vielä ihan ok ja kohdunsuukin oli visusti kiinni!! HUH!!

Lääkäri määräsi mulle luonnollisesti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, mutta vuodelepo ei onneksi vielä ole tarpeen! Kielsi vaan halkohommat ja saunan- ja ikkunanpesut.. Voin hoitaa muutamat työjutut loppuun mutta teen ne kyllä osittain kotisohvalta, kun työkoneeni on kannettava. Ja kun se mun tuuraaja nyt vaan vihdoin saataisiin mukaan kuvioihin, niin käyn sitten häntä vähän opastamassa, kun ei mun tarvitse siellä toimistolla mitään raskasta tehdä, kuten nostella tai kantaa tavaroita.. Oon siis sihteeri. Ja saan kuitenkin lääkärin mukaan liikkua! Saikku tuntuu kovin oudolta, oon ollut jo yli 5v samassa paikassa assarina/sihteerinä ja tykkään työkavereistani ja työstäni niin paljon, että oon jo ennen raskautta miettinyt, miten raaskin koskaan jäädä sieltä vanhempainvapaalle/hoitovapaalle.. :/

Pojat (lääkäri antoi ymmärtää, ettei epäilystä sukupuolista) olivat nyt ekan kerran molemmat raivotarjonnassa kivasti vierekkäin! Nyt siis tiedän, mikä mun oikeanpuolisia kylkiluita murjoo; herra B:n jalat.. Olivat niin aktiivisia (masu-bileet oli jatkuneet lähes yhtäsoittoa jo melkein vuorokauden), että lääkäri joutui vähän odottelemaan, että sai mittaukset tehtyä. Painoarviot A-pojalla 950g ja B-pojalla 1060g eli kasvaneet normaalisti! Istukoiden virtaukset hyvät ja muutenkin kaikki näytti olevan edelleen hienosti!


Hihhei mun vatsan pinnalla, navan kohdilla ja vähän yläpuolella näkyy välillä ihan sellainen kauhia aaltoliike ja lähes koko ajan pienempiä muljauksia.. Lilliputit on nyt ristitty uudelleen -> Villiputit.. Eivät tahdo rauhoittua ollenkaan..

Pikkupeikolle sylin täydeltä voimahalauksia ja jaksamista!! :hug:

Hyvää vointia kaikille!



 
meelaie joo no mä en edes tiedä miksi olen sinne menossa.
Siis mulla ei mitään perussairauksia ole ( paitsi lapsena oli reuma minkä takia rakenneultrassa katsottiin tarkemmin vauvan sydäntä ) , mutta siis neuvola lääkäri vain oli sitä mieltä että sinne äitiyspolille olisi hyvä mennä jos vaan katsovat siellä päässä tarpeelliseksi kutsua..
Häiritsevää kyllä tälläinen epätietoisuus kun ei tosiaan tiedä yhtään että mitä siellä tutkitaan, ja miksi mut on edes sinne lähetetty...
 
Huh Huh taas ton miehen kanssa !!
Kysyin että jaksaako lähteä MUN KANSSA viemään koiraa ulos, ja sanoin että jos ei jaksa niin voin kyllä mennä yksinkin..
Mies sitten siihen vaan sanoi että kyllä hän jaksaa lähteä, mutta mua ei halunnut mukaan..
Tai näin ainakin käsitin..
Kun nimenomaan sanoin että minun kanssani, niin sitten vastaus oli "että joo kyllä mä sen voin viedä ja ei sun kyllä tarvii lähtee ollenkaan mukaan"
Voi tietysti olla että taas hermostuin turhasta, mutta tuli vaan jotenkin sellainen olo että halusi lähteä ilman mua.
Joo, tiedän ettei ole mikään iso asia, mutta mulle se toisaalta on, koska juuri mitään ei ikinä tehdä yhdessä, ja sekin jo tuntuu itsestäni aivan ihanalta jos lähdetään edes yhdessä koiraa viemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Mandy Eikös teillä ollut kans joku kömmähdys niiden Gessleinien kanssa?
Juu, me tilattiin ne ruskeakukkaiset. Eli limen ja turkoosin värisiä NÄTTEJÄ kukkia. Ja sit tulikin kamala vihreäkukallinen. Varmaan sama, mikä teillekin on tullut. Ei otettu sitä. Vaihdettiin harmaisiin, jossa on kaks perhosta. Tänään ostin myös Maxi cosin turvakaukalon. Voi luoja, ku se on nätti! Ostin myös adapterit, että saan sen kiinni vaunuihin.

Rakennekynnet varpaissa näyttää mun mielestä ihan tavallisille kynsille, mutta silti niin ihanille. Otin ne siks, kun mun molemmat ison varpaan kynnet on joskus vaurioituneet ja ne on semmoset vanhan mummon kynsien näköiset; paksut, tummat ja epätasaiset. Nyt on nätit, tavalliset kynnet. Aion pitää ilolla sandaaleja kesällä. =)



Tervetuloa joukkoon ElluN! :flower:

Pikkupeikolle kovasti jaksamista!

kikka Kiva, että sait miehesi vihdon mukaan neuvolaan. :)

Mandy ja nappula 30+2
 
Kiitos onnitteluista! :)

Ja kiitos linkistä turvakaukaloiden vertailuun! Ei olla turvakaukaloa vielä hankittu (eikä paljon muutakaan) ja tuo vertailu vaikuttaa varmasti ostopäätökseen. OIltiin harkittu Brion turvakaukaloa http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2145/pl# joka oli saanut arvosanaksi hyvän testissä, mutta nyt houkuttelee enemmän paremmin testissä pärjänneet: Britax Cosy tot premium isofix 2008, Maxi Cosi Cabriofix Easyfix 2007 ja Römer Baby Safe Plus Isofix 2008.

Unohdin jo mitä muuta olin kirjoittamassa, kun puhuin välissä pitkän puhelun...

Olin eilen sokerirasitustestissä. Tuloksia en saanut vielä tietää, mutta muuten meni aika leppoisasti aika, kun nukuin koko odotusajan. Sairaalassa oli pieni huone, jossa oli sänky, tv, nojatuoli ja lehtiä. Päätin viettää ajan nukkumalla (univelkaa oli vähän kertynyt...) välissä vaan heräsin verinäytteen ottamisen ajaksi. Onko muilla otettu verinäytteet sormenpäistä? Tuntui vähän hullulta kun sormenpäistä oikein puristeltiin ja "lypsettiin" verta. Ensimmäistä näytettä otettaessa piti pistää kolme kertaa sormenpäähän, jotta saatiin tarvittava määrä verta!!

Illusia + Emppu 28+5 :heart:
 
Moi!

Tervetuloa ElluN munki puolesta!

Jaksamisia Kikalle ja Pikkupeikolle, ja haleja kaikille, jotka niitä tarvitsevat! Eli näillä viikoilla varmasti jokainen haluaa jo halauksia ja vähän hellyyttä! :)

Onnea kaikille lomalle jääville! :flower:

Imetysliiveistä piti kysyä, että suureneeko rinnat vielä paljon, kun maito laskeutuu rintoihin? Olisi kuitenkin muutamat liivit kiva ostaa jo valmiiksi odottamaan.

Turvotuksesta, joku joskus sanoi, että vaikka turvottaa ja vartalo kerää nesteitä, pitäis juoda vettä aikalailla. Mulla se auttaa ainakin siihen pääkipuun, vaikka sitte ärsyttää kulkea vessassa monta kertaa yössä.. :( Ei enää kauaa, kun näistä vaivoista pääsee eroon! :) Onhan tää kuitenkin ihanaa toisaalta, nyt tietää mitä on raskausvaivat.

Jee, kelan sivuille oli tullut tieto, että äitiyspakkaus on postitettu! Ja vanhempainpäivärahatiedot olivat tulleet, vaikka laitoin vasta tammi-huhtikuun palkkakuitit (mulla aina sama kk-palkka). Parempi kuin luulin, varmaan tulee vielä jotaki laskua niihin. :(

Älkää kulkeko liian vähissä vaatteissa vielä pihalla, tämä kevätflunssa/kurkkukipu/kuume/korvat tukossa, ei ole mitään ihanaa. Oma moka, kun hikoilin Tallinnassa kävellessä, ja sitte tuli kylmä tuulessa. Eikä saa ottaa Finrexiniä tai Buranaa, :( Syön miehen Para-tabseja, jotka sille on joskus määrätty. Panadolista ei ole mitään hyötyä. Nyt tuntuu, ettei happi maatessa riitä kahdelle, mutta toivottavasti vauva saa kaiken tarvittavan määrän. :)

Joten pitäkää ittenne lämpimänä! :)

Vaavitar + tintta
 
Moi taas!

Esikoinen on ripuloinu ja oksentanu sunnuntaista asti, jos ei huomenna oo loppunu niin sitte uudestaan lääkäriin ja otetaan kokeita. Mä rupeen oleen jo tosi huolissani, likka ei syöny tänäänkää yhtää mitää. :'( Tätä se äitiys on, sydäntä puristavaa huolta ja pelkoa.

Kuulin karmeita uutisia, yhdellä nuoren parin 7-kuukauden ikäisellä on AIVOKALVONTULEHDUS!! Aivan hirveetä! Pojalla on 30 % todennäkösyys selvitä hengis ja jos selviää niin aivovamma jää kuitenkin. Ei edes tunneta tätä paria kun nimeltä ja naamalta mutta itkettää ja pelottaa silti. :'(

Huomenna olis ollu ensimmäinen diabetespäivä äippäpolilla mutta jouduin peruuttaan sen tän sairastelun takia. Soitin aamulla sinne ja sain luurin korvaan!!! :kieh: :kieh: Siis helvetti että ärsytti monta tuntia viä sen jälkeen.

Kaikki on taas paskaa. :headwall:

mamika & turo 28+3
 
Mandy ihanat varpaankynnet. Paljonko maksoi? Mun omat varpaankynnet on niin kamalat, että haluaisin niille jotain tehdä...

Ja mun iäksi voi nyt päivittää 24v :)

Mulla on myös alkanut olla turvotusta jaloissa. Kävin eilen ostamassa parit tukisukatkin.

Juhlavaatteista itse löysin valmistujaisiini puvun Haloselta. Siellä oli paljon täyspitkiä joustavia mekkoja, joissa leikkaus menee sopivasti rintojen alta. Itse tykkään omastani tosi paljon ja sitä voi kuitenkin käyttää raskauden jälkeenkin. Kovin värikkäitä nuo halosen puvut ei ollu, mustia ja valkoisia lähinnä. Mutta yksinkertaisia ja tyylikkäitä. :D

Illusia + Emppu 28+5
 
vaavitar Ai sullakin flunssa, sama täällä :( Ostin apteekista tänään Panadol hottia, kun sehän on vähän vastaava kun Finrexin, mutta saa juoda raskauden aikanakin. Mulla ainakin vähäsen se helpotti.
Apteekissa käytiin farmaseutin kanssa tänään läpi koko niitten valikoima nenäsumutteita ( ja niitä oli paljon!) mutta mikään ei niistä käy raskaana olevalle. Niinpä ajattelin käydä huomenna ostamassa sellasen "sarvikuonon" kun se kuulema on hyvä tukkoiselle nenälle. Tuntuu että räkää on pää täynnä :(

Nyt, kun on vielä niin kuuma/kostee, on huomattavasti ikävämpää olla kipee. Onneksi kuumetta ei edelleenkään ole.

Liikkuuko muilla vauvat öisin jo niin paljon, että häiritsee omaa unta? Täällä meinaan potkitaan ja lujaa..noh ompahan harjottelua tulevaan :D

Mutta nyt sohvalle, kun mies sieltä jo huutelee...

Outiko 31+0
 
vaate ongelma tääläkin, aikasemmin keväällä ostin pari tunikaa kesän juhliin oli oikein äitiysmallia ja tosi nätit, no nyt on vkonloppuna miehen siskon valmistujaiset/juhlat ja arvakkaapa meneekö ne tunikat päälle :headwall: no menee mutta puristaa ja ahdistaa hihoista! ärgh! |O eli tavallisissa vetimissä mennään!

no kaupungista löytyis vaikka mitä mutta kun ei ole rahaa senttiäkään. laskuja iso pino, hoitolaukku odottaa lastentarvikkeessa lähetystä ja mun suoritusta! per*** ahdistaa ja itkettää koko ajan. viikko pärjättävä eilisellä lapslisällä ja molemmat autot tankattava. viime viikolla soitin mun viimeisestä palkasta, ne kun tulee aina miten sattuu, pyysin että maksais heti ainakin kilometrikorvaukset kun on tiukkaa ja palkatkin kun tein jo viimeiset keikat! sielä ne on avoinna vielä netistä näen omat kirjaukset :headwall: :headwall: se ämmä palkanlaskennassa vittuuksillaan pitää ne viimeiseen päivään asti kun viimeiset palkat mulle laskee, niin monesti joutunu sille soittaan ja sanomaan muutaman valitun sanan ja oikomaan sen virheitä palkoissa! |O

no piti mennä iltatorille myymään, no tunnin kerkesin olla kun alkoi tuuli paheta, nyt on aivan järkyttävä myrsky, lähtiessäni lenteli torilla jo katokset ja karkkikauppiaiden flexit, alkoi olla hengen vaarallista. eli ei sieltäkään helpotusta tullu rahapulaan.

poitsu jäi mammalle yöksi väkisin, no aattelin että ukon kans mukava ilta kaksistaan mutta eipä ole näkyny, firman ottavat haltuun ens viikolla ja nyt käyvät läpi veljesten kanssa hommia mitä tulee olemaan vielä työn lisäks. mieheni siis päivätyössä ja lisäksi tekee sitten päivystys ja tuuraus hommia veljesten osakeyhtiössä. |O se siitä ajasta sitten!

hommasin sitten päivällä tosta noin vain poitsulle antibiootti kuurinkin... hampaat taas vaivaa. käytiin syömässä ja rupes sanoon että huulen alla on joku patti, no katsoin ja meinasin persielleni lentää, ikään vielä noin isoa märkä pattia ollut. poika siis telonut etuhampaansa 4v sisällä 3kertaa ja viimeksi meni sisään molemmat. no siitä asti välillä tullut pienet märkäpatit jotka poistunu itestään. nyt oli sitten herneen kokoinen keltainen pahannäköinen patti sielä. ja tullut ihan päivän aikana koska illalla ei ollut mitään kun tarkistin. no samantien soitin hammaslääkärille ja kirjoitti etänä antibioottikuurin. katotaan meneekö sillä ohi. no parin tunnin päästä poitsu söi jätskiä ja kyselin miltä ien tuntuu,kertoi ettei ollut enään mitään. katoin niin oli puhjennu. :x jätskin mukana tieten meni huomaamatta, ite yökkäilin. hyi! kaikkea sitä taas pitää kokea. nyt ei taas mene mikään niinku pitäis!
 
Vaavitar mulle tänään sanoi myyjä kun niistä imetysliiveistä keskustelin, että kannattaa varata yhtä kuppikokoa suurempana ne liivit jotta on tilaa maidolla nousta.
Itse ajattelin ostaa yhdet sellaiset vähän suuremmat, ja sitten vasta ostelen lisää kun on se maito noussut ja näkee mihin mittoihin nämä mun meijerit vielä oikeen yltää.

Ja vettä menee täälläkin, jo näiden lämpimien ilmojen takiakin janottaa koko ajan. Ei vaan tunnu helpottavan tätä turvotusta :( No, totta on sekin että ei nämä vaivat onneksi ole ikuisia, ja mä odotan innolla sitä palkintoa, se saa kyllä jaksamaan vaikka minkälaiset vaivat.

Helyyttä tosiaan tarvittaisi täällä, mutta eipä tuo minun ukko ole ihan sieltä herkimmästä ja hellimmästä päästä, joten joudun riutumaan rakkauspulassani. :( PikkuTyyppi kyllä jakaa omaa huomiotaan :)

Citilda ja PikkuTyyppi 29+3 :heart:
 
mitenkäs kengät mahtuu jalkaan?

mulle ei mahdu mitkään enään kunnolla paitsi kroksit... juhliin vain niillä :snotty: |O
poitsua odotellessa sama ongelma, yhet löysin silloin mitkä juhliin kävi, vieläköhän ne on muuten tallessa tulis tarpeeseen. kaupoista ei löydy mun rintavaan hehtaari 41 jalkaan muutenkaan kenkiä niin arvatkaapa löytykö nyt sitten. samoin liivit. ympärysmitta nyt jo levenny, pitää olla iso ympärys mutta pieni kuppi. nyt varmaan jo 100c kun normaali on 90-95b/pieni c todella vaikea löytää tuota kokoa. aina loppuu b-kuppi 85 ja c taas monesti liian iso. järki lähtee!

pekunalle ja tuikkis 28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Illusia85:
Mandy ihanat varpaankynnet. Paljonko maksoi? Mun omat varpaankynnet on niin kamalat, että haluaisin niille jotain tehdä...
70 ?. Olis yhdessä toisessa paikassa saanut halvemmalla, mutta tätä toista paikkaa on kehuttu niin paljon, että menin sit sinne.

pekunalle Tsemppiä! Rahahuolet on niin perseestä. Ja sit ku siihen päälle iskee muutama muu negatiivissävyinen juttu, niin avot! l

Onneks mä sain myytyä huuto.netissä meidän 3 päivän Provinssiliput pois. Jee! Hävisin 20 ?, mutta ihan sama. Ostinkin sit niillä rahoilla sen turvakaukalon. Tämmönen:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/MC_CabrioFix_Mysti_Brown.jpg[

Mandy ja nappula 30+2
 

Yhteistyössä